View Full Version : paku rekisteriin?+
Heikki L
19.08.2007, 19:41
JA kokeilin searchia!
Olisin ostamassa käyttökinderiksi Diesel golffia.
Saako sen muutettua pakuksi, heittämällä takapenkit hus hiiteen?
Huoltoautoks sitä ei saa painon takia.
Golffithan on täyden autoveron autoja eli eikö ne voi muuttaa 2paikkasiks pakuiks??
Ken tietää kertokoon!
------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän
HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
samisami2
19.08.2007, 20:19
Samaa asiaa tässä suunnitellut kun tulee nykyään kilometrejä niin paljon.
Tuon mukaan ei enään onnistuisi?
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=491861&sid=6a2c16bce6380e1fc1bf84150a1298fa
Heikki L
19.08.2007, 20:28
Kuinkahan paljon sitä tavaratilaa pitää olla?
PAssatit ja mb farkit kuitenkin vielä saa 1+1 pakuiks.
Olis noi "kakkakoppaset" golffit vaan niin edukkaita!
EI kukaan keksis mitään porsaan reikää tähän!
------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän
HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
pitäisi saada mutta pitää olla farmari
Pari viikkoasitten kaveri katsasti farkku polon pakuksi. Vakuutusmaksutki lähes puolittui. Penkit pois ja käyttö.
hankkikaa vw caddy, samal tekniikal ku golf mut pick-up malli. on meinaa kestäviä laitteita!
Heikki L
19.08.2007, 21:07
JOs polon saa pakuks, pitäis kyllä golfinkin mennä.
Caddyn ei käy kun koirakin pitää talvella saada mukaan.
JA edelleen noi kakkakoppaset on niin perkelen halpoja!
400-600 leimattu nokivasara, tulis meinään halvaks ajella kaikki yksin ajot sillä, sitten kun tarvitaan kapasiteettia otetaan tojota alle.
------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän
HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
Auton tyyppitiedoissa pitää käsittääkseni olla ainakin Wolkkarin kohdalla joku maininta siitä, että autoa on joskus saanut pakuna.. Näin muisteli kaveri, joka pakutti farkkupassattinsa. Kannattaa kysellä katsastuskonttorilta.
Tosin, tulkintoja on vissiin jos monenmoisia, joista kaikki on enemmän tai vähemmän oikeita.
*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com
Heikki L
19.08.2007, 21:22
CAddyt on pakuja, eiks ne oo samaa mallisarjaa golffin kanssa?
Tosin vielä viikko sitten nettiautossa oli 2 golf 2+3pa kovilla penkeillä myynnissä, että ainakin niitä on.
No täytyy käydä kiusaan konttorin setiä ku kerkee, jos kukaan ei tiedä varmaks sanoa.
------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän
HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
quote:
CAddyt on pakuja, eiks ne oo samaa mallisarjaa golffin kanssa?
Tosin vielä viikko sitten nettiautossa oli 2 golf 2+3pa kovilla penkeillä myynnissä, että ainakin niitä on.
No täytyy käydä kiusaan konttorin setiä ku kerkee, jos kukaan ei tiedä varmaks sanoa.
------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän
HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
Noita kaikenmaailman 2+3 pakuja kannattaa sitten hieman silmäillä tarkemmin, ennenkuin ostelee. On nimittäin olemassa sellainen karu määritelmä, kuin pakettiauto -kakskäyttöauto. Eli kyseessä on paku, jota verotetaan dieselin osalta, kuin henkilöautoa. Moni meni tähän lankaan muuan vuosi sitten. ELi vastaan on tullut muutampia mm. Mersuja, jotka ovat juurikin näitä kakskäyttöautoja, joista ei ole mitään hyötyä lompakolle.
*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com
SukiSuki
19.08.2007, 21:45
NYT HERÄS MIELENKIINTO!!!!!
Kertokaa pojat!!
1. Jos tuon Saksasta vaikka farkku meban diiselin (esim. väyrynen) niin saanko sen helpolla 1+1 pakuksi Suomeen??
2. Onko tossa paku hommassa joku ikäraja autolle minkä saa pakuksi?
3. Entä paljon on verot sillon Suomeen tullattuna?? about?
KIITOS POJAT!!
Heikki L
20.08.2007, 13:02
Akella on lista mitä ton ikäsestä mb:stä maksetaan veroa, jos maksat täyden autoveron saat 1+1 pakuks ja voit koska tahansa muutoskatsastaa takas henkkariks.
ei pitäs olla ikärajaa, maasturit vaan oli vuoteen 9?jotain verohuojennuksessa, jos niissä oli ulosotto.
Siks niitä ei voi muuttaa suoraan 1+1 pakuiks
Korjatkaa jos olen väärässä.
Mutta se golf riivaa edelleen, mistään ei löydy paljon taka tilalla pitäs olla pituutta, että sais pakuks.
Tosin nyt olis 200mb kiikaris, jos se nyt suostus sen myymään!
------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän
HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
SukiSuki
20.08.2007, 14:33
Kysymys aiheesta:
' Jos ostan ihan suomesta farkku bemun tai meban vm. 90-95.
Niin saanko sen helposti katsastettua pakuksi??
KIITOS!!
takapenkit pois ja penkkien kiinnikkeiden pultit pyöreeks,ja konttorille.
toyota4x4
20.08.2007, 19:38
ohje on jotta farmari tai tila-auto sen saa pakuks, poikkeuksiakin on mm. 1koppanen golffin saa pakuksi. ja katsastus konttorilta saa tietää kyllä lisää.
SukiSuki
21.08.2007, 20:07
2. KYSYMYS
MB W124 -90-93 250/300 TD Farkku
VAI
BMW 525TDS -94-96 Farkku
suunnilleen samaa hintaluokkaa!!!
KIITOS!
mb 300 ja siitä sitte superturpoa tekemään.
SukiSuki
21.08.2007, 21:34
Niin tuollaista? Ihan kivat lukemat on pojat saanu 300:sta "nokivasarasta"......
http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php
Olishan MB varmaan luotettavampi, vaikka onki "pappamalli".
Ja halvempi korjata....
Edited by - SukiSuki on 21/08/2007 22:34:22
quote:
quote:
CAddyt on pakuja, eiks ne oo samaa mallisarjaa golffin kanssa?
Tosin vielä viikko sitten nettiautossa oli 2 golf 2+3pa kovilla penkeillä myynnissä, että ainakin niitä on.
No täytyy käydä kiusaan konttorin setiä ku kerkee, jos kukaan ei tiedä varmaks sanoa.
------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän
HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
Noita kaikenmaailman 2+3 pakuja kannattaa sitten hieman silmäillä tarkemmin, ennenkuin ostelee. On nimittäin olemassa sellainen karu määritelmä, kuin pakettiauto -kakskäyttöauto. Eli kyseessä on paku, jota verotetaan dieselin osalta, kuin henkilöautoa. Moni meni tähän lankaan muuan vuosi sitten. ELi vastaan on tullut muutampia mm. Mersuja, jotka ovat juurikin näitä kakskäyttöautoja, joista ei ole mitään hyötyä lompakolle.
*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com
ja haittoja, noita koskee pakun nopeusrajoitukset....
Tää on taas vaan mun mielipide.
Se pakun nopeusrajoitus tulee painon takaa, eli henkilöautoista muutettuilla ei sitä vaaraa ole. Olikohan se jotain 1800 omamassa tai kokonaismassa rajana, että se 80 lätkä lätkähtää.
Esmes mun vanha Dodge pätkä vani oli juuri ja juuri tuon 80 sisällä.
Nii ja sitte noissa kakskäyttö autoissa jää kuiteski se vakuutusmaksu pienemmäksi. Saattaa jäähä paljonki pienemmäksi, kuin alunperin henkilöautoissa. Vähintäänkin kymppejä/vuosi, eikä siitä haittaa/rajoitusta ole.
Edited by - farmari on 22/08/2007 11:06:21
quote:
Se pakun nopeusrajoitus tulee painon takaa, eli henkilöautoista muutettuilla ei sitä vaaraa ole. Olikohan se jotain 1800 omamassa tai kokonaismassa rajana, että se 80 lätkä lätkähtää.
Esmes mun vanha Dodge pätkä vani oli juuri ja juuri tuon 80 sisällä.
Nii ja sitte noissa kakskäyttö autoissa jää kuiteski se vakuutusmaksu pienemmäksi. Saattaa jäähä paljonki pienemmäksi, kuin alunperin henkilöautoissa. Vähintäänkin kymppejä/vuosi, eikä siitä haittaa/rajoitusta ole.
Edited by - farmari on 22/08/2007 11:06:21
Niin, vaikka köykäisessä ei ole 80 lätkää niin pakettiautoa koskee silti pakettiauton nopeusrajoitus (100km/h), oli paino mikä tahansa.
Edited by - HK on 22/08/2007 11:43:22
Golfin saapi pakuksi. Eikä sille tavaratilalle ole mitään koko rajoitusta auton iälle vain on rajoitus. AKE:n sivuilla oli ihan määritelty mitkä korimallit saa pakuiksi ja mitkä ei. Sedani ja avoauto et saa, mutta HB, farkku ja tila-auto onnistuu. Eli ihan tavallisen golfin saat pakuksu, mutta ventoa et.
Jeep-Ukko
23.08.2007, 15:11
quote:
quote:
CAddyt on pakuja, eiks ne oo samaa mallisarjaa golffin kanssa?
Tosin vielä viikko sitten nettiautossa oli 2 golf 2+3pa kovilla penkeillä myynnissä, että ainakin niitä on.
No täytyy käydä kiusaan konttorin setiä ku kerkee, jos kukaan ei tiedä varmaks sanoa.
------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän
HJ61 88 BJ40 80 HJ60 85
Noita kaikenmaailman 2+3 pakuja kannattaa sitten hieman silmäillä tarkemmin, ennenkuin ostelee. On nimittäin olemassa sellainen karu määritelmä, kuin pakettiauto -kakskäyttöauto. Eli kyseessä on paku, jota verotetaan dieselin osalta, kuin henkilöautoa. Moni meni tähän lankaan muuan vuosi sitten. ELi vastaan on tullut muutampia mm. Mersuja, jotka ovat juurikin näitä kakskäyttöautoja, joista ei ole mitään hyötyä lompakolle.
*******
Kaiken maailman pullat, mössöt ja sörsselit maistuvat myös Nallen suussa. Mutta niitä se ei kaipaa. Juuri niistä se lihoo.
www.nalle-offroad.com
Tästä "kakskäyttö"autosta on yksi hyöty???
Yks työkaveri puhui, että hänen tuttu toi saksasta maasturin.
Muutosti sen 5 paikkaiseksi (kaikki pehmeitä penkkejä) pakettiautoksi, eli henkilöautovero, mutta pakettiauto.
Syynä se että oli maanviljelijä, yksityis yrittäjä, tjsp.
Saa pakettiautosta verotuksessa jotain helpotusta.
Onko se sitten maahan tuodessa vai miten, se vero helpotus???
Ja tarvii kait olla jokin firma jonka nimissä auto?
Firma ei saa vähentää henkilöautosta tulevia kuluja suoraan. Siihen auttaa monikäyttöautoks muuttaminen.
lisää kaasua, puut suurenee...
quote:
Golfin saapi pakuksi. Eikä sille tavaratilalle ole mitään koko rajoitusta auton iälle vain on rajoitus. AKE:n sivuilla oli ihan määritelty mitkä korimallit saa pakuiksi ja mitkä ei. Sedani ja avoauto et saa, mutta HB, farkku ja tila-auto onnistuu. Eli ihan tavallisen golfin saat pakuksu, mutta ventoa et.
HB ei kuulu listaan! Ja auton ikä ei merkkaa mitään henkilöautoissa.
Kakkoskopan Golfiin on olemassa pakupaprut (N1-luokka), mutta nykyään sen pitäisi näkyä myös tyyppikoodin erikoisehdoissa että voisi muuttaa.
Muutamaan pikkuautoon on N1-hyväksyntä, esim. Pösö 205, 106, Opel Corsa (2-oviset). Ei koske kaikkia, tiettyjä vuosimalleja vaan.
Eli tavaratilan tilavuudella ei ole mitään merkitystä, korimalli ratkaisee.
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Noita 2+3 paikkasia autoja tehtiin vuosina 97-98 jopa maahantuojan toimesta,niitä löytyy mm.skoda felicia ja renault laguna farkuista,joissa on se lankkupenkki.itsellä ajossa renu,käyttövoima vero 72 eur,vakuutusmaksu 0% bonuksilla 388 euroa.Niin:eihän noista kumpikaan vanhan golfin veroinen ja joutuu vielä maksamaan jopa useamman satasen,mut eikös se skoda olisi lähellä golffia tekniikaltaan?
samisami2
02.12.2007, 18:30
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=414404&sid=54772c626f60dc99feb43154dff1757c
quote:Jep eli kävin äsken katsastusasemalla ja mukava setä selvitti että ei saa pakuksi sitä. Valmistaja ei ole tyypittänyt sitä sellaiseksi (n1). Hän myös antoi hyvän vinkin, eli jos tyyppikoodin 8. numero on 7, 8 tai 9, silloin auto on sellainen että sen saa pakettiautoksi. Kai se on tyydyttävä sorsaan tai johki...
Päteekö tämä enään??? Tuossa oli kyse -97 1.9td 3d golf.
Ei onnaa Golfista, paitsi farkusta.
_______________________________________________
Toyota Land Cruiser KJ90
Mulla oli -00 TDi Cordoba (=VW POlo) ja muutin sen 1+1 pakuksi.
Vakuutusmaksut putos yli huntilla vuodessa ja "dsl vero" oli 45€ vuosi.
Sitten kun sitä ei oikein saanu syömään yli 5.5l/100km niin oli kohtuu huokea kinneri.
Älkääkä missään nimessä menkö poistamaan takapenkin kiinnikkeitä vaan laittakaa katkopultit pultin reikiin. Se riittää.
Ei nimittäin saa noissa tuoreemmissa niitä mennä muuttelemaan jos meinaa tuolit takas.
Korimallin pitää siis olla farmari, että onnistuu pakuksi.
____________________________________
"Itte kun tekee niin saa sellasen kun tulee"
- eskimo
OffRoad Kainuu ry. (http://www.offroadkainuu.com)