Kirjaudu sisään

View Full Version : ONKO KUKAAN TUONUT ITSE MAASTURIA BELGIA/HOLLANTI?

07.03.2007, 12:24
Olen kevään korvilla lähdössä hakemaan maasturia(LC) ja kiinnostaisi mikä on noiden maiden käytäntö kun auto viedään ajamalla pois maasta? tarvitaanko jotkut siirtokilvet kuten saksassa vai?? Olisiko siellä laivaus järkevää?

jos joku on tuonut, kerro kokemukset tai mistä saisi varmaa tietoa?

Ja jos on muita kiinnostuneita lähtijöitä, niin miksikäs ei porukalla!

PS. noille yleisille nettipalstoille(es.suomi24) kyselyn laittaminen on kuin heittäisi "bensaa tuleen", niin sekopää vastauksia siellä on ja etenkin asian vierestä!

Note! This message was posted anonymously!

Ahosensetä
07.03.2007, 13:14
Samantapaiset siirtokilvet tulee auton mukaan. Laivarahti on luultavasti ISOSTI liian kallis.

EU-yhdenmukaisuustodistus tarvitaan näistä maista tuotaessa.

T; Antti

solihull
07.03.2007, 13:37
Tervehdys!
Pitänee kai tämäkin paikkansa, mutta jos saat ostettua autosi Belgiasta tai Hollannista jonkin firman tai alv. numeroisen firman piikkiin ja kuskaat sen maasta trailerilla kotio, niin säästät alvin... on sekin rahaa se. Saksassa kuulemma vaativat rekisteröimään auton eikä ko. kikka onnistu, mutta alankomaissa homma on ok.??

TT

TOHJ61
07.03.2007, 15:04
Onko tuossa mitään järkeä, ainakin Saksassa TLC:t on kalliimpia kuin Suomessa ?

07.03.2007, 16:09
Siis olen tämän ketjun aloittanut nyybi! niin, järkeä vai ei? Etsin itselleni joko HZJ73 tai PZJ73 sarjalaista tai pitkää mallia, 3.4/4.2 koneella? Noita HZJ:tä muutama ollut nettiautossa=>hinnat!!!???????? ja nytkin löytyy yksi Tervajoen "reilunmikan" hintaan 12,9K€.

Tietty noita armeijan entisiä PZJ75:a löytyy muutama myynnistä (5500-7500E),joten kun olen Belgiasta/Hollannista noita katsellut, niin tarjonta hyvä ja hinnat ainakin HZJ:ssä reippaasti alle suomi pyyntöjen! hintahaitari 3000------loputon. Lisäksi kun meinasin sellaisen mikä ensirekisteröity ennen 3.5.1993, niin huoltoautona autovero 0% jne...

Joten onko järkeä vai ei sen päätelköön jokainen itse. Ja nuo suomiyksilöt kun tuntuu olevan reippaasti hinnoiteltu ja kilometrejä......

Pete
07.03.2007, 18:10
Noissa belgia/hollanti laitteissa on sitten yleensa 12v sahkot ja ulosotot ja lukot puuttuu

Tapsa_ja_Dumbo
07.03.2007, 19:51
"Lantikka" nicin taakse piiloutuva Sami on tuonut paljonkin autoja tuolta päin.

Tapsa

- Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea -

JERKKU
07.03.2007, 21:41
Belgiassa joutuu odottamaan siirtokilipiä 3-5pv. kuuleman mukaan.
Omani tuotatin www.belcar.fi Sakari Vinkan kautta ja se oli ihan hyvä toimittaja.
Auton löysin ite ja soitin tälle kaverille, se kävi koeajamassa ja lähetti mulle kuvat ja kuntoarvion (100€), sit se teki mun puolesta kaupat siitä (100€) ja sit se rahtas sen Suomeen (650€ + Belgian alvi) yhteensä tuli kuluja alle 1K€ auton päälle. Autostahan mä maksoin autolikkeen pyynnin, sitä en tiedä mihin hintaan se oli tingitty. Lopputulokseen olin kuitenkin tyytväinen, 2,5 vuotta ja 50tkm on VM Jeepillä pukattu.

http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif

Wagoneer
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL

Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM

Jeep Comanche
2.1 TD by Reno

www.jmhalme.com/off-road
www.ruosteenesto.eu

07.03.2007, 21:49
HZJ73, PZJ73 ja lj73 mitä muuta eroa kuin koneen koko?

-MaTTi-
07.03.2007, 22:27
quote:
HZJ73, PZJ73 ja lj73 mitä muuta eroa kuin koneen koko?

Keulan pituus ja lehtijouset yms. Koko lailla eri autoja.

wesku
08.03.2007, 21:38
Hollannista tuontia on tullut kokeiltua yhden Jeepin verran, kaveri hoiti oston siellä. Auto piti poistaa Hollannin rekisteristä ja ottaa vientirekisterikilpi joka sisältää myös vakuutuksen eli tällä saisi ajella kuukauden missä vaan Euroopassa paitsi tietysti Suomessa...Tuo rekisteröinti on aika kallis, noin 130 Euroa.
Hollannin rekisteriote ei sisällä mitään auton päästöarvoja tms. kuten Saksan ote, näitä tietoja vissiin tarvitaan jossain uudemmissa autoissa tai sitten pitää olla yhdenmukaisuustodistus mutta en tiedä saako semmoista Hollannin RDW:ltä joka vastannee Saksan TUV:ia? -91 Jeepistä ei vielä tarvinnut kun ei ole vähäpäästöinen.
Hinnat oli ainakin Jeepeissä Saksan tasoa, oheisesta linkistä voi ihmetellä tarjontaa/hintoja.
http://occasion.topproduct.nl/

TOHJ61
09.03.2007, 10:46
quote:
Hollannista tuontia on tullut kokeiltua yhden Jeepin verran, kaveri hoiti oston siellä. Auto piti poistaa Hollannin rekisteristä ja ottaa vientirekisterikilpi joka sisältää myös vakuutuksen eli tällä saisi ajella kuukauden missä vaan Euroopassa paitsi tietysti Suomessa...Tuo rekisteröinti on aika kallis, noin 130 Euroa.
Hollannin rekisteriote ei sisällä mitään auton päästöarvoja tms. kuten Saksan ote, näitä tietoja vissiin tarvitaan jossain uudemmissa autoissa tai sitten pitää olla yhdenmukaisuustodistus mutta en tiedä saako semmoista Hollannin RDW:ltä joka vastannee Saksan TUV:ia? -91 Jeepistä ei vielä tarvinnut kun ei ole vähäpäästöinen.
Hinnat oli ainakin Jeepeissä Saksan tasoa, oheisesta linkistä voi ihmetellä tarjontaa/hintoja.
http://occasion.topproduct.nl/

Tämä pitää paikkansa, mutta kysyjähän tarkoitti Land Cruiserin tuontia.
Edelleenkin se tulee vain hiukan kalliimmaksi, kuin osto Suomesta !