PDA

View Full Version : Kumpaa suosittelette, Nissan kingcappi vaiko hiluxi?


Petra
27.07.2008, 19:17
Hyvät neuvvot tarpeen, ostoslistalla ois (vm -86-91) nelivetonen avolava, päivittäistä käyttöä, metästystä ja satunnaista kärryn kiskomista varten.

Kumpi parempi, Nissani vaeko Tojota, bensa vaeko diisseli?

Rekisteröimätön
27.07.2008, 19:20
Niin ja toki saa myydäkki tuommosen kulukineen jos sattuu hyvä ja ylmääräne olemaan.

A-P
27.07.2008, 19:36
Itte jos ostasin, ni Nissan.

Rausku4x4
27.07.2008, 20:35
Itse suositelisin hiluxia jäykällä etuaksellilla. Ei ole ainakaan ekan mettäreissun jälkeen auraukset päin vittua. Kyllä itse luottaisin tuohon varman toimiseen toyotan diesel koneeseen.

jamppa.w
27.07.2008, 20:44
kumpi vaan. mut tojakki on kyl tekniikaltaan parempi.

ugly_hj
27.07.2008, 20:50
No jäykkäkeula hilux.

-pajero-
27.07.2008, 20:56
HILUX jäykällä akselilla

Petra
27.07.2008, 21:23
Onko sitte erroa diisselin ja bensa konneen kestävyyessä?

revu
27.07.2008, 21:46
2.4L diesel hilux jäykällä etuakselilla. omasta mielestäni ainakin parempi jousitus.
e: ja käsittääkseni diesel kone on paljon kestävämpi.

j1s
27.07.2008, 22:54
ja dieselillä kärsii sukeltaa syvemmälle. ei mee hermot kipinän kanssa :D

Rekisteröimätön
27.07.2008, 23:36
No jos ton ikäistä hakee niin pensakoneisena löytyis varmasti helpommin koriltaan ja rungoltaan ja tekniikaltaankin parempi yksilö. Ton ikäiset nokimoukarit rupee olemaan jo järjestäin +500tkm ajettuja, joukossa vanhoja raksahuoria ja kiinteistöfirmojen puskutraktoreita.
Ja kuka sitä diiselin kalkatusta oikeesti jaksaa kuunnella? Ja jos oikeen kiirettä pitää niin kunnossa olevalla pensa nismolla voi motarilla pitää kevyesti 140km taulussa, ja radiotakin voi vielä kuunnella.

Rekisteröimätön
28.07.2008, 09:15
jäykkä etu-akselinen hilux.saapi edullisesti lukkoja (tml.) sekä kaikkea muuta kivaa esim.tuplajakis hilppeitä yms.ainoa huono puoli diesel nakussa on tehon puute.

KJ-Wilho97
28.07.2008, 09:38
No Nissani tietty, kun itsellä semmoinen on.
2.4 ruisku bensa, ja hyvin on pelannut.
On tosin kevyessä hiekkatie ajossa.
Löytyy ilmastointia yms.

j1s
28.07.2008, 09:43
Kylläpä noita on välillä nettiautossa näkyny vanhoja diesel hiluja joilla on ajettu alle 200tkm.
Itse en ainakaan tule enää bensa autoa ostamaan jossei dieselin hinta nouse aivan tähtitieteelliseksi.
Ja tossa on pihalla kaksi kingkäppiä vm 85 ja 84 toisel ajettu 280tkm ja toisel 207tkm dieseleitä nekin.

Ja jos tuntuu että dieselistä teho loppuu ni sen voi helposti turbottaa.

La tuskaa
28.07.2008, 09:57
Ei sitten niin kumpaakaan.

landruiseri
28.07.2008, 14:31
no jos tulee kevyeen käyttöön että metsästys ym. niin suosittelen king cabbia, ittellä oli vuoden sellainen, mukava ajaa tielläkin kun ei nimenomaan ole sitä jäykkää etuakselia.. ja näkyy nuo japsi diisselit kestävän ihan hyvin, riippuu aikas paljon käytöstä saako niitä rikki.

piukepoy
28.07.2008, 18:13
Kallistusin kanssa hiiluksiin vaikka diiselin jörinä onkin turhan suuri, mutta kaupassahan myydään peltoreita jos ei halua kuunnella.

burton
28.07.2008, 19:35
HILUKSI!!! ja jäykällä akselilla tietenki. tosin teho ei päätä huimaa mut jos renkaan pitää 31-33 haarukassa eikä mitää foffia harrasta niin kestävämpää laitetta saa hakea!

lapikas
29.07.2008, 13:21
http://www.nettiauto.com/2049384
siinä ois hiluksi turbo koneella niin huilaa kärrykin.
mettälle sopivat rattaatkin on jo alla ja matkaan saa lasikuituisen lava katteen kolmella luukulla.
helppo pakata ja purkaa romppeita kyytiin ja pois.
katu uskottavuutta luomaan saa myös jenkki autosta kavennetun lava kaaren.
eikä tarvi hitsata.

Rekisteröimätön
29.07.2008, 14:04
Kumpi ompi parempi, siinäpä pulma.. Jos ei aio rakennella eikä offailla varsinaisesti niin valkkaisin kyllä King Cabin. Perustelut: hyvä ajaa ja vetää paremmin kuin Toyota vaikka tehoa on paperilla vähemmän. Tälläisen -90 luvun alusta saa halvemmalla kuin vastaavan ikäisen hiluxin, eli siis samalla hinnalla voi ostaa parempi kuntoisen. Mutta jos pussissa on painetta niin LN110 hilu voisi olla asiaa, tosin näistä huudellaan hyvistä yksilöistä +8000€.
Jos isoja kärryjä tarvii useasti vetää niin kaikilla 2.4-2.5 diesel pick-upeilla (ilman turboa) tulee itku silmään. Bensavehkeistä ei kokemuksia.

Mutta katsele tarkkaan, vanhat autot on kaikki yksilöitä. Mieti myös omat kyvyt korjata ja huoltaa, vai ostaako uudempi?

PatrolGR
29.07.2008, 16:57
king cappi on kyllä hyvä ajaa tiellä, mutta bensana aikalailla perso juomiselle. Kokemukset siis -88 king cap

Petra
29.07.2008, 18:42
Thanks vinkeistä, nyt vaan kyttäämään että kummasta merkistä se helmi löytyy...

Rekisteröimätön
29.07.2008, 18:48
Älä ainakaan Taroa / Hiluxia osta bensa koneella, mikäli rahalla ja polttoaineenkulutuksella on jotain merkitystä. Itselläni on ruotsista tuotu 2,4 EFI Taro ja polttoaineenkulutus on päätä huimaava. Maantiellä yli kymmentä ja kaupungissa paria kymppiä. Itselläni on dieselöinti menossa tuohon omaan autoon, liekkö se järkevää, sitä en tiedä.

-A.P-

PeteTurku
29.07.2008, 19:41
Mulla oli tai on viäläki tollanen -88 mallinen kinkäppi. Kiva ajaa, mut ohjauslaitteet ei kestä isompia pyöriä ja rajuu ajoo. Kulkee pienellä korottamisella jo ihan kivasti metässä. Ja bensaa meni vähintään 14 maantiellä enkä ees uskaltanu mitata kaupunkikulutusta.

terppi
29.07.2008, 20:47
Mulla oli tai on viäläki tollanen -88 mallinen kinkäppi. Kiva ajaa, mut ohjauslaitteet ei kestä isompia pyöriä ja rajuu ajoo. Kulkee pienellä korottamisella jo ihan kivasti metässä. Ja bensaa meni vähintään 14 maantiellä enkä ees uskaltanu mitata kaupunkikulutusta.
Ei kai, jos on vääntöjouset kiristetty päätyyn.. ;)
Eiks sul sillee ne ollu, muistaakseni joskus juttelit jotai sellaista.

SauliS
30.07.2008, 20:35
Kaveri kertoili että sen King Cabbi vois olla myynnissä. Diesel neliveto -90. Ajettu jotain 400tkm, leimattu helmikuussa ja joka päivä ajossa. 31" mutiaiset alla. Pellitetty käytännössä kokonaan parin vuoden aikana, kuulemma edelleen siisti vaikka en olekaan autoa nähnyt pitkään aikaan (mun entinen). Tiedustelut 0400-830115