Kirjaudu sisään

View Full Version : Traildusterin rengas/ohjausprobleema


ihanmettään
10.01.2008, 20:35
Laitoin 37" Mudzillat alle ja oikealle kääntäessä rengas ottaa kiinni ohjausvarteen ja simpukkaan. Mitä teen? Simpukan nosto auttaisi mutta miten ohjaus toimisi sen jälkeen?

"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni

tjl
10.01.2008, 20:38
pikakorjaus. rajota kääntöä.

"alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon"

ihanmettään
10.01.2008, 21:00
quote:
pikakorjaus. rajota kääntöä.

"alko pistää pulloon, ja minä kaadan kalloon"


Et ole ilmeisesti ajanut jenkillä metässä. Ei se käänny normaalistikaan mihinkään.

"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni

10.01.2008, 21:14
nii mutta jos on pakko kommentoida joka asiaa

Note! This message was posted anonymously!

JanneBlomgren
10.01.2008, 21:56
Mulla oli sama ongelma, vaihdoin sopivamman muotoisen simpukan ja crossoverin.

Vannemuutoksella voit työntää rengasta ulospäin mutta se tuo mukanaan muita haittoja.

_________________________________

Hondamies

Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja

ihanmettään
10.01.2008, 22:52
Mistä löysit paremman muotoisen simpukan ja hilkkeet?



"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni

JanneBlomgren
11.01.2008, 08:19
Nissan Terranon simpukka on näppärän kokoinen ja oikean muotoinen.
Simpukka jää rungon päälle ja sektoriakseli (liekö oikea termi?) menee rungonviertä alas ja tilaa jää renkaalle hyvin.

Sen tehostus ei ole kovin tehokas joten jouduin tekemään siihen hydroassistin ja nyt kyllä voima riittää.

Ohjausvarret ostin täältä:

www.offroaddesign.com


_________________________________

Hondamies

Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja

murikka
11.01.2008, 21:11
Mitkäs vanteet sulla on alla ja onko mitenkään korotettu? Itellä on powerwagonissa 38.5*14.5-15 renkaat alla, eikä ne ota kyllä kiinni.

Dodge PowerWagon 4*4 -79
Plymouth Duster -70

ihanmettään
12.01.2008, 19:34
Gracar vai cragar, 10" leveet, et-44. Renkaat on mudzillat. Jouset on kyllä ihan morjens, eoo enää edes suorat, on jo väärinpäin. Mutta ottaishan rengas kiinni max sisäänjoustossa kuitenkin?
Olisko murikalla kuvia tolta simpukan alueelta ja noista jousista. Näyttäisi olevan enemmän lehtiä kun mulla.
"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni

Edited by - ihanmettään on 14/01/2008 18:17:47

murikka
14.01.2008, 20:03
Voisin yrittää täs lähipäivinä ottaa kuvia, jos pääsis töistä vaan lähtee normi aikaan.

Dodge PowerWagon 4*4 -79
Plymouth Duster -70

ihanmettään
15.01.2008, 21:56
quote:
Vannemuutoksella voit työntää rengasta ulospäin mutta se tuo mukanaan muita haittoja.

_________________________________



Mitä haittoja tästä olisi? Muutakin kuin että pyöränlaakeria vit**tais entistä enemmän?

"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni

JanneBlomgren
15.01.2008, 22:43
quote:
quote:
Vannemuutoksella voit työntää rengasta ulospäin mutta se tuo mukanaan muita haittoja.

_________________________________



Mitä haittoja tästä olisi? Muutakin kuin että pyöränlaakeria vit**tais entistä enemmän?

"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni


Pyöränlaakerit tietysti joo ja ylä- ja alapallonivelet, ohjauksen nivelet jne koska renkaan kosketuspinta ei enää ole linjassa olkaakselin kanssa.

Mutta nuohan ovat tietysti muutenkin kuluvia osia, ohjaus muuttuu raskaammaksi auto levenee joka ei ehkä aina olekaan pahasta ja ehkä jotain muutakin mikä ei nyt tule mieleen.

Lähinnä se jota ajoin takaa on kuitenkin että kun rengasta tuo ulospäin se vaatii enemmän tilaa käänneltäessä myös eteen ja taaksepäin. Mutta kyllähän sieltä tilaa tekemällä tulee, onhan noitten alle isompiakin renkaita laitettu.

_________________________________

Hondamies

Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja

murikka
17.01.2008, 20:28
Täs näit kuvia:

Pyörät suurinpiirtein suorassa:

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/murikka-suora1.jpg

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/murikka-suora2.jpg

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/murikka-suora3.jpg

käännettynä oikealle:

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/murikka-linkussa1.jpg

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/murikka-linkussa2.jpg

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/murikka-linkussa3.jpg

Eipä toi paljoa kääntyny, tuli kyll ääriasennosta ratti takasinpäin ku päästi irti. Olis tarttennu olla kaveri ottamas kuvia tai pitämäs rattia ääriasennossa, mut toivottavasti noista on jotain hyötyä.

Onkos sulla muuten noi käännön rajottimet miten säädetty? Vaikka ei nää muutenkaa hyvin käänny, niin ainaski oikein säädettynä säästää vetarien murroksia.

Dodge PowerWagon 4*4 -79
Plymouth Duster -70

ihanmettään
18.01.2008, 16:59
Kyllä mulla kääntyy enemmän. Ja jo 33" sain murroksen ja vetarin mäsäksi. Taidan kuitenkin rajoittaa kääntöä ja laittaa urakkanupin rattiin. Mulla on edessä muistaakseni vain 2 jousilehteä.

"Ei offaaminen oo kivaa, ku sieltä joutuu aina käveleen pois" -avovaimoni