View Full Version : Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015
Kertokaahan koneiden malleja missä toi ketjuvika on niin tietää kurkkia kun nissaneita pihalla kuitenkin useempi on
Sit perkeille nirkkapiksi parkki halliin ajeluun, vaikka nää mun ideat paskoja kuulemma onkin
Jos sulla on magneetilla oleva antenni niin se konepellille ja 5cm korkeemmalle kärjestä kuin katto
Tai sit jesarilla aurauskepit kuten eräs (en minä) oli tehnyt
vaikka nää mun ideat paskoja kuulemma onkin
Noo, älä nyt oo tommonen! :)http://3.bp.blogspot.com/-yH4Y8RvQvqc/TvjOQgHW6eI/AAAAAAAAAic/X5vEH21CXEA/s400/heart%2Bemoticon.png
Jos sulla on magneetilla oleva antenni niin se konepellille ja 5cm korkeemmalle kärjestä kuin katto
Tai sit jesarilla aurauskepit kuten eräs (en minä) oli tehnyt
No juu, kyllähän se Lällin korkeus on mahdollista selvittää, mutta koitin vaan jos olisi sattunut saamaan pikatietoa aiheesta. Menin sitten varmuuden vuoksi Corollalla ja Prisman parkkihallin liikennemerkki kertoo korkeudeksi 2.35cm.
Ei mitään hajua voiko sinne mennä esim. pakettiautolla? Lälli on työkaverin Hiacen kanssa silmämääräisesti samankorkuinen.
Cruiseristi
21.12.2015, 09:44
Menin sitten varmuuden vuoksi Corollalla ja Prisman parkkihallin liikennemerkki kertoo korkeudeksi 2.35cm.
Ei mitään hajua voiko sinne mennä esim. pakettiautolla? Lälli on työkaverin Hiacen kanssa silmämääräisesti samankorkuinen.
Monisssa matalissa parkkihalleissa on sellanen "korkeuspuomi" roikkumassa sisäänajon yläpuolella, kolahtaa sillai hellästi
jo ennen varsinaista matalaa kohtaa, ettei tarvi ajaa sisään ja särkeä autoa.
Monisssa matalissa parkkihalleissa on sellanen "korkeuspuomi" roikkumassa sisäänajon yläpuolella, kolahtaa sillai hellästi
jo ennen varsinaista matalaa kohtaa, ettei tarvi ajaa sisään ja särkeä autoa.
Ei ollu Hartwall Areenalla.. Takana hirveä autojono kattomassa ku jätkä roikkuu auton ratista puoliksi auton ulkona ja ryömii eteenpäin :D Kaasua polkastessa mahtui kämmen just ja just kattopalkin ja läpän väliin. Pikkusen korkeempi ku ois ollu niin ois komia "di-dink" kuulunu aina palkin kohdalla :cool:
Cruiseristi
21.12.2015, 16:14
Ei ollu Hartwall Areenalla.. Takana hirveä autojono kattomassa ku jätkä roikkuu auton ratista puoliksi auton ulkona ja ryömii eteenpäin :D Kaasua polkastessa mahtui kämmen just ja just kattopalkin ja läpän väliin. Pikkusen korkeempi ku ois ollu niin ois komia "di-dink" kuulunu aina palkin kohdalla :cool:
Lisää painetta renkaisii :) ja lasermitta keulakoristeeks :D
Monisssa matalissa parkkihalleissa on sellanen "korkeuspuomi" roikkumassa sisäänajon yläpuolella, kolahtaa sillai hellästi
jo ennen varsinaista matalaa kohtaa, ettei tarvi ajaa sisään ja särkeä autoa.
Joo sellainen tuolla Prismassakin killuu, mutta kun miä oon tällänen naiskuski että panikoidun heti kun saavun taajama-alueelle ja parkkipaikoilla olenkin sitten jo täysin hysteerisen kädettömässä tilassa. Parkkihallit tuntuu ahdistavan matalilta henkilöautollakin, niin tiiän että Lällillä se olisi vielä kauheampaa - saati sitten jos joku puomi vielä tulisi siihen tumpsahtelemaan. Niin koitin tässä tälleen etukäteen varmistella ostosreissun sujuvuutta. :D
savustin
21.12.2015, 19:32
Minä en ikinä enää mene parkkihalliin maasturilla,Kävin kerran turun wiiklundin hallissa hiluxilla se tarina oli opettavainen.Hiluxi on yhtä notkea kun kuudenmetrin pattinki yksiössä se ei kääntyny kun sahaamalla niihin mutkiin, silloin ei ollut vielä tehostinta niin väänsin vielä ratin paskaks jumalaton jono takana.
Topi1982
21.12.2015, 21:50
Hihnakuljettimessa yleensä veto ylhäällä, hihnan yläpuoli kireenä ja paluu "löysänä".
Puskukoneissa ja kaivinkoneissa puskulevyllä veto takana.
Mutta mutta panssarivaunuissa ja muissa telahärveleissä esim. venäläisissä, veto edessä.
Silloinhan telan on oltava kireänä ylä- ja alapuolella, koska telaa ei voi tehokkaasti "syöttää" kamppeen alle! Onko selitys nopeammassa menossa vai mihinköhän se mahtanee perustua? Pyssyykö ne telat paremmin päällä huimassa menossa vai kuinka?:confused:
Minä en ikinä enää mene parkkihalliin maasturilla,Kävin kerran turun wiiklundin hallissa hiluxilla se tarina oli opettavainen.Hiluxi on yhtä notkea kun kuudenmetrin pattinki yksiössä se ei kääntyny kun sahaamalla niihin mutkiin, silloin ei ollut vielä tehostinta niin väänsin vielä ratin paskaks jumalaton jono takana.
Toi on muuten ihme homma, et jos oot johonkin ahtaampaan menossa, niin jono on aina perseessä, eikä väistä ei niin millään
Kerran täti oli taksilla sattunut näkemään, kun joku isolla pick-upilla oli halliin meinannut, muttei sit mahtunut itse halliin sen kolauspalkin alta kyllä mahtu
Useempi auto oli perässä eikä väistänyt, sit kun rupesivat torvea soittamaan niin pikkari lähti tyynesti peruuttamaan, oli kuulemma taakseppäin vaihteet löytynyt autoissa.
Sitä ei ehtinyt näkemään mikä oli lopputulemana kun valot jo vaihtui ja matka jatkui
Sit ite kerran helsinkivantaalta poistuessa, joku vittuotta pysähtyy just silleen, et mulla on se hallin puomi lasin kohdalla, pikku paniikki tuli se kunnei väistä, onneks se älys siirtyä muutaman metrin ja jäivät purkamaan autoa siihen ajotielle :mad:
Ihmettelivät kun tyttöystävä näytti keskaria niille, ei tainneet ressukat ees ymmärtää miksi
Ite kerran syyllistyin siihen, et joku mulkku tuli perässä kun meinasin halliin tihkuräntä sateessa maasturilla, muttei sit mahtunut, noh tää idiootti perässä ihan kiinni eikä väistänyt, torvi soiden sitten painoi ohi.
Sain peruutettua niin eikö tää äälä tunkee sinne rampille joka menee yläpihalle ihan perseeseen kiinni ja vilkuttelee valoja.
Sit sillä varmasti käpy keitti kunnolla kun pysäytin siihen rinteeseen :p :p :D napista nelikkoa päälle kaffasta takalukko kiinni ja pikkuperällä varovasti peilijäisessä mäessä liikeelle, hyvin lähti noh tää torvisoittolainen ei sit tajunnut kuin liukas se mäki on ja onnistui spinnaamaan poikittain siihen rampille :eek: :D :D :p
Sillä reissulla ei tosin käyty siinä kaupassa, vaan ajettiin suoraan toisesta rampista pois ja lähettiin ajelemaan kotia kohti :o
Siinä ois voinu tukehtua nauruun jossoi nähny kun se ois vielä autostaan noussut vetänyt perseelleen resmannin nahkapohja lipokkaissa ja laskenut perseellään koko mäen alas
Hihnakuljettimessa yleensä veto ylhäällä, hihnan yläpuoli kireenä ja paluu "löysänä".
Puskukoneissa ja kaivinkoneissa puskulevyllä veto takana.
Mutta mutta panssarivaunuissa ja muissa telahärveleissä esim. venäläisissä, veto edessä.
Silloinhan telan on oltava kireänä ylä- ja alapuolella, koska telaa ei voi tehokkaasti "syöttää" kamppeen alle! Onko selitys nopeammassa menossa vai mihinköhän se mahtanee perustua? Pyssyykö ne telat paremmin päällä huimassa menossa vai kuinka?:confused:
Mulle on selitetty sillain, et se vetää sitä telaa sieltä altaan jolloin saadaan hyvä kelluvuus aikaan, kun periaatteessa koko ajan vain seistään paikallaan olevalla telalla
Sit mitä videoita kattellu kun venakot laukottaa tankkejaan menemään, niin voi olla navat ja ketjut kovilla kun puunrungon yli ajetaan 30Kmh tai kovemmilla nopeuksilla ja löysät ei ole siinä edessä vaan pitää takaata kiskoa siihen esteelle
Topi1982
21.12.2015, 22:15
Mikähän se kysymys on tässä parkkitalon omakohtaisissa kokemuksissa?:)
Topi1982
21.12.2015, 22:22
Mulle on selitetty sillain, et se vetää sitä telaa sieltä altaan jolloin saadaan hyvä kelluvuus aikaan, kun periaatteessa koko ajan vain seistään paikallaan olevalla telalla
Sit mitä videoita kattellu kun venakot laukottaa tankkejaan menemään, niin voi olla navat ja ketjut kovilla kun puunrungon yli ajetaan 30Kmh tai kovemmilla nopeuksilla ja löysät ei ole siinä edessä vaan pitää takaata kiskoa siihen esteelle
Teehän nyt uudet selitykset, kun puhut, että kiskoo takaata.
Siis onko vetävä pyörä silloin takana vai edessä?
Teehän nyt uudet selitykset, kun puhut, että kiskoo takaata.
Siis onko vetävä pyörä silloin takana vai edessä?
Ja hitot en pyörrä sanomaani, vaikka väärässä voisin ollakkin :p
Eli jos veto on edessä löysät tulee siihen alas/alle laskevaan osaan jolloin esteeseen ajettaessa alusta reagoi pehmeämmin kuin, että ne löysät olisi vedon takana ollessa telaston päällä taka osassa telastoa ja tela joutuisi kiristymään päältä samalla hetkellä kun esteeseen kohtaa
Ja hitot en pyörrä sanomaani, vaikka väärässä voisin ollakkin :p
Eli jos veto on edessä löysät tulee siihen alas/alle laskevaan osaan jolloin esteeseen ajettaessa alusta reagoi pehmeämmin kuin, että ne löysät olisi vedon takana ollessa telaston päällä taka osassa telastoa ja tela joutuisi kiristymään päältä samalla hetkellä kun esteeseen kohtaa
Luulisin et kaivureissa käännöksissä tela ainakin kestäs huonommin päällä, jos vetomoottori ois edessä.
Panssarivaunuissa ja kaivureissa telasto on aika erilainen, ni se varmaan selittää eron kummassa päässä veto on parempi.
Topi1982
22.12.2015, 00:32
Kyllä ne kaivurin telat päällä pysyy ajoitpa etteen tai taakse.
Jos vedät toisen telan taakse ja toisen eteen, kaivuri pyörii paikallaan ja telat pyörii vastakkaisiin suuntiin.
Ihmettelen etuvedossa sitä, että yläpuoli on se joka vetää alapuolta. Voiko tela olla löysällä ja mennä mutkalle, kurttuun etupyörän jälkeen ennen maahan kosketusta?
Kyllä ne kaivurin telat päällä pysyy ajoitpa etteen tai taakse.
Jos vedät toisen telan taakse ja toisen eteen, kaivuri pyörii paikallaan ja telat pyörii vastakkaisiin suuntiin.
Ihmettelen etuvedossa sitä, että yläpuoli on se joka vetää alapuolta. Voiko tela olla löysällä ja mennä mutkalle, kurttuun etupyörän jälkeen ennen maahan kosketusta?
Lähinnä hain asialla sitä, että telan tippumisen riski on pienempi noin perin.
Isot pojat on esson baarissa kuitenkin kertoneet kuulleensa, että kaivurista ois joskus lähtenyt tela päältä.
dodge3500
22.12.2015, 07:47
nissanin p12 ketjukoneessa osat moponetissä n.300e (uus ketju, alapyörä molemmat nokkapyörät ja kiristin)
Ei sillä oikeen ole merkitystä kummassa päässä kaivurissa vetomoottori on kun telat kuitenkin on kireällä ja alustassa ei ole jousitusta
Ja eikös näitä pikkukaivureita ole sellaisia joissa on vetomoottorit edessä :confused:
äänieristysmatto. kallista ja tallissa ois paksua bitumikatetta :D
eikös se aja saman asian jos liimaan sitä saman kokosen 50x50cm palan?
tulossa hiacen kontin sisäpelteihin ku kolisee ajossa.
Gary Grand
22.12.2015, 08:22
Ja eikös näitä pikkukaivureita ole sellaisia joissa on vetomoottorit edessä :confused:
Voi kai ne noinkin päin pistää, mutta miksi tehdä raskaampaa rakennetta kuin on pakko?
Moottori joutuisi noin päin kantamaan myös kaivuvoimat ja moottorien laakeroinnit/rungot olisi pakko suunnitella raskaammaksi.
Kone on kuitenkin alustan kestoa ajatellen tarkoituksenmukaista asettaa työmaalla aina niin päin ettei tarvitse moottorien alta kaivaa jos se vaan jollain järkevällä ponnistelulla onnistuu..:D Ainahan siinä ei ole järkeä, tai mahdollisuuttakaan.
LöpöLassi
22.12.2015, 11:57
hj61 murros paskaks ja ihmettely et mistä tuo on irronnu.? joku stefa.?
näkyy aika huonosti mut jos siitä selvän sais.
Panssarivaunuissakin taitaa olla veto sen takia edessä tai takana kummassa päässä on kone.
Lyhyempi voimansiirto ja vähemmän rikkuvia osia.
Miehistönkuljetus malleissa edessä saadaan paremmin tilaa taakse.
Ja raskaammissa taistelupannssarivaunuissa takana koska kone suojassa perässä paremmin koska etuosassa on paksumpi panssarointi koska yleensä keula kohti vihollista.
Topi1982
22.12.2015, 15:41
Aika monessa isossa vaunussa kone takana ja veto edessä.
Kardaanilla on voima siirretty päästä toiseen.
Alkuperäiseen kysymykseen, miten se veto edessä toimii itse telastossa.
Otetaanko löysät pois telasta sillä, että alaosa tukipyörineen on pitempi kuin yläosa?
Koska etuveto kiristää ensin yläpuolen?
hj61 murros paskaks ja ihmettely et mistä tuo on irronnu.? joku stefa.?
näkyy aika huonosti mut jos siitä selvän sais.
En nää irronnutta osaa? Mutta tohon keskireikään tulee semmone stefa.
Eli tämmönen http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=19918&cid=492&path=0,24,485,487,492&lang=
LöpöLassi
22.12.2015, 16:55
En nää irronnutta osaa? Mutta tohon keskireikään tulee semmone stefa.
Eli tämmönen http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=19918&cid=492&path=0,24,485,487,492&lang=
Ei oo vetoakselin stefa vaan "sisäpuolella" näkyy joku stefan tyyppinen irti. tikun puolella.
wuntzikka
22.12.2015, 20:11
Heittäkee muutama näkemys hinnasta:
-93 gmc pickup k2500
6.5td, 233t ml, manuaali, 4x4, ilmastoini, vakkari, leimassa, 5-paikat, kate, 35" alla/otteessa, webasto...
Ei oo vetoakselin stefa vaan "sisäpuolella" näkyy joku stefan tyyppinen irti. tikun puolella.
jaa a. voiha osa stefasta olla siellä. vai onko sulla se stefa ehjänä irti?
onko 100% ? jos niin kytkitkö lukon ku vedit tikun pois?
LöpöLassi
23.12.2015, 05:26
lukko on kytketty ja veto akselin stefa on kyllä päreinä mutta tuo sisällä oleva on ihan ehjä. Pitää ottaa parempi kuva ni näkyy.
lukko on kytketty ja veto akselin stefa on kyllä päreinä mutta tuo sisällä oleva on ihan ehjä. Pitää ottaa parempi kuva ni näkyy.
Ainakin pitkän vetoakselin puolella on pellinen ohjuri vetarin asennusta helpottamaan, monesti jo irronnut ja itse ainakin nypin sen pois ettei mene perämurikan hampaisiin.
Gravehill
23.12.2015, 15:19
Onko kellään kokemusta c5 sähkösäätösistä etupenkeistä? Siinähän on kaikki nappulat penkissä ittessään, niin onko niin että plussaa ja miinusta kun tuo, niin pitäis toimia? Vai vaatiiko jonku älypurkin vielä toimiakseen?
LöpöLassi
23.12.2015, 16:46
Ainakin pitkän vetoakselin puolella on pellinen ohjuri vetarin asennusta helpottamaan, monesti jo irronnut ja itse ainakin nypin sen pois ettei mene perämurikan hampaisiin.
No se on varmaan se ku on vaan pelti "lärpäke"
äänieristysmatto. kallista ja tallissa ois paksua bitumikatetta :D
eikös se aja saman asian jos liimaan sitä saman kokosen 50x50cm palan?
tulossa hiacen kontin sisäpelteihin ku kolisee ajossa.
Ei oo kellää hajua?
savustin
23.12.2015, 19:22
Mätki sinne vaan eikös ne alkuperäset eristeet ole jotain vastaavaa vähän lämpöä että liimautuu kiinni sittenhän se tiedetään.
Heittäkee muutama näkemys hinnasta:
-93 gmc pickup k2500
6.5td, 233t ml, manuaali, 4x4, ilmastoini, vakkari, leimassa, 5-paikat, kate, 35" alla/otteessa, webasto...
Jos kyseessä sama auto mikä on Nettiautossa ollut 2-3 vuotta myynnissä niin 5-6k€.
Cruiseristi
24.12.2015, 11:43
Jos on tällänen vähän simppelimpi kaveri ja pudottaa bertan jakiksesta sen yläpuolisen siirtäjän varren sisään,
onko jotain konstia saada se ylös, vai puranko suosiolla?
nimim. Jeesuskin vietti joulun tallissa .
Cruiseristi
24.12.2015, 13:24
Jos on tällänen vähän simppelimpi kaveri ja pudottaa bertan jakiksesta sen yläpuolisen siirtäjän varren sisään,
onko jotain konstia saada se ylös, vai puranko suosiolla?
nimim. Jeesuskin vietti joulun tallissa .
Blutolta tuli hyvä ja yleispätevä ohje :D
https://www.youtube.com/watch?v=uepFO4psgKE
No tanakka kahvi,naula ja tollanen kovalevystä otettu magneetti hoiti homman .
Saako alkuperäiset pakkivalot 2 kappaletta korvata 2 kappaleella työvaloja?
Ideaha ois upottaa t4 portterin takapuskuriin 2 kappaletta 15w suorakaiteen muotoisia työvaloja. Vanhat pakkivalot värjätä lakalla punaiseksi ja mahdollisesti ne muuttaa sumuvaloiksi. Sekä poistaa puskurista sumuvalo.
_kekkula_
24.12.2015, 20:19
Vois vähän kiinnostaa suunnistaa ens vuonna kilpaa autolla. Kysymys ei liity autoon vaan kartta koneeseen.
Tabletti olis hankinta listalla, se vissiin kätevin suunnistus kone tänä päivänä?
Minkälainen sen pitäisi olla, mitä laite vaatimuksia, ? Merkillä väliä? Anroid vai windows?
Ei o mitään kokemusta näistä vehkeistä.
kuulemma nesteen valmista 2t bensaa saa myös pistoolista. tietääkö joku miltä asemilta. ei löytyny nesteen sivujen haku osiosta.
Cruiseristi
24.12.2015, 23:20
kuulemma nesteen valmista 2t bensaa saa myös pistoolista. tietääkö joku miltä asemilta. ei löytyny nesteen sivujen haku osiosta.
Pienkonebensaa on ainakin saanu eläintarhan nesteeltä , hesaast.
Saako alkuperäiset pakkivalot 2 kappaletta korvata 2 kappaleella työvaloja?
Ideaha ois upottaa t4 portterin takapuskuriin 2 kappaletta 15w suorakaiteen muotoisia työvaloja. Vanhat pakkivalot värjätä lakalla punaiseksi ja mahdollisesti ne muuttaa sumuvaloiksi. Sekä poistaa puskurista sumuvalo.
Ei, ainakaan periaatteessa.
Pakkivalon pitää olla hyväksytty siihen käyttöön, olisiko ollut R merkintä.
Pelkkä E hyväksyntä ei tähän riitä.
Pienkonebensaa on ainakin saanu eläintarhan nesteeltä , hesaast.
Juu ku niitte sivuilta löysin parista paikkaa kyllä pienkonebensa 4t mut ei 2t mistään. Oisko talviunilla?
Keimolasta piti saada.
Saako alkuperäiset pakkivalot 2 kappaletta korvata 2 kappaleella työvaloja?
Ideaha ois upottaa t4 portterin takapuskuriin 2 kappaletta 15w suorakaiteen muotoisia työvaloja. Vanhat pakkivalot värjätä lakalla punaiseksi ja mahdollisesti ne muuttaa sumuvaloiksi. Sekä poistaa puskurista sumuvalo.
Mulle katsuri vaan kehui että näkee taaksekinpäin kunnolla kun laitoin henkilökuljettimeen 2 kpl juurikin 15w litteitä ledityövaloja takapuskimen alle. Omista pakkivaloista vaan polttimot pois.
Edittinä: tollaset Motonetistä. --> http://www.motonet.fi/fi/tuote/481045/LED-tyovalo-10-30V-5x3W
Saako alkuperäiset pakkivalot 2 kappaletta korvata 2 kappaleella työvaloja?
Ideaha ois upottaa t4 portterin takapuskuriin 2 kappaletta 15w suorakaiteen muotoisia työvaloja. Vanhat pakkivalot värjätä lakalla punaiseksi ja mahdollisesti ne muuttaa sumuvaloiksi. Sekä poistaa puskurista sumuvalo.
Pykälien mukaan kun mennään, niin työvaloissa pitää olla AR-merkintä jolloin ne on hyväksytty peruutusvaloina. Niitä Puuilon ym. myymiä valoja jos tarkoitat niin niissä ei ole k.o merkintää.
Samaten tuo peruutusvalon muuttaminen sumariksi, ei täsmää hyväksynnät.
Kaivelinpa itsekin tätä asiaa, kun on Rangesta murentunna peruutusvalojen kannat tyystin ja ajatus oli korvata valot jollain työvalotyyppisillä ratkaisulla.
Varmaan tuttu juttu monelle, mutta kertauksena vielä tuossa Trafin kanta asiaan. AR-merkintää kovin kaipaillaan ja vanhojen valojen poistossa pitäisi nyhtää johdotuskin sulakkeineen irti... Tiedä sitten kuinka lavealla seulalla näitä paikallisesti tulkitaan...
http://www.trafi.fi/filebank/a/1414581753/bd7bfd1c96043fc45772f636628e90ae/15781-12423-Auton_ja_sen_peravaunun_seka_hinattavan_laitteen_v alaisinvaatimuksia.pdf
mun mielestä ne bullpron litteät 15w ledit mitä takseihin on laitettu on tolla hyväksynnällä
Heikki L
26.12.2015, 12:26
Onko kukaan nähnyt armeijan vanhoja uiskoja myynnissä? Mihin hintaan ovat olleet ja löytyykö mistään myynnistä? Mahtaako kalkun huutokauppaan tulla keväällä?
mun mielestä ne bullpron litteät 15w ledit mitä takseihin on laitettu on tolla hyväksynnällä
Bullboy :) niitä kait meinasit...
Ei kyllä kummankaan taksin lisäpakkivaloissa näkynyt noita merkintöjä, tosin en kyllä ihan suurennuslasin kanssa tutkinutkaan niitä, mutta hyvät valot ne on.
Toiseen autoon laitoin 4 lisäperuutusvaloa, takapuskurin alle x2 ja peilikoteloihin kupeelle molemmin puolin 1/puoli. Näkee peruuttaa ja saa myös pakko-ohjattua päälle jos es. piha on pimeä ja asiakkaan pitäisi nähdä minne on tallaamassa niin saapi valot päälle laittamalla... :)
Saa myös ohjattua pois siten että vain orkkistuikut palaa niin ei mene katsurilla herne nenään :)
Kuka sitä nyt pimeessä töitä tekee jos kerran verojakin pitää maksaa.. :)
Bullboy :) niitä kait meinasit...
Ei kyllä kummankaan taksin lisäpakkivaloissa näkynyt noita merkintöjä, tosin en kyllä ihan suurennuslasin kanssa tutkinutkaan niitä, mutta hyvät valot ne on.
Toiseen autoon laitoin 4 lisäperuutusvaloa, takapuskurin alle x2 ja peilikoteloihin kupeelle molemmin puolin 1/puoli. Näkee peruuttaa ja saa myös pakko-ohjattua päälle jos es. piha on pimeä ja asiakkaan pitäisi nähdä minne on tallaamassa niin saapi valot päälle laittamalla... :)
Saa myös ohjattua pois siten että vain orkkistuikut palaa niin ei mene katsurilla herne nenään :)
Kuka sitä nyt pimeessä töitä tekee jos kerran verojakin pitää maksaa.. :)
http://www.rst-steel.fi/valaisimet/tuote/bullpro-15w-led-midityovalo-led-tyovalo-15w/100330/
Juu ku niitte sivuilta löysin parista paikkaa kyllä pienkonebensa 4t mut ei 2t mistään. Oisko talviunilla?
Keimolasta piti saada.
4T löytyy, muttei 2T... juuri ähkäilin etsiessä konepuukkoon valmista tavaraa. Ongelma ratkesi hakemalla 4 kannua 98:a, ja pullo 2T öljyä.
Tuo valmis pienkonebensa on kyllä kätevä käyttää, ja melko hajuton. Joskin hinta vähintään 2x normibensa+öljy...
Nokun en löydä nyt missä olikaan se keskustelu sähköisistä rekisteriotteista kadonneista rengasmerkinnöistä yms muutoksista, niin jätän tämän vain tähän:
http://www.iltalehti.fi/autot/2015121620843023_au.shtml
(http://www.iltalehti.fi/autot/2015121620843023_au.shtml)