View Full Version : Rock`n`Roll porttaali Bj (TIRRRHEESTI liikkuu taas)
Ahvenistolla käyty koeajelee ja todettu että ei ole oikeen triali peli ja keskeytettiin kun joku lyö jumiin jakolaatikossa tai aksuloissa välillä ja niin on ku päin seinää tökkäis ,vahva epäilys että jakolaatikossa jotain kun ölppää valu sieltä siihen tahtiin...
No jokos on tiedossa, että mitä hajos kisoissa???
No jokos on tiedossa, että mitä hajos kisoissa???
Joo kutakuinkin ,eli jakolaatikon "etulevystä" kaikki pultit poikki näemmä ja muljaa sen vuoksi joka suuntaan ja rattaat ajellu päällekkäin ja miten millonkin syy miksi mennyt poikki on epäselvä ja öljypropun kun avasin niin ölppää ei tullu kuin pieni tippa enää mutta messinki tulppua kylläkin tuli ja se lienee takaveto neliveto kytkennän synkro renkaista kun muuta messinkiä ei pitäs tuolla olla...
No huomenna tietänen lisää kun saan jakiksen alas kun jäi vielä pari pulttii takakartaaniin kii ja välikartaanikin jäi viel kii ,on se kyllä nätti homma tuo mogin laatikon pois otto tuolta (:
Joo sehän on helppoa ku villikissan pesu:D:D
Jaa ei ollu öljyä? Oleks muistanu laittaa? Tai onko mahdollista, että vuotaa esim. takakardaanin putkeen?
Oli ölppää ku juur perjantaina pari kolme litraa sinne lorotin lisääki ,mutta niinku tuolla ylempänä luki se valui aika kyytiä ahvenistolla ja loput olikin sitten scaniassa (;
Jakolaatikko irrotettu ja levitetty pitkin lattiaa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=42834
Ja vikakin löytyi ,välirattaan laakerissa hieman kuulissa vajausta ja pirun piukkaan se laakeri vaan "kiilaantuu"kun kuulia puuttuu...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=42835
Aamusti paikalliseen laakeri firmaan kattoo löytyskö uutta ja ehtoommal nippuun, ja nyt hitsaan sen etulevyn kiinni perskutas...
(sori huonot kuvat ku ei muista ottaa kameraa mukaa ni pitää turvautuu samsungii)
Hieman vajausta? Näyttäähän sielä olevan kuulista yli puolet tallella:D
offi_äijä
20.10.2009, 19:54
onko rattaissa kaikki hampaat tallella?
entä onkos akseleita vääntyny???
onko rattaissa kaikki hampaat tallella?
entä onkos akseleita vääntyny???
Hampaat on kaikki tallella eikä näy kulumiakaan ja akselit vaikuttas kovasti suorilta ja ne on niin lyhkäsii ettei ihan helpolla havaitse jos vinoja...
tuota laakeria pyörittelin hyppysissäni niin ihmeesti se vaan vähän väliä "kiilautuu" jumiin niin piukkaan ettei mihinkään ja pikkusen takasin ku pyörätti niin taas pyöri palan matkaa toiseenkiin suuntaan ja juuri näin teki bj.kin kun laatikko oli paikallaaneli ei jämähtäny missään tietyssä yhdessä kohdassa...
No niin nyt olis taas jakis nipussa, sisällään uutta laakeria jne ja etulevy on tukevasti kempin toooooosiiiiiii pitkällä pultilla kiinni...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=42879
Vetelin sutilla viel varuiks uretaaniia sauman kohdille jossei ölppä valus ihan oikosenaan, jos huomenna tai ylihuomenna kerkeis taas nostaan/pulttaan kiinni autoon...
Ja vaihdelaatikkokin lähti tänään vahvistukseen/korjaukseen ni eiköhän tää tästä joskus tuu valmiiksi tosin varmaan hajoo viel monta kertaa ennen ku on ihan VALMIS (:
Sää se jaksat aina touhuta! Hienova.
ja etulevy on tukevasti kempin toooooosiiiiiii pitkällä pultilla kiinni...
jos huomenna tai ylihuomenna kerkeis taas nostaan/pulttaan kiinni autoon...
Samanlaislla kempin pulteilla on MashBoxin toosakin vedetty kiinni ja on pysyny.
Heti huomenna vaan nippuun, niin pääset sillä sinne officrossiin.
Samanlaislla kempin pulteilla on MashBoxin toosakin vedetty kiinni ja on pysyny.
Heti huomenna vaan nippuun, niin pääset sillä sinne officrossiin.
Kattelinki sun projektista että kempin pultit näyttäs olevan mutta taitaa jäädä nyt officrossi väliin ku tänään ei taida keretä tekeen mitään ku täytyy hoitaa vähän erilaisia asioita välillä /:
Jaahas tänään tuli taas nippuunkin mutta pari tuntia sen jälkeen näytti taas tältä /:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=43010
Samat oireet jatku vaan eli klonk klonk ja jumiin,no auto halliin ja epäilys oli että porttaalin rattaat taas paskana...
Kuskinpuolen porttaali irti ja motti käymään ja pykälä pesään ja sama oire yhä, no hantin puolen porttaali pois ja taas pyörimään ,ei per... sama oire vaan vieläki voiko olla perä paskana /:
No murikan ja kartaanin välistä pultit auki ym iskarit ja panhardit jne pois ja perä lattialle ja murikka käteen ,ei vittu kaikki ehjänä...
no ei muutakun kartaaniputki pois ja pyörimään oli ajatus, no kartaaniputki pois ja johan vika selvis...
eli kartaanin ristikko vermeet paskana /:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=43011
Oletettavasti syy miksi hajonnu on että ei ole rajoitin vaijeria tuossa murikan päällä mikä esim Mogsussa on eli ristikon kulma menny yli vähän niinku oma tyhmyys palkittiin taas kerran,no semmosta tällä kertaa mitähän seuraavaks (:
nyt on pakko kertoo et olen pullon saanut! kun oli juttua tossa kesällä et kumpi ratkee ensin RAASU vai ROCK`N´ ROLL omista virityksistä. kiitos ja kumarrus.
nyt on pakko kertoo et olen pullon saanut! kun oli juttua tossa kesällä et kumpi ratkee ensin RAASU vai ROCK`N´ ROLL omista virityksistä. kiitos ja kumarrus.
puh ja pah ,tehtaanlainen osa hajos ei oma viritys ,ei sitä rajoitin vaijeria siellä tehtaalta lähtiessäkään ole (:
Noh, nortin ajeluihin kasassa taas?
Noh, nortin ajeluihin kasassa taas?
Joo hyvinkin kunhan jostain saan uuden kartaanivermeen ku yks olis mut se on niin umpipuuta ettei tee mitään ja ei tuo niputus nyt niin kauheen iso homma ole jos huomenna kerkeis niputtaan aksulan ni ei tartte ku nostaa paikalleen ku löytyy ehyt verme...
Tänään tuli niputettuu akseli ja se jäi odotteleen ristikko vermettä mikä löytyikin melkeen naapurista (;
Siinä on on vaan semmonen pikku juttu eli kartaania on n.1.5m liikaa mutta eiköhän se pikku työstämisellä tuu hyväks (:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=43514
Taas se liikkuu ilman kolinoita ja jumituksia ,eli rälläkkää sorvia ja kemppiä hyväksikäyttäen syntyi sopiva ristikkoverme tosin piti vähän "pinjoniakin" lyhentää ettei liuku pohjaa ,kuvatusta ei tullu otettuu...
Ei taida olla enää kuin perämoottori mitä ei oo kahteen kertaan avattu vielä eli seuraavaks varmaan tulee sinne jokin kipu ja todennäköisesti lyttylässä 7.11 kun ajot niin se tapahtuu (;
Ja sit vaihat bj:hin tiisseli koneen :eek: vaikka cummins 5.9td ja voimaa löytyy :)
Ja sit vaihat bj:hin tiisseli koneen :eek: vaikka cummins 5.9td ja voimaa löytyy :)
Puh pah,mersu tekee riisselit ja chevy bensakoneet (:
Nakkilassa kävin kääntymässä ja MERSUN takapaksiin ilmesty jotain ihme rautapalikoita ,mitähän näistä tekis (;
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=43536
Kai noi hevosenkengän puolikkaat tuo sit sitä onnea, kun niitä oikeisiin paikkoihin sijottelee. :D
Kai noi hevosenkengän puolikkaat tuo sit sitä onnea, kun niitä oikeisiin paikkoihin sijottelee. :D
Eletään siinä toivossa ainakin (:
Järeeltä näyttäs ainaki.
Jokos kohta bj:ssä on tuulilasi?
Toista officrossia pukkaa..
Järeeltä näyttäs ainaki.
Jokos kohta bj:ssä on tuulilasi?
Toista officrossia pukkaa..
Ei tuu tuulilasia ja jos nipussa vaa pysys nii vois ajatella crossi touhui mut siihen on vielä niin paljo aikaa että hajoo varmaa viel monta kertaa ennen ja vinssiikä ei oo ni ekassa ojassa jumissa kuitenkin (:
vinssiikä ei oo ni ekassa ojassa jumissa kuitenkin (:
Tuu mukaan vaan, mä voin vinssailla sua aina kun jäät jumiin.
Tuu mukaan vaan, mä voin vinssailla sua aina kun jäät jumiin.
Kyllä sitte tarvii tulla ja tarvitaanko siinä vinssiä kun tehdään joku ihme pikakiinnike varppi meininki ja kun huitaset kierroksella ohi niin lyön vaan varpin vauhdis kii bj pomppaa ylös ojasta (;
Tänään sitte hevosenkenkiä liimailemaan mutta pieni tuurikin taas kävi kun ihmettelin että mites tuolta navasta nyt noin paljo ölppää vuotaa että mikä ihme stefan päälle on käynyt???
No rengas pois ja mitäs hittoa napahan holkkaa ku mikäkin ,mikä laakerin nyt on hajottanut???
No kotelo auki ja tuo isoimman laakerin ulkokehä haljennut mikähän sen päälle on käynyt...
Kuvasta puuttuu vähän juttuja mutta toinen osa ulkokehästä on palasina ajosillalla ja loput kotelossa mikä ei kuvassa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=43610
Hirveesti ei olis tarvinnu ajaa ku taas olis kotelo ja rattaat paskana ,no takasin kokemäelle hakemaan laakeripajasta laakeria ja nippuun että pääsee hevosenkenkiä liimaan...
Ja siinä olis liimattuna ja jarrusatulan kiinnike pultit tehty ja sutilla velliä päälle...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=43611
Ja toinen puoli ja alhaaltahan nää hitsuutin kii toisiinsa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=43612
Eteen en nyt vielä laita katotaan pysyykö nää ees nipussa ku oli aivan persiistä hitsata toi kotelon valu mutta suunniteltiin/kyseltiin vähän ammattimiehiltä miten syntyis kokonaisia teräs koteloita voi olla 10 vuoden projekti ja maksaa tuhottomasti mutta eiköhän niitä ala jossain vaihees syntyäkin...
Onkos noi hitsattu ihan normaalisti vai jotenkin erikoisesti?
Onkos noi hitsattu ihan normaalisti vai jotenkin erikoisesti?
Todella erikoisesti kun ihan ite hitsasin (: no tosiasissa hitsuuttelin pikkupätkissä sieltä täältä ettei vetelis tai jotain ,en tie varmaan kuulus tommonen valu vetää kuumaks eka ja sitte hitsuutel mut katotaan ny kestääkö hitsuutukset yhtään mitään...
Todella erikoisesti kun ihan ite hitsasin (: no tosiasissa hitsuuttelin pikkupätkissä sieltä täältä ettei vetelis tai jotain ,en tie varmaan kuulus tommonen valu vetää kuumaks eka ja sitte hitsuutel mut katotaan ny kestääkö hitsuutukset yhtään mitään...
Juu, katotaa miten ne kestää ennenku hitsailee itelle :D Juu sitä vähän meinasin et mitenköhän tollasta valua pitäs oikein hitsata...
Juu, katotaa miten ne kestää ennenku hitsailee itelle :D Juu sitä vähän meinasin et mitenköhän tollasta valua pitäs oikein hitsata...
Oli muuten ainakin ihan erilaista valua kuin tuo laatikko mihen oli oikeen hyvä hitsuutella tuo etulevy,tää kotelo oli kyl ihan persiistä hitsuuttaa...
Racingrabbit
28.10.2009, 21:16
Porlan pajan versio tuesta/jarrusatulan kiinnikkeestä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=43613
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=43614
Porlan pajan versio tuesta/jarrusatulan kiinnikkeestä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=43613
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=43614
Joo ,oon kattellu näitä ennenkin mikäs noitten ylempien reikien tarkotus on ,kiinnitys tarkoitettu vain pulttaamalla noista koteloihin? Eli ei tarkoitettu niinkään hitsattaviksi kotelon tueksi vaan jarrusatuloiden kiinikkeiks ainakin alunperin?
Racingrabbit
28.10.2009, 21:48
Joo ,oon kattellu näitä ennenkin mikäs noitten ylempien reikien tarkotus on ,kiinnitys tarkoitettu vain pulttaamalla noista koteloihin? Eli ei tarkoitettu niinkään hitsattaviksi kotelon tueksi vaan jarrusatuloiden kiinikkeiks ainakin alunperin?
Muistaakseni pultataan juurikin niistä kiinni koteloon ja on tosiaankin alunperin tarkoitettu vain satulan kiinnikkeeksi.
Sovitus on alunperinkin aika hyvä ja jos vielä muutamalla hitsillä parantaa,niin luulisi toimivan myös kotelon tukena.
Tollaset tulossa itelle ja tarkotus hitsata kiinni boxiin, että toimis sit vahvikkeena
Tollaset tulossa itelle ja tarkotus hitsata kiinni boxiin, että toimis sit vahvikkeena
Joo kyllähän nuo ajaa vahvikkeen asian myös kun heppailee kii ,saako olla utelias mitä lainkaan moiset maksaa /:
Juu, katotaa miten ne kestää ennenku hitsailee itelle :D Juu sitä vähän meinasin et mitenköhän tollasta valua pitäs oikein hitsata...
Puikolla hitsattaessa on hyvä olla kuivat puikot, ettei tule vetyhalkeamia sen vuoksi. Valussa käyttää emäksistä OK 48.00 tai vast puikkoa, voi vaihtoehtoisesti käyttää myös mig/mag hits.konetta. Esilämmitys on n.100ast ja hits. jälkeen myöstöhehkutus (jännityksenpoistohehkutus) n.500 ast, jos ei mahdollista hehkutus, voidaan kevyesti napauttaa pallopäävasaralla hehkuvaan saumaan hitsauspalkojen välissä. Lyhkäisillä paloilla kannattaa hitsata ympäriinsä vuorotellen ja tulla aina ns. takaapäin ed.saumaan, sauman pituus ei suositella ylittävän 1 1/2 kertaa ainevahvuutta. Näin vedetty kaivinkoneenvaluosat kiinni, välillä käytetty myös certanium 889 ja OK 48.00 riippuen tilanteesta.
Puikolla hitsattaessa on hyvä olla kuivat puikot, ettei tule vetyhalkeamia sen vuoksi. Valussa käyttää emäksistä OK 48.00 tai vast puikkoa, voi vaihtoehtoisesti käyttää myös mig/mag hits.konetta. Esilämmitys on n.100ast ja hits. jälkeen myöstöhehkutus (jännityksenpoistohehkutus) n.500 ast, jos ei mahdollista hehkutus, voidaan kevyesti napauttaa pallopäävasaralla hehkuvaan saumaan hitsauspalkojen välissä. Lyhkäisillä paloilla kannattaa hitsata ympäriinsä vuorotellen ja tulla aina ns. takaapäin ed.saumaan, sauman pituus ei suositella ylittävän 1 1/2 kertaa ainevahvuutta. Näin vedetty kaivinkoneenvaluosat kiinni, välillä käytetty myös certanium 889 ja OK 48.00 riippuen tilanteesta.
Nonni voi kittilän akan poika sun kanssas nyt meni ihan vähän liian hienoks hitsuuttelu touhut (;
Eli mitäs nyt sitten tapahtuu kun vetastu tuosta vaan pätkittäin tosin mutta takaapäin en vedelly mutta on sekin mukavaa puuhaa eri yhteydessä kylläkin(:
Hirveesti ei olis tarvinnu ajaa ku taas olis kotelo ja rattaat paskana ,no takasin kokemäelle hakemaan laakeripajasta laakeria ja nippuun että pääsee hevosenkenkiä liimaan...
Sulla on kerrankin hyvä ajoitus tehdä huoltoa. On se kumma kun ei tunnu mikään kestävän :), vai onko vaan liian vähän tehoa :)
Sulla on kerrankin hyvä ajoitus tehdä huoltoa. On se kumma kun ei tunnu mikään kestävän :), vai onko vaan liian vähän tehoa :)
Tehoa nimenomaan on liian vähän kun ei renkulat pyöri taarpeeks ni paikat hajoo vai miten se meni ,sitä paitsi en oo viel kerenny ikinä huoltamaan asti ku nää mun kikottimet hajoo jo ennen sitä (:
Nonni voi kittilän akan poika sun kanssas nyt meni ihan vähän liian hienoks hitsuuttelu touhut (;
Eli mitäs nyt sitten tapahtuu kun vetastu tuosta vaan pätkittäin tosin mutta takaapäin en vedelly mutta on sekin mukavaa puuhaa eri yhteydessä kylläkin(:
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, eiköhän nekin saumat ole piankin koeponnistetu ja hyväksi todettu.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, eiköhän nekin saumat ole piankin koeponnistetu ja hyväksi todettu.
Lyttylässä nortin safarilla koeponnistetaan ja totta puhuakseni ittellä pelko perseessä että ratkee koko kotelo sauman kohdalta tai jotain mut sit sen näkee...
Tänään tuli tietoa tuosta särkyneestä vaihdelaatikosta,planeetta halki ja kyseli että minkä motin perässä laatikko oikeen on ollut ku ei kuulemma oikeen kiihdytys peleistäkään usein mee halki vaikka niissä voi olla ihan muutama heponen enämpi ku perämoottorissa /:
tänään se ihmemies soitti et euroo kappale se rupee tekemään portto poxeja.
tänään se ihmemies soitti et 450 euroo kappale se rupee tekemään portto poxeja.
Joo tiedän ku oltu s-postitse yhteydessä ja se vaan tekee ohjelma meiningit ja joku muu koneistaa ,niitä sieltä jokunen näillä näkymin teetetään ja katsotaan millasii tulee ja testataan kesto jne...
Ja kun bj.ssä ei nyt ihmeemmin ollu mitään tekemistä kun se odottaa nortin safarille koeponnistusta niin Ossin kanssa väänneltiin pajeroon kaarivermeitä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=43648
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=43649
Eteen en nyt vielä laita katotaan pysyykö nää ees nipussa ku oli aivan persiistä hitsata toi kotelon valu mutta suunniteltiin/kyseltiin vähän ammattimiehiltä miten syntyis kokonaisia teräs koteloita voi olla 10 vuoden projekti ja maksaa tuhottomasti mutta eiköhän niitä ala jossain vaihees syntyäkin...
Onko noi kotelot joka nurkassa identtiset?
Onko noi kotelot joka nurkassa identtiset?
Joo onhan ne ,kuinkas niin???
Nii ja parit kotelot tosiaan teetetään nyt alkuun kunhan magictimppa taas polttelee meille aihiot ja me kiikutetaan miehelle joka tekee piirustukset ja koneistaja jatkaa siittä ,näillä näkymin ei mene likikään kymmentä vuotta kun ne saadaan hypisteltäviks...
Sillä kyselin kun aattelin tässä itekin ruveta camilla niitä koneistamaan, kun kerran on työstökeskukset käytössä. Tossa yksi boksi on pöydällä piirtoa oottamassa, ei siis tarvitse etu ja taka-akseleille erilaisia kuvia tehdä.
Sillä kyselin kun aattelin tässä itekin ruveta camilla niitä koneistamaan, kun kerran on työstökeskukset käytössä. Tossa yksi boksi on pöydällä piirtoa oottamassa, ei siis tarvitse etu ja taka-akseleille erilaisia kuvia tehdä.
Mitäs tulis hintaa ku eikös niitä sylje sieltä vaikka kuinka paljo ku työstökoneet lyö pyörimään???
Sylkeehän se. Pitää nyt ensin piirtää toi kuva ja miettiä vähän. Aattelin tehä tojotan pulttijaolle osat, ja hj-61:n etujarru-osille käypäset kiinnitykset.
Sylkeehän se. Pitää nyt ensin piirtää toi kuva ja miettiä vähän. Aattelin tehä tojotan pulttijaolle osat, ja hj-61:n etujarru-osille käypäset kiinnitykset.
Me aateltiin hitsailla viel hevosenkengätki niihin kii ja niistä samalla tulee satulan(124 mersun)kiinnikeet...
Nii ja lyttylä ja Nortin safari koeajettu ja jotain sentään pettikin ja nyt genobi voitti vetonsa eli pullo saapune ensiviikolla genobin verstaalle...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2381&pictureid=44509
Muuten tuntu pelittävän ihan ok...
kiitossss ei shit mitaän kosuu kunn shiellä on R pulloo pohjaaassa
kiitossss ei shit mitaän kosuu kunn shiellä on R pulloo pohjaaassa
Voin kertoa että pullo on halvinta viinasta mitä ei kylläkään saa alkosta (;
Sillä kyselin kun aattelin tässä itekin ruveta camilla niitä koneistamaan, kun kerran on työstökeskukset käytössä. Tossa yksi boksi on pöydällä piirtoa oottamassa, ei siis tarvitse etu ja taka-akseleille erilaisia kuvia tehdä.
pitäiskö samantien tehä tubla satuloille paikat?
pitäiskö samantien tehä tubla satuloille paikat?
Meinaakko ettei muuten jarrut pidä vai???
Meinaakko ettei muuten jarrut pidä vai???
ajattelin vaan et samalla tulis. ni ois ainakin mahollisuus.
Me aateltiin hitsailla viel hevosenkengätki niihin kii ja niistä samalla tulee satulan(124 mersun)kiinnikeet....
Niin siis HJ-61:n jarrulevy ja W124:n satula? Eikös HJ-61:n satulat ole nelimäntä satulat? Muistaakseni W124 500E:n satulat on vasta nelimäntä satulat. Hintaa noille mersun normi 2 mäntäsille tulee samanverran kuin hj:n nelimäntäsille. Ne 500E:n satulat onki sitten arvokkaammat.
Tietty jos teen itelleni ensin ne HJ-61:n satuloilla, niin vois sitten suoraan tehä noille 124:n satuloille käypäset kiinnitykset seuraavaan koneistukseen. Ei tarttis hitsailla, eikä jää niitä jäännösjännityksiä turhaan haurastamaan sitä.
pitäiskö samantien tehä tubla satuloille paikat?
Eli 2kpl Hj-61:n satuloita per boksi / napa? Se käytännössä itseasiassa helpottaisi piirtämistä.
Eikös HJ-61:n satulat ole nelimäntä satulat?
Joo, kiinteä satula neljällä männällä.
Tulppien vaihdon helpottamiseks tein tälleen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=45046
Vai mitähän ihmettä nyt tapahtuukaan???
Ohjaus tuli korjailtua ja tuon näköseks bj jäi vampulaan ootteleen et mitähän nyt tapahtuu ja olipa lyttylän jäljiltä toinen takaiskarikin revennyt irti...
Jahas, tais tulla kiinteitä tulpanjohtoja tilalle..:(
..Lahjota mulle toi höyrykone. :D:D
annaskun mä arvaan. taitaa olla myös laatikkon vaihto touhuu tiedossa?
Hä? Eikaisiitä loota hajonnu? Vai vahvempaa tilalle ja sit koneen kutittelua.
Alottaisit nyt vaan renkaiden vaihdolla:D:D:D:D
ei mitään laatikko kipuu kunhan vaan haluu tuoda ton ratas-salkun mun pajalle:)
Kauhee häslinki heti (: Eli tilanne on siis se että bj.hin tulee sen oma laatikko takaisin (manuaalikoneistoinen siis) ja sirpan varalaatikko siirtyy sirpan autoon...
Ja renkaat tarttis saada paremmat mutta köyhä ei pysty ja mogsun alta en irokkeja uskalla edes harkita ne silppuuntuu kuitenkin alta aika yksikön tosin WOIMAA tarvittas HUOMATTAVASTI lisää nii olis paljon kivempaa...
Hämääkö kuva noin pahasti, vai onko ossin pajeron renkaat liki samankokoset sun swappereitten kanssa??
Hämääkö kuva noin pahasti, vai onko ossin pajeron renkaat liki samankokoset sun swappereitten kanssa??
Aika paljon korkeemmat ne on ,juuri juuri menny protojen mittatikusta läpi suunnistukses,noi mun 39.5" tsl.ät jää todellisessa korkeudessa pienemmeksi ku 39.5"irokit ja böggyrät
Tänään tuli taas motti ja laatikko kelkottua keulalle jäi vaan vaiheeseen kun toisen puolen pakosarjan tiiviste mureni käsiin mutta tuli huomattua että nyt vuotaa toinen takaporttaali samasta paikkaa kuin toinenki vuosi ja pitää tutkailla onko sieltäkin laakeri räjähtäny vai mitä tapahtunu kun saa taas keulan nippuun (:
Tääkin liikkuu taas ,ei tullu vaan ajettuu pitkää lenkkiä kun penkki ihan aavistuksen kostea ja olipa toinenkin takaiskari revennyt irti yläpäästään mutta pientä vahvistusta/uudelleen asemointia niin eiköhän nekin siellä pysyne ,ja sitten kurkkia mitä se porttaali on syönyt mutta vuotavalta stefalta äkkiseltään vaikuttas...
olipa toinenkin takaiskari revennyt irti yläpäästään mutta pientä vahvistusta/uudelleen asemointia niin eiköhän nekin siellä pysyne.
Onko iskarin yläpään kiinnitys pultti rungon suuntasesti vai akselin suuntasesti? Jos akselin suuntasesti, niin tahtoo revetä revetä ulos-/sisään joustoissa. Molemmat (ylä- ja alapää) kiinnitykset rungon suuntasiksi, niin kuin siulla näkyy etupään iskarien alapään kiinnitys olevan. En tiedä kuinka yleisesti ne menee väärinpäin innolla tehdessä, omassa ainakin oli auton minulle tullessa alapää väärinpäin, repeili vähän väliä irti.
Joo pituus suunnassa ne oli mutta epäilen että olis pohjannu iskarit ja loikissa retkahtanut mutta toki voi olla että ulosjoutossakin ratkennut kun rajottuu meinaan iskareihin tai sitten mietei että tuo akseli liikkuu pituus suunnassaankin jonkun veraan eli joskos puslat ei anna iskareissa myöden mut tiedä häntä nyt selvii ainakin että pohjasko muutetaan sitte taas jos levahtaa...
Aika pian vaaterissa iskarit jos paljon vielä muuttaa asentoo sivusuunnassa ,no toki kuvakulmakin vähän hämää...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=45203
Ja ihme kun koppa ei oo pudonnu ku etummaiset koriprikat oli menny läpi ja keskimmäiset oli vääntynyt jo ,no tein latikasta "prikat" joskos ne ei tulis läpi...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=45204
Ja pohjapanssari kiinni tutuilla ja turvalisilla kempin pulteilla (:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=45205
Ja sitten offtopiccia ,eli ossin pajero näki päivän valon ensikerran...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=45200
Ja kuten kuvista voi päätellä ei ihan omin avuin vielä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=45201
Ja siirryttyään "hobby halliin" näytti se kotvasen kuluttua tältä,motti nostettiin myös vielä pois ja sitten pikku hitsuutusta ym pikku hommaa ja sitten hiekkaa selkään...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=45202
Jos korkkaa, niin hommaa uniball-iskarit. :) Jos kestää, niin ulosjoustot hajottaa ne. Onkohan sellasia...? Luulis kyllä että iskarit ei kovin hyvin ulosjouston rajottajana toimi. Paljonko akselit liikku pituussuunnassa?
Jos korkkaa, niin hommaa uniball-iskarit. :) Jos kestää, niin ulosjoustot hajottaa ne. Onkohan sellasia...? Luulis kyllä että iskarit ei kovin hyvin ulosjouston rajottajana toimi. Paljonko akselit liikku pituussuunnassa?
Joustoista ei mitään hajuu ku ajanu vaa ,joustaa sen mitä joustaa mutta iskarit tosiaan on erittäin huonot jouston rajoittimet (:
En oo mitenkään mitannu akselin pituussuunnan liikkumista mutta uskallan väittää että useammasta sentistä puhutaan kun akseli tuolla varren päässä heiluu...
Taitaa vielä vaatia pientä työstöä ennenku nää voi ruuvata paikalleen???
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=45531
Eheei, muutaku hitsaa napoihin kiinni ja mettään :)
Pysyy painopiste matalalla ;)
Näinpä vai "koneistasko" ihan ite rälläkällä, porakoneella jne ni tulis hyvät (:
Näinpä vai "koneistasko" ihan ite rälläkällä, porakoneella jne ni tulis hyvät (:
:D
Kauankohan tuo mb:n takaloosteri kestää noita raudankimpaleita kuskata ettei mee hukkaan hyvät aihiot ;)
Kauankohan tuo mb:n takaloosteri kestää noita raudankimpaleita kuskata ettei mee hukkaan hyvät aihiot ;)
Mersu kestää ihan mitä vaan jo kun se on nyt kestänyt pian vuoden mun ajoa ja kilometrejä tullu n.40tkm ilman öljynlisäystä saatika niiden vaihtoa (:
linttala
15.11.2009, 22:24
toi mersu onki sit ainoo mikä sul o pysyny ehjänä
toi mersu onki sit ainoo mikä sul o pysyny ehjänä
Ei oikein voi kyllä väittää vastaan ,alkaa mennä ihan vähän taas offtopiciks,tänään oli penkit vihdoin viimein kuivat lyttylän reissun jälkee ja bj siirty lämpimästä hallista kylmään halliin odottaan kämmäkän ajoja...
turbiinin vetoa pihassa vähän pähkäiltiin että ei kyllä voi olla 2600stallilla ku kierrokset nousee arviolta 1500rpm ni ottaa kyllä jarrut lukossa laatikko takavedolla kiinni piukasti ,no turbiini tullu joskus uuden laatikon mukana mutta ei kyllä taida olla 2600stall mutta 1600stall vois olla likempänä eli lähes vakio taitaa olla...
Johan tällä laatikon vaihdon jälkeen 100metrii ajoinkin (ihme että liikku niinkin pitkään)ja sitten ihan omasta töppäyksestä taas leviäks koko laite...
Purkuhallissa alottelin ja joskos huomen vetäs sen halliin ja motti ja laatikko ylös ja asennusvirhe kyseessä ja liikkuminen loppui,saa arvata mitä mokasin (genobi ei saa arvata kun teki saman töpin JMC.n kanssa...)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=46450
(genobi ei saa arvata kun teki saman töpin JMC.n kanssa...)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=46450[/QUOTE]
nyt kares hyppää narua mokasi takia tai siis kahden mokan!
(genobi ei saa arvata kun teki saman töpin JMC.n kanssa...
nyt kares hyppää narua mokasi takia tai siis kahden mokan!
Äläs nyt genobi hermostu en minä laatikkoa asentanut jmc.hen ennen hammas katoa vaan sinä ihan itse kun kerroit että hienosti kloksahti hampailleen ,toki täysin mahdollista että on ottanut jo itsensää rokkarissa senkin laatikon hampaat vaikka hyvin ne tuntu vetävän lyttylässä vaikka pari kertaa saatoin painaa kaasua jopa ylipuoli välinkin (;
mikä seiltä oikein meni?
No kerrotaan vastaus eli ölppä pumpun hampaat poikki ja syy että turbiini ei oo ylettäny ku juuri juuri hollille ja erään amerikan autoharrastajan ja samaisten juttujen kanssa "taistellut" kertoi syynkin miksi turbiini ei ylety pohjaan eli korjatut turbiinithan vetastaan sorvilla halki ja hitsuutellaan takaisin kiinni ja korjaajia kun on monenmoisia niin joskus turbiini lyhenee ja joskus pitenee useemman millinkin jopa...ja tuon turbiinin kun painoin pohjaan nyt tuolla paikallaan niin liitos pintojen väli n.10mm arviolt eli ei se ihan pohjassa ole ollut tokihan se nyt ihan pohjaa ei saa mennäkään...
Perus huolto remppaa kutunjuustoihin toisesta veto kokonaan kateissa ja toisesta etuveto...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=46507
Ja eipä ollut hampaat ölppä pumpusta poikki eikä muutenkaan pumpussa näkyny vikaa vaikka vaiva oli ihan samanlainen kuin JMC.sä mistä oli hampaat poikki???
No avuksi tuli satoja vaihdelaatikoita avannu(saa arvata ketä kuvan henkilö on)erittäin pätevä/kova heppu ja tongittiin vikaa hiukan syvemmältäkin kuten kuvasta voi päätellä,Mutta ei oikeen mitään löytynyt kyllä eli takasin nippuun ja turbiini vaihdettiin takaisin siihen mikä olikin ihan alun alkaen ja huomenna paketti takaisin keulalle ja ihmetellään onko vetoja vai ei...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=46508
Ja JMC.n nelivedon vikakin lopulta selvisi eikä sekään ollu se mikä luultiin eli että siirtohaarukka tai holkki paskana eli turhaa työtä ossi teki paljon kun lopulta syyksi selvisi että kartaani poikki hitsauksesta mikä ei oo muuten kenenkään meidän tekeleitä vaan jo jonkun edellisen tai sitä edellisen /:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=46509
Lauantaina kämmäkässä kyllä molemmat pitäs olla taas kovassa ajossa (:
elhapero
25.11.2009, 22:15
Lauantaina kämmäkässä kyllä molemmat pitäs olla taas kovassa ajossa (:
On oltava :D:D:D:D
On oltava :D:D:D:D
Eiköhän ne oo, kahdessa päivässä tekee vaikka mitä (;
Bj tuli nippuun mitä nyt pohjapanssarista jäi vielä kempin pultit pois ja se liikkuukkin taas syy miks veto hävis jäi epäselväks mutta ainoo osa mikä vaihtu on turbiini ja uudet MAG1.set löin taas sinne...
Nuo laatikoista enemmän tietävät sano että turbiinistakin voi hajota jotain että veto loppuu kokonaan mutta tiedä näistä sitten...
Ajamaan en päässyt kuin muutaman metrin hallis ees taas ku JMC on vielä edessä levällään kun ossi teki uuden kartaanin mut ei millään booreilleen kartaani putken sisäs no putki pois ja sinnehä se meni että holahti booreilleen kartaani no silmäiltiin kartaani putkea ossin ja genobin kanssa niin akselin pään puoleinen orkkis putken pätkä vinossa väliin hitsastussa putkessa ja kanitti niin paljon että kartaani ei mee paikalleen ja krihnaus jälkeekin näky putkes ku genobin kanssa tehtiin diagnoosia potilaalle,lähteissäni vampulassa näin kun uusi suora kartaaniputki pyöri sorvissa pallo toisessa päässä ja laippa toises eli kyllä siittäkin entistä ehompi tulee taas...
Arska-tehtaalta
26.11.2009, 18:36
Kerran kävi jopa sellanen tapaus, että roottorista puuttu poorit kokonaan :eek:
Ei huomaa kovinkaan helposti.
Nim. vaihteisto irti x 3
Kerran kävi jopa sellanen tapaus, että roottorista puuttu poorit kokonaan :eek:
Ei huomaa kovinkaan helposti.
Nim. vaihteisto irti x 3
Kyllä mekin niitä booreja katteltiin ja ihmeteltiin että onks näis jotain eroo vai mikä mättää mut nyt tosiaan sama turbiini ku alun alkaen oli tolla manuaalikoneistoisel laatikol ennen remppaa ja tuntus pelaavan taas mut lauantaina selvii kämmäkäs miten toimii...
kyllä me siinä kyykisteltiin turvat kohti turbiinia ja mut tuntu roottorin boorit ehjältä mut niitä on myös haljennut ei tiedä mut sorvilla se selviää. tos kuvatus kahden sauman kardaanista vanhassa katkenneessa oli 4 vai 5 saumaa ja jatko jatkon perään
tepa250d
26.11.2009, 20:05
oliko tcin turbiini?
mulla maksoi edellinen tci 1000e kun lähti turbiinin sisuskalut liikkeelle ja metalli puru laatikon läpi:D
Ei ollu TCI mutta sen jo tiesitkin (: Mutta joka tapauksessa nyt liikkuu ja laatikko toimii niinkuin pitääkin ja koeajo rallattelun jälkeen ajoin bj.n scanian kyytiin odottamaan huomista...
Ja JMC.kin liikkuu niinikään ja nyt tuntus motti heräilevän aika komiasti ja puhtiakin näyttäs äkkiseltään olevan pientä hieno säätöö vielä mutta ei mitään millä nyt sen suurempia merkityksiä olis ja kaikki 4 pyörää vetääkin...
kämmäkässä ei ollut sitten oikeestaan muuta ongelmaa kuin vähän toi ohjaus takertelee,voimaa kun jostain vielä sais ni kyllä se siittää ,turbiini tekis mieli vaihtaa kyllä isomman stallin omaavaksi ni pääsis vähän lähemmäs "woiman" kierros aluetta...
Ja pesun jälkeen huomasin että kappas tullu pikku klommo etuloksuun...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=46962
Ja pienen kuminuijalla takomisen ja Avantilla kiskomisen jälkee se muistuttaa etäisesti loksua...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1525&pictureid=46963
linttala
30.11.2009, 22:58
kaik se särkee
kaik se särkee
Jaa jaa herran patrollissa oli mielestäni myös pari klommoa havaittavissa samaisen reissun jälkee nii tai havaittavissa ei ollut suoraa kohtaa vois olla lähempänä totuutta (;
antaas katsoa kun huominen koittaa saan kuulemma turbiini jumalalta kädestä pitäen opin miten niitä muutetaan ja sulle tulee eka luonnos desing by genobi. vara-aski odottaa osia pari laakeria ja vapaakytkin ja mastes kit
Voi perkale genobi kukahan senkin vaihtaa ku nyt ei kerkee välitöinä enää kikottimii ruuvailee ku loppuu toi lomautus ):
Mites reerakko mersun vaihdetoosanki jos tuodaan ku mogsun lodju kaipais vaihtoo...
Voi perkale genobi kukahan senkin vaihtaa ku nyt ei kerkee välitöinä enää kikottimii ruuvailee ku loppuu toi lomautus ):
Mites reerakko mersun vaihdetoosanki jos tuodaan ku mogsun lodju kaipais vaihtoo...
kyllä mä sen voin kurkata mitä se on syönyt. kyllä rock"n rollista tehdään ruisku samalla kun turbiini vaihdetaan? koska bj on palalla?
mitä tähän sanoo toyota clupin mies? hiekkalaatikossa niitä automaatteja korjataan (sisäpiiri vitsi)
kyllä mä sen voin kurkata mitä se on syönyt. kyllä rock"n rollista tehdään ruisku samalla kun turbiini vaihdetaan? koska bj on palalla?
mitä tähän sanoo toyota clupin mies? hiekkalaatikossa niitä automaatteja korjataan (sisäpiiri vitsi)
Mennään nyt se yks reissu viel näillä eväillä ja katotaan sitten ,mogsua hiukan tarttee alkaa ehostaan ku se on pian vuoden ollu "nipussa" ja talvieksytykseen jos sais kaikki taas parempaan iskuun...
Mitäs tälle rojektille kuuluu?
Edit: siis kuka kuskaa jatkossa?
Myyntiin?
hä?