View Full Version : Ikuinen Hilux projekti (paluu juurillee pähäman leirii)
Onkos tässä vielä nuo 4.11 perävälitykset? Vai onko vaihtunu hitaampiin?
metsienmies
10.01.2013, 12:57
Onkos tässä vielä nuo 4.11 perävälitykset? Vai onko vaihtunu hitaampiin?
Eli ei ole muuttunut miksikään... Ainoastaan varalla on eteen ja taakse uudet samanmoiset rattaat jos sattuu että hampipeikko iskee jossain välissä hammasten päälle... :D
metsienmies
11.01.2013, 19:06
pakosarjan jatkoksi piti surauttaa pieni mutka kun kerran ei pakopesää ahtimessa ammattiukkelikaan olis osannu käännellä. joten mentiin siitä mistä aita on matalin... :D Muitakin kuvia on oteltu, mutta liekkö paristot tiltannu toisesta cammeraasta kun ei ala laturissakaan ollessa täyttyä. damed.
Eli ei ole muuttunut miksikään... Ainoastaan varalla on eteen ja taakse uudet samanmoiset rattaat jos sattuu että hampipeikko iskee jossain välissä hammasten päälle... :D
Tuosa omaani romuun miettiny nuita välityksiä periin et mitkä välit laittas. Miten jaksaa kulkea pitkällä puolella nuilla välityksillä? Yhet 4.11 välitykset hyllysä mut suunnitellu nuita 5.29 periä.
metsienmies
12.01.2013, 19:06
Noilla tehoilla mitä siinä on ollu niin 38,5" bökkyröillä ei matka-ajossa ole nelosta tarvinnu laittaa kuin pitkillä alamäki osuuksilla...:cool: Muutoin kolmosella ja urku auki... :D ja kukaan normi tienkäyttäjä ei ole uskaltanu ohittaa eli kai niille se vauhti minkä tuolla on saanu kelattua niin on sitten vähintäänkin kiitettävä vai liekkö joku muu syy?? :rolleyes: :p
Eli vähä niinku tuo mulla nytten:D tosin kolmonen suurin vaihde alamäkeen:eek: Eli enpä taida nuita 4.11 periä laittaa..
metsienmies
14.01.2013, 03:58
Eiku isompaa fööniä ja ilmaa lisää koneeseen kera ruuvit kaakkoon syöttöpumpulta niin rupee renkas pyörimään... :D Tuolla konstilla itelle yritetään saada hiukan potkua lisää masiinaan. Sitä ei sit tiedä mistä klikkaa ekana, but sou vot, elämä on laiffii... :eek: kyllä se siitä. :)
On tuosa jo puhallin laitettu ja syöttöö lisätty. :) Tympeä vaan ajella ku joutuu lähösä kytkintä luistattaan. Täytyy tilata nuo 5.29 perät, nii eiköhän siinä sitte saa käyttää nuita muitaki vaihteita ku vaan 1:stä ja 2:sta tasamaalla.:D
metsienmies
16.01.2013, 05:00
Vähän kuin itsestään... Vastuuta on näköjään ottanut isompi pojankloppi ja konepelti pysty asennossa autosta :rolleyes: on harva se ilta pajoittanut autoa. Pikku juttuja enää, no pieniä ja pieniä... Akut tarvii uuden kodin lavalle/alle kun coolerin putkien takia eivät enää mahdu omille paikoilleen. Kannattaisko hommata yksi oikein iso akku vai viritellä vanhat vartalaiset vielä koteloihin sähköä jakamaan... :confused:
Kuvatuksia pitää ottaa kunhan taas tämän, ei valkoihoisen työvuoron saa lusittua poikkeen... :mad: :rolleyes:
metsienmies
20.01.2013, 18:12
Tänään oli poika tehnyt pakoputken loppuun asti... :) Enää puuttuisi akut lavalle ja piuhat sinne... Sitten olisikin enää pieniä hommia (syöttöpumpun säätöä, turvakaarten vahvistusta ja takavinssi sitten myöhemmin...) :D
pakosarjan jatkoksi piti surauttaa pieni mutka kun kerran ei pakopesää ahtimessa ammattiukkelikaan olis osannu käännellä. joten mentiin siitä mistä aita on matalin... :D Muitakin kuvia on oteltu, mutta liekkö paristot tiltannu toisesta cammeraasta kun ei ala laturissakaan ollessa täyttyä. damed.
melko pitkä on tuo väliputki :D mikä siinnä pesän kääntämisessä oli ongelmana??
metsienmies
20.01.2013, 21:04
miltä kuvassa näyttää. ;-) en tiiä miks mut vein föönin näytille Professiolaalimoottorille ja isäntä ite katto sitä ahdinta vähän ylimalkaisesti... tuumasi ettei edes heidän koneilla saa käännettyä, joten eipä sitten väkisin... kyllä se tuolla pitää jekkasta... :D
Ihan mielenkiinnosta onko sulla kuvia siitä ahtimesta lähinnä turbiinin ja kompressorin välistä?
Koska käsittääkseni jostainhan ahtimenkin pitää purkautua ja harvemmin siivikko kaasunpoisto reijästä mahtuu.
Ihan mielenkiinnosta onko sulla kuvia siitä ahtimesta lähinnä turbiinin ja kompressorin välistä?
Koska käsittääkseni jostainhan ahtimenkin pitää purkautua ja harvemmin siivikko kaasunpoisto reijästä mahtuu.
mutta sehän voi olla että ei sovi pesä ku yhessä asennossa paikolleen...
metsienmies
21.01.2013, 14:59
Ileisesti juuri tästä oli kyse. Tuo fööni on jostain Rellusta tai Nissanin vehkeestä otettu irti, tämä oli siis arvailu liikkeessä, itse en tarkemmin osaa sanoa UazJanne varmaan tietää tarkasti. Kyllä se purettava täysin samoin kuin toinenkin puoli, sillä erotuksella ettei pesä pyöri ollenkaan vaikka pultit löysää. Joten tuolla mennään ja pakkohan sen jostain on pakokaasujen tulla poiskin joten siihen tuo "siirtoputki" on omiaan... ;) Sitä en tiiä miten saa säätöihin, pakopaine mittari tulee kanssa joten kaipa joku viisaampi osaa neuvoja antaa, ja Syöttöjä pitä hieman lisätä... mikäli varaa on... :D
Ileisesti juuri tästä oli kyse. Tuo fööni on jostain Rellusta tai Nissanin vehkeestä otettu irti, tämä oli siis arvailu liikkeessä, itse en tarkemmin osaa sanoa UazJanne varmaan tietää tarkasti. Kyllä se purettava täysin samoin kuin toinenkin puoli, sillä erotuksella ettei pesä pyöri ollenkaan vaikka pultit löysää. Joten tuolla mennään ja pakkohan sen jostain on pakokaasujen tulla poiskin joten siihen tuo "siirtoputki" on omiaan... ;) Sitä en tiiä miten saa säätöihin, pakopaine mittari tulee kanssa joten kaipa joku viisaampi osaa neuvoja antaa, ja Syöttöjä pitä hieman lisätä... mikäli varaa on... :D
Hyvä että laitat pakopainemittarin! Täällä yleensä kaikki laittaa jonku pilleriturbon ja ahtoja 2 kiloa ja väittävät että pakopaineita ei oo nimeksiksään :D Tietääpähän mitä sielläki tapahtuu :)
Ja ei tuo pitkä väliputki oikeestaan vaikuta ees niin paljo mitä kaikki aina väittää..
Samanlainen putki omassaki hilussa turbolla. Aivan hyvin rokkaa siinä. Pakopaine mittari ois kyllä aivan jees. Millasia muuten porukat laitellu?
Samanlainen putki omassaki hilussa turbolla. Aivan hyvin rokkaa siinä. Pakopaine mittari ois kyllä aivan jees. Millasia muuten porukat laitellu?
samallainen mittari vaan ku ahtopaineellekki!
metsienmies
21.01.2013, 21:09
Ite hommasin ihan vaan Auto Gaugen mittarin mätänetistä... Pakosarjalta vain hieman lämpöä kestävämpää lähtöä pois ja sitten "sopivan" matkan päästä normaalimmaksi kun on jo lähempänä mittaria. Itselle tulee panssaripunos lerssillä lähtöä joku matkaa (n.60cm) :rolleyes: ja siitä sitten sililkonislerballa mittariin. ;)
metsienmies
22.01.2013, 17:04
Tällä kertaa oli laitellut tänään pakopaine mittarin ohjaamoon ja enää siitä puuttuisi se lämmöneriste pätkä... Ja valojen releet oli irrotellu kanssa konehuoneesta ja vetäny johtoja jo lavalle päin... :cool: Omatoiminen kossi kun kerran on. Valoihin meininki päivitys tehdä LEDI puoleen kääntymällä. Ainakin eteen näyttävien valojen osalta. JA JA JA JA... Tää projekti tuntuu koko ajan saavan uusia tuulia alleen... Omat akut kai ok kunnossa vielä mutta, vähän himoittas siirtyä yhteen isompaan akkuun jonka kotelois lavan alle. Sieltä sitten kaikki toiminta vinsseille ja valoille tappokytkimen läpi... joka vielä puuttuu tällä hetkellä kokonaan. Tämäkin vain turvallisuus kysymys. Penkit tarviis päivittää ja VYÖT! siinä kevättä kohti menemistä ja askaretta itselle ja pojille, ISO räpylä innostuksesta ja että viihtyy pohjolan tallissa koulunkin jälkeen... Työt sotkee hyviä harrastuksia ja toinen harraste kolmatta...
omassa pakosatsissa hitsattuna naaraspuolinen jarrunippa, jonka pohjasta porattu 2mm läpireikä pakosarjaan. SIitä sitten teräsjarruputkella normi lähtö, jotain 20cm pyöritettynä kiepille josta lähtö sitten normi sinisellä muoviputkella. Teräsputki ja muovitputki liitettynä painastavalla metallisella pikakiinnityksellä. ja hyvin rokkaa. ahtopaine ja pakopåaine mittareina toimii nestevaimennetut teollisuus mittarit. ei ole valoa, mutta onpahan varma data ja toimii.
metsienmies
23.01.2013, 15:24
Meininki oli etten auton viralliseen pakosarjaan tee reikää vaan tuohon "jatkopätkään" mahdollisimman lähelle vain alkua. Eikait sen nyt niin pitäs heittää häränpyllynderiä jos tekee tuolleen. Meinaan on vaan helpompi hitsata oikeaa rautaa kuin valua... :rolleyes:
samahan se missä se on, kuhan vaan on pakovenan ja pakopesän välissä.
Samaa mieltä kun Dectane, aivan liian vähän porukka mittailee pakopaineita kun noita ahtimia asentelevat. Sitten ihmetellään kun ei kannet kestä ja lämmöt nousee. Kun pienellä vaivalla ajelee pakopainemittarin kanssa pariviikkoa ja kattoo miten paineet missäkin tilanteessa seilaa.
Mutta sanonta TIETO LUO TUSKAA pätee tässäkin kyllä pelottavan hyvin:D
metsienmies
26.02.2013, 15:33
Kelien lämmettyä jotain saatu aikaankin. Öljypaluu linja loppukirrausta vaille ok ja sit enää ölpän tulopuoli kiinni. Ensin kuitenkin talven jälkeen öljyjen vaihtoa hieman ja loput pikku nippelit kiinni. eipä tiiä uskaltako startata ollenkaan, mitä sitten tulee kun ei ole kone pyörinyt sitten viime ajon... ja siitä on AIKAA... tavoite olisi saada tuo vaan nyt tulille ja sitten "kesemmällä" pikkasen ulkoa fiksata ovia ulkoapäin ja muutenkin. Mutta se onkin jo sitten eri tarinaa... :rolleyes:
metsienmies
05.04.2013, 08:02
Hieman.... motivaatio ollu hakusessa mutta, eilen kuitenkin haimma vähän kaapelia, päävirtakatkaisijan ja liittimiä tuohon kun toisen akun joutuu sijoitukseen laittamaan lavalle, joten tuosta sopivasti aasinsillan kautta kysymys tuosta päävirtasen katkaisijasta... Mikä on oikea tapa laittaa kytkennät että KAIKKI virta häviää kun kääntää katkaisijan nollille... :rolleyes: Kaaviota tai OIKEIN selkeät ohjeet niin saisi kerralla senkin onnistumaan... Katkaisijasta vois laittaa kuvan tänne selvennykseksi millainen on kyseessä...
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Autosahko/Virtakatkaisin/Paavirtakytkin-250-A-80514/
Jotenkin tuonnäköinen vaan ei biilteeman... :)
mulla on ainaki maapiuhan välissä laitoin vaihekepin viereen et saa nopiaa tarvittaesa virrapoikki.
Nuhapumppu
05.04.2013, 10:40
Maapiuhan väliin ja -kenkään ei kytketä sitten mitään muuta kuin se yksi iso kaapeli jonka väliin katkaisija tulee. Muuten maa kiertää ja aiheuttaa epämiellyttäviä ongelmia.
metsienmies
05.04.2013, 10:56
Kahden akun systeemi toinen konehuoneessa ja toinen lavalla... riittääkö että toisen akun maa on sitten poikki vai tarviisko molemmat akut kierrättää katkasijan kautta...???? :o sori jo etukäteen tollon ajatukset...
molempien akkujen miinus pitää katketa
muuten se toinen akku jääkäyttöön
metsienmies
05.04.2013, 11:32
Tämä on sitten helpoo kuin heinän teko talavella... Kiitti vinkkeleistä!!! ;)
metsienmies
15.04.2013, 13:51
Viikonloppu menikin oikeasti auton kimpussa, sähköjen viimeistelyä, öljyjen uusiminen, hitsaamista, ja valojen kanssa turailua... Poikani pelaa sähköjen kanssa kerran niistä jotain tietää ja ite parhaani mukaan poltan puikkoa sen minkä ennätän. Jotain saatiin aikaankin joista varmaan tulee kuvajaisia... jossain välissä... Käppäri kahva, takavinssille peti, LED valoja, tappokytkin ja sun muuta tässä vähän alustavasti... :eek:
Wanhan OLMOST RAMSEY etuvintturin puhistelin aamulla ja rasvailin uudelleen. Siistit oli sisukset eikä rattaissa sanomista. 8500lbs vinssi huomenissa kiinni lavalle ellei kollit ole jo sitä iltapäivästä tehneet. Voin kertoo että tuollasista 16v ja 13v pojista alkaa olla OIKEASTI ISOSTI apua "paja" hommissa. KIITOS heille! Mukavaa tehdä YHDESSÄ! ;-) Motivaatiota nostattaa kun ei tarvii yksin pakertaa.
metsienmies
16.04.2013, 20:24
Nyt näyttää hyvältä... Vinssit molemmat kiinni, kaapelit vedelty kabiiniin ettei piuhaa tarvii mudassa rämpiä kiinnittämään ja loppu tarkistusta vaille koko komeus. Kuski ovi HÄIRITSEE kun on ihan mätä, mutta ei voe mittään. Jos ei löydy maailmalta niin ei sitten. Haku päällä kuitenkin. Ihan pieniä juttuja enää ja tavoite olisi saada auto hörähtämään tulille viikonloppuna, jos uskaltaa... :) Kaikki kaapeloinnit ja liitokset kuitenkin on hyvä käydä vielä kerran läpi ettei tulis "savumerkkejä". Huomenna pitää kysästä putkea pakopainemittarille jotta senkin saisi kiinni ja sit kait ei muuta kuin testaamaan ja ennenkaikkea SÄÄTÄMÄÄN... :D
metsienmies
17.04.2013, 13:43
Eikä tarvinnu koluta kuin kolme eri puljua. Paikallinen osaset liike--->ei, Prohvessionaaliturpo---->ei, Konttisen konealan yrittäjäin yhdistyksen korjaamo----> JEES. Ny on nipat ja putki eiku kiemuralle ja kiinni... Sitten FIRE IN THE HOLES.... :D
metsienmies
22.04.2013, 08:51
Pyhänä oli tarkoitus startata pitkästä aikaa, vaan ei aivan onnistunut. Toinen akku oli sökö joten ei edes viitsitty, hain uudet 100Ah akut mötönetiltä ja ne tietysti tarvis ladata ensin. Aamulla töihin lähtiessä otin toisen pois laturista joten nyt on virtaa ja uusi yritys viikolla. Pakopaine putkihässäkkä viriteltiin kanssa paikoileen ja pakoputkea hieman modattiin kun oli turhan lähellä lukkovaijereita ja joortania edessä. Sen joutuu varmaan tekee kokonaan uudelleen mutta antaa nyt viikonloppu rähinöissä olla tuolleen, siirtää se pakokaasut tuolleenkin... ei paljoo puutu joten.... :)
Kuviakin otin vaan eipä ole tulle purettua nyt vieläkään koneelle... :rolleyes:
metsienmies
25.04.2013, 05:26
Eilen se sitten tapahtui... Eka startti sitten viime syksyn. Ensin hukassa ahdot, vaan kysymällä ja kokeilemalla lopulta jotain löydettiin ilman suurempia murheita. Pakopainetta seuraamalla välillä hirvitti ja lopulta kun ajettiin niin ahtopaine nousi 1,5b ja pakopaine pysytteli suunnilleen samoissa lukemissa... ei paha. vanha jännitteen säädin pitää nyppiä vielä pois jotta saisi vielä t-belt, filter valot sammumaaan ja laturin valon myös... sähköt vaan ei ole se ihan helpoin juttu mulle... :confused: Mutta latausjännitteen mukaan akku saa virtaa tilalle ja joten en nyt hirveän huolissani ole... tarkkailaan vähän ja katsotaan mitä tapahtuu. lauantaina hulkkoffiin testaamaan mitä sitten löytyy kun ajetaan hiljempaa... Mutta jos tehoa sai vähän lisää niin hyvä, ainakin jo nelosvaihteella jaksoi tempoa eteenpäin mitä aiemmin ei oikeastaan edes tarvinnut kokeilla kuin pitkissä alamäissä... Kaikki muukin tuntuu toimivan mukavasti ja luottavaisin mielin eteenpäin. Hilumiksille, Lepoantille ja UazJannelle sun muille ohvareille, joilta olen kysellyt tyhmiä, KIITOS neuvoista ja avuista!!! Varmasti jatkossakin jotain tarvii kysellä... :) Katsellaan ja ajellaan!
metsienmies
25.04.2013, 19:13
Tämän päivän saldoo hieman, levikkeille peltisoirot toisella puolella jo kiinni joihin sitten istutellaan leveämpää lättyä ennimmän kuran lentämisen estämiseksi ikkunoille ja kanssa kulkijoiden päälle. Töistä löyty vielä yksi sähkökaappi ja kun kosteaa tilaa koko laitos niin sen siis pitää olla vesitiivis, tuo pultataan lavalle jahka kaikki romut on sieltä inventoitu pihalle. Vanhan jännitteen säätimen liitin nyppäsin irti, ja kaikki toimii ainakin päällepäin mutta laturin, t-belt ja filter valot ei tillota suoraan silmäkkeeseen. latausjännitemittari näytti pikaherätyksellä reilua 13V tupakin sytkästä... huomiseksi jää vielä jotain pientä sitten loppuja katellaan kunhan pääsemme Hulkkolan kiekalta kotiin ennen Nikkarilan kieppiä... :)
metsienmies
29.04.2013, 02:05
Alkuun heti tuli pieni viivästys lähdölle kun akut oli purkautuneet yön aikana "jonnekin" tuntemattomaan paikkaan. No Arilta boosteri lainaan ja hetkessä olikin hattis jo tulilla. Koko päivä pyöritettiin ja koeajettiin hieman ahdinta ja toimii kyllä. Vääntöä, tehoa ja iloista ilmettä entiseen verrattuna "hieman lisää. VNT heräilee aika kivasti tuossa puoliväli kaasulla jo ja kun happea tarjoaa enemmän niin 1.6b vinkaisee suht nopiaan kanaviapitkin pihalle... Pakopaineet pyörii suunnilleen samoissa paineissa, mietinnässä olikin jo muutokset avarammalle putkelle, 3":aan, mutta jonkun ajan päästä vasta. Laturin kanssa joutuu hieman noita paria aivosolua vielä käyttää että sen saa kunnolla toimimaan. Nyt liikaa vielä pikkuvaivaa sähköjen kanssa. Tässä melkein pitää kohta kääntyä ammattilaisen puoleen. :rolleyes: Muut toimii kyllä. Pikkasen syöttöä lisää ja hienosäätöä ahtimeen niin Oolrait, hyvä siitä tulee. Kuvia ja viideoo tuli ajoista otettua jahka poika purkaa puhjelimestaan ne niin laitellaan jotain näytille... Märkkää oli ja vähän sai mutaakin lennättää... jos jollai muillakin paikalla olleilla on kuvatuksia saa laitella, oli haaskoo piiiittkästä aikaa ruisailla, ja kun kansaa oli mukana PALJON! Arille kiitokset jälleen kerran. Monesko kerta liekkään... :D
Ponssekuski
29.04.2013, 13:48
Hyvinhän tuo Hilu tuntui etenevän :cool: Ei tainnu tästäkään ojasta muut ylös ajaa kuin sinä ja Jani :) Sit ku laitat viel skuupin siihe konepeltiin, ni mahtuis kunnolla kiinni ;)
http://youtu.be/xkJkVow_1_o
metsienmies
29.04.2013, 21:36
Oli ihan mukava päivä lauantaina... mukava nähdä väkeä noinkin runsain mitoin ja uusia kasvojakin! Tosin meillä kun oli hieman sähkö vajausta alkoi näkyväisyys hieman kärsiä... :rolleyes:
Mut päivällä mittailtiin taas ja hitusen hienoa virran katoamista edelleen on mutta taas laturilta tulee kyllä pyöriessä sanotaan nyt jollain lailla. :confused:
Heti kylmänä 12,8, lämmetessä 13,5-13,8 ja kun kierroksia nostaa niin 14v ylittyy. Vanha jännitteensäädin tutkitin myös ja kahteen karvaan tulee edes jotain ilmeisesti noista toiseen merkkivalo ja toiseen jotain ihan muuta.... APUVA! :D Voi jeesus että mä rakastan noita sähköhommia...
(Litran leka kossua sille joka ratkoo ongelmat mun puolesta tai antaa niin SELKEÄT ohjeet että jopa minäkin ne ymmärrän!!! :D :D :D)
Paljon tuolta joutais vissiin vanhoja johtoja nyppiä ihan vaan pois.
Etuvinssin rele luultavasti myös koki jotain kun naksuu vaan mitään ei tapahdu.
takana kuitenkin toimii ja vetojakin on...
Tuossapa onkin jo pohdittavaa vähäksi aikaa...
Itellä on samanlaista ongelmaa HJ:ssa jotta ei rupea heti lataamaan täysiä, lämmetessään nousee normaaliin? Akutkin on uusittu molemmat.
lepoantti
01.05.2013, 17:05
paat toisen jantterin viäntelemmään virta-avainta ja toisen tai ihtes virtakynällä tökkimään sitä latausreleelle tulevaa liitintä. ainakin yhteen johtoon pitäis tulla älyä kun virrat kääntää kopista päälle, ja sit kun virrat kiäntää pois niin äly loppuu tuas. ja olikohan joku keltanen tai jatakin sen tapasta tuo johon väri, se saatto olla keltavihree tai ainakin monivärinen ja sekin on mahdollista ettei siinä ole kumpaakaan väriä jota muistelen siinä olevan..... ja kun oot sen löytänyt niin siitä heräte uuden ratulin heräte töspeliin, ja sit ratulin virtajohto riittävän jäykällä piuhalla akulle.
ja kun oot läytäny releelle menevästä liittimestä sen oikeen piuhan niin heität sen releen vaikka leikkimökin takana olevaan mehtään. yhtään puhaa ei tartte poistaa tällä tavoin ja siitä huolimatta mittariston runsas valomeri pitäis toimia niin kuin pitääkin.
tämä kaikki on muistinvaraista tietoa siitä miten joskus aikanaan tein mattotelineeseen sisäisellä säätimellä olevan ratuliasennuksen. ja kun on minun muistista kyse niin voin muistaa melkein kaiken väärin, mutta jotakin tämän tapaista tein ja kaikesta tästä huolimatta virrantuotanto oli ainoa mikä ei mennyt koskaan rikki!!!!
metsienmies
01.05.2013, 21:33
vanhan säätimen piuhoista kaksi vahvinta eli valkea, ja keltavalkoinen, noihin tulee virtaa. Ja kun tuon liittimen irroittaa niin muut toimii jotenkin mutta, hehku häviää. :eek: eli sille pitää myös saada hyppyvirtaa, liitin kiinni mittaristossa palaa kokoajan laturin valo ja filter valo, t-belt valo sammuu. Pellin alla oleva L muotoinen boksi herätti ihmetystä kun yhden sulakkeen kohdalla oli pistetty liittimet rullalle joten siellä jatkuvasti läpi menevä virta. :eek: :eek:
Mutta pitää vielä katsella ja mittailla, jostain vuotaa eteenpäin akuilta virtaa jonkun verran mutta kaapelit ei irrottaessa kipinöi edessä taikka lavalla, joten suurista määristä ei ole kyse. Pitää jotain koittaa pohtia vielä. Ostin kyllä jo uuden kaapelin laturilta akulle ja vähän jäi vielä jemmaankin tuota piuhaa. Entiset oli sulaneet yhteen mössöön kun oli kahdella ohuella vedetty aikoinaan. :confused: tässäpä Wapun tienoon saldoa.. etuvinssikin on mykkä. boksista kuuluu vaan naksahdus, mitään ei tapahdu.
Ponssekuski
01.05.2013, 22:30
Oiskoha hiilis vika, kuluneet tai paskaset? Ootko millo kattonu moottorin kuorten sisälle, jos vaikka pelkällä putsauksella pääsis. Itellä oli just samankaltainen vika vinssissä ja startissa. molemmat rupes toimimaan putsaamalla. Hiomapaperia ja crc:tä ni avot :)
Siis etuvinssiin nää ohjeet.
metsienmies
01.05.2013, 23:48
Nikkarilan reissun jälkeen pitää ottaa vinssi irti viimeistään ellei hirvittävä apina viskaa banaania josta saa energiaa tuohon touhuun jo huomenna... :rolleyes: Tää kolmen vuoron aikainen yövuoro vaan sotkee nupin suht tehokkaasti. :( Ei ajatus kulje kunnolla, on vaan mössöä... :D
metsienmies
02.05.2013, 21:22
Eli vinssi on jo irti. Jotain kummallista mustaa, kosteaa suo muhjun näköistä lientä, liekkö ihan vettä ollut moottoritilassa...:rolleyes: Ei ainakaan jumista mitään tietoa pyöri hyvin käsipelissä akselin päästä, mutta vara akulla koitimma pyöräyttää niin boksi vaan naksuu... Pitää nyt purkaa vielä atomeiks se moottorin puoli kun jotenkin sais luukut auki. tuntus aika hyvin olevan kiinni. Auto on jo Nikkarilassa joten eteenpäin ei ainakaan vinssailla huomenna. Voi olla että vinssin elinkaari alkaa olla loppusuoralla mutta koitetaan vielä herättää se henkiin. Saahan noihin varaosia, moottoria ja bokseja... kerran muutoin se ihan järissään oli vielä talvi sitten. Ellei ole sitten palanut liian pienen virran takia kaikki piloille. Ja hallituksen puhenainen tykkää lisä kuluista. :D
Ponssekuski
02.05.2013, 22:04
Pura vaan se moottori palasiksi. Crc:tä hiiliin ja sitten kunnolla liikuttelet niitä eestakas niin etteivät enää jumita(varo ettei ne jouset tipu sieltä hiilten takaa) ja vähän näytät niille hioma papruu. Sit kannattaa putsata hiomapaperilla se pinta mikä pyörii hiiliä vasten ja taas crc:tä. Nippusitojilla on kätevä puristaa hiilet sisään kun rupiat kasaamaan 4kpl. On loppujen lopuks melko pikainen huolto edellyttäen, että hiilet ei oo loppuun kuluneet :rolleyes:
Ottakaahan kuvia sieltä jos mahollista :)
metsienmies
02.05.2013, 23:43
Koitetaan ottaa joku kuvajainen... Kuten varmaan on kaikki huomannu että kuvien tulo kestää joskus... No kuvia tuli jo otettua vaan kun otin "väärällä" cammeralla ja asennus levy hukuksissa niin eipä Win8 ota kuvia vastaan. Pojan oma niksu taas yleensä aina tyhjä akusta... :D Mutta josko jotain tarttuu mukaan niin yritetään laittaa näkösälle... :)
Pojan puhelimessakin paljon videoo ja kuvia Hulkkoffista jotka odottaa lataamista... :rolleyes:
Nyt vaan naattittaan yötyöstä ja koitetaan kerätä vahän energiaa huomiseksi... :cool: että jaksaa ruisailla... ;)
metsienmies
06.05.2013, 10:19
Turbon tuottama alavääntö lisääntyny no, huomattavasti joten autolla ajaminen on jopa jossain määrin helppoa. Maantiellä minkä nyt Nikkarilasta ajoin kotiin niin nelosta saa pitää, vedot ok ja muutenkin liikkuminen rivakampaa. Eli tuosta lyhyt johtopäätös tehoa, vääntöä ja mukavuutta tullut ripaus lisää. Nyt keskityin halkojen tekoon joten eipä autolle reissun jälkeen tehty mitään. Lämppärin vesiletkuun tuli pihassa pieni reikä, onneksi ei ajossa tiellä. Ja sähköpuoli virrat poissa niin ei akut mene tyhjäksi.Nappihehkua ehdoteltin kovasti hyväksi ratkaisuksi mutta, katsotaan nyt mitä tuolle keksitään vielä. :D
metsienmies
15.06.2013, 09:59
Arki palasi jälleen... Eilen ulkoilutimma välillä autoja Jussi luona maastossa, kiitokset vaan isännälle! Ja porukalla kun mentiin siellä sattu ja tapahtu... Meiltä putosi pakoputki het alkuunsa---> uusiksi liitokset, kuskinoven sivulasi rikki----> vaihtolasi onneks kotona ja loppujen lopuksi ahtopaineet hävisi kokonaan... :(
Onneksi ei ole vakavaa. hukkikselta oli vaan karan mutteri ottanu jalat alleen joten siivet ei oikein pelanneet kuten pitäisi... oli muuten aika tukkoinen ajettava 0.2B maksimi paineilla. Muitakin reissussa oli ja lasia, vetaria, norraa ja mitä muita lie mennytkään rikki muilta... Kosteaa oli kelin puolesta, ja allekirjoittaneen olo eí illalla ollut hääppöinen kun yövuoron jälkeen ei paljoa tullu nukuttua ja sade kasteli vaatetuksen aika tehokkaasti, sen kyllä huomasi, ei oikein ajolinjat napsuneet paikoilleen. :rolleyes: ja uupelo tuli kotona PIAN kun virranjakajan käänsi tyynyyn... :D Mutta hattista pitää hieman korjata jottei jää taas roikkumaan asiat. Nappihehku renttuut sekä latauksen merkkivalo erilliseksi hyttiin pitää asennella jossain välissä, romut jo olisikin, eikun piuhaa vetämään. :rolleyes:
metsienmies
17.07.2013, 12:39
lomat lähestyy ja pikku hiljaa sormia syyhyttää päästä hiluksiin kiinni taas. pojat x3 oli eilen pistäneen Suonenjoki Jamboreen arpavoiton eli mini led valon pakkivaloksi joka viimeinkin toimii taas... edes hieman varoittaa takaa tulevia että hier ai äm komming... Parasta aikaa kollit kai hieromassa taas hilua jontkaan kiinni, kerran olivat pehmeetä löytännet... :D ja ite töissä aherran, tai no, kirjootttelen tänne. :rolleyes: Etuvinssiinkin löyty osat kalajoelta UUDET ja evukkaasti minusta joten niitä odotellessa... kiitti vaan Mikael73:lle vinkistä... lomia odotellessa ja jäitä poltellessa... :) ainiin ja turvakaari putkee tuli ostettua joku salko jos hieman laittaisi vahvikkeita ja lisä suojaa kapiinin ympärille. mutkia tekemmään...
metsienmies
27.08.2013, 18:32
motivaatio ja AIKA ollu vähissä, ei silti, ei auto ole pihalla jouten ollu, poijan koltiaiset on sen liikunnan riittävyydestä viikonloppuisin pitäneet huolta, mutta jos jotain uutta aina pitää funtsailla ja kehitellä tuohon niin murhe on ollu, yllätys sähköt ja takajarrut. No näillä peukku keskellä kämmentä sähkötyö opeilla ei ihmekkään, ja kun vielä olis vaan kanttia alkaa tekee hommat pois niin varmaan jotain shittiä sais aikaankin... toinen mikä pistää vihaks joskus on noi tehottomat takajarrut. Miten hirvee prokkis olis laittaa jortaanikäppäri tuohon väliin ja onko leimasetä iloinen moisesta virityksestä jos sen käy vielä näyttämässäkin sille??? mites sitten vanhat levyt takaa pitääkö ne olla paikoilaan vai saako ottaa esim jarrusatulat ja vaijerit pois taka-akselilta? tässäpä taas pohdittavaa. ;) vinkkejä ja kuvia valmiista laitteista saa laitella jos tässä syksyn ja kevään aikaan sais jotain pientä rahoituspuolta ja motivaatiota nostettua edes kohtuulliselle tasolle... vois jotain katsella sitten... mutta näillä ajatuksilla eteenpäin... :)
Sääteleppä sitä paineensäädintä. Niis jarruis on niin paljo voimaa et 35" creepy menee lukkoo kuival asfaltilla ilman mitää ongelmaa! Aikoinaa ku sen vekottimen tein nii oli ongelmia ku sitä tehoa oli liikaa. Tosin sitä autoa on jo niin monta seppää muutellu mun jälkee et ei voi tietää...
Jos pelkkä käsijarru vaivaa niissä jarruissa niin johtuu varmasti siitä käsijarrukahvasta, käsittääkseni siihe on laitettu takas se alkuperäinen sateenvarjo kahva kojelaudan alle. Itsellä oli perinteinen kahva lattiassa ja sillä sai riittävästi vetovoimaa ja pituutta. Myöskin käsijarrulla renkaat sai lukkoo ilman mitää ongelmaa.
metsienmies
29.08.2013, 17:09
Minä väkersin hj: kahvan kanssa keskelle... ei mahottomia aikoja kun avasin jarrut ja rasvailin kaikki tapit ja pistin takas kasaan. lähinnä satuloiden päässä se ongelma kun on hieman arat osumille vaijerin lähdöt... toiselta puolen jo hieman vääntynyt ja sitä oikaistiinkin jo välissä... mutta aika tekijänsä kiittää... pitää ottaa auki ja kattoo onko jo niin hemmetisti mutaa välissä ette sovi liikkumaan, nyt tuntuu olevan potkua ainakin koneen puolesta riittävästi... hyvä aihio tuo vieläkin on!! ei pahoja ruosteita, mitä nyt ovissa hieman.... :D
metsienmies
23.09.2013, 06:13
Lauantaina tuli käytyä hulkkohvoomassa hieman mukavalla porukalla, Järjestävälle poppoolle kiitokset siitä ja jos jotain hyvää niin aina jotain sattuukin, startti jumi ojassa kun junnulla stumppas auto mäkeen, eikä käyntiin, naksu vaan, no vetämällä ylös ja käyntiin, ja pihassa huomattiin sitten että etuaksellilta oli yks pieni kiinnike revenny jossain vaiheessa irti... No eipä tuo haitannu, pistetään se kiinni TIUKEMPAAN kuhan saamme auton tulille taas ja pestyä hieman... Starttiin pitää lekalla humauttaa olan takaa jos sattuu vaikka hiilet olee jumelissa. Takavintturi toimii onneks, etummaisen ollessa edellee atomeina, mutta jospa tuo rumpu mistä tarviis saada jotain pisteosaa irti saada niin onnistuisi, voisi sitten kasata senkin. :D
Mukavaa oli höpötellä ja kokoontua pitkästä aikaa, Ratsunikin tuntus etenevän ihan kivasti tuolla maastossa, ;) on taittu reenata hieman kotosalla... :cool:
Räpsyn kuskeille kiitosta iliman lainasta takakummiin, palautan ens kerralla... :D
Sekä tietysti muitakaan unohtamatta, :)
ja jos on jollain kuvajaisia päivästä niin suap laittoo näkysälle...
hiluvitkutin
23.09.2013, 18:48
Kokeileppa hyppyjoholla startata, heräte riittää. Mulla oli vissii virtalukko kulunu tjs.
ja jos on jollain kuvajaisia päivästä niin suap laittoo näkysälle...
Vehviläinen Mikko räpsi reissusta jonnii verran hienoja kuvia. Löytyy facetuubin ihmeellisestä maailmasta.
Ja mukava päivä oli hyvässä seurassa!! Eikä juuri harmittanut tekniset murheetkaan :D
metsienmies
25.09.2013, 11:24
[QUOTE=HekaNRT;1047039]Vehviläinen Mikko räpsi reissusta jonnii verran hienoja kuvia. Löytyy facetuubin ihmeellisestä maailmasta.
vuan kun minnen siellä oooo... ee nävy, pittää poikain kanssa kurkisttoo... :o
:D
metsienmies
03.10.2013, 18:22
Eli startti joka ei suostunut yhteistyöhön viime ajoissa menee vaihtoon. Ei auttanut kopsuttelu, eikä isompi mätkiminenkään :mad: . pitää viikonloppuna vetäistä pesupaikalle ja pestä kauttaaltaan jotta on siivompi tehä hommia alhaalta käsin... :mad:
Kuntoon siis laitetaan edes pyöriväksi. Katotaan nyt sitten jatkoa. Motivaatio NOLLA ja vituttaa kaikki kun ei ole kunnolisesti paikkoja laitella ja ei ole kunnolla työkalujakaan. Jos kiinnostaa jotakuta níin hyviä osto tarjouksia saa jättää. Harkitsen KOLMESTI ennen kuin myyn, ja halvalla tämä peli EI TULE LÄHTEMÄÄN, varaosiakin on senverran mukaan joten eli tonnin ja kahden tarjoukset saa unohtaa, sekä paloittelemaan EN TODELLAKAAN ala. :)
metsienmies
08.10.2013, 13:29
Nyt olis kikotin pesty jälleen kerran. Paskaa olikin jo kertynyt "hieman"... :mad: Mut nyt eiku antaa veden valua päivän pari jotta seutukunta kuivahtaa edes hieman ja sitten starttia irrottamaan ja kopistelee lähtiskö tulille omin avuin taas. :)
Katoppa ne startin kynnet kuin hapettuneet. Sen kotelon kyljes on 8mm reikä josta vesi pääsee sisälle ja yhden upotuksen jälkee on jatkuvia startti ongelmia. Sikaflexiä kehii...
lepoantti
08.10.2013, 17:05
mulla on startin jotakin startin osia ja voin näyttää ne kuluvat kynnet joista ronkainen mainitsi. tämä siis vaikka samalla kun käyt vinssin rummun hakemassa joskus....
tuo startti ei todellakaan ole mikään kuuraketti, todella yksinkertainen ja toimintavarma kun sen putsaa ja käy läpi. tarttaa aina kun pyytää paitsi sillon kun on rikki, ja jos siinä on vikaa niin eihän sitä tiedä muuten korjata...
ja onhan sulla tilaa vaikka kuinka tontilla ja tallit ja kaikki, vähän siivoot ja ajat luxin pajaan ja sepität kuntoon
metsienmies
29.11.2013, 13:15
Helevetti että rissoo joskus ja kovvoo. Kamelijahtoominen venynä luokattoman pitkäks ja siellä kanssa tempoo motivaatiota lähtee jahille ihan kuin Panun mersua joskus männeinä aikoina Jussin suolla... :D
Tuo HattivattiHiluksi joistakin soitoista ja kyselyistä huolimatta ee taija lähtee tontilta niin perkele!, taidan kaivaa sitä inspistä tuolta sisuskaluista asti ja ropata käyntikuntoon taas. vitalis että rissoo kovasti, vaan jos vähänkään tuo muan ja taivaan valtias tseus sallii olematta ränttee satamatta piälle metriä niin jottain suattaa sattua tahi sitten ei. Antilta pitäs käävä lunastamassa rumpunenkin vintturriin poikkeen että saa sovitella rumpusoolon keulalle ja ja ja into pinkeenä tässä kirjotan... helevata... :D :D Talavi tulloo ja LIUKKAAT, just sai mielesekseen tuon kotteron paskan ja into hävis... Joulukin tulloo. akka sua hepulin tästä vuan, ei kai immeinen syvemppään voi käsiään työnttee paskkaan. ;) kuin tuohon aatohommaan... Eepä tämä kettää hetkaata, ihteeni enitenkään vuan koitettaan vielä kerran, on niin mukavia ukkoja ollu tuolla mukana että itku tulloo jos tuon lopettaa tälleen... :D koitellaan saaha luksori pyörimmään ja turpo vinkumman vielä kerran. sitten jos hajjoo nuppi niin oi voi oksat pois. Miel muuttuu aina välillä ja kun nuita helevatan ohroutti pätkä vitejoita kurkkii salloo ettei kukkaan näkis vuan niin mielhän se tekköö pöpelikköön kohta jälleen... halavalla pittää piästä, apuva ja neuvomisia suattaa tarvita mutta, aina joku on jottain kiljuna jelepiks. koittoo saaha selevvee, naarakkee tai tehköö jottai muuta vuan näillä männään, jakarilla ja lekalla... rystyset verillä vua ei ohta rutussa. nähhään pöpelikössä jossai joskus... :)
Kiitos tämä helepotti. :cool: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Mitä jos antaisit sen olla vaan hetken. Et stressaisi myynnistä tai käyntikuntoon laitosta. Tuskin parempaa lahjaa voit emännälle antaa kuin offi vapaan kuukauden. Lyöt offipalstan banniin kuukaudeksi. Sillon kun oot koneelle menossa menetkin emännän luokse. Päässäsi kypsennät projekti ideoita ja toteutat uudenvuoden jälkeen jos yhtään kiinnostaa. Se sieltä hangesta sillonkin löytyy. Yleensä sanosin, että ei kuin auton kimppuun mutta paskat. :o
metsienmies
29.11.2013, 13:48
tuossahan se on ollu jo jokusen hetkosen pihassa... lunta jos tulloo paljon ee massikalla sovi linkkoomaan... ei vaines. eka rojekti ompi jo lepoantilta saatu vinkki, siivoa talli ja työnnä tuo auto sinne... lumelta suojjaan. ressu vaan aukon eteen ja nosto-ovi kiinni niin ei ole auringon paisteessa tai tuiskussa. Pikku hiljaa lähettään etteen päin tuapertammaan. Koitan mie muijjaakin välillä.... muistaa... :eek: :D Nyt ei ressijä revitä. välillä otamma pikkasen paussin ja häppää sekaan. :rolleyes: pyörrii kun pyörrii... ja sähköt turattaan jotenkin päin vitelikkoo... onko tää sitten vuonna 2014 vai 2015 valamis tiiö tuota, mut ei ainakkaan huomenna.
lepoantti
29.11.2013, 14:27
14.12 pikkujoulusafiiri tätä kuluvaa vuotta....eikun tulille ja ajamaan
metsienmies
10.12.2013, 15:02
eipä ehi mitenkään pikkari :D ajeluille. Auto edelleen hangessa, pikkukumit alle pitää tönäistä ja tuupata massikalla katokseen "sulamaan" voipa olla että ens kevväänä jytissöö uuvelleen... tai talavi hulkohvissa... :D
lepoantti
10.12.2013, 15:15
no sitten en ota vinssinrumpua mukaan...
metsienmies
16.12.2013, 07:08
Lepoantille sorvailusta ja sun muusta. :) Nyt on rumpu kotosalla muutaman pitkän viikon reissanneena mutta eikö tuo tuosta tokene ihan piakkoin omalle paikalleen potemaan reissu kohmeloa... toivottavaasti pian jo sitäkin saa vaijerilla kiristellä kunnolla... :rolleyes:
metsienmies
29.12.2013, 19:03
Joona räppäs startin irti ja nyt tarviis venkoilla onko sieltä mitään rikki tai muuta häröä. herkkään kyllä pyöri käsin mut puretaan ja katotaan onko hiilissä sanomista tai muita oireita. jos ei vikaa löydy niin koitetaan vara startilla, ja jos ei sittenkään pelaa niin pitää koittaa löytää uutta palikkaa... ;)
Auto nyt eka kerran tallissa, pikku kumit alla, aika reppanan näköinen. :D
Startista: virtaa kun tarjoo akulta, naksuu vaan. solenoiti ilmeisesti kaput. Kannattaako korjailla vai ostellooko kokonaan uuven paketin... mätänetillä näytti olevan 129€ ja pantti kone vaihossa... mielipitteitä.
TAI jos on tarjota edellämainittuja laitteita, saa viskata vinkkiä.
metsienmies
31.12.2013, 10:47
Startti tulossa joten sen puoleen se on kunnossa. Pitää paremmalla ajalla kunnostella yks tartti pihasta varalle....
metsienmies
14.01.2014, 03:25
Tappelin itteni kanssa myynnistä vai enkö myy, aikani kinasteltua päätin hallituksen kanssa etten sitten myy. Pidetään matalaa rohviilia ja mennä miten pystytään. Vituttas liikaa jos hävittäisin pois. nyt on varmaa että auto pysyy perheessä tovin tästä eteenpäin. :)
Moni soitti ja kyseli autosta, kiitti heille ja SORI, en voi myydä. :o Monta seikkailua on tuon kanssa vielä edessä. Milloin missäkin. Seuraavaksi siis ajokuntoon laitto. :cool: :D
metsienmies
05.02.2014, 05:07
Pakkasta piisaa ja sormet on ollu vähän jäässä... Kuitenkin SERMIKSELTÄ hankittu startti ompi paikoillaan jo ja kelien lämmettyä jatkamma jotain muuta sitten. Sähköjen turaamista ja maadotuksen muuttaminen sekä jotain pientä mitä on ilmennyt tässä menneinä aikoina. Mutta, näitä kunhan metsästys kausi taas loppuu ja saadaan asiat siihen malliin paikoilleen jotta, ei tule pakkoa mihinkään. kaikki aikanaan. :rolleyes:
metsienmies
08.02.2014, 17:18
Kuka älykääpiö myöntää tehneensä ennen meidän omistukseen tämän auton siirtämistä tällaisen virityksen... :mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3627&pictureid=148687
Siis ei jumalauta oikeasti... Kuka korvaa sulakkeen kääntämällä pihdeillä raudat yhteen?!
Aikamoinen tulipalo riski tuollainen kun savujakin antoi jo luultavasti tuosta virityksen kohdasta kun startata yritti... ei ole ennen akun kengät irronnu yhtä nopiaan akuista... :(
metsienmies
10.02.2014, 16:46
Tuohon paikkaan sopivaa sulakkeen tapaista esinettä, tai mallia mikä tuolle paikalle oikeasti kuuluu. Ei tuota uskalla jättää tuolleen. Onneks ei palanu auto ja tallit... :mad: ;) :rolleyes: :eek:
Nuo on ihan normaali tarvike tiskin tavaraa viimesyksynä ostin muutaman eikä montaa euroa maksanu.
Ruuvilla lähtee irti sieltä sulaketaulun alta ota malli mukaan niin saat oikean ite ostin ensteks väärän joka on muuten samanlainen mutta ei ole ruuville halkiota kontaktipinnoissa.
metsienmies
10.02.2014, 20:56
Mutta koko tuolle sulakkeelle on hakusassa... ei kuoria josta voisi mallin ottaa. on varmaan erikokoisia kuten normi sulakkeetkin... Ei ole kuin nuo raudat mitkä kierrety solmuun... :( :mad: :D
Kaipa jollain on samanmoinen boksi tohjotan konepellin alla, kehtaisko kukaan kurkata mikä siellä pitäisi olla... Keltanen, ruskee ja sen lukeman mikä siinä kuoressa on... kiitti jo valmiiks sille ken viitsii olla kiltti. ;)
HiluMiks
11.02.2014, 19:34
Jos sulla tuo kokkare irrallaan käypäs meillä niin katsotaan onko vanhemmassa mallissa samanlainen.
tai laita mulle postiin parempi kuva niin käyn katsomassa pellin alta.
Äkkiä kuntoon ja puolentoista viikon päästä Jussin luo ajeleen.:)
lepoantti
11.02.2014, 19:50
pajalla on saman ikäpolven takatuuppari luxi purkuhoidossa, siitä varmaan näkis jos kävis siellä, ja taitaa olla jostakin luxista muuttolaatikollinen sähköä taltioituna, siellä on varmaan ihan oikeenlaisia sulakkeitakin. hyllyssä on ainakin kaksi kohtalaisen kattavaa luxiaiheista manuaalia josta varmasti löytyy kytkentäkaaviot, mutta interkuukkelistakin varmasti löytyy oikeat tiedot kun alat harhailla. kirjat saat liisinkiin jos tarvetta.....
metsienmies
12.02.2014, 14:50
Lepoantti: Opuksen ottasin mielellään lainaan, ja koitellaan viikonloppuna kun juippi tullee taas kottiin niin rassailla härpäkettä vähän. Voi tosin tulla ajot liian äkkiä, kun joutuu enemmän nyt käymään piuhoja läpitte. ja voep olla että joutuu nostaa jossain välisää tassut pysttyyn kun ei sähkömiehen vikkaa paljolti ole nuilla kouluilla, mitä oon koittanu huonolla menestyksellä käydä :( niin saattaa joutua viissaammilta kysymmään ja pyytämmään apuva... :D :D
metsienmies
17.02.2014, 08:42
Kaapeleita irroitteltu pois uusinnan takia ja ihmetelty piujojen suhteettoman suurta määrää tuolla konepellin alla. paljon ilmeisesti joutais pois nyppiä, tosin varovasti sekin... :rolleyes:
Pakoputkea muokattu josko tuo nyt pysyis pitemmälle mukana kuin ekan ojan jälkeen saisi etsiä maastosta, minne se tuuba oikein on kadonnut. Joona vastasi jälleen suunnitelusta, muotoilusta ja asennuksesta tuossa askareessa, lyhyt on kaunista, ja muhvilla toteutettu äänenvaimentamattomuus rosteri putkella on hänen idea.... ÄÄNTÄ pitää mahtua maastoon. :cool: Tosin änkkäri on siis helppo laittaa jos tarvis, ottaa vaan muhvin irti... tallissa sattuu ja tapahtuu nyt siis oikeasti jotain. Selvitellään sitten jatkoja myöhemmin... :D
metsienmies
12.05.2014, 10:07
Eli todennäköisyys että tämä city-maasturin tekele vaihtaa lauantaina maisemaa niin merkitsee että pidetään nyt, ainkain joku aika taukoa ko lajista. seurailen tilannetta missä mennään ja jos joskus....---> tulevaisuudessa alkaa himottaa taas päästä rälläämään mutaan ja kallioolle niin varmasti täältä siihen apua taas saa. Kiitos kauppoja tehneiden henkilöiden kanssa hyvin menneistä bisniksistä ja sujuvista toimituksisa sekä kaikille niille joilta olen apuja ja vinkkejä saanut... Hulkohvi porukkaa pitää tulla moikkaamaan jos joskus ajelette "nurkilla" ja saa meille tulla makkaran ja ryynärin paistoon jatkossakin jos sateen sattuessa ei notski sytykkään ulkosalla... puut tulee talon puolesta... :D näkymisiin ja kuulumisiin...
Jos uus vanha hiluksin omistaja haluaa vielä tätä projekti osiota jatkaa... ole hyvä vaan... minä naputtelen tähän viimeiset kiitokset omasta puolestani... pitkiä märkiä, kivikkoisia polkuja vaan alan harrastajille: ;)
Olkoon alla suota tai mutaa, kiviä ja kantoja, pyörän pitää pyöriä. :D Elämä jatkuu. :)
T: Jarno Toivanen :cool:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=622&pictureid=155876
timangi haettu kotia :)
Sorjonen
17.05.2014, 23:20
ai tästä sitä osaa lähtee tulemaan? :)
ai tästä sitä osaa lähtee tulemaan? :)
jotai saatetaa poistaa uuden tieltä ;) kilpien välii ja leimaa tää ei ikinä enää tule ja jotai hulluja, idioottimaisia ja kustannus tehokkaita ideoita mielessä :D toisin sanoen taivas on rajana...
kierrettä, automaattia, mut koneesta en tiedä. jos yhen astron vaikka hakis ja pilkkois... no mut nostellaa tätä ylöspäin ku aletaa osaa haalimaa tontille.
Sorjonen
17.05.2014, 23:39
pitää vielä tuossa soitella kun taas rahaa tulee niin laitetaan hyvä kiertämään ;)