View Full Version : Jeep Rodeo Drive Safari
Jeeppi pääsi ekaa kertaa uuteen talliin.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=7118&d=1250539771
Eiköhän siinä mun autot ollu menossa Juukaan kisaan :)
Ekoja osia valmistunut. Yksi niistä kypärä. On nyt auton värinen.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=7119&d=1250540316
Ekoja osia valmistunut. Yksi niistä kypärä. On nyt auton värinen.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=7119&d=1250540316
Tuo handsfree pottahan näyttää hyvältä. :)
Rekisteröimätön
18.08.2009, 14:16
eikös se oo väärinpäin vai oonko mä sokee;)
Ukko hieman kenossa. Auto vinossa. Radiopuhelintako tarkoitat? Kyllä ääni tulee kuitenkin oikeinpäin :)
Ylosalaisin ja viela vaarinpain, mutta ei nayta vaikuttavan toimintaan:D
Tänään tuli urakalla maalattua osia. Kun ei ole lämmintä tilaa maalaukseen täytyy kauniit päivät käyttää tähän. Vanteita, lokareita ja iskareita.
Ostin kertakäyttösäiliöitä ruiskuun. Helpottaa kun säiliötä ei tarvitse pestä. Lisäksi kertakayttösäiliöön on korkit. Säiliö toimii sitten maalipurkkina. Helppo vaihtaa väriä.
Sitten kyssäri. Jim kanavalta katselen autonrakennusjuttuja. Puhuvat aina maalauksen jälkeen kiillotuksesta.
Kun osat on lakattu, tarvitaanko joku kiillotus juttu?
Sitten kyssäri. Jim kanavalta katselen autonrakennusjuttuja. Puhuvat aina maalauksen jälkeen kiillotuksesta.
Kun osat on lakattu, tarvitaanko joku kiillotus juttu?
Yleensä ei tarvita mutta lakan epätasaisuuksien ja mahdollisten kuivien partikkeleiden poistoon voidaan uusi maalipinta kiillottaa sille sopivalla aineella. Toiset kutsuu tätä toimea myös myllyttämiseksi, enempi kyllä tapana vanhaa maalia myllyttää, eli siis poistaa hapettumat.
Homma toimi lähinnä niin että sellsella isolla rälläkka mallin kiillotuskoneella vedetään varoen kiilloketta pintaan ja sitten pois.
Tuossa on muutamia tuotteita:
http://www.automaalit.info/epages/PPO.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/05122007-1/Categories/%22Kiillotus/viimeistely%22
Kiitti
Tässä maalauksen opettelussa tulee monta juttua vastaan. En olisi uskonut koskaan saavani aikaiseksi siistiä pintaa.
Mutta tämäkin näyttää olevan mahdollista. Tehtaiden ulkopuolella ihmiset maalaa autoja. Taidan olla ihminen :)
Yleensä ei tarvita mutta lakan epätasaisuuksien ja mahdollisten kuivien partikkeleiden poistoon voidaan uusi maalipinta kiillottaa sille sopivalla aineella. Toiset kutsuu tätä toimea myös myllyttämiseksi, enempi kyllä tapana vanhaa maalia myllyttää, eli siis poistaa hapettumat.
Homma toimi lähinnä niin että sellsella isolla rälläkka mallin kiillotuskoneella vedetään varoen kiilloketta pintaan ja sitten pois.
Tuossa on muutamia tuotteita:
http://www.automaalit.info/epages/PPO.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/05122007-1/Categories/%22Kiillotus/viimeistely%22
Entäs nää ehkä japenkin tarkoittamat Boyd Coddingtonin pajan jannut, kun ne hioo just maalattua autoo jollain vesihiomapaperilla... on vissiin lukemat useita tuhansia hiekkapaperissa?! En tiijä onko siinä saippuaakin vielä vedessä. Sit tulee vasta oikeesti silee ja kiiltävä.
En oo sarjaa seurannu mutta saahan tuollasessa 3000+ paperilla hiuottua vaikka kännyn naarmuuntuneen näytön kun uudeksi, kaveri oli aikoinaan Mirkalla töissä ja sillä oli aika kivoja papereita.
Toisaalta jenkkien nykyhommat eroaa meidän maalauksiin siinä suhteessa että siellä saa käyttää myrkyllisempiä aineita. Ehkä lakkakin on sitten eri laatuista. Muistaakseni Overdrive.fi foorumilla on aika paljon autojen maalaus ja lakkaus sekä jälkihoito ohjeita. Tavikselle ehkä parempi vaihtoehto olis maalauksen jälkeen viedä auto firmaan joka käsittelyjä tekee jos pysyvää kiiltoa haluaa.
Wranglerit pääsivät samaan kuvaan. Tuohon katupeliin on juuri laitettu 2" korotussarja. Autot alunperin aivan samanlaisia.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=7309&d=1251319030
Syy selvisi miksi ei sietänyt Turaoffin lopussa ajaa yli 40km/h. Ohjausiskari oli puhki (öljyt pihalla), etupyörien laakereissa välystä ja rungossa repeämä simpukan kohdalla. Iskari ja laakerit vaihdettu. Simpukan kiinnityksen hitsaus ja vahvistus vielä niin taas ollaan kisakunnossa.
En oo sarjaa seurannu mutta saahan tuollasessa 3000+ paperilla hiuottua vaikka kännyn naarmuuntuneen näytön kun uudeksi, kaveri oli aikoinaan Mirkalla töissä ja sillä oli aika kivoja papereita.
Toisaalta jenkkien nykyhommat eroaa meidän maalauksiin siinä suhteessa että siellä saa käyttää myrkyllisempiä aineita. Ehkä lakkakin on sitten eri laatuista. Muistaakseni Overdrive.fi foorumilla on aika paljon autojen maalaus ja lakkaus sekä jälkihoito ohjeita. Tavikselle ehkä parempi vaihtoehto olis maalauksen jälkeen viedä auto firmaan joka käsittelyjä tekee jos pysyvää kiiltoa haluaa.
Niin siis siitä lakasta voidaan esimerkiksi roskat, valumat ja aplaripinta korjata hiomalla 2000 paperilla ja myllyllä kiillotetaan. Noissa amerikan hotrodin hommissa, ne hioo siitä pinnasta ns. ruiskujäljen pois. Jolloin pinnasta tulee ihan lasimainen.
Wranglerit pääsivät samaan kuvaan. Tuohon katupeliin on juuri laitettu 2" korotussarja. Autot alunperin aivan samanlaisia.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=7309&d=1251319030
Ihanku toi pienempi jotenkin kuiskailis että haluaa renkaat noiden kottikärrynpyörien tilalle ;)
Tulossa on hurjat 31" kumit. Maalatut vanteet odottaa. Nuo lantakärryn vanteet ja renkaat on jo myyty.
Eipä tullut kameralle mitään järkevää. Mutta pikku pätkä sitä järjetöntä.
http://www.youtube.com/watch?v=9Ju6fyoIdGg
Meillä oli Kruusen kanssa samanlainen teltta 2007 TML Trophyssa, vettä tuli niin perkeleesti että katsottiin parhaaksi siirtyä puolijoukkue telttaan. :D
Ois muuten hukkunut tommoseen pikku telttaan.
Aamulla on sitten Cooperin testi. Vihdoin on alkuperäiset kunnon vanteet alla. Kyllä muutti paljon auton ulkonäköä. Lantakärryn vanteet pääsee muihin hommiin. Alkaa jo näyttään tutulta. Tulee mieleen kisajeeppi alkuaikoina.
Tuli käyttöä spacerillekin. Ei olisi muuten saanut vararengasta kiinni. Onneksi ei tullut spacereita myytyä.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8136&d=1254166418
Renkaita testattu. Ihan mukavat ja tukevat ajaa. Viidestä kaksi saatiin tasapainoitettua ja ne on edessä. Takarenkaat tasapainoittamatta. Eivät kuitenkaan ravista.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8324&d=1254853671
Vihdoin kaikki osat koossa. rakentaminen alkakoon.
Ensin viimeistelin jigin. Kaikki kiinnikkeet saa nyt rakennettua originaalipaikkoihin. Tämä menee suoraan nykytaiteen museoon käytön jälkeen.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8416&d=1255288311
Originaali akseliputki ja uusi putki vierekkäin. Seinämä on uudessa 12mm ja halkaisijakin 12mm isompi.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8417&d=1255288326
Tänään sain akseliputket upotettua murikkaan ja jonkin verran kiinnikkeitä valmisteltua. Putket kylmennettiin -15 asteeseen
ja murikkaa kuumennettiin noin 200 asteeseen. Kylmentämiseen käytettiin vanhaa roomalaisten konstia. Tekivät aikoinaan
jäätelöä tällä tavalla. Kylmälaukkuun murskataan muutama kilo jäätä. Sitten sekaan kilo merisuolaa. Sekoitetaan ja kylmenee -15 asteeseen.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8418&d=1255288349
Jos saat tuon paksu seinämisen putken kieroon, niin osta seuraavaksi ural tai kraz. :D:D
Huolellista työskentelyä, niinkuin Japella aina on. :)
Kylmälaukku, jäätä ja merisuolaa. Aikas mielenkiintosta. Nice to know:)
Akselia on koottu sen verran, että seuraavana ensimmäinen sovitus. Osat vasta hepattu kiinni. Murikan päällä oleva ylätukivarren kiinnitys on pultattava. Saa nähdä mahtuuko auton alle.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8800&d=1256764537
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8801&d=1256764547
- Detroit locker
- Dana44 high pinion
- 4.89 välitys
- Longfield Rubicon vetarit
- Akseliputket 12mm seinämällä.
- Dana30 jarrut ja kääntyvät osat.
Kehtaatko Jappe ottaa mitat noista vetareista ennen kuin asennat paikalleen? Mietin josko noi sopisi D30 akseliin superior akseleiden tilalle.
Mitat on TJ Rubiconin akseleiden mitat. Siis poikkeaa Dana30 mitoista. Eri pituiset vetarit. Murikassa 30 spooria. 30 spoorin murikoita kyllä saa Dana30 akseliin. Mutta noita vetareita saa nykyään myös Dana30 akseleille, joten menee heittämällä sisään. Eivät kulje enää Longfield nimellä.
Mitat on TJ Rubiconin akseleiden mitat. Siis poikkeaa Dana30 mitoista. Eri pituiset vetarit. Murikassa 30 spooria. 30 spoorin murikoita kyllä saa Dana30 akseliin. Mutta noita vetareita saa nykyään myös Dana30 akseleille, joten menee heittämällä sisään. Eivät kulje enää Longfield nimellä.
Eli noita saa jostain D30 akselille ja 30 spoorin murikalle sopivina? Paljonkohan noissa siun akseleissa ja D30 akseleissa on pituuseroa? Alkaa jo kyllästyttää vetarin ristikoiden vaihtelu.
Google Dana30 longfield
Aloita tutkiminen vaikka tuosta
http://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=998284
http://rcvperformance.com/store/catalog/product_info.php?cPath=24&products_id=38
Dana30
Driver-side 16.5" and Passenger-side 32.31"
Dana44 Rubicon
Driver-side 16.625" and Passenger-side 31.88"
Dana30
Driver-side 16.5" and Passenger-side 32.31"
Dana44 Rubicon
Driver-side 16.625" and Passenger-side 31.88"
Kyl sie oot hakkeri selvittämään näitä asiota :) Onko toi hybridi akseli edennyt mitenkään? Paljon tulee painoa enemmmän kuin Oka-mallisiin akseliehin?
Laskin akseliputkien painavan 5 - 6 kg enemmän kuin alkuperäiset. Jarrut ja muut ulko-osat painaa saman kuin ennenkin. Kiinnkkeet hieman paksumpaa kuin alkuperäiset. Muut sitten vakio dana44. Veikkaisin luokkaa 10 kg painavampi kuin TJ rubicon akseli. Detroit locker painaa kyllä enemmän kuin vakio murikka. Nyt viikonloppuna pitäisi sovittaa paikalleen. Panhardi varmaan menee uusiksi. Siirrän akselia muutaman sentin eteenpäin. Sen verran kun pinioni pitenee. Ei tarvitse kardaania modata.
37" ja lukko on aika kova paikka dana30 akselille. Mulla ei ole 4,5 vuoden aikana hajonnut kertaakaan. Korvakkeita on kyllä joutunut korjailemaan. Jos sitten uskaltaisi painaa kunnolla kaasua :)
offroadjouni
31.10.2009, 09:04
Kyl sie oot hakkeri selvittämään näitä asiota :) Onko toi hybridi akseli edennyt mitenkään? Paljon tulee painoa enemmmän kuin Oka-mallisiin akseliehin?JK:n Dana 44:ssä on enemmän leveyttä mutta etuakselin akseliputki on puolestaan melkoinen mehupilli. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista punnita nämä kunhan Jappe saa aksulan valmiiksi. Ei niissä merkittäviä eroja kyllä kuitenkaan ole.
Akselia on kokeiltu auton alle. Ajatus akselin siirrosta eteenpäin, jotta kardaania ei tarvitse lyhentää piti hylätä. Ohjausvarret menee 5 cm siirrossa päällekkäin. Akseli siis originaali paikkaan ja kardaania lyhyemmäksi. Dana44 pinioni on 5 cm pitempi kuin dana30. Jousien alatuet puuttuu, ilmapussin alakiinnitys, iskareiden alapäähän loput osat ja ohjausiskarin kiinnitys. Sopivaa hitsauspuikkoa murikan kiinnitykseen metsästän. Esabilla on palvelu jossa saa lähettää kysymyksiä, mutta eivät tietenkään vastaa niihin :(
Ilmapussi kohtuu kivasti asettuu. Pitää alakiinnike rakentaa.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8842&d=1257063372
Iskareiden alakiinnitys tulee noin 3cm alkuperäistä alemmaksi. Rajoittaa ulosjoustoa järkvässä kohtaa ja sisäänjoustossa varmistaa, ettei pohjaa.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8843&d=1257063386
Ylätukivassen kiinnnityksestä pitää hieman "niistää". Ei ota kiinni, mutta rakoa jää muutama milli panhardin kiinitykseen. Pientä modausta kiinnikeeseen.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8844&d=1257063401
Ohjausvarret mahtuu hyvin liikkumaan.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=8845&d=1257063418
Kyl sie oot hakkeri selvittämään näitä asiota :) Onko toi hybridi akseli edennyt mitenkään? Paljon tulee painoa enemmmän kuin Oka-mallisiin akseliehin?
Tarkoitat varmaan JK rubiconin akselia. Tälläinen käsitys minulla on eroista. JK versus oma HP viritys.
- JK akseli on 10 cm leveämpi kuin HP
- HP akseliputki huomattavasti vahvempi.
- JK pinionin akseli paksumpi.
- JK sähkölukko, HP automaattilukko Detroit locker.
- HP vetarit vahvemmat. Longfield
- JK isommat jarrut
Veikkaisin painon olevan aika sama. JK isommmat jarrut ja 10 cm pitempi. HP paksummat akseliputket. Käsitykseni mukaan hammaspyörät ovat samaa kokoa. Takana JK:ssa on isommat kuin dana44 vaikka nimi silti dana44. JK:sta jään kaipaamaan paksumpaa pinionin akselia, eikä paremmat jarrutkaan haittaisi. Nyt kun mulla on takanakin levyt, ei jarruongelmia ole ollut.
Jylppy4x4
01.11.2009, 23:29
Mitkähän tuon putken ja perämurikan materiaalit ovat?
Murikka varmaan jotain valuterästä mutta mitä tuo putki on?
Voin katsoa työmaalla, jos noista jotain tietoa saisi.
-Jyrki-
Murikka on jonkilaista valuterästä. Ainakin sitkeää tavaraa.
Putki tuollaista
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=4330&d=1237660122
Jylppy4x4
02.11.2009, 21:16
Ok! Mä tutkin kirjallisuutta huomenna ja jos ei selviä niin soitan pari puhelua.
-Jyrki-
Jylppy4x4
03.11.2009, 10:25
Moi!
Esab:in kaveri suositteli ko.tapaukseen OK55.00 puikkoa ja vaihtoehtoisena OK48.00.
Mieluimmin OK55.00.
Lainaus Esab:in kirjasta: OK55.00 soveltuu seostamattomien rakenneterästen ja hienoraeterästen hitsauskseen, kun tarvitaan suurempaa, lujempaa ja parempaa iskusitkeyttä hitsiaineessa kuin Ok48.00:n hitsiaine on.
-Jyrki-
Kiitti
Olisin itse valinnut jonkun valurautapuikon.
OK 55.00 on emäspäällysteinen hitsauspuikko
lujemmille teräksille. Sen mangaaniseosteiselle
hitsiaineelle on ominaista suuri lujuus ja erinomainen
iskusitkeys matalissa lämpötiloissa. OK
55.00 soveltuu seostamattomien rakenneterästen
ja hienoraeterästen hitsaukseen, kun tarvitaan
suurempaa lujempaa ja parempaa
iskusitkeyttä hitsiaineessa kuin yleispuikon OK
48.00:n hitsiaine on. Päällysteen kostumistaipumus
on pieni.
Nyt sitten metsästämään tuollaisia puikkoja. Onkohan nuo kovin eksoottisia.
härdelli
03.11.2009, 10:51
Ihan perus settiä liikkeessä, jossa myydään puikkoja. Yleisesti ottaen parempi hitsattavakin ku OK48.
Akselin maalaus aloitettu. Kun maalaus valmis, seuraavaksi perän shimmaus ja akseli kiinni autoon. Saa nähdä toimiiko ja sopiiko kaikki osat akselin sisälle. Oliskohan Kulmakorvessa uuden vuoden ajot. Pääsisi kokeilemaan.
Ilmapussin kiinnitys näkyy akselin keskellä
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=9591&d=1259959178
On tuossa ollu aika kova homma. Monta akselia on pilkottu tuota varten. Jos tämä onnistuu, niin samaan tyyliin taka-akselin rakennus.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=9592&d=1259959191
Kääntyvät osat ja ylätukivarren kiinitykset Okan TJ akselista. Kääntyvien osien kiinteät C-osat Jerkun akselista. Jousien alatuet JK-jeepin akselista. Murikan kotelo Broncosta. Loput itse tehty.
Byrocrat
05.12.2009, 18:59
Akselin maalaus aloitettu. Kun maalaus valmis, seuraavaksi perän shimmaus ja akseli kiinni autoon. Saa nähdä toimiiko ja sopiiko kaikki osat akselin sisälle. Oliskohan Kulmakorvessa uuden vuoden ajot. Pääsisi kokeilemaan.
Eipä ole näillä näkymin uuden vuoden ajoja tai on mutta vasta tammikuun loppupuolella :) Kulman ajokauden päätös on viikon päästä 12.12 ja sen jälkeen pidetään ajelutaukoa reilu kuukausi.
MP
Teoriassa saisin Jeepin valmiiksi 12.12 mennessä, mutta silloin olen Pietarissa. Elämään pitää hakea jännitystä Pietarin pikajunasta :(
Tänään sain maalattua akselin akselin valmiiksi ja siirrettyä ilmapussin yläkiinnitystä. Kerkesin kokeilla perän asennusta. Heitin shimmit arvaamalla. Ei osunut kohdalleen. Sen verran jo väsynyt 12 tunnin duunailun jälkeen, ettei jaksanut ruveta säätämään. Mutta tuosta on hyvä jatkaa seuraavalla kerralla. Huomenna vuorossa valjakkoajoa.
Nyt on vihdoin shimmattu :) Teki mieli tuulettaa. Tunteja on kulunut tässä projektissa. Kaikki osat sopivat omille paikoilleen.
Viimeisessä JP jeeppilehdessä oli artikkeli noista vetareista. Sen mukaan kestävät saman kuin 35 spoorin dana60 vakio etuvetarit. Sitten myös oli juttua sellaisista 33 spoorin takavertareista, jotka mulla on alla. Niiden pitäisi kestää 350hp + 37" kumit. Jos nyt uslkaltaisi painaa kaasua.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=9746&d=1260475289
Viimeinkin pääsi kokeilemaan. Etu ja takapyörät vetävät samaan suuntaan, eli auto liikkui :) Vielä pientä puuhailua jäljellä. Ohjausiskarin ja huohotinletkun kiinnitys. Mukava aloittaa Joulun vietto. Hyvää Joulua kaikille!
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=9968&d=1261602554
Onhan tuo akseliputki näköjään vähän muuttunut siitä kun sen viime talvena Heinolan kisoissa sun trailerille nostin, hyvältä näyttää!! :)
Nyt on vihdoin shimmattu :) Teki mieli tuulettaa. Tunteja on kulunut tässä projektissa. Kaikki osat sopivat omille paikoilleen.
Viimeisessä JP jeeppilehdessä oli artikkeli noista vetareista. Sen mukaan kestävät saman kuin 35 spoorin dana60 vakio etuvetarit. Sitten myös oli juttua sellaisista 33 spoorin takavertareista, jotka mulla on alla. Niiden pitäisi kestää 350hp + 37" kumit. Jos nyt uslkaltaisi painaa kaasua.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=9746&d=1260475289
enään puuttuu noin 200 hp :)
enään puuttuu noin 200 hp :)
Noin 150hp puuttuu. Mutta pitää kokeilla ensin niillä mitä löytyy :) Uusi akseli painaa 20kg enemmän kuin vanha.
Onkos noi vetonivelien suojat joku uusi keksinto vai unohditko poistaa ne paketista ennen asennusta?:D
Ei ole ristikkoja, vaan murrokset :) Estää lian menemisen murrokseen.
http://www.longfieldsuperaxles.com/images/rubicon-installation.pdf
"Mopar Performance Computer for the Jeep Grand Cherokee 5.9L 1998". Pukki toi tuollaisen jälkitoimituksena. Tehty Moparilla juuri tuohon jeepin malliin. Äkkiä kiinni ja kokeilemaan. Kaikki näyttää toimivan normaalisti.
Vielä äkäisemmin lähtee kuin ennen ja nyt pitäisi väännön olla 500nm paremmalla puolella :)
Mitäs muuta tuolla lastulla luvataan kuin noi väännöt? Tarviiko kaveriksi hengitystien avartamista ja/tai pakoputkistomuutosta?
Muakin kiinnostaa tarkemmat speksit tosta jeepistä,kiihtyvyys 0-100km/h,teho,vääntö ja mitä muuta eroa on normi jeeppiin.
Mm wiki kertoo että:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee#The_5.9.C2.A0L_Limited_ZJ_.281 998.29
Mutta tuon lastun speksit ei äkkiä löytynytkään... :(
Kaksi juttua on mieltä kohottanut. Rodeo Drive Jeepin etuakseli ja Grandin tehot. Poljin wrangleria ja etuakseli toimi hienosti. Olisiko uusi nimi polkuauto.
Mitäs muuta tuolla lastulla luvataan kuin noi väännöt? Tarviiko kaveriksi hengitystien avartamista ja/tai pakoputkistomuutosta?
Seuraavaksi selvittelen mitä sitten seuraavaksi.
Muakin kiinnostaa tarkemmat speksit tosta jeepistä,kiihtyvyys 0-100km/h,teho,vääntö ja mitä muuta eroa on normi jeeppiin.
Vakiona luokkaa 7s 0-100/kmh. Nopein 4 veto auto maailmassa 1998 vuonna.
80 km/h vielä selkä painuu penkkiin. Paikaltaan vaan sutii neljällä pyörällä kun on niin liukasta.
Toi 5.9l kone oli vain 1998 mallissa. Tehty 14.000 kpl kun grandeja tehty 1.4 miljoonaa kpl.
Näitä on mulla liian vähän. Siis 5.9L grandeja. Lisää pitää saada. Sitten seuraavaksi TJ jeeppejä.
Vakiona luokkaa 7s 0-100/kmh. Nopein 4 veto auto maailmassa 1998 vuonna.
Siis nopein maastoauto. ;)
Muita ei lasketa. City maasturit ym raakataan pois.
Menee sun alkuperänen topicki ehkä pilalle mutta onko näissä jotain eroja myös esim kaikissa ei ole jalopuulla höystettyä rattia ym pikku eroa vai onko niitä lisäilty jälkeenpäin ite.Olen etsinyt tuollaista jeeppiä jonkin aikaa ja mm virossa olisi yks yksilö joka kiinnostaisi itseäni.
Unohda jalopuu ja keskity varapyörän nahkapäällykseen. Stop.
Grand cherokee 5.9l XL on edustusluokan auto. Kuitenkin aito maasturi. Koneen ja voimanvälituksen äänet ei kuulu sisään.
Kun painat kaasua, hymy leviää kasvoillesi. Tämän hymyn saat aika halvalla ilman ruostetta.
Unohda jalopuu ja keskity varapyörän nahkapäällykseen. Stop.
Grand cherokee 5.9l XL on edustusluokan auto. Kuitenkin aito maasturi. Koneen ja voimanvälituksen äänet ei kuulu sisään.
Kun painat kaasua, hymy leviää kasvoillesi. Tämän hymyn saat aika halvalla ilman ruostetta.
Onko näiden 5.9l mallien kesken jotain eroavaisuuksia vai onko kaikki samalla varustuksella aina.Onko jossain hyvää lähdettä mistä voi löytyä ko mallin tarkat tiedot:confused:
Tuota mallia tehtiin vain 1998. Eroja mitä olen huomannut on kattoluukku. Sitä ei ole kaikissa. Sveitsin mallissa avaimenperässä on "panic" nappula. Siitä saa hätävilkut päälle. Saksasta tuodussa sitä nappia ei ollut. Wikissä on tietoja. Youtubesta löytyy paljon kiihdytysvideoita "5.9 versus joku". Yleensä toi voittaa.
Joo, hyvin noi 5.9 Grandit vastaa kaasuun. Mielenkiinto lopahtaa vaan oitis kun vilkaisee mitä ko. kampe on keskimäärin ryystänyt ysifemmaa. :eek: Mutta sepä on vaan lompakon ohuudesta johtuva ongelma. Tai sit ajomääristä.
Ajelen varmuuden vuoksi 99:llä. Alin mittaamani kulutus on ollut 14l sadalla. Tasainen 80 km/h peräkärryn kanssa. 25l sadalla menee lastatun trailerin kanssa (2700kg). Wrangleri on päivittäisessä käytössä. En tiedä paljonko se kuluttaa.
Tällainen tuli ohjausyksikön mukana. Iso kuva. Tässä ei manittu mitään hinaamisesta. Mutta jossain webissä oli maininta ettei sovi hinaamiseen. Ainoa, mitä keksin voisi olla nakutus. Voisiko olla jotain muita syitä?
http://www.iisalo.com/images/mopar.jpg
Tällainen tuli ohjausyksikön mukana. Iso kuva. Tässä ei manittu mitään hinaamisesta. Mutta jossain webissä oli maininta ettei sovi hinaamiseen. Ainoa, mitä keksin voisi olla nakutus. Voisiko olla jotain muita syitä?
http://www.iisalo.com/images/mopar.jpg
Paljos tämä tuo lisää potkua normi 5,2l jeeppiin
MotorPsycho
10.02.2010, 22:28
onko tuo ilmapussi mikä on etuakselilla minkälainen teknisiltä tiedoiltaan ja mistä olet ostanut, tarvitsisin itse myös omaan autooni vastaavaa systeemiä.
Edessä ja takana on yksi ilmapussi. Selaa aikaisempia postauksia. Tietojen pitäisi olla siellä.
Tollanen odottaa asennusta. Vinssipeti meni jälkitoimitukseen. Olisi tarve käytetylle ja halvalle vinssipedille väliaikaisasennusta varten. Tällä varmistetaan jätskikioskille pääsy kelissä kuin kelissä.
Syylari tuli uusittua. Vanha vuosi hieman.
Tuli myös vaihdettua eteen vahvat vetarit. Nämä jäivät yli kun laition Longfieldit kisapeliin. Toinen ristikko olikin jo viimeisillään. Samalla Okan vanhasta akselista laitoin laakerit ja jarrulevyt. Vanhat jarrulevyt oli pahati urilla. En ole vielä saanut vinssiä asennettua :(
Mites tämä kaarisääntötulkintahässäkkä, aiheuttaako toimenpiteitä vai jääkö vaaralliset rastit toistaiseksi noutamatta?
Ei onnistu mitenkään vahvistamalla originaalikaaria saamaan sääntöjen mukaiseksi. Kyse ei ole vahvuudesta, vaan pykälistä. Minun osalta cup kilpailut on ohi. Osallistun ehkä jatkossa joihinkin kisoihin "safari" meiningillä. Nyt kuitenkin motivaatiot on nollassa.
Ensimmäinen vastoinkäyminen ja heti hanskat naulaan.
En jaksa tästä enempää jankata. Alkoi 2006 ja nyt loppui mun osalta.
Jeeppiä en riko.
Heikompia kaaria en rakenna.
Pakko ei ole kilpailla.
Tuulimyllyjä vastaan en taistele. Ei pilata tätä topikkia enempää tällä aiheella.
Piste.
Vihdoin keulalla. 5400kg HD kompuramallil. Nyt pitäisi päästä jätskikiskalle säällä kuin säällä.
pikku-pepe
21.03.2010, 20:26
No nyt alkaa näyttämään jo liian matalalta, kannattaiskohan etsiä isommat renkaat ja neljä tuumaa korottavat jouset:D
Seuraavaksi varmaan kaaria rakentamaan? :) ..sorry, en voinut vastustaa kiusausta.. :) :) :)
Lasikuitukatto tekee autosta umpiauton. Pääkaari takatuin 57mm putkesta riittää jätskikiskalle ajoon.
Byrocrat
21.03.2010, 21:11
En jaksa tästä enempää jankata. Alkoi 2006 ja nyt loppui mun osalta.
Jeeppiä en riko.
Mitä muuta kuin kori siinä on enää aluperäistä?
Heikompia kaaria en rakenna.
Tuon ymmärtäisi jos kyse olisi kilvellisestä ajopelistä jossa turvavöiden kiinnikkeet pitää säilyä alkuperäisillä paikoillaan, mutta että kilvettämästä pitää tuollainen meteli nostaa. Ei kai kukaan ole vaatinut heikompia kaaria rakentamaan vaan säännönmukaiset ja rakenteeltaan ja muodoltaan vahvemmat kaaret!!
Pakko ei ole kilpailla.
Eipä ole kenenkään pakko kilpailla mutta onko satsaus (30.000€ ?? :rolleyes:) Jeeppin rakenteluun ollut kannattava jos pelkästään ajelet sillä mökillä Mietintätornille:rolleyes:
Tuulimyllyjä vastaan en taistele. Ei pilata tätä topikkia enempää tällä aiheella.
Mutta ihan periaatteesta olet siis sitä mieltä, että muut noudattakoot sovittuja sääntöjä, Jeeppejähän ne säännöt ei koske! :rolleyes:
Piste.
Inhorealisti
Kaikki muutokset Jeeppiin on tehty pulttaamalla ja kaikki irroitetut osat on tallessa. Ainoa näkyvä jälki on kaksi katkaistua ripaa säleikössä, mistä snorkkeli menee läpi. Nekin on tallessa ja maalauskin minulta nykyään onnistuu. Pari pientä klommoa on vuosien varrella tullut, mutta helppo korjata. Kovasti mietin mitä nyt teen. Yksi vaihtoehto on palauttaa auto alkuperäiseksi ja kilvittää vaimolle jätskikiska autoksi. Toinen vaihtoehto on alkuperäinen tarkoitus. Halkojen kuljetus halkovajasta saunalle.
Säännöt koskevat minuakin ja vaihtoehdoksi jäi lopettaminen. Ohjeiden mukaan tein 6 piste kaaret. Kelpasivat monta vuotta. Ehkä rahaa olisi mennyt vähemmän jos olisi aikaisemmin todettu kelvottomaksi. Mutta hauskaa se oli niin kauan kuin kesti.
Puunaaminen alkaa. Täytyy laittaa sunnuntai keskiöt bead lockkeihin.
Rodeo Drive Jeeppiä pyydettiin esille American car show messuille pääsiäisenä. Lupasin ja vahvistus tuli tänään.
Hienoa! Saadaan yksi komea ameriikan-auto lisää American Car Showhun :)
Päivittelen tätä sitä mukaa kun muistan. Pitää kerätä showta varten. Tuli pitkästä aikaa pestyä auton lattia. Mukava huomata, ettei ruostetta ollut missään.
Etupuskuri
- Warn 9.5ti 4310kg vinssi
- Vinssin moottori 3,43kW
- Dextron 10 köysi, Vetomutolujuus 12.000kg
Renkaat
- Irok 37x14-15
- Paine 0.5 bar
- Renkaat lukittu vanteille (bead lock)
Etuakseli
- Akseliputkissa 12mm seinämäpaksuus.
- Dana44 high pinion, jossa 4.88 välitys.
- Detroit soft locker 100% automaattilukko.
- Paineistettu akseli. 0,25 bar.
- Longfield erikoislujat vetoakselit.
- 4" jousikorotus
- 3" lisäkorotus ilmajousilla tarvittaessa.
- Levyjarrut
- TeraFlex säädettävät tukivarret
- Erikoisvahvat ohjausvarret.
Taka-akseli
- Jeep Rubicon dana44 low pinion, jossa 4.88 välitys.
- Vahvistettu taipumista vastaan.
- Detroit soft locker 100% automaattilukko.
- Paineistettu akseli. 0,25 bar.
- Erikoislujat paksut vetoakselit (33 spooria)
- 4" jousikorotus
- 3" lisäkorotus ilmajousilla tarvittaessa.
- Levyjarrut
- Käsijarru vaikuttaa levyjarrun kenkiin (pitää märkänäkin).
- TeraFlex säädettävät tukivarret
Konehuone
- Ilmanotto snorkkelin kautta.
- Tehokas jäähdytin ja sähköinen puhallin.
- Exide vinssausakku.
- 4.0l suora kutoskone vääntää matalillakin kierroksilla.
- Noin 190 hv.
Vaihdelaatikko
- Viisivaihteinen manuaalilaatikko.
- Huohotinletku etuikkunan alareunaan.
Jakolaatikko
- TeraFlex pienen puolen välitys 4:1
- Vahva takakardaani (slip yoke kit)
- Etukardaani lyhennetty
- Huohotinletku etuikkunan alareunaan.
Takapuskuri
- Warn PowerPlant Dual Force HP 4310kg vinssi.
- Vinssin moottori 4.6 hv
- Vinssi tuottaa myös paineilman.
- Dextron 10 köysi, Vetomutolujuus 12.000kg
- Takavinssille oma Exide vinssausakku.
Suojaus
- TeraFlex simpukan panssari
- Warn öljypohjan panssari
- Etuakselissa Warn panssari
- TeraFlex jakolaatikon panssari.
- Warn tankin panssari. Tankin huohotus etuikkunan alareunaan.
- Ulkopuoliset kaaret suojaamassa autoa.
- 6-piste kaaret sisällä.
Työkalulaatikko
- Työkaluja
- Varaosia
- Paineilmatyökalut
- Ensiapulaukku
- Puuliina
- Pitkä liina
- Pylpyrä ja sakkeleita
Muuta
- Paineilmasäiliö.
- Sammutin
- Rampit katolla.
- Maastotunkki
- 600W Invertteri 220V
- Tietokone suunnistusta varten
- Katolla GPS ja sähköinen kompassi
- Internetyhteys
- Maksimi ajosyvyys vedessä 1m.
- Joustava akselisto (1000 rti)
VooDoo Jeep
23.03.2010, 21:22
Ton koko kertomukseko meinasit kirjottaa siihen pikku lappuun joka tulee auton eteen?
Onkos autos muuten menossa Atloin ( Warn ) piltuuseen ACS:ssa;)
En tarkkaan tiedä, mutta joku tekniikka lappu tulee. Jos vain osa tiedoista, niin tuosta voi poimia. Ei tule Warnin piltuuseen, vaikka kyllä hyvin sopisi sinne. Hienosti ovat vinssit kestäneet ja toimineet.
kaistapää
24.03.2010, 07:52
nyt on pakko heittää hieman OT.millaiset on käytössä noi detroitn softlock:it?entäs hinta?pitäis ruveta lukkoja miettii d30/d35:siin cherokeehen.
En ole muilla lukoilla ajanut, mutta noista olen tykännyt. Pahoissa paikoissa ei käsiä riitä nappeja painamaan. Pelkällä takavedolla ajaessa ei etulukon olemassaoloa huomaa ollenkaan. Joskus voi lukko paukahtaa auetessaan. Se on sille normaalia käytöstä. Lukot ottavat kiinni heti tarvittaessa. Ei koskaan sudi yhdellä pyörällä kunnes lukko menee päälle. Siis huoleton ajaa. Välillä peruuttaessa tuntuu kääntyvän huonosti.
Katso hintoja vaikka www.4wd.com
Kaikki muutokset Jeeppiin on tehty pulttaamalla ja kaikki irroitetut osat on tallessa. Ainoa näkyvä jälki on kaksi katkaistua ripaa säleikössä, mistä snorkkeli menee läpi. Nekin on tallessa ja maalauskin minulta nykyään onnistuu. Pari pientä klommoa on vuosien varrella tullut, mutta helppo korjata. Kovasti mietin mitä nyt teen. Yksi vaihtoehto on palauttaa auto alkuperäiseksi ja kilvittää vaimolle jätskikiska autoksi. Toinen vaihtoehto on alkuperäinen tarkoitus. Halkojen kuljetus halkovajasta saunalle.
Säännöt koskevat minuakin ja vaihtoehdoksi jäi lopettaminen. Ohjeiden mukaan tein 6 piste kaaret. Kelpasivat monta vuotta. Ehkä rahaa olisi mennyt vähemmän jos olisi aikaisemmin todettu kelvottomaksi. Mutta hauskaa se oli niin kauan kuin kesti.
saahan ne OIKEAT kaaretkin pultata kiinni?! mutta jokainen tavallaan ;)
saahan ne OIKEAT kaaretkin pultata kiinni?! mutta jokainen tavallaan ;)
http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=654738&postcount=661
Pääkaari on tuettu vahvasti alapäästään ja neljällä pultilla kiinni. Mutta alla ei ole sitä "lappua". Rakenne on sellainen, että b-pilarin ulkopuoli pitäisi poistaa ja kaaren alla oleva koripalkki poistaa, jotta sen sinne saisi. Sitten saisi lapun alle, mutta rakenne olisi alkuperäistä heikompi. Tässä ei ole mitään järkeä.
VooDoo Jeep
25.03.2010, 00:31
Puunaaminen alkaa. Täytyy laittaa sunnuntai keskiöt bead lockkeihin.
Rodeo Drive Jeeppiä pyydettiin esille American car show messuille pääsiäisenä. Lupasin ja vahvistus tuli tänään.
Mun kippo on myös matkalla tonne niin soitellaan asiasta, ja katotaan jos vaikka sais Jeepit vierekkäin sinne;)
Lähden duunista torstaina 14:00 Pääsisin tallilta lähtemään viimeistään 16:00 Tuusulasta. Viimeistään 17:00 paikalla.
Rodeo Drive Jeeppi on paikallaan ja hienossa seurassa. Lähdin sieltä suoraan mökille Savonliinaan. En pääse paikalle kuin vasta maanantaina. Jos joku sattuisi ottamaan kuvan, olisi kiva nähdä miten vinssaus lavastus onnistui.
pikku-pepe
01.04.2010, 22:09
täytyy käydä huomenna heittellee rodeota kävyillä:D:D
Et sä kuitenkaan niitä lumen alta löydä.
Kun tulin mökille niin portailla oli keltakantinen optima akku. Mistäköhän se on ilmestynyt? Oma optima lähti kierrätykseen kun kuoli. Tämä ei ole se. Lunta on niin paljon, että huskyt uppoaa melkein kokonaan näkyvistä.
Matkalla vedin yhden peräkärryn ja auton mäen päälle Rodeo Drive kakkosella. Hinkkasivat ilman kärryä mäkeä. Toivottomalta näytti.
pikku-pepe
01.04.2010, 22:31
kuulostaa että lunta olisi sielläkin.. jos muista kameran ottaa mukaan niin täytyy ottaa kuvia.
eikö sulla ole niille koiruuksille lumikenkiä:rolleyes:
Tollaset löytyy. Jos noilla pääsisi saunalle asti. Koirat voi uida perässä.
Byrocrat
02.04.2010, 17:42
Tollaset löytyy. Jos noilla pääsisi saunalle asti. Koirat voi uida perässä.
Vieläkö tollaisia löytyy jostakin ihan ostettavaksi asti. :eek:
Mullakin on tollaset, mutta ei 40-luvun Kanadalaisia lumikenkiä tohdi enää metsässä käyttää. Seinällä kylläkin ihan näyttävät.
Inhorealisti
Nuo on isoisä tuonut Kanadasta. Kyllä ovat käytössä. Kiinnityshihnoja on joutunut uusimaan. Riittävän isot jotta kantavat hyvin.
American car shown jälkeen alkaa Rodeo Drive Jeepin purkaminen. Todennäköisesti siitä tulee yhdistetty safari/jätskikista auto, jolloin RD II Jeeppi jäisi pelkästään jätskikiska hommiin. Voidaan vaimon kanssa lähteä yhdessä kiskalle.
Rodeo Drive ja Voodoo olivat hyviä tekosyitä käydä matkan varrella koko perheen kanssa American Car Showssa. Autot ovat kyllä komeita, mutta paremmalla asettelulla niistä olisi yleisö saanut paljon enemmän irti. Nyt RD oli niin tiukassa puserruksessa, ettei sitä näkynyt juuri lainkaan.
Antti
veijon-esso
05.04.2010, 22:34
Rodeo Drive ja Voodoo olivat hyviä tekosyitä käydä matkan varrella koko perheen kanssa American Car Showssa. Autot ovat kyllä komeita, mutta paremmalla asettelulla niistä olisi yleisö saanut paljon enemmän irti. Nyt RD oli niin tiukassa puserruksessa, ettei sitä näkynyt juuri lainkaan.
Antti
Ja samassa hallissa koko nurkka tyhjänä (voodoon ja rodeojeepin välimaastossa. Sinne ois mahtunu vaikka koko eteläsuomen maasturit väljästi. Harmi että ne maasturit oli niin sumpussa, mut asia ei varmaankaan ole ollut autojen tuojien päätettävissä.
Kiitoksiva paljon hinauksesta! :)
Tulipa tuossa idea mieleeni, että eikös tuon hienon Jeepin pilkkominen ja preparointi kannattaisi esitellä vaikkapa Tekniikan Maailmalle? Sillä saisi sääntömuutoksen nurjan puolen esiin ja TM:lle harvinaisen mielenkiintoisen artikkelin kun purettaessa voisi käydä läpi auton muutokset ja syyt niiden tekemiseen.
Rekisteröimätön
08.04.2010, 10:44
Tulipa tuossa idea mieleeni, että eikös tuon hienon Jeepin pilkkominen ja preparointi kannattaisi esitellä vaikkapa Tekniikan Maailmalle? Sillä saisi sääntömuutoksen nurjan puolen esiin ja TM:lle harvinaisen mielenkiintoisen artikkelin kun purettaessa voisi käydä läpi auton muutokset ja syyt niiden tekemiseen.
Samalla vois pyytää Karpon Hanskin tekemään telkkariin jutun siitä, kuinka säänöt on taas syrjineet pientä ihmistä. Eikös se Karpo ollu itekkin maasturimiehiä ja ajellu hoojiillä, innostuisi varmasti tekemään jutun.
Samalla vois pyytää Karpon Hanskin tekemään telkkariin jutun siitä, kuinka säänöt on taas syrjineet pientä ihmistä. Eikös se Karpo ollu itekkin maasturimiehiä ja ajellu hoojiillä, innostuisi varmasti tekemään jutun.
ja seuraavaan jaksoon vois pistää internetin anonyymit huutelijat!
Auto on purettu ja nyt kilvissä.
Tämä jää viimeiseksi postaukseksi tähän topikkiin.
Menoa parhailta päiviltä. HD Video http://www.youtube.com/watch?v=l67QQaHwz_c
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12342&d=1272558091
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12343&d=1272558102
R.I.P
Voihan sitä kilpienkin välissä rakentaa, taitoa ja oppimiskykyä kun tuntuu olevan.
R.I.P
See ya in the other line...http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
Eli moikataan sitte leiritulillakin!!!
Elä nyt hyvä mies koko harrastusta lopeta. Kyllä noi kaari yms. muut uudet säännöt ottaa päähän kympillä ja ihan hilkulla on ettei ne omaltakin taholta lopeta koko kisaharrastusta. Täytyy vaan muistaa että hauskinta on kuitenkin safareilla jossa saa kavereiden kanssa harrastaa ihan oman mielen mukaan. Tosin jätskikiska autollakin pääsee kivasti maastossa kun se jo tohon tilaan on kerran rakenneltu.
pikku-pepe
30.04.2010, 08:50
Elä nyt hyvä mies koko harrastusta lopeta. Kyllä noi kaari yms. muut uudet säännöt ottaa päähän kympillä ja ihan hilkulla on ettei ne omaltakin taholta lopeta koko kisaharrastusta. Täytyy vaan muistaa että hauskinta on kuitenkin safareilla jossa saa kavereiden kanssa harrastaa ihan oman mielen mukaan. Tosin jätskikiska autollakin pääsee kivasti maastossa kun se jo tohon tilaan on kerran rakenneltu.
Jätskikiska Jeeppi on eri auto.
Ja tämä on nakkikiska Jeeppi:p:D
veijon-esso
30.04.2010, 11:27
Hieno projekti kun alusta lähtee seuraamaan auton kehitysvaiheita.
Mutta tän lopun marttyyroinnin ois voinu jättää väliinkin.
Arska-tehtaalta
30.04.2010, 16:32
Mies tekee mitä haluaa muista välittämättä, oikea asenne !!!
Aamulla Eestiin. Ensimmäinen reissu muutosten jälkeen. Viimeiset osat tuli tänään. Sain juuri auton valmiiksi ja vain tavaroiden pakkaus jäljellä. Taasen kerran vahata ei ehtinyt, mutta vahat on mukana :)
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13602&d=1279214791
Topi1982
16.07.2010, 04:04
Hieno auto!
Hyva, etta jatkat harrastusta.
Joskus oli puhetta ikamiesluokasta ja joku nuija oli sita mielta, ettei ole valia onko 20 vai 59 vuotias (mie),vaan jaksaa samat kuviot tehda kumpikin.
Haistakoon pitkan veen!
No jotkut asiat kestaa nykyisin pitempaan kuin nuorena.:rolleyes:
Kehittele ajatusta uudesta luokasta, kuulosti hyvalta.
Jos meita on siina luokassa vain kaksi, ollaan aina joko viimeisena tai toiseksi viimeisena.
Arska-tehtaalta
16.07.2010, 18:47
Jos meita on siina luokassa vain kaksi, ollaan aina joko viimeisena tai toiseksi viimeisena.
:D:D:D
Toi kattotelinehän näyttää ihan kaupungin miesten tekemältä ;) Kattokin näyttäisi olevan vielä avattavissa kehikon ollessa paikallaan.
Jeep-Antti
21.07.2010, 14:23
Tais olla se nakkikioski siellä Eestissä vähän huonon tien takana ...olisi mennyt ne vahaukset hukkaan.
http://lh5.ggpht.com/_jBQzStVPMrw/TEP2KYBEsyI/AAAAAAAAA_0/sjkq6wGWGOs/s640/P1000813.JPG
veijon-esso
21.07.2010, 14:41
Hyvännäköistä maastoa! laitahhan lisää kuvia jos löytyy!
Jeep-Antti
21.07.2010, 16:58
Hyvännäköistä maastoa! laitahhan lisää kuvia jos löytyy!
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=1165&start=30
Tuolla lisää FJDC:n Eestinreissusta ja kuvia/linkkejä tulee vielä sinne lisää.
Tuossa maistiaisiksi videoo äskeisestä paikasta.
http://www.youtube.com/watch?v=W5VabreS3gs
Ja maistiaisiksi toisesta paikasta.
http://lh6.ggpht.com/_jBQzStVPMrw/TESc3UyQF3I/AAAAAAAABHU/Dqk6f94eWIU/s640/Leppoja201032
http://lh6.ggpht.com/_jBQzStVPMrw/TEP23B6GdzI/AAAAAAAABCA/XWNnBHGpXrY/s640/P1000850.JPG
Rekisteröimätön
04.12.2010, 23:26
Siel wikipedias ei ole välttämättä oikein koska sä pystyisit kirjottaa jeepin sivuille et vaik jeep on suomeksi kissa
Rekisteröimätön
04.12.2010, 23:27
Siel wikipedias ei ole välttämättä oikein koska sä pystyisit kirjottaa jeepin sivuille et vaik jeep on suomeksi kissa
__JN__
Isoveli on laihtunut ja pikkuveli kasvanut. Puoliovet viimeinkin valmiit. Laatokanreissu tehty ja seuraavaksi Jeeppikerhon juhliin. Sitten varustelu Askolan kisaa varten.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=19468&d=1307649678
Askolan kisassa tuli toinen sija.
Pikkuparannuksia on tullut tehtyä safari jeeppiin. Paineilmasäiliö, langaton vinssinohjaus, murikan kulumisen estosuojat jne. Venäjän reissu suunnittelussa.
Katu-Wrangleriin tulossa välitysten vaihto, taakse kitkalukko (hammaspyörillä toteutettu), eteen highpinion murikka ja uudet lokasuojat.
tuomaritulee
29.08.2012, 20:53
Vieläkö muistat tuosta ilmapussista tietoja ?
Mistä hankittu, mistä vehkeestä tai jotain mittoja ?
Toinen pussi alkoi vuotamaan ja tilasin uudet. Juuri tuli kotiin, eli asentamaan :) Tämä on ainoa jossa on sopivat mitat minulle.
http://www.truckspring.com/products/Firestone-Reversible-Sleeve-Air-Spring__W01-358-2119.aspx