PDA

View Full Version : Kuntosaliohjelmat ja syöminen

bono
18.03.2004, 12:57
perustatko lars sports:n alle kuntosali nimisen foorumin, mut voi pistää modeks

Tuntuu jonkin verran sali porukkaa täälläkin pyörivän, niin kokeillaan saatasko vähän keskustelua aiheesta aikaiseksi. Tässä topicissa vois jengi kertoa omista treeniohjelmistaan ja/tai ruokailu tottumuksistaan.

Mun tän hetkiset ohjelmat löytyypi täältä:
http://www.primesoft.fi/ravinto.html
http://www.primesoft.fi/treeni.html

Painoa ukolla on 105 kiloa, rasvaprosentti 15-17. Tämä + treeni tekee sellasen ~<4000 kcal päiväkulutuksen ja tosta ravinto määrästä saa sellasen 3850 kcal.

Treeni ohjelman otin käyttöön maanantaina 15.3 (edellinen http://www.primesoft.fi/vanha_treeni.html) ja ruoka systeemiä oon periaatteessa noudattanu helmikuulta, tosin tällä viikolla siihen tuli tavaraa aika paljon lisää kun laskeskelin että energian saanti oli 1000 kcal liian pieni...

-^-^-^--^-^-^-^-^-^-^-^-^-
<bono length="190" weight="100">
<email> -bono-@city.fi </email>
</bono>

Edited by - bono on 18/03/2004 12:58:06

bono
18.03.2004, 15:46
http://www.keho.net/?&m=fineli&part=plate
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osastot/epidemiologia_ja_terveyden_edistaminen/yksikot/ravitsemusyksikko/julkaisut/ruokamittoja/
http://www.keho.net/x-tra/kulutus2.php

noiden avulla oon laskenu noita ravinto juttuja

-^-^-^--^-^-^-^-^-^-^-^-^-
<bono length="190" weight="105">
<email> -bono-@city.fi </email>
</bono>

Kappas
19.03.2004, 09:48
Ohjelma about näin:

Mää teen tällä hetkellä wsb ohjelmaa.
Maanantai on kyykyn ja maastavedon maksimipäivä. Maanantain pääliikettä vaihdan noin 3 viikon välein pitäen aina miniperiodin jälkeen maksimiliikkeistä vapaan palautumis viikon. Tällä hetkellä teen maksimiliikkeenä GMn (hyvää huomenta) eri variaatioita. Hyvät huomenet teen maksimi painoilla millä saan 3 toistoa. Muita liikkeitä esim. boksikyykky, maastaveto voimatelineeltä yms. Nämä tehdään maksimi ykköseen. Pääapuliikkeenä teen jotain takareisiä kehittävää esim. selänojennus lisäpainoilla, läpivetoa tai GHRää (glute-hamstring raise) jatkossa. Lisäksi teen vatsoja esim. ylätaljassa seisten, jalkanostoja tai ihan perus vinopenkkirutistuksia. Yleensä maanantaina väännän lopuksi vielä hauiksia.

Tiistaina teen penkin maksimivoimareenin. Pääliikkeenä tällä hetkelle maksimi ykköseen eri ote leveyksillä. Muita pääliikevaihtoehtoja esim. lattiapenkki. Apuliikkeenä teen ojentajia esim. levytangolla, käsipainoilla perinteisesti, JMs pressiä ja joskus taljassa. Muuten teen olkapäitä (vipunostoja sivulle, kulmassa). Joskus niskan takaa punnerruksia.Riippuen palautumis tilanteesta reenaan vielä yläselkää kulmasoudulla käsipainoilla, taljasoudulla tai rintatuellisella vekotimella.

Torstaina on kyykyn ja maven nopeuspäivä. Boksikyykkyä teen 5 viikon miniperiodeissa nostaen painoa välillä 60-80%. Nostot kuitenkin täydellä voimalla siten että rauta liikkuu reippaasti, sarjoja 8-12, toistoja sarjassa 2. Muuten teen torstaina kylkiä, vinoja vatsoja, vartalon kiertoa, läpivetoa, maastavetoa korokkeelta, mavea suorin jaloin jne. Kaikki lyhyillä alle minuutin palautuksilla.

Perjantaina teen penkin nopeusvoima reenin. Nyt teen penkkiä eri otteilla (yleensä kapeilla), 8-10 X 3 noin 70% painoilla. Muuten teen yläselkää, olkapäitä, rintaa, kiertyjän kalvosimella liikkeitä ja olankohautuksia käsipainoilla.

Painoa on tällä hetkellä noin 125 kiloa ja rasvaprosentti riittävä. Ruokavaliossa pyrin olemaan samalla linjalla bonon kanssa, annokset ehkä hieman suurempia. Lisäravinteita käytän tällä hetkellä palautumisjuomaa, perus lisäproteiinia ja kreatiinia. Kreatiini ei oikein tunnu potkivan mulla, en ole huomannut juuri apua.

- Alle 100-kiloisilla ei ole mielipiteitä. -

Carlos
19.03.2004, 16:11
Heh, nyt sain sitten itekin alotettua...

Tällä hetkellä teen kohtuu kevyttä reeniä, tarkoitus olisi saada itseni liikkeelle ja hakee ensin kestävyyttä. Mun ohjelmaan kuuluu tällä hetkellä ainoastaan yksi päivä voima reeniä. Silloin reenaan kaikki lihas sarjat. Muut päivät jotakuinkin niin, että Maanantaina peruskestävyys; 45-90 min lenkki tai pyöräily, syke 50-60 % maksimisykkeestä. Keskiviikko vauhtikestävyys; 30-45 minuutin juoksu lenkki, spinning, syke lähes maksimi (80-90maksimista%). Torstai peruskestävyys. Ja perjantaina kuntosali. Tällä pitäisi nyt mennä neljä viikkoo, saada tyää raihnanen kroppa hereille ja sitten lisätä tota kuntosali määrää, ensin kahteen kertaan viikosssa ja sitten kolmeen, ohjelmat tietty sen mukaan...

Eli viellä mennään köykäsesti eteenpäin...

Carlos

-------------------------
"I've always believed the cliché that the bass player is never wrong, because all the chords are named from the bass." -A.Laboriel-
-------------------------

007
19.03.2004, 17:12
Salilla käyn about 2xviikossa ja sen lisäksi about kerran viikossa nyrkkeilemässä. Lisäksi vatsalihaksia ja (vähintään) jalkojen venyttelyä teen joka päivä. Kaikki tähtää jotenkin siihen, että alkaisin taas thainyrkkeilyn treeneissä käymisen, mutta saa nähdä - ainakin olen nyt saanut taas itseni liikkeelle talvisen masennuksen jälkeen.

Punttitreenit olen jakanyt kolmeen päivään
1. rinta, ojentajat, olkapäät
tämä päivä alkaa aina penkillä lämmittely + about 3x10 ja jatkuu pystypunnerruksella.
2. selkä,haba
tämä päivä alkaa leuanvedolla+ylätaljalla, paitsi joskus maastavedolla.
3. jalat
tämä alkaa yleensä kyykyllä lämmittely+ 3x8 (jos laiskottaa niin prässillä 3x15)

Yleensä olen huono elämään suunnitelmieni mukaan ja niinpä treenipäivät on aika vaihtelevia. Pyrin kuitenkin kiusaamaan kaikkia päivään kuuluvia lihaksia, joten ihan päättömästi en päiviäni keksi. Salilla olen kerralla suunnilleen tunnin ja mielummin teen niin että on hyvä ollä ,joten en treenaa mitenkään 'kovaa'.

Ravintona menee kaikki ja pyrin syömään niin etten laihdu. Ravintolisät jätän voimanostajille ja bodaajille. Niistä on varmasti joillekkin hyötyä, mutta mun elämäntavoilla niiden kanssa läträäminen vaikuttaisi lähinnä huvittavalta; treenien ja ravinnon parantaminen tulisi aloittaa ihan muualta.

Epämääräinen treeniohjelma siis, mutta tämähän on Simolin.com eikä pakkotoisto.com

0,07 (jostain täytyy säästää)

ElämänPeluri
19.03.2004, 17:32
Vastataan nyt, kun muuten foorumi on ihan död.

Mulla liikkuminen on lähinnä peruskunnon kohotusta. Käyn pari-kolme kertaa viikossa vetämässä hiukan reilun tunnin hiihto- tai juoksulenkin (ulkona näyttää nyt siltä, että siirryn taas juoksupuolelle ;). Sen lisäksi koitan aina silloin tällöin poiketa firman kuntosalilla repimässä pientä ja aika epämääräistä lihastreeniä. Syöminen on mulla aika epäsäännöllistä, ja yleensä tulee syötyä hiukan liian vähän, vaikka eihän sitä tietysti nyt ihan joka päivä tarvitsekaan syödä. Olen suunnitellut, että voisin alkaa käydä (ainakin silloin tällöin) Kappaksen ja Bonon kanssa junpalla, mutta en ole saanut vielä potkittua itseäni liikenteeseen.

--
EP
"Älä keitä karitsaa emänsä maidossa." – 2. Moos. 23:19

Jucca
20.03.2004, 12:02
Painoa on 80,5 kg ja lisää yritetään saada kovasti syömällä.
Lisäravinteita en jaksa ruveta syömään (paitsi kreatiinia kokeilen), kun en kuitenkaan pysty massaa ylläpitään juoksupainoitteisen urheiluni takia.

Aikaisemmin oon käyny salilla tekemässä sitä mitä huvittaa, mutta nyt kun aloin HST harjoittelun, sain vähän järkeä tohon touhuun.

offifemale
05.09.2004, 11:11
Punttia 3-4 krt. viikossa riippuen miten on töissä.
Lisämöhnät ym. mukana tietty vaikka syöminen välillä tökkii ja pahasti....
Lepoakaan unohtamatta.
Hitaasti hyvä tulee ;)

Gazza
06.09.2004, 11:58
Itselläni punttis on jäänyt taas vähäksi aikaa. Syy on varmaan se että kävin sen verran tiheästi että alko maistumaan puulta. Ja varsinkin kun olin vähän aikaan kipeä ja samalla jää treenit alko lätkässä niin kynnys lähteä He-Man-tehtaalle nousi kun muut treenit veti kundin jo lähes loppuun ;)

Nyt on lätkää kuitenkin 3-4 kertaa viikossa ja fudistakin oli 2 kertaa viikossa (tosin tällä viikolla loppuu, niin ajattelin alkaa kylläkin käymään pari kertaa viikossa salilla. Tarkoitus olisi työstää ylempää puoliskoa kun noi jalat on koko ajan rääkissä.

Rinta + ojentatat (mm. penkki+ vinop. ranskalaiset ja dipit)

Selkä + hauis (mm. taljaliikkeet eteen/taakse hauiskääntö. Maasta vetoa jonkun verran mutta sen verran laiska että sitä ei tule aina tehtyä..)

Vatsoja ja kylkiä joka kerta vähän... rinnalle vetoa aina välillä bonuksena...

Ruokailu: Pari lämmintä ruokaa päivässä + iltapalana yleensä viiliä ja ruisleipää...

Painoa alle 80 kg...

-Gazza