View Full Version : Toyota akseli+orbbi
Maajussi
03.11.2008, 22:29
Oisko porukal laittaa kuvia/linkkejä miten ootte trial leluihinne laittaneet orbitrooleja toyotan akseleihin????
siinä ny aluks :D
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=666696&highlight=full+hydro
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=348093&highlight=hydro
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=556774&highlight=hydro
tässä muutama kuva jömbiksen ohjauksen toteutuksesta. kääntövarret on omavalmisteiset ja tuli noitten neljänpultin lisäksi kiinni vielä tonne käännön rajotuspultin taakse.
Rekisteröimätön
04.11.2008, 17:32
Pilkunviilauksena voisi mainita että se sylinteri yleensä laitetaan sinne akselin lähelle/akseliin, orbitrooli lähemmäs rintapeltiä...
Ton linkin loppupuolelta löytyy pari kuvaa:
http://www.alanmiehet.com/?id=48
Maajussi
04.11.2008, 20:46
Pilkunviilauksena voisi mainita että se sylinteri yleensä laitetaan sinne akselin lähelle/akseliin, orbitrooli lähemmäs rintapeltiä...
...................okei...................:D:D;);)
Maajussi
04.11.2008, 20:54
Onkos noi kääntöpään pultit kestänny noissa sinne kiinni tulevissa sylinterin korvakoissa vai tarviiko kokoajan miettiä että missäkohtaa uskaltaa kääntää renkaita???
Onko kukaan kokeillut että onko toyotan kääntöpää hitsattavaa materiaalia????
lepoantti
04.11.2008, 21:06
hankkii kuudesti laukeevat tai tekee ne ite labsin tapaan, tän perusteella vois olettaa että kyllä kääntökulhoja voi hitsata http://4x4labs.com/steering.shtml
Eiks se kestävyys vähän riipu siitä minkäläisen systeemin aiot rakentaa. Siihen vaikuttaa sylinterin halkaisija ja käytettävä paine. Chevyn pumppu ei ihan hirveetä painetta tuota, hydraulipumpuilla saa oikeesti painetta aikaan. Orbitrooliventtiilihän(mulla on 90:nen, monilla muilla 120:nen) sitten määrää kuinka paljon sitä nestettä liikkuu per ratin kierros, tosin niiisäkin tais olla joku maksimipaine. Jos pumpun virtaus ei riitä alkaa ohjaus tökkimään.
Ei mulla mitään ongelmia ollut, mutta ei ollut mitään läpivetävää sylkkyäkään.
Chevyn pumppu ei ihan hirveetä painetta tuota,
Niin, ne loppuunkäytetyt henkilöautomallien vakiopumput antaa jotain 60-80bar, mulla ja Tumpilla uudet hieman modifioidut työntää n.110-115bar, enemmänkin saa ulos, mutta silloin pidempi-aikaisessa käytössä voi tulla hieman lämpöäkin.
Onko kukaan kokeillut että onko toyotan kääntöpää hitsattavaa materiaalia????
piraten sivuilta pari kuvaa
http://i216.photobucket.com/albums/cc232/ruefab/IMG_0784.jpg
http://i216.photobucket.com/albums/cc232/ruefab/IMG_0785.jpg
http://i216.photobucket.com/albums/cc232/ruefab/IMG_0816.jpg
Niin, ne loppuunkäytetyt henkilöautomallien vakiopumput antaa jotain 60-80bar, mulla ja Tumpilla uudet hieman modifioidut työntää n.110-115bar, enemmänkin saa ulos, mutta silloin pidempi-aikaisessa käytössä voi tulla hieman lämpöäkin.
Tojopumppu taitaa yltää kanssa tasolle 60-80bar. Eikös Tumpin pitäny siirtyä sähköhydrauliikkaan ja heittää paskat Chevypumput roskiin.
Kyllä sä tiedät Pauli itte paremmin mikä ero on autopumpuilla ja oikeella hydraulipumpulla, mutta jos nyt paineesta haluat jotain sanoa, niin mites vaikka tollanen Haskellin 400 bar pumppu Chevyyn verrattuna? ;) ;) ;) ;)