View Full Version : Takaveto Transportterin rakentelu 4wd:ksi?????
Noniin mestarit, sanokaapas kommenttia tuommoiseen projektiin että takaveto Transporterin rakentelu nelivedoksi, olisko kellä kokemusta moisesta lupa-asioiden ja ihan teknisen toteuttamisen tiimoilta, mitä kaikkee täytyy vaihtaa tekniikan puolelle, auto pitäis kuitenkin katsastaa normikäyttöön..Kun itsellä olis tossa -88 takavetonen vehje ja tullu tuommonen homma mieleen...ja olis sellaisia osina myytäviä nelivetovehkeitä kyllä kiikarissa..
Note! This message was posted anonymously!
kesämies
06.12.2007, 20:44
No ihan ekana tulee mieleen että onko keulan pellit noissa yhtään samanlaisia kun takatuupparissahan on varapyörä tuolla keulassa eli etuperän kiinnikkeet (ja tila sille?) puuttuu. Muista nyt onko noissa nelivetosissa etupyörien ripustuskin toisenlainen. polttoainetankki on eri paikassa = sille kiinnitykset ja täyttöletkulle läpiviennit. Tuleeko vaihdekepin siirtotikku tielle? Mihkäs kardaani on kiinnitetty eli kiinnikkeet sillekin jolloin ongelmaks tulee kardaanilinjan suoruus: voipi ravistella maantievauhdeissa. Sitte noissa on välityksiä vaikka minkämoisia että saa katella mitä periä yhteen laittaa.
86/87 on tullu portteriin facelifti eli mm jarrut on siinä kohtaa muuttunu (ihan vaan vinkiks kun eri autoja yhteen yhdistelee).
Ton leimaan saattaminen voi olla "mielenkiintoista".
EDIT: samanlaiselta toi ripustus molemmissa näyttää. Etuperä tulee apurungolla tonne keulan alle.
Edited by - kesämies on 06/12/2007 20:53:52
Saman mallisarjan puitteissa saattaa olla mahdollista, nelikot usein vaan tuppaa olemaan eri mallisarjan tyyppityksillä kun 2 vetoset.
Muutenki toi vetotavan muutos hankalaa suomessa (lähes mahdotonta). Esim. noitten Calibrojen kanssa, norjassa muutamia takavetoisia, suomessa ei saa...
-Pinkkipaholainen-