View Full Version : Patrol sd33 moottorin vaihto
Tarkoitus olis vaihtaa sd33t moottori ton vaparin tilalle niin meneekö "heittämällä paikalleen" :D sähköjen osalta vai pitääkö jotain muuttaa?
Kiitos jo etukäteen.:)
Eihän siinä muuta sähköä ole kuin startti? Laturiakaan ei käynnissä pysyäkseen tarvitse:D Ainut jos on alkuperäinen toimiva sammutin niin vaihdat sen. Tai vaijerilla sammutus askarrella. Niin ja vaparissa ei vissiin ole kierroslukumittarin anturin paikkaa...
Onhan siinä hehkut.:D Eikait siinä oo muuta ku vapari pois ja turbo tilalle. Vaparissa ei oo joo kierroslukumittaria. Eihän nois muutenka oo vissii oikee eroa muissa ku syöttöpumpussa ja imu- sekä pakosarjoissa..
on mulla kyllä vaparissa kiekkamittari
Tuota tuota....Mulla on vapari ja kyllä siinä rundari on ainakin....Mutta toki en tiedä että mistä se signaalinsa ottaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4439&pictureid=180468
taitaa tuo kiekkakello ja sähköliittimien yhteensopivuus olla ihan vuosimallijuttuja, sitä en kyl osaa sanoo et minä vuona ovat muuttuneet mut ainakin menneessä -88 pitkässä oli rundari.. ja anturi sille muistaakseni jakopään kotelossa syöttöpumpun lähistöllä..
mut tosiaan vanhasta sammutin jos ei liitin satu uuteen ja turbon oma kytkin asetelmineen ni kait sen pitäs käydä...
heetkonen, kukas se muistaa et miten noi painelaakerin liukuholkit meni ku turbossahan oli paksumpi limppu ja sit viel 4 ja 5 vaihteisissa erilaiset? :D
heetkonen, kukas se muistaa et miten noi painelaakerin liukuholkit meni ku turbossahan oli paksumpi limppu ja sit viel 4 ja 5 vaihteisissa erilaiset? :D
joo, vissiin kaikissa nissaneissa on sähköissä samanlaiset liittimet ja datsuneissa taas erimoiset. näin olen omistani päätellyt.
vaparin painelaakerissa kiinioleva holkki on liian pitkä turbon kytkimelle ja asetelmalle. jää kytkin irroittamaan jatkuvasti,eli auto ei liiku vaik kytkinpoljinta ei paineta. mun mielestä vapareissa oli samanmittaiset nuo holkit, mä ainakin laitoin koko 4-vaihteisen vaparin kytkinkamat 5-vaihteiseen ja hyvin pelas.
edit: olihan mulla kuvakin: http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3441&pictureid=156341