PDA

View Full Version : Pätkä Datsun Patrol 1982.


Sivua : 1 [2]

Ukri
12.06.2025, 18:00
Nyt on jousen helat rungossa.

Ukri
13.06.2025, 12:12
Hain Etrasta nylon levyä takapakkojen liukupaloiksi.

Ukri
15.06.2025, 10:40
Riiput alkaa saamaan muotoaan. Täytyy vähän pidemmät M18 pultit tosin ostaa ja tarvitaan lisää noita M16 korilaattoja, mistä voi porata M18 mallisia. Aattelin että pakko se on laittaa tuommoin kulmarauta välituki

Ukri
20.06.2025, 17:17
Takajousissa on eka kerros maalia ja venttiilikoppa on tuunattu

Ukri
23.06.2025, 19:54
Nyt takajousipakat kasassa. Nuo liukupalat ei todellakaan ole mitkään täydelliset...:D, mutta ihan ok. Nuo ruuvit on hiottu niin että ei pääse raapimaan mihinkään ja nuo jouset on muutenkin niin mädäntyneet ja kuolleet, että ei ne kovin monta kymmentä vuotta enään kestä. Onpahan nyt kuitenkin jonkin aikaa ihan jees. Nuo liukupalat voi tarvittaessa sitten vaihtaa, jos ei kestä, mutta eiköhän nuo nyt jokusen vuoden mene. Kuitenkin pitää joskus nuo pakat kin vaihtaa...

Ukri
23.06.2025, 20:00
Tosin ne pidätinläpyskät joutuu vielä hitsaamaan takasin...

Ukri
28.06.2025, 13:19
Perkele kun komiasti muljahti paikalleen, nuo Bilteman (72-361) pallonivelen suojakumit:cool:

Ukri
09.07.2025, 16:18
Hain uudet pohjalevyt ja U-pultit. Pitää näihin pohjalevyihin tehä iskarin korvake. Nyt kun alusta nousee sen parikytä milliä, niin lienee ihan ok, että tuo iskari tulee myös parikyt milliä ylemmäs... yläpään kiinnikkeet tulee vielä tehdä kuitenkin, niin voi vielä hienosäätää...

Ukri
09.07.2025, 16:20
Jälkikäteen ajateltuna ei olis tarvinnu leikata tuota reikää isommaksi, mutta eipähän nyt varmasti osu tuo sikari tuohon alustaan ja toisessa levyssä oli reiän ympärystä muutenkin ruostunut sen verran pahasti, että ei olisi ollut hyvä jättää semmoseks

Ukri
09.07.2025, 16:22
Tuossa näkyy, kuin oli ruostunut reiän reunat

Ukri
25.07.2025, 10:49
Nyt tuli pyöränlaakerin mutteri ja lukituslevy haettua marmoritiskiltä. Yhteensä 38€...

Ukri
29.07.2025, 16:02
Laakerin mutterit olis nyt kiinni. Uusi mutteri olikin 55mm, eikä 58, kuten vanha, elikkä sen uuden sai kiinni ihan Bilteman 29€ lenkkiavaimella ja moskalla. Vanhan mallin mutterille piti tehä erikoisavain auran kulutusterästä ja jostain vanhasta raktorin ykkös-kategorian vetovarren pätkästä. Oli aika perkeleen työläs homma viilata tuo avain muotoonsa, mutta tuli onneksi oikein toimiva kampe.:cool: On nimittäin kohtuu kovaa metallia tuommoin kulutusterä. En kerinnyt nyt asennella vetareita yms paikalleen kun piti tuon 7v serkkupojan perään katella tässä, mutta huomenna jos kerkeis. Kohta saa sitten taka-akselin runkoon kiinni...:rolleyes: