View Full Version : pajeron syötön nosto
te viisaat jotka olette tehneet/kokeilleet, onko kannattavaa? tuleeko tehonlisäystä sen verran että huomaa ja kuinka paljon kulutus kasvaa? on tietysti verrannollinen nosto määrään. ja onko mitään haittaa koneelle?
Note! This message was posted anonymously!
on huomattavaero ku syöttöö lisää... ku lisää tarpeex!!! itellä ei kulutus juurikaan kasvanu ku tais tuo vääntökii lisääntyy ni kulki pienemmillä kierroksilla..
Note! This message was posted anonymously!
no mistä tietää et koska on tarpeeks?
Note! This message was posted anonymously!
Kelaperse
15.05.2007, 19:59
Kun tyhjäkäynti alkaa nousemaan, niin sitten on tarpeeksi? Tai jo vähän liikaa.
----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html
Flugfiske
15.05.2007, 20:11
Juu, mulla oli syöttöä sen verran, että nokikokeen tulos oli luokkaa neljä, tyhjäkäynti vaelteli tuossa 900-1200 välillä etc. Pudotin reilusti, nyt kaasutteluarvot 1,88 ekalla kiekasulla, veto on paljon tasasempaa ja tyhjäkäyntikin 650 tasan. Kulussa en huomannu mitään eroa isommalla syötöllä, lähti ehkä hieman huonommin käymään. Ite en siis ainakaan ruuvailis. Tai no, jos säätäis ennakkoo hieman aikasemmalle, niin ehkä sitten.
Perussääntö, kun rupee pöllyttään, niin aavistus takasin.
Dieselhän tuottaa sen mitä tuottaa. Paras ulosanti on just savutusrajalla, kaikki sen yli on turhaa ja tulee vaan nokena ulos. Ennakot kohilleen ja nestepäätä isompaan ni johan kulkee. Siin samalla voi pikkusen kiristää hukkaporttia...
<center>__________________________________________________ ____________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>
Edited by - Flugfiske on 15/05/2007 21:14:43
miten säädetään ennakot kohdilleen ja mikä on nestepää?
Note! This message was posted anonymously!
Flugfiske
15.05.2007, 20:20
quote:
miten säädetään ennakot kohdilleen ja mikä on nestepää?
Note! This message was posted anonymously!
Tuolta kun lukaset muutaman topicin, niin asia auennee sullekin: http://www.holysmoke.fi/forum/
<center>__________________________________________________ ____________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>
Miulla oli ahtoja max 1,5 bar eli kaikki mitä vakioturbolla sai irti. Pakoputkessa pelkästään se alkuperäinen pieni vaimennin ja muuten suora 2 tuuman putki. Se pumpun päältä löytyvä kalvon painama ahdettujen syöttöjen säätökara oli korvattu sopivasta tangosta lähes poikki sorvatulla karalla, ja karan painumista estävä muovirikka poistettu. Ton lisäksi oli perussyöttöä ruuvattu aika paljon lisää. Savutusarvo 4,5, mutta tehoa oli reilusti enemmän kuin vakiossa. Kulutus pieneni huomattavasti syötön säädön jälkeen, koska auto alkoi kulkea paljon kevyemmällä kaasulla. Renkaina 33 tuumaiset.
kestääkö pajeron kone tollasta ahtoo kuinka kauan?
Note! This message was posted anonymously!
harri4x4
15.05.2007, 21:16
Ei vakio turboo kannata kauheesti kiusata, karkaapi noi
pakopaineet aikas korkeelle.
Mitattu on ja pumppu oli vähän riivattu.
T.harri
no mikä olis järkevä "viritys" että saisi hiukan potkua lisää. siis sellanen ettei tartte ostaa mitään
Note! This message was posted anonymously!
quote:
kestääkö pajeron kone tollasta ahtoo kuinka kauan?
Note! This message was posted anonymously!
Ajoin 50tkm ja uusi omistajakin on kait jo jotain kerennyt ajaa. Käytännössä paineet nousi maksimissaan 1,2 bariin maantieajossa
Flugfiske
16.05.2007, 16:09
Tuolla on paljon tietoa pumpun ruuvailusta: http://www.netikka.net/vepiku/ruuvailu.htm
Vaikka onkin VAG tuotteista kertova sivu, niin pajen (ainakin 2,5l diisseli) pumppu on samaa bosch tyyppiä kuin tuo linkissä oleva. Perustuu siis Boschin patenttiin se japonialaistenkin kikotin.
<center>__________________________________________________ ____________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>
kysyppä mitsuklupilta nettijussilta tai team1000:lta paljonko mitsun kone kestää ahtoja
Note! This message was posted anonymously!