View Full Version : BJ tiekuntoon
Verottajan ja vaimon taloudellisen ohjauksen yhteisvaikutuksesta pitää BJ:tä entrata tiellä ajettavaan kuntoon! Tällä hetkellä turvallinen maksiminopeus tiellä on 60 km/h. Renkaina uudet 33# ja korotukset riipukkeilla 50 mm + kori 50 mm. Ajo on jotenkin vaeltavaa. Vaikuttaako noi korotukset ohjauskulmiin jotenkin (aurauskulma on kunnossa!)?
Sitten jarrut: nykyiset ovat mallia yksi risti nolla poissa eli rummut: Pitäiskö vaihtaa levyihin? Mitkä sopii "heittämällä"? Vai pitäiskö rakentaa rummut alusta asti uusilla osilla?
Sitten vielä toi vinssin murrosnivel: Rakensin yhden alumiininivelen mikä ei kestänyt alkuunkaan tukkien hinausta 45 asteen rinteestä. Joten mistä rakentaa alkuperäistä vastaava tai alkuperäinen?
quote:
Renkaina uudet 33# ja korotukset riipukkeilla 50 mm + kori 50 mm. Ajo on jotenkin vaeltavaa. Vaikuttaako noi korotukset ohjauskulmiin jotenkin (aurauskulma on kunnossa!)?
Itellä oli patrooli about tommonen ajaa ku oli riipuilla ton 5 senttiä
viety taivasta kohti. Eli oli aika levoton ajaa 33" korkeilla renkailla,
sit tein soan ja ajo-ominaisuuksisa ei oo eroa vakioon, siis maantiellä :)
Että vaikuttaa aika paljo ne ohjauskulmat..
--
Välihin on aivan virkistävää hairahtua tuntemattomille poluulle!
quote:
Sitten jarrut: nykyiset ovat mallia yksi risti nolla poissa eli rummut: Pitäiskö vaihtaa levyihin? Mitkä sopii "heittämällä"? Vai pitäiskö rakentaa rummut alusta asti uusilla osilla?
Ite olen menossa ens viikonloppuna laittamaan Kermitiin levyjarrut eteen. HJ:n palikoista ajattelin väkästää.
Ja sitten suunnitelmissa ois siirtää eturumpujarruhilppeet taakse, kun takasylintereiden säädöt on aikas jumeksessa. Samalla vaihtaa eteen tiivisteet ja holkit.
SLCK # 229
- MMC -
- Roverilla taivaaseen - Toyotalla mihin vaan -
quote:
Verottajan ja vaimon taloudellisen ohjauksen yhteisvaikutuksesta pitää BJ:tä entrata tiellä ajettavaan kuntoon! Tällä hetkellä turvallinen maksiminopeus tiellä on 60 km/h. Renkaina uudet 33# ja korotukset riipukkeilla 50 mm + kori 50 mm. Ajo on jotenkin vaeltavaa. Vaikuttaako noi korotukset ohjauskulmiin jotenkin (aurauskulma on kunnossa!)?
Etuakselin korottaminen riipukkeilla kääntää caster-kulmaa pystympään joka ei ainakaan paranna ajettavuutta. Jousen ja akselin väliin pitäisi laittaa kiilapala joka säilyttää akselin alkuperäisen asennon.
Kannattaa katsoa myös simpukan kiinnitys runkoon. Omasta pääsi kerran löystymään pultit vähän ja ohjaus muuttui melko suurpiirteiseksi.