View Full Version : Öljyjen lisäaineet
Topi1982
07.03.2016, 09:24
Onko näitä ihmeaineita käsitelty palstalla?
Kokemuksia?
Oikeita puolueettomia tutkimuksia?
Hyötyä porttaaleissa pikillä maantie siirtymillä?
on niistäkin ketju täällä jossain,joku varmaan liittää.
Mulla on tossa napavälitteisessä teliveto sisussa x1r tokut navoissa ja ainakin selvästi viileemmät on navat ku ennen.(siis,tosi kuuma vs. lämmin)
Ja ihan ku rullais paremmin,ainakin kulutus tippui silloin joskus kun laitoin..
Jos näistä ihmeaineista olisi jotain hyötyä, niin eiköhän öljyvalmistajat vastaavat aineet laittaisi valmiiksi tuotteisiinsa. Eli uskoo ken haluaa. Ja toisaalta aineiden tehon testaaminen kenttäoloissa on totaalisen mahdotonta.
Ps. Edellisestä varmaan moni vetää herneet nessuun :D
Tollasessa napavälitteisessä noita vois ite testatakki.
Ensin normiöljyillä tarpeeksi pitkän ajon jälkeen toistokykyisellä lämpömittarilla vertaa napoja keskenään, sitten öljyjä vaihtamatta lisäaineet sekaan toiseen napaan ja testi uusiksi.
Tällä näkee muodostuuko napojen välille mitattavaa lämpötilaeroa, tai jos sitä oli alun perin niin muuttuiko se miksikään.
Mittaus pitää tehdä ensin ilman lisäaineita kun ero laakereiden säädössä tms. voi vaikuttaa lämpöihin.
Edit: ja jos mahdollista niin mittaa tarkistuspropun kautta suoraan öljynlämmön.
Jos näistä ihmeaineista olisi jotain hyötyä, niin eiköhän öljyvalmistajat vastaavat aineet laittaisi valmiiksi tuotteisiinsa. Eli uskoo ken haluaa. Ja toisaalta aineiden tehon testaaminen kenttäoloissa on totaalisen mahdotonta.
Varmaan jokainen auton osa ja aine voisi olla parempi. Mutta sitten se kokonaisuus maksaisi jo niin paljon ettei kukaan ostaisi.
Jos näistä ihmeaineista olisi jotain hyötyä, niin eiköhän öljyvalmistajat vastaavat aineet laittaisi valmiiksi tuotteisiinsa. Eli uskoo ken haluaa. Ja toisaalta aineiden tehon testaaminen kenttäoloissa on totaalisen mahdotonta.
Ps. Edellisestä varmaan moni vetää herneet nessuun :D
Joo ja ei, riippuu ihan mistä asiaa katsotaan. Öljynvalmistaja/jalostaja tekee vain niin hyvää kuin on taloudellisesti kannattavaa. Ei ole kannattavaa tehdä kalliisti lisäaineistettua tuotetta jonka normaalin käyttöiän puitteissa ei pystytä havaitsemaan eroa halvemmin lisäaineistettuun.
Omaa havaittavaa kokemusta on muutamasta myynnissä olevasta aineesta, eka ja huono: STP stop smoke joka joskus kaadettiin yhden pommin koneeseen. Teho perustuu oletettavasti viskositeetin todella rajuun nostoon. Öljyn syönti loppui mutta koneesta meni laakerit muutamaa kuukautta myöhemmin, äänestä päätellen.
Tokana ATP AT-205 re-seal, käyttiksen laatikossa vaikuttaa edelleenkin kun en vuosi sitten viitsinyt vetarin stefaa vaihtaa, eikä ole vielä tarvetta vaihtaakaan. Lisäksi kahteen ohjaustehostajaan on laitettu, toinen lakkasi vuotamasta ja pahemman vuotokin väheni huomattavan paljon, litra/1tkm muuttui litra/15tkm.
Muutamaa muutakin on matkan varrella kokeiltu, niistä ei ollut havaittavaa hyötyä tahi haittaa.
RVS:ää oon käyttäny ja itekkin todennu toimivaks. Siitä nyt on monenlaista virallistakin testiä tehty TÜV:iä myöten. Ja epävirallisemmassa testissä ajettu Sierralla Helsingistä melkein Tampereelle ilman öljyjä.
RVS Technology menetelmää testattiin myös TV2:n esittämässä Puskuri-ohjelmassa keväällä 2003. Haagan Ammattikoulun toimesta vanha Ford Sierra -merkkinen auto sai RVS-käsittelyn.
RVS-käsittely nosti ja tasoitti puristuspaineita moottorin sylintereissä. Öljy poistettiin koneesta, ja autolla oli tarkoitus ajaa Helsingistä Tampereelle ja takaisin - ilman moottoriöljyä. 15 km ennen Tamperetta nokka-akselin tiiviste suli, ja koeajo jouduttiin keskeyttämään. Koneeseen lisättiin öljyä, ja se ajettiin takaisin Helsinkiin. Kiinnileikkaantumista tai edes kulumista ei havaittu, ja vaurioiden korjaamisen hinnaksi kertyi noin 30 euroa!
vellihousu
09.03.2016, 21:33
Ei nyt liity autoihin millään tavalla, mutta eniveis. Töissä tolle turbiinin öljylle tehdään analyysiä säännöllisesti, katotaan tarviiko poistaa sieltä vettä tai lisätä lisäaineita( öljymäärä on niin suuri että kaiken öljyn vaihto maksais varmaan satoja tonneja)
Erään analyysin jälkeen eräs suuri öljyfirma olis halunnut myydä meille kalliit lisäaineet, toinen iso firma taas sano että tosi hyvät arvot. Ota näistä nyt selvää.:D
Käyttäjä vellihousu!
Jos sinua kiinostaa niin oisin voinut tulkita analyysi tulokset onko öljy käyttökuntoista vai pitäisikö sille tehdä jotain? Mitä analyysejä teetitte turbiini öljystä ?
Esim.
-Viskositeetti mittaus 40 ja 100 celius asteessa
-ICP (lisä-aine ja kulumismetalli)
-partikkelilasku ISO 4406 (hiukkaslaskenta)
Olen itse töissä yrityksessä johon kuuluu myös öljyanalyysien ottaminen, tuloksien tulkitseminen ja suositella jatkotoimenpiteitä muutakin kuin öljyn vaihto.
RVS:ää oon käyttäny ja itekkin todennu toimivaks. Siitä nyt on monenlaista virallistakin testiä tehty TÜV:iä myöten. Ja epävirallisemmassa testissä ajettu Sierralla Helsingistä melkein Tampereelle ilman öljyjä.
Mä nyt en vaan osaa lainata silleen että lainauksen lainaus tulis mukaan.
Mutta että mihin sitä nokka-akselin tiivistettä siinä moottorissa tarvii jos siellä ei ole öljyä?
Nimim. Epätietoinen
Edit: jos ko. taunuksen moottori on ollut ohc niin ei ole mitenkään mahdollista että korjaamiseen on riittänyt 30 euroa jos ei sitten pakkauudella koneella ole testiä tehty, noistahan kuluu nokat puoleen melkein ensikäynnistyksellä :D
^ https://m.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0
Tuolla videollahan tuo ilmeisesti RVS:n sivuilla oleva väite todentuu valheelliseksi, nokka-akselin laakeri oli leikannut kiinni, eikä varmasti johtunut ulkoa tulleesta liasta...
Lisäksi missään kohti en havainnut että alakertaa olisi avattu. Saa niitä sylintereitä mittailla mutta kyllä moottorin liukulaakerit ekana alkaa leipoa kiinni jos voitelu häiriintyy.
Ja sekään ei käynyt ilmi tyhjennettiinkö öljynsuodatinta? Sieltäkin löytyy desilitroja kiertoon, jotka jo jotain saattaa auttaa, vaikkapa vähän toistasataa kilometriä :)