View Full Version : Iskareiden asento
Tästäkin vissiin oli joskus joku topicci mut en löytänyt tähän hätään.
Missä asennossa iskarit toimii parhaiten,pystysuoraan vai vinosti?
Tarkoitus olisi hakea pitkiä joustoja kun ei lukkojakaan ole...
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA (http://offroad.eimihikaa.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
Kun iskaria kääntää vinoon, niin antaa pidemmän pystyliikkeen.
Samalla tietty vaimennus vähenee.
Mutta ei "vaimenna" niin hyvin.
Mutta riippuu niin monesta seikasta...
Laita likelle murikkaa ja vinoon niin saat lyhkäsellä ískarilla pitkän liikkeen.
Jos on pitkät iskarit niin pystyssä on paras!?
Note! This message was posted anonymously!
quote:
Mutta ei "vaimenna" niin hyvin.
Mutta riippuu niin monesta seikasta...
Laita likelle murikkaa ja vinoon niin saat lyhkäsellä ískarilla pitkän liikkeen.
Jos on pitkät iskarit niin pystyssä on paras!?
Note! This message was posted anonymously!
Tämä olin mä
T: SoSo
quote:Laita likelle murikkaa ja vinoon niin saat lyhkäsellä ískarilla pitkän liikkeen.
Toimii tietysti noin, mutta katupelissä tekee aika levottoman, kun korin keinunta ei vaimene kunnolla (liike murikan luona olematonta).
Just siks suorana kuten
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/SoSo-takaakseli.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/SoSo-etuviisto.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/SoSo-joustoulkona.jpg
Jos vaimennin on suorassa, vaimentaa se lineaarisesti kautta iskunsa, kun taas vino asennus aiheuttaa sen, että se vaimentaa sitä vähemmän mitä lähemmäs vaakatasoa se kallistuu (jousituksen liikkuessa).
Toisaalta jäykkä akseli tekee sen, että pystyasentoon laitettu vaimennin onkin esim. risturiipunnassa vinossa, akselin kallistuminen suhteessa autoon tekee asemoinnista aika kieroa.
Käytännössä noita on kuitenkin tehdastekeleissäkin ihan missä asennoissa tahansa.
Joo,iteki mietin että jos likelle murikkaa laittas sais pitkät iskut,vipuvartta tulee enemmän ja iskarin iskunvaimennus heikentyy.
MUTTA jos sinne laittas kuorma-auton iskarin sais vähän kompensoitua sitä vaimennustehoa.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA (http://offroad.eimihikaa.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
Toinen eteen ja toinen taaksepäin kallistetut iskarit Hiluxissa "pitäisi" vaimentaa samalla akselin kiertymisvoimia. Käytännössä kuitenkin havaittu, että ei toimi kiertymisen estämisessä, eikä oikein joustoissakaan.
www.alanmiehet.com #1
Ei oo vielä tänäpäivänäkään meikäläiselle selvinny et mikä tarkotus on esim.rangessa ja monessa muussakin ku noi takaiskarit on just tolleen erisuuntiin vinossa,kertokaahan viisaat tohon joku uskottava selitys
lisää happea
quote:Ei oo vielä tänäpäivänäkään meikäläiselle selvinny et mikä tarkotus on esim.rangessa ja monessa muussakin ku noi takaiskarit on just tolleen erisuuntiin vinossa,kertokaahan viisaat tohon joku uskottava selitys
lisää happea
quote:Toinen eteen ja toinen taaksepäin kallistetut iskarit Hiluxissa "pitäisi" vaimentaa samalla akselin kiertymisvoimia.
En sit tiedä onko toi uskottava selitys, mut selitys kuitennii..:)
Ja selitetään vielä lisää. Olen antanut itseni ymmärtää että sillä vähennettäisi esim. "nimismiehen kiharoissa" helposti tapahtuvaa akselin pompottamista, eli iskarit vaimentais akseliin kohdistuvia kiertovoimia voiman suunnassa. Näin ainakin teoriassa. Konstruktion toimivuudesta maastossa en sitte sano mitn...
-Lyttis-
Note! This message was posted anonymously!
Rangeakin tehtiin "takaistarit eri suuntiin" -mallia vaan ekat 10 tai 15 vuotta, ainakin -88 on jo molemmat etuviistoon.
Ohuesti muistelen että -88 ja ehkä -85 olis kans samaan tyyliin, olisko vaihtunut kun korista tuli 4-ovinen?
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."