Kelaperse
20.05.2006, 19:55
Takavanne tuntui olevan aina öljystä märkänä, niin piti ruveta ihmettelemään stefan vaihtoa. Operaatio ei kovin monimutkainen sitten ollutkaan, ainakaan sen sisemmän öljytiivisteen osalta, ulompi jäikin vaihtamatta...
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Jarrukengat.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Akseli_irotaa2.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Akseli_irtoaa.JPG
Ulosvedossa apuna oli työkalu:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Uloslyontityokalu.jpg
Vanha stefa lähti siirtoleukapihdeillä vetämällä hyvin:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Stefa_irti.jpg
Mitenkähän tuo purkaantuu?
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Takapyoran_laakeri.jpg
Tuohon saakka päästiin sitten sen ulomman tiivisteen vaihdon kanssa, laakeri ei irti lähtenyt akselin päähän lyömällä, tiedä sitten millä se irrotetaan. Ehkä lämmöllä???
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Stefan_vaihto_osat_irti.jpg
No, uusi stefa sinne kuitenkin saatiin paikoilleen. Vastaavia stefoja löytyy muuten Työkalu&Varaosasta hintaan vajaa 4 euroa, joutuu vain laittamaan kaksi, kun ovat puolet hoikempia. Silti halvempi kuin merkkiliike:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Uusi_stefa_paikallaan.jpg
Kukkuu, mitähän tuolla näkyy?
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Akseliputki.jpg
Niin, kaverin vinssi oli säilytyksessä, niin tuli himo tehdä sen mitoilla vinssipeti keulalle, jos joskus vaikka sen vinssin laittaisi. Kolarin seurauksena ei ole kaikki enää niin suorassa keulassa:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Keulapalkki_vinossa.jpg
Kuusimillisestä päätimme sen tehdä:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Vinsipeti_poydalla.jpg
Laitimmaisista jäykisteistä tehtiin tyköistuva hitsausta ajatellen, mutta pulteilla se sitten lopulta tulikin kiinni:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Vinssipeti_ilman_vetopistetta.jpg
Vetopisteen keksi Tuhnu, pakko oli saada tanko taipumaan. Yllättäen rengaspoltin ei siihen riittänyt, piti tehdä ahjo grilliin niin alkoi teräs punoittamaan. Onkohan nestekaasupulloon saatavissa poltinta jolla saisi tarpeeksi kuumaksi teräksen taivuttamiselle? Perinteinen toho ei varmaan riitä?
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Kuumennusta.jpg
Komialle mutkalle se meni lopulta:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Vetopiste_valmistuu.jpg
Tuolta se nyt sitten näyttää valmiina, pilkistää puskurin alta:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Vetopiste_etu.jpg
Tuon stefan vaihdon yhteydessä meni ne jarruputket takaa uusiksi ja yllätys yllätys jälleen homma paisui. Spruits ja psuuh psuuh sanoi yksi kolmesta jarruputkesta keskellä autoa. Mikähän tarkoitus on kolmella putkella siellä, ei harmainta aavistusta:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Spruits.jpg
Tuli haettua biltemasta kattotelineet ja niihin pääsi laittamaan työvalot joka kulmaan kiinni, jokaiselle oma kytkin tulollaan omaan paneeliin, jonka saa siihen keskikonsoliin kässärin viereen kiinni:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Kytkin_paneli_edesta.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Kytkin_paneli_takaa.jpg
Tuossa tuota tallia, valoa yritetty viljellä reilusti:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Tallia.jpg
Lopulta sitä itsetarkoitusta, eli ajelua:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Rypemassa.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Rypemassa2.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Ajelua_panssarit_ja_korin_korotus.jpg
----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Jarrukengat.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Akseli_irotaa2.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Akseli_irtoaa.JPG
Ulosvedossa apuna oli työkalu:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Uloslyontityokalu.jpg
Vanha stefa lähti siirtoleukapihdeillä vetämällä hyvin:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Stefa_irti.jpg
Mitenkähän tuo purkaantuu?
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Takapyoran_laakeri.jpg
Tuohon saakka päästiin sitten sen ulomman tiivisteen vaihdon kanssa, laakeri ei irti lähtenyt akselin päähän lyömällä, tiedä sitten millä se irrotetaan. Ehkä lämmöllä???
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Stefan_vaihto_osat_irti.jpg
No, uusi stefa sinne kuitenkin saatiin paikoilleen. Vastaavia stefoja löytyy muuten Työkalu&Varaosasta hintaan vajaa 4 euroa, joutuu vain laittamaan kaksi, kun ovat puolet hoikempia. Silti halvempi kuin merkkiliike:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Uusi_stefa_paikallaan.jpg
Kukkuu, mitähän tuolla näkyy?
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Akseliputki.jpg
Niin, kaverin vinssi oli säilytyksessä, niin tuli himo tehdä sen mitoilla vinssipeti keulalle, jos joskus vaikka sen vinssin laittaisi. Kolarin seurauksena ei ole kaikki enää niin suorassa keulassa:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Keulapalkki_vinossa.jpg
Kuusimillisestä päätimme sen tehdä:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Vinsipeti_poydalla.jpg
Laitimmaisista jäykisteistä tehtiin tyköistuva hitsausta ajatellen, mutta pulteilla se sitten lopulta tulikin kiinni:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Vinssipeti_ilman_vetopistetta.jpg
Vetopisteen keksi Tuhnu, pakko oli saada tanko taipumaan. Yllättäen rengaspoltin ei siihen riittänyt, piti tehdä ahjo grilliin niin alkoi teräs punoittamaan. Onkohan nestekaasupulloon saatavissa poltinta jolla saisi tarpeeksi kuumaksi teräksen taivuttamiselle? Perinteinen toho ei varmaan riitä?
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Kuumennusta.jpg
Komialle mutkalle se meni lopulta:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Vetopiste_valmistuu.jpg
Tuolta se nyt sitten näyttää valmiina, pilkistää puskurin alta:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Vetopiste_etu.jpg
Tuon stefan vaihdon yhteydessä meni ne jarruputket takaa uusiksi ja yllätys yllätys jälleen homma paisui. Spruits ja psuuh psuuh sanoi yksi kolmesta jarruputkesta keskellä autoa. Mikähän tarkoitus on kolmella putkella siellä, ei harmainta aavistusta:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Spruits.jpg
Tuli haettua biltemasta kattotelineet ja niihin pääsi laittamaan työvalot joka kulmaan kiinni, jokaiselle oma kytkin tulollaan omaan paneeliin, jonka saa siihen keskikonsoliin kässärin viereen kiinni:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Kytkin_paneli_edesta.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Kytkin_paneli_takaa.jpg
Tuossa tuota tallia, valoa yritetty viljellä reilusti:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Tallia.jpg
Lopulta sitä itsetarkoitusta, eli ajelua:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Rypemassa.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Rypemassa2.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Kelaperse-Ajelua_panssarit_ja_korin_korotus.jpg
----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html