PDA

View Full Version : Porttaali ramcharger


Sivua : 1 [2]

dodgeman
24.01.2016, 00:48
Viikonpäivät meni sairastaessa oikeen kunnon "miesflunssaa" eikä tallissa oo päässy käymään olleskaan. Nyt kuitenkin parin neuvoa antavan "KARHUN" tölkin voimin kävin askarteleen pahvista keskikonsolin mallia ja joku ton näkönen siitä pitäs sit tehä. Tuohon olis tarkotus sijottaa melkein kaikki katkaisijat,shifteri,jakolaatikon keppihässäkkä, lukkojen kytkimet,akku ja vähän säilytys lokeroita.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=187538

sähköarska
24.01.2016, 11:00
Alumiinistako teet??

dodgeman
24.01.2016, 14:54
Alumiinistako teet??

En oo vielä suunnitelmaa lyöny lukkoon... Mut ehkä ohuesta pellistä tuo helpoin olis tehdä ja pinnottaa sit tuolla raptor linerilla.

sähköarska
24.01.2016, 20:33
On muuten ehkä huikein projekti koko offipalstan historian aikana!!!😀

sähköarska
24.01.2016, 20:39
Alumiinista tulisi hiljaisempi...ohut pelti saattaa rämistä helpommin.

dodgeman
24.01.2016, 21:26
Kiitos kommentista😃 Tuo konsoli olis tarkotus toteuttaa niin että kyljet ja välijäykisteet tulis 1mm tai 1,2mm pellistä ja useampaan kohtaan pokkauksia, sikkauksia, yläreunaan semmonen jäykistävä profiili ja päälle pulttikiinnitylsellä hiilikuitulevy. Mut katotaas mitä tästä tulee ku saan sitä vähän etiäpäin väsäiltyä.

dodge3500
21.02.2016, 09:56
Mitenkäs tämä jaksaa?

dodgeman
22.02.2016, 11:34
Aikalailla kuukauden tauko on ollu tän projektin kans ku ollu perhepiirissä ikävä sairastumis juttu päällänsä. Mut nyt kuiten ne hommat toivottavasti hyvällä mallilla ja tallissakin olis tarkotus taas jatkaa dodgen kimpussa. Keskikonsolin osat alkaa olla nyt pokattuina ja pitäs vaan alkaa hitsuutteleen niitä nippuun. Myös kaikenlaisia sähköosia on tullu hommailtua valmiiks ku se olis sit seuraava vaihe keskikonsolin jälkeen.

dodgeman
17.03.2016, 16:50
Vähän oon taas päässy projektin kans etiäpäin. Bensalinjan tein 10mm alumiiniputkesta runkopalkin sisälle suojaan ja letku on ihan normi teräspunospäällysteista bensaletkua. Bensapumpuksi tuli Holley ja bensasuodatin on gb billetin jossa vaihdettava suodatinpatruuna. Vaihteistoöljy kierron letkut ja termostaatin sain kans paikoilleen. Suurinosa sähkötarvikkeista alkas oleen hommattuna ja jonkinmoiset piirroksetkin niistä väsäilin.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=189679
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=189678
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=189677

MiKo
17.03.2016, 17:00
Tätä on kyllä ilo kattella 👍

dodgeman
21.03.2016, 07:59
Viikonloppuna sain väsäiltyä "Sähköpääkeskuksen". Biltemasta löyty tähän hommaan soppeli vesitiivis rasia.Pohjalle tein messinki latasta virta ja maadotus kiskot josta on sit helppo ottaa virtaa vinssille ja jne.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=189923
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=189921
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=189922

dodgeman
29.03.2016, 19:45
Sähköhommat sain värkkäiltyä pääsiäisen aikana hyvälle mallille. Enää muutama johto tinata niin "keskusyksikkö" olis valmis. Uutukaiset penkit ja kojelaudan sain kans asennettua. Keskikonsoli pitäs palautua tälläviikolla maalarilta ja sit pääsee kytkeen akun,katkasijat,shifterit ja lukkojen alipaine joustikit. Kiinanpoika lähetti katolle tommosen 52" curved ledbaarin ja hyvin näyttää kaarevuus passaavan dodgen kattolinjoihin. Lähiviikkojen aikana olis tarkotus ottaa moottorista ensisavut:)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=190399
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=190400
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=190401

offi_äijä
31.03.2016, 11:56
Mistä oot löytänyt tommosen sulakerasian:confused:

dodgeman
31.03.2016, 16:05
Mistä oot löytänyt tommosen sulakerasian:confused:

Tuon rasian ja relepohjat hommasin biltemasta ja nuo 10 gm sulakkeen rasia on tilattu www.tyovalot.net

nuti-90
31.03.2016, 16:42
Muistaakseni myös motonetin venevalikoimasta löytyy noita sulakerasioita.

HeikkiH
01.04.2016, 04:54
Muistaakseni myös motonetin venevalikoimasta löytyy noita sulakerasioita.

Jep, sieltä löytyy sulakerasioita, samoin kuin nuita relepohjiakin.

Sten
01.04.2016, 10:28
Jep, sieltä löytyy sulakerasioita, samoin kuin nuita relepohjiakin.

Löytyy Biltemastakin mutta vaan kuuden sulakkeen voimalla 😉

hiluvitkutin
01.04.2016, 19:40
Mitäpä tuumaisit jos ekalla pikku metsäreissulla "helpossa" paikassa kippais pari kertaa ympäri?
Katoin nuita eka sivunki kuvia ni aika suora sillonki.
Mut hienoo työtä ja pinna riittää edelleen rakentaa samaa rataa. Jatkakaa.

dodgeman
02.04.2016, 10:33
Mitäpä tuumaisit jos ekalla pikku metsäreissulla "helpossa" paikassa kippais pari kertaa ympäri?
Katoin nuita eka sivunki kuvia ni aika suora sillonki.
Mut hienoo työtä ja pinna riittää edelleen rakentaa samaa rataa. Jatkakaa.

:D Meikäläinen onneks ajaa aina niin rauhallisesti ettei oo koskaan kaatumisen vaaraa:D:D:D

dodgeman
04.04.2016, 00:34
Viikonloppu tuli vietettyä ahkerasti tallissa. Kaveri sorvaili tolppien jousien väliin ja päihin tulevat holkit sopiviksi offroadtarvikkeelta tulleille jousille. Lähetyksessä tuli neljää erin jäykkyyksistä jousta ja parin kokeilukerran jälkeen löyty soppelin löysät jouset ja korkeus alkaa oleen aika lähellä. Yllätys oli että etu ja takatolpat asettu samaan korkoon samanlaisilla jousipaketeilla (tolpan mukana tullut 16" arviolta 200lbs Ja 12" 200lbs) kun auto on ennen ollu keulasta lähes 500kg painavampi. Konehuoneeseen täytys vielä värkätä kaasuvaijeri, kickdown systeemi , öljynlämpö, öljynpaine ja vedenlämpö anturat paikoilleen. Moottoriöljyiksi laitoin valvoline vr1 racing 20w-50 ja pyörittellin porakoneella öljyt lauhduttajalle/suodattimelle ettei tarvi sit sulattaa starttia kun ensi käynnistysyrityksen aika tulee:D Grantin ratin sain kans vihdoin ja viimein paikoilleen ku meinas teettää löytää sopiva asennus sarja sille. En tiedä onko tuohon joskus vaihdettu rattiakseli kun mikään moparin asennussarja siihen ei passannu. Viimein löytyi sopivalla rihlamäärällä oleva adapteri Ford mustangista ja sitäkin joutui sievästi koneistaan.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=190642

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=190643

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=190644

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=190645

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=190647

Häänrik
04.04.2016, 10:25
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=190644


Paljonko jää ulosjoustoja?

dodgeman
04.04.2016, 12:26
Paljonko jää ulosjoustoja?

Ulosjoustoa näyttäs jäävän noin 20cm. Uskosin noiden jousien menevän hieman kasaan muutaman ajelukerran jälkeen et varmaan tipahtaa tuosta vielä vähän alemmas.

HaKu
04.04.2016, 12:36
tuo jousien väliholkki on yleensä muovia ja kun siinä putken päälle se liikkuu ja sinne väliin menee ainakin offroadissa mutaa,niin kannataa tarkkailla kumpi alkaa häviämään ensin iskarin putki vai holkki.

ite tein pomista noi. tai saa niitä valmiinakin

dodgeman
04.04.2016, 16:37
tuo jousien väliholkki on yleensä muovia ja kun siinä putken päälle se liikkuu ja sinne väliin menee ainakin offroadissa mutaa,niin kannataa tarkkailla kumpi alkaa häviämään ensin iskarin putki vai holkki.

ite tein pomista noi. tai saa niitä valmiinakin

Juu tuota samaa mietinkin et miksiköhän noi on alumiinista kun ei varmasti kauaa kestä iskariputki tuolla hinkkaamista. Tuo mukana tullut holkki on parimilliä väljä tuohon iskarin runkoon ja näyttää menevän myös linkkuun kun jousi kuitenki pyrkii vähän banaanille johonki suuntaan. Kuinka tiukalla sovitteella teit omat väliholkit? Ja onko kokemuksia semmosista iskaripusseista miten toimivat offikäytössä?

dodgeman
17.04.2016, 14:09
Pitkän odottelun jälkeen tuli speedhut:ilta mittari lähetys:D Nopeusmittari toimii GPS paikantimen avulla ja taisi siinä olla kaikenlaisia kiihtyvyyden, yms mittailu ominaisuuksia. Myös muissa mittareista oli säädettävät varoitus valot. Mittareiden taustalevyn tein alumiinista ja päälle sit "hiilikuitu look" teippi.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=191062

Sten
17.04.2016, 15:08
Hyvännäköinen paneli! Mitä kaikkea tulee valvottu mittarilla nyt kun tullut muutama lisää alkuperäisestä.

Nikuzai
17.04.2016, 19:13
Näkyis olevan ylärivissä vasemmalta öljypaine sen alla öljylämpö
kierrosluku ja nopeus. Sit on laatikon lämpö ja vedenlämpö
niiden alla polttoaine ja volttimittari

Kala92
17.04.2016, 20:08
Tieto lisää tuskaa vai miten se meni :D

Catrik
17.04.2016, 20:13
Mä en oo tota sanontaa kyllä tässä yhteydessä ikinä tajunnut, jos tietää miten laitteet toimii, mitkä on normaalit arvot ja mitä se voi tarkottaa jos ne on jotain muuta niin huolettomampaahan se on ku tietää missä mennään :)
Vielä jos saa varoitusvalot säädettyä ite nii ei tarvi ees tiirailla koko ajan niitä mittareita, muutako polettaa menemään.

Nikuzai
17.04.2016, 23:42
Mä en oo tota sanontaa kyllä tässä yhteydessä ikinä tajunnut, jos tietää miten laitteet toimii, mitkä on normaalit arvot ja mitä se voi tarkottaa jos ne on jotain muuta niin huolettomampaahan se on ku tietää missä mennään :)
Vielä jos saa varoitusvalot säädettyä ite nii ei tarvi ees tiirailla koko ajan niitä mittareita, muutako polettaa menemään.


Samoilla linjoilla tietoa ei voi olla liikaa, se että huomaa helpata polkimesta ennen kolinaa voi säästää pitkänmarkan remontilta

Tai kuten yhellä asensi lootanlämpöjen mittarin ja kaikki vaan sano, että on normaalia lämpöjen nouseminen pitkässä vedossa, ei uskonut ja loota pöydälle, mitään ei ollut hajonnut vielä, mutta kaikki oli niin loppu kuin vain voi, korjaaja oli maininnut täystuhon olleen muutaman tuhannen kilsan päässä :eek:

Rak
18.04.2016, 12:31
Mulle on riittänyt pa-mittari ja öljynpaineen/latauksen merkkivalot 8 vuotta :D
Kun laitteet on kunnossa niin mitäpä sitä muulla ;)

Lämpötiedon saa korvakuulolla sähköflektistä, jos se ei sammu tai käynnisty niin jossain on vikaa :)

Mutta paljonko maksoi nopeusmittari ja pikkumittarit kappaleelta?

Olen itsekkin haaveillut lämpömittarista niin ei tarvis hapetuksien välissä odottaa flektin sammumista ja nopeusmittarikin ois jees :)

dodgeman
18.04.2016, 12:59
Kyllähän mittareita on hyvä olla vaikka olis vehkeet hyvästäkin tikissä:) Koskaan ei tiedä jos käy joku trallalaa ja sit helposti on liian myöhästä. Näiden mittareiden lisäksi laitan vielä FMI seosmittarin. Itellä kävi läheltäpiti tilanne joskus 2010. Kesähelteellä jängällä automaattia luistattamalla lämpeni laatikkoöljyt liikaa ja sylki ne mittatikun putkesta kuumille palosarjoille ja sekunnissa oli tulessa konehuone. Onneks oli riittävän kokoinen jauhesammutin mukana ja ei palanu koko hökötys. Nopeusmittari oli jotain 300€ luokkaa ja pikkumittarit jotain 60€-135€. Kaikkissa mittareissa tulee tarvittavat anturat ja johdotukset mukana.

dodgeman
20.04.2016, 21:35
Keskikonsolin sain asennettua paikoilleen. Hurstin räikkäshifterin oon jo aikasemmin muokannu mukavammin käytettäväksi. Räikkätoiminto on poistettu joten nyt on helpompi ja nopeampi vekslata ees taas ku ei tarvi 1 vaihteelta pakille vaihtaessa räikätä keppiä neljästi. Samoten vaijeri lähtö täyty muokata lähteväksi shifteriltä taaksepäin. Alkuperäsesti lähtee eteenpäin ja vaijeri teki pahimmoilleen lenkin lähellä peltisarjoja ja muutaman ajokerran jälkeen oli vaijeri aina sulanu pilalle. Jakolaatikkojen shifteri on omateko mallia. Virtapuolta ruokkii 75ah optima. Akun päälle tulee välikansi johon jää jonkinlainen säilytys lokero. Päävirta kaapeloinnit tein 70mm kaapeleilla. Keskikonsolin peitelevyistä tulee samanlaiset ku mittaritaulusta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=191232

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=191233

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=191234

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=191235

KoniJeep
20.04.2016, 22:06
Keskikonsolin sain asennettua paikoilleen. Hurstin räikkäshifterin oon jo aikasemmin muokannu mukavammin käytettäväksi. Räikkätoiminto on poistettu joten nyt on helpompi ja nopeampi vekslata ees taas ku ei tarvi 1 vaihteelta pakille vaihtaessa räikätä keppiä neljästi. Samoten vaijeri lähtö täyty muokata lähteväksi shifteriltä taaksepäin. Alkuperäsesti lähtee eteenpäin ja vaijeri teki pahimmoilleen lenkin lähellä peltisarjoja ja muutaman ajokerran jälkeen oli vaijeri aina sulanu pilalle. Jakolaatikkojen shifteri on omateko mallia. Virtapuolta ruokkii 75ah optima. Akun päälle tulee välikansi johon jää jonkinlainen säilytys lokero. Päävirta kaapeloinnit tein 70mm kaapeleilla. Keskikonsolin peitelevyistä tulee samanlaiset ku mittaritaulusta.
[/IMG]

On kyllä pro jälkeä ja toteutusta!

Nikuzai
21.04.2016, 06:52
Hurstin räikkäshifterin oon jo aikasemmin muokannu mukavammin käytettäväksi. Räikkätoiminto on poistettu joten nyt on helpompi ja nopeampi vekslata ees taas ku ei tarvi 1 vaihteelta pakille vaihtaessa räikätä keppiä neljästi.


Miten toi shifteri nytten sit toimii ja onko räikissä paljon eroja?

Mulla ollu käsitys, et kahvasta ja kepistä niin menisi suoraan pakille ilman muiden kohtien läpi käymistä

dodgeman
21.04.2016, 10:05
Tässä Hurstin mallissa ei oo mitään lukkokahvaa niinku monissa muissa ruukaa olla. Eli tällä pystyy alunperin vaihtaan vaan yhden vaihteen kerralla "räikkäämällä" ja nyt menee suoraa se pykälä päälle mihin kepin siirtää. Parkkijarrun ku kytkee niin joutuu keppiä vähän nostaan. Vaihteiston oon peruskorjannu muutamia vuosia takapäin ku kitkalevyistä tuli loppu. Samalla muutin venttiilikoneiston transcon shiftkitillä manuaali toimiseks. Myös turbiinin teetin sillon uusiks. Löytypä muutama kuvakin laatikkoremontista arkistojen kätköistä. Talli oli sillon juuri valmistu ku kuvissakin seinät niin puhtaan valkoset vaan eivätpä oo enää:D Olisko kellään hyvää vinkkiä minkälaisilla anturilla rakentelisin tasauspyörästön lukoille merkkivalot. Eli jonkinlaiset anturat tarvis löytää jotka tunnistaa alipaineen.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=191237

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=191236

Lord of flies
21.04.2016, 10:40
Mikäs laatikko tuossa on, 727?

Tuliko manuaalikoneisto käännetyllä kaaviolla?

dodgeman
21.04.2016, 11:12
Juu 727:han tässä on. Vaihdekaavio on edelleen alkuperäinen p-r-n-d-2-1.

Paavo
21.04.2016, 13:19
Eli jonkinlaiset anturat tarvis löytää jotka tunnistaa alipaineen.


Volvon alkup. anturit jos sellaset jostain löytää? Olis ainakin rajat oikein.

dodgeman
21.04.2016, 19:24
Minkäslaiset ne volvon alkuperäiset anturit on?

dodgeman
01.05.2016, 14:15
Nyt on ramchargerista otettu ensisavut ja myös pientä koeajoa tullu suoritettua. Moottori vaikuttas mukavan pirteältä ja tuntus pelaavan hyvin. Pientä säätöä täytyy vielä tehä et saa seokset kohdalleen. Seuraava homma olis sit kopan maalaus ja toivottavasti sitä pääsis touhuileen ensviikolla:) Tässä pari lyhkästä videoo:D

VtvNBHJypkM

RVE65etNtmc

lepa77
01.05.2016, 15:25
koomeeta toimintaa

Ewerglade
01.05.2016, 17:31
Mitkä renkaat tähän in tulossa alle?

mparty
01.05.2016, 18:16
Mitkä renkaat tähän in tulossa alle?

44" boggerit...

dodgeman
07.05.2016, 11:47
Eipä siinä kauaa menny et pääsi ekan remontin tekeen. Muutaman koeajokilometrin jälkeen alko automaatti kettuileen. Lähti liikkeelle vain kun kierrokset nousi yli 1500. Syyksi selvisi läysälle jääneet vetolevyn pultit ja näinollen oli turbiini kiilautunut laatikon öljypumppua vasten ja syönyt pumpun väljäksi. Ei jaksanut kehittää tyhjäkäynnillä öljynpainetta ja siksi liikkuikin vain kierroksia nostamalla.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=192081

timbe
08.05.2016, 21:35
tästä ei paljon käsityön jälki parane parasta mitä olen tällä palstalla ikinä nähny rojekti samalla tyylillä loppuun niin tulee komia peli

dodgeman
30.05.2016, 21:37
Päivitelläänpä välillä tätäkin topikkia. Kiitosta vaan kannustavista kommenteista:) Vaihteisto olis taas kasassa uusilla osilla. Pariviikkoa on tullu nyt hierottua pohjia koppaan. Avuksi hommaan tuli maalarimestari Marko Prusila. Kymmenkunta kiloa alkaa oleen levitettynä lasikuitu kittä ja useempi kilo polyesteriä. Kyllä vaan on melkonen operaatio tehdä vanhasta mettävehkeestä siloposkista mut pikkuhiljaa se siitä oikenee. Nyt olis enää muutama pikku hifistely homma tehä ja päästään ruiskuttaan hiontapohjaväriä päälle.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=193352

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=193353

Repro
31.05.2016, 07:09
Jaa eikö se ollutkaan vielä pintaväreissään?

Jande
31.05.2016, 08:45
hienoa jälkeä, lt ajamaan?

dodgeman
31.05.2016, 09:45
Kyllä se lapland trophy on ollu semmonen tavote mihin pitäs olla ajokunnossa. Ei ehkä ihan täysin valmiiks kerkee kaikilta osin mut kuhan kuiten ajaan pääsis. Kyllä pintavärit viimeks maalailtiin mut sattuvat perhana tarttuun väärälle puolelle pelteihin:D:D:D

poksutin
31.05.2016, 10:06
Kyllä kohta kelpaa nojailla puihin :D

Mikko_L
31.05.2016, 20:26
Ei satunu silmään et oliko juttua mistä noi penkit tuli?

Kyl niin saatanan komia rojekti! Tsemppiä loppuun viemiseen!

dodgeman
31.05.2016, 20:59
Ei satunu silmään et oliko juttua mistä noi penkit tuli?

Kyl niin saatanan komia rojekti! Tsemppiä loppuun viemiseen!

Nämä jakkarat löysin nettivaraosasta. Ainakin eBay:stä näytti löytyvän vastaavanlaisia myynnissä.

ajelija
01.06.2016, 00:27
Kyllä tuolla kelpaa auringonlaskuun ajella :)
Tsemppiä loppurutistukseen :)

dodgeman
08.06.2016, 18:52
Eilen kävi maalari ruiskutteleen temacoat gpl-s primerit. Seuraavaks huokosien ylikittaus ja välihionta.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=193638

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=193639

dodgeman
07.07.2016, 15:14
Kesäloma painettu pitkää päivää tän projektin kimpussa ja nyt alkaa olla hommat hyvällä mallilla:D:D:D Nyt olis dodge leimattu ja ekat testit kerettiin eilen illalla ajeleen. Todella mukavasti tuntuu pelaavan. Äkkiäkseltään ei ilmenny muuta muutettavaa kun ohjaukseen täytyy vaihtaa lyhyempi pitman armi paikoilleen et saa ohjaukseen lisää rattikierroksia ja vähän vois perän jousitusta säätää ylemmäs. Välitykset ovat kyllä sopivan hitaat pitempäänkin hiipimis ajoon. Tiellä näytti kulkevan näillä renkailla 2000 kierroksella 60km/h. Ensviikolla sit pääsis kunnolla sisäänajeleen tän ku Lapland trophy starttaa.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=194439

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=194440

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=194448

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=194443

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=194444

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=194442

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=194441

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=194446

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=194447

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=194445

mparty
07.07.2016, 15:22
On se vaan herkku :)

Lord of flies
07.07.2016, 15:30
Kyllä siitä vaan komee tuli :eek:

Testivideoa ootellessa

lepa77
07.07.2016, 17:00
on saatana komee laite:)trophyssä täytyy hiukan kuolata oikeen läheltä:)

_kekkula_
07.07.2016, 17:51
No jo mylly. !!

Onneksi olkoon, eikös tää nyt o niinku valmis. (ainakin hetken)

t.haapala
07.07.2016, 18:04
Kaunista katteltavaa :)

sikke
07.07.2016, 18:42
On hieno! Ehkä pieni kateus iski :D

Nikuzai
07.07.2016, 19:04
On se kommee :) :)

Hailux
07.07.2016, 19:42
Ai perkele että on kyrväkäs citymaasturi

Häänrik
07.07.2016, 21:01
Pojot täältä👍 aiva mahtavaa jälkeä ja tyylitajua ulkonäönki suhteen

Pajares
07.07.2016, 21:14
Ihan viimoitteen päälle komea toteutus(auto on kanssa hieno:D):).

Catrik
07.07.2016, 21:20
SAATANA!! Ei voi muuta sanua :D

Pajakameli
07.07.2016, 22:10
On se kyllä ihan mahtava! :cool: Oho en tainnu olla yksin mielipiteeni kans...:D Älä nyt vain mihinkään risukkoon/rapakkoon vie sitä!:eek:

Palex
07.07.2016, 22:12
Hemmetin hieno auto!:cool:

Mutta että ei ihan kehumiseksi menis, niin tuo pressun riekale kaaren päällä pilaa kyllä vähän kokonaisuutta!:D

pjtk
08.07.2016, 08:29
Porno!!

Jare
08.07.2016, 08:36
Kyllä on perkeleen rouhee!!! Pitäs saada oikee sellane sydämmet silmissä hymiö tähä:p:D:D:D:D

pee
08.07.2016, 09:21
Nyt on komiaa !!!

mäksä
08.07.2016, 09:46
On oikeesti kyrväkäs laite :cool:

Sten
08.07.2016, 12:44
Komea laite, melkein liian hieno mettään!

dodgeman
08.07.2016, 13:06
Yritän ensviikolla ottaa videoo ku pääsee kunnolla ajaan metsikkoon. Vielähän tää ei valmis oo. Tekemättömien hommien listalla olis vielä monenlaista toteutettavaa. Takapenkit täytys väsäillä ku en tähän katsastukseen niitä kerenny tekeen ja auto on nyt katsastettu 2 paikkaseks. Myös stereot ja vhf pitäs laittaa vielä paikoilleen ennen reissua. Teippauksia tähän myös pitäs suunnitella ja muutamia muita pikku juttuja. Ja tietenki jossei tällä koneella suokuntta lennä tarpeeks niin sit kunnon mörkö ISOLOHKO pellinalle:D:D:D

Lord of flies
08.07.2016, 15:20
.... Ja tietenki jossei tällä koneella suokuntta lennä tarpeeks niin sit kunnon mörkö ISOLOHKO pellinalle:D:D:D

Pistä sitten kerralla ahistettu isolohko sitten:D

ISE
08.07.2016, 17:04
:D:D:Däkkiä lasivitriiniin ja kirjahyllyyn.

jamba
08.07.2016, 17:11
RISPEKTIÄ !!!!

hj 60/61
08.07.2016, 17:18
Mahdottoman komia laitos kyllä....!!!!:cool:

LaaLaa
08.07.2016, 19:57
Todella upea! Toisen kiven voisin lahjoittaa tuollaisen omistamisesta... perkele molemmat, onhan noita lapsia jo tehty :D

artsi777
08.07.2016, 20:55
On se perkeleen komia....

Pajares
09.07.2016, 11:18
Todella upea! Toisen kiven voisin lahjoittaa tuollaisen omistamisesta... perkele molemmat, onhan noita lapsia jo tehty :D

Mää luulin että LAALAA on vakavasti otettava suzukimies henkeen ja vereen.

PITKÄ miinus tuli nyt kyllä tästä:D.

J0hannes
09.07.2016, 14:37
Mää luulin että LAALAA on vakavasti otettava suzukimies henkeen ja vereen.

PITKÄ miinus tuli nyt kyllä tästä:D.

Kyllähän tollasella Suzukia kuljettelisi ihan mielellään tapahtumiin :D

Ei vaan, ihailtavaa paneutumista yksityiskohtiin :)

dodgeman
17.07.2016, 19:04
Ny olis eka ajoreissu takana ja viitenä päivänä tuli ajettu offia oikeen kunnolla:D:D:D Pakko todeta et yllättävänkin mieluinen tästä sitte tuli. Muutama pikku muutos täytynee kuitenki jossain vaiheessa toteuttaa. Panhard tangon rungon puolen pusla antautu toisena päivänä. Liekkö kuumuudesta hajos ku akselin pään pusla kesti koko reissun paremmin. Kulkee pakosarjat niin läheltä tuota rungon kiinnikettä et ajattelin tilalle laittaa unibal nivelet niin eivät ainakaan lämmöstä heti hajoa. Ohjaus simpukalle täytyy myös lisätä tukilaakeri ku näyttää aikalailla vääntävän ohjausvarsia nuo 44" rattaat noilla et:llä. Harmittavan vähän tuli itellä napsittua kuvia/videoita et jos jollain sattuu löytyyn niin saa lisätä niitä tänne:)

pee
17.07.2016, 21:54
Uniballit alkaa kyllä kolata aika äkkiä.

Tukilaakerin toteutusta kääntövarren alle kannattaa vakoilla gen 2 rotke rameista.

Repro
18.07.2016, 10:16
Alumiinista lämpösuojapelti puslan eteen?

tepa78
18.07.2016, 12:09
parit kuvat trophyn whatsappiryhmästä mitä osu silmään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4381&pictureid=194712
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4381&pictureid=194713

dodgeman
18.07.2016, 20:30
Alumiinista lämpösuojapelti puslan eteen?

Juu se vois kyllä auttaa asiaa ja tilaakin siinä olis ihan hyvin tehdä semmonen. Toisaalta tuon tangon liikerata on semmonen ettei välttämättä tuu koskaan pysyyn ehjänä jossei toista päätä tee pyöriväksi kun vääntää sitä melkosesti puneille ääri ulosjoustossa. Onko porukalla millasia kokemuksia uretaani puslista tukivarsissa? Kestävätkö? Onko merkittävää eroa alkuperäisiin?

Repro
20.07.2016, 13:32
Juu se vois kyllä auttaa asiaa ja tilaakin siinä olis ihan hyvin tehdä semmonen. Toisaalta tuon tangon liikerata on semmonen ettei välttämättä tuu koskaan pysyyn ehjänä jossei toista päätä tee pyöriväksi kun vääntää sitä melkosesti puneille ääri ulosjoustossa. Onko porukalla millasia kokemuksia uretaani puslista tukivarsissa? Kestävätkö? Onko merkittävää eroa alkuperäisiin?

Panhardeissa kestänyt, tukivarsien akselinpään puslat kuluu melko helposti.

HaKu
20.07.2016, 14:15
noi superpro puslat on ainoat jotka meillä kestää n. yhden kauden
ja niitähän saa mukvasti englannista nettikaupasta.

http://www.paddockspares.com/off-road/suspension/superpro-bush-kits.html

dodgeman
27.07.2016, 16:59
Ei se lapland trophy sit mennykkään ihan vammoitta. Pesun jälkeen paljastu et runkoaisa oli murtunut ohjaus-simpukan alta. Joten ei auttanu muu ku lisätä tukirautoja simpukkapetiin. Simpukan käytin auki ja samalla porailin siihen hydroassistin letkulähdöt valmiiks. Myös tuossa ohjausakselissa tuntu pientä välystä ja siihen tilasin uuden neulalaakerin. Täytynee käydä lähipäivinä tilaan sit jonkunmoinen sylinteri tuohon systeemiin. Osaisko viisaammat/kokeneemmat kertoa minkäkokoisilla sylintereillä näitä olette toteuttaneet? Ohjaustehostimen 30v vanha pumppu oli vissiin myös ottanut reissussa vähän itteensä ku ei jaksanut tuottaa tyhjäkäynnillä enää ku vajaa 50bar painetta. Tosin reilummilla kierroksilla nousivat lähes 100bar. Laitoin tilaukseen summit racingiltä borgesonin pumpun jolle luvattiin 1450-1550psi paineita.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=195002

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=195001

Sten
27.07.2016, 18:05
No ne jenkkit sanoo että ei kannata mennä isommaksi kun 40 mm jos ajaa myös tiellä. Kyllä jotkut käyttää 2 tuumanen (noin 50 mm) mutta ne meinaa että tulee turhan hidas ohjaus maantielle, ja kyllä se pienempi sylinteri helposti jaksaa kääntää nuo pyörät.

Rak
27.07.2016, 19:11
Samalla linjalla Stenin kans. Jos sillä on pystynyt ajamaan ilman assistia niin melkein pienimmästä päästä lähtee sylkkyä valkaamaan.

32 millinenkö se oli pienin näistä kohtuudella löytyvistä?

Mela-Antero
27.07.2016, 22:51
Rosteri on paras matsku kuulemma "paperilla" ainakin lämpösäteilyn katkasuun, ite ainakin aina ollut sen kanssa samoilla linjoilla, ralliautossa oli 2kpl millin rosteri peltejä about 5mm ilmaraolla niin kesti hammastangon suojakumitkin punahehkusta pakosarjaa 35mm päässä :D

dodgeman
28.07.2016, 07:07
Kiitokset vinkeistä. Kyllä tässäkin on voima ohjauksessa riittänyt ihan hyvin ja oikeestaan vain ohjauslaitteiden kestävyyttä ajatellen tän hydroassistin tähän tarvii ja ajaahan tuo samalla ohjausiskarin virkaakin. Juu kyllä näyttäs olevan 32mm mistä lähtevät ylöspäin. Näyttäs olevan "yleismallin" 32 ja 40 sylintereissä molemmissa 20mm varsi eli varmaan parempi valita tuo 40 niin pienempi tuo Öljytilojen tilavuusero. Tuohon panhardi tangon pusla ongelmaan meinasin kokeilla tuota unibal juttua. Eilen annoin työkaverille vanhan panharditangon johon aiko sorvailla kierteet päihin. Samoin aiko sorvailla tuohon simpukkaan semmosen ohjausvarren kiinnitysmutterin johon saa sit laippalaakerin kiinni.

Sten
28.07.2016, 09:54
... Tuohon panhardi tangon pusla ongelmaan meinasin kokeilla tuota unibal juttua. Eilen annoin työkaverille vanhan panharditangon johon aiko sorvailla kierteet päihin. Samoin aiko sorvailla tuohon simpukkaan semmosen ohjausvarren kiinnitysmutterin johon saa sit laippalaakerin kiinni.

Ja tuohon uniballiin kannattaa laittaa voitelunippa ja myös käyttää se muuten se loppuu nopeasti.
Tukilaakeri onkin hyvä idea mutta tuskin tarvit sitä enää kun cylinteri ottaa kaikki kuormaa mitä juuri nyt kuormittaa se kulmavaihe.

Lord of flies
28.07.2016, 10:46
Onko tässä paljon rasvattavia paikkoja alustassa?

Ite suunnitellut ramin etupäähän pikku letkuilla voitelunipat konehuoneen puolelle kaikki, vähän samaan tyyliin kuin työkoneissa on voitelukeskust toteutettu. Ei tarvis kontata alustassa rasvaamassa, vaan sais tuupata prässillä konetilasta käsin. Tulis varmasti useemmin rasvattua kans.

Toki kardaanien takia pitää kontata siltikkin vielä

dodgeman
28.07.2016, 21:02
Täytyy vielä harkita uudestaan tuota tukilaakerin tarpeellisuutta kun saa tän nyt uudelleen nippuun ja pääsee näkeen miten kääntövarret elää. Tuo rasvanippa homma olis kyllä hyvä juttu mut tässäkin on niin vähän nippojo ettei ehkä oo hyötyä letkuttaa niitä. Akseleissa ylä/alapallo nivelet ja kääntövarressa yks nippa. Muuten on kaikki kumipuslien varassa. Nuita unibal niveliä näytti olevan semmosia mihin saa piikillä rasvan laitettua. Toki nippa olis helpompi joten sellaisen taidan tähän laittaa.

HRD
28.07.2016, 22:32
Nuo rasvaus mahdollisuuden omaavat uniball nivelet kannattaa jättää ihan suosiolla sinne kauppaan. Etenkin tälläisessä autossa, missä on kaikki muutenkin tehty viimesen päälle, tutustuisin aurora tai rodoball niveliin. Joo maksaahan ne, mutta niin se laatu monesti tekee. Siihen nivelen päälle, kun vielä hommaa siihen tarkoitetun suojakumin, ni pysyy nivel puhtaana ja kestää.

Tonza
13.08.2016, 19:05
Todella Hienosti rakennettu laite! Ja kaikki ratkaisut viimeisenpäälle.

Kuinkas coiloverit toimi? Miltä vaikuttaa ajolleen? :)

dodgeman
26.08.2016, 18:24
Todella Hienosti rakennettu laite! Ja kaikki ratkaisut viimeisenpäälle.

Kuinkas coiloverit toimi? Miltä vaikuttaa ajolleen? :)

Alusta tuntus toimivan ihan mukavasti. Ei liian pehmeä joten pystyy ajaan lujempaakin tienpäällä. Eikä tuo tuntunu ihan helpolla rengastakaan nostavan ristiriipunta tilanteissa:D:D:D Nyt sain rakenneltua tuon hydroassistin loppuun ja nyt on voimaa ohjauksessa ihan erimalliin. Myös iso öljyn lauhdutin tuli lisättyä ohjaukselle. Panhardi tangossa olis nyt unibalit päissä joten mielenkiintonen nähä miten nuo alkaa kestään.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=195821

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=195822

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=195823

Sten
26.08.2016, 20:02
[QUOTE=dodgeman;1313585... Nyt sain rakenneltua tuon hydroassistin loppuun ja nyt on voimaa ohjauksessa ihan erimalliin. ...

[/QUOTE]

Minkä kokosen cylinteri päädyit nyt loppujen lopuksi ja jätitkö se simpukan tukilaakeri pois nyt vai?

dodgeman
26.08.2016, 20:07
40/20-150 sylinteri. Täytyy nyt seurailla miten nuo kääntövarret elää ku pääsee kunnolla lervakkoon testaileen😀

dodgeman
16.09.2016, 08:23
Päivitelläänpäs pitkästä aikaa tätäkin topiccia. Käytiin viimeviikonloppuna ajeleen raajärvellä syysryske safari ja damagea tuli molempina ajopäivänä. Ekapäivänä hajos vänkärinpuolen murros ja toisena päivänä taka tasauspyörästön pikkurattaat meni palasiks. No onneks kuitenkaan ei menny rautaa välityksen väliin ja perä pysy muuten ehjänä ja varaosatkin löyty sopivasti naapurista. Ohjauksesta tuli muutosten jälkeen todella mieleinen. Renkaat kääntyy todella kevyesti pehmeämmässäkin maastossa. Toisaalta täytyy nyt tarkkailla kestääkö nuo raidetangon päät tuota nykyistä voimaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=196324

dodgeman
16.09.2016, 08:36
PQn8ZD9dim8
Tässä hajosi vänkärin etumurros.

YbdfExkNxOQ

Sten
16.09.2016, 14:06
Sun kuvia on valitettavasti kadonnut matkan varrella . ;)

veijon-esso
16.09.2016, 15:09
Sitten vaan miettimään akseleita jotka kestää tohon autoon! :D

HaKu
16.09.2016, 17:44
RCV:ltä vahvempaa rojua ,niin alkaa kestämään.

http://www.rcvperformance.com/

sähköarska
17.09.2016, 12:24
Minkä verran tää painaa?? En löytänyt asiasta ainakaan äkkiä selaamalla mitään..

dodgeman
17.09.2016, 13:42
Vielä en meinannut vaipua epätoivoon akseleiden kestävyyden suhteen. Tarkotus olis tilata ensalkuun rcv murrokset ja jostain pitäs ettiä kahdella ristitapilla olevat tasauspyörästöt. Red winch:sillä näytti myös löytyvän vetoakseleita 300M materiaalista tehtynä aika kohtuulliseen hintaan. Auto painoi katsastusksessa 2100kg ja näillä 44" renkailla noin 2300 luokkaa.

Palex
17.09.2016, 14:39
Vielä en meinannut vaipua epätoivoon akseleiden kestävyyden suhteen.
No, jännityksellä odotellaan täällä yleisössä, että tuleeko tästä vielä tulevaisuudessa suora-akselinen porttaali ramcharger!:D

KoniJeep
17.09.2016, 20:24
Vielä en meinannut vaipua epätoivoon akseleiden kestävyyden suhteen. Tarkotus olis tilata ensalkuun rcv murrokset ja jostain pitäs ettiä kahdella ristitapilla olevat tasauspyörästöt. Red winch:sillä näytti myös löytyvän vetoakseleita 300M materiaalista tehtynä aika kohtuulliseen hintaan. Auto painoi katsastusksessa 2100kg ja näillä 44" renkailla noin 2300 luokkaa.

Ullattavan kevyt! Painaa saman kuin WK Jeeppi vakiona :eek:

dodgeman
17.09.2016, 21:13
No, jännityksellä odotellaan täällä yleisössä, että tuleeko tästä vielä tulevaisuudessa suora-akselinen porttaali ramcharger!:D

No eipä toisaalta kuulostas pahalta Rockwell Ramcharger:kaan:D
Juu ei tämän paino kyllä mikään älytön oo huomioon ottaen auton koon.

Ewerglade
21.09.2016, 05:54
Oliko tää Tervolassa Itäpuolentie varressa parkissa taannoin?

dodgeman
22.09.2016, 07:51
Oliko tää Tervolassa Itäpuolentie varressa parkissa taannoin?

Ei oo ollu tää pirssi. Tervolasta mentiin kyllä ohi muutama viikko takaperin länsipuolta.

dodgeman
06.01.2017, 19:30
Pitkästä aikaa vähän päivitystä tähänkin topiciin. Toveri Petteri Rytkönen kävi suunnittelemassa/asentamassa pientä piristystä dodgen ulkoasuun. Päivitystä täyty myös rakentaa lukkojen ohjaukseen. Tahtoo noissa koneissa heitellä tuo alipaine aikalailla joten väsäilin vanhasta 2kg sammuttimesta alipaineen keräys säiliön. Säiliön ja imusarjan väliin laitoin takaiskuventtiilin jotta moottorin suurin alipaine jää "jemmaan"

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=199875

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=199876

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=199877

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=199878

Sten
06.01.2017, 20:53
Ei oo ollu tää pirssi. Tervolasta mentiin kyllä ohi muutama viikko takaperin länsipuolta.

On se hienosti rakennettu Dodge ja aivan liian hieno maastoon mutta maastoauto on maastoon tarkoitettu niin... Miten kaikki toimii nyt, ohjaus, jousitus miten Dodgen joustaa maastossa ja tiellä?,jarrut jne. Auttoiko toi säiliö se alipaine tarpeeksi tai joudutko lisätä sähköinen alipainepumppu avustamaan kone siinä. Kiinnostaa kovasti miten onnistunut kaikki toimii kokonaisuudessa. Oli vastaus mitä vaan, komee laite sulla!

dodgeman
07.01.2017, 10:42
Kyllä tästä yllättävänkin toimiva kapistus tuli:D:D:D Tuo hydroassisti kyllä parantaa ajotuntumaa tosin paljon. Kädet uskaltaa helposti löysätä ratista maantie nopeuksissakin. Alusta vois ehkä olla hieman pehmeämpi hitaaseen ajoon mutta toisaalta toimii hyvin vähän rivakammassa menossa. Aluksi meinas olla ongelmia lukkojen päälläpysymisen kans mutta ongelmat loppuivat tuon keräys säiliön asennuksen jälkeen.

Sten
07.01.2017, 11:12
...Tuo hydroassisti kyllä parantaa ajotuntumaa tosin paljon. Kädet uskaltaa helposti löysätä ratista maantie nopeuksissakin...

Siitä puheenollen. RCssä on toi ohjaussimpukka ulkopuolella ja siirsit sitä runkopalkin sisäpuolelle. Siinä kuvassa ei oo enää se alkuperäinen simpukka niin mietin mistä toi on kotoisin

dodgeman
07.01.2017, 16:36
Siitä puheenollen. RCssä on toi ohjaussimpukka ulkopuolella ja siirsit sitä runkopalkin sisäpuolelle. Siinä kuvassa ei oo enää se alkuperäinen simpukka niin mietin mistä toi on kotoisin

Simpukka on peräisin Jeep wagoneerista

dodgeman
11.04.2017, 23:46
Päivitelläänpä pitkästä aikaa tätäkin. Talvi meni ja aikalailla pihakoristeen virkaa on Dodge ajanu. Nyt täytyy sit tehdä kausihuolto ku kohtahan sitä offikausi taas starttaa. Rcv:n murrokset täytys vaihtaa paikoilleen ensalkuun.
Takatukivarsien reilu parikymmentä vuotta vanhat toyotan alkup kumipuslat oli kans aikalailla tiensä päässä joten täytynee vaihtaa ne uretaanisiin.

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=202520

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=202521

dodgeman
22.04.2017, 18:37
Nyt olis alustassa old man emun puslat ja vähän piti Valtran avulla testata joustoja. 108cm on takarengas ilmassa näissä kuvissa eli kyllä tällä tynnyrijousto kerhoon taitaa päästä:D:D:D

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=203088

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=203090

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=203089

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=203087

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=203086

sähköarska
23.04.2017, 08:15
Hienosti toimii alusta.. Rapsuttaako fillarit mihkään äärijoustoissa?? On kyllä porno peli..

dodgeman
23.04.2017, 08:41
Kylläjän nuo renkaat vähän meinaa ottaa levikekumeihin kiinni. Tässä asennossa on pohjaanlyöntikumit jo melko läjässä joten pitäs renkaitten kuiten pyöriä:)

ISE
23.04.2017, 14:18
:D:Dkyllä on hieno,ja kauniskin kuin armi kuusela missinä.

dodgeman
20.01.2018, 23:56
Pitkästä aikaa päivitystä vanhukseen. Tommonen fiteckin tekemä pulttaa kiinni ruisku tuli hommattua Holleyn kaasarin tilalle. Saas nähdä onko tuo yhtä helppo ja toimiva mitä mainosvideoilla antavat ymmärtää😁
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=210080

teme01
22.01.2018, 21:08
Mielenkiinnolla odotellaan käyttö kokemuksia :)
Ostitko suomesta??

Rak
22.01.2018, 22:51
Onko tuo ns. itseoppiva vai säädettävä?

dodgeman
23.01.2018, 09:22
Tämän sarjan tilasin jenkeistä. Kyllä tän pitäs kait aika pitkälti olla itseoppivaa mallia. Mut Selvinnee tässä lähipäivinä oppiiko😁😁😁

dodgeman
27.01.2018, 19:38
Nyt on ruiskusysteemi paikoillaan ja parin kilometrin testilenkkikin ajettuna. Asennusohjeet oli selkeät ja komponentit, letkut/liittimet vaikutti hyvälaatuisilta. Tähän asti on kaikki menny juurikin niinku amerikan poijaat on mainostaneet. Bensa pumppu tosin vois olla vähän hiljaisempi. Ja kun kylmänä starttaa niin ihan vähän joutu kaasuun koskeen et lähti tulille. Tuo tosin saattaa johtua sytytys ennakoista, täytynee tarkastaa. Noin muuten moottori kyllä vetää hienosti eikä mitään nykimisiä ilmene millään kierrosalueilla. Näin ensalkuun vaikuttas todella hyvältä systeemiltä ja aikahan se sit näyttää onko tää kuinka toimintavarma offihommissa😁
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=210255

Rak
27.01.2018, 23:29
Kertookl tarina millä perusteilla purkki päättää mikä määrä soppaa on sopivasti?
Tarviko kuinka tarkat tiedot moottorista tilatessa?
Ajatuksen tasolla suhtaudun varauksella.noihin itseoppiviin, vois sivistää itseään ja perehtyä tämän päivän tilanteeseen tarkemmin :)

dodgeman
28.01.2018, 08:17
Täähän on hyvinkin yksinkertainen systeemi. Lambda-anturi pakoputkeen, lämpötila-anturi imusarjaan ja kierrosluku tieto virranjakajalta. Näillä tiedoilla sit ruutaa bensaa... Näitä sarjoja oli useampaa kokoa. Tähän omaan moottoriin olis varmaan ollu järkevämpi ottaa tästä pienempi malli. Päädyin kuitenkin tähän mallia isompaan ruutaan tulevia moottorimuutoksia silmällä pitäen😁

Rak
28.01.2018, 15:42
Eikö siihen tule edes imusarjan paineanturia tai kaasuläpän asentotunnistinta?

dodgeman
28.01.2018, 15:49
Ne anturit on tuossa masiinassa itsessään.

Rak
28.01.2018, 18:09
Ovat olemassa kuitenkin, ettei niin yksinkertainen systeemi kuitenkaan :)

dodgeman
24.11.2021, 23:51
Päivitelläänpäs pitkästä aikaa tätäkin osiota. Viitisen vuotta ajettu ilman suurempia ongelmia. Viimekesänä kuitenkin vaihteisto antautui ja se tuli nyt päivitettyä/rakennettua paremmilla osilla. Samalla tuli moottori päivitettyä uusiksi 408 sisuskaluilla, alukansilla, jyrkemmällä nokalla, Holley sniper ruisku ym. Myös flektit vaihtui spallin tehokkaimpiin malleihin. Eteen päivitetty runvan nopea vinssi ja vanha etuvinssi sijoitettu taakse. Myös yksi laturi, 75ah optima ja kahden akun sähköinen erotusrele nyt lisänä.
Nyt sitten mielenkiinnolla odotellaan miten akselit kestää tätä uutta moottoria🤣🤣🤣
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=238143

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=238144

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=238136

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=238138

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=238132

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=238140

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2478&pictureid=238142

Catrik
25.11.2021, 20:50
On kyllä vihnan näköinen tuo apulaitehihnasto :D pitäskö sinne seuraavaksi laittaa vielä yksi lisää, vaikkapa joku 3" leveää hihnaa käyttävä apulaite? ;)

dodgeman
26.11.2021, 07:46
Voihan se olla että sellainen vinkuva ”apulaite” vielä joskus tuleekin:D:D:D

Repro
26.11.2021, 08:36
On kyllä vihnan näköinen tuo apulaitehihnasto :D pitäskö sinne seuraavaksi laittaa vielä yksi lisää, vaikkapa joku 3" leveää hihnaa käyttävä apulaite? ;)

Ilmastointi? :D

TimJus
26.11.2021, 12:58
eikös fitekki ollukkaa hyvä.

dodgeman
26.11.2021, 15:49
eikös fitekki ollukkaa hyvä.

Fiteckin kanssa oli pari kertaa toimintavarmuus ongelmia kun kadotti jostain syystä kierrosluku tiedon. Tuli siihen sitten tilattua parikin uutta ecuaboxia ja niillä kyllä aiko sit pelaan. Mielessä kävi että ovatkohan kuinka herkkiä laitteita tuolle alijännitteelle kun tässäkin oli yhdellä 75ah oppimalla sitä ongelmaa pitemmissä vinssauksissa että jännite kyykkäsi useasti alle 12v ja sitten alkoi kone käydä heikosti. Myös siksi rakensin nyt kahden akun ja laturin systeemin jotta ei ole enää sitä ongelmaa. Noin muuten toimiessaan fiteck oli kyllä hyvä. Se jäi nyt varalle ja ajattelin kokeilla miten holleyn vastaava järjestelmä toimii ja nyt myös lisänä tulee tuo hyperspark sytytysjärjestelmä kunhan sen kerkeän vaan asentamaan.

Timo_L
26.11.2021, 16:16
En tiedä miten minulla on mennyt tämä rakennustopikki aikaisemmin ihan ohi silmien. On todella hienosti tehty ja asiallinen kulkine! :cool: :eek:


Aika monet älytekniikkaa sisältävät aparaatit on oman kokemuksen mukaan melko herkkiä alijännitteelle. Omassa '98 5.9 Grand Cherokeessa kyykkäsi jokunen vuosi sitten lataus, ja huomasin vasta aika myöhään kotimatkalla että on jotain hämminkiä. Kun jännitemittari näytti jotain 11-12 voltin välillä niin pimeni keskikonsolin infonäyttö, pääsin tallin pihaan asti. Auto oli hetken tyhjäkäynnillä, volttimittari kun oli karvan alle 11 voltissa niin auto sammui.
Töissä dieselsähköisissä konttilukeissa on välillä älypuolen jännitesyötöissä ongelmia, niissä on kyllä akkuvarmistus älylle. Kun akkuvarmistus on samaan aikaan huonona niin kone tekee enemmän ja vähemmän todella outoja asioita ennenkuin sitten yleensä kuolee ihan kokonaan. Herää henkiin vasta kun varmistusakku on uusittu ja syöttöpuoli kunnossa.

Palex
26.11.2021, 20:50
En tiedä miten minulla on mennyt tämä rakennustopikki aikaisemmin ihan ohi silmien. On todella hienosti tehty ja asiallinen kulkine! :cool: :eek:
No sulla on kyllä ollu sitten iso aukko sivistyksessä! Ehkä offipalstan hienoin auto!:cool:

TimJus
27.11.2021, 08:16
Fiteckin kanssa oli pari kertaa toimintavarmuus ongelmia kun kadotti jostain syystä kierrosluku tiedon. Tuli siihen sitten tilattua parikin uutta ecuaboxia ja niillä kyllä aiko sit pelaan. Mielessä kävi että ovatkohan kuinka herkkiä laitteita tuolle alijännitteelle kun tässäkin oli yhdellä 75ah oppimalla sitä ongelmaa pitemmissä vinssauksissa että jännite kyykkäsi useasti alle 12v ja sitten alkoi kone käydä heikosti. Myös siksi rakensin nyt kahden akun ja laturin systeemin jotta ei ole enää sitä ongelmaa. Noin muuten toimiessaan fiteck oli kyllä hyvä. Se jäi nyt varalle ja ajattelin kokeilla miten holleyn vastaava järjestelmä toimii ja nyt myös lisänä tulee tuo hyperspark sytytysjärjestelmä kunhan sen kerkeän vaan asentamaan.

jos ruiskusta otat ohjauksia releille muista käyttää suojattuja releitä. muuten flyback virrat voi tuhota ecun.

omassa noin 9v jälkeen msd:n boxi rupee kiukuttelemaan alijännitteestä

JasuT
27.11.2021, 12:44
Kyllä se on tuo alhaalle putoava jännite, mikä sekoittaa kaikki sähköruiskut. Pieniä eroja on, mut jossain 9-11 voltin välille on sekoillut tai lopettaneet toimintansa kaikki mitä on tullut käpisteltyä. Ei vaan jännite riitä enää suuttimien avaamiseen... Toinen mikä tekee jänniä, ennenkuin suuttimet jää avautumatta, on kun pumpun tuotto laskee jännitteen laskiessa, yhtäkin laturivikaista autoa kesti ajaa vielä tasamaalla liki sataa, mutta lopulta pienikin pyyntö kaasusta aiheutti pätkimistä, kaasua höllätessä taas pysyi käynnissä. Oli toki tuota ennen häiriköinyt kaikkea muuta sähkön varassa olevaa... Toinen taas oli, että laturivika tuli esille kun CD-pyöritin sekoili, siitä sitten kaikki joutavat laitteet pois käytöstä että päästiin edes lähelle seutua missä oli ihmisiä ja puhelimessa kenttää soitella apuja, levikkeelle kun pysäköin jättäen käyntiin, niin koneen lämmetessä flektin käynnistyessä sammui lopullisesti.

Tuo tupla-akusto -laturipaketti varmasti parantaa toimintavarmuutta, ja etenkin jos on toinen sähköjärjestelmä varattu enemmän konetta varten ja toinen sitten vinssauksiin yms...

dodgeman
28.11.2021, 10:55
jos ruiskusta otat ohjauksia releille muista käyttää suojattuja releitä. muuten flyback virrat voi tuhota ecun.

omassa noin 9v jälkeen msd:n boxi rupee kiukuttelemaan alijännitteestä

Hyvä tietää👍 Tässä ainoat ulkoiset ohjaukset ovat flektien releet ja niitä ohjataan maadoittamalla.

dodgeman
28.11.2021, 11:19
Kyllä se on tuo alhaalle putoava jännite, mikä sekoittaa kaikki sähköruiskut. Pieniä eroja on, mut jossain 9-11 voltin välille on sekoillut tai lopettaneet toimintansa kaikki mitä on tullut käpisteltyä. Ei vaan jännite riitä enää suuttimien avaamiseen... Toinen mikä tekee jänniä, ennenkuin suuttimet jää avautumatta, on kun pumpun tuotto laskee jännitteen laskiessa, yhtäkin laturivikaista autoa kesti ajaa vielä tasamaalla liki sataa, mutta lopulta pienikin pyyntö kaasusta aiheutti pätkimistä, kaasua höllätessä taas pysyi käynnissä. Oli toki tuota ennen häiriköinyt kaikkea muuta sähkön varassa olevaa... Toinen taas oli, että laturivika tuli esille kun CD-pyöritin sekoili, siitä sitten kaikki joutavat laitteet pois käytöstä että päästiin edes lähelle seutua missä oli ihmisiä ja puhelimessa kenttää soitella apuja, levikkeelle kun pysäköin jättäen käyntiin, niin koneen lämmetessä flektin käynnistyessä sammui lopullisesti.

Tuo tupla-akusto -laturipaketti varmasti parantaa toimintavarmuutta, ja etenkin jos on toinen sähköjärjestelmä varattu enemmän konetta varten ja toinen sitten vinssauksiin yms...

Tässä etummainen akku on ainoastaan Vinssien käyttöön. Mulla oli hetken aikaa sellainenkin kokeilu ennen toista laturia että akkujen välissä oli kaksoisakkurele joka kytki etummaisen ja takimmaisen akun irti toisistaan kun jännite tippui alle 12,30v mutta eihän se 140ah rele kestänyt kuin hetken. Tullu myös huomattua et talvella kun kaikki työvalot, lämmityslaite, flektit ym sähköhärpäkkeet päällä niin menee noin 100amp virtaa pelkästään käyttöön ja siihen kun vielä lisäksi vinssiä pyörittelee niin joutuu laturi aikalailla töihin. Tosin enää ei näytä olevan minkäänlaista ongelmaa etteikö latauskapasiteettiä olis tarpeeksi:D:D:D

dodgeman
28.11.2021, 11:28
En tiedä miten minulla on mennyt tämä rakennustopikki aikaisemmin ihan ohi silmien. On todella hienosti tehty ja asiallinen kulkine! :cool: :eek:


Aika monet älytekniikkaa sisältävät aparaatit on oman kokemuksen mukaan melko herkkiä alijännitteelle. Omassa '98 5.9 Grand Cherokeessa kyykkäsi jokunen vuosi sitten lataus, ja huomasin vasta aika myöhään kotimatkalla että on jotain hämminkiä. Kun jännitemittari näytti jotain 11-12 voltin välillä niin pimeni keskikonsolin infonäyttö, pääsin tallin pihaan asti. Auto oli hetken tyhjäkäynnillä, volttimittari kun oli karvan alle 11 voltissa niin auto sammui.
Töissä dieselsähköisissä konttilukeissa on välillä älypuolen jännitesyötöissä ongelmia, niissä on kyllä akkuvarmistus älylle. Kun akkuvarmistus on samaan aikaan huonona niin kone tekee enemmän ja vähemmän todella outoja asioita ennenkuin sitten yleensä kuolee ihan kokonaan. Herää henkiin vasta kun varmistusakku on uusittu ja syöttöpuoli kunnossa.

Juu samat oireet on mullakin ollu niin fitekissä kuin holleyssä et ei kestä yhtään alle 12v mennä jännite niin alkaa temppuileen.