View Full Version : perkein LJ70 "Lälli" -MYYTY-
Tarinan päähenkilö on vuosimallin 1989 Land Cruiser LJ70.
Mittarissa 350 000km, leimaa lokakuun loppuun, käy ja kukkuu.
N1G paku 2+3 henkilölle.
Rek.otteessa:
- renkaat 33x12,5x15 ja 10R15LT ja 33x10,5x15
- korotusjouset ja iskarit 2"
- puskurit
- takavalaisimet
- tavaratilassa 3 hlön istuin
- lisälaitteet: vinssi, karjapuskuri
- vaihdettujen osien määrä 6%
Vast'ikään huollettua/vaihdettua:
- Laturi ja säädin
- Uretaanipuslat taakse
- Jarrurummut + -kengät
Vinssille löytyy vinssipeti edestä ja releboxi + ohjaus sisältä, itse vinssi on irroitettu ja jumissa. Valoille on myös rakennettu nappuloita kabiinin puolelle ja lällärillekin näkyy olevan valmiit mestat ja piuhat vedettynä. Mukaan tuli kahdet hyvät renkaat, toiset nastoilla, sekä urheilullisemmat jakkarat, lisäksi sekalaista pikkukilkettä kuten ikkunaa ja tiivisteitä yms.
Mitäs sitten pitäis tehdä tai haluttais tehdä:
- Jakis + vaihdelaatikko öljyt [x] vaihdettu
- Perien öljyt [x] vaihdettu
- Jäähdytinnesteet [x] vaihdettu
- Jakopää [x] tehty
- Jarrujen ihmettely [x] ihmetelty
- Virtalukko on paskana [x] vaihdettu
- Vinssi pitää tutkia/huoltaa/kiinnittää [tutkimukset aloitettu, vinssin mosa ostettu]
- Eteenkin olis uudet uretaanipuslat odottamassa
- Vetokoukku ja vararengas pois [x] done
- Safariteline
- Vararengas katolle
- Takaovien saranat rikki
- Ruosteiden hipelöinti + paikkaus + paikkamaalaus [aloitettu]
- Keulasta purkaa ja rälläköidä vähän sporttisempi malli
- Rungon lyhennys edestä, vinssipedin siirto
- Helmaputket karjapuskurilta takapuskurille saakka
- Koko auton maalaus
- Ralliratti [x]
- Lällärin asennus
- Kallistuksenvakaaja hiiteen?
- Valoja joka suuntaan
- Takapenkki pois
- Vedenpitävä laatikko etupenkkien taakse
- Kompuran + ilmasäiliön asennus [kompura ja säiliö hankittu]
- Lista jatkuu kunhan keksin/muistan lisää...
Metsäänhän sillä olis tarkoitus mennä, käyttöauto on erikseen vaikka tällä onkin uutuudenhuumassa tullut ajettua työmatkatkin.
Projektin takana sitten taas häärää melkein 40v ja melkein 160cm nainen, joka ei ymmärrä autoista mitään muuta, kuin että ne on kivoja. Osaan vaihtaa renkaat ja ajovalon polttimot, mutten pyyhkijänsulkia. Tarkoitus olisi opetella itse korjailemaan, huoltamaan ja rakentamaan tätä, vaikka mulla onkin enemmän lahjoja puhumiseen ja kirjoittamiseen. :D
Jatkuvasti etsimme Lällin kanssa adoptiovanhempia offiporukoista, eli mulla ei ole työkaluja eikä autotallia, joten jos jonkun tallin pihalle saa tulla säätämään, lainaamaan työkaluja ja kyselemään tyhmiä, niin laittaa vaikka privaviestiä sitten ja ilmoittelee itsestään. :)
Maasturi on ollut haaveena jo vuosia, pikkuveljen (SptV) jokunen vuosi sitten alkanut offiharrastus antoi uutta virtaa omiinkin maasturihöpinöihin. Ekan maasturin ostin 3v sitten, Nissan King Capin, mutta tulin kokemattomuuttani ja innostuneisuuttani kusetetuksi kaupoissa sen verran hyvin, että kunhan sain kaupan purettua niin nyt vasta uskalsin alkaa autokaupoille uudelleen. Otin tällä kertaa autokaupoille järjen ääntä mukaan ja tällä kertaa onnistuinkin saamaan kivan auton. Tätä nyt sitten pitäisi rapsutella ja sitten pitäisi vielä oppia ajamaan sillä metsässä. Eli missä vaan minut ja Lällin näette, niin voitte olla varmoja, että apu on tervetullutta. :o
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/s960x960/11807316_1469381143387096_9202005254816507715_o.jp g
Tässä aloituskuva, tältä se Lälli näytti mulle tullessaan.
Tän topicin lukijoilta toivon pitkää pinnaa, hyvää huumorintajua ja ennenkaikkea avuliaisuutta; saa neuvoa!!! Mutta neuvojat ymmärtäkää, että mulla ei ole rahkeita erottaa hyvää neuvoa huonosta, eikä laitonta neuvoa laillisesta, eikä typerää tai vaarallista patenttia oikein korjatusta. Eli toivoisin ettei kukaan tekisi mitään "muista rasvata jarrulevyt ettei ne vingu"-källejä, kiitos. :)
Note to self: öljyt, ö+i+pa-suodattimet + jäähdytinneste 348741 km
Note to self: Molempien perien + jakolaatikon + vaihdelaatikon öljyt 353752 km / 15.11.2015
Note to self: Jakohihna, vesipunppu ja rullat: 356 000km, 30.11.2015
Note to self: öljyt + öljynsuodatin: 2.1.2016; 357452km
Note to self: öljyt + öljynsuodatin: 29.10.2016; 369511km
To be continued...
Eilen sitten kävin pajalla, ruuvasin Läjästä etupenkin irti ja rojautin uuden penkin paikalleen todetakseni, ettei se käy kuin kolmella kiinnikkeellä paikalleen, eikä sitäpaitsi liiku tarpeeksi eteenpäin tällaiselle 150cm kuskille.
Varmuuden vuoksi sovitin sitten sitä toistakin penkkiä siihen paikalle, koska olen pälli.
Tämän jälkeen ruuvasin vanhan penkin takaisin paikalleen, kannoin molemmat uudet penkit takaisin varastoon ja sitten join todella paljon kahvia.
Tänään kävin hakemassa Toyotalta uuden virtalukon Lälliin. Hintaa oli maltilliset 100€, joka ei minusta ollut paha, siksi ostin ihan uutena ja ihan Tojotalta. No pajalle ei tänään päässyt, joten ei muuta kuin Offipalsta auki ja löysin kuin löysinkin tarinan Hiluxin virtalukon vaihdosta. Ohjeina oli; "poista muovit virtalukon ympäriltä ja irrota lukko". No voi perkele. :D
Ei muuta kuin haalin kasaan kaikki omistamani työkalut; huonon ruuvimeisselin ja vähän vähemmän huonon ruuvimeisselin, kirveen ja sekalaisia kiintoavaimia ja sitten tuonne parkkipaikalle tutkimaan, että mitenkä se virtalukko sieltä mahtaisi poistua. No, hetken aikaa kuskin jalkatilassa makailtuani totesin, että kirvestä ei tarvita vaan muovit irtoaa ristipäällä. Sain kaikki ruuvit pois, enkä tiputtanut niistä yhtäkään hukkaan, enkä edes silmääni, ennenkuin tajusin tulla pois jalkatilasta ja jatkaa työskentelyä istualtaan.
Muovit irtosivat ehjänä ja hetken aikaa uutta lukkoa tutkailtuani totesin, että mahdan ymmärtää miten sen vanhan lukon saa irti sieltä. No, kuten aiemmin sanoin, niin syy virtalukon vaihdolle on luonnolliestikin se, että vanha on rikki. Ja se vanha on rikki silleen, että en saa sitä itse auki jos se sattuu menemään Lock-asentoon. Vannoutunut Toyota-mies osaa sen keskisormi/ranneliikkeen jolla lukko antautuu, mutta itselläni ei ole vielä niin kehittynyt motoriikka.
Kuten Murphyn laki määrää, niin tietenkin väänsin sen vanhan lukon sitten lukkoon ja siellä se nyt sitten on. Istuskelin Lällissä jonkun puolisen tuntia nykyttämässä, vatkaamassa, rassaamassa ja kaivelemassa sitä vanhaa lukkoa, mutta ei - se on jumissa. Siinä vaiheessa kun alkoi tuntua siltä, että kohta on aika kokeilla sitä kirvestä, niin luovutin ja päätin lähteä kahville.
Nytpä tässä ryystän kahvia ja mietin, että saan varmaan vatsahaavan liiasta kahvinmaistelusta, ennenkuin Lälli on omin näpein pajoitettu kuntoon.
Joutunen menemään huomenna Corollalla töihin, koska Lälli lukitsi itsensä tuohon parkkipaikalle ilmeisen pysyvästi. No toisaalta ei se haittaa, koska Corollassa on parempi mankka; Lällin mankka soittaa muistitikulta sitkeästi vain muutamaa samaa biisiä aakkosjärjestyksessä, vaikka kuinka hakkaan "random"-nappulaa. Uhhuh. :D:o:rolleyes:
Projektikuvia pyydettiin, niin tässähän niitä tulee. Ei vakavasti sitten hei. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8007&pictureid=195834
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11846694_1469381216720422_9204322622336601879_n.jp g?oh=1191ce21ba9f4870543a00aeebe61105&oe=567CA5C4
Niin joo, aloitin taannoin myös ikkunoidentummennusprojektin. Saattaa olla, että tarvitsen toisen käsiparin ja lisää tummennuskalvoa, sillä jotenkin kummassa mulla on jo puoli rullaa mennyt ja mitään muuta en saanut aikaan kuin monta kupillista kahvia. Olenko maininnut koskaan, että pidän muuten kahvista? :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8007&pictureid=195832
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11781679_1462009264124284_4447688469705488445_n.jp g?oh=284ae648f47cdf7a85107760fce1d9e2&oe=56406CB6
Kai sää leikkaat noi kalvot auton ulkopuolella ikkunaa vasten valmiiksi?
Eli fairyt lasin ulkopintaan(kalvo pysyy hyvin aloillaan),länttään kalvon siihen suojamuoveineen ja leikkaat sopivaksi.
Leikkausta helpottaa joku lamppu auton sisäpuolella...
SIt fairyt ikkunan sisäpuolelle,suojakalvo irti ja samalla kun repii suojamuovia irti,Niin ruiskuttaa fairya koko ajan kalvon pintaa.Sit vaan länttää sen paikalleen ja alkaa laappaamaan.
Minkä merkkinen vinssi?
Mukava huomata että naista kiinnostaa näiden pelien ruuvaileminen :) jos vähänkään lähempänä oisit ollut niin täs ois ollut pihassa tilaa korjailla Ps samanvärinen kuin omakin lj tosin se ei hetkeen vielä liiku :D
Kai sää leikkaat noi kalvot auton ulkopuolella ikkunaa vasten valmiiksi?
Eli fairyt lasin ulkopintaan(kalvo pysyy hyvin aloillaan),länttään kalvon siihen suojamuoveineen ja leikkaat sopivaksi.
Leikkausta helpottaa joku lamppu auton sisäpuolella...
SIt fairyt ikkunan sisäpuolelle,suojakalvo irti ja samalla kun repii suojamuovia irti,Niin ruiskuttaa fairya koko ajan kalvon pintaa.Sit vaan länttää sen paikalleen ja alkaa laappaamaan.
Minkä merkkinen vinssi?
Juu, just näin mie tein. Kädetin homman siinä vaiheessa kun piti sisäpuolella alkaa kiskoa suojamuovia irti, sitte tuntui että nyt loppuu kädet ja hermot... :)
Kuulemma toisen käsiparin voi tässä vaiheessa korvata teippaamalla ihan ekaksi sen kalvon sieltä yläreunasta kiinni, sitä aattelin kokeilla seuraavaksi sitten kun oon tarpeeksi toipunut henkisesti ekasta erästä. :D
Ja ehkä toi Lälli on helpompi kalvottaa kun toi viistoperse Gorbatsov, josta tän urakan yritin aloittaa...
Kiitti vinkeistä enivei! :)
Mie en nyt tähän hätään kyllä tiiä ees mikä se vinssi on. Se on yhellä pajalla varastossa. Tutkin asiaa kun seuraavaksi meen. Mietin jo viimeksi että senhän vois tuoda kotiin ja tutkia vaikka keittiössä.
Nii ja kiitti Jesselle kans! Luulen ettei toi omakaan tosta hetkeen liiku, ennenku opin sen maagisen Toyota-kosketuksen/ennenku opettelen murtamaan virtalukon/ennenku joku Toyota-mies saapuu hätiin. :o
Projektikuvia pyydettiin, niin tässähän niitä tulee. Ei vakavasti sitten hei. :D
Olenko maininnut koskaan, että pidän muuten kahvista? :D
[/IMG]
Pyysin kuvia siitä kahvin juomisesta ;)
Mieltymys kahviin on tullut selväksi.
Uskon että sun liikahtaaa nopeammin kun mulla on auto ihan palasina runko koht kokonaan hitsattu viel pitäis maalata ja rakentaa jarrulinjaa ja sen semmoista ja 2 paikkaa koppaan tehtävä jne :D
Oisko tuosta apua yhtään korjausmanuaali kertoo tuolleen vain.
Moderaattorin käskystä kävin vielä autossa iltakahvilla ja rassasin samalla lukkoakin. Kiinni pysyi.
Kahvi oli sen sijaan maukasta. Tiiättekö joskus kun osuu kahvin vahvuus, maidon määrä ja valmiin juoman lämpötila täydellisesti kohdalleen. Niinkuin lusikka silmään. Suosittelen juomaan kahvin ilman lusikkaa.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11824923_1469480636710480_8601205441966444929_n.jp g?oh=7e2f9ae82032b20d6546ec0ef94ab29b&oe=56473098
:cool:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180253
Hyvä on merkki ja malli ajatellen että hyvin löytyy osia ja varmasti apuja löytyy (Jos ei Toyota miehet tuu jo katelliseksi:rolleyes:)
Ainakin projekteja selaamalla löytyy hyviä vinkkejä millaiseksi nyt päätätkin jatkojalostaa :) Ja lisäätkö ikinä esim. kanelia kahviin?
mikä on mokan merkkii?entä mikä paahto vahvuus?:D
Oisko tuosta apua yhtään korjausmanuaali kertoo tuolleen vain.
No juu, kiitos kuvasta! Tuolleen mie päättelinkin että se tehtäis. Kyl se hahmottui kun sitä uutta lukkoa hetken tutkaili. Nyt vaan tarttis saada tuo vanha auki, että pääsis vaihtamaan. :mad:
Ja lisäätkö ikinä esim. kanelia kahviin?
Kardemummaa ja/tai kaakaojauhetta tulee joskus laitettua. Jos laittaa kardemummaa samalla niin sitten kanelikin kyllä sopii. :)
mikä on mokan merkkii?entä mikä paahto vahvuus?:D
Suodatinkahveista Presidentti tai -usko tai älä- Pirkka Costa Rica. Molemmat kolmospaahtoo.
Pikakahveja tulee kulutettua kans uskomattomat määrät, niistä Nescafe Original; se sellainen pyöreälanteinen purkki. Ja koska joskus täytyy nukkuakin, niin iltaisin huijaan itseäni Pirkka kofeiinittomalla pikakahvilla. Kaikkeen maitoa, ei sokeria.
HJ60_Jussi
11.08.2015, 22:08
Eka varmistus että onko rattilukko päällä, jos on niin heiluta sitä rattia pikkasen niin helpottaa sitä avaimen kääntöä. Ja se avain saattaa kääntyä sillä että yrität sitä koko avainta liikuttaa kohti rattia. Elä väännä pelkkää muoviosaa. Nimittäin se ongelma taitaa olla siellä syvällä lukossa olevissa haitoissa, ei ainoastaan siinä sormien lähellä. Meillä on sama ongelma ljn kanssa ja opetin tuon saman niksin tyttärelle joka tappeli kaupan pihassa tunnin. Minä tulin paikalle ja ekalla yrityksellä kääntyi. Eli suunta ois koko avaimelle rattia kohti. Ei ainostaan sille muoviselle päälle. Kamala selitys.... Toivottavasti ymmärrät. Jos pelkkää avaimen päätä riuhtoo niin se avain kääntyy kulittain ja pitäs koko avain saada siirtymään.
Vxxttu mikä selitys taas :-)
Hieno auto muuten ja harvinainen paku versio jossa kaikki otteessa = löytö
No juu, joku tuollainen niksihän siinä on, kun kaveri sen osaa käynnistää ihan tuosta noin vaan. Mie oon nyt eilen varman tunnin harjoitellut sitä oikeaa liikesarjaa, mutta ei. Lukossa on.
Saman ohjeen sain kaveriltakin, että työntää pitäis, muttei liikaa. Rattilukko ei vaikuta tuohon, tosin nyt se on rattilukossakin kun aikani siellä kabiinissa riehuin. Mutta se ratinheilutus ei vaikuta asiaan.
Ärsyttävää, vitsit kun nyt vaan saisin sen auki, kun mua hävettää jos joudun soittamaan tekniselle tuelle ja itkemään asiaa, koska jos se tulee paikalle, niin se taas vaan kääntää siitä avaimesta ja sanoo "noin". Aagh! :D
Lälli ei selkeesti vielä tiedä kuka määrää...mie näytän sille vielä...jos se saatanan lukko ei aukee niin ripustan pinkit verhot sivuikkunoihin... :mad:
Jos näprääminen kiinnostaa ja haluaa nätin tummennuksen halvalla kalvolla, niin ota takasivuikkunat irtaalleen. Ite oon ainakin tummentanu nuo 70-sarjalaisten takalasit irtaallaan. Samalla kun oon korjannu sen kiskon ruostevauriot. Neliskanttilamppusessa LJ:ssä nuo takaikkunoiden kiskotkin olis jo rosteriset, mut näissä vanhemmissa maalattua peltiä, ja alalaidat yleensä jo hävinneet.
Tuli mieleen kun itse ostin auton ja ihmettelin (rattilukkoa) ollut mulla sen verta uudempia ettei ole ollut moista hommelia. Mutta joo itse työnnän avaimen reikää ja vasemmalla kädellä tarraan ratista kiinni ja oikean käden kämmen painuu osittain avainta vasten sitten keskisormella painan sen nastan siitä päältä ales ja peukalon ja etusormen väliin jää avain jolloin käännän avainta samalla hieman painaen jos ei aukea rupean heiluttaa hieman rattia samalla. Joskus mulla on jäänyt kovaan se rattilukko kiinni ja joskus se on ihan normaalisti mutta aina on auennut.
Pääsee kai sil Toyotallakin kun sen varustelee kunnolla..
https://www.youtube.com/watch?v=ckrmtusBRtM
Jos näprääminen kiinnostaa ja haluaa nätin tummennuksen halvalla kalvolla, niin ota takasivuikkunat irtaalleen. Ite oon ainakin tummentanu nuo 70-sarjalaisten takalasit irtaallaan. Samalla kun oon korjannu sen kiskon ruostevauriot. Neliskanttilamppusessa LJ:ssä nuo takaikkunoiden kiskotkin olis jo rosteriset, mut näissä vanhemmissa maalattua peltiä, ja alalaidat yleensä jo hävinneet.
Hei joo, tää pitää lisätä to do-listalle. Tai saattanee mennä samaan kastiin jo listattujen peltitöiden kanssa; mutta kaupan kylkeen sain myös ne uudet kiskot, vanhat on todellakin mätineet pois. Samalla kertaa voisi ottaa tuon tummennusprojektin. Irrallaan on NIIIIN paljon helpompi.
Kävin äsken töistä tullessa pari kertaa toiveikkaasti kutkuttelemassa virtalukkoa, mutta v*tut.
Jessen selostus on erinomainen ja juuri näin mie olen tehnytkin; paitsi että napinpainallusrituaali on erilainen johtuen siitä, että mulla on ilmeisesti 10cm lyhyemmät sormet kuin Jessellä, sillä ei sormi yllä avaimelta lukitusnapille millään. :D
Kaikenmoisilla vanhoilla rutkuilla Land Cruisereilla, Corolloilla, Hiaceilla, Hiluxeilla ja muillakin rötköttimillä kuten Patrollilla, King capilla, Pajerolla ja ties millä Volkkarin LT28:lla tullut ajettua vuodesta 1995, mutta nyt ei kyllä tatsi riitä tämän yksilön lukon kutitteluun. :o
Täytyy nyt vielä kehaista tuota Corollaani, jonka siis ostin tähän samaan syssyyn. Kyllähän se mokoma vanha ja pikkuinen kikkare on paljon tukevampi ja parempi ajaa, kuin 10v uudempi edeltäjänsä, joka oli kyllä niin sieluton pullaperse, etten viittinyt sinne ostaa edes hajukuusta kolmen yhteisen vuotemme aikana.
Olen siis onnellisesti luopunut ilmastoinnista ja kiiltävästä maalipinnasta, mutta samalla saanut autoilun riemun takaisin. Taas roikkuu vaniljakuuset ja nopat peilistä niinkuin ennenwanhaan ja rokki soi, niin ja marketin pihalla voi taas vaan naureskella, jos joku urpo päättää hakata autonsa ovella kylkeen. Kas kun näissä vehkeissä arpikin kaunistus on... :cool:
Pääsee kai sil Toyotallakin kun sen varustelee kunnolla..
Hmmm, olishan toi muutes vinssille ihan hyvä vaihtoehto. Ettet olis Suzukiin suunnitellut samaa, kun viimenäkemältä sun tallin takana oli jotain pitkäkorvaluupäitä laiduntamassa...? :D
Hei mähän puhuin ihan puutaheinää :D Äsken kävin kokeilee sitä virtalukkoa niin ainoastaan nappia tarvitsee painaa jos tahtoo avaimen saada ulos virtalukosta muuten se kyllä menee niin että avain sisälle ja kääntää avainta peukalo avaimen alle etu ja keski avaimen yläpuolelle ja jos ei rattilukko aukea niin kun avain on vedätyksessä niin silloin rattia hieman heiluttelee. Tuo nappi on silloin kun avaimen tahtoi pois lukosta eli se sammuttaa virran mut jättää sen avaimen puoli asentoo ja nappia painaessa jonka jälkeen avainta kääntäessä se kääntyy riittävästi asentoon nolla jolloin avain tulee pois :). On se piru kun vuoteen ei ole tarvinut leikkiä virtalukolla niin eihän sitä muista enää :D
Hei mähän puhuin ihan puutaheinää :D
Ihan riippumatta siitä, onko ratti lukossa vai ei, niin avain ei käänny lukossa jos sen menee lock-asentoon saakka vääntämään, kuten nyt olen tehnyt.
Sen sijaan avain tulee kyllä pois missä asennossa vaan. Välillä hieman ärsyttävää kun pitäis sammuttaa auto ja avain on lentänyt ajon aikana jonnekin ovikoteloon/omaan saappaaseen/repsikan jalkatilaan. :)
keitä oikian pehmiät mokat ja vielä kokeilee.kyllä se lähtee auki
HJ60_Jussi
12.08.2015, 19:44
Vanhalla avaimella teetettiin uusi avain ja seppä palautti avaimen tehtaan mittoihin jolloin se ei enään karkaa ulos joka asennossa ja kelpaa siten myös katsastukseenkin. Ei se silti poistanut sitä kikkailua mutta kyllä se pitkällä kokemuksella kääntyy vaikka toinen ei sitä vielä osaa.
Vanhalla avaimella teetettiin uusi avain ja seppä palautti avaimen tehtaan mittoihin jolloin se ei enään karkaa ulos joka asennossa ja kelpaa siten myös katsastukseenkin. Ei se silti poistanut sitä kikkailua mutta kyllä se pitkällä kokemuksella kääntyy vaikka toinen ei sitä vielä osaa.
Näistä tojotoista ja niiden jipoista tiedä, mutta useemmassakin autossa uuden avaimen teettäminen on sujuvoittanut lukkojen toimintaa ja ruvennut avain pysymään virtalukossa niissä asennoissa kun pitääkin. Eli ei se jouhevaksi kulunut aina niin hyvä. :)
sprinttaa nettiautosta patrollin myynti-ilmoitus,
laita se yöksi kuskin penkilli ja aamulla huomaat että virtalukko toimii.
kyllä toyota säikähtää et sää oot myymässä sen ja ostat patrollin tillalle :D :D
T Rohmo
:D:Drohmon juttua kanattaa kokeilla
sprinttaa nettiautosta patrollin myynti-ilmoitus,
laita se yöksi kuskin penkilli ja aamulla huomaat että virtalukko toimii.
kyllä toyota säikähtää et sää oot myymässä sen ja ostat patrollin tillalle :D :D
T Rohmo
Huhhuh, ny oli lähellä ettei menny vakuutusyhtiöön soitteluks.. Nimittäin kahvit meinas lentää nenästä ja suusta läppärille samaan aikaan ku purskahdin nauramaan. :D
Tää on vissiin se ranneliike. Ainaki mulla :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6535&pictureid=173011
Kävin eilen illalla 0.75l kahvimuki (Nescafe Original, paljon maitoa) kourassa keskustelemassa Lällin kanssa lempeästi siitä, voisimmeko vihdoinkin päästä suhteessamme eteenpäin. Vaan ei, ei se antautunut vieläkään. 1h 20min maanittelun jälkeen totesin sille, että pidä tunkkis, ajan Corollalla. Sitten muistin, että ainiin, eihän Lällissä ole tunkkia. :(
Kävin Corollalla töissä ja kotiin tultuani kävin toiveikkaana vääntämässä pari kertaa Lällin avaimesta. No ei mihinkään!
Esittelin Lällille Häänrikin ranneliikekuvan, sekä Patrollin myynti-ilmoitusta, että "noudamme autonromut"-ilmoituksia, mutta ei. Lälli piti lukkonsa tiukasti kiinni.
Olkoot, totesin. Otamme kovemmat keinot käyttöön. Nimittäin Tojota-miehen.
Lähetetty nöyrä tekstiviesti tekniseen tukipäivystykseen ja jään odottamaan, koska Tojotamies liikkuu näillä nurkilla seuraavaksi. Sitä Lällikin pelkää. Alkaa meinaan lukot aukeemaan saatana. :D
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11863254_1471073643217846_1812688940912731433_n.jp g?oh=0eb697cd1ce6272bef9b080f30b8560d&oe=56479FE9
Ootkos kokeillut vielä tälläistä niksiä?
https://www.youtube.com/watch?v=u2qmKphQnKc
Ootkos kokeillut vielä tälläistä niksiä?
No en, eikä oo ollu vielä lähelläkään! Mut rälläkkään aattelin tarttua ihan rohkeasti ens kerralla kun saan sen pajan pihalle. :)
Enemmänkin naurattaa oma sevotukseni tässä asiassa, kun ihan hyvin tiesin ettei sitä lukkoa saa sinne lockille kääntää, niin mitenkä se sitten silleen piti lipsauttaa. :rolleyes:
No en, eikä oo ollu vielä lähelläkään! Mut rälläkkään aattelin tarttua ihan rohkeasti ens kerralla kun saan sen pajan pihalle. :)
Enemmänkin naurattaa oma sevotukseni tässä asiassa, kun ihan hyvin tiesin ettei sitä lukkoa saa sinne lockille kääntää, niin mitenkä se sitten silleen piti lipsauttaa. :rolleyes:
Mutta eikös se ole niin että se on kiva kun on haastetta ;) Siinähän tylsistyis jos kaikki olis liian helppoa :D
Mutta eikös se ole niin että se on kiva kun on haastetta ;) Siinähän tylsistyis jos kaikki olis liian helppoa :D
No juu ja ei tätä pikku vastoinkäymistä nyt voi edes haasteeksi vielä lukea. Olipahan oma pikku kämmi, joka onneksi hoituu tästä kyllä. :)
Haastetta on sitte kun jään sillä joskus yötä vasten pellolle jumiin tai sitten kun rälläköin jotain tärkeetä vituiksi tai sitten kun löydän tuolta pohjata muuminkokosen reijän tai sitten kun se syttyy palamaan kun hitsaan sitä.... :D
No juu ja ei tätä pikku vastoinkäymistä nyt voi edes haasteeksi vielä lukea. Olipahan oma pikku kämmi, joka onneksi hoituu tästä kyllä. :)
Haastetta on sitte kun jään sillä joskus yötä vasten pellolle jumiin tai sitten kun rälläköin jotain tärkeetä vituiksi tai sitten kun löydän tuolta pohjata muuminkokosen reijän tai sitten kun se syttyy palamaan kun hitsaan sitä.... :D
Mä jäin kerran omalla talvella uutena vuotena jumiin kaverin kanssa kun käytiin ajelee olis silloin korotettu mutta orggis kumeilla vinssi oli mutta ei paikalleen asennettuna :D. Siinä sit hetken mietittyä muistin että ainii olihan täällä työkalulaatikossa sellainen talja.. taljalla liinojen voimin puusta puskuriin veto päälle ja samalla itse tuuppasin takaalta kun kaveri oli puikoissa ja lähti liikkeelle :p. Itsellä on edessä kanssa tuo kopan hitsausta tiedossa muutamasta kohdsta ja tosiaan siinä saa olla tarkkana ettei leimahda tuleen :confused: pyydät jonkun kaverin kipinä vahdiksi sinne :)
Onneksi olin koko viikon valmistautunut henkisesti tähän hetkeen, sillä se meni just silleen niinkuin arvelinkin; kaveri istui ratin taakse niin meni ehkä 10sek niin Lälli hörähti iloisesti käyntiin. Onkohan mun autolla jotain mua vastaan?! :eek::D
No nyt on uusi virtalukko paikallaan ja kävin heti pistämässä tankin täyteen kiisseliä, kun näkyi olevan paikallisella Shellillä alennuksessa.
Ens viikolla aattelin vähän rälläköidä Lälliä keulasta ja lokarinkaarista ja sitten oon myös ostamaisillani 2" korotuspalat. :)
Tosta aattelin ottaa keulasta mallia. Siinä on Lällin idoli ja Lälli jupisemassa keskenään. Lälli sanoo just, että tommonen mustakin sit isona tulee... :o
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=195838
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11896060_1472365353088675_6646252369645910383_n.jp g?oh=c56c10562f146f239f91444cf7898c51&oe=5676FE7D
Mä ainaki kierrän shelli ja st1 kurajakajat mahdollisimman kaukaa ..
Ai mikäs niissä on vikana? :confused:
tÄÄ oN tÄÄ mÄKSÄ vAAN nIIN pERIAATTEEN mIES että sILLÄ nYT oN nUITA oMIA .....
pS. hYVÄ tYYPPI sE kUITEN oN.......:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Ai mikäs niissä on vikana? :confused:
No mun mondeo(bensa) ei toimi st/shell (sama paska konserni ) paskalla hetkeäkään...
Nykii aivan saatanasti ,, ei hetkeäkään nykimäti :mad::mad:
Ja hojo ei toimi juurikaan vaa savuttaa aivan saatanasti ,,, ja voimaa ei ole yhtää :mad::mad:
Mutta teboiltai neste tavara on aivan eri maata :cool::cool:
No mun mondeo(bensa) ei toimi st/shell (sama paska konserni ) paskalla hetkeäkään...
Ja hojo ei toimi juurikaan vaa savuttaa aivan saatanasti ,,, ja voimaa ei ole yhtää :mad::mad:
Miten arvasinkin, että itätavara on se jees... Onneksi ainakin mun länsivehkeet toimii Shell / ST1 polttoaineilla (tuhansia litroja käytettynä).
Anteeksi Perkeille tää topicin sotkeminen, mutta kun ei vaan voi olla kommentoimatta tuommoisiin...
Edit korjaan kymmeniä tuhansia litroja...
Nii .... 10 sek aikoihin pääsee ku yli 30v reenaa näitten toitsujen kans....
Hehee, ei oo häpee olla nopee jos on Tojota-mies! :p
Ei vaan, mie en tuota Läjän virtalukkoa nyt hoksannut, mutta on mullakin yks Tojota-aiheinen hienomotorinen liikesarja hallussa. Yks mun vanhoista Corolloista oli sellainen, kaikki muut sahasi sitä käyntiin jotkut pidempään, jotkut vähän vähemmän aikaa, mutta ainoastaan mie osasin laittaa aina heti suoraan laakista käyntiin. Se vaan piti silleen...juunou, ensin kolme kertaa pumpata kaasupoljinta ja sitten neljännellä polkaisulla kääntää samalla avainta. Paitsi kesällä jos se oli valmiiksi lämmin, niin sitten piti samalla kun käänsi avaimesta niin polkaista urku auki, eikä yhtään pumpata. Mutta se ei keltään muulta onnistunut, vaikka minusta se oli ihan simppeliä. :D
Tää oli nyt vähän hankalampi homma...mitä tähän vastaisi...
No tietysti Fordista voi vähän vittuilla, että ajaisit sinäki Tojotalla niin ei nyi. Hojon osalta edustetaan samaa merkkiä niin siitä ei vissiin passais sitten repiä leukojaan, joten yritän olla osaaottava ja kannustaa sinua eteenpäin Tojotan omistajana. En kyllä ymmärrä miten on mahdollista että Tojota savuttaa ja siinä ei ole voimaa, ootko aivan varma ettet oo erehtynyt? Kuulostaa enemmän Fordilta. :eek::D:p:confused:
No juu, ite tankkaan ihan randomisti eri asemilla yleensä hinnan ohjaamana; sieltä mistä halvimmalla saa. Poikkeuksena toi oman kylän Shelli, koska se on sellainen harvinaisuus että sieltä saa vielä huoltoa, varaosia, renkaita ja ystävällistä palvelua niin usein tulee sielläki tankattua ihan kannatuksen vuoksi vaikka siellä on kalliimpaa kuin kylmäasemilla. En oo kulkineiden käyttäytymisessä huomannut eroa sen suhteen missä on tankannut.
Miten arvasinkin, että itätavara on se jees... Onneksi ainakin mun länsivehkeet toimii Shell / ST1 polttoaineilla (tuhansia litroja käytettynä).
Anteeksi Perkeille tää topicin sotkeminen, mutta kun ei vaan voi olla kommentoimatta tuommoisiin...
Edit korjaan kymmeniä tuhansia litroja...
Ei tääl meikän topikissa oo niin justiin. Täähän on alusta saakka tällainen offroadin ja offtopicin riemukas yhteenliittouma ja se on ihan ookoo niin kauan kun modet jaksaa tätä katella. :o
Että jos jotain kommentoitavaa täälä näkee niin ei muuta kuin näppis laulamaan vaan mun puolesta. Jos ny sivutolkulla alatte tappelemaan ilman mua niin saatan mie sitte ehdottaa että hankitte yhteisen huoneen tai meette ees privaan. :p
Onhan mullakin ollu toyota..
https://gyazo.com/7776dd069feb5c8c72f11e8f194cf302
Tol oli vaan heikkoluonne kun se heittäyty selälleen aina heti kun kohtasi voittajansa..
Vähä samaa vikaa suikkelis, mut siinhän onkin toyotan alusta =D.
hj 60/61
16.08.2015, 11:37
Onhan mullakin ollu toyota..
https://gyazo.com/7776dd069feb5c8c72f11e8f194cf302
Tol oli vaan heikkoluonne kun se heittäyty selälleen aina heti kun kohtasi voittajansa..
Vähä samaa vikaa suikkelis, mut siinhän onkin toyotan alusta =D.
Hieno gorilla....
Ainiin joo tää tapaus juu. :D
Taisi olla niitä aikoja, kun äitimuori ilmoitti muuttavansa muualle, jos ei tää autosekoilu ja ennenkaikkee niiden määrä saunan takana ala vähenee...
Anteeksi offtopic ;)
Nää palstan naiset on kyl vähän vaarallisia... Meinaan aikanaan vastasin erään tyttären pajeron lämppäriin liittyvään kysymykseen ja neuvoin miten tuo korjataan, loppuviimeeks korjasin sen ite ja nyt tilanne on se että ollaan oltu 5 vuotta naimisissa ja yks yhteinen plikkakin on maailmaan tullut.... :D :D
Ainiin joo tää tapaus juu. :D
Taisi olla niitä aikoja, kun äitimuori ilmoitti muuttavansa muualle, jos ei tää autosekoilu ja ennenkaikkee niiden määrä saunan takana ala vähenee...
On se niin herkkä välil =DD
Anteeksi offtopic ;)
Nää palstan naiset on kyl vähän vaarallisia... Meinaan aikanaan vastasin erään tyttären pajeron lämppäriin liittyvään kysymykseen ja neuvoin miten tuo korjataan, loppuviimeeks korjasin sen ite ja nyt tilanne on se että ollaan oltu 5 vuotta naimisissa ja yks yhteinen plikkakin on maailmaan tullut.... :D :D
Ääälääälä tommosia kauhujuttuja täällä kerro, nyt nää ei ainakaan uskalla enää ees puhua mulle! Mie oon toisaalta kyllä niin vanha jo että mun kanssa ei tartte enää tehä lapsia eikä mennä naimisiin, joten siitä ei tartte kenenkään olla huolissaan. Voi jo keskittyä enempi niihin asennushommiin. :D
Ei vaan ku onneks olokoon, se on välillä hieman hassua miten asiat joskus menee tolleen ihan vahingossa ittestään. :)
On se niin herkkä välil =DD
Juu saattaahan se vähän herkistää jos rakkaudella vaalittu mansikkamaa kynnetään pikku-Corollalla kesken sadonkorjuun... :o:rolleyes::D
Tuli muuten mieleen että onhan mullakin Suzuki. Vuodenvaihteessa tilasin Trafilta koosteen, niin siellä luki että oon jonkun Suzuki PV:n haltija. :cool:
Ääälääälä tommosia kauhujuttuja täällä kerro, nyt nää ei ainakaan uskalla enää ees puhua mulle! Mie oon toisaalta kyllä niin vanha jo että mun kanssa ei tartte enää tehä lapsia eikä mennä naimisiin, joten siitä ei tartte kenenkään olla huolissaan. Voi jo keskittyä enempi niihin asennushommiin. :D
Ei vaan ku onneks olokoon, se on välillä hieman hassua miten asiat joskus menee tolleen ihan vahingossa ittestään. :)
Koskaan ei ole liian vanha menessään alttarille sen oikean kanssa;) Mukula hommia en kommentoi mutta tuskin mahdottomuus sekään :D
Juu saattaahan se vähän herkistää jos rakkaudella vaalittu mansikkamaa kynnetään pikku-Corollalla kesken sadonkorjuun... :o:rolleyes::D
Tuli muuten mieleen että onhan mullakin Suzuki. Vuodenvaihteessa tilasin Trafilta koosteen, niin siellä luki että oon jonkun Suzuki PV:n haltija. :cool:
Joku lahjonut sua :) Mun pitäis täs joku kerta saada aikaiseksi museokilvitys omaan pappikseen 62vm sinivalkoinen täysin entisöity niin sillä tulis ajeltua kesässä muutaman isomman lenkin kera tekis hyvää sillekkin:p
^ nyt vähän tais kusahtaa toi sun quote... :eek:
No niinpäs näytti menevän :eek:
En mä pelotteeks tuota kirjoittanut :D vaan sillä että leuka rintaan ja ääntä kohti, ties kuinka hyvin tai huonosti kemiat kohtaa... Ei siinä juuri mitään menetä vaikka toista käy jeesaamassa.. :D
Koskaan ei ole liian vanha menessään alttarille sen oikean kanssa;) Mukula hommia en kommentoi mutta tuskin mahdottomuus sekään :D
Joku lahjonut sua :) Mun pitäis täs joku kerta saada aikaiseksi museokilvitys omaan pappikseen 62vm sinivalkoinen täysin entisöity niin sillä tulis ajeltua kesässä muutaman isomman lenkin kera tekis hyvää sillekkin:p
No eiku ei mitään semmosia. Jos huomaisin 40-vuotiaana olevani naimisissa ja pienen lapsen äiti, niin se olis kyllä sama ajaa Läjällä rotkoon saman tien. :eek:
Ei mitenkään pahalla tai väheksyen niitä kohtaan ketkä on naimisiin päätyneet tai sellaisesta haaveilee, mutta ei se mulle ole mikään juttu. Avioliitto on minusta vähän sellainen uskonnollisten perheiden vanhentunu tapa...eikä mulla todellakaan ole perhesuunnitelmia. :)
Lapset on ihan ehdoton nou nou tässä vaiheessa, kun vapaus kolkuttelee jo mutkan takana. Oon jo niin hyvässä vaiheessa menossa, että nykyisin se on meilläkin mie joka kysyy jälkikasvulta, että saanko olla yötä pois kotoa. :D
Sitten kun se muuttaa jonkun lissun perässä pois kotoa niin aion lähteä reissuhommiin ja varmaan luopua asunnosta kokonaan ja vuokrata sen sijaan vaikka autotallin. Joten ei mitään vauvoja ja kahleita vaan vapaus. Jos joku samoin ajatteleva haluaa pitää kädestä kiinni niin hieno homma. Mut mitään perheenäitiä minusta ei saa. :)
Mulla kummittelee sielä Trafin rekistereissä mun vanha PV, oon ite siirtynyt autoon jo 20v sitten (oli muuten niin hyvä mopo, että sillä tuli ajettua ikävuodet 14-19v :D ), mutta PV jäi sukuun pyörimään ja lienee tuon velipojan ranchilla nykyisin odottamassa, että meijän jälkikasvut siirtyy mopoikään. Täytyy ehkä siitä hieman jotain virityksiä purkaa sitä ennen... :o
En mä pelotteeks tuota kirjoittanut :D vaan sillä että leuka rintaan ja ääntä kohti, ties kuinka hyvin tai huonosti kemiat kohtaa... Ei siinä juuri mitään menetä vaikka toista käy jeesaamassa.. :D
No juu ja kunhan miekin vaan irvistelen, kuten tapana on. :)
En nyt ainakaan uskois että siinä mitään menettää. Ja ilahduttavan hyvin täältä Offipalstalta on apua löytynytkin, siis tää on aivan mahtava yhteisö! Aina on löytyny joku joka on edes yksityisviestiä laittanut ja kertoillut juttuja ja joidenkin kanssa ollaan jo ehditty juoda kuusi litraa kahvia ja höpöttää maastureista ja hitsaamisesta suu vaahdossa ihan livenäkin. Miten musta muuten tuntuu, että en ole ihan ainoa täällä jolla on "vähä" ADHD? :D Tuntuu että maasturit (ja kamppailulajit) vetää puoleensa tällaista keskimäärin vähän levottomampaa ja puheliaampaa porukkaa. :)
Edit: ettei oo taas pelkkää offtopiccia, niin eilen ei päässyt pajalle, eikä tänäänkään. Ehkä jos huomenna saisi Lälliä vähän muotoiltua.
Edit2: eilen joku random-setä ihmetteli parkkipaikalla kun on tytöllä iso auto. Ei se nyt minusta NIIIIN iso ole. :D
Mukavan tuntuisen soljuvan threadin sit saanu täs jossain välis tänne aikaan:)
Kohtuu hyväkuntoisen oloinen on lähtökohta(Lälli):D
Tarvii todellaki jäädä seuraa,mitä seuraavaksi,hyvältä näyttää..Tsemppii isosti!!!
^ Kiitti G280E! ...omistajan kunto onkin vähän Lälliä heikompi. :o
Noniin, niin. Enpä ole koko viikkona päässyt rapsuttamaan Lälliä, kun ei nyt taas yhtään pajan kanssa sovi aikataulut kohdalleen. :(
Miehän muutes tuoreen offihulluuteni lisäksi yritän urheillakin, joten menee noihin treeneihinkin aikaa.
Eilen olis ollut pajalla mahdollisuus ruopia Lälliä, mutta miepä olinkii sitte maksullisen naisen luona. Hän kehotti mua riisumaan housut ja käymään sitten makuulleni. Hän hieroi käsiinsä öljyä, lähestyi minua hymyillen ja seuraavan tunnin ajan huusinkin tuskasta, sillä hän oli nähkääs urheiluhieroja. Sanoi, että oon takakiree ämmä ja käski käydä useammin.
Taidan jättää Punkan offipäivän väliin, jotta pääsen edes lauantaina pajalle.
Sitä odotellessa kävin ottamassa Lällistä vähän "nollakuvia", sillä senhän tietää että ne unohtuu ottaa sitten kun vihdoinkin pääsee jotain aloittamaan. Toistaiseksi siis "to do"-listalta on poistunut vasta virtalukko joka uusittiin kokonaan, niin ja ralliratista minulla on kaupat sovittuna muttei vielä tehtynä.
Mutta tässä siis tätä lähtökohtaa, paljonhan tuosta ruosteesta poistuu kun vähän avartaa pyöränkaaria ja riisuu keulaa, lommoille sitten tuskin mitään viitsii edes tehdäkään kun niitä saa metästä lisää kumminkin. Mutta on siellä nyt jotain kukkaa ja kökköä mitä pitää rapsutella.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11863434_1475159622809248_6209524612502245218_n.jp g?oh=e989613d5ecd0acb779725d3f0f2973b&oe=56385C52
Kuskin ovi + helma
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180240
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11899862_1475159716142572_713851351270966412_n.jpg ?oh=aeac186014a44aef97d47e2db45a6e2b&oe=563D3ADD
Kuskinpuolen takanurkka
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180241
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11896021_1475159902809220_2199837994206923970_n.jp g?oh=01682cbad83b1ba9a3179e6d1c9ce88e&oe=564693DE
Ikkunoiden alareunatilanne
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180242
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11889551_1475160336142510_8121837924387247089_n.jp g?oh=ad31ca1e005ee4ac76ca62d940d5e546&oe=56702229
Repsikan etuhelma
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180245
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11863306_1475160696142474_5726753047912984027_n.jp g?oh=5e330cafa0c3ee99c12d8d9f25029fe4&oe=563F3404
Repsikan takahelma + ovi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180244
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11221577_1475161689475708_52435520249950425_n.jpg? oh=9b507e8ef1684971d0fb1b1089589f7c&oe=5635F56D
Konepelti hilseilee
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180247
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11873748_1475162019475675_8084583920816086067_n.jp g?oh=72e207c37d78ab25a063a1570f768473&oe=5671A402
Kuskinpuolen ikkunannurkka
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180248
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11892278_1475162432808967_7621248038915627398_n.jp g?oh=b37b8b01f5be5747976b90883afafac9&oe=5670BB25
Tankin luukku.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180250
Ainahan mie haaveilin mettänvihreestä maasturista, mutta tartteeks tuosta nyt sitten SERMAXin kopiota tehdä kun melkein samoilla kylilläkin pyöritään ja toisekseen nythän mulla on oma maasturi joten voin vaihtaa väriteemaa just niin usein kun huvittaa. Hetken mietiskelin maalaisko sen vaikka hehheh Nescafén taikka Kempin väreihin, sitten mietin hetken jotain lentokoneteemaa, mutta sitten tajusin että jumankauta, homman nimihän on IN THE NAVY! :D
Juu että hänest tulee nyt sitten laivaston harmaa, pikku lisämausteilla... :p
Mut sitä maalia odotellessa on vielä paljon tehtävää, ruosteita rapsutellessa aion kuunnella IN THE NAVYyyyy (https://www.youtube.com/watch?v=InBXu-iY7cw) niin pysyy tavoite mielessä.
Kuunnelkaa työkii. :)
Eipä täs muuta täl kertaa ku HOLD FAST!!!
:D
Eiku edit: tää unohtu!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=179397
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11873403_1475185912806619_169380600521684295_n.jpg ?oh=1a73588b329910dca91e71253bca6e93&oe=566F45B2
Noi helmathan ratkee ihan ittestään kun otat pärrän käteen ja leikkaat ne helvattiin. Sit vähä rhs tilalle, ja rocksliderit kans.
Sit väkerrät panssarit ja ajelet vaik vuoden.
Nimim. Liika remppa vie motin.
Noi helmathan ratkee ihan ittestään kun otat pärrän käteen ja leikkaat ne helvattiin. Sit vähä rhs tilalle, ja rocksliderit kans.
Sit väkerrät panssarit ja ajelet vaik vuoden.
Nimim. Liika remppa vie motin.
Joo just silleen on tarkoitus tehdäkin. :) Eikä mitään turhan tarkkaa, en mie noita lommoja ala sipistelemään, mutta ruostekohdat tietty, ennenku vetäsee uuden maalin.
Pätkä ihan asiallista panssariahan siellä onkin jo:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180256
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/11091452_1475210549470822_7110353272029502623_n.jp g?oh=f9108fad7c3a12eda804ce2e05aad52c&oe=5682B97D
Täytyy kyllä myöntää että kuvia kun katselee niin mulla näyttäis olevan ihmeen siistissä kunnossa tuo oma koppa tos pihalla. Runko tosin olikin sen edestä sit pilalla :D Ps panssarit kans tehtävä tuolla nyt ei ole minkäänlaista panssaria :confused:
se siun ralliratti roikkuu meidän naulakossa tällä hetkellä.:)huomenna vissiin tapahtuu kauppa akti?
ratti tulee vanabii toyota mieheltä runner88.ratti on peräisin dx corollasta ja se oli helmi:)
se siun ralliratti roikkuu meidän naulakossa tällä hetkellä.:)huomenna vissiin tapahtuu kauppa akti?
ratti tulee vanabii toyota mieheltä runner88.ratti on peräisin dx corollasta ja se oli helmi:)
Joo huomenna tehään kaupat! Kiitti jeesistä Lepa! Aivan mahtava homma. DX:t onkii kovii pelei. :)
Mie pääsen Vantaalta töistä 15:30 ja tuun varmaan suoraan sinne Saloon, mutta moottoritie sinnepäin on perjantaisin täysin tukossa ja täytyy mun pysähtyä matkalla jonnekin syömään ja kahville ainakin. Joten en tiiä monelta oon Salossa + sitten pitää vielä etsiä sinne mestoille. Mutta soittelen teille sitten kun oon hukassa jossain kuusessa. :D
On kyl ihan horror-aikataulu tulla suoraan työmaalta, varautukaa siihen että mie oon hikinen ja kyrsiintyny ja makaan jossain kuusen alla voivottelemassa kesän kurjuutta... :D
jesse89, en mie tiiä onks toi IHAN niin paha kuin se näyttää. Tai siis että oikein etsimällä etsin kuviin kaikki pahimmat paikat. Onhan se vähän metässä jo kuhmua saanut, mutta kuten jo todettua niin metsähenkiset muokkaukset poistaa jo itessään suurimman osan ruosteongelmaa.
Haluan hetken ainakin vielä olla auvoisassa luulossa, että runko tossa olis hyvä. Ees pienen hetken, pliis. Katon sitä joskus...joskus sitten. :o
Sen verta kantsii katsoa ettei runkoon ole paljoa massaa laitettu. Mulla meinaa kaikki hyvin massatut paikat oli ihan lahoa jotka oli kertaalleen korjattuja kun taas etupäässä jossa ei pahemmin massaa vain pientä pinta ruostetta niin se olikin kuin uus :) tuossa kuva kopasta ja rungosta alku vaiheessa ja viimeinen kuva toissa päivältä kohta maalausta vaille :)
Gary Grand
21.08.2015, 07:59
Mut sitä maalia odotellessa on vielä paljon tehtävää, ruosteita rapsutellessa aion kuunnella IN THE NAVYyyyy (https://www.youtube.com/watch?v=InBXu-iY7cw) niin pysyy tavoite mielessä.
Kuunnelkaa työkii. :)
Eipä täs muuta täl kertaa ku HOLD FAST!!!
..keles! Olihan video! :confused::D:cool:
Ihan tuli lapsuus mieleen!
..Ja selkis mistä oon viiksityylini kaapannu..:o:o:o Huh!:D
Mutta rojektiin:
On kyllä tosissaan hyväkorinen tojo sulla. Äkkiä vaan rapsutteleen ja peitteleen sitä ettei vähät kukat puhkea kupaksi..:mad:
Sitten kun uskallat katsoa tarkkaan, niin kattelepa ajatuksella se takarunko, sieltä poikittaisen palkin, iskarien ja jousien luota ...
Ja kahvi valmiiks ennen alle ryömintää ...
Nii mainittakoon vielä että itsellä runko sai rae puhalluksen :D periaatteessa kaikki paikat mitä kerkesin joskus aikoinaa tekemään 2mm tavarasta niin pölly vain kävi kun rakeet meni läpi nuin ohkaisista aineista:D. Toisaalta kaikki paikat mitkä kesti puhalluksen reikiintymistä oli hyvää rautaa viel :) Ja tosiaan nyt tuo kuvassa näkyvä rungon jatko on toteutettu rhs palkista 5mm seinämällä olevasta että ei varmaan tarvi mun aikana uusiks tehdä :D
Uuh nyt on meidän yhteinen neitsytmatka metsässä suoritettu ja meni se ainaki paremmin kuin Titanicin matka. :D
Salossa ajoin mukavaa mettätietä, mutta jännittihän se kun ekaa kertaa ja ihan yksin siitä lähti yrittämään. Saavuin paikalle reilusti myöhässä ja läksin yksin etsimään muita metsästä. Kerran ajoin kantoon mut pääsin pakilla pois. Molemmat peilit hivautin petäjään muttei onneks hajonnut. Ja se helvetin vetokoukku pitää repiä sieltä hanurista pois nyt niiku ASAP, eli vaikka huomenna. Koukun jysäytin kiveen, kun en tietty yhtään muistanut että se on vielä matkassa mukana.
Valoja pitää saada taaksepäin lisää, kiireellisyysluokka kans aika korkeella. Ulkona on hurjan pimeetä jo. :eek:
Kotimatkalla kävin ABC:lla ostamassa helevetin pitkän kahvin ja hihittelin miten hyvä fiilis tulee kun hieroo vasta ostettua autoa mäntyyn. Vähän kyllä matkamukavuutta himmentää kun en osaa käyttää Lällin mankkaa. Mullahan oli Corollassa joskus 90-luvulla nännimankka, joka pyöritti c-kasetteja. Audiotietämykseni on edelleen sillä tasolla. Lällin mankka soittaa muistitikkua, jossa on melkein 500 biisiä, mutta mankka soittaa silti vain pariasataa samaa biisiä aakkosjärjestyksessä ja loppuja se ei löydä. "Uuden" corollani mankka löytää sitten taas ihan eri biisejä siitä tikulta ja se osaa soittaa randomillakin. En ymmärrä. :o
Huomenna aattelin mennä jonkun nurkkiin irrottamaan perskoukun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=195842
- Ikkunoiden tummennus
Valoja pitää saada taaksepäin lisää, kiireellisyysluokka kans aika korkeella. Ulkona on hurjan pimeetä jo. :eek:
Kannattaa harkita laittaako tummennus kalvoja. Katukäytössä ihan ok, mut metsässä ei ehkä niinkään.
tuohon vetokoukku hommaan itsellä ollut koukku kiinni aina metsässäkin :D hieman joutuu katsomaan mistä ajelee tms mutta voihan se olla että jospa sen koukun sit ottais pois lähinnä siinä on se perävalon pistoke yhteydessä siihen koukkuun niin ne 3 ruuvia sieltä takaa että sais pistokkeen irti kyllä työ tiedätte ruostuvat puhki aina ja lahoo kun niitä koittaa aukoo:D
Kaitsu67
22.08.2015, 12:06
tuohon vetokoukku hommaan itsellä ollut koukku kiinni aina metsässäkin :D hieman joutuu katsomaan mistä ajelee tms mutta voihan se olla että jospa sen koukun sit ottais pois lähinnä siinä on se perävalon pistoke yhteydessä siihen koukkuun niin ne 3 ruuvia sieltä takaa että sais pistokkeen irti kyllä työ tiedätte ruostuvat puhki aina ja lahoo kun niitä koittaa aukoo:D
Niihin kun vaihtaa hapokkaat A4:set niin lähtee auki. Itellä itseasiassa vaan yhdellä se kiinni, niin nopeempi vielä irrottaa, ei se johto niin paljon sitä väännä jos on oikean mittainen....:rolleyes:
Kannattaa harkita laittaako tummennus kalvoja. Katukäytössä ihan ok, mut metsässä ei ehkä niinkään.
Vähän samoilla linjoilla, itekin meinasin laittaa tummennukset, mut sitten kun muutama syksysafari pimeessä, niin vaikka valojakin on taakse ja sivuille niin paremmin näkee ilman tummennoksia.
Tänään irrotin sen vetokoukun vihdoin. Lisäksi siirsin vararenkaan takapenkin taakse ja heivasin vararengastelineen hiiteen, kuten myös sen peltilämiskän joka oli typerästi rekkarikilven alla. Oikeanpuolimmaiseen takaoveen pitäisi löytää alempi sarana jostain. Oma on rikki.
Vaihdoin ralliratin paikalleen ja muotoilin uuden ratin takia uusiksi ne muovikikkareet, jotka irrotin silloin kun virtalukkojumppa alkoi. Luonnollisestikaan kiinni en vieläkään saanut niitä muoveja, kun oli kiire mettään ajelulle... :)
Metässä oli mukavaa, eikä tullut damagee. Nyt otti sitten takapuskuri yhden osuman, kun vetokoukkua ei ollut. Aina pitää hakata persettä kiveen?!
Jarrut pitäis ilmata ja moottoriöljyä lisätä (mitä öljyä tuonne muuten kuuluu kaataa???) kohtapuoliin. Jos ei jarrujen ilmaus auta niin täytyy niitäkin sitten vilkaista tarkemmin. Jotenkin tuntuu että ne ois hiipumaan päin...
Ralliratti on superkiva ajaa tiellä, ei ala enää huimata niinkuin sen vanhan laivaruorin kanssa. No metässä se on tietty vähän hankalampi, mutta selvisin silti ja laskin suosiolla irti jos meinasi lähteä käpälästä. Sitä urakkanuppia täytyy alkaa nyt metsästämään, niin jaksaa metässäkin veivata paremmin.
Niin ja sitten katsoin vihdoinkin sen mystisen ilmastointiteipin alle, kun uteliaisuus kasvoi liian suureksi (eli toisinsanoen olin vihdoinkin henkisesti valmis tähän hetkeen). Laitoin muutes uuden teipin paikalleen aika pian! :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180365
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11260449_1477431405915403_1896494013451793646_n.jp g?oh=7a1782de667851a93bb1efc6a4f9cb37&oe=563E24A1
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11900069_1477433062581904_1393953526558349601_n.jp g?oh=fbbcd5038224a937c2fe701771db8cd5&oe=5638BDB0
Ps: oon muistanut huolehtia myös riittävästä kofeiinitasosta.
Kiitti tästä päivästä niille jotka olivat läsnä! :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=185392
Tuli yks DinGon biisi just mieleen ;)
totta niin tulee viimisestä kuvasta:):)
^ Sitäki biisiä eilen Lällin kanssa soitettiin! :)
Mulla on vasen käsi palanut, oon ajellu allit pokalla eilen koko päivän. :D
Pikakysymys: mitä öljyä tuonne kaadetaan? Oon kohta lähössä kauppaan,pitäis vaan tietää mitä ostaa.
"parhaasta" öljystä on mielipiteitä lähes yhtä monta kuin on vaihtoehtojakin.
Mut näitä on ite tullut käytettyä omissa kotteroissa mm. hiacessa, läjässä, pajerossa.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/595004/Mobil-Super2000-10W-40-4L-osasynteettinen
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/6415790364227
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/6415790365224
No sitä mie pelkäsinkii. :D
Mutta tosiaan mulla ei ole pienintäkään aavistusta mitä sinne pitäisi kaataa. Mulla ei ole koskaan ollut edes dieselautoa. Vanhassa Corollassa oli 10w/30 mineraalit ja uudemmissa on ollut 0w/40 tai 5w/40 synteettiset. Nyt vaan aloin pohtia, että ei hitto mitäs tuonne Läjään laitetaan?! :eek:
Kyseessä olis nyt vaan sellainen "sekaan lorautettava" öljy, eli taidan valita tuon Motonetistä löytyvän edullisen Mobil Super2000, mikä linkissäsi oli. Kiitos! :)
Sitten kun suoritan öljynvaihdon, niin siihen mennessä olen varmaan ehtinyt oppia aiheesta lisää ja kykenen omiin päätöksiin. Eli ilmeisesti sen verran pitää ainakin purkin kyljestä osata tavailla, että "sopii turbodieseliin"!?
Kaitsu67
23.08.2015, 10:21
Jep.
Vanhempaan autoon/moottoriin tollanen 10W-40 puolisynteettinen on ihan kelpo perusöljy, Mobilin ja Teboilin öljyt on ihan hyviä.
Itse kaatanu noihin vanhempiin Teboilin Silver 10W-40, saa monesta paikasta ja kohtuuhintainen.
Ihan toiminut hyvin. Mutta kuten edellä, onhan noita mielipiteitä yhtä paljon kuin öljyjäkin, puoli/täyssynteettinen jne, mut vanhaan koneeseen en laittais mitään kovin ohkasia 0W- tai 5W- ölppiä ainakaan kesällä....
Noni, hyvä. Kiitos. :)
Nyt vaan öljykaupoille, steppaamaan hyllyriviä eestaas ja hokemaan itsekseen, että "10w/40, osasynteettinen, sopii turbo dieseliin - muista ostaa myös se urakkanuppi"
...pitäiskö kirjoittaa muistilappu...
:o
Urakkanuppi on niin kauan kiva kunnes kantoon/kiveen tms. ajettassa ratti pyörii pari kiekkaa "hippasen" vikkelää ja sit lasketaan sormia että löytyskö edes tärkeet vielä siitä kohasta missä niiden pitäs olla..
Urakkanuppi on niin kauan kiva kunnes kantoon/kiveen tms. ajettassa ratti pyörii pari kiekkaa "hippasen" vikkelää ja sit lasketaan sormia että löytyskö edes tärkeet vielä siitä kohasta missä niiden pitäs olla..
Mielestäni nupin kanssa on sormet paremmassa turvassa kuin ilman, juurikin siis em. tilanteessa. Makuasioita lienee tämäkin siis. :)
Ölpät tuli ostettua, valinta osui siihen kanisteriin jossa luvattiin "kovaan käyttöön jo hieman iäkkäämmille herrasm...ajoneuvoille".
Mukaan tarttui, "yllätys, yllätys", öljyn ja urakkanupin lisäksi ratinsuojus, puukkoo, sivuleikkurii, sähköteippii, mustekalaa ja kaikkee muuta tuollaista ihanaa pikkutilpehööriä. :o
Kauhea menetyskin on näemmä tullut offin ajossa, sillä kotipihassa huomasin, repsikan penkin takana säilyttämäni jakkara on näemmä levinnyt atomeiksi. RIP Palli! :( Täytyy hankkia joku uusi steppilauta kun seuraavaksi käy Motonetissä.
Niin ja sitten katsoin vihdoinkin sen mystisen ilmastointiteipin alle, kun uteliaisuus kasvoi liian suureksi (eli toisinsanoen olin vihdoinkin henkisesti valmis tähän hetkeen). Laitoin muutes uuden teipin paikalleen aika pian! :D
Namnam. Minäkin tuossa taannoin "vaan katson miksi tuulilasin tiiviste niin pullottaa"... Kauheat ruosterotan bileet ollee karmissa. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=731&pictureid=166883
Vanhan autonkotteron tuulilasinympärys on kyllä semmoinen ihana "box of worms"...
Itse olen omaani käyttänyt valvolinen punainen purkki 10w40 maxlife diesel siin lukee. Urakkanupeista sen verran että liike mikä myy traktoreihin osia saa sieltä hyviä kestäviä nuppeja. Se on vain toinen asia saako sitä hyvin normaali paikalle kiinni vai pitääkö kiinnitys toteuttaa puoliin.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/597018/Valvoline-MaxLife-Diesel-10W-40-5l
Namnam. Minäkin tuossa taannoin "vaan katson miksi tuulilasin tiiviste niin pullottaa"... Kauheat ruosterotan bileet ollee karmissa. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=731&pictureid=166883
Vanhan autonkotteron tuulilasinympärys on kyllä semmoinen ihana "box of worms"...
Aagh! :D
Haha joo, miekin onnistuin hetken huijaamaan itseäni, että "se on vaan joku teippi...". Pakkohan se oli vihdoin katsoa että kuinka paha mörkö siellä asuu. Täytyyhän tuo auki ottaa sitten ennen maalitalkoita. Ikkunanirroitushommiksi menee. Varautukaa myymään mulle uusi lasi, jos käy joku hupsis... :rolleyes:
Vanhassa corollassa kastui aina rankkasateella sukat jos ajoi reippaasti mutkaan. Vesi lirisi jännästi jostain kojelaudan alareunasta repsikan puolelta ja vain jyrkässä mutkassa se kulkeutui kuskin jaloille.
Lammikkoa kertyi vähän repsikan lattialle jos kovasti satoi. Auton ulkopuolelle ei (eikä oikein sisäpuolellekaan) näkynyt mitään osviittaa mistä se vesi mahtaisi tulla. Vasta maalaustalkoissa kun tuulilasi irrotettiin, niin reikä löytyi repsikan puolelta tuulilasin alakulmasta, tiivisteen suojista. :)
jesse89, nuppi löytyi Motonetin tuninkiosastolta. Nähtäväksi jää kestääkö se metsää vai tarviiko seuraavaksi mennä traktorikauppaan. :D
Tuli muuten mieleen vielä urakkanuppien turvallisuudesta, että sattuipa perhepiirissä kerran sellainenkin, kun kuski irrotti auton liikkuessa turvavyönsä siinä viimeisessä risteyksessä ennen määränpäätä, niin turvavyö tarttui urakkanuppiin ja vyö meni lukkoon ja näin ollen ratti lukittui linkkuun. Oli kuulemma hetken ollut rekan kabiinii täynnä tohveleita ja käsiä, ja vähän hikeäkin oli pukannut. :D
Itsellä jäänyt scanian nuppiin hiha jumiin kesken kaupunki veivausta. Onneksi paita antoi periksi ennen kättä ja tilanteesta selvittiin mustelmalla ja uudella vaatekappaleella..:rolleyes:
murkula_
23.08.2015, 13:39
Oon samaa mieltä. Parkkis ja kaupunkipyörityksessä hyvä laite mutta ei metsässä.
Nimimerkillä "peukaloni murtanut"
Täältä ääni raskaankaluston kaupoissa myytäville nupeille. "Kehälle kuin kehälle" sopiva ja saa kulman mieleisekseen, ja paremman tuntuisia käteen kuin Järkikaupan knuppi josta pitää sauman kohta hioa sileäksi jos meinaa ilman rukkasia pyöritellä.
Mulla on toi pistorasia ihan vaan mustekalalla tuolla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=195840
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11924249_1478036749188202_7459721842507311422_n.jp g?oh=ee65dcaf7505337406f448e55a998b4f&oe=567F7A15
Tämmöisen pienen muutoksen joutui rattimuoveihin tekemään. Ensin rälläkällä kaulus irti ja sitten persreikäkoneella vähän avarrettiin aukkoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=195839
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11888045_1478037062521504_8553499380568393094_n.jp g?oh=150954764fd8402f64fc231c7fffd5ec&oe=5640B703
...on ne muovitkin jo kiinni ja hyvin istuu nyt ralliratin kanssa.
Punottava rattijuttu sen sijaan ei ole vielä kiinni, koska ei se oikein istunutkaan tuohon paksuun rallirattiin ja mulla meinasi vähän nousta savu korvista sen punonnan kanssa. Urakkanuppikin jäi täten irralleen odottamaan mitä teen ratin kanssa, sehän ei missään parhaassa iskussa enää ole joten jotain siihen pitäis laittaa. Mahtaisko mailateippi kestää auton kuumuudessa?
Koneeseen lurautin öljyä ja muuta en tänään olekaan saanut aikaiseksi, paitsi vein sen peräkoukun, ratin, varapyörätelineen ja rekkarikilven pellin hiiteen tuolta autosta pyörimästä.
Mistäs tuollaisia peräkärryn sähkö pistokkeita mahtaa löytyä? Itellä perinteinen pistoke johdon päässä ja ainakun ei ole kärry perässä niin sit johto on takaluukussa. Joten tuollainen pistoke passais itellekin loistavasti.
Hessu888
23.08.2015, 21:56
Varautukaa myymään mulle uusi lasi, jos käy joku hupsis... :rolleyes:
Tasan 100€ maksoin tehdasuudesta lasista alkukesällä. Ei kandee ostaa käytettyä hiekkapuhallettua mallia...
Haet mun tynnyrist omaan kannuun teboilin 10-40 ja vaihat öljyt kokonaan.
Tasan 100€ maksoin tehdasuudesta lasista alkukesällä. Ei kandee ostaa käytettyä hiekkapuhallettua mallia...
Eipä ole paljoa hintaa uudellakaan. :eek: Ei ne vissii nämä vanhat lasit tosiaan ole niiiiin arvokkaita.
Haet mun tynnyrist omaan kannuun teboilin 10-40 ja vaihat öljyt kokonaan.
No sitä Teboilin miekii ostin nyt. :) Täytyy kyl ehottomasti käydä sun tynnyrillä jos tämmönenkin optio on olemassa. Pitää nyt vaan kattoa mikä vkl ehtis sinnepäin kun on, yllätys yllätys, kauheesti kaikkee mettäajoo tiedossa. :D
Ja juu kyl mie ne öljyt vaihdan kokonaan, mulla on suodattimetkin ostettu.
Mistäs tuollaisia peräkärryn sähkö pistokkeita mahtaa löytyä? Itellä perinteinen pistoke johdon päässä ja ainakun ei ole kärry perässä niin sit johto on takaluukussa. Joten tuollainen pistoke passais itellekin loistavasti.
No tää patentti tuli mulle samalla kun autokin, joten en tiiä mistä pistoke on peräisin. Mutta eikö niitä(kin) luulis saavan vaikka Motonetistä, Biltemasta yms? Joku viisaampi kertokoot.
Hessu888
24.08.2015, 10:47
Eipä ole paljoa hintaa uudellakaan. :eek: Ei ne vissii nämä vanhat lasit tosiaan ole niiiiin arvokkaita.
Sori 115€ makso se uus, eikä 100€ kun tarkistin sähköpostista tarjouksen. Saman kylän sisällä hinnoissa on kyllä helposti 100% erot halvimman ja kalleimman välillä.
Kyllä hintoja kannattaa kilpailuttaa.
Joskus aikanaan nuorena tyttönä tein soittokierroksen pimppicorollan iskareista. Kalleimmat löytyi Toyota-liikkeestä, niille sai 10 000km takuun ja hinta oli, en nyt enää muista tarkkoja hintoja, mutta sanotaan vaikka 200mk.
Halvimmat löytyi Varaosamaailmasta, takuuta sai 2v ilman kilometrirajoituksia ja hintaa oli 69mk.
Pimppikseen myös ikkunanvaihto oli halpaa; uusi tuulilasi vanhalla tiivisteellä lasiliikkeen paikalleen asentamana, lauantai-aamuna; 300mk.
No sitä mie vaan tulin sanomaan, ett nyt ei ole projekti edennyt, kun oon taas treenannut kovasti ja pajakin meni taas kiinni. Öljynvaihtoon yritän päästä viimeistään maanantaina.
Mutta kehuja siitä, että nyt on sellainen auto, että saa penskankin houkuteltua mukaan ihan helposti. :D
Eihän tuota muuten nyt enää äitin kanssa leikkiminen kiinnosta, yhteiset menot kaatuu siihen että penska lähteekin mieluummin kavereiden kanssa jonnekin. Mutta nyt ei tarvinut edes houkutella; kysyin vaan lähteeks se mun ja Lällin kanssa mettään. Yhtään ei haitannut edes aikainen aamuherätys. :p:eek:
Nopeasti on lähtenyt tämä offiharrastus käyntiin Perkeillä. Eli ei parannella autoa ensin paria vuotta vaan lähdetään heti kokeilemaan auton/kuskin rajoja metsään. Asiallista toimintaa :)
No juu käytiin Lällin kans ajelemassa, oli hyvä päivä, eikä tarvinu lähteä tyhjin käsin kotiin, sillä käsiin jäi pakoputki. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=195841
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11898546_1483004002024810_7975942177085963490_n.jp g?oh=9d2d8aeee763416b395249d61f37514b&oe=56392319
Että jotain pientä laittoo on vissiin tulossa. Nii ja lisäjarruvalokin näyttäis tippuneen. Ja peruuttaessa kuuluu narinaa. :o
Edit: Nopeasti on lähtenyt tämä offiharrastus käyntiin Perkeillä. Eli ei parannella autoa ensin paria vuotta vaan lähdetään heti kokeilemaan auton/kuskin rajoja metsään. Asiallista toimintaa :)
Tänään olikin opettavainen päivä. Rajat meinasi tulla vastaan (kuskilla) heti taipaleen ensimmäisellä sadalla metrillä, sillä siitä alkoi ylämäki. Katsoin kauhusta kankeana kun muut meni siitä ylös ja sitten vaan menin perässä. Hyvin piti renkaat, eikä mitään ongelmaa ollut, muuta kuin että pelotti niin saatanasti mutta en kehannut lapseni läsnäollessa huutaa, että "VITTU MYÖ KUOLLAAN!!". Ja se mäki olikii sit helpompi miltä näytti. :)
Pakoputken teloin ihan omaa tyhmyyttäni kantoon, se oli sitten reitin viimeisellä sadalla metrillä, kun nälkä täristi jo käsiä ja mielessä oli enää kauhia väsymys ja ne makkarat, jotka grillataan seuraavan mutkan takana. Joten kun jysähdin kantoon, niin revitin siitä väkisin vaan yli sen sijaan, että olisin etsinyt paremman ajolinjan. http://www.mersenneforum.org/images/smilies/extra/gah.gif
Tänään opin myös käytännön kautta, että missä kohtaa se olis sitte "kakkonen ja happee".
:)
-perkei- lienee sen verran nuorempi palstalaisena, ette ehkä muista tarinoita HoTTenToTista, tuli vaan tää kylkipiirros tuosta pakoputki kuvasta mieleen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=4556
siinähän just kuvautui kesken retken irtoilevien mekaanisten välttämättömyyksien ja kuljettajattaren tunteiden summa
^ :eek: http://img.gistmania.com/emot/laugh.gif :D
Joo siis samankaltaisuus on täysin sattumaa! En ollut tämmöiseen vielä törmännyt. Nyt jäi pelottamaan, ettei toi piirretty kuva olis mikään enne. Täytyy kattoa ettei eväsreppuun ole mennyt käärmeitä...ja toivottavasti toi kukka ei kuvasta tulevaa ruosteprojektia... :eek:
Edit: varastin t.haapalan kokoelmista pari kuvaa eilisistä ajoista:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/11953117_1483308941994316_808280352074834234_n.jpg ?oh=2165d104d8983354c99bd52b4b50394e&oe=567A1034
Joku näytti meille suolla persettä (ei onneksi paljasta), mutta Lälli kellui suossa kuin palokunnan hevonen juhannusyössä, eiku hä, eikä yhtään jumittanut.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180817
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtl1/v/t1.0-9/11951800_1483309195327624_8665791867476452478_n.jp g?oh=3b2cace4a4f68b1453b20f8ed9f1a03e&oe=5661E98B
Kakkonen ja happee! Peilit on käännetty virtaviivaisesti ilmanvastuksen vähentämiseksi, sillä näillä nopeuksilla saattaa muuten tulla ulokkeiden kohdalle turbulenssia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180818
Varastin myös Pajaresin kokoelmista pari kuvaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180850
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11951938_1483397905318753_3256305995314777424_n.jp g?oh=b48ed890d1974c2174b040cd29866ce9&oe=5660EBA8
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11953215_1483398015318742_2399182374974968779_n.jp g?oh=5d36b992b3fcc64b5b0daed3e0067dd1&oe=566F510D
Minuu pelotti nää mäet, oliko kolmas vai neljäs yritys vasta kun uskoin, että kakkonen ja happee. Sitten nousi ihan helposti, turhaan mamoilin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180851
Toivottavasti ketään ei ihan kohtuuttomasti ärsytä kun mie päivitän kaikenmaailman öljynvaihdotkin tänne...
Mutta niinpä siis menin tekemään, että moottoriöljyt vaihtui uusiin. Öljynsuodattimen kanssa tulikin sitten heti ongelma, kun olivat Motonetistä laittaneet mulle vääränlaisen mukaan. Melkein kyllä arvasinkin oodottaa ongelmia, kun niillä meni heti alkuun siellä varaosatiskillä Land Rover ja Land Cruiser sekaisin...
Onneksi löytyi sitten kuitenkin autotallin uumenista oikeanlainen öljynsuodatin, niin tuli sekin vaihdettua nyt samalla.
Havaitsin myös ettei öljyvalo toimi ollenkaan.
Polttoainesuodatin jäi odottamaan tuonnemmaksi, saapa nähdä onko sekään arvottu Motonetistä oikein.
Samalla möyrimisellä tuli havaittua, että auton alla on yksi polttoaineletku aivan saatanan hapertunut, samoin yhdessä jarruletkussa samaa vikaa. Näin ollen taidan puksutella Corollalla hetken aikaa työmatkat ja Lälli jää odottamaan seuraavaa pajapäivää... :eek:
Eturenkaat käytetty irti; jarrulevyt ja palat on aivan ok kunnossa. Jarruja ei alettu ilmaamaan, kun se letku on vaihdettava pian niin menee se ilmaus sitten siinä samalla jumpalla.
Jaksan ihan hyvin nostaa Lällin rengasta, mutta renkaan suuri koko aiheuttaa kieltämättä ongelmia, kun ei meinaa kädet ylettää ympärille. Eiköhän hienoisella harjoittelulla löydy sopivan toimiva tekniikka...
Akun navat ja akkukengät putsattu, suurin osa aivan ok kunnossa, yksi oli aika mössööntynyt.
Noh, sitten syyläristä löytyi pelkkää kuravettä, eli se pitäisi pestä vielä ennen pakkasia ja laittaa kunnolliset liemet sisälle. Neste oli myös tosi vähissä, lisätty nyt aluksi pelkkää vettä.
Hieman alkaa tuntua, että perien ja vaihdeaskin öljyt on syytä tarkastaa todellakin piakkoin. Siirrelläänpä näitä hommia kiireellisyyslistan kärkipäähän...
Mystisen kolinan lähde ei vieläkään selvinnyt. Peruuttaessa jokin kolisee oikealla edessä, ainakin jos kääntää renkaat ihan linkkuun. Jotenkin epäilin kolinan lähteeksi viikonlopun ajopäivillä telomaani pakoputkea, mutta ei se toisaalta oikein käsin heiluttelemalla tunnu minnekään osuvan.
Autoa sammuttaessa kuuluu samanlainen kolahdus kuin peruuttaessa, ja taas mie epäilen pakoputkea...mutta kaipa sen sitten näkee ajallaan mikä sieltä aikoo antautua, kun ei nyt ainakaan käsikopelolla eikä edes silmä kädessä mitään löytynyt. :confused:
Pakoputki jäi vielä kiinnittämättä, kiirekös sillä. Vähän entistä mureempi saundi ja hienoinen vihellys ei maata kaada.
Lähikaupan pihassa joku läski mummo pummasi kyytiä, suostuinkin, mutta joutuipa mamma jäämään kadulle kun se ei saanut omin voimin kiivettyä Lällin kyytiin. "kun on niin korkee". :D
Note to self: öljyt ja suodatin 348741km
voisko se kolina johtua huonokuntoisesta vaihdelaatikon/moottorin tukikumesta??
Kiitos vinkistä, täytyypä tutkia asiaa! :)
artsi777
01.09.2015, 17:52
Jos se pakoputken alkupää otti kuitenkin sen verran kipeetä siihen kantoon että taittu ja kun moottori heiluu kun peruuttaa/samuttaa ni ottaa runkoon tai korinkannakkeeseen kiinni ? Villi veikkaus vaan :)
Jos se pakoputken alkupää otti kuitenkin sen verran kipeetä siihen kantoon että taittu ja kun moottori heiluu kun peruuttaa/samuttaa ni ottaa runkoon tai korinkannakkeeseen kiinni ? Villi veikkaus vaan :)
Tätä oisin kans itse veikannut meinaa juuri kyseisestä on oma kohtaista kokemusta kun kiinnike hajosi sieltä alusta niin kääntyi että vähän otti kiinni aina välillä ja välillä taas ei :D
Aloin vaan epäröidä, kun ei se putki käsin kokeilemalla siellä kyllä kummoisemmin sitten heilunutkaan.
Toisaalta ahtaimmassa kohdassa on vain n. 10mm tilaa, joten jos se onkin Lällin mylly eikä pakoputki mikä siellä liikuskelee, niin kyllä se on ihan mahdollista, ettei sen vakavammasta vaivasta oliskaan kyse.
Ja tosiaan kolinan määrän lisääntyminen sopii ajallisesti tuohon kantoepisodiin vähän liian täydellisesti... :)
onko se polttoaine letku hapero siellä takapäässä tankin lähdöistä linjaan tulevat kohdat? itsellä oli aikoinaan nuo kohdat. Kannattaa muistaa kun lähdet vaihtamaan niin ottaa tarpeeksi tiukkaa letkua eli samalla sisä halkiasialla kuin se linja putki on ja ne on eri paksuiset muussa tapauksessa liian isot ja klemmareilla kiristetyt aiheuttaa ikäviä ilmavaiva ongelmia diesel tosi tarkka.
Ja jarrulinjasta sen verran että itsellä oli se takapäässä se kuorma paine venttiilin kohdalta kans aika karussa kunnossa ja tarkemmin kun tutki niin sen mötikän ilmausventtiili on nähnyt pahat päivänsä meinaa se oli mallia ei saa auki kun kannat hävineet :D
Parasta iltaviihdettä ikinä:D:D:D
Ehkä paras threadi myös,hyvässä hengessä on kaikki mukana:)
Sun tarttis kirjoittaa kirja...pakinakokoelma,havukka ahon ajattelijatyyppinen katsanto naisen näkövinkkelistä,kuvin höystettynä tjsp:D:D:D
saas näkee,millon se sata sivua tulee sivuutettua,hienoo, Jatketaans:)
Mietin täs samalla et olispa makeeta jos susta sais leivottua moden tänne????
Ei monella auto alan foorumilla olekkaan naispuolista moderaattoria,saattaisit saada helpommin kukkoilijatki kuriin"olen kyllä paras puhuja":D:D:D
Miettikääs kattokerho sitä???houkun houkun houkuttelemaan perkei pyöreen pöydän ääree...kyl kaikkinensa sopeva luontoone:)
Tehkääs pirruuttans joku polli asiast tonne sittisattiin,polleja ei ole aikoihin näkyny missää,ni aletaans äänestää.
Mietin mikä ..tu tuossa on niin tuttua ja taisin hokata. Eli noita FAA kilpisiä läjiä oli ainakin vekaralla silloin kun itekkin olin siellä kasvamassa mieheksi...:D
Eli jos on sitä sukuhaaraa niin saattaa selittää joitain outouksia...
onko se polttoaine letku hapero siellä takapäässä tankin lähdöistä linjaan tulevat kohdat?
Hmmm, mulla se halkeillut letku on muistaakseni aika keskellä autoa. Olikohan niin, että tankilta lähti letku, sitten oli välissä putki ja sitten siitä lähti se hapertunut letku. Tää nyt ihan tälleen 05:00 ulkomuistista, joten suhtaudun itsekin varauksella. Täytyy meinaan tunnustaa, etten enää edes muista missä se huono jarruletku oli. Mutta eiköhän se sieltä uudestaankin löydy ja pääasiahan on, että edes muistan siinä olleen vikaa. T: dementiayhdistys :D
Parasta iltaviihdettä ikinä:D:D:D
Ehkä paras threadi myös,hyvässä hengessä on kaikki mukana:)
Sun tarttis kirjoittaa kirja...pakinakokoelma,havukka ahon ajattelijatyyppinen katsanto naisen näkövinkkelistä,kuvin höystettynä tjsp:D:D:D
saas näkee,millon se sata sivua tulee sivuutettua,hienoo, Jatketaans:)
Kiitos vaan.... Juu täytyy antaa lukijoille kiitosta, että eipä täällä ole tiukkapipoja näkynyt päätään aukomassa ja hyviä neuvoja oon saanut. :)
Minun ja Lällin taistelut julkaistaan kolmeosaisena novellikokoelmana heti ensi vuoden keskiviikkona. Tulossa sekä kova-, että pehmeäkantiset versiot. Jaamme nimikirjoituksia Sumiaisten Essolla sitä seuraavana lauantaina. :p
Mietin täs samalla et olispa makeeta jos susta sais leivottua moden tänne????
Eijeiiii, stop sellaisille ajatuksille heti. Modeksi en ala enää ikinä, joitakin foorumeja on tullut valvottua ja se on oiva keino pilata itseltään hauska foorumiharrastus (ja varmaan muiltakin :D ).
Täällä on jo riittävästi hyviä modeja, kyllä ne pärjää ilman minuakin. :)
Mietin mikä ..tu tuossa on niin tuttua ja taisin hokata. Eli noita FAA kilpisiä läjiä oli ainakin vekaralla silloin kun itekkin olin siellä kasvamassa mieheksi...:D
Eli jos on sitä sukuhaaraa niin saattaa selittää joitain outouksia...
No hittolainen kun minuakin on alusta saakka joku tuossa rekkarissa hämännyt, mutta en vaan keksi mistä se on tuttu. Edelleenkin toi FAA yrittää soittaa jotain kelloja, vaikka se on tuossa jo viikkoja seissyt pihalla. Mutta en vaan keksi minkä takia.
En tiedä sun ikää, eli onko tästä vuosi vai kymmenen vuotta kun olet Vekaralla ollut? Kouvostoliitostahan ite oon lähtöisin.
Okei no sitten sulla on joku itse kyhäämä keksintö siellä linjassa alunperin kuuluuis olla ihan metallia se väliputki. kumi putkea vain tankin lähdöistä linjaan sekä korin alta nousevana tulipellin seinää myötäisesti kone tilaan.
No hittolainen kun minuakin on alusta saakka joku tuossa rekkarissa hämännyt, mutta en vaan keksi mistä se on tuttu. Edelleenkin toi FAA yrittää soittaa jotain kelloja, vaikka se on tuossa jo viikkoja seissyt pihalla. Mutta en vaan keksi minkä takia.
En tiedä sun ikää, eli onko tästä vuosi vai kymmenen vuotta kun olet Vekaralla ollut? Kouvostoliitostahan ite oon lähtöisin.
Taitaa olla perhana jo 20 vuotta siitä lystistä...:D Tommonen hopean värinen oli ainakin ja mielestäni niitä samanvärisiä oli FAA kilvillä jossain muuallakin.
Taitaa olla perhana jo 20 vuotta siitä lystistä...:D Tommonen hopean värinen oli ainakin ja mielestäni niitä samanvärisiä oli FAA kilvillä jossain muuallakin.
Mulla on kans tollanen saman värinen Lj mis on FAA rekkari vähän vaan isomalla rek numerolla mitä perkei:llä.
Okei no sitten sulla on joku itse kyhäämä keksintö siellä linjassa alunperin kuuluuis olla ihan metallia se väliputki. kumi putkea vain tankin lähdöistä linjaan sekä korin alta nousevana tulipellin seinää myötäisesti kone tilaan.
http://www.japan-parts.eu/toyota/gr/1989/land-cruiser-70/lj70lv-mnx/5_781320_095_/body/7751_fuel-tank-tube/2
Tuon kuvan perusteella jos yhtään olen kärryillä, niin se letku olis tuo 77243A.
http://www.japan-parts.eu/toyota/gr/1989/land-cruiser-70/lj70lv-mnx/5_781320_095_/powertrain-chassis/4708_brake-tube-clamp
Jarruletku taas voisi olla tuo 47315B.
Tuo 77279A kyllä vähän hämää tuolla, mutta jompikumpi.
Alkoi häiritä niin paljon, että tilasin Lällin historiatiedot, mutta eipä sieltä selvinnyt mitään uutta. Kymmenen vuotta mua edeltäneellä omistajalla, minkä jo tiesinkin. 3-5v kaikilla sitä edeltäneillä omistajilla, paitsi jossain välissä oli vain 2kk. Ähtäristä se on lähtöisin, kerran ollut myyntivarastossa, mutta muutoin omistajista mainitaan vain, että "yksityinen".
Katsastuksen se on reputtanut elämänsä aikana vain kerran (2012). Ja katsastuksesta tuli mieleen, että se olis hoidettava marraskuun alkuun mennessä, että ei tässä ole kyllä yhtään liikaa aikaa hinkata. Noi letkut täytyy laittaa tilaukseen ihan just heti.
Eijeiiii, stop sellaisille ajatuksille heti. Modeksi en ala enää ikinä, joitakin foorumeja on tullut valvottua ja se on oiva keino pilata itseltään hauska foorumiharrastus (ja varmaan muiltakin :D ).
Täällä on jo riittävästi hyviä modeja, kyllä ne pärjää ilman minuakin. :)
Hmm..Noo yrittänyttä ei laiteta,olen kuitenkin sitä mieltä,että kannatti yrittää.yksikin nainen modena tietäisi evoluution rakennemuutosta tännekkin,olispa kiinnostavaa seuraa millai sen huomaisi..
Hattua ja peukkua kuiten,sähän oot iha hito hyvä jätkä,siitä niinkus lähetään!
Hmm..Noo yrittänyttä ei laiteta,olen kuitenkin sitä mieltä,että kannatti yrittää.yksikin nainen modena tietäisi evoluution rakennemuutosta tännekkin,olispa kiinnostavaa seuraa millai sen huomaisi..
Hattua ja peukkua kuiten,sähän oot iha hito hyvä jätkä,siitä niinkus lähetään!
Noh, kiitos nyt kovasti. :)
Jäin vaan ihmettelemään, että kaipaatko jotain muutosta ja evoluutiota tänne? Millaista ja miksi?
Olen meinaan viime aikoina lukenut tuota Elävää Arkistoa ja huomannut, että täällä on ennen ollut esim. Seksi & Parisuhdeosio...mitähhelvettiä jätkät nyt oikeesti. :eek:
Eli ihan hyvä muutoshan tänne on jo tullutkin kun menneisyyttä tarkastelee.
Niin ja tuossa lainauksessa ihan itse kumositkin jo koko ajatuksen; mie oon just kuule niin hyvä jätkä, että mitään kovin naisellista tuotavaa tälle palstalle mulla ei taida olla. On vaan Tojota ja hitsaus ja Tojota ja lääh lääh...no kaljaa mie en juo, enkä kauheen usein käy naisissa. Mutta ei kait tässä muuta eroa ole muihin palstalaisiin. :D:o
Olen meinaan viime aikoina lukenut tuota Elävää Arkistoa ja huomannut, että täällä on ennen ollut esim. Seksi & Parisuhdeosio...mitähhelvettiä jätkät nyt oikeesti. :eek:
Tuola elävässä arkistossa on myös nuo PetriSimolin.comin vanhat viestit.
Ja offipalsta kuului siihen yhtenä osana ennen kuin tuli omaksi palstaksi.
Vaikka kyllä nykyäänkin kuulluu tohon PetriSimolin.comiin jollain tapaa.
Jäin vaan ihmettelemään, että kaipaatko jotain muutosta ja evoluutiota tänne? Millaista ja miksi?
Eli ihan hyvä muutoshan tänne on jo tullutkin kun menneisyyttä tarkastelee.
Niin ja tuossa lainauksessa ihan itse kumositkin jo koko ajatuksen; mie oon just kuule niin hyvä jätkä, että mitään kovin naisellista tuotavaa tälle palstalle mulla ei taida olla. On vaan Tojota ja hitsaus ja Tojota ja lääh lääh...no kaljaa mie en juo, enkä kauheen usein käy naisissa. Mutta ei kait tässä muuta eroa ole muihin palstalaisiin. :D:o
Ihan totta.Hyvä näin.Mitäpä sitä tänne kaipailemaan mitään.meil o töis parikin naispäällikköö,oikeestaan kolme ja täytyy sanoo et heidän kans asiat hoituu tosi hienosti,(ei tietysti ihan kaikki ajattele näin),hyviä tyyppejä.Niinkus sinustakin sanoin;sopeva luontoone,ei mitää sukupuolirasismia..Näillä körryytellää:D
Niin ja ettei menis ihan offailuksi eli offtopiciksi taas, niin tässä on herra isoherra moderaattorin tilaama kuva siitä kahvinjuonnista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=180252
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11951828_1486064318385445_6370194589743185051_n.jp g?oh=841a989d183a9b8cfe5cadead1a6c608&oe=567F36D5
Jaahas, noniin tänään on pajalla taas käväisty.
Ensimmäiseksi kävin polttoaineletkujen kimppuun, toinen oli niin rapea, että kun sitä ihan vähän taivutti niin se alkoi porisemaan. :D
Hyllystä löytyi sopivaa letkua, joten pääsin heti vaihtamaan. Kivahan siinä oli puuhailla, kun oikein kahden miehen voimin sivummalta kannustettiin, että "ei siinä kahdessa letkussa VOI mennä noin kauaa!" ja "mikä sillä tytöllä nyt maksaa siellä, tuu keittämään kahvia jo!".
Ei mitään suorituspaineita hei. :D
Sitten vaihdoin polttoainesuodattimen ja se oli Motonetistä arvottu mulle kerralla oikein. Jee.
Sitten ruuttasin Lälliin ja Hävittäjään (Sermaxin LJ) vaseliinia kardaaniniveliin. Saattaa olla, että vaseliinia oli myös lattialla, pihalla ja haalareissa, mutta osuin kyllä nippoihinkin edes vähäsen... :D
Hävittäjän alla mahdun melkein istumaan, siellä on kyllä ruhtinaallisesti tilaa nykyisin, huhhuh. :eek:
Sitten ajoin Lällin pihalle ja totesin, että yksi niistä mun letkuliitoksista vuotaa. Se olikin se, joka mua etukäteen vähän epäilytti, kun muut letkunpäät istui putkiin tosi tiukasti, mutta tuo yksi oli löysä ja koitin sitä toisella letkunpätkällä ja klemmarilla kiristää, enkä oikein ollut lopputulokseen tyytyväinen. Niinhän se sitten vuosikin. Koitin sitä kiristellä ja kiisseli valui jo kainalossa asti ja alkoi harmittaa. Onneksi löytyi hyllystä vielä toisenlaistakin letkua ja Sermax ehti hetkeksi hätiin, kun mulla oli kaksi vuotavaa letkunpäätä lopulta hyppysissä, kiisseli valui pitkin käsiä ja kiukutti. :o
Sain lopulta kaikki letkut kuitenkin pitämään (ainakin kotiin asti).
Penkkien vaihdosta oli aiemmin suunnitelmia, mutta siinä kävikin nyt silleen, että ne penkit vaihtoi sitten omistajaa ja menee Sermaxille. Vaihdossa otin työkalupakin ja eiköhän loputkin kauppahinnasta tule soviteltua kohdalleen, onhan se luotettava kauppakumppani ja offitoveri, vaikka vittuileekin palijon. :D
Sitten tutkittiin porukalla vähän sitä vinssiä; se on T-Max 9500 (vaijerilla), ja lähtötieto oli se, että se on jumissa. Laitettiin piuhat kiinni ja rele naksui kyllä mennen tullen, mutta purkuhommiin päästiin. Olihan se sitten sen verran jumittunut ja hapertunut, että vähän tuli siinä repiessä damagea ja jokunen sellainen jousijutska, millä hiilet pysyy paikallaan, katkesi.
Ehdin googlettaa, että Lohjallakin olisi ilmeisesti kyseisen vinssin huoltoa saatavilla ja jos oikein katsoin, niin palstalaisista Ipefixilläkin voisi olla kyseisen merkin kanssa tekemistä..? Hankintaan menisi siis hiilisilta ja hiilet.
En muista sainko tehtyä muuta, en vissiin. Join kahvia helvetisti. Otin oikean eturenkaan irti ja opin samalla hyvän kikan, miten kääpiökin saa sen helposti takaisin paikalleen. Ei muuta kuin istuu perseelleen ja nostaa renkaan jaloilla paikalleen, aivan helevetin hyvä niksi jota en kuitenkaan itse olisi keksinyt millään. :)
Päivän päätteeksi koitin vielä olla avustavana käsiparina Sermaxin metsälöytö-Pajeron roplaamisessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7801&pictureid=195843
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/r270/p180x540/11951163_1489728084685735_6125949854939703538_n.jp g?oh=143b410cc1e4651b1d9e4f7cd78f75fd&oe=56AB8F70
https://fbcdn-photos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-0/r270/p180x540/10421413_1489728134685730_219783749810881910_n.jpg ?oh=608232b4663cee50617422b14440497a&oe=567DF996&__gda__=1454091353_5d3a4e1d805ba23a3b7251fc4e63ba7 1
PS.Ku meinasit että saikko mittään muuta aikaseksi....Juu vaseliinia vaseliinia lattiat täyteen niin taisit jo mainita tuon ,,,,,noo muutamat kikka kolomoset tais jäähä mainitsematta....
Ei vainiskaan mutta tiiän yhen jolla on seuraavan hallipäivän siivous huki.....
Valitettavasti olen kotoisin pohojan-maalta murteeni on vittuulu......:D:D:D:D:D
No mie oon elimäelt, että eiköhän täs pärjätä. Ei sielläkään porukka käy ihan täysillä, joten kai tässä yks pohjanmaalainen irviturpa kestetään...
Kyl mie siivoankin niinku puhe oli. Arvatenkin sie vittuilet sillä aikaa ja juot kahvia. :rolleyes::D
Ps: pisteranking eiliselle tallipäivälle: ..........
Sää trollaat ny, Sumiaisissa ei oo Essoo, ei ainakaan sillo ollu ku mä siellä viimeks kävin viime viikolla.
Kylmä teboilin automaatti kyllä löytyy koskelta, sit ihan nesteen ja shellin huoltikset...
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=63199&d=1441619422
Fiksu tyttö ku suojalasit silmillä.
kingfisher
07.09.2015, 13:56
Ton sermaxin vittuiluun auttaa kun kun sanoo jotain nasevaa sen city maasturista. Niin ku esim ettei sillä pääse edes pikku lätäköstä ilman rangen apuja....... ai niin mut sulla on samanlainen riisikip.... öö kulkine :D
Mitä ihmettä täällä tapahtuu?! :eek::D
Mie en ole itekään vielä tuollaista kuvaa nähnyt niin täällä yks paparazzi on jo julkaisupuuhissa, tai no Sermaxin tapauksessa siis tietenkin papparazzi. :D
Sää trollaat ny, Sumiaisissa ei oo Essoo, ei ainakaan sillo ollu ku mä siellä viimeks kävin viime viikolla.
SHHHH! Hyst! :D
Fiksu tyttö ku suojalasit silmillä.
No juu, tulee kyllä suojalaseja pidettyä ahkeraan, on jotenkin niin tyhmää ja turhaa ottaa roska silmään, kun ei niistä suojalaseista mitään vaivaakaan ole. :) Varsinkin tuonne ruosteisen ja mutaisen auton alle on ihan turha mennä ilman laseja, sieltä tulee ruostetta ja mutaa ja oravia silmille ihan koko ajan. Ja kiisseliä.
Ton sermaxin vittuiluun auttaa kun kun sanoo jotain nasevaa sen city maasturista. Niin ku esim ettei sillä pääse edes pikku lätäköstä ilman rangen apuja....... ai niin mut sulla on samanlainen riisikip.... öö kulkine :D
NOH! Kauheeta solvausta ja panettelua heti kun silmä välttää. Riisikippo muka. Sen täytyy olla joku kauhea erehdys, etteikö muka lähtis lätäköstä ilman rangea. Ehkä se on vaan esittäny jäävänsä jumiin, että joskus rangekuskillakin olis hyvä mieli?! :eek: :D
kingfisher
07.09.2015, 20:01
Aina on hyvä mieli kun saa auttaa muita irti tosta lätäköstä eipä tarvii tarjota bursa-ateriaa. Kävihän se Pauli huolestuneena kyselemässä jokos joku on siittä menny mut eipä koittanu uudestaan.:rolleyes:
No höh. Kai se on sitten pakko uskoa. Vähän aikaa kun tässä irvistellään niin kyllä se ajaa sinne uudestaan. Taidan lähteä valokuvaamaan. :D
Aina on hyvä mieli kun saa auttaa muita irti tosta lätäköstä eipä tarvii tarjota bursa-ateriaa. Kävihän se Pauli huolestuneena kyselemässä jokos joku on siittä menny mut eipä koittanu uudestaan.:rolleyes:
:)
Pakko ottaa uni kaffet kun puhetta oli ja kello on 2 yöllä, ei pitääs nukkua 21-23,30 välillä ja herätä puhelimeen :(
Mut kehuja kans noista suojalaseista
Kertoilehhan mitä työkalupakissa on sisältönä?
Tilannepäivitys; nyt mulla on kaksi samanlaista työkalupakkia. Ihan sellaisia hyviä, tavallisia vaneripakkeja, kulmista vahvistettuja, lukollisia. Työkalut ei tulleet mukana, ne pitää itse haalia. :)
Olin haaveillut sellaisesta isosta työkalupakista, mutta kun mulle sattuikin nyt tällainen auto missä onkin takapenkki, niin sisustussuunnitelmat meni uusiksi...
Toisaalta nyt kun on pari pientä pakkia, niin ne on helppo napata autosta mukaan, eli ei tarvi jättää työkaluja parkkipaikalle rosmojen armoille.
Juuri mitään työkalujahan mulla ei ole, exä varasti kaiken mitä irti lähti ja vitutti niin paljon etten koskaan hankkinut uusia - vastahan tästä on kohta 15v aikaa. :D
Tosin nyt Lällin myötä on tullut kipinä haalia työkalujakin, joka kerta kun käyn Motonetissä niin olen jotain pientä ottanut mukaan, milloin pihdit, milloin puukon. Kyllä se tästä pikkuhiljaa. :)
Nyt ajattelin lähteä tuonne moottoritielle testaamaan pitääkö mun letkuliitokset. Onhan tässä jännitystä kun ei näin vanhaan autoon saa hinausvakuutusta. Täytyyks nyt liittyä Autoliittoon?! :eek:
kingfisher
08.09.2015, 06:10
Heität sen testilenkin Siuntion Kk kautta niin voit pitää välikorjaustauon tässä löpiksellä. Kyllä pojat sulle lainaa työkaluja jos on tarvis ja samalla näät ton kuvaus paikan jos sinne vaikka "joku" uskaltautuis.
Taikka vaiha vak. Yhtiötä.... Khyl miul on kaikis "romuis" ain ollut "hinuri" vakuutus :D:D:D
Nyt ajattelin lähteä tuonne moottoritielle testaamaan pitääkö mun letkuliitokset. Onhan tässä jännitystä kun ei näin vanhaan autoon saa hinausvakuutusta. Täytyyks nyt liittyä Autoliittoon?! :eek:
Riittävän lyhyt roiskeläppä auttaa ;)
kingfisher
08.09.2015, 11:54
Tai sitten kyseessä on ilkeämielisten brittiautoilijoiden juoni:cool: yksi on jo melkein käännytetty (make);) eihän sitä koskaan tiedä....:eek:
Jaahas...tääl on olut bileet sillä aikaa kun ite oon ollut töissä ja tuol noin haalimassa Lälliin osia. Nyt on nastarenkaat ja kaikennäköstä nippelii ja nappelii ja kikkaretta ja uutta takavaloo, huomenna heitän vielä toisen reissun kätköille, niin tulee ikkunaa ja sisälokarii ja ja ja.
Heität sen testilenkin Siuntion Kk kautta niin voit pitää välikorjaustauon tässä löpiksellä. Kyllä pojat sulle lainaa työkaluja jos on tarvis ja samalla näät ton kuvaus paikan jos sinne vaikka "joku" uskaltautuis.
Heitin illalla Lohjalla pienen testilenkin ja tänään läksin rohkeasti jo Vantaalle töihin. Hyvin pelitti mennen, tullen. :)
Siitä Sjundeåsta tulee ajettua useamman kerran viikossa, tänäänkin. Melkoinen avara luonto, tänään oli liikenteessä kolme peuraa, kaks Rangee, kaks vasikan kokoista koiraa, kissa ja kettu. :eek:
Taikka vaiha vak. Yhtiötä.... Khyl miul on kaikis "romuis" ain ollut "hinuri" vakuutus :D:D:D
Jaahas, no mikäs yhtiö sulla on, voihan niiltä kysäistä tarjouksen. Itellä LähiTapiolassa ja siellä loppuu hinausturva kun auto täyttää 15v, mulla on toinen auto nuori ja virkee 19v ja Lällihän on jo tulossa miehen ikään, 26v. Toivon tietysti ettei kummankaan tarvisi hinuriin tutustua, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Olispahan sitten mullakin joku kelle soittaa, edes hinuri. :D
Riittävän lyhyt roiskeläppä auttaa ;)
Jos jalkaterät alkaa suoraan pakaroista niin ei siinä taida roiskeläpän lyhennyskään auttaa...ja ehkä talvea vasten kuitenkin se Autoliitto on parempi vaihtoehto?! :D
Katja hei ..... Santtu käy kuumana suhun......kierrä nyt sen siuntion kautta....
Ps.voi olla että se on tuo sun Toitsu ... käy ottas selevää...
Joo siis varmasti aivan älyttömän kuumana. Nyt tarvis enää tietää kuka se Santtu on?! :eek:
Veikkaan että se on meistä kahdesta toi mun Toitsu kuitenkin, jossa on "sitä jotain". Tai ainakin sen takia mie sen ostin kun se on niin uuh Tojotainen. :o
No jos nyt oikein ymmärsin nää Kauniiden ja Rohkeiden juonihommelit, niin Santtu on siis tää seuraava kaveri:
Tai sitten kyseessä on ilkeämielisten brittiautoilijoiden juoni:cool: yksi on jo melkein käännytetty (make);) eihän sitä koskaan tiedä....:eek:
No kyl sen tietää että Tojota on erittäin hyvä ellei täydellinen. Mie en niin helposti käänny. :cool:
hiluvitkutin
09.09.2015, 05:24
No kyl sen tietää että Tojota on erittäin hyvä ellei täydellinen. Mie en niin helposti käänny.
Kyl mie sen tiäsin että suhun voi luattaa.....:D:D:D:D:D
Mut taisit kuitenki mustasukkasena käydä 😊
Kyl mie sen tiäsin että suhun voi luattaa.....:D:D:D:D:D
Niin voi, toisin ku sinuun, Mr Mitsupitsi. Pikkulinnut meinaan laulelee että sun Pajeroharrastus on menossa vakavampaan suuntaan. :D:D:D:D
Itse tarinan päähenkilöstä sen verran, että olen taas löytänyt siitä lisää ruostetta. Kuskin ovessa on nyt jo läpireikä, ennen ei ollut. Sitten kun joskus pääsen peltihommiin, niin aion ottaa kaikki ikkunat irti ja katsoa mitä niiden varjoihin kätkeytyy...
Entinen omistajakin tuossa jutteli, että sateella tulee vettä sisälle, ainakin takatuhkakuppeihin?! :eek:
Mutta nyt on kaksi kuormallista osia rahdattu kotiin, eli Tojotakaupat on vihdoin saatu kokonaisuudessaan päätökseen. :)
Nyt ajattelin lähteä tuonne moottoritielle testaamaan pitääkö mun letkuliitokset. Onhan tässä jännitystä kun ei näin vanhaan autoon saa hinausvakuutusta. Täytyyks nyt liittyä Autoliittoon?! :eek:[/QUOTE]
Ei huonoin vaihtoehto sekään. Meillä on kaksi Autoliittolaista, hovikuski tuonut kotiin neljä kertaa kahteen vuoteen. Ei kysy enää osoitetta... Jäsenkortti on henkilökohtainen eli turva koskee myös naapurin autoa, jos on ite puikoissa.
Tänään pajalla valmistui helmapalkit Lälliin, mutta ne on siis vielä irti autosta. Onpahan nyt kuitenkin palkit sitä vaille valmiit, että lätkyttelee kiinni ne. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=181525
Aarrekätkö puolestaan kasvoi ilmasäiliöllä, jossa on mittarit ja säädettävä painekytkin jo kiinni. Vain kompura enää puuttuu...niin ja kait jotain letkua tarttis.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=181526
Käsityökerhossa oli aiheena jarruputken valmistus itse. Askartelin siis jarruputken joka sopii Tojotaan. Onpahan nyt semmonenkin sitten. :eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7801&pictureid=181589
https://fbcdn-photos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-0/q84/r270/p180x540/12003008_1494660944192449_5515890927025435965_n.jp g?oh=a903800e744968d015d162d06dc18076&oe=5661DE74&__gda__=1454110649_3f7bced6c4e6b45ee07d9d4dd5071eb 4
V8 Isolohko keulille ja 4 pyörää lyömään joutilasta....
Hmm, no kyllä muakin ehkä voisi sellainen kauppakassi kiinnostaa, vaikka olis Pajero. :D
Toisaalta Valtsuun ehtii kyllä aina Lällilläkin, kun se on 23 saakka auki...:o
Tänään pajalla valmistui helmapalkit Lälliin, mutta ne on siis vielä irti autosta. Onpahan nyt kuitenkin palkit sitä vaille valmiit, että lätkyttelee kiinni ne. :)
Aarrekätkö puolestaan kasvoi ilmasäiliöllä, jossa on mittarit ja säädettävä painekytkin jo kiinni. Vain kompura enää puuttuu...niin ja kait jotain letkua tarttis.
Käsityökerhossa oli aiheena jarruputken valmistus itse. Askartelin siis jarruputken joka sopii Tojotaan. Onpahan nyt semmonenkin sitten. :eek:
https://fbcdn-photos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-0/q84/r270/p180x540/12003008_1494660944192449_5515890927025435965_n.jp g?oh=a903800e744968d015d162d06dc18076&oe=5661DE74&__gda__=1454110649_3f7bced6c4e6b45ee07d9d4dd5071eb 4
Hmm, no kyllä muakin ehkä voisi sellainen kauppakassi kiinnostaa, vaikka olis Pajero. :D
Toisaalta Valtsuun ehtii kyllä aina Lällilläkin, kun se on 23 saakka auki...:o
Käytä noita helmapalkkeja ilmasäiliöinä?
Niin jää kapiiniin enemmän tilaa,Joku jakotukki vaan sisälle johonkin nurkkaan.
Käytä noita helmapalkkeja ilmasäiliöinä?
Niin jää kapiiniin enemmän tilaa,Joku jakotukki vaan sisälle johonkin nurkkaan.
Oikeesti? Voiks niin tehdä? :eek:
Tosi kiintoisa ajatus, tuossahan tuota tyhjää tilaa on putken täydeltä. Ei se mun uusi ilmapottukaan onneksi iso ole, sen sovittelu Lälliin ei ole vaikeaa.
Mutta tunnetusti kun nälkä kasvaa syödessä, niin varmaan joskus haluan kuitenkin suurentaa säiliötä, eli olen kyllä aika innostunut kaikista päähänpistoista, millä ilmasäiliöstä voi leipoa tarve-esineen (kuten palkkihelmat) tai jonkun muun sisustusratkaisun. :)
Mulla on edelleen siis sisustuskriisi meneillään, kun olin aina kuvitellut että mun tulevassa Läjässä on vain etupenkit ja nyt se onkin perhemalli.
Suurimman sisustuskriisin aiheuttaja on tällä hetkellä varapyörä. Halusin sen ehdottomasti pois sieltä takaovesta, no nyt se on pois sieltä, mutta täyttää koko takapaksin. Minne se sitten? Katolle? Onko se hyvä ratkaisu jos se on AINA katolla (eikä vain ajopäivinä), ei ehkä.
OOn vähän miettinyt, sahaisiko takapenkin kahtia silleen, että yhdelle jäisi istumapaikka ja kaksi paikkaa olisi nurin. Toisaalta tiedän, että jos lähden laajentamaan reviiriä takapenkin päälle, ei sitä saa koskaan enää pystyyn kun siinä on aina tavaraa päällä...esim. varapyörä...
Älkää tuskastuko, tää kaiken mahdollisen ajattelu, vatvominen ja suunnittelu (ja suunnitelmien muuttaminen) on mulle itselleni tosi hauska harrastus, vaikka se onkin ehkä sivustaseuraajille tuskallista katsottavaa. :D
Hyvinhän ne ilmasäiliönä välttää, kunhan on tiiviit saumat ja huomioi kondenssiveden, ja sen poiston.
No mulla on monenlaisia ongelmia auton laitossa, mutta tiiviit saumat ei lukeudu niihin. Jokunen paineastia ja jakotukki ja putkisto joskus tullu tehtyä...
Tosin noi helmaputket justiinsa ei ole kyllä tiivistä nähnytkään, eipä tullut sillä mielellä niitä hitsattua. Ja ilman silmälaseja jouduin vetämään ne korvakuulolta. :D
Sanovat, että kun löytää tosirakkauden, niin siitä saa iloa ja valoa elämään. No Lälli on tuonut kyllä iloa, mutta kyllä nyt vietiin se vähäinenkin valo.
Yhteistä taivalta tuli tänäänkin varmaan 300km taivallettua, kun kävin ensin töissä ja sitten riensin Saloon tekemään Lepa77:n kanssa hyviä Corollakauppoja. Mukavastihan se matka sujui niinkuin aina Lällillä, mutta kotimatkalla pimeni mittaristosta kaikki valot, paitsi varvikelloon jäi joku tuikku palamaan. No onneksi edes siihen, niin pystyi vähän arpomaan nopeutta. Sanoisin perskorvasilmäaivofiiliksellä, että 5w/2222rpm = 82km/h. :D
Loppumatkasta iski kuskille suonenveto jalkapohjaan.
Tupakansytkärin valokin sammui, mutta onneksi se muutoin toimii edelleen, kas kun Lälli on just se mun autoista jossa navigaattoria voi käyttää. Corollasta on tupakansytkä mykkänä kokonaan.
Pakkivaloja en ole vieläkään edes ostanut ja voi ristus kun niitä kaipaisin. Toisaalta nyt mulla on kerrankin sellainen auto, jolla peruuttaessa ei tarvi katsoa taaksepäin, kyllä pienemmät väistää (ja naapurin pensasaita myös). Ei sillä, että osaisin peruuttaa vaikka katsoisinkin taakse, eiku. :o
Vinssiin kyselty varaosia, hiilisiltaa ei löytynyt mutta koko moottori löytyisi, eikä ihan mahdottomaan hintaankaan. Taidan pistää tilaukseen...
Kauhea kutina olisi päästä jo peltihommiin. Aagh!
Mittariston polttimot onkin aika kettumainen vaihtaa meinaa koko kojelauta purettava et pääsee käsiksi mittariin :mad: Samalla sinne kannattaa iskeä kaikki polttimot uusia vaikka vielä toimisi ettei tarvitse tehdä jossain vaiheessa uusiks isoo savottaa :D
Hmm mitä meinaat pakkivaloilla niitä orggis lisäpakki valoja :D
itsellä meinaa yhtenä päivänä kun oma toitsu oli ajossa laskin älyttömään vesipassiin kovaa että kura roiskui niin ettei itse nähnyt eikä vastaan tulijat. Noh siitähän toitsu ei sitten kauheasti tykännyt kun sen jälkeen katosi pakkivalot. Mittailin polttimot irti että tulee 12 volttia mut polttimoiden laitolla ei tule enää mitään. hetken ihmettelin ja rupesin johtosarjan liitos kohtia nykimään auki yksi liitos hommeli apparin jalkatilassa oli sitten sellainen ettei millään meinanut aueta ja auetessan hapettumaan jotka putsasin ja ei auttanut laatikon johtoa käytin auki ihan kirkkaat pinnat. lopulta tulin siihen uskoon et sanonta wd40= avaruusöljy jolla korjaa kaiken :D sitä suihkuttelin kaikkiin liitoksiin ja liitokset takas päälle niin johan alkoi toimimaan pakki valot :) eikä sen koomin ollut koskaan mitään vikaa niissä :D
Hmm mitä meinaat pakkivaloilla niitä orggis lisäpakki valoja :D
Jotain työvaloja tarttis saada taakse, kun noi omat pakkivalot on ihan vitsi niinkuin kaikissa muissakin autoissa. Haluun sellaset valot että päivä valkenee mörön perseeseenkin kun ne täräyttää päälle. :D
No saa nähä koska otan tän valohomman asiakseni. Kun täs olis syylärin pesua, peltihommia, vinssihommia, peräöljy- ja vaihdeaskiöljyhommia ja ja ja...kaikkeaagh! Töissä pitäis käydä ja vissiin lastakin tavata useammin kuin pari kertaa viikossa 5min, sit pitäis pitää kaikki mun lukuisat gigolot tyytyväisenä ja ja eiku. Niin ja treeneissäkin käydä. Huhhuh. :eek::p
Taidan muuttaa autotalliin ja unohtaa muun maailman. :D
Jotain työvaloja tarttis saada taakse, kun noi omat pakkivalot on ihan vitsi niinkuin kaikissa muissakin autoissa. Haluun sellaset valot että päivä valkenee mörön perseeseenkin kun ne täräyttää päälle. :D
No saa nähä koska otan tän valohomman asiakseni. Kun täs olis syylärin pesua, peltihommia, vinssihommia, peräöljy- ja vaihdeaskiöljyhommia ja ja ja...kaikkeaagh! Töissä pitäis käydä ja vissiin lastakin tavata useammin kuin pari kertaa viikossa 5min, sit pitäis pitää kaikki mun lukuisat gigolot tyytyväisenä ja ja eiku. Niin ja treeneissäkin käydä. Huhhuh. :eek::p
katolle pari led työvalo tuikkua erillisestä katkaisijalla sit kun alkaa kasvamaan valon määrä suuremmaksi sivuille kans ja sit eteenpäin :) Etköhän sie näppäränä viritä jostain taskulampusta tms väliaikaisen ratkaisun jolla näet mittarit pimeässäkin ;). Kaikki aikanaan itse en koskaan askiin vaihtanut öljyjä mut periin vaihdoin öljyt toki mä vaihdoin ulosoton niin näki samalla sen öljyn missä kunnossa ja hyvältä näytti toki nyt kun saan projektin kasaa niin vaihtuu kyllä öljyt myös sinnekkin :)
Tuttu tunne kun ei aika riitä päivässä kaikkeen eli jostain täytyy vain joustaa mutta aina ei voi joustaa samasta asiasta :D
Nopeimmin saat tähän hätään peruutus valot oikeen katkaisijalla kun nyppäät takalasin lämppäristä virran, hajalla ne langat kuitenkin on
Jostain marketista ledityövalo ja se vaikka pelliruuveilla oveen kiinni jossei haluu oveen tehä reikiä niin töistä lainaat suikaleen pelliä jonka asennat sen takaoven kiinnivetokaffan alle
Ja jos oikee haluaa hifistellä niin teippaa pahvipömpelin sen valon päälle, mut jättää alta auki niin huomaa jos se jää päälle, kuitenkaan koko autoa sisältä valaisematta
Niijja siihen mittarivalo hommaan auttaa nopeiten kun etit jostain biltemasta tai honkkarista sellaiset pikkuiset kohdevalot jotka toimii tupakin sytyttimellä ja ne mukana tulevalla teipillä siihen rattiputken koteloon kiinni
En ny löytäny niitä netistä :(
Vai onko sulla polkupyörän takavaloa? se nipparilla kiinni ja tarvittaessa päälle, etuvaloa en oikeen suosittele voi olla turhan kirkas
hiluvitkutin
16.09.2015, 07:11
Nopeimmin saat tähän hätään peruutus valot oikeen katkaisijalla kun nyppäät takalasin lämppäristä virran, hajalla ne langat kuitenkin on
Jostain marketista ledityövalo ja se vaikka pelliruuveilla oveen kiinni jossei haluu oveen tehä reikiä niin töistä lainaat suikaleen pelliä jonka asennat sen takaoven kiinnivetokaffan alle
Ja jos oikee haluaa hifistellä niin teippaa pahvipömpelin sen valon päälle, mut jättää alta auki niin huomaa jos se jää päälle, kuitenkaan koko autoa sisältä valaisematta
Niijja siihen mittarivalo hommaan auttaa nopeiten kun etit jostain biltemasta tai honkkarista sellaiset pikkuiset kohdevalot jotka toimii tupakin sytyttimellä ja ne mukana tulevalla teipillä siihen rattiputken koteloon kiinni
En ny löytäny niitä netistä :(
Vai onko sulla polkupyörän takavaloa? se nipparilla kiinni ja tarvittaessa päälle, etuvaloa en oikeen suosittele voi olla turhan kirkas
Sulta ei taida ideat loppua ihan heti😉
Aika sakeeta. :D
No juu, siis piuhathan mulla on jo olemassa työvaloille, eli ei tämä ole kuin siitä kiinni, että ostan jotkut valot ja kytken ne.
Sitten on vielä kokonaan miettimättä, miten/minne ne valot tulee; eli tuleeks mulle joku safariteline ja jos tulee, niin tuleeko valot siihen. Mitään väliaikaisjuttuja en ala väsäämään, kun tekee sitten samalla vaivalla kerran kunnolla.
Yksi polkupyörän takavalo on, se nyt tietty välttää mittarinvalona HETKEN, vaikka onkin minusta patenttina ihan samaa luokkaa kuin se koivuhalkolaturi, josta mulla on ikuiset henkiset traumat. :D
Niin ja hei siis ennen kaikkea; takalasinlämmitin toimii edelleen hyvin! :cool:
No juu, siis piuhathan mulla on jo olemassa työvaloille, eli ei tämä ole kuin siitä kiinni, että ostan jotkut valot ja kytken ne.
Sitten on vielä kokonaan miettimättä, miten/minne ne valot tulee; eli tuleeks mulle joku safariteline ja jos tulee, niin tuleeko valot siihen. Mitään väliaikaisjuttuja en ala väsäämään, kun tekee sitten samalla vaivalla kerran kunnolla.
Yksi polkupyörän takavalo on, se nyt tietty välttää mittarinvalona HETKEN, vaikka onkin minusta patenttina ihan samaa luokkaa kuin se koivuhalkolaturi, josta mulla on ikuiset henkiset traumat. :D
olen vähän samalla linjalla itse kanssa jos ja kun työvaloja itse omaan autooni ripustan tehdään ne kerralla hyvin jne eikä mitään purkka patenteilla :D se on vähän kun tuon auton rungon kanssa isoimmalla lekalla hakkasin olan takaa ja joka kohta josta vähänkin jousti niin uutta tilalle tupla ainevahvuudella just sen takia koska ei kiinnosta tehdä 2 vuoden päästä hommaa uusiksi :)
olen vähän samalla linjalla itse kanssa jos ja kun työvaloja itse omaan autooni ripustan tehdään ne kerralla hyvin jne eikä mitään purkka patenteilla :D se on vähän kun tuon auton rungon kanssa isoimmalla lekalla hakkasin olan takaa ja joka kohta josta vähänkin jousti niin uutta tilalle tupla ainevahvuudella just sen takia koska ei kiinnosta tehdä 2 vuoden päästä hommaa uusiksi :)
No juu, toki joskus joutuu jotain sätöspatentteja tekemään hetkeksi - varsinkin jos ihan kesken matkan hajoaa. Mutta yleisesti ottaen toivon, ettei mun enää tässä iässä tarvisi ajaa sellaisella autolla, joka on kasattu purkalla, jesarilla ja koivuhaloilla. Kyllä se kuului vähän niinkuin siihen 90-lukuun ja nuoruuteen... Corollassakin oli aikanaan jos jonkinlaista suksisauvaa, vasaraa ja pesismailaa, joilla jokaisella piti vähän kokeilla tuolta ja kilkuttaa täältä ennenkuin pääsi liikkeelle. :D
Että juu, koittais nyt tehdä sellaisen auton mitä olisi vähän enemmän pohtinut. Ihan jo siksikin, että suunnittelu ja pohtiminen on kivaa, ja siksi, että tulisi sitten sellainen just itelle sopiva, omaa silmää miellyttävä ja omaa käyttöä palveleva. :)
Siksi mie aion irrottaa ne ikkunatkin ennen maalausta, kun muuten minuu vaan ahistaisi kun tietäisin, että nyt on auto maalattu mutta ikkunan alta hyökkää joku ruosteyllätys vuoden sisällä esiin. Helppo ja hienohan se olis vaan maalata tuosta yli, mutta tehdään nyt kunnolla kun kerran tehdään. Ei tarvi tulla uuteen maaliin näyttelypintaa, mutta on sen alta ruosteet saatava ensin pois.
Offroadtarvikkeelta on tänään lähtenyt mulle vinssinkilkkeitä tulemaan, eli edistyy sekin sivurojekti omaa hidasta tahtiaan...
niimpä myynti fiksaus on myynti fiksaus mutta kun itselle tekee niin silloin yleensä tekee kunnolla :) jäisi itseäkin harmittaa jos auto kokonaa ylitse maalattaisiin ja ikkunoiden välit tms ei maalattaisi varsinkin kun niin näkyvä paikka. Se on sitten eri asia onko kojelaudan alla nyt yhtä hyvässä kunnossa se maali kun muualla korissa jos ei ole tarvinut purkaa ihan palasiks autoa. Mutta toki jos ihan palasiks auton laittaa niin silloinhan se olisi tyhmää jättää johonkin kohtaan vanhaa maalia kun samalla vaivalla laskee koko auton ylitse :)
Sulta ei taida ideat loppua ihan heti😉
Kaikki hyviksi todettuja :D
Jos päivän ottaa, et purkaa koko koelaudan auton viereen jotta saa ne lamput vaihdettua ja tarttee koko loppu viikko reissata eikä ehdi talli päivää pitämään enneku 2 viikon päästä, niin se on piiiiitkä aika arvella nopeuksia ja muitakin määreitä
Sit sama homma. Ton pika asennetun peruutusvalon tekee 5min ostarin parkkiksella, mut päivä on selällään kun kunnolla tekee.
Tosin jos johdotukset ja releytykset on jo kunnolla tehdyt niin ei siinä kauaa meee kun lamput kiinni nakkelee
Siihenkin menee aikaa, et uittaa sen johdon joko katon väliin tai lattiamaton alle ja vielä sellaiseen paikkaan, ettei ne ala vilkkuilemaan parissa vuodessa
Juu ihan hyviä pointteja. Ja ainahan se on kiva lukea ja katella mitä kaikkea ihmismieli keksiikään. :)
Mie olin nyt taas laiska ja otin vaan Corollan ajoon, niin ei tarvi arpoa Lällin kanssa aamulla, kun on muutenkin lepakoita tapulissa ja sitten vielä olis ihan pimeetä. :D
veijon-esso
16.09.2015, 21:21
Kaikki hyviksi todettuja :D
Jos päivän ottaa, et purkaa koko koelaudan auton viereen jotta saa ne lamput vaihdettua ja tarttee koko loppu viikko reissata eikä ehdi talli päivää pitämään enneku 2 viikon päästä, niin se on piiiiitkä aika arvella nopeuksia ja muitakin määreitä
Sit sama homma. Ton pika asennetun peruutusvalon tekee 5min ostarin parkkiksella, mut päivä on selällään kun kunnolla tekee.
Tosin jos johdotukset ja releytykset on jo kunnolla tehdyt niin ei siinä kauaa meee kun lamput kiinni nakkelee
Siihenkin menee aikaa, et uittaa sen johdon joko katon väliin tai lattiamaton alle ja vielä sellaiseen paikkaan, ettei ne ala vilkkuilemaan parissa vuodessa
Onks sulla omaa projektitopikkia missä voisit esitellä näitä oivalluksias? tai jossei oo projektia niin kait sulla joku niksipirkkapalsta vois olla mihin kuvien kera laittelet noita juttuja?:D:D
Muista sit virittää dunamo tiukasti ettei karkaa..
27w työvalot ei maksa ennää kuin jonkun +20€ ja valasee kivasti. Töis käytetään noita.
Suikan viimmosel safaril laitettiin tehostimen pumppu koivuhalolla kireelle. Kuusi halko ei käy.
Muista sit virittää dunamo tiukasti ettei karkaa..
27w työvalot ei maksa ennää kuin jonkun +20€ ja valasee kivasti. Töis käytetään noita.
Suikan viimmosel safaril laitettiin tehostimen pumppu koivuhalolla kireelle. Kuusi halko ei käy.
Onks siin dynamossa jotain vikaa kun se suli..? :D
Oli muutes nopea toimitus sillä vinssin moottorilla. Katsoin just pakettikoodilla, että sehän on ollut jo eilen mun paikallisessa postissa. :eek:
Pisteet Offroadtarvikkeelle JA Postille! :)
Itse en ollut niin nopea, eli se mosa on edelleen siellä postissa. Tarviipa huomenna hakea se.
Onks sulla omaa projektitopikkia missä voisit esitellä näitä oivalluksias? tai jossei oo projektia niin kait sulla joku niksipirkkapalsta vois olla mihin kuvien kera laittelet noita juttuja?:D:D
Ei jaksa kuunnella sitä vittuilua mikä siitä tulisi joten antaa olla :D
Edit: löysin muuten ne kohdevalot komerosta :p :D:D
Tänään oli vesijumppa.
Syyläri tyhjäksi, huuhtelu, ja uudet nesteet sisälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=195844
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=195845
Paisuntasäiliö oli sen näköinen, että oli jo ehkä aikakin...
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/r270/12049497_1500743333584210_422310786121067846_n.jpg ?oh=aab7a59f16b1c95a6cf3d3f8f04e2a77&oe=56A00ED5
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/12047121_1500743413584202_4905001033495949124_n.jp g?oh=d73aa18fddeab5a3ef8454a85cfdcbb2&oe=565F8D3D
ettei vaan olis korjaus töhnää paisarissa? :eek: nimimerkillä oma syyläri meinaa tihkua kennostosta eikä ole auttanut tinailut sun muut temput :D tai käytännössä se toimi niin pitkää kunnes päästi kerran kuumemmaksi koneen niin alkoi aina tihkua läpi.
ettei vaan olis korjaus töhnää paisarissa? :eek: nimimerkillä oma syyläri meinaa tihkua kennostosta eikä ole auttanut tinailut sun muut temput :D tai käytännössä se toimi niin pitkää kunnes päästi kerran kuumemmaksi koneen niin alkoi aina tihkua läpi.
En tiiä yhtään miltä semmoinen töhnä näyttää. Syyläri näyttää kyllä ihan uudelta. Ehkä vanha syyläri on paikattu korjaustöhnällä ja paisari on jäänyt putsaamatta sitten syylärinvaihdon yhteydessä. Pitäisi kysyä ex-omistajalta...mutta mulla on kyllä sellainen hytinä/muistikuva, että syyläri on vaihdettu. Ainakin se on tosi hyvännäkönen.
Nyt on itellä kyllä tän rojektin suhteen syysmasennus. Maasturi vituttaa ja oikeastaan kaikki muukin. Paitsi syksy. :confused:
hyvinkin samannäköistä tavaraa ne yleensä olleet itse joskus kokeilin niin meni termostaaatti tukkoon. Sen jälkeen pesu koko järjestelmää eikä enää koskaan kyseisiä aineita mihinkään peliin.
Eiköhän sitä kullakin meinaa syys masennusta olla... sulla sentää on auto yhdessä kasassa kun taas itsellä on hyvin paljon tekemistä omassa tännekin muutaman kuvan lisäilin profiiliin ja oli läheellä etten tehnyt maasturiprojektia mutta ei kyl viel kerinnyt :D
Mikäs sulla maasturissa ärsyttää? :(
hyvinkin samannäköistä tavaraa ne yleensä olleet itse joskus kokeilin niin meni termostaaatti tukkoon. Sen jälkeen pesu koko järjestelmää eikä enää koskaan kyseisiä aineita mihinkään peliin.
Eiköhän sitä kullakin meinaa syys masennusta olla... sulla sentää on auto yhdessä kasassa kun taas itsellä on hyvin paljon tekemistä omassa tännekin muutaman kuvan lisäilin profiiliin ja oli läheellä etten tehnyt maasturiprojektia mutta ei kyl viel kerinnyt :D
Mikäs sulla maasturissa ärsyttää? :(
Okei. Mulla joskus teiniaikoina on parissa Corollassa jotain paikkamömmöä ollut, laitettiin kun ei muutakaan osattu ja mihinkään ei ollut rahaa. En koskaan katsonut syyläriin milaista tavaraa siellä sitten pyöri, mutta molemmat pirssit toimi moitteetta sen jälkeen vielä pitkään.
Oon kyllä nyttemmin kuullut, ettei moisia mömmöjä kannata pitkäaikaiskäyttöön laittaa, mutta hätäapuna ajaa asiansa. :)
Kävin tossa treeneissä äsken ja ne meni sentään hyvin. Jaksoin jo taas hymyillä Lällille parkkipaikalla. Onhan se ihan symppis kaveri (haluaisin vaan nähdä sen jo uusissa väreissä ja leimattuna). :o
Noh nyt on mittaristossa taas valoa. Ei löytynyt kuin yksi palanut polttimo, joten vähän jäi mystiseksi miksi melkein koko mittaristo sitten pimeni. Niin tai näin, nyt siellä palaa valot.
Samalla tuli kiinnitettyä takapaksiin pudonnut lisäjarruvalo takaisin paikalleen ja hiplattua toista etusumuvaloa sen verran, että siihenkin löytyi taas valoa. Oli vaan kosketushäikkää.
Testattu lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen toiminta. Hyvin hönkii.
Jotta päivän saldo olisi kuitenkin tasaisen harmaa +-0, niin näyttää siltä että nyt se perkele aikoo alkaa tiputtelemaan vettä alleen syylärin tyhjennyspropun juuresta. Tarttis varmaan uuden tiivisteen.
Unohdin ottaa kahvinjuonnista kuvia.
Edit: niin joo, kiristin ratin kun se lonksui.
Noh nyt on mittaristossa taas valoa. Ei löytynyt kuin yksi palanut polttimo, joten vähän jäi mystiseksi miksi melkein koko mittaristo sitten pimeni. Niin tai näin, nyt siellä palaa valot.
Samalla tuli kiinnitettyä takapaksiin pudonnut lisäjarruvalo takaisin paikalleen ja hiplattua toista etusumuvaloa sen verran, että siihenkin löytyi taas valoa. Oli vaan kosketushäikkää.
Testattu lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen toiminta. Hyvin hönkii.
Jotta päivän saldo olisi kuitenkin tasaisen harmaa +-0, niin näyttää siltä että nyt se perkele aikoo alkaa tiputtelemaan vettä alleen syylärin tyhjennyspropun juuresta. Tarttis varmaan uuden tiivisteen.
Unohdin ottaa kahvinjuonnista kuvia.
Edit: niin joo, kiristin ratin kun se lonksui.
Nii siel mittaris tais olla 2 isoa polttimoa hoitamassa mittariston valojen virkaa. Eipä ole kyllä tullut itse koskaan kiinnitettyä huomiota lisäjarruvaloon :eek: joku iskenyt sumuvalot sulle keulaan? aika oudosta paikasta vuottaa syyläri itsellä ei koskaan tuosta vuotanut kaikkialta muualta kylläkin senkin edestä :D siin tais olla o rengas tiivisteenä siinä muovi ropussa :) muutaman kerran on meinaa tullut harrastettua tuota nesteiden poistoa ja uudelleen täyttöä silloin kun auto viel oli ajokunnossa. sekä syöttöpumpun irroitusta kans harjoiteltu liiankin hyvin :D
Nii siel mittaris tais olla 2 isoa polttimoa hoitamassa mittariston valojen virkaa. Eipä ole kyllä tullut itse koskaan kiinnitettyä huomiota lisäjarruvaloon :eek: joku iskenyt sumuvalot sulle keulaan? aika oudosta paikasta vuottaa syyläri itsellä ei koskaan tuosta vuotanut kaikkialta muualta kylläkin senkin edestä :D siin tais olla o rengas tiivisteenä siinä muovi ropussa :) muutaman kerran on meinaa tullut harrastettua tuota nesteiden poistoa ja uudelleen täyttöä silloin kun auto viel oli ajokunnossa. sekä syöttöpumpun irroitusta kans harjoiteltu liiankin hyvin :D
No joo, vähän jäi mystiseksi että pimensikö se yksi polttimo koko mittariston vai saatiinko mittaria purkaessa ja kasatessa vaan joku kosketushäikkä katoamaan. :)
Joku on iskenyt eteen pikkuiset sumuvalot ja takapaksiin lisäjarruvalon. Se lisäjarruvalo sitten aina offireissun jälkeen joko roikkuu johtonsa varassa ovessa, tai sitten kerran se kääntyi näyttämään sisällepäin. :D
No nyt se on liimattu uudelleen, joten josko se hetken kestäisi omalla paikallaan. Se on siis sellaisilla tarroilla ikkunassa kiinni.
Muistaakseni siinä syylärin tyhjennysropussa oli sellainen litteä tiiviste joka oli jo vähän kopertunut käppyrä. Joko se tiiviste on nyt lopullisesti väsynyt, tai sitten käänsin jengat vituiksi (toivottavasti en...).
Mulle tuli uusi asennusmasennus, juuri kun selvisin edellisestä. Autotallissa roplaaminen on aina kivaa, mutta ei saatana kun en pärjää viittä minuuttia kauempaa yksin, kun sitten mulla on jo jotain kysyttävää tai tarvisin kolmannen käden hetkeksi. Niin siinä sitten "vähän" niinkuin tallin muu toiminta kärsii kun mie olen Lällin kanssa paikalla. Se alkaa vituttaa ainakin itteäni, kun tuntuu että olen koko ajan vaivaksi ja aina minuu pitää auttaa tai odottaa.
Tänään mie yritin tehdä pakoputkea, mutta onnistuin vaan silppuamaan metrin verran putkea pillunpäreiksi. No opin ainakin miten sitä putkea ei tehdä. Nyt mulla on väliaikainen katsastusputki paikallaan ja se on niin vitun hirveä sätös, että mie aloin kyllä melkein kotimatkalla itkemään kun mua masensi niin paljon. Ja kaikenlisäksi sen tekemiseen meni koko vitun päivä ja se tosiaan on vaan väliaikainen. :(
No olisi sen nopeamminkin saanut tehtyä, mutta kun oli koko ajan kysyttävää ja käsipula ja en mie kehdannut häiritä ja ja ja plääh. Istuskelin sitten auton alla ja kelasin mielessäni kaikki kirosanat mitä keksin ja sitten tein saman makuultani.
No enivei, ens viikolla tai viimeistään sitä seuraavalla käyn hakemassa vikalistan. Nyt on jonkunlainen pakoputki, kun sellainen kuulemma täytyy leimalla olla (ihme nipotusta?!) ja sitten täytyy vaan ampua ratti irti ja orkkisratti tilalle niin töötti toimii. Ei kai siinä muuta. No ehkä etujarrut avata jos viittii, just nyt tuntuu etten viitti kun sitten pitäisi taas häiritä jonkun offikaverin talli-iltaa.
Sitten kai se jää leiman jälkeen seisomaan, koska en edes oleta, että saisin peltihommia tehtyä käden käänteessä. Kai siinä joku vitun kaks vuotta ainakin menee.
Sanoinko jo vittu? Entä perkele? Entä perse?
Taidan keittää kahvit.
HJ60_Jussi
27.09.2015, 21:46
Eiköhän töötti saa olla vaikka nappi kojelaudassa jos siihen laittaa äänimerkki tekstin viereen.
Jos auttaa kovasti muita niin nekin auttaa sinua ja silloin voit ajatella että olette tasoissa. Jokainen meistä on ollu aloittelija joskus. Ja joskus tarttee vieläkin apua kun jotain ei yksin voi tehä. Ja voi niitä palveluksia muutenkin tehä. Vaikka siivoais ja keittäs kahvia.
Ei ny kannata masentua vaikka vähä tuntus että ois riippakivenä. Minusta on ainakin joskus mukava ihan vaan auttaa muita jos toinen ei osaa tai tiedä. Ei muuta ku kovaa yritystä eteenpäin. On sullakin varmasti taitoja jota muilla ei oo. Tarjoa silloin auttavaa kättä. Sinähän oot ilmeisesti hitsari ammatiltas? Ei kaikki osaa hitsata.
Eiköhän töötti saa olla vaikka nappi kojelaudassa jos siihen laittaa äänimerkki tekstin viereen.
Jos auttaa kovasti muita niin nekin auttaa sinua ja silloin voit ajatella että olette tasoissa. Jokainen meistä on ollu aloittelija joskus. Ja joskus tarttee vieläkin apua kun jotain ei yksin voi tehä. Ja voi niitä palveluksia muutenkin tehä. Vaikka siivoais ja keittäs kahvia.
Ei ny kannata masentua vaikka vähä tuntus että ois riippakivenä. Minusta on ainakin joskus mukava ihan vaan auttaa muita jos toinen ei osaa tai tiedä. Ei muuta ku kovaa yritystä eteenpäin. On sullakin varmasti taitoja jota muilla ei oo. Tarjoa silloin auttavaa kättä. Sinähän oot ilmeisesti hitsari ammatiltas? Ei kaikki osaa hitsata.
Putkiluokat perkeiltä löytyy niin siinä on jo yks eli painesäiliöiden hitsaileminen ja kans jos luvissa on oma nimi niin turvakaaret saattais olla toinen kohde, tosin en tiedä tartteeko niihin lupia, mut ennemmin ammatti hitsari kun ite turailemassa.
Sit tööttä ongelmaan...... Nakkaampa YV;tä niin ei tartte vittuilla pirkkanikseistä :cool:
kyllä mullakin on päiviä ettei tunnu onnistuvan mikään eikä kyl paljoa saa aikaiseksi muutenkaan. Tuohon pakoputki hommeliin niin itsellänihän on vain alkupotki jonka jatkeena 2,5" simonssin vaimennin eli loppuu siihen apparin oven alle ja pönttö on mallia pieni niin saa hyvin piiloon sinne helman taakse ettei pahemmin tule alle helman. Se jousto osuus on hyvä olla siinä mikäli teet itse kokonaan uuden ja jos oma putki on sen verran rapea ettei siinä ole enää joustoa niin multa löytyy tuosta hallin nurkalta vanha jossa itse jousto osuuteen asti ehjä :D
Ja jos leimalla tulee taka jarru ongelmia niin mulla ois tos yhdet jarruliinat ei kalpene uusien rinnalle yhtään ja jotain muitakin jarru rumpu osia rumpujarruja ei omaan enää tule :D
pikkuhiljaa ajatuksen kans hyvä tulee :) Mutta ymmärrän kyllä moni ihminen on malttamaton pitäis kaikki saada heti nyt tänne :D mm itsellä hieman kans moista piirrettä välil :rolleyes:
No joo, kyllä oon aina kaikille koittanut toitottaa, että jos vaan mitenkään voin olla avuksi niin olisin tosi mielelläni. Eihän sen tarvi olla kummempaa kuin "pidä tosta", "ojennatko ton", "näytä valoa tähän" tai "heppaa tohon"; joskus se kolmas käsi vaan puuttuu itse kultakin.
Lisäksi mulla on aina mielessä jotain kivoja yllätyksiä, niinku ostaa vaikka kaverin autoon joku osa jota tiedän että siihen on metsästetty pitkään. Mulla alkaa olla aika hyvä kokoelma näitä kaikkia kivoja pikku yllätyksiä, kun mun tuurilla ne on sitten aina just vääränlaisia kuitenkin. Ei paljoa ainakaan mua lämmitä sanonta "ajatus on tärkein", kun yrittää yllättää kamun vaikka HJ:n ovenkahvalla ja onnistuu sen sijaan ostamaan vaikka Pajeron kaasarin, saatana. :o
"Joo hei ajattelin ostaa sulle HJ:n ovenkahvan, mutta täst tulikii Pajeron kaasari, nii että ei sit mitään kuitenkaan. Mut ajattelin kuitenkin kaikella ystävyydellä hei...". :rolleyes:
Tästä pääsemmekin sujuvasti siihen, että minua on luonnehdittu "käveleväksi maailmanlopuksi", eli mun siivoaminen on kyllä vähän niin ja näin. Mutta vastako tuota eilen silti tarjosin tallilla, että minut saa kyllä kutsua siivoustalkoisiinkin, tottakai tietenkin. Voihan mut vaikka teipata katuharjaan kiinni niin en saa kauheesti ainakaan vahinkoa aikaan. :D
Ainiin ja Rohmohan ajelee tuolla jossain mun Corollalla kun sillä on oma ajokalusto risana, mulla on oikein hyvä mieli siitä että kerrankin pystyin tehä jotain konkreettista auttamista näissä autoasioissa kun lainasin sille omaa kulkinettani. :)
Joku kysyi että olenko hitsari; no juu, mutta en ole koskaan hitsannut autoa tai mitään peltijuttuja muutenkaan.
Ja jesse89 sanoi että ajatuksen kanssa tulee hyvä. Mulla ei oikein kapasiteetti riitä siihen. Mie jos alan jotain miettimään, niin illalla voi tallikaverit sitten ihmetellä että mikä helvetti tuolla tallin nurkassa savuaa..? Aijaa siellä on taas perkeillä hirttänyt nuppi jumiin ja homma ei ole edistynyt yhtään. :o
Mie en osaa ajatella yhtään ja jos yritän, niin menen ihan tilttiin. Mie en oikein tajua juttuja muuta kuin näkemällä miten se tehdään ja sitten kokeilemalla tehdä samoin. :)
Pitäis vissiin käydä joku päivä vähän metässä ajamassa niin hellittäisi nämä autotalliajatukset hetkeksi ja tulis happydirtyä tilalle. Mutta täytyy nyt ensin käydä siellä leimalla kun on nyt se pakoputki. Se on siis ihan suora 2" putki ilman mitään vaimentimia, eli sikäli hyvinkin simppeli. Niin olin minäkin, ei kyllä uskoisi että olen putkiakin työkseni hitsannut. Miten sitä voikin oman auton kanssa mennä niin jumiin. Kai se on se ajatus, että se on AUTO. Enhän mie osaa korjata AUTOJA. :rolleyes:
Mä niin osaan samaistua tuohon kolmanteen auttavaan käteen kun projektin kanssa touhunnut yksinhän sitä suurimmaksi osaksi on tullut tehtyä ja runkoa pyöritelty ympäri jne akseleita liikuteltu alle kammettu rengasta sekä jousta jne puhumattakaan välillä siitä että jaloilla tuet jotain tosella kädellä jotain ja toisessa kädessä poltin ja ei aina ekalla onnistu eli rällä käteen ja sauma pois ja uusiks koko hommeli. Mutta en mä tiedä onhan se hieman opettanut kun yksin vaihtelee traktoriin linkoa lanaa asentelet ketjuja ja milloin mitäkin aina jokaisesta on selvitty välillä on muutama ärräpää saattanut lentää :D Mutta mussa on sellainen että mä tarvin koko ajan haasteita jos asiat oisi liian helppoja niin mä tod näköisesti olisin pää täys ilmaa ja sit mä vasta jumissa olisin se vasta kauheeta olis :eek:
Ja mitä tulee tuohon ajatteluun niin mulle ei sovi se että roiskisin menemään vain kovalla työmoraalilla koska usein siinä käy silleen et se saattaa mennä hieman pieleen ja näin ollen joudun tekemään kokonaan sen uudestaan alusta alkaen niinkuin projektissani kävi 2 kertaa tiettyjen asioiden kanssa. Jos taas oisin miettinyt pidempää jne olisi ehkä mahdollisesti voinut saada ekalla kerralla tehtyä oikeanlaisen tai sitten ei..
Kaitsu67
28.09.2015, 21:52
Kyllähän ton pitäis riittää, muistaakseni jossain omassakin on tollanen ollu. Vai onkohan tossa Ivecossa nytkin.
Minullakii oli Gorbatsovissa tööttinappi tupakansytkärin paikalla. Ei mittään ongelmaa, osoitti vaan aina katsastusmiehelle, että tuossa se on.
Eikä Lällinkään töötti ole ongelma, mun liikennekäytökselle on tehnyt pelkästään hyvää ajaa norsunhitaalla maasturilla jossa ei ole tööttiä. Liikenneraivokerroin on pienentynyt huomattavasti. Ja katsastukseen voi tosiaan laittaa sen orggislaivaruorin takaisin. :)
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12063744_1505148839810326_1650500015809661557_n.jp g?oh=ea9927d208724189ab2bb2549bf086f8&oe=56A27C9D
Isolla autolla on helppo kuskata kaikenlaista tavaraa. Yeah right. :D:eek::rolleyes::D
(rosvoille tiedoksi että tavarat ei ole enää autossa)
Minullakii oli Gorbatsovissa tööttinappi tupakansytkärin paikalla. Ei mittään ongelmaa, osoitti vaan aina katsastusmiehelle, että tuossa se on.
Eikä Lällinkään töötti ole ongelma, mun liikennekäytökselle on tehnyt pelkästään hyvää ajaa norsunhitaalla maasturilla jossa ei ole tööttiä. Liikenneraivokerroin on pienentynyt huomattavasti. Ja katsastukseen voi tosiaan laittaa sen orggislaivaruorin takaisin. :)
Mulla on omassa toitsus luisi nibbion ratti ja siinä on töötti painike keskellä johdot tökkäs perään vain :p Ja tuo on hyvinkin totta miten laiska auto muuttaa suhtautumista liikenteessä ennen kun oli hieman nopeimpia autoja tulee aina ohitettua tarkan markan kuskit :rolleyes: toyotalla ei oikein onnistunut muutaku lentokenttä suoralla :D pikkasen se tuntuu isolta se orggis ruori tuon mini ratin jälkeen jonka halkaisia on jotain hieman päälle 300mm vain :D
Mulla on omassa toitsus luisi nibbion ratti ja siinä on töötti painike keskellä johdot tökkäs perään vain :p Ja tuo on hyvinkin totta miten laiska auto muuttaa suhtautumista liikenteessä ennen kun oli hieman nopeimpia autoja tulee aina ohitettua tarkan markan kuskit :rolleyes: toyotalla ei oikein onnistunut muutaku lentokenttä suoralla :D pikkasen se tuntuu isolta se orggis ruori tuon mini ratin jälkeen jonka halkaisia on jotain hieman päälle 300mm vain :D
Luisin ratti mullakin on kiikarissa/haaveissa, mutta ei se uusi ratti nyt ole tärkeysjärjestyksessä kovinkaan korkealla. Ehkä joskus sitten... :)
Mie oon Lällin kans oppinut malttia, ajelen vaan 80km/h ja hymyilen nätisti. Okei joskus ohittelen kun kulkeehan toi kyllä, mutta ei viitti toista kauheesti huudattaa kun ei tommonen kuitenkaan ole miksikään katukilpuriksi suunniteltukaan. :D
Joo ei perse, voin vaan kuvitella miten kauheeta sillä ruorilla on ajaa nyt kun on tottunut parempaan. Ralliratilla saa niin nopeesti liikkeestä kiinni jos esim. haukkaa uraan. Ruorilla se on aina ihan helvetinmoinen liike mikä siitä tulee niin kaistalla kuin kabiinissakin... :eek:
Piti mennä huomenna leimalle mutta yllättäen unohdin vaihtaa sen ratin...no ehkä perjantaina sitten. Tai ens viikolla.
Luisin ratti mullakin on kiikarissa/haaveissa, mutta ei se uusi ratti nyt ole tärkeysjärjestyksessä kovinkaan korkealla. Ehkä joskus sitten... :)
Mie oon Lällin kans oppinut malttia, ajelen vaan 80km/h ja hymyilen nätisti. Okei joskus ohittelen kun kulkeehan toi kyllä, mutta ei viitti toista kauheesti huudattaa kun ei tommonen kuitenkaan ole miksikään katukilpuriksi suunniteltukaan. :D
Joo ei perse, voin vaan kuvitella miten kauheeta sillä ruorilla on ajaa nyt kun on tottunut parempaan. Ralliratilla saa niin nopeesti liikkeestä kiinni jos esim. haukkaa uraan. Ruorilla se on aina ihan helvetinmoinen liike mikä siitä tulee niin kaistalla kuin kabiinissakin... :eek:
Piti mennä huomenna leimalle mutta yllättäen unohdin vaihtaa sen ratin...no ehkä perjantaina sitten. Tai ens viikolla.
Kannattaa luisin ratista ottaa se falcon tms joka hieman isompi kuin tuo mun on meinaa välil aika koomisen näköistä ja tuntuista ajella ja veivata sellaista mini rattia :D oli jokin päähän pisto ottaa mahdollisimman pieni kun sai orggis ruorista tarpeekseen. No tuo on kyllä totta mä kyl silloin kun oma oli viel hengissä niin painelin lappu lattiassa melkein aina joku 130 se jaksoi kelata ja pidemmän matkan jälkeen piti hellitellä kun rupes lämmöt nousee lähemmäs punarajaa.. hetki hieman hiljempaa niin viileni taas normaaliksi itsellä se lämpömittari huiteli silleen et jos kone lämmin varsinkin talvella jätit ajosta sen käymään niin ei kauaakaan niin oli viisarin mukaan lähempänä kylmää kun normaali lämpöä :eek:
Noh eihän sen ratin vaihto ole kuin vartin homma ;)
Joo kyllä tuo Formulingi näyttää tuolla Lällissä ihan lapselliselta, mutta pirun hyvä se on ajaa. Toki metässä käy välillä vähän raskaaksi, mutta tarvii sitten vissiin bodata ja syödä kaurapuuroa enemmän. :o
Mulle tuli vaan sellainen villi visio mieleen...että kävisköhän toi Kukkiksen ratti Lälliin. Corollassa on meinaan orkkisratti paikallaan ja se on pienempi kuin Lällin orkkis laivaruori, mutta isompi kuin siellä nyt oleva Formulingin ralliratti. Se vois ehkä olla just sopiva Lälliin ja siinä olis töötti.
Ei muuten mutta kun Kukkiksessa tulee se orkkisratti hieman ärsyttävästi mun näkökenttään, kun olen näin lyhyt ja mulla on tapana ajaa aika takakenossa. Huomaan että usein Kukkiksen puikoissa tulee hieman kurkoteltua kaulaa, kun se ratti näkökentässä ärsyttää. Olen miettinyt, että pitäis sinnekin pienempi ratti saada, vaikka sen orkkisratti on kyllä muuten ihan ok käteen.
Niin ihan vaan villi visio, että voiskohan ne ratit Lällin ja Kukkiksen kesken vaihtaa..? Sitten Lällissä olis töötti ja Kukkikseen tarvis rakentaa sellainen. :)
Olen unohtanut täällä keulia, että kun mulla kerran oli jo ilmasäiliö olemassa niin ostin sen kompurankin nyt sitten. Eli lisää rakentelua tiedossa. :eek:
Peltihommat on edelleen aloittamatta ja leimalla käymättä. Pakoputkiepisodin jälkeen päätin jo myydä koko auton ja tyytyä vaan kävelemään ja liftaamaan offimetsissä, kun ei tästä mun rakentamisesta tule mitään.
Mutta ei sille näköjään mitään voi, että joku saatanan hulluus vaan nostaa päätään ja jaksan silti vaan haaveilla että voisin itse rakennella autoa. Ja kun katson ikkunasta parkkipaikalle, niin...no onhan toi niin saatanan ihana, että miten sen muka vois myydä? Ei lähe mihinkään!!! (enkä nyt puhu tuosta pensaasta) :o
Tämä tallihomma vaan on haasteellinen, kun mulla on lähimmillekin työkaluille 20km, lähimpään autotalliin 35km ja toiseen autotalliin 70km. Lisäksi on kaikenlaisia muitakin kuvioita niinkuin kaikilla muillakin ihmisillä. Mutta olen nyt kuitenkin saanut neuvoteltua tuosta talliasiasta ja se järjestyy kyllä. Ei helpoimman kautta todellakaan, mutta talli kuin talli, ei mulla todellakaan ole valittamisen aihetta! :)
Eli talli on järjestynyt, se on ihan helvetin kaukana, mutta se on talli ja siellä on Lällin peltihommille tilaa ja aikaa. Nyt on vaan vissiin mun muksulla tullut mitta täyteen siihen, ettei musta näy enää mitään muuta kuin lappu pöydällä, että "meen töistä suoraan tallille t: äiti".
Ja sitten en ole hetkeen ehtinyt käydä lajitreeneissä kuin kerta viikkoon ja se on liian vähän. Ja nytkin menee pari viikonloppua muissa sosiaalisissa kuvioissa; on kummipojan synttäriä ja tatuointireissua itä-suomeen (because I support good tattooers #downundertattoo).
Mutta vielä mie tän auton kasaan, saatana. Ja sitten mie ajan sillä mettään. Mie ajan niin saatanasti ja muutan sinne ens kesäksi asumaan. :D:o
Pakoputki kulkee nyt toistaiseksi tuosta paikalta kuvan vasempaan alanurkkaan, kääntyy siitä helman alle ja jatkuu siellä jonkun matkaa. Tuosta kuvan kohdasta se on vielä hepattu runkoon kiinni ja lähtee koko putki hiiteen heti kun olen leimalla käynyt.
En tiedä miksi en vaan voinut tunkea sitä pudonnutta pätkää tuonne hetkeksi takaisin sen sijaan, että käytin päivän rakentaakseni jonkun ihan vitun järkyttävän patentin. No, se oli varmaan joku naistenpäivä. :(
Ens kerralla oon jo viisaampi! Näin sitä oppii... :)
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-0/r270/p180x540/12144809_1507025872955956_269939653039345155_n.jpg ?oh=866e5c52aa5711fa0d01dac9506660f9&oe=568534F9
Joten laitetaas loppuun vähän piristävämpi ja aurinkoisempi kuva. :)
https://fbcdn-photos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpl1/v/t1.0-0/p180x540/12115591_1507025966289280_7316293694896697153_n.jp g?oh=721a1b965879e3118c82e6ba7ccd2886&oe=5684F9B5&__gda__=1453953040_18f9b382268368c6f73e905a3d9a50d 4
mitä minun silmäni näkevät onko sulla tuossa autossa paineilmalukot vai mikäs paineilmalinja tuossa pakoputken kohdalta menee :) Kyllä mulla tekee pahaa lukea kun joutuu talliin ajaa kymmeniä ja pahimmissa tapauksessa satoja km sen sijaan kun itse kävelen ylemmästä mökistä ales rinnettä sellainen 50m niin mulla on talli siinä :p
Eiku siinä linjassa menee kiisseliä. :)
Lukot on vasta mun haaveissa...
Eiku siinä linjassa menee kiisseliä. :)
Lukot on vasta mun haaveissa...
huh pääsinpäs helpotuksesta :) meinasin jo että sulla on siel paineilmalukkoa jne ;)
Tein katsastusremontin:
- Tuulilasin pesu sisäpuolelta
- 80-tarra takaoveen
- Uusi vanilja-wunderbaum
- Kasipallot pois taustapeilistä
*yht n. 5€
...sitten konttorille, sieltä neljä palaa kääretorttua, yksi kahvi ja yksi mehu evääksi ja Lällin perässä nosturille. Jarrutesterin viisarit näytti prikulleen 50/50 koko ajan, sitä jännitin etukäteen kun jarruttaessa se vähän pykertää. Ei sitä testeristä kyllä nähnyt.
Moitetta tuli töötin puutteesta (en sitte vaihtanu rattia) ja siitä, että toinen ajovalo osoittaa hieman liian alas.
Kehuja tuli puslista, renkaista, laturista, pakoputkesta ( :D ), rungosta, yleisestä askartelusta ja huolenpidosta (ex-omistajalle terkkuja!).
Ja että kyllä tolla kuulemma lumityöt tekee ja kiipeää vähän isommallekin kivelle. :)
Nyt on sitten leimaa. Mitään en ole rakennellut paitsi haavekuvia siitä, miten joskus teen niitä peltitöitä...ja liimaan ne palkkihelmat... :o:rolleyes:
Lappeenrannassa kävin heittämässä 888km lenkin ja hyvin se Lälli jaksoi taapertaa koko matkan. :cool:
Lappeenrannassa kävin heittämässä 888km lenkin ja hyvin se Lälli jaksoi taapertaa koko matkan. :cool:
Jaa.. sekö oli "Lälli" mikä oli joskus alkuviikosta parkissa huhtiniemen leirintäalueen respan edessä?? Bongasin siellä tuollasen isompipyöräsen harmaan kaunokaisen ku kävin hakemassa jälkikasvua huhtarin skeittirampilta..
Jaa.. sekö oli "Lälli" mikä oli joskus alkuviikosta parkissa huhtiniemen leirintäalueen respan edessä?? Bongasin siellä tuollasen isompipyöräsen harmaan kaunokaisen ku kävin hakemassa jälkikasvua huhtarin skeittirampilta..
No juu ihan siinä respan edessä Lälli oli lauantai-illasta sunnuntaiaamuun.
Oli kyllä hotellihuoneesta katsottuna todella kauniit maisemat, kun oli oma Tojota heti siinä ikkunan alla parkissa. :o
Jep. Siis loppuviikosta. Lauantai-iltahan se oli ku sielläpäin ajelin. Maisemathan tuol on hyvät Läjällä tai ilman,mut muuten alkaa olla hieman kulunut majatalo/leirintäalue:)
neliveto
20.10.2015, 20:41
Ei ole tuossa käytetty korjaustöhnää. Jäähdytin kun happani niin siihen vaihdettiin uusi ;)
t: Exä
neliveto
20.10.2015, 20:50
Tein katsastusremontin:
Kehuja tuli puslista, renkaista, laturista, pakoputkesta ( :D ), rungosta, yleisestä askartelusta ja huolenpidosta (ex-omistajalle terkkuja!).
Ja että kyllä tolla kuulemma lumityöt tekee ja kiipeää vähän isommallekin kivelle. :)
. :cool:
Tuosta "Kirpusta" tuli sitten "Lälli" :)
Sattui silmään omasta profiilista muutama kuva menneiltä vuosilta..
tämä ensimmäinen ehkä paras omasta mielestä. Takaturvavöiden lukkopuolet piti jatkaa, että sai turvaistuimet kunnolla kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1064&pictureid=14667
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2468&pictureid=46289
t: Exä
^ Just viikonloppuna katselin noi sun kansiot läpi, juurikin samainen nukkumiskuva nauratti. Onpa poitsu vähän kasvanut. :)
Samalla kansionpenkomisella selvisi, että Lälli-Kirpulla on yhteinen historia mun naapurin sinisen Hiluxin kanssa. Olette olleet Offroad-tourilla samaan aikaan (2008). Hilux oli aivan pakastavedetyn uusi silloin. Tuossa ne pihassa seisoo samassa tolpassa nyt ja varmaan jupisee keskenään, että "silloin Hankasalmella kun vähä nuorempana offattiin...".
Tänään piti käydä ihan vartavasten ajamassa Corollalla pieni lenkki, että sekin saa vähän liikuntaa. Olen ajanut pelkästään maasturilla taas työmatkat, on se vaan niin kiva. :)
Taas on kaksi viikkoa vierähtänyt, eikä mitään ole tapahtunut. :(
Tänä viikonloppuna mie joko vedän jossakin päin Suomea tuohon kylkeen rälläkällä, tai sitten teen siitä myynti-ilmoituksen, mutta eihän tämä tälleen voi jatkua.
Eilen illalla pimeessä tsekkasin öljyt ja vedet, sekä säädin ajovaloa pensasaitaa vasten. Eiköhän tuo taas lyllerrä töihin ja takaisin. :)
lauantaina et ehdi tekee mitään kun tuut kisoja katsoo:)
Sori Lepa ja muut kerholaiset, ei kyllä pystynyt tulla vaikka olis ollut mielenkiintoa. Varmaan hieno päivä ollut siellä. :)
Eilen sitten vihdoin pyöräytin homman käyntiin sillä, että kuskasin muuttokuorman tarvepalkkia ja -putkea paikkakunnalta toiselle, tein pitkän listan mitä tarvii Motonetistä hakea, sitten kartoitin Lällin ruostepaikkoja ja ihmettelin kahvikuppi kourassa, kun päämekaanikko askarteli Lällin tööttiä toimimaan.
Olin vetänyt ratin niin kireälle, että se piti ottaa ulosvetäjällä irti. :o
Nyt Lällin kabiinissa on kuitenkin soma, pieni punainen nappi, jota painamalla kuuluu TÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT.
Töötti on väsätty uusilla johdoilla, vanhat jätettiin rauhaan silleen, että jos haluaa kuitenkin joskus orkkisratin paikalleen, niin senkun laittaa ja siinäkin vielä toimii töötti.
Tänään menen sinne Motonettiin hankinnoille. :)
Valitettavasti joutuu kyllä Lällistä jokaisen ikkunan käyttämään irti, niin ja ne "kattokourut" on revenneet auki molemmin puolin ja vesi pääsee sieltä autoon sisälle. Että sikäli aika työläät peltihommat tulossa.
Edit: Onko muutes Mr Nelivedolla mitään arvausta siitä, miksi toi Lälli on hieman kallellaan oikealle (ja haittaako se)?
Loppuun vielä asiaankuuluvia rakennuskuvia. :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=184195
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12072629_1520489341609609_8825155135725361544_n.jp g?oh=cc773fd1982bdd1182f4d543d0c45748&oe=56BC27B6
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xal1/v/t1.0-9/12191794_1520489564942920_6420171015168684738_n.jp g?oh=c3a66c517c8a2e2a35e96f7b43024872&oe=56B8757D
kun otat ikkunat irti niin jos ne takasivuikkunoiden kiskot on rikki / läpimädät (niinku yleensä on) niin mullta tulee sellaiset ylimääräiseksi. niitä on tosin kavennettu kuten koko autoakin mutta niistä saa ainakin korjauspaloja. Myös takasivulasit jäävät ylimääräiseksi mutta niistä tarviin paperirahaa. =)
kun otat ikkunat irti niin jos ne takasivuikkunoiden kiskot on rikki niin mullta tulee sellaiset ylimääräiseksi. niitä on tosin kavennettu kuten koko autoakin mutta niistä saa ainakin korjauspaloja. laitan myös takasivulasit ovat ylimääräiset mutta niistä tarviin jo paperirahaa. =)
Hei kiitti! :)
Mulla on itelläkin yhdet ehjät takasivuikkunat, mutta palataan asiaan jahka takaikkunoihin saakka ehdin ja jos tarvetta ilmenee.
Mietin muutenkin noita ikkunanympäryksiä, että jos ovat kovin reikäjuustoa niin lienee järkevintä etsiä elimenluovuttaja kuin alkaa tekemään tilkkutöitä...
Ihan villi haja-ajatus muuten; mutta olisiko jotain estettä/miinuspuolta pistää takasivuikkunoiden tilalle pelti..? Kommentteja kiitos. :)
Hei kiitti! :)
Mulla on itelläkin yhdet ehjät takasivuikkunat, mutta palataan asiaan jahka takaikkunoihin saakka ehdin ja jos tarvetta ilmenee.
Mietin muutenkin noita ikkunanympäryksiä, että jos ovat kovin reikäjuustoa niin lienee järkevintä etsiä elimenluovuttaja kuin alkaa tekemään tilkkutöitä...
Ihan villi haja-ajatus muuten; mutta olisiko jotain estettä/miinuspuolta pistää takasivuikkunoiden tilalle pelti..? Kommentteja kiitos. :)
Onha siinä omat miinuksensa... Näkyvyys vähän kärsii jos taaksepäin yrität kattella. Mut liekkö niin palijon sitte että oisi haittaa. Peileistäki näkee peruutella. :)
Seuraavassa kuvassa käyttäjän Sakari65 LJ70, jossa sivulasit peitelty.
Ihan noinniinku malliksi vain.
http://i4.aijaa.com/b/00772/14013100.jpg
EDIT; kuvan laatu ja koko on näköjää mitä on, mut on tuossa muutama parempiki foto, niin voin laitella vaikka s-postiin...
Nokun just se, että mie oon ihan tyypillinen nainen, enkä katso taaksepäin peruuttaessa ollenkaan. :o:D
Eli peruutan lähes pelkästään sivupeileistä ja joskus avaan kuskin oven ja katson siitä, tai kuskin ikkunasta. Niin tuli vaan mieleen, että pitäisköhän oikaista ja poistaa nuo takaikkunat...
Hyvännäkönen tuo Läjä, laita vaan lisää kuvia jos löytyy. Laitoin osoitteen privaan.
Halppo todeta miinukset, peitä lasit vaikka pahvilla ja huristele muutama päivä, myös metsässä...mielellään hämärässäkin. Kokeilun jälkeen on paljon selkeämpi ajatus lasien korvaamisesta pellillä.
Älä korvaa pellillä. hae ohut plexi ja laita sikalla kiinni, näkee läpi ja on kevyempikin.
Rikoin omastan kuskinpuolen takaoven lasin ja laitoin peilin samalla ajatuksella että eihä siitä lasista mitään katseltua tule. no eipä tulekkaan mutta metsässä kun koitat peruutella puiden välistä helpottaisi hommaa hiukan jos autossa olisi ikkunat..
tule hakemaan multa ne ikkunan kehykset varalle ilmotan kun oon kaivanu ne pois.
No kiitos, tuunhan mie hakemaan, ilmoittele. :)
Pahvitin nyt kuitenkin ikkunat ihan testin vuoksi, ajellaan nyt koeajoo tässä seuraavat viikot. Eipä tätä takaikkuna-asiaa tarvi heti ratkaista, kun tuossa löytyy kyllä muualtakin askarreltavaa mistä voi aloittaa ensin.
Kävin hakemassa just Motonetistä 15l erilaisia öljyjä, maalia, suteja, laikkoja ja kaikenlaisia muita pellinhyväilyvälineitä. :D
No kiitos, tuunhan mie hakemaan, ilmoittele. :)
Pahvitin nyt kuitenkin ikkunat ihan testin vuoksi, ajellaan nyt koeajoo tässä seuraavat viikot. Eipä tätä takaikkuna-asiaa tarvi heti ratkaista, kun tuossa löytyy kyllä muualtakin askarreltavaa mistä voi aloittaa ensin.
Kävin hakemassa just Motonetistä 15l erilaisia öljyjä, maalia, suteja, laikkoja ja kaikenlaisia muita pellinhyväilyvälineitä. :D
aja sillä sitten pahvitettuna myös metässä niin saat oikeen kuvan hommasta. tiellä pärjää oikein hyvin ilman takalaseja.
aja sillä sitten pahvitettuna myös metässä niin saat oikeen kuvan hommasta. tiellä pärjää oikein hyvin ilman takalaseja.
Joo kyllä metsään täytyy myös päästä, tosin mun täytyy ennen sitä rakentaa taas kerran uusi pakoputki...
Nykyinen putki kestää vaan tällaista kauppakassiajoa, hurjin offiajo viime viikoilta onkin ollut kun oikaisin liikenneympyrän läpi suoraan. :D
Tänään vaihtui molempien perien öljyt uusiin. (353752 km)
Molemmista peristä on se tyhjennysroppu kolosineen hioutunut kivillä aika litteäksi, takaperästä ropun sai vielä auki, mutta edestä ei enää aukea laillisin menetelmin. Öljyt poistettiin yläkautta ja täytyypä palata asiaan joskus uusien roppujen kera...
Takaperästä löytyi joku LSD-lappu.
:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=184196
Ne tuuppaa menemään aika karuun kuntoon ne roput metässä. Tiedä sit auttaisko cros4wd olevat kuuskolo roput asiaa enemmän vai pitääkö koittaa tehdä syvemmäksi se hitsaamalla lisäkaulus :)
Ihmeen vähän sillä sun pelillä on päästelty menemään :eek: itsellä kun on omassani mittarissa 457 000km :D
Ne tuuppaa menemään aika karuun kuntoon ne roput metässä. Tiedä sit auttaisko cros4wd olevat kuuskolo roput asiaa enemmän vai pitääkö koittaa tehdä syvemmäksi se hitsaamalla lisäkaulus :)
Ihmeen vähän sillä sun pelillä on päästelty menemään :eek: itsellä kun on omassani mittarissa 457 000km :D
No juu, kuusiokoloroppu on tietty yksi vaihtoehto. Mietin vaan että kai se kuusiokolokin ajastaan "kuluu umpeen"?
Olen usein ihmetellyt mielessäni miksi monet hitsaa harjaterästä murikan ympärille; onko tämä nyt se syy? :)
No juu, sillä on ajettu toistaiseksi aika vähän, muttei kauaa; meillä tulee ihan kohta jo eka yhteinen 10 000km täyteen. Sitten on hirveet bileet!!! :D
On tullut edelleen luukutettua tuolla työmatkat, koska olen sitä mieltä, että autot tykkää kun niillä ajaa. On mulla Corolla edelleen backuppina toki. Sekin tosin pitäisi kohta katsastaa...
Mielenkiintoista jumppaa taas.
Tarkoitus oli vaihtaa vaihdelaatikon ja jakiksen öljyt ja ajattelin, että sehän on sellaista kivaa pikku puuhaa missä pärjään hyvin itseksenikin...
HEHHEH.
Vaihdelaatikon täyttöroppu oli hirttänyt kiinni ja kulahtanut pyöreäksi, että sitä ei nyt sitten taas laillisin keinoin avattukaan. Ei auttanut metrin mittainen jatkovarsi, lämmittäminen, eikä erinäiset ruostuneiden juttujen irroittamiseen tarkoitetut litkutkaan. Kiinni jäi. Täytyy ens kerralla tehdä sille sitten jotain tosi laitonta.
Irroitettiin sitten jakiksen panssari ja se odottaa nyt pajan nurkalla pikku hiontaa ja uutta väriä.
Jakiksesta aukesi täyttöroppu sentään, mutta törkeän kireällä sekin oli. Kun sitten onnekkaasti saatiin vielä tyhjennysroppukin auki, niin Lälli luovuttikin jakiksestaan ihan kaikki 3dl vanhaa öljyä pois. Laitoin kuiteskin 2.2 litraa tilalle... :rolleyes:
Roput laitoin tällä kertaa ihan vaan tyttöjen momenttiin.
Sitten oli vielä sellainen juttu, että sehän oli kyllä tiedossa että se kampiakselin stefa pitäisi vaihtaa. Mutta ihankuin siitä koko jakopään kopasta -mikä helvetti lie nimeltään se jonka pitäisi kätkeä ne kaikki rullat ja hihnat taakseen- puuttuisi palanen. :confused:
Vähän sieltä tulee öljyä, ei kuitenkaan parkkiruutuun saakka tipu mitään. Mutta sellainen kansi/koppa/mikä helvetti se nyt onkaan, pitäisi jostain löytää ehjänä. Tai siis ainakin jäin käsitykseen, ettei sieltä välistä kuuluisi niitten kaikenmaailman jakopään kilkkeiden näkyä.
Mun kädet ei lähde puhtaaksi. Tarvii siis mennä uimahalliin syömään appelsiineja. :D
veijon-esso
05.11.2015, 22:20
Mun kädet ei lähde puhtaaksi. Tarvii siis mennä uimahalliin syömään appelsiineja. :D
Tai sit leivot jotain.. kyl se siitä!
Tee niihin perämurikoihin jonkillaiset panssarit jostain 3mm hardoksista tms niin pysyy öljyroput ehjinä ja liukuukin paremmin kivien yli, kun on kovaa ja sileää pintaa.
Ne on nuo tojotassa käytetyt jakikset kohtuu kestäviä kamppeita. Viime syksynä vaihdettiin yks 4wd hiacen jakis, kun piti jumalatonta rutinaa. Avattiin öljyproppu niin ei tullut mitään ulos :D autolla oli kuitenkin keretty ajaa 5 vuotta kun viimeksi oli käynyt öljynvaihdossa, eikä jakis ollut mistään märkä öljystä niin oisko jäänyt laittamatta öljyt sisään. :D kilometreistä ei oo tietoa paljonko ajettu 5 vuodessa, mutta pitkään on silti kestäny :rolleyes:
Onhan noi Tojotat tommosia lutusia. Miekin ajelin yhdellä Corollalla ilman öljyjä ties kuin kauan, kauhea kolina ja rouske kuului, moottorin vikavalo paloi, mutta öljyvalo ei. Ei sitten tullut mieleen katsoa öljyjä kun oli niin uusi auto, että ihan kuvittelin sen olevan huoltovapaa. :D
Sattui sitten just olemaan sellainen yksilö VVT-i-koneesta, että oli aika perso ölpälle. No öljynvaihto sitten ja vikavalon nollaus, hyvin toimi vielä senkin jälkeen. :o
Veijon Esso, juu mulla on tuolla kätköissä yksi Hiluxin peräpanssari, aattelin ensin katsoa saisiko siitä rakennettua jotain vai tarvisko itse keksiä ja askarrella jotakin.
Mie en osaa leipoa kuin pitsapohjan, että oliskohan se huomenna sitten pitsapäivä. :cool:
veijon-esso
05.11.2015, 22:42
Myitköhän sä ton öljyttömän (farmari)corollan kaverille tänne vantaalle..?! :D
Hiluksin koppa voi olla hyväkin aihio jossei sovi suoraan, mut helppo se on tehä itekki. Ja saa just sellasen ku sattuu tulemaan.
En myynyt, tää öljytön oli sen farmarin edeltäjä. :)Ja farmarista lauloin sille ostajalle kaikki viat tunnollisesti ja hankin niistä vielä paperiset todisteetkin.
veijon-esso
05.11.2015, 22:55
No höh, ois päässy kiusaa jätkiä että millasia autoja ne oikein ostelee..! :D
alumiinii voi pultit jäädä todella tiukkaa varsinkin jos ne on kiristetty liian kireelle se pystyy hitsaantumaan kierteistään kiinni kokemusta on :mad: jos ja kun auki saat niin kupari prikka alle ja aina joka kerta kun tarvii aukoa niin aina uus prikka eikä vanhaa muuten voi käydä samalla tavalla.
joo siitä jakopäänkopasta niin tuota toyota alunperin suunnitellut sen veden pitäväksi eli siis sen koko hommelin ympärillä menee yks levee pehmeä kumi tiiviste ja sitten vesipumpun kohdalla kans on sellainen pehmyt hommeli joka tukeutuu vesipumppua vasten jne. jos se on todella heikossa hapessa niin mulla on tuolla nurkassa kyllä yks jossa on lohjennut pieni palainen että mikäli tarvetta on voin kuvankin siitä napata jos kiinnostaa :D
Kaitsu67
06.11.2015, 09:32
Toyota alunperin suunnitellut sen veden pitäväksi eli siis sen koko hommelin ympärillä menee yks levee pehmeä kumi tiiviste ja sitten vesipumpun kohdalla kans on sellainen pehmyt hommeli joka tukeutuu vesipumppua vasten jne. jos se on todella heikossa hapessa niin mulla on tuolla nurkassa kyllä yks jossa on lohjennut pieni palainen että mikäli tarvetta on voin kuvankin siitä napata jos kiinnostaa :D
Ei taida juurikaan olla järkeä vaihtaa rikkinäisen tilalle toista rikkinäistä, vaan etsiä ihan ehjä....
Ei taida juurikaan olla järkeä vaihtaa rikkinäisen tilalle toista rikkinäistä, vaan etsiä ihan ehjä....
Itse en tiedä kuin sen verran et joihinkin laitteisiin ei löydy uusia osia ja voipi olla hankala löytää hyvä kuntoista sen sijaa jos jollain on parempi kuntoinen osa kuin itsellä on kiinni niin itsehän vaihtaisin paremman tilalle. Onhan se uus kaikkein parhain en mä sitä sano mutta hieman rikkinäisestä pystyy tekemään helpommin paremman kuin täysin rikkinäisestä siis mikäli ei meinaa mistään löytää uutta tms.
Cruiseristi
06.11.2015, 14:29
Itse en tiedä kuin sen verran et joihinkin laitteisiin ei löydy uusia osia ja voipi olla hankala löytää hyvä kuntoista sen sijaa jos jollain on parempi kuntoinen osa kuin itsellä on kiinni niin itsehän vaihtaisin paremman tilalle. Onhan se uus kaikkein parhain en mä sitä sano mutta hieman rikkinäisestä pystyy tekemään helpommin paremman kuin täysin rikkinäisestä siis mikäli ei meinaa mistään löytää uutta tms.
Juurikin näin, eli huono saatavuus ja kohtuuttoman korkea hinta laittaa askartelemaan :D
Jos Kyseessä on tämä (https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=11321-54014) käikäle, löytyy näköjään vielä uusiakin, mut ei noi nyt ihan ilmasia ole. Ei kai noita kaikkia purkukoneita afrikkaan oo kelkottu , jos semmosesta sais ehyen.
Joo, juurikin tuo osa. Yritän nyt ensin metsästää uutta. :)
Tojotalta hintaan 123€, tiiviste 47€. Koppa Belgiassa, tiiviste Vantaalla.
Cruiseristi
09.11.2015, 10:02
Jos sinne koppaan on päässy shaibaa pyörimään, vois remmin ja kilkkeiden vaihto samalla olla aiheellista.
Noihan ei ihan kauheita maksa , paitsi sillon kun jättää vaihtamatta.
Joo niin olisi tarkoitus. Tarvin apua tarvittavien kilkkeiden valintaan, en tiedä mitä kaikkea sinne kuuluu laittaa. Motonetista vois kokeilla löytää. Jos ei ole, niin soitto Tojotalle sitten taas.
Cruiseristi
09.11.2015, 13:07
Joo niin olisi tarkoitus. Tarvin apua tarvittavien kilkkeiden valintaan, en tiedä mitä kaikkea sinne kuuluu laittaa. Motonetista vois kokeilla löytää. Jos ei ole, niin soitto Tojotalle sitten taas.
Remmi, kiristys- ja ohjainrulla .Vesipumppuu ei tarvi vaihtaa, kun on eri hihnalla. Motonetista löytyy, mut ite ainakin oon jakopään osat ostanut suosiolla Toyotalta, kun toi on mun mielestä vähän huono paikka testailla varaosien laatua.
Kiitos, tilasin Toyotalta 235€. Kohta alkaa Lällin kassa olla käytetty, kun mie aattelin ostaa sinne poppivehkeetkin. Onneks kohta tulee veronpalautukset! :D
Vesipumppuu ei tarvi vaihtaa, kun on eri hihnalla.
Vaikka onkin eri hihnalla niin silti vaihtaisin jos vähänkään epäilyttää kunto. Vesipumpun vaihtaminen meinaan edellyttää jakopään purkua ja jakohihnan irroitusta.
Vaikka onkin eri hihnalla niin silti vaihtaisin jos vähänkään epäilyttää kunto. Vesipumpun vaihtaminen meinaan edellyttää jakopään purkua ja jakohihnan irroitusta.
Juurikin näin itsellä tuli omassa vesipumpussa laakeri tiensä päähän muuten oli viel ehjä. Sit kun niitä vesipumpun pultteja aukoo niin suosittelen lämmittämään ne pultit meinaa se jälkeenpäin hieman harmittaa ku sehän tais olla 6 pultilla tyyliin kiinni ja sinne lohkoon kun katkaisee sen 3 pulttiakin niin ei meinaa kauheen mukavaa asentoa saa poratessa niitä auki ja tehtäessä uutta kierrettä sinne :mad:
Hyviä huomioita, kiitos kaikille taas kerran. :)
Hioin jakiksen panssarin ja vedin siihen ekan kerroksen Hammeria toiselle puolelle.
Vaihdelaatikon öljyjä en saanut vaihdettua vieläkään, se saatanan roppu on kiinni ja pysyy. Nyt on isoimmat työkalut käyty läpi, niin ja pahimmat kirosanat. Ei auttanu.
Täytyy huomenna metsästää Motonetistä tai Tojotalta uusi roppu. Miten helevetin tavalla se on noin jumissa. :(
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/12243125_1524991804492696_9194576693016255187_n.jp g?oh=ef06919b7f3f5f14b254f7bb31d0372c&oe=56F12AC3
mä joskus katkaisin pyörän alumiini lohkoon pultin ja vastakierre tapilla sitä otin pois niin meinasi usko loppua siinä touhussa se puree ihan saatanasti kiinni :mad: malttia vain koittaa vielä kuumentaa sitäkin niin vois auttaa aukeemaan :) mutta uudet roput varalle koska tod näköisesti ne ei ehjänä välttämättä lähde.
Vaihdelaatikon öljyjä en saanut vaihdettua vieläkään, se saatanan roppu on kiinni ja pysyy. Nyt on isoimmat työkalut käyty läpi, niin ja pahimmat kirosanat. Ei auttanu.
Täytyy huomenna metsästää Motonetistä tai Tojotalta uusi roppu. Miten helevetin tavalla se on noin jumissa. :(
Voi olla samasta syystä kun cruiserin laturi pitää vääntää rautakangella kireelle
Se pitää olla pinkeen kireellä kun kaikki 24volttiset laturit luistaa aina
Ja sit vaihdellaan vesipumpun siivapyörä
Eli se roppu pitää vetää metrisellä varrella idiootti apinan raivolla kiinni, kun jossei ole idiootin innolla kiinni niin se voi tippua.
Sit kun se lähtee niin ei varmaan ois huono idea varata helicoili valmiiksi, niin ei tartte lähteä ajelemaan kun ne kierteet kuitenkin tulee ropun mukana jossei ole siihen valmistautunut
Kaitsu67
11.11.2015, 08:54
:confused: onks noista Cruisereista sitten monestakin kiertynyt auki ja pudonnu?
Tollanen metrisellä varrella apinanraivolla täyttöpropun kiinnivetäminen on kyllä takuuvarma kierteidentappaja (mille tahansa propulle jos alumiiniin vedetään), jos ei valmistajan antamalla momentilla pysy.....itse aukeemisen pelossa laittasin ennemmin ihan järkimomenttiin ja vaikka Loctiten hydraulitiiviste/lukitetta olikohan 540, luulis pysyvän ja saavan auki vielä normaalityökaluin...:rolleyes:
:confused: onks noista Cruisereista sitten monestakin kiertynyt auki ja pudonnu?
Tollanen metrisellä varrella apinanraivolla täyttöpropun kiinnivetäminen on kyllä takuuvarma kierteidentappaja (mille tahansa propulle jos alumiiniin vedetään), jos ei valmistajan antamalla momentilla pysy.....itse aukeemisen pelossa laittasin ennemmin ihan järkimomenttiin ja vaikka Loctiten hydraulitiiviste/lukitetta olikohan 540, luulis pysyvän ja saavan auki vielä normaalityökaluin...:rolleyes:
Siis mä en ole koskaan tavannut tai kuullut etteikö jokin asia pysyis kiinni jonka sisällä on öljyä tms.. olen vain kuullut sanonnan " vähän hikoili niin jälki kiristin sen verran et hikoilu loppui" ja sit kun tarkemmin tiedusteli niin se oli se vanha tiiviste sen verran hyvä kuntoinen että mä jätin sen sinne. Voihan se tiiviste olla hyvä kuntoinen mutta se että kun usein se tiiviste on painunut kasaan jolloin samalla arvolla kiristäessäkin se pultti menee syvemmälle ja näin ollen voi pahimmassa tapauksessa loppua jommasta kummasta kierre ja kyllähän te sen tiedätte kun kierre loppuu ja väännetään oikeeseen kireyteekin että lähteekö se auki ja millä tavoin. Ei huviksee ostaessa merkki liikkeestä öljyn suodattimen tms tule mukana automaattisesti sen tod näköiseti cupari aluslevy pultin alle :D
Kaitsu67
11.11.2015, 15:34
Siks mä kysyinkin, kun ite en ole ainakaan kuullut et noita putoilis yleisesti.
Ja harvemmin sieltä täyttöpropusta vuotaa, useimmiten tyhjennyspropusta. :rolleyes:
Se kupariprikka on kyllä aika ohut, en oikein usko että se niin paljon painuu kasaan et jengat loppuu jollain millin tai alle painumalla mitä ne vissiin on paksuja ylipäänsä, mutta vuotaahan se vanha prikka voi kyllä. Ja ne kierteet sitten kyllä viimesellä korkkaa sieltä alumiinista, kun oikeen vimosen päälle voimalla vääntää....;)
Siks mä kysyinkin, kun ite en ole ainakaan kuullut et noita putoilis yleisesti.
Siksihän ne ei tippuile kun idiootit kiskoo niitä innolla metrisellä varrella kiinni
Ite roput kiristelly uudella tiivisteellä pohjaan ja 90 astetta jollei selvästi tunnu et ny on kireellä
ja jos tippasee niin sit pari astetta lisää
Tulipahan vietettyä vapaapäivä parhaassa seurassa, eli Lällin kanssa. Vedin pannullisen aamukahvia ja sitten lähdin herättelemään Lälliä.
Ensin käytiin Motonetissä, mutta siellä ei ollut mitään muita kuin HJ:n öljyroppuja, joten läksin tyhjin käsin pois. Motonetissä oli muutakin offikalustoa liikkeellä, ainakin tummanpunainen Range Löpiksen tarroilla (kingfisher?) ja helvetin iso valkoinen Tojota täynnä tarroja.
Sitten lähdettiin Lällin kanssa Toyotalle, matkalla poliisisetä seisoi tutkan kanssa tienposkessa, mutta tällä kertaa olin tarkkana ja hillitsin Lällin menohaluja, tai sitten se oli vain se ylämäki...no enivei, ei tarvinut pysähtyä tienposkeen nuhdeltavaksi.
Toyotan pihalla näin hirveän vaivan kun vekslasin Lällin sellaisen ison, mustan, uuden ja kiiltävän Land Cruiserin viereen parkkiin, mutta kun oli ihan pakko kunse se LC oli ihan sen näköinen, että se tarvitsee esikuvia. :cool:
No varaosatiskillä sedät odotti jo hymyssä suin, varmaan ne oli huomanneet jo, että taas se hullu ämmä saapuu sillä kurakasalla, tai ehkä niitä vain huvitti se parkkiin vekslaus... :o
Sain jakopään osat ja onneksi hyllystä löytyi yksi vaihdelootan öljyproppukin prikkoineen, niin sain senkin heti mukaan. Varaosahemmo tulosti mulle vielä LC:n korjausoppaasta sen sivun, missä kerrotaan tarvittavat momentit jakopääjumppaa varten. Siitä sitten kassan kautta 420€ ja kiitos hei.
Sitten kävin hakemassa audiovastaavan kyytiin, ensin juotiin kahvia ja sitten kurvattiin takaisin Motonetille, tällä kertaa sinne sai kulumaan muutaman satasen ihan helposti. :D
Sitten juotiin asennuskahvia ja audiovastaava räpläsi johtojen ja mankan kimpussa ja mie revin sillä aikaa Lällin ovipahvit irti ja tein niihin reiät. Alta löytyi vielä alkuperäiset, ehjät muovit, joten olihan se aikakin jo rei'ittää nekin.
Voin kertoa, että jos mulla ennen oli Lällissä sisustusongelmia, niin nyt on ainakin, kun sinne on tungettu semmonen yks pikku loota sekaan...
Tää sisustusasia on kyllä ratkottava pian jotenkin. Voisikohan tuosta takapenkistä sittenkin rakentaa jonkun...työkalulaatikon tai subbarikotelon. :rolleyes: :o
Hifiasennukset on tottakai fiksuja muutenkin kun auto on menossa purkuun ja korjaukseen (niinkun just esim. ne etuovet...), mutta siis c'mon hei, first things first! Nyt ainakin jytä jauhaa, vaikka onkin ovipelleissä ruostetta.
Loppupäivän olenkin juonut kahvia ja ajanut pipo päässä ympäri Lohjaa kuunnellen Antti Tuiskua täysillä, ettei vaan kukaan luulisi että olen jotenkin täysjärkinen. Vielä kun sais nukuttua. :D
Onneks tällaisia vapaapäiviä ei ole kovin usein. Kalliiks tulee kun palkka ei juossut, mutta shoppailtua tuli kyllä koko rahalla.
saman audio hommelin tein itsekkin omaani oikeestaan heti ;) 6,5 " setti oviin isoilla magneeteilla hertziä :p vähän korotus kauluksia jotka pulttasin ovi peltiin asti kiinni ja vaimmennusta oven sisäpeltiin sekä sellaista mikä pehmentää md basson toistoa :) ovi pahveihin leikkelin sit isot aukot :D jakosuotimet ja diskantit asensin kojelaudalle koska tiesin sen että jos auto sukeltaa niin normaali asennuspaikoilla ne on kyllä täysi kuolema :D
No joo siis tätä hifiasiaa joutuu kyllä sitten joskus pohtimaan uudestaan, jos mulla ajohalut kasvaa sellaisiin svääreihin, että tarttee snorkkelia ruveta hommaamaan ja sitämyöten sukeltelemaan. :)
No joo siis tätä hifiasiaa joutuu kyllä sitten joskus pohtimaan uudestaan, jos mulla ajohalut kasvaa sellaisiin svääreihin, että tarttee snorkkelia ruveta hommaamaan ja sitämyöten sukeltelemaan. :)
veden kestävät kaiuttimet oviin sit ;) ja nykyiset ylemmäs kattoo :) saapi enemmän ääntä.
Nykyiset asennukset ei kestä vettä, mutta täytyy nyt muistaa että mie oon ihan aloitteleva kuskikin ja toisekseen Lällikään ei just tuollaisenaan ole mettäkunnossa (enää) muutenkaan, niin eipä se ole ongelma ainakaan ennen ensi kesää. :)
Salon seudun offarit on kyllä tarjonneet mulle ihan riittävän pelottavia ajokokemuksia ilman mutasukelluksiakin. Tosin haaveena on joskus ajotaitojen ja rohkeuden kasvaessa se snorkkelikin laittaa. Mutta kuten näkyy, rojektini on pitkä ja hidas, kun tallille on tosiaan se 70km matkaa ja toisekseen kun en mitään osaa, niin joka ikinen asia on valtava operaatio, ihan renkaanvaihdosta alkaen. Joten sukellusvalmius tulee vasta sen piiiiitkän to do-listan häntäpäässä... :D
Nyt on kaksi talli-iltaa mennyt sen jumittuneen propun avaamiseen. Ja se on edelleen kiinni. Joskus turhauttaa, toisaalta maasturi on opettanut kärsivällisyyttä. :)
Kysymys: kun rekisteriotteessa lukee, että autossa on takapenkki, niin onko sen sitten oltava siellä?
Mulla on siis ihan jäätävä sisustuskriisi nyt Lällin kanssa ja yhtenä vaihtoehtona on purkaa tuo takapenkki pois. Mutta pitäisi tietää tarviiko sen olla siellä aina leimalle mennessä? Vai onko sillä mitään merkitystä.
Toinen kysymys: mulla on elämäni eka dieselauto nyt, eli onks jotain mitä tarvis talvella tietää? Mitä se jäänestoaine on ja kuuluuko sitä laittaa? Nyt saa laukoa kaikki itsestäänselvyydetkin vastaukseksi, koska mie en ihan oikeesti tiedä kiisselillä ajamisesta mitään.
Kaitsu67
14.11.2015, 07:57
Kysymys: kun rekisteriotteessa lukee, että autossa on takapenkki, niin onko sen sitten oltava siellä?
Mulla on siis ihan jäätävä sisustuskriisi nyt Lällin kanssa ja yhtenä vaihtoehtona on purkaa tuo takapenkki pois. Mutta pitäisi tietää tarviiko sen olla siellä aina leimalle mennessä? Vai onko sillä mitään merkitystä.
Toinen kysymys: mulla on elämäni eka dieselauto nyt, eli onks jotain mitä tarvis talvella tietää? Mitä se jäänestoaine on ja kuuluuko sitä laittaa? Nyt saa laukoa kaikki itsestäänselvyydetkin vastaukseksi, koska mie en ihan oikeesti tiedä kiisselillä ajamisesta mitään.
No aikanaan kun meidän henkilöautosta faija ruuvas etupenkin pois ja meidän koiralla oli siinä peti, niin ei ainakaan silloin poliisit sanoneet mitään kun pysäyttivät joissain ratsioissa. En kyllä muista oliko katsastuksessa irti vai paikoillaan. Jollakulla muulla voi olla faktatietoa tästä onko väliä vai ei.
Dieselissä tärkeetä on vaihtaa PA-suodatin ennen talvea jos ei ole hiljakkoin vaihdettu ja tyhjentää vedenerotin jos sellainen autossa on. Ja tietysti tankata talvilaatua, mutta ne tulee yleensä jo hyvissä ajoin huoltamoille. Kesälaadulla menee vielä pikkupakkasilla, ei sekään heti jähmety. En nyt ulkoa muista mikä se suodatettavuus oli sillä, lukee kyllä yleensä siinä mittarissa.
Nesteelle tulee talvilaatu vissiin ensimmäisenä. On dieseliinkin omaa jäänestoa, itse en ole käyttänyt, mutta eikai siitä haittaakaan ole, jos silloin tällöin tankkiin pistää. Ja akut on tietysti syytä olla kunnossa.
Ok kiitos.
Talvilaatuahan asemilla on jo ja sen PA-suodattimenkin mie oon vaihtanut alle 10 000km sitten ja kohta vaihdan uudestaan kun on taas öljynvaihdon aika. Onko Läjässä se veden erotin? Joku vois valaista tätä asiaa lisää.
hiluvitkutin
14.11.2015, 08:40
Jos veden erotin on,(en tiijä lj:stä) löytyy pötikkä todennäkösesti suodattimen vierestä.
Pohjassa proppu. Tyhjennä se, valuu vedet pois. Pientä rykimistä voi käynnissä tämän jälkeen ilmentyä ku ilmaahan sinne sitte tilalle menee.
Sitte se sun öljyroppu.
Jollain lailla vissii hitsaat? Täräytäppä siihen tulppaan hitsata vaikka kunnon mutteri kiinni, mistä on sitte hyvä se aukasta.
Jos veden erotin on,(en tiijä lj:stä) löytyy pötikkä todennäkösesti suodattimen vierestä.
Pohjassa proppu. Tyhjennä se, valuu vedet pois. Pientä rykimistä voi käynnissä tämän jälkeen ilmentyä ku ilmaahan sinne sitte tilalle menee.
Sitte se sun öljyroppu.
Jollain lailla vissii hitsaat? Täräytäppä siihen tulppaan hitsata vaikka kunnon mutteri kiinni, mistä on sitte hyvä se aukasta.
Niin ja täällähän ne uudet/käytetyt ,ehjät proput odottaa noutajaa :D:D
T Rohmo
Sitte se sun öljyroppu.
Täytyypä tutkia asiaa. Kiitoksia.
Juu, mie en tule ens kerralla sieltä autotallista ulos ennenkuin se saakelin proppu on auki. :D
Niin ja täällähän ne uudet/käytetyt ,ehjät proput odottaa noutajaa
Kiitti Rohmo, asia on mielessä. Mutta sun kanssahan meillä taisi olla puhetta niistä perien propuista? Niin sikäli mulla ei olis niitä kovin kiire hakea kun tossa on nyt perissä uudet öljyt sisällä.
Jumittava proppu on vaihdelaatikossa. Siihen mulla on Tojotalta noudettu uusi proppu, nyt vaan täytyy pahoinpidellä, mutiloida ja raiskata se vanha ulos kolostaan. :D
Edit: tänään kävin itä-suomen murteita puhuvien Corollakuskien kokontumisajoissa Karkkilassa. Eli kaverin kanssa vaihdettiin Corolloihimme nastarenkaat siinä ABC:n pihalla. Lepalta ostettu ehta 80-lukulainen Kukkis oli ihan oikeassa momentissa ja luopui kesärenkaista suosiolla, vaan kappas kun omaani oli joku perkei vetänyt pulttikoneella joka nurkan niin kireelle, että meinas ensin jäädä nastarenkaat vaihtamatta...:o
Sitten keksin käyttää tunkin vartta jatkovartena ristikkoavaimessa niin johan narahti mutterit auki. Ihme kyllä en paskonut yhtään pinnapulttia, enkä saanut autoa pudotettua tunkilta, vaikka takarenkaat piti irroittaa potkimalla. ABC:n asiakaskunta seurasi kokoontumisajojamme ilmeisen suurella mielenkiinnolla. Kai se on kumma jos huoltoaseman pihalla joku kehtaa tehä jotain oikeaa remonttia?! :D:eek:
jos mä oikein muistan niin se kesälaatu diesel kestää sinne -10 asteen tietämille ei yhtään enempää tosin jos sitä joskus joutuu tankkaamaan ja pakkaset alkaa olee aika kovia niin jäänestolla saa siitäkin tehtyä sen saman mitä asemilla on talvilaatu :)
jos mä oikein muistan niin se kesälaatu diesel kestää sinne -10 asteen tietämille ei yhtään enempää tosin jos sitä joskus joutuu tankkaamaan ja pakkaset alkaa olee aika kovia niin jäänestolla saa siitäkin tehtyä sen saman mitä asemilla on talvilaatu :)
No mut hei sulla on Läjä, niin osaat sanoa onko se ylempänä mainittu vedenerotin olemassa näissä?
No mut hei sulla on Läjä, niin osaat sanoa onko se ylempänä mainittu vedenerotin olemassa näissä?
ei kyllä ole mitään lisäveden eroitinta vaan suodattimessa oleva kuppi toimii vedeneroittimena siinä pitäisi olla kuulemma sellainen äly että kun siellä vettä on niin mittaristoon syttyy valo filter merkiksi että pitää tyhjentää vedet alapuolisesta tyhjennysropusta. näin käsikirjassakin sanotaan :)
Oon lopettannu jäänestojen käytön kun ne ilmeisesti "kuivattaa" dieselin. Siirtopumput ainakaan eivät tykänneet vaan leipoivat kiinni.
Nyt lasken syksyllä kesälaadut pois ja tankkaan talvilaatua täyteen. Nämä toimenpiteet siis työvermeisiin joiden on pakko pelata. Siviili vermeille en tee mitään erikoista.
Commonraili koneisiin ei kait muutenkaan saisi sotkeä mitään lisäaineita, mutta eikait nää jakajapumpulliset oo niin nuukia.
Se jäänesto saa sen veden menemään systeemistä läpi ja se voitelee polttoainejärjestelmää aika huonosti.
Noniin, eli ei mennyt hukkaan tämäkään päivä, kun taas opin jotain uutta. Kiitos osallistuneille taas kerran. :)
Eli ei muutaku kovaa ajoo ja pitää suodattimen kunnossa.
Joo no tottakai se jäänesto ei tee hyvää järjestelmälle mutta jos tapahtuu niin että jossain asemalla ei ole talvilaatua viel ja tuleekin kylmempää keliä niin kyllä mä laitan sitä jäänestoa tankkiin kun annan puuroutua sen jolloin tulee isompi ongelma :mad:
Aah se aukesi. Nyt on vaihdelaatikkoonkin tungettu uudet öljyt.
Jälkiviisaana voitiin todeta, että olis pitänyt heti vaan suosiolla hitsata se mutteri siihen proppuun. :o
Aijoo ja uudet vipertimet on nyt myös vihdoin, nyt näkee sateellakin ajella, kun saa lasin viperrettyä asiallisesti ilman raitoja.
Edit: Vähän kun nosti etutassua niin mahduin istualtaan operoimaan vaihdelaatikon propun kanssa. Helppoo olla pätkä. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=184589
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/l/t1.0-9/r270/12208583_1527492414242635_4644251345654088920_n.jp g?oh=5609e0709e9e57d9433bcb552743617d&oe=56F39077
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=184590
Eikö se Kasmir muuten laulanut sille Saaralle, että "ahdon mä tahdon"?! Nii miäki tahon. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7550&pictureid=195846
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12246656_1527492330909310_8229947915474432398_n.jp g?oh=c0d09ffc3324f675cc9d1e1d960a347c&oe=56AE6DF0
hienosti se tassu nousi. Lälli kiittää kun sai tuoreet öljyt askiin :) Paljonkos mittari heilahtaa ylipaineen puolelle? :D
Paljonkos mittari heilahtaa ylipaineen puolelle? :D
Oon mie sen viisarin välillä tavannut tuosta 0.5:n kohdalta. En mie kyllä kauheasti tuota mittaria seuraa. :)
Oon mie sen viisarin välillä tavannut tuosta 0.5:n kohdalta. En mie kyllä kauheasti tuota mittaria seuraa. :)
Sehän taitaa olla ihan vakio :) 0.7 kohdalla syttyy taulussa turbon punainen valo ;)
Juu kai, en tiedä. :)
Ikävä sivuhuomio, että vaikka tää topicci ei ole muutamaa kuukautta vanhempi, niin tästä on jo kadonnut kuvia taivaan tuuliin tuolta alkupäästä. :(
vastaisen varalle noihin proppujuttuihin kannattaa modifioida oma 24 hylsy.eli "madaltaa" pari kolme milliä siitä päästä mikä tulee proppuun.eli alkaa heti eikä oo sitä kaulusta.oliko tarpeeks vaikeasti selitetty? ;)
Tankkihan kannattaa pitää mahdollisimman täynnä, ettei kondensoidu kosteutta sinne.
vastaisen varalle noihin proppujuttuihin kannattaa modifioida oma 24 hylsy.eli "madaltaa" pari kolme milliä siitä päästä mikä tulee proppuun.eli alkaa heti eikä oo sitä kaulusta.oliko tarpeeks vaikeasti selitetty? ;)
Joo ymmärsin, hyvä idea! :)
Tankkihan kannattaa pitää mahdollisimman täynnä, ettei kondensoidu kosteutta sinne.
Kiitos, tän miekin olin jopa ennenkin kuullut ja kyllä tätä on tullut aika hyvin noudatettuakin. Ne ajat on kaukana nuoruudessa, kun ajeltiin bensavalot vilkkuen ja tankattiin aina vitosella. Nykyisin kyllä ottaa aina tankin täyteen ja yleensä tankkaakin kun viisari osoittaa 1/4 tankillista.
Tosin kuin vahvistukseksi säännölle, Lälli on seissyt pihassa viikon ajamatta ja tankki tyhjänä. Mie taas vaihteeksi kerään motivaatiota, pitäisi alkaa niitä palkkihelmoja laittamaan, mutta mulla ei ole mitään käsitystä miten ne pitäisi sinne tulla, eikä se ole kovin houkutteleva lähtökohta tarttua rälläkkään ja alkaa silpomaan.
Sitten vielä oon uudessa työkohteessa ja nyt se mun 70km päässä kotoa oleva tallipaikka ei ole enää edes työmatkan varrella ja siellä on omiakin projekteja meneillään, joten on tää maasturin omistaminen taas vaikeaa. :(
Niin joo ja jesse89; tuli just mieleen, että oletettiin Lällin olevan ihan vakio, mutta muistaakseni Sermax sanoi kesällä, että "tuossa on se syöttöruuvi, siitä sitten käännetään - jaahas, tätä on käännetty jo".
Eli en tiedä, pitäisi pyytää jotakuta asiaan vihkiytynyttä tutkimaan niitä Lällin säätöjä, lieneekö kuin pielessä vaiko oikein. Mutta juu ei se nyt kovin hurjalta virivehkeeltä vaikuta, enkä ole laskenut sopan kulutusta yhtään, mutta mutulla tuntuu että aluksi se vei helvetisti ja nyt vähemmän, kun oon kai oppinut optimoimaan ajotavan ja -nopeuden Lällille sopivaksi.
Olishan se 3.0l mylly kiva laittaa, mutta en mie ole jaksanut ajatella asiaa edes puolileikillään, kun en saa edes niitä palkkihelmoja tai muita jo olemassa olevia juttuja laitettua. :rolleyes:
Tän piti olla kesäksi valmis, mutta nyt täytyy kyllä todeta, että en tiedä minkä vuoden kesäksi.
Edit: Jos jollain on hyviä kuvia palkkihelman asennuksesta, niin saa vinkata/linkata/meiliosoitteen saa privana.