View Full Version : bj-40 & ford f250 7.3T -TDi-
tänää sain jakiksen pohjapanssarin kiinni ja 12 v 90A laturi tuli kyhäiltyä hihna puuttuu
tuos viel kuva valoista :D nuo pienemmät valot kytken 12v järjestelmään ettei turhaa rasita omaa laturii:)
Gravehill
12.12.2009, 17:42
nuo pienemmät valot kytken 12v järjestelmään ettei turhaa rasita omaa laturii:)
Eikö toi koko patteristo kannattasi laittaa 12v järjestelmään?
Eikö toi koko patteristo kannattasi laittaa 12v järjestelmään?
voisihan sen niinkin tehdä. mietin vain miten toimii kun on 1200W vahvari tuos 12v järjestelmässä jo luukuttaa kovaa musiikkii ja lyö pitkät päälle ? tarttee kokeilla :D
paineilmajärjestelmä ois paikallaan pieniä viieistelyjä vailla.
nyt tolla pumpulle menee 2baaria napista, turbo herääkyllä paremmin mutta eisitä savua kyllä "piipuntäydeltä" tule :confused: vai johtuukose siitä että on niin liukas ettei saa minkäänlaista vastapainetta moottori ni se ei ruve lykkää ? sellasen paksun pölläytyksen vaan päästää. :D ei oikein pääse testaamissään :(
tänään tuli taas puuhailtua vähän flunssa vaivaa:(
muutama kuva ku jotkut niistä tykkää ?
mitäs täällä tapahtuu :confused:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48249
rikkikö se meni:mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48251
eiku öljypohja vuotaa :( noo eiku uutta liimaa välii :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48250
tollanen hieno laippa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48252
paineilma venttiileitä kaikki hohdotki rehottaa hienosti :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48253
din 1 aukkoon sopiva katkasin paneeli aihio
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48254
sit on noita tarroja..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48255
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48256
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48261
sit on vielä tälläseii fiilistelyitä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48257
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48258
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=48259
sain nyt tuon pumpun ennakon säädettyy jotenki korvakuulolla tuos pieni video tyhjäkäynnissa ja ahdonalainen syöttö "täysillä" ilman hehkutusta tallissa on +5:)
http://www.youtube.com/watch?v=fpJ_vhSz0Nw
sain nyt tuon pumpun ennakon säädettyy jotenki korvakuulolla tuos pieni video tyhjäkäynnissa ja ahdonalainen syöttö "täysillä" ilman hehkutusta tallissa on +5:)
http://www.youtube.com/watch?v=fpJ_vhSz0Nw
Asiaa! Mietin että missä mä oon kuullu ton saman käynti äänen mikä on tos heti ku oot käynnistäny? Sitte välähti! Samanlainen käynti oli Wärtsilän keskinopeassa 4R32 moottorissa:D Mut sit ku nostit kierroksia kuulosti jo kunnon nokilekalta. Jatka samaan malliin. Mahtavaa!
Asiaa! Mietin että missä mä oon kuullu ton saman käynti äänen mikä on tos heti ku oot käynnistäny? Sitte välähti! Samanlainen käynti oli Wärtsilän keskinopeassa 4R32 moottorissa:D Mut sit ku nostit kierroksia kuulosti jo kunnon nokilekalta. Jatka samaan malliin. Mahtavaa!
hah katoin juutuubista mikä on wästilän 4r32 ni ei se iha niin kovaa pamahtele :D tollasta tyhjäkäyntiä ei tuu jos ois hehkuttanu tai ainakin nopeemmin rupee käymään tasasesti, tuossa videon puolessavälissä en painanu kaasua vaan tyhjäkäynti vaan tasaantui :)
60lantikka
15.01.2010, 16:40
osaisko joku fiksu sanoo et mitenkä toimis garrett04/t03 hoojiin 2h motissa?pako A/R 63 muistaakseni
Rekisteröimätön
16.01.2010, 16:50
mites toi karjapuskuri onko se tarpeeks vahva vai tuleeko iso lasku jos kolauttaa puuhun
mites toi karjapuskuri onko se tarpeeks vahva vai tuleeko iso lasku jos kolauttaa puuhun
eihä toi mitää kestä koristeena vaa...
Hannes123
20.01.2010, 22:28
no kuinka se superi hönkii hoojiis? väkerrä siitä ensimmäinen superturbo-toyota!
no kuinka se superi hönkii hoojiis? väkerrä siitä ensimmäinen superturbo-toyota!
ihan hyvin tuntu hönkivän oli vuotanu aika reippaasti tuosta välilaipasta kun ei oo tiivistettä siihen oli pelkällä pakoputkimassalla niin sekin vähän velottaa turbon heräämistä.
jos ens kuun lopulle sais kaikki kuntoon ja katsastettua ei oo skuupista kuulunu vähään aikaan lupasivat kyllä en kuulle.
ja tänään saatu kansi koneistamolta saanähä millon tiivistesarja tulee että pääsee niputtaa :)
jospa vähän päivittäisin ei oo tiivistesarjaa toyotalta vieläkään tullu jotenkin hidasta aina tähän cruiseriin saada osia viimeeksi kesti 3 viikkoo ohjauksentehostajan hihnassa :D
nomutta polttoaine linjastoo oon huoltanut kun imuputki jäi käteen tuli tehtyy uus rosteriste jospa se kestäis vähän pidempään. Tankin hioin ja lyijymönjää päälle ja lakkaa jospa sekin kestäs hetken näitä suomen suolauksia. polttoaine letkut uusin niin eiköhän se puoli ole kunnossa!
Tankki pitää vielä huuhdella paskat pois ja onko siellä vedenerottimessa mitään sihtii ? no katon kuitenkin jos senkin maalailis tässäkun on talvilomalla aikaa :D valoja kävin lisää motonetistä niistä mie tykkään :) 5 sivuääriväloo ja etuäärivalot ja taakse tietenkin ja lisää työvaloja. popit on kanssa asenneltu ja taakse työkalu laatikko tehty johon kompurat ja akut menee aika mukavasti....
niin ja on nyt tukevampi 3500 koukku johon vielä vähän vahviketta lisää hitsattu. (joo ja tiedän että eihä noi valot tossa kauvaa kestä mutta on ne ihan hienot siinä mielestäni :p)
"safariteline" pitäs kans väsää saa työvalot mukavastikiinni.:rolleyes:
Ja sittenhei! turvallisuutta tallille niin ostin 6000kilon huoltopukit niin ei tarvii sitten pelätä kestääkö :)
NIIN ja sit viel ikkunat on tummennettu että kaikki kiva ei tuolta takakontista näy jaaa toi työkalu laatikko on edestä päin paljon hienompi :D multa loppu vaan vaneri kesken tossa takaseinässä...
Ei olekkun muutama kuva :( pitää sit ottaa kun jotain järkevää saa aikaseks.
noniin nyt se sit on kunnossa !
pientä puuhastelua on tallilla ollu nyt sai jo konepellin paikalleen eikä se turbo nyt mahottoman korkeelle tullu ei ainakaan omaa näkökenttää haittaa millään lailla skuuppi tulee nyt parin viikon sisällä ja enskuun alkuun pitäisi saada katsastettua :)
tässä muutama kuva tämänhetken yleis ilmeestä äärivalot ja työvalot puuttuu vielä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=51934
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=51931
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=51933
noniin :D joo o dynos käytiin ja ei hyvältä näyttäny..
huomenna vähän tutkitaan ja hukkikseen hommataan jäykemmät jouset nyt eipäässy ku hukkis tukittuna 1.2barii ja dynossa ei senkäänvertaa kun ei riittäny vastapaine vakiorenkailla tehoiks saatiin hurjat 180 heppaa.
tiellä kyllä saa ahdot nousemaan katotaan nyt miten käy joutuuko hommaa uuden turbon :D
huomenna ois katsastuskin kylläpä stressaa kaikki.. koitan ladata videon illaks ihan mukavalta se kuulosti ainakin paikanpäällä :rolleyes:
Eiks sillä 180 hepalla jo johonkin pääse? paljos vääntöä oli?
Eihän siinä leimalle enempää saa ollakaan? :D No pääasia ettei tehot ole sentään laskeneet. Missä kävit penkissä ja paljonko maksoi? Laita lappu näytille jos kehtaat..
noniin :D joo o dynos käytiin ja ei hyvältä näyttäny..
huomenna vähän tutkitaan ja hukkikseen hommataan jäykemmät jouset nyt eipäässy ku hukkis tukittuna 1.2barii ja dynossa ei senkäänvertaa kun ei riittäny vastapaine vakiorenkailla tehoiks saatiin hurjat 180 heppaa.
tiellä kyllä saa ahdot nousemaan katotaan nyt miten käy joutuuko hommaa uuden turbon :D
huomenna ois katsastuskin kylläpä stressaa kaikki.. koitan ladata videon illaks ihan mukavalta se kuulosti ainakin paikanpäällä :rolleyes:
Jos päädyt kuitenkin hankkimaan toisenlaisilla mitoilla olevan turbon, niin voin ostaa sulta sen superin käypään hintaan..:rolleyes:
noniin :D joo o dynos käytiin ja ei hyvältä näyttäny..
huomenna vähän tutkitaan ja hukkikseen hommataan jäykemmät jouset nyt eipäässy ku hukkis tukittuna 1.2barii ja dynossa ei senkäänvertaa kun ei riittäny vastapaine vakiorenkailla tehoiks saatiin hurjat 180 heppaa.
tiellä kyllä saa ahdot nousemaan katotaan nyt miten käy joutuuko hommaa uuden turbon :D
huomenna ois katsastuskin kylläpä stressaa kaikki.. koitan ladata videon illaks ihan mukavalta se kuulosti ainakin paikanpäällä :rolleyes:
Huomasin että hukkaportin ohjauksen vastapaine ei ole käytössä nois sun kuvissa mitä selasin. Jos se ei oo kytketty voisit koittaa ohjata siihen vaikka bleed-venan kautta painetta. Saa ainakin nopeamman hukkaportin avautumisen/sulkemisen ja paineet pysyyn sisällä. Hukkaportin jousea en lähtis ekana vaihtamaan.
kai sillä johonkin pääsee mutta vakio turbolla ja pumpulla pääsee pidemmälle kun tän hetken näytöksellä :D tuo 180 heppaa oli täys teho veto katsastuslapussa on vähän vähemmän. mä uppaan kuvia ja videoo kohta käyn tallilta kameran
savuu ei kyllä ihan hirveesti tullu sillä ois sen ehkä saanu heräämään ja tämä oli silleen että pumpun kalvolla oli valmis paine ei sitten pelkällä ahdonalaisella syötöllä ollu mitään intoo vetää :D
jos joku tietää siitä hj:sta josta oli saatu 400 heppaa ulos niin antakaa infoo ? missä penkissä se on saatu millä turbolla millä paineilla millä pumpulla ym
vanha viidakon sanontahan kuuluu että viritys koetaan onnistuneeksi kun tehot laskevat alle 20% :D
Mulla pitäis olla tollanen bleed valve käyttämättömänä hyllyssä jos haluat sillä kokeilla?
Rustailin paintilla pienen demostraation. Näitäki variaatioita on monenlaisia mut tässä yks versio. Esim: turbo tuottaa 2,5 baria. Siitä menee paine rajaventtiilille joka päästää koko ajan 1 bar hukkaportin vastapaine puolelle. Loput 1,5 menee sitten hukka portin ohjaukseen. Siinä välissä on säädettävä bleed venttiili. Jos päästät venttiilistä enemmän ilmaa harakoille, sen myöhemmin portti aukeaa. Jos väännät bleedia kiinni menee enemmän ilmaa hukkaportin ohjaukseen niin portti aukeaa aikaisemmin. Noi paineet on vedetty ihan hatusta joten niistä ei kannata välittää. Huom: siniset tuning letkut:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2210&pictureid=53736
Kyllä se vielä yli 300 kaakkia noilla osilla puskee... Tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaan.
ui vitsi kiitoksia tuosta ! mulla löytyykin noi osat jo pellin alta ne on vaan vähän eri järjestyksessä ! :D
mäpä testailen huomenna enhän mä tollasta oo tajunnukkaan koitin yks ilta ettiä miten tuota ahtopainetta kannattaa ohjata mutta näin hyvää esimerkkiä en löytänyt ! :)
patroltd
18.03.2010, 19:03
Laita pelkkä rajapaineventtiili ahtojen ohjaukseen, bleediä ei kannata dieseliin laittaa hiipii portti auki.
Olen muuten edelleen sitä mieltä että tuo vakio pakosarja on isommissa virityksissä perseestä ja samoin on imusarja jos niitä viimmesiä heppoja haetaan.
PERSKUTTA
18.03.2010, 19:16
Millä sää noi levikkeet laitoot kiinni? Niittaamalla vai jollain muulla?
Meil on Lintassa tommonen Turbosmart. Siinä on yhdistetty bleed/rajapaine. http://projectmotorsport.com/store/product.php?productid=601 Toimii mielestäni todella hyvin dieselissä. Tässä omasta mersusta videopätkä, näkyy hyvin ahtopaineen nousu tossa videolla. Hukkaportille ei ole tässä vastapaineohjausta...vielä:)
http://www.youtube.com/watch?v=2gKir5YJQII Mesessä mynäpumppu ja samanen superi ku sulla sekä omavalmiste pakosarja. Mut niinku aikasemmin sanoin, noita variaatioita tosta ohjauksesta on paljon.
patroltd
18.03.2010, 21:41
Meil on Lintassa tommonen Turbosmart. Siinä on yhdistetty bleed/rajapaine. http://projectmotorsport.com/store/product.php?productid=601 Toimii mielestäni todella hyvin dieselissä. Tässä omasta mersusta videopätkä, näkyy hyvin ahtopaineen nousu tossa videolla. Hukkaportille ei ole tässä vastapaineohjausta...vielä:)
http://www.youtube.com/watch?v=2gKir5YJQII Mesessä mynäpumppu ja samanen superi ku sulla sekä omavalmiste pakosarja. Mut niinku aikasemmin sanoin, noita variaatioita tosta ohjauksesta on paljon.
Joo tuo yhdistetty versio voi toimiakin mutta pelkkä bleedi+hiukan löysä hukkiksen jousi ei ainakaan mulla ollu hyvä verrattuna rajapaineventtiiliin.
Joo tuo yhdistetty versio voi toimiakin mutta pelkkä bleedi+hiukan löysä hukkiksen jousi ei ainakaan mulla ollu hyvä verrattuna rajapaineventtiiliin.
mulla on kans tuo bleed rajapaine turbosmart hässäkkä että kai sen pitäs toimii
oisko kellään jotain lappuja katsastusta varten noista hj60-61 eroista?
valtatie
18.03.2010, 22:33
mulla on kans tuo bleed rajapaine turbosmart hässäkkä että kai sen pitäs toimii
oisko kellään jotain lappuja katsastusta varten noista hj60-61 eroista?
Leimasin romun dynolapulla ja koivusen varaosaluettelon sivulla jossa oli jarrunosia. 60 ja 61 malliin samat.
Rustailin paintilla pienen demostraation. Näitäki variaatioita on monenlaisia mut tässä yks versio. Esim: turbo tuottaa 2,5 baria. Siitä menee paine rajaventtiilille joka päästää koko ajan 1 bar hukkaportin vastapaine puolelle. Loput 1,5 menee sitten hukka portin ohjaukseen. Siinä välissä on säädettävä bleed venttiili. Jos päästät venttiilistä enemmän ilmaa harakoille, sen myöhemmin portti aukeaa. Jos väännät bleedia kiinni menee enemmän ilmaa hukkaportin ohjaukseen niin portti aukeaa aikaisemmin. Noi paineet on vedetty ihan hatusta joten niistä ei kannata välittää. Huom: siniset tuning letkut:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2210&pictureid=53736
Kyllä se vielä yli 300 kaakkia noilla osilla puskee... Tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaan.
Miten tuo rajapaineventtiili jakaa paineen 1,5 ja 1 bar:n? Eikö tuo venttiili vain aukea tietyssä paineessa ja päästää sen jälkeen myös enemmän painetta lävitseen.
Tuollaiseen löysin tial:n sivuilta. http://www.tialmedia.com/documents/w3_tial_wginstall.pdf Eli tavallinen paineensäädin on laitettu venttiiliä sulkevaan porttiin. Voihan sitä varmasti lisätä rajapaineventtiilin venttiiliä avaavaan porttiin
Se on semmonen joka päästää 1 bar läpi ja loput ohi (onko se sit rajapaine venttiili vai mikä) Sittenhän voi käyttää vaikkaa teollisuuden ohjausventtiiliä ja ohjata ilmaa ensin hukkaportin vastapaine puolelle, kun ahdot nousee liikaa vaihtaa säädetty ohjausventtiili suunnan ja paine menee hukkaportin ohjaukseen. Siihen vielä TurboSmart väliin niin varmasti toimiva.
noniin terve taas ! on ollu niin pirun kiire ettei oo joutanu mitään tääl lisäilee.
eli tuore leima perjantailta ! 3 tuntia meni katsastuksessa ja korjaus kehotus tuli etummaisista korin kiinnikkeistä ja äänenvaimentimen puutteesta.
päästöt oli kuulema pirun hyvät kyllä mynädiesel osaa ! ei tarvinnu yhtään syöttöjä säätää 0.83 oli :D
jarrut oli pirunhyvät et tästä on hyvälähtee.
hj:ssakin on jo 600km sisään ajoa suoritettu toimii kun onelma !
ainut eilen loppu meno kesken äkilliseen aivan mahottomaan woplaus ravistukseen oli kuskinpuolen U pultit ihan pirun löysällä ja riipukkeet.. pyörän laakereita vähän kiristin ja niihin olkatapeille koitin pumppaa rasvaa ja kaikki pallonivelet rasvasin uusiks nyt katos melkein kokonaan kyllä se vähän vielä 60 kohalla voplaa ei oo nyt varaa vaihtaa laakereita pitää sit koko etuakseli tehä uusiks ja puslat kaikki !
pistän vielä aurausta vähän harittaa ja renkaisiin kuulat niin eiköhän se sit mee tarpeeks mukavasti.
erillisen laturin kanssa ollu ongelmaa 1 hihna jo soi loppuun se ei tainnu olla ihan sopiva nuille siivapyörille ja kiristys osoittautu puutteelliseks siihen tulee muutos. mut mistäpä sitä tietää ku kokeilemalla miten pelaa ja tuo tilanpuute alkaa olee jo pellin alla :(
ja niitä kuvia ja videoita kansalle viimein :)
on muuten vittu todella hyödyllinen se pumpun kalvolle ohjattu paineilma vittu kun kiihdyttää kolmoselta ja painaa kesken kiihdytyksen nappulan pohjaan ni johan riuhtasee koppiin liikettä siis jumalauta mikä ero hyväkun lähde lapasista ottaa samantien kierroksia todella herkästi :D ja noilla 33 saa suht hyvin vastapainetta kiihtyy paljon paremmin kun pikkurenkailla mutta kyllä siel on jotkut tosilöysät jouset saatiin me ton kuvanmukasella kytkennällä 1.6 baria joka on toistaseks ihan hyvä sisään ajoon mutta kirii sen kyllä paljon nopeemmin jo alhaalta asti että kyllä toi hx40 superi 12 pakopesällä tuntus toimivan todella hyvin tässä koneessa maanantaina käyn hakee jäykemmät jouset se turbo liikeen mies sanokin että ei se riitäkkään kun siihen 1.5 eli ihan normaalia kaiketikkin...
tämän hetkinen kuosi on tälläinen pesun jälkeen :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=53854
tässä teho lapusta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=53855
jostain syystä vaimentu tuon vikan koeajon äänet tuosta kun muutin .avi tiedostoks että laittakaa vähän kovemmalle jos siltä tuntii eipä siin oikee tossa oli viel niillä pikkupaine pitää ottaa sitte uutta materiaalia kun saadaan vehkeet pelaa !!
VIDEO
http://www.youtube.com/watch?v=nOwJsNjWM_w
Millä sää noi levikkeet laitoot kiinni? Niittaamalla vai jollain muulla?
niis tuli mukana kumilistaa jotka liimattiin ensi levikkeeseen ja sit liimasin ne koriin sikaflexsillä todella tarkkaa hommaa ja kesti paripäivää asentaa mutta onnistui ihan hyvin teipillä ja puristimilla lämpimässä 1 päivän kuivaa ennenkun uskaltaa irroittaa varmistukset :) ja sitten veedin sisä reunaan muutamilla ruuveeilla sieltä mistä sai kiinni
ollut vähän hiljais eloa koittanut töitä tehdä ja jotaki nysvätä..
eli hj:n myin ja tilalle tuli paska mersu sehän hajos samanapäivänä oikei.. no sit piti hommata auto että pääsee töissäkulkee ja pitää saada löpöpönttöösiirreltyä dodgeja kävin paljo kattelee jakun sopivaa ei tuntunut löytyvän niin fordihan se piti sitten hommaa.
f250 superdyty -99 7.3 powerstroke turbo diesel, kyllä jenkki on jees ja kasissa on kaunis ääni ei voi muutasanooku on se niin makiaa niin makiaa että :D:D
vähän on ollut remonttii etujarrut suodattimet ym pientä nikkarointia cps anturi vittuili nyt sain uuden ja toivottavasti kestää.
pystyputket piti väsätä kun sattui olemaan ylimäärästä aikaa.. kone on ihan vakio ja 6vaihteinen zf keppiloota.
sit katkes löpöpöntön liina ja tippu takalaidan päälle vakuutus ei korvannu eikä oo uutta varaa ostaa tähänhätää sit sain vähän inspiraatioo ja 2 päivää oijoin ja uutta peltii niin sai sen suunnilleen siihen muotoon mitä se on ollut ja että lukot toimii. mut onha se sen näkönen :D
sittenkun tässä rikastuu niin paljon ois haaveita korotusta rengasta ja TEHOA !!! mutta kaikki aikanaan tästä tulee varmaankin pitkäaikaisempi projekti ja koitetaan tehdä vähän sinne päin.
äiti osti sitte tuollasen -05 pajeron d1d vai mikä se on otin nyt siitäkin kuvan kaise jotenkin vielä maasturille on sukua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=62816
kiinni leikkas ilman coolerii vaparikoneesta tehty vaikka piti olla vakioturbo tyhmää päästiin huijaa :( nytpähän tietää..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=62815
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=62817
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=62818
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=62819
Komian pelin oot hommannu! Noissahan on virityspotentiaalia ihan riittämiin:) ps: onko sulla lintta vielä ja myytkö siitä osia?
? siis vakioturbo, vissiin tarkoitat alkuperäistä turbomoottoria om603A? Ainakin sulla pumppu on turbokoneesta, venttilikoppa on alkup. turbokoneessa erilainen; pieni pykälä öljyntäyttökorkista taaksepäin kun taas vaparissa on tasainen yläpinta koko matkan. Imusarjasta voi myös arvailla koneen alkuperää.
Lohko näyttäis tosiaan olevan imukoneesta kun ei näy öljyn paluuta tuossa 2. pytyn kohdilla lohkon alareunassa...
Yleensä noista poikii kanspahvi ja vapareista kk-laakerit.
Kyllä tollaset kohtuu tuoreet ameriikan avolavat on mukavia, viime syskynä kävin koeajamassa -06 250 Dodge Ramia crew cabillä, sellanen ois kyllä monikäyttönen peli! :cool:
siis se on jälkiturbo paska joka myytiin mulle vakio turbona. pumppu on vaparista se oli tosin 7mm tapeilla turbon pakoja imusarjat oli kiinni.. mersu on myyty varaosiks parempaan kotiin.
fordiin pitäisi hommata kytkin ja lastu näin alkuun senjälkeen suuttimet ja turbo. kova ois hinku virittää :D aika äkkii tottuu nuihin 250hp ja +700nm.
tässähän ei ole syöttöpumppua vaan kaiketi sama tekniikka kun vw korkeapaine diiselissä että on korkeapaine öljypumppu joka tekee 300barin paineen suuttimille jossa on sitten itsessään kaiketi joku pumppu systeemi ja sieltä tulee sitten yli 2000baria
jenkki foorumeilla oli jotain vastuskikkaa jolla huijattiin icp anturia joka nostaa öljynpainetta ja näinollen "syöttö" nousee kaasusta tuli pirun herkkä eli aika nykimistä on ajaa mutta kiihdytyksissä se toimii hyvin tehot nousee aika paljon. kunnon ohjelmalla saa kaikki toimimaan eivätkä hirveen hintaisia ole jenkeistä
patroltd
02.07.2010, 22:15
Tuohon fordiin kannattaa laittaa ahto+pakopaine ja pakolämpömittari ennen ensimmäistäkään viritystä ettei kilahda kalliisti, varsinkin noilla huijaus ja lastujutuilla.
Tosi hieno auto ja vielä manuaali, nam.
kiitos kiitos! kyllä tottakai näistä lähdetään ja valmiita pult on kittejä saa jenkeistä vaikka mitä sellanen pilarimittari taulu ois toivelistassa jossa on ahto pakopaine ja pakolämpö sitten tuossa edgen lastussa on kanssa jotain mittareita ja vikakoodien luku.. :) ahtomittari on paineet vakiona 1-1.2 nyt herää paljon nopeemmin kun sain uuden cps anturin senverran huonossa hapessa oli tuo vanha :D
tänään oltiin siellä stadi cruisingissa varmaan joku palstalainen saattoi bongatakkin.
perse arska
03.07.2010, 09:06
bongattiin manskulla .olin ite vanilla liikkeelä
bongattiin manskulla .olin ite vanilla liikkeelä
saatoin ehkä sutkin huomata vaneja oli kyllä jonkun verran :)