PDA

View Full Version : PätkäGprojekti


Nekrofiili
26.10.2015, 21:03
Ostinpa tuossa kesällä G-mersun projektiksi ystävän innoituksesta. Ja autohan on aika kauheessa kunnossa, ruoste on ei-toivottuna vieraana päässy vierailemaan vähän joka puolella tätä autoa, sekä korissa että rungossa. Tarkoituksena siis nostaa kori pois rungon päältä ja yrittää käydä paikat läpi niin hyvin ku on mahdollista (siis ruosteen käsittely, maalaus, hajonneen vaihto uuteen ja niin edelleen). Ajatus oli tekniikka vaihtaa om606:een, mutta pitkähkön pohdinnan tuloksena näillä näkymin moottori pysyy om617, mutta vaihtuu turboversioon.

Nyt viikonlopun aikana sain aikaan paljon kun sama kaveri jolta innostus tähän G:hen tarttui, kävi kyläilemässä; lauantaina koppa oli nostoa vaille irti. Onneksi kaveri on tehnyt tämän irrotushomman jo kertaalleen niin ei tarvinnut pähkäillä mitä, miksi ja miten tarvitsee irrottaa.

Tänään toinen kaveri kävi traktorin kanssa kylässä ja kori nousi suhteellisen vaivattomasti rungon päältä pois.

vuorimies
26.10.2015, 21:11
Mahtavaa, Gee-projekteja ei ole koskaan liikaa! Kuvia kehiin:D Ja ilo oli minun puolellani purkuhommissa

Nekrofiili
26.10.2015, 21:15
😃 joo yritän laittaa paraikaa kuvia, mutta ei meinaa onnistua koska iPad

Nekrofiili
26.10.2015, 21:20
Noniin tässä alkuun pari kuvaa, laitan enemmän myöhemmin kun saan nää laitteet funkkaamaan😀

vuorimies
27.10.2015, 09:19
Onks tää sama auto ;)http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7642&pictureid=183581

Nekrofiili
27.10.2015, 21:16
Sama auto😬

Nekrofiili
27.10.2015, 21:17
Siinä kuvaa

petr
27.10.2015, 22:00
Varmaan nuo vanteet kannattaa vaihtaa myös kunnollisiin siinä rakentelun oheessa....:)

Bäkström
28.10.2015, 09:29
Varmaan nuo vanteet kannattaa vaihtaa myös kunnollisiin siinä rakentelun oheessa....:)

Eikai noissa tarvi kun keskiötä siirtää?

Et nollille, vähä korotusta ja levikkeet niin kyllä se siitä :D

petr
28.10.2015, 09:51
Joo, jos perusmatsku on asiallista niin keskiöitä siirtämällä homma korjaantuu...

Nekrofiili
28.10.2015, 11:20
Joo aiempi omistaja oliki modannu niitä runkoputkia et mahtuu kääntymään noi nakit, korotusta vaan ja levikkeitä perään😄

ika
28.10.2015, 12:34
Onko siellä jotain isompaa muutosta tehty runkoon tuon kääntyvyyden parantamiseksi? Jos on, niin kuva olis kiva.

vuorimies
12.11.2015, 08:15
Laitahan kuvia miltä runko näyttää:cool:

Nekrofiili
20.11.2015, 00:38
Kuvatusta

Nekrofiili
20.11.2015, 00:40
Siinäpä näkyy että runkopalkkia on viistetty että mahtuu nakit kääntymään

Nekrofiili
20.11.2015, 00:44
Moottori ja jakis lähti alkuviikosta huis helvettiin. Seuraavaks purkamaan pirullinen metrimäärä putkee ja akselien kimppuun.

ika
20.11.2015, 09:10
Siinäpä näkyy että runkopalkkia on viistetty että mahtuu nakit kääntymäänKiitos. Vanteiden offsetista päätellen veikkailinkin jotain tällaista pientä modausta. Toiveikkaana kuitenkin kyselin josko jotain isompaa ideaa olis ollut meidänkin projektiin... ;)

Nekrofiili
20.11.2015, 16:28
Korin korotus ois yks mikä ainaki itellä mielessä. Ja alustaa myös ;)

Vilkutin
21.11.2015, 14:09
Jos tälläseen pistää pidemmät jouset ni vaatiiko semmoset kampperin korjaus epäkeskopuslat tukivarsiin tms ?

vuorimies
21.11.2015, 17:03
Jos tälläseen pistää pidemmät jouset ni vaatiiko semmoset kampperin korjaus epäkeskopuslat tukivarsiin tms ?

Omassa vakiollakin puslat pinteessä. Olisko paha jos hitsailis parempaan kulmaan, ainaki jos meinas korottaa

petr
22.11.2015, 12:37
Riippuu korotuksen määrästä ja muiden asioiden kunnosta. 2" on ollut vielä pääsääntöisesti OK, sen jälkeen joillakin ei ole ongelmia ja joillakin on. Puslat "pinteessä"...lähinnä siis liian korkeilla jousilla ongelmat tulee siinä että, ulosjoustot on heikohkot kun rungon pään puslan "liikevara" on jo maksimissaan (toki vakio iskarit ottaa kiinni aikaisemmin), puslien kuluminen on nopeampaa ja kolmantena ongelmana suuresta korotuksesta johtuen ohjaus voi tulla levottomaksi muuttuneesta akselin kulmasta johtuen. Tätä viimeistä ongelmaa voi paikata niillä epäkeskopuslilla, mutta niiden vaihto ei auta noihin muihin ongelmiin. 2" kyllä on pääosin aika mukava määrä...ei tule isompia ongelmia ja saanee pienellä trimmauksella ja sopivan ET:n vanteilla kuitenkin pyörimään 36-37" gummit...sen isommat gummit vaatii jo muitakin fiksua muutosta ja tuo muitakin haasteita...

Vilkutin
23.11.2015, 05:59
Kiitti hyvästä vastauksesta mul ajatuksena uusia jouset iskarit ja puslat jotta sais vähä ryhtiä renkaiksi 33" max 35 AT tms..
Kuha ny selviäis saanko ylipäänsä tota himoitsemaani yksilöä itelleni.

vuorimies
26.11.2015, 10:28
Joko on runko paljaana? Tuossa olis kalu jolla sais jakiksen puslat vaihdettua: http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz-W461-G-Class-G-Wagon-suspension-transfer-case-rubber-mount-tool-/221942628895?hash=item33accfc21f:m:mdGXtT-qQh_b1vOHS36uWyQ&vxp=mtr

Tuuhan käymään ja kyttäilemään.