View Full Version : Datsun Patrol Projekti
tapsa4x4
17.02.2010, 06:50
eipä oo foliokeisarilla mitään tekemistä tän kanssa.
Hyvä homma,laalaalle on kanssa tilattu huppari jos huolto-päällikkö sai tilattua.
tapsa4x4
21.04.2010, 14:01
Tankin pois purkua ja uutta tilalle nyt tulee 60l Jaz turva tankki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=57327
Rock RIngit olis valmiina,jos nyt vaikka pysyis vanteen reunat suorempana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=57328
Mun mielestä pikkasen enemmän "umpimaisempi" saisi olla tuo rock ring, tuohan päästää edelleen vanteen reunan taipumaan.
Joku tälläinen olis parempi:
http://www.ballisticfabrication.com/thumbnail.asp?file=assets/images/h11.jpg&maxx=300&maxy=0
tapsa4x4
21.04.2010, 20:48
Mun mielestä pikkasen enemmän "umpimaisempi" saisi olla tuo rock ring, tuohan päästää edelleen vanteen reunan taipumaan.
Samaa mietin mut totesin että hitsaan noitten reikien väliin 8mm akselia vanteen reunaan.
Käyhä kahaveella jos Vihantiin asti ajelet.
tapsa4x4
29.04.2010, 18:56
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=58068
TakaJarrut tuli päivitettyä kokoa isommaksi,niin nyt saatiin joka nurkkaan samanlaiset jarrut.
Joskohan nyt loppuis ton tankin kanssa leikkiminen,60l jazin turvatankki tuli laitettua,vielä täytyis rakennella ulkopuolinen täyttö tohon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=58067
tyhmä kysymys, mutta poistit kai ne superkloonit sisältä.
tyhmä kysymys, mutta poistit kai ne superkloonit sisältä.
Toinen tyhmä kysymys, mutta miksi ne pitäisi poistaa? Just katselin töissä dragenin lisäpolttoainesäiliötä, sen sisältä saisi helposti melko ison palan sitä loiskeen estävää solukkoa.
ostin tollaisen samanlaisen hojoon muistaakseni raceplacesta niin myyjä meinas, että diesel saattaa liuottaa sitä mukaansa niin se kannattaa poistaa varmuuden vuoksi.
MotorPsycho
29.04.2010, 21:31
olen kuullut saman asian kun ostin tuon oman turvatankin. pitäisi varmaan ottaa tankista pala ja laittaa dieseliin likoamaan ja katsoa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
PatrolGR
29.04.2010, 21:36
mulla on ollu vajaa kolme vuotta jazin turvatankki, loonit sisällä ja dieseliä tankissa. Ei ainakaan tähän mennessä oo ollu vaikeuksia.
Kareksella pitäs olla kans tommonen RP:st ostettu turvatankki ja kyllä siinä on superloonit sisällä ja oliskohan 3v ollu käytös ollut. Ja diiselii on ollu.
tapsa4x4
30.04.2010, 08:56
tankin valmistaja ilmoitti että turvatäyte saattaa liuta dieselin mukana joten suosittelivat hyvää polttoaineen suodatinta ja dieselin kanssa kannattaisi turvatäyte vaihtaa noin 1vuoden välein.
Jos keksit hyvän "bolt on" täyttöputken kiinnityksen niin tee samalla kaksi tai jaa ainakin ajatukset täällä? Minulla on sama projekti lähdössä liilkkeelle eli pitäisi liittää tuohon tankin korkkiin joku hyvä jatko että saa tankkauksen ulos. Saahan sitä tieten tehdastekoistakin mutta taisi olla lähes 100€ hinnaltaan...?
Petri
o4o83o8284
tapsa4x4
03.05.2010, 14:02
Jos keksit hyvän "bolt on" täyttöputken kiinnityksen niin tee samalla kaksi tai jaa ainakin ajatukset täällä? Minulla on sama projekti lähdössä liilkkeelle eli pitäisi liittää tuohon tankin korkkiin joku hyvä jatko että saa tankkauksen ulos. Saahan sitä tieten tehdastekoistakin mutta taisi olla lähes 100€ hinnaltaan...?
Petri
o4o83o8284
Siis jazin oma ulkopuolisen täytön lähtö maksoin 150e muistaakseni ja siks en tilannu sitä. ajattelin tehä ite ihan pellistä ja 2"pakoputkesta täyttö putken.
mä hitsasin putkenpätkän siihen jazin alkuperäisen tankinkorkin metallikehykseen ja liitin tojotan alkuperäisen täyttöputken siihen silikoniletkulla.
tapsa4x4
23.05.2010, 20:56
Tuli vanhalle valurauta kuutoselle tunnit täyteen ja nyt uus moottorin sovittelua aloitettu. noin 100kg lähtee pois painoa keulasta uuden moottorin myötä.
jazin tankki toimii ja pelaa hyvin,täytyy laittaa kuva joku päivä täyttö putkesta.
tapsa4x4
24.05.2010, 21:49
Turva tankki suurinpiirtein valmiina.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=60336
etu perästä oli isonlautaspyörän pultit löystyneet itekseen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=60337
Vanha sd33t moottori orkis laturilla,lisä laturilla ,chevyn tehostin pumpulla,startti,turbo ja kytkin paikoillaan koneesta laskettu öljyt pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=60338
gr patrollin 2.8td orkkis tehostin pumpulla,hj61laturilla, startti ,turbo ja kytkin paikoillaan ja öljyt sisällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=60339
Ensimmäinen rock ring valmiina ja läks heti laatokalle lainaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=60340
Muistitko laittaa lautasen pultteihin ruuvilukitetta muuten pyörii auki ajansaatossa.
tapsa4x4
23.06.2010, 10:13
Uusi moottori on saatu jo konehuoneeseen kiinni,kiitoksia jv:lle avusta.
Moottori on 11cm lyhyempi kuin vanha ja melkein samanverran matalampi kuin vanha.
vielä kun kerkiää sovittaa apulaitteet ja syylärin ja tehä sähköt,polttoaine linjat ja ilma puolen kuntoon niin pääsee taas ajelemaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=62544
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=62545
paljon oli heppoja vanhalla tekniikalla?
jokos on uudesta tekniikasta savut saatu ?
tapsa4x4
07.10.2010, 19:44
vanhassa koneessa on ainakin 115hv muuta en osaa sanoa.
uudesta en osaa sanoa seissyt 3kk tallin pihassa odottamassa että joku kerkiäis laittamaan kasaan.
Rekisteröimätön
11.10.2010, 19:02
Kävikö suoraan vai pitikö askarrella?
tapsa4x4
11.10.2010, 20:16
välilaippa tarviaa tehdä niin sitten käy.
tapsa4x4
16.04.2011, 20:47
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=78643
kevään tullen kaivettiin varastosta ulos ja siirrettiin hallin puollelle jos vaikka sais aikaiseksi laittamaan konetta kasaan.
Mitäs tälle patukalle nykyisellään kuuluu?
tapsa4x4
27.12.2011, 21:22
No tota pitkän hiljais elon jälkeen jokunen viikko takaperin hiissattiin varastosta talliin ja aloittteli moottorin vaihto projektin jatkamista. laturin kiinnike rauta tehty ja sorvarille lähti osia tekoo ne kun saadaan takaisin jatketaan apulaitteiden sovittelua.
pitäis saada hydraulli vinssi ostettua että sais hankittua sopivan hydraulli pumpun ja sovitettua se moottoriin kiinni.
pitäis saada hydraulli vinssi ostettua että sais hankittua sopivan hydraulli pumpun ja sovitettua se moottoriin kiinni.
Vai on sitä kuitenkin sellasseeseen hurahdettu.
tapsa4x4
27.12.2011, 22:47
Vai on sitä kuitenkin sellasseeseen hurahdettu.
Juu kun noi sähköiset on jo koettu ja mekaaninen ei oikeen jaksanut innostaa niin kokeillaan tollasta.
tapsa4x4
21.03.2012, 15:44
No pikku hiljaa on saatu vähän kasaan päin tätäkin.
Laturia ja tehostimen pumppua on tullut soviteltua tohon 2.8 kylkeen. aika moista pään vaivaan aiheuttanut.
Laturi on hj61 ja alipaine pumppua on muuteltu jonkun verran että saatiin sopimaan paikoilleen
ja tehostimen pumpuksi tulee tuttu chevyn pumppu jonka koteloa joudutaan muutamaan jonkunverran että sopii paikoileen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=101536
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=101537
Enään aiheuttaa pään vaivaa toi että pitääkö hihnat tarpeeksi dambberilla vai joutuuko tekemään lisä ohjurin rullan.
No pikku hiljaa on saatu vähän kasaan päin tätäkin.
Enään aiheuttaa pään vaivaa toi että pitääkö hihnat tarpeeksi dambberilla vai joutuuko tekemään lisä ohjurin rullan.
Kumpiko vastustaa enemmän, laturi vai pumppu? Laitat sille vähemmän vastustavalle oman yksittäisen remmin tuosta kampuran pyörän 3. urasta, koska itse veikkaan, että ei tule pito riittämään ääriolosuhteissa eli just silloin kun latausta ja ohjausta eniten tarvitaan.
mä väittäisin kanssa ettei pito riitä kampuranpäässä
mä väittäisin kanssa ettei pito riitä kampuranpäässä
sama:D
sama täälläkin, hiukan jää pito pinta pieneksi kiilalle. moniura voisi vielä ehkä sinnitellä
Sutii.com
Tälleen jos saisit apurullan toteutettua tuohon, Sitä en tiedä että millainen rulla pitää kiilahihnan selkäpuolella olla.......
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=123&pictureid=101578
Samsonite
21.03.2012, 20:29
Sikaliimalla muovikoppaan kiine ? :D
toyota4x4
23.03.2012, 21:27
mulla on laturi kahdella 12.5mm ja ohjaustehostimen pumppu yhellä 12.5mm hihnalla.
tapsa4x4
25.03.2012, 20:46
Pikkusen tuli taas turattua projektia eteen päin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=101864
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=101863
Tehostimen pumpulle tuli ihan oma hihna niin ei pitäis sutia tyhjää.
tapsa4x4
28.03.2012, 20:59
Apulaitteiden kiinnitys raudat tuli värkättyä valmiiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=102008
Coolerin sovittelua ja imusarjan muokkausta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=102009
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=102011
Mistähän sais noin 25-30cm imevän 24v flektin? sekä tarviais myös kiertovesipumpun jossa olis noin 16-25mm letku lähdöt ja toimis 24v?
Samsonite
28.03.2012, 21:02
Jotain 50€ makso autotarvikeliikkeessä (Osaset-ketjun) moinen pumppu kun ostin. 19 mm lähdöillä.
sekä tarviais myös kiertovesipumpun jossa olis noin 16-25mm letku lähdöt ja toimis 24v?
Enkös mää sulle kerran jo sellaisen ole jo toimittanut?
Ai siinä on kampuran päässä 4-urainen hihnapyörä?
tapsa4x4
29.03.2012, 09:41
Enkös mää sulle kerran jo sellaisen ole jo toimittanut?
Ai siinä on kampuran päässä 4-urainen hihnapyörä?
Joo 4-urainen on vakiona. Juu annoit mut pikkaseb iso
Ja aika loppuun pyöritetty.
mulla on sulle kiertovesipumppu. mallia riittävä ja uus. vaihetaan johonkin romuun. flekti löytyy marttilan varaosasta tai traktorivarusteesta.
tapsa4x4
01.04.2012, 19:53
Pikkusen tuli tuli taas tehtyä eteen päin tota projektia.
imusarja hitsattu ja cooleri kiinnitetty koneen päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=102323
Nappasin moottorin keulalla pois että saa kytkimen laitettua ja hitsattua moottorin korvakkeet loppuun.
Muutama kuvatus väli laipasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=102324
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=102325
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=102326
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=102327
tapsa4x4
29.04.2012, 00:01
Pikku hiljaa etenee kun muilta projekteilta kerkiää tehä.
Kone melkein nipussa ja keulalla kiinni.
Koneen paino apulaitteenneenkaan ei ollut ihan mahdoton,koneessa öljyt sisällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=104072
Sinne se asettui.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=104073
ihan hirveästi ei jäänyt runkoon tilaa ja ahtaanpaa on kun alavesi letku ja tehostimen letkut tulee vielä tonne.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=104074
eikä laturistakaan ollut hirveästi pelivaraa ton simpukan kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=104075
ja vesi-välijäähdyttimen ahto putkillekkaan ei ylimäärä tiloja jäänyt vaikka kuvassa näyttää että tilaa olis
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=104076
tapsa4x4
28.07.2012, 22:59
Taas on pikkuhiljaa hallin laajennus projektin ohella keretty kasailemaan moottori paketti keulalle.
Polttoaine suodatin paketti löytyi purku lj70 ja siihen mulkattiin vähän lähtöjä uusiks.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110204
orginaali kaasuvaijeri kävi pikku muutoksilla paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110205
Snorkkeli jäi vanhaa ja uus putsari kotelo on gr patrollista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110206
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110208
Turbo jäi vielä alkuperäiseksi ja imu putkikin sopi vielä paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110211
Hj61 laturi saatii juuri ja juuri mahtumaan kun rakenteli ton alipaine punpun lähdöt uusiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110209
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110213
Vesi/ilma cooleri on saatu kiinni ja putkitettua vesi linjat puuttuu vielä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110210
peltiset toyotan alipaine säiliö poistettiin ja tilalle tuli gr patrollin muovinen versio
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110214
osaakohan joku kertoa että miten gr moottorin sammutin toimii? niin että virta pää kone käy ja virta puuttuu niin menee kiinni? kestääköhän se jos syöttää 24v?
Ja mistähän löytäis pieniä syyläreitä esim koko 300x200x30 tai vastaavia?
joo virtaa syöttämällä antaa koneen käydä ja jos virta puuttuu niin sammuu, en usko et toimii 24V mut jos ei toimi nii ota magneettiventtiili mukaan ja mee marttilan varaosaan, kysele sieltä vaikka jonkun kaivurin cummins moottorin ( esim. samsung, volvo) magneettiventtiiliä.
Cummins on boshcin pumpulla ja gr:ssä on boshcin kopio et luulis käyvän. mut hommaa kyllä mallillakin oikeella voltilla olevan.
tai jos on jännitteen alennin autossa niin ryöstä sieltä virta pumpulle ja sillä 24v syötöllä ohjaat relettä...
tai jos on jännitteen alennin autossa niin ryöstä sieltä virta pumpulle ja sillä 24v syötöllä ohjaat relettä...
Ja sit kun alennin kyykkää nii ihmetellään et miks ei moottori käy... Yksinkertaisuus palkitaan maastossa...
eiks se toimi toisin päin justiin... Ettei sammuis?
eiks se toimi toisin päin justiin... Ettei sammuis?
kaikki minun nähneet venttiilit toimii että virrotettuna auto käy ja ilman virtaa sammuu.
mutta sen venttiilin virrantarve on todella pieni. tietääkseni jopa alle 10v riittää avaamaan sen.
tapsa4x4
04.08.2012, 10:38
Viime yönä sain jo avaimesta käyntiin ja ajamalla tallista ulos tosin vielä ilman syyläreitä.
Laturin johdotukset sain tehtyä pitkän ihmettelyn jälkeen. hyvin lataa ja lähtee heti lataamaan kun käynnistää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110669
Tehostimien letkuissa sattui pieni suunnittelu virhe mutta toistaiseski saa olla noin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110670
hätä hätä asenuksella tehostimen säiliö ja ilman putsari.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=110671
Sammutin solenoidi toimii niin että sähkö siihen niin käy,toimii näköjään 24voltillakin mutta en tiiä kauan. Startti on nyt kytketty niin että akulta tulee suora 12v moottorille ja virtalukon takaa solenoidille 24v ja hyvin toimii mutta en tiiä kauan.
Offipiru
04.08.2012, 18:45
Sammutin solenoidi toimii niin että sähkö siihen niin käy,toimii näköjään 24voltillakin mutta en tiiä kauan. Startti on nyt kytketty niin että akulta tulee suora 12v moottorille ja virtalukon takaa solenoidille 24v ja hyvin toimii mutta en tiiä kauan.
Mä niin tykkään tästä! :D :D :D
Hei minkä olet laittanut tohon imusarjan nokkaan tuohon huohottimen viereen?
tapsa4x4
04.08.2012, 21:42
Hei minkä olet laittanut tohon imusarjan nokkaan tuohon huohottimen viereen?
No sehän on devils ownin vesi/metanooli ruutan suutin Millä piiskataan nissan dieselistä luulot pois.
Jaa noin high tec juttui :D Itellähän samaa asiaa ajaa kärestä taitettu lehmän antibioottiruisku. Se kun meni kivasti tosta imuputkesta läpi :D
tapsa4x4
13.08.2012, 22:16
Jotain on muilta kiireiltä keritty tekemään.
Piti pikkusen venytellä että näkeen että ei etuakseli ota kiinni koneeseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111535
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111536
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111537
ylävesi letku paikoillaan orgis ilmaus venttiilillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111539
lisää paneelia että saa sammuttimen ja flektien ohjauksen johonkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111538
alavesi letkuun tuli tollanen öljyn suodattimen väistö.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111540
syylärin kehikko hepattu kasaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111541
Koppa hitsattuna ja pellitettynä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111542
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111543
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111544
tapsa4x4
18.08.2012, 00:47
tän viikon illat on tullut näpräiltyä noita pikku juttuja kuntoon ja jotain näkyvääkin saatu tehtyä.
Vesi letkut on saatu edestä taakse asti jo.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111816
akkukin mahtui just vanhaan paikkaan vielä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111817
ohjaus tehostimen ja vesi-coolerin jäähdyttimet löys tosta paikkansa, niille tuli spallin puhallin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111819
ilmanputsari tönttö on gr oma ja senkin saatu jo paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111818
tapsa4x4
20.08.2012, 21:13
Tollanen väliputki tuli tehtyä syyläriin lähtevälle puolelle että saa mitattua veden lämpötilan tosin nyt on ollut ongelmana että meinaan halppis mittarin liittimet vuotaa ensin putkiteipillä ja nyt on kierretiiviste liimalla jos nyt ei vuotais.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111942
letkut kytketty ja koe ajettu. pikkusen tarviais koteloida ja kiinnitellä letkuja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111935
flekti tuli kiireessä laittua nippusiteillä suoraan kiinni ilman tuulitunnelia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111933
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111936
uusi alenninkin tuli ruuvattua kattoon kiinni,jos maa- puuttu tosta niin puskee suoraan 24v ulos tuli huomattua kun sisä valot jotka on loisteputki valot paloi aavistuksen kirkkaasti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111934
ja vielä pari fiilistely kuvaa koeajolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111937
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=111939
tapsa4x4
27.08.2012, 21:13
Ravijoella tuli käytyä ajelemassa ja hyvin tuntuis muutokset pelaavan.
Syyläri paketti toimii loistavasti ja jääntyy riittävästi täytyy vielä tehdä tuulitunneli ja imuri ehkä katolle sekä ummistaa toi loppu kylki ja suojata toi syyläri.ja tehä termostaatti ohjaus.
sammutin solenoidin yllä pitö sähkö pitää laittaa alentimen taakse tai keksiä siihen 24v solenoidi.kuormittaa toista akkua liikaa.
pohja panssari ottaa kiinni vaihteistoihin kun on aika mutkalla joten täytyy oikaista ja pikkusen vahvistaa.
laturi täytyy vaihtaa uuteen.
moottori täytyy vaihtaa tai jos saan ton vielä pelaamaan niin ajetaan tolla.
jakopää hypännyt kun koppa täynnä tota sinistä liima savea.
onko kellään kokemusta mitä käy kun tyhjä käynnillä sammuu kun remmi karkaa? koppaa täytyy tiivistää reilusti.
ahtoja ja syöttöjä vois kanssa lisätä kun nyt ahtoi 0.7 maksimissaan ja metanooli ruutta ei lähe päälle kun ahto ei riitä ja syöttöruuvissa on sinettikin vielä paikoillaan. sais noita heppoja pikkusen lisää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5294&pictureid=112641
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5294&pictureid=112640
itsellä on audin moottorista tyhjäkäynnillä menny remmi poikki ja silloin meni yks hydraalinen nostaja.
hyvällä tuurilla ei tarvitse ku laittaa uus remmi ja jatkaa ajamista :D
tapsa4x4
27.08.2012, 21:20
itsellä on audin moottorista tyhjäkäynnillä menny remmi poikki ja silloin meni yks hydraalinen nostaja.
hyvällä tuurilla ei tarvitse ku laittaa uus remmi ja jatkaa ajamista :D
omaa kokemusta on kun tallissa on mitsun kone jossa hyppä jako niin meni yks venttiili mutkalle.
On noin yksiä perkeleitä tollaset kuminauhajakopäänremmit... Oikeissa moottoreissa on kettinki hoitamassa tota asiaa.
Onko nyt jokaisessa vanteessa noi vahvikkeet hitsattuna vai puuttuuko jostain? Yhet pellinpalat roikkuu mulla tallin seinällä.
..Reetu..
28.08.2012, 06:34
Kerkeeks tää projekti valmistautua Finland Trophy Retroon? :) Vai lähekkö pajerolla? :D
Kerkeeks tää projekti valmistautua Finland Trophy Retroon? :) Vai lähekkö pajerolla? :D
eipä taida saada kisata retrosäännöillä porttaaleilla. Et safari luokkaan vissiin pääsee...
On noin yksiä perkeleitä tollaset kuminauhajakopäänremmit... Oikeissa moottoreissa on kettinki hoitamassa tota asiaa.
"oikeissa" on ketju mutta kunnon moottoreissa seki on karsittu pois :D
"oikeissa" on ketju mutta kunnon moottoreissa seki on karsittu pois :D
:D:D
..Reetu..
29.08.2012, 16:47
eipä taida saada kisata retrosäännöillä porttaaleilla. Et safari luokkaan vissiin pääsee...
Juu Safaria tarkotin! :) Tapsa vaa oli innoissaan kyselly että pääseekö ryminöihin mukaan :D
tapsa4x4
02.09.2012, 20:46
Juu Safaria tarkotin! :) Tapsa vaa oli innoissaan kyselly että pääseekö ryminöihin mukaan :D
Safari ryhmään tullaan rymyämään.
eipä oikeen muuta oo tullut tehtyä kun pestyä noin 6h eikä vieläkään on kovinkaan puhdas.
Vanha pata poistettiin keulalta terojen avustuksella tänään ja todettiin että aavistuksen on tota savi liejua kytkin kopan sisällä.
Uutta pataa ihmettelin alakerran laakerit on vaihdettu aika tuoreeltaan ja jakopäähän vaihdan uudet romut ja laitan kaikki tiivisteen paikoilleen kun tuntuu olevan aika käytäntö ollut jättää pois.
ainoa pään vaiva on paskaks hakattu kampuran pää josta kiilakin hakattu aivan tohjoksi.
ja turbokin aiheutaa ongelmia kun menin myymään jv:lle yhden kohtuu kuntoinen turbon ja nyt ei oo sit itellään yhtään käyttökelpoista.
jos jollain on jäänyt t25 laipalla olevaan turboa niin saa tarjota.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=112985
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=112984
Purkasitko vanhaa konetta yhtään? Et mitä sielt oli menny muuta ku jako sekasin?
tapsa4x4
02.09.2012, 21:27
Purkasitko vanhaa konetta yhtään? Et mitä sielt oli menny muuta ku jako sekasin?
ei jaksanut vielä tutkia remmi oli mennyt poikki kaikki osa alueet kyllä pyöri ihan ok käsin.
ei jaksanut vielä tutkia remmi oli mennyt poikki kaikki osa alueet kyllä pyöri ihan ok käsin.
Ai se oli menny ihan poikki asti..:eek: No sullahan oli sit noita hihnaongelmia ihan enemmänkii sil ravijoen reissul.. :D:D
pyörikö kampura ympäri vaikkei nokka pyöriny? :D
tapsa4x4
10.09.2012, 21:22
alavesiletkuun tuli tollanen poisto proppu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=113295
Öljy pohja jäi aika alas niin vahvistin tota alinta osaa 3mm ja 2mm pellillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=113296
Kytkin paketiksi tuli tollanen exide heavy extreme.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=113297
Samalla tuli uus laturi haettua että jos toimis pikkuisen pidempää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=113298
"uus" pata nokalla ja kasassa mutta startti niin täynnä mutaa että en saanut tänään käyntiin täytyy huomenna ettiä varastosta ehjä tai tilata uus.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=113299
tapsa4x4
16.09.2012, 19:56
Nyt kun täytyy leimallekin mennä pitkästä aikaan niin tuli tehtyä takaakseli huoltoja ja uusittua jarruletkuja jotka 3vuodessa hapertuu näköjään aika huonoksi.samalla tuli jarrut purettua ja putsattua ,sekä akseli öljyt katella läpi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=113797
Taakse päin olevat työvalot xenonit ei oikeen pelannut ja virran säästö syistä laitoin tollaset halpakaupan 15w led työ valot taakse päin.näköjään 35w xenonilla palaa reilummalla polttamisella nordicin työvalosta heijastimet pikimustiksi.samalla tuli korjaultua kaikki muutkin auton valot leimakuntoon-
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=113796
tapsa4x4
17.09.2012, 20:07
Epämääräisiä vaakaus tuloksia kun mulle sanottiin että akseli kerrallaan vaakamalla saa kokonais painon mutta ite epäilen kovasti tota mittaus tyylin paikkaansa pitävyyttä.mitattiin niin että nostettin trukilla nostoliina ylös ja nollasin mittarin ja siistä nostettin ylos että juuri ja juuri renkaat irtosi maasta.
kun vaaka näytti takana 768kiloa ja edessä 993kiloa,tunkki oli katolla ja pikkusen rojua kontissa tankki täynnä safari kunnossa ainoastaa pohja panssari oli irti joten ton mukaan tuli kokonais painoksi VAAN 1761kiloa???Täytyy mennä johonkin isommalle vaalle johon voi ajaa koko rotiskon kerrallaan päälle.
tai voisinhan testata tota mittaamista käyttis suburbanilla kun sen vaakasin testauksen vuoksi kalibroinin jälkeen meikä puikoissa suht tyhjällä tankilla ja pikkusen romua kontissa 3300kg.=)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=113865
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=113864
Syylärin ympäristöä ummistelin tänään alumiinipellillä mutta eipä näköjään tosta kuvasta mitään tolkkua saa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=113866
Oisko toi katiska nuin kevyt? Taitaa olla kalibrointi perseellään. Minkäkokoinen toi vaaka on?
tapsa4x4
17.09.2012, 22:44
Oisko toi katiska nuin kevyt? Taitaa olla kalibrointi perseellään. Minkäkokoinen toi vaaka on?
Max1000kg mutta näyttää sen yli jonkun verran ehkä noin 1200-1300kg pitäis olla aika tarkka.
Akseli kerrallaan vaakailu onnistuu varmaan jos vaaka pyörien alla ja auto samassa asennossa sekä etu että takapäätä punnittaessa. Tossahan oot mitannu paljoko painoo takapyörillä ku ajat alamäes ja paljoko etupyörillä ku ajat ylämäes???
tapsa4x4
17.09.2012, 22:50
Akseli kerrallaan vaakailu onnistuu varmaan jos vaaka pyörien alla ja auto samassa asennossa sekä etu että takapäätä punnittaessa. Tossahan oot mitannu paljoko painoo takapyörillä ku ajat alamäes ja paljoko etupyörillä ku ajat ylämäes???
Periaatteessa jos laittaisin liinat navoista kiinni ja nostaisin juuri maasta irti niin sais tarkemman tuloksen?
Periaatteessa jos laittaisin liinat navoista kiinni ja nostaisin juuri maasta irti niin sais tarkemman tuloksen?
Näin luulisin.
Etupäätä punnitessa takaylityksen paino pienentää vaa'an lukemaan, takapäätä punnitessa etuylityksen paino..
Olisko etuakselille ~1200kg ja taakse 1100kg parempi arvaus.
Paljon etuakselin keskeltä on nostopisteeseen vaakasuoraan matkaa, ja sama mitta takana? Paljonko on akseliväli?
Joo, tuolleen jos puskurista tunkkaat, niin toisen akselin ylityksen paino keventää toista päätä.
Koita vaikka laittaa koukku vanteen laitaan ja punnita tennari kerrallaan ilmaan, niin varmasti saat tarkemman kun tuolleen.
Siihenkin tulee jousituksen ja kallistuksenvaimentimien aiheuttaman vääristymä, mutta ei sitä rengasta tartte nostaa kuin milli ilmaan.
tapsa4x4
27.09.2012, 20:45
kaikenlaista huolto ja remontti hommaa tehtyä ja leimallakin käyty näyttämässä.
syyläri kotelo saatu kasaan ja raidetankon päihin porasin rasvanipat että sais joskus rasvattua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=114632
Ja leimalta tullessa kävin vaa`alla painoa oli 2180kg .tankki täynnä,hi-lifti katolla,kontissa yksi ylimääräinen akku ja pitkät startti kaapelit,etuvinssin naru ja jotain pikku sälää oli kyydissä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=114631
Ja samalla vaakasin boggerien ja 205r16 renkaita ja 39" h1 hummerin vanteilla 69kg kpl ja 205r16 oli 29kg eli boggereista tulis lisää 160kg.
Joten toi rottelo painaa "Kisakunnossa" 2340KG .
Onpahan vähä hiton tyhmän näkönen noilla pikkupyörillä..:D:D
no mitäs se tyhjä kärry paino?
tapsa4x4
01.10.2012, 22:26
En kokeillut tyhjää traileria.
Juhoke oli vähän apuna ja laitettiin vihdoin noi loput paremmat boggerit alle ja vaihdettiin rockringit paikoillee ja nyt ei enään yksikään rengas vuoda.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=114923
Hihna tuli laitettua noin katotaan menestyiskös yhtään pidempään.ja ohjaus parani tyhjäkäynnillä kun saa pikkusen enenmän vauhtia nyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=114924
Etu vintturin narulla oli tunnit täynnä niin tuli laitettua uus naru.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=114925
Konepellin xenonit sai lähteä ja tilalle tuli tollaset 27w led työ valot.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=114926
Juhoke turas konttiin yhden lisä penkin finland trophyä varten.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=114927
Kävin leiman kunniaksi ajamassa tiellä ja tuli testattu 205r16 renkailla huippu nopeus kaasu pohjassa kulkee tasan 55mailia. ihan hyvä on ajaa mutta etuakseli-kardaani-jakoloota-päälaatikko akselilta tulee aivan tajuton meteli ja en löytä sitä että mistä se lähtee??
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=114927
..Reetu..
07.10.2012, 09:00
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5337&pictureid=115271 Tarkkana :D
Venytystä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5418&pictureid=115279
tapsa4x4
14.10.2012, 20:47
Finland trophyn jälkeisiä vaurioita korjaillessa ja öljyjä vaihdellessa.
tuli etuperästä metallin kirkasta öljyä ja propussa oli pikkusen ylimääräistä
kait toi täytyis vielä purkaa reissua ja kattoa mitä on syönyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=115799
Taka tukivarret otti pikkusen hittiä roskalavalle suhauttaessa, ei näköjään 7mm seinällä oleva tupla putki tukivarsi ei näköjään kestänyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=115800
tapsa4x4
27.10.2012, 23:04
Mudventtures huoltoa tehty.
Tukivarret tuli korjattua ja huollettua samalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=116440
etuperän nappasin lattialle ja totesin että hyvässä kunnossa on kaikin puolin ja ei muutakun takaisin kasaan välityksen pultitkin pysyneet kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=116444
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=116443
etunavassa oli pyörän laakerissa vähän löysää niin otin auki ja tiukkasin laakerin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=116443
Syylärille täytyi tehä vähän suojaa ja tollanen siitä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=116441
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=116442
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=116446
tapsa4x4
29.10.2012, 22:30
Tankille tuli alumiinista suoja että ei saa hittiä reissu kamoista ja samalla tuli tehtyä vesiletkuille samanlainen suoja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=116931
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=116932
tapsa4x4
05.11.2012, 23:08
Reissuun lähtöä.Kun auto on aika lailla valmiina ja varaosatkin pakattu lähes kaikki jo viikonloppuna niin oli aikaa hipistellä
tein eteen roiskeläpät että astin laudat ei olis aina niin täynnä tavaraa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=117395
toisen viairin 400c ruuvasin paikoilleen jos vaikka toi ilma riittäis vähän paremmin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=117398
Tilan puuteen vuosi toinen varakardaani ja etu jousi tuli laitettua taka akselin päälle kiinni.
ja toinen etu kardaani löys kanssa paikkansa :D tosi herrua kaivaa jossain muta vellissä noita pois tuolta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=117397
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=117396
Velipojalle kiitos viimeisen puuttuvan rockringin teosta ja se saatiin tänään alle ja monta pikkuhommaa tuli kanssa tehtyä jos vielä huomenna jaksais leikellä loppuun noi boggerit ja alusta valot vois ruuvalla takaisin paikoilleen sit kamat kasaa ja auto trailerille ke aamuna nokka kohti rajaa.
Ne luulee sua rajalla varmaan salakuljettajaks ku tavaraa jemmattu auton alustaan, vähintään alvit ja tullit napsahtaa :rolleyes:
..Reetu..
14.11.2012, 07:00
Mites auto pelitti reissun ajan? :D
Offipiru
14.11.2012, 19:48
Mites auto pelitti reissun ajan? :D
Tuollahan tuo vesiletkuvuoto lukee reissusivulla...
tapsa4x4
14.11.2012, 19:57
Tuntuis pelaavan ja kulkevan jopa maailman parhaitten maastoautojenkin perässä vaikka rupes uratkin olemaan aika syviä. Ainoa vesiletku joka otettiin varalle rupes vuotamaan otin irti ja leikkasin poikki vuotokohdan ja laitoin takaisin niin rupes pelaamaan.
tapsa4x4
25.04.2013, 20:30
Piti ruveta rakentamaan hydraulli vinssiä keulaan kun kaikki osat siihen oli jo hommattu.Mutta liikaa ongelmia sovitettavaksi niin hylkäsin ton systeemin taidan laittaa keulaan seuraavaksi mekaanisen vinssin.
Pumppu kerettiin sovittelemaan moottorin kylkeen ketjuvedolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=128765
taka vinssiksi tuli vanha etuvinssi uudella warnin moottorilla.http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=128766
Kaikenlaista huolto hommaa ja fiksausta on tullut tehtyä reissua varten.
joustojakin tuli testailtu ja pikkusen saadaan kaivettua lisää iskareita ja pohjauskumeja säätämällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=128767
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=128770
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=128768
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=128769
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=128771
Boggeritkin tuli viimein leikattua tänään loppuu. flekti rupes pelaamaan kun laitoin paluu letkuun syylärin päähän bilteman tarvike anturin putken ja siihen saabin ohjain termarin nyt toimii loistavasti.
tapsa4x4
28.02.2014, 23:05
hetki on viime päivityksestä kulunut. muuta ei juurikaan oo tehty kun pakollisia korjailtu.
yks konekkin tuli vaihdettu viime kesänä High Capparal off-road miitinkin jälkeen.
Nyt piti aloittaa remotti syksyllä mutta kaikenlaisten kiireiden takia vasta nyt on saatu talliin ja ruvettu tekemään kohti kevään retkiä.
kun lista korjattavien hommien kanssa päässyt aika pitkäksi.
Taka runko ja kori meni kokonaan uusiksi,koppa oli levinnyt jo 4cm katon liitoksen kohdalta ja pulun runneri kun ruhjoi takakontin luukun käyttö kelvottomaksi niin päätös oli tehty,räikkä kontissa oli tiellä ja tavara tilaa tarvittiin pikkusen lisää joten tilalle tulee nyt joko runvan 12500 tai come-upin 9000dv ja samalla tankille tulee paikka auton alle.
puhelin hukkasi muutaman kuvan mutta vanha takarunko vinssi peteineen painoi 40kg takapuskuri 7kg ja takaluukku 22kg. nyt tilalle liimattu 11kg rautaa ja enään puuttuu takakontin luukku joka tulee alumiinistä.
uus takarunko rupee olemaan hepissään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=149973
runko palkit ja korin korvakkeet tuli rosterista,tigilla hitsaus harjoittelua 7vuoden jälkeen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=149972
takakorin poikittais palkki sai lähteä ja osa vanhaa lattiaa että saatiin kori taipumaan takaisin mittoihinsa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=149971
tapsa4x4
28.02.2014, 23:09
runko palkkien liitos kohtiin tuli tollaiset salmiakit ulko ja sisä puollelle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=88&pictureid=149975
runko on kasassa ja pohjamaalattu tänään mutta näköjään puhelin hukkas nekin kuvat?
mites se tekniikka puoli? tuleeko mersua keulalle? :)
tapsa4x4
08.03.2014, 23:12
Pikkusen saatu edistettyä tätäkin projektia.
taka kardaaniin uudet ristikot ja pikkusen muokkausta että saa lisää kulmaa että ei pohjaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=213&pictureid=150946
Kardaani valmis ja väriä päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=213&pictureid=150947
takarunko ja lattia saatu umpeen ja väriäkin sudittu hieman.jos ens viikolla sais kamat että pääsis tekemään takakontin luukkua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=213&pictureid=150949
lj70 suodatin jalka otti jonku hepulin ja sai lähteä yleis mallin polttoaine suodatin jalka johon sopii cummins koneen suodatin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=213&pictureid=150948
tapsa4x4
04.09.2014, 11:15
Tämäkin elää ja voi hyvin vaikka päivitekset on vähän jääneet. Tänää käyty hakemassa tuore leima.
Cristian1
21.04.2016, 21:11
Hi Tapsa !
What specs have exocage tube ? Diameter interior, exterior...
Thanks !