PDA

View Full Version : "Nietu politics 2014"

Sivua : 1 [2]

Repro
10.11.2014, 15:47
Jos en halua verorahojani sijoitettavan kuten on jo kauan tehty, vailla minkäänlaisia konkreettisia tuloksia niin ei se minusta ymmärtääkseni rasistia tee.
Vapaaehtoisesti jokainen voi sijoittaa rahansa mihin parhaaksi näkee, vaikka muurahaisten suojeluun etelänavalla, sijoitanhan minäkin rahani harrastuksiini vailla minkäänlaisia konkreettisia tuloksia.
:eek:

H_Nietu
10.11.2014, 17:44
Olen viestiketjun aloituksessa kysynyt mielipidettä asiaan.
Valitettavasti vapaaehtoinen- ja valtionapu kolmansiin maihin on melkein sama asia. Vapaaehtionen on jokaisen oma asia niin kuin ensimmäisessä viestissä kirjoitin, valtionapu on meiltä kaikilta verotettua kertymää. Tässä erot. Apua jakavat järjestöt ja kulurakenteet samat.

Ensiksi palaute Herra HV:lle.

Ja siinä vaiheessa kun otetaan lähemmin kantaa oikeasta auttamisesta joka todella auttaa eikä vahingoita HV heittää voltin ja pitää esim. kaivot fiskarssin lapioina mielipidettäni provo kirjoituksena. Ei se mua haittaa pätkän vertaa....koska luultavimmin olisivat itse oppineet kaivonsa kaivamaan ja maansa viljelemään niin kuin mekin teemme.

Hahaa... Ei kyl voi muutakuin nauraa noille sun jutuille :D:D:D
Yritättäisit nyt edes keksiä vähän vakuuttavimpia provoja.

Mielipiteen asiaan saa esittää...... ja HV:n kanta tulee hyvinkin selväksi.

Kannattaa muistaa että hyväntekeväisyys perustuu ihmisten vapaaehtoiseen auttamishaluun, siihen ei valtion verorahoja käytetä, kuten esimerkiksi tämä otsikon nenä päivä.
On totta että valtion kehitysavut menee minne menee, taitaa eu määritellä niitä enemmän kuin suomi. Toisaalta saahan Suomalaisetkin eräänlaista "kehitysapua" esim maataloustukien muodossa, muutenhan suomessa ei maatalous kannattaisi.

Ps. On kiva nähdä ettei nietukaan ole aivan niin kylmäsydämminen mitä antaa ymmärtää, ajattelee köyhiäkin sen verran että käy niitä kuvaamassa ja lataa nettiin... Eiköhän noi leipäjonotkin perustu aika pitkälti lahjoituksiin, että ihan toimiva konsepti tuntuu olevan.

Niin ja kohta varmaan taas alkaa olemaan kauppojen edessä joulupatoja joissa kerätään suomalaisille vähävaraisille perheille/lapsille rahaa ja joulupaketteja, miettikääpä ohikulkiessanne että tarviiko meidän suomalaisten pitää omista huoli niinkuin jo monet tähän kirjoitti.

Ja siinä vaiheessa kun sipastaan muurahaispesää....
Ja mainitaan että herra HV myös provosi......
Jolloin asia karkaa hakoteille....

Saa ollakkin eikä se mua haittaa...... :D :D :D
Moni ei vaan taida ymmärtää miten täällä meillä "oikeasti" menee....
Toivottavasti tämä on herätys heille jotka ovat kulkeneet "laput" silmillä.
ps.
Noi reppanat syö sitä minkä parasta ennen pvm. on mennyt jo aikaa sitten pitkäksi, niin kuin munkin. :D :D :D
Eli taitaa perustua kauppojen lahjoituksiin.

En tosiaan ole herätysliikettä perustamassa....ja herätyskellokin toimii...
Varmaan tämänkin ketjun lukijoista moni on valmis auttamaan ja varmaan jokainen on saanut apua jossain muodossa. Monelta on vain päässyt unohtumaan että omien rajojen sisäpuolellakin on paljon autettavia ja apua kaipaavia Suomen kansalaisia.
Mielestäni oma pesä pitäisi hoitaa ensin ja sen jälkeen jos rahaa ja resursseja riittää voidaan auttaa muita.

Tää menee aina samalla kaavalla. Jokaisessa topikissa jutut loppuu tähän herätykseen, ei vaan ole vielä käyny selväksi että mihin pitäis herätä... ? Herätyskello nyt ainakin toistaseks on vielä toiminu :D

HV Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan......
Huomasin rivien välistä että otaslohkossasi alkaa suoni pullistua joten koitin rauhoitella tilannetta Veikko Lavin sanoin: Ota löysin rantein ......
Pahoittelen jos ei onnistunut......
Silti arvostan mielipidettäsi. Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa.
Ja vielä enemmän arvostan sitä että tuot sen julki.
Osaltani nämä kirjoittelut eivät mielestäni ole menneet henkilökohtaiselle puolelle. Pahoittelen jos niin olet kokenut.

Toiseksi Herra Hegulille....

Sun ainoat kommenttisi ennen HV:tä oli rasisitikortti. Fiksua vai ei?.
Konkreettisia asioita tai mielipidettäsi et ole edes esittänyt.

Siis häh :confused::confused: Jos et kerran rasisti ole niin kuulutko uusnatseihin ?

Ja sen jälkeen komppaat herätysliike kommentteja....

Heti kun aletaan puhua konkreettisesti jostain asiasta niin käy näin, eväät vaan loppuu.....

Tämän jälkeen kirjoittelusi menee myös hakoteille ja puolusteluksi.

Toivottavasti myös herra Heguli ymmärtää mikä on mielipiteeni joko ylempää tai viestiketjusta. Rautalangasta en ala vääntämään.

Pahoittelut myös herra Hegulille jos kirjoitukseni on sinua loukannut.
"Toiset on vaan "herkkä hipiäisempiä" kuin muut" :D :D

Pahoittelut myös muille jos muita olen loukannut.

Omasta mielestäni olen mielipiteeni esittänyt konkreettisesti ketään loukkaamatta ja tuonut asian julki ymmärrettävällä tavalla.

Porvoon Hilma
10.11.2014, 18:07
Jaa.

Nyt en ihan koko ketjua jaksa alusta lukea läpi, ja kommentti saattaa olla hiukka ohi, mutta silti: kuulin kerran sananlaskun: anna ihmiselle kalaa ja hän on kerran kylläinen. Opeta hänet kalastamaan ja saat itsekin kalaa.

Tähän ehkä tiivistyy sekä kehitysapu että leipäjono. Kehitysmaiden pitää ihan itse auttaa itseään eikä rakentaa talouttaan tukimekanismien varaan. On ihan eri asia mennä katastrofiapuna paikalle luonnonmullistuksen tuhojen korjaukseen kuin antaa jatkuva tuki valtion budjettiin. Ensimmäinen on apua, jälkimmäinen on korrruptiota. Me lapamme noin 1 miljardi euroa jonnekin. Ties minne. Jollekin. En tiedä keille, mutta vaikka asiaaa kuinka valvotaan, niin se ei poista koko asiaan liittyvää vääristymää. Me olemme aivan mitätön valtio ja kansa. Köyhä sellainen. Me lapamme rahaa Tansaniaan, jossa on 50 miljoonaa ihmistä! Kymmenen kertaa enemmän kuin Suomessa. Ei mitään suhteellisuudentajua?

Anteeksi vaahtoaminen aiheesta, mutta kehitysapumme, niin mukava kuin sille onkin asettaa erilaisia bkt%-tavoitteita, on aivan liian suuri suhteessa oman maamme ongelmiin.

Kehitysapumme voi aivan hyvin puolittaa. Sen puuttuvan puolen voi jokainen maksaa vapaaehtoisesti ihan itse. Omista säästöistään ja tulojensa mukaan. Ihan vapaasti.

Loppuun hymiö niin kukaan ei suutu.

tekniikkamies
10.11.2014, 18:33
Me olemme aivan mitätön valtio ja kansa. Köyhä sellainen. Me lapamme rahaa Tansaniaan, jossa on 50 miljoonaa ihmistä! Kymmenen kertaa enemmän kuin Suomessa. Ei mitään suhteellisuudentajua?

Mielestäni emme ole siinä mielessä mitätön, että paukut riittää halutessamme huolehtia lähellä olevista asioista kuten noista oman maan leipäjonoista! Aikaisemmin totesin, että Suomessa saattaa olla paikoitellen niin paljon konkreettista leipää, ettei käsiä meinaa riittää sen käsittelyyn.

Kauempana olevista asioista pystyisi huolehtimaan paremmin soveltamalla tätä paikallislähtöistä toimintamallia. Huomioon on kuitenkin otettava joka puolella maailmaa ei ole yhtä hyvät valmiudet ennestään.

En näe Suomea muuten häiritsevän köyhänä jos velkaantuminen laitetaan kuriin. Se on laitettava kuriin ihan paikallistasollakin.

PH75
10.11.2014, 19:12
Tekniikkamies kirjoitti"En näe Suomea muuten häiritsevän köyhänä jos velkaantuminen laitetaan kuriin. Se on laitettava kuriin ihan paikallistasollakin."
Kaikkihan on niin kauan hyvin, kun velkaa saa. Sitten kun maksun aika tulee, voi olla että sitten ollaan täälläkin köyhiä. Tuossapa vaikka usa:n velkakello. http://www.usdebtclock.org/
Taitaa olla siellä jo se tilanne, ettei noita velkoja olekaan koskaan tarkoitus maksaa takaisin. Niin kauan eletään leveästi, kun velkaa saa. Sama velkaantuminen jatkunut jo kymmeniä vuosia. Ei taida päättyä lopulta kovinkaan hyvin. Sama Suomessa tällä menolla. No, tietty joku maailmansota väliin, niin velat käytännössä nollautuu inflaation muodossa. Toivottavasti ei kuitenkaan näin käy.

HV
10.11.2014, 19:26
Ensiksi palaute Herra HV:lle.

Ja siinä vaiheessa kun otetaan lähemmin kantaa oikeasta auttamisesta joka todella auttaa eikä vahingoita HV heittää voltin ja pitää esim. kaivot fiskarssin lapioina mielipidettäni provo kirjoituksena. Ei se mua haittaa pätkän vertaa....koska luultavimmin olisivat itse oppineet kaivonsa kaivamaan ja maansa viljelemään niin kuin mekin teemme.

On sulla kans vähän valikoivat mielipiteet mitä pidät minun mielestä provona ja mitä et (ps. ei tarvi herroitella :D)

Nyt se on vaan niin helppoa kun afrikan mustien ei tarvitse kuin odotella apua kun ovat siihen tottuneet.....Ja usea organisaatiot avustaman 85-75%:n kuluilla. Näissä organisaaatioissa vahva kulurakenne johtajista alimmalle portaalle ja runsaasti työntekijöitä.

Tämäkö ei sinun osalta ole provoa ?

Mielestäni oma pesä pitäisi hoitaa ensin
Tästä sinä omalta osaltasi varmasti pidät huolen, joskus tais olla juttua niistä suklaamuroista.

HV Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan...

En edes ymmärrä mitä asiaa tarkoitat, mistä ja mitä minun pitäisi ymmärtää ? Ehkä vähän hidas maalainen kenties :)

Huomasin rivien välistä että otaslohkossasi alkaa suoni pullistua joten koitin rauhoitella tilannetta Veikko Lavin sanoin: Ota löysin rantein ......

Voin vakuuttaa ettei sinun tarvitse olla huolissasi minun otsasuonesta :D:D ehkä vähän yrität nyt imarrella itseäsi

"Toiset on vaan "herkkä hipiäisempiä" kuin muut" :D :D

Nietun kielellä tämä tarkoittaa sitä että joku on erimieltä kuin hän itse.

Omasta mielestäni olen mielipiteeni esittänyt konkreettisesti ketään loukkaamatta ja tuonut asian julki ymmärrettävällä tavalla.
Elikkä sun mielipide on se että suomi on paska maa ja ainoastaan sinä tiedät tämän, me kaikki muut ollaan herkkiä ja kuljetaan laput silmillä. Pitää haalia itselle mahdollisimman paljon kaikkea eikä antaa siitä kenellekkään mitään. Niin ja mitäs vielä puuttuu... ainiin, kaikkien pitäis nyt wittu HERÄTÄ :D:D:D
Ja tämä kaikki käy ilmi ihan jokaisesta nietun aloittamasta topikista, oli aihe mikä tahansa tämä sama asia käy sieltä ilmi. Lukaskaapa vaikka niitä aiksemmin kirjoiteltuja jos ette usko.

Ja jokainen voi tehdä omat mielipiteet siitä oliko tämä vähän provoa...

Silti arvostan mielipidettäsi. Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa.
Ja vielä enemmän arvostan sitä että tuot sen julki.

Tästähän tässä on nimenomaan kysymys, asiat riitelee, ihmiset ei.

Heguli
10.11.2014, 19:28
Jos en halua verorahojani sijoitettavan kuten on jo kauan tehty, vailla minkäänlaisia konkreettisia tuloksia niin ei se minusta ymmärtääkseni rasistia tee.

Jos viittaat mun aikaisempaan kommenttiin niin en ole moista väittänytkään.

tekniikkamies
10.11.2014, 19:48
Kaikkihan on niin kauan hyvin, kun velkaa saa. Sitten kun maksun aika tulee, voi olla että sitten ollaan täälläkin köyhiä. Tuossapa vaikka usa:n velkakello. http://www.usdebtclock.org/
Taitaa olla siellä jo se tilanne, ettei noita velkoja olekaan koskaan tarkoitus maksaa takaisin. Niin kauan eletään leveästi, kun velkaa saa. Sama velkaantuminen jatkunut jo kymmeniä vuosia. Ei taida päättyä lopulta kovinkaan hyvin. Sama Suomessa tällä menolla. No, tietty joku maailmansota väliin, niin velat käytännössä nollautuu inflaation muodossa. Toivottavasti ei kuitenkaan näin käy.

Velan varassa toimiminen tuntuu arveluttavalta - sen vaihtoehtona näkisin omavaraisemman ja yksinkertaisemman elämäntavan. Siihen kuuluu, että välttämättömiä asioita tehdään tarpeeksi lähellä. Tärkeää voi olla vaikkapa energia-asioiden ratkaiseminen kriisejä kestävällä tavalla.

Mielestäni omavaraisuutta tarvitaan myös niissä maissa, joihin kehitysapua annetaan.

Suomessa ainakin työ tulisi jakaa tasaisemmin niin, että leipäjonosta ei tule mikään normaali käytäntö vaan tarpeellisilla hommilla tulee toimeen.

HV
10.11.2014, 20:15
Tuosta jenkkien rahapolitiikasta tuli hyvä asiaohjelma telkkarista jokunen aika takaperin sitten, siinä kerrottiin hyvin selvästi tuosta velasta ja muusta rahankäytöstä mitä se on ollut jo jostain 60- luvulta lähtien, käytännössä jenkit voi vaikka huomenna maksaa kaikki velat pois jos ne niin haluaa, eli painamalla rahaa. Eikä kukaan voi mitään koska usa on niin merkittävä talousmahti maailmassa.

H_Nietu
10.11.2014, 20:27
On sulla kans vähän valikoivat mielipiteet mitä pidät minun mielestä provona ja mitä et (ps. ei tarvi herroitella :D)

Tämäkö ei sinun osalta ole provoa ?

Tästä sinä omalta osaltasi varmasti pidät huolen, joskus tais olla juttua niistä suklaamuroista.

En edes ymmärrä mitä asiaa tarkoitat, mistä ja mitä minun pitäisi ymmärtää ? Ehkä vähän hidas maalainen kenties :)

Voin vakuuttaa ettei sinun tarvitse olla huolissasi minun otsasuonesta :D:D ehkä vähän yrität nyt imarrella itseäsi

Nietun kielellä tämä tarkoittaa sitä että joku on erimieltä kuin hän itse.

Elikkä sun mielipide on se että suomi on paska maa ja ainoastaan sinä tiedät tämän, me kaikki muut ollaan herkkiä ja kuljetaan laput silmillä. Pitää haalia itselle mahdollisimman paljon kaikkea eikä antaa siitä kenellekkään mitään. Niin ja mitäs vielä puuttuu... ainiin, kaikkien pitäis nyt wittu HERÄTÄ :D:D:D
Ja tämä kaikki käy ilmi ihan jokaisesta nietun aloittamasta topikista, oli aihe mikä tahansa tämä sama asia käy sieltä ilmi. Lukaskaapa vaikka niitä aiksemmin kirjoiteltuja jos ette usko.

Ja jokainen voi tehdä omat mielipiteet siitä oliko tämä vähän provoa...

Tästähän tässä on nimenomaan kysymys, asiat riitelee, ihmiset ei.

Ai että oikeen sotajalalle...... :D :D :D

Provosoinnista tai provosoivan textin lukemisesta muodostan omat käsitykeni enkä niistä huutele elämässäni enkä varsinkaan nettipalstoilla. :D

Suklaamuroista: Oman osani kerää kasaan verottaja joka huolehtii puolestani avunsaajista kotimaassa tai ulkomailla ja tähän en ole tyytyväinen. Omaa apuani tarjoan kavereilleni... ai niin eihän mulla ole kavereita. Nyt mä olen näköjään saanut melkein toisen :D.

Nyt sä poimit Hegulinkin palautetta..... Se on ollut jo pitkään mun melkein kaverilistalla....:D :D.. tää "herkkä hipiäinen" kommentti. :D :D
Ja se tarkoittaa sitä on herkkä tarttumaan toisten tekemisiin ja puhumisiin.
Huomaan että teissä on paljon yhteistä. :D

Kiva että imartelut kelpasi :D Ja tais se otsasuoni ainakin sykkiä jos ei pullistellut. :D

Mä nyt mitään tiedä....mulla on vaan matkanvarrelta kertynyttä kokemusta.
Eikä sitäkään vielä paljoa.
Maalaisjärjellä koitettu mennä ja niilla pienillä luki ja kirjoitushäiriöisillä aivoilla ajatella. Ei näköjään sun mielestä ole mennyt ihan putkeen....

Siinä tosiaan osut oikeaan tämä Suomalia on "paska" maa. Täällä olisi mielestäni paljon parannettavaa.

Hienoa joku oikein yllyttää lukemaan kirjoituksiani.....
Niissä nyt mitään perää....mitenkään, missään, milloinkaan....
Jokainen uskokoon Joulupukkiin, mun kirjoituksiin tai vaikka johonkin muuhun. Silti ne on mun mielipiteitäni ja niistä saa olla mitä mieltä haluaa....
Jokaisen kirjoitukseni takana seison enkä pyöri kuin tuuliviiri.

Ja tosta itselleen haalimisesta.....se on hyvästä...jopa tähän nenäpäivä/auttamis viestiketjuun. Eli sen minkä oikeasti omistat (materia)sen olet valmis/kykenet antamaan, (taloudellinen puoli) siitä voit auttaa..... talkoo puoli erikseen. Jos ei saa mitään haalittua niin menot/tulot ei ole balanssisa.

Hienoa että mulla on nyt ainakin melkein kaksi kaveria. :D

ps.
Toiselle kun kumartaa niin toiselle pyllistää......
Ei pysty millään miellyttämään kaikkia....
Jos nää jutut tuntuu mahdottomilta niin kannattaa jättää lukematta ettei se otsasuoni räjähdä :D

rane58
11.11.2014, 03:17
Afrikkaan on tungettu rahaa jo monien sukupolvien ajan, vieläkään eivät ole oppineet tekemään työtä tai kantamaan vastuuta omasta hyvinvoinnista. :confused:
Onhan siellä viljavaa maata josta saa montakin satoa vuodessa muttei kiinnosta viljely, parempi istua puun varjossa ja dokata...:rolleyes:
Valta kun vaihtui mm. eteläisessä Afrikassa ja Rhodesiassa jotka sentään olivat hyvinvointivaltioita ennen, nyt on kaikki viturallaan kukaan ei "viitsi" viljellä aiemmin hyvin hoidettuja ja tuottavia maatiloja....:o
Apin... alkuasukkaat eivät pärjää ilman kovaa kuria, onhan se nähty!

Sitten niitä on haalittu tänne "työvoimapulaa paikkaamaan", voi kiesus..! :mad:
Menkää katsomaan isompiin asutus- ja ostoskeskuksiin, siellä ne laumoina ryöstelee paikallisia perunaneniä....:(

Ps. Jos tästä saan rasistinatsi leiman, niin olkoon! :D -Ainakin uskalsin tuoda totuutta julki....:cool:

A-P
11.11.2014, 05:52
Kyllä olen sitä mieltä ja samalla väitän, että tuo leipäjonotus on tullut "muodikkaaksi", ja niitä todellisia leipäjonotarpeellisia siitä porukasta alkaa olemaan vähemmistö.

hitoy
11.11.2014, 09:32
Kollegan sanoja lainaten " kehitysavun voisi lähettää ohjuksella "

-MaTTi-
11.11.2014, 12:35
Kehitysapu pitäisi saada menemään auttavina ihmisinä, ruokana, lääkkeinä ja tarvikkeina sekä lisäksi vielä oppina. Rahaa jää aina välille tai sitä ei paikanpäällä osata käyttää oikein.

Enemmän tympäsee kaikenmaailman suomalaisen vähemmistökerman kulttuuripaskaan rahan pumppaaminen.

Cental73
11.11.2014, 13:00
tuttava oli töissä laivalla joka kuskasi avustustavaraa Kongojokea pitkin. Kaikki ok joelle päästessä.. mutta siitä eteenpäin joka yö laivalle nousi porukkaa tavaraa viemään. Päätesatamaan päästessä 25% tavaroista viety. Siellä lastaus kuorma-autoihin joista puolet päätyi pakolaisleireille..

Ei se ihan mene vissiin noinkaan perille...

tekniikkamies
11.11.2014, 14:22
Kehitysapu pitäisi saada menemään auttavina ihmisinä, ruokana, lääkkeinä ja tarvikkeina sekä lisäksi vielä oppina. Rahaa jää aina välille tai sitä ei paikanpäällä osata käyttää oikein.

Enemmän tympäsee kaikenmaailman suomalaisen vähemmistökerman kulttuuripaskaan rahan pumppaaminen.

Muiden ihmisten auttaminen ei ole aina kovin helppoa - helppoa sensijaan on tehdä toisten ihmisten elämä vaikeaksi ja ehkä vielä helpompaa jos on niin kaukana ettei oikein tilannetta huomata. Olen viimeaikoina katsellut huvikseni Ville Haapasalon matkoja eri puolella maailmaa. Ei kovin rakentavalta ole tuntunut vaikkapa Amerikan intiaanien kohtelu.

Ongelma on siinä jos haluaisi auttaa vaikka intiaaneja, ei ole helppo toimia niin, että apu olisi hyödyllistä intiaanejen näkökulmasta.

Tai jos ajateltaisiin, että haluaisi auttaa vaikka katsastusasemia Suomessa, hyvä tahto pitäisi jotenkin konkretisoida käytännön toimiksi ja sitten vielä mistä näkökulmasta katsotaan avun onnistuneen: onko se oma omatunto, katsastusmiehen hyvinvointi, katsastusfirman hyvinvointi, asiakkaan kokema palvelu vai vaikka katsastuksen tekninen kyky löytää vikoja...

Kaukana asuvien ihmisten auttaminen voi olla vaikeaa jos käsitykset toimivasta yhteiskunnasta on ihan erilaisia kuin omamme. Mistä edes tiedämme onko oma käsityksemme se paras? Mikä malli hyvin toimivasta yhteiskunnasta olisi maailmalta paras esimerkki sinne missä asioissa on paljon parannettavaa?

HV
11.11.2014, 18:37
Hienoa että mulla on nyt ainakin melkein kaksi kaveria. :D

No nyt alkaa otsasuoni pullistumaan :D:D:D

Heguli
12.11.2014, 06:38
No nyt alkaa otsasuoni pullistumaan :D:D:D

Puhkes jo.....::)

dirtysalami
12.11.2014, 10:30
Nenäpäivä lähinnä ärsyttää. Maailman suurista ongelmista saa muutenkin tietoa ikävä kyllä riittävästi.

Maailma ei pelastu kuin sillä, että järjetön sikiäminen loppuu ja sivistys leviää/kehittyy. Ihmisiä on aivan törkeästi liikaa.

Rahan jakamisella kehitysmaihin ei saada muuta aikaan kuin läpimädän valheellinen omatunto niille jotka rahaa antavat. Jakajat ovat kuin pikkulapsia joiden mielestä pipiin puhaltaminen auttaa.

Jakaa pitäisi rekka-autolasteittain kortsuja ym vehkeitä, kaikki lapset kouluihin, kaivot+vessat kyliin ja terroristijoukot kuoppaan mitään kyselemättä.

eilhik
12.11.2014, 11:01
Nenäpäivä lähinnä ärsyttää. Maailman suurista ongelmista saa muutenkin tietoa ikävä kyllä riittävästi.

Maailma ei pelastu kuin sillä, että järjetön sikiäminen loppuu ja sivistys leviää/kehittyy. Ihmisiä on aivan törkeästi liikaa.

Rahan jakamisella kehitysmaihin ei saada muuta aikaan kuin läpimädän valheellinen omatunto niille jotka rahaa antavat. Jakajat ovat kuin pikkulapsia joiden mielestä pipiin puhaltaminen auttaa.

Jakaa pitäisi rekka-autolasteittain kortsuja ym vehkeitä, kaikki lapset kouluihin, kaivot+vessat kyliin ja terroristijoukot kuoppaan mitään kyselemättä.

X 2 eiköhän tuo avustaminen ole kun kuseminen housuihin lämmittää, ei auta kylmyyteen kuin hetken.

Ponssekuski
12.11.2014, 13:19

X 3

Heguli
12.11.2014, 19:55
Englantilaisten yltiöpopulistien tarina päättyi nolosti, jäsenmaksun korotus menee maksuun sellaisenaan kuten EU linjasi. Eli suuri haloo taas tyhjästä.

wikke
12.11.2014, 20:25

Ja ilosta kiljuen haluat olla tätä rahoittamassa verovaroillamme? Minä ainakaan en.

Jappi
12.11.2014, 23:17
Englantilaisten yltiöpopulistien tarina päättyi nolosti, jäsenmaksun korotus menee maksuun sellaisenaan kuten EU linjasi. Eli suuri haloo taas tyhjästä.

No en sanoisi että tyhjästä. Britit on kuitenkin unionin yksi suurista voimista, ja kun kitkerät kommentit tulee hallitukselta eikä suinkaan miltään opposition pienryhmältä niin onhan sitä eri korvalla koko EU:n johtoportaan kuunneltava. Veikkaan että britit sai tuntuvat korotukset EU:n tuleviin tukiin, sitä vaan ei kerrota julkisuuteen vielä...

Heguli
13.11.2014, 06:53
No en sanoisi että tyhjästä. Britit on kuitenkin unionin yksi suurista voimista, ja kun kitkerät kommentit tulee hallitukselta eikä suinkaan miltään opposition pienryhmältä niin onhan sitä eri korvalla koko EU:n johtoportaan kuunneltava. Veikkaan että britit sai tuntuvat korotukset EU:n tuleviin tukiin, sitä vaan ei kerrota julkisuuteen vielä...

Koko tapaus oli suuri show, jolla pääministeri koitti parantaa alenevaa kansansuosiota. Tuohon salaliittoteoriaan uskoo ken haluaa.

moggirange
13.11.2014, 07:20
Onneksi nenäpäivä on taas ohi tälläerää. Vitutti kuunnella radiota kun koko viikko jauhettiin siitä. Ja en ole ikinä laittanut kolikkoakaan kehitysapuun varsinkaan kun eräs avustustyöntekijä kertoi miten ne rahat käytetään.

tekniikkamies
13.11.2014, 10:20
Itselle on jäänyt mieleen, että ala-asteella oli jotain keräyksiä, joiden merkityksen oletettiin myös ala-asteelaisen ymmärtävän. Taisi tapetilla olla jotain Nälkäpäivä tms.

Mielestäni tasaisempi rahan tai ruoan jakautuminen on otettava huomioon myös kansallisvaltiotasolla. On huono homma jos on valtioita, joissa valtaapitävien sydämenasia ei ole ollenkaan kansalaistensa asia.

Yksi harha mikä voi helposti syntyä on, että ajattelemme helposti muualla päin maailmaa olevan samat mahdollisuudet mihinkä itse olemme tottuneet. Tilanteita on erilaisia vaikka ihmisten perustarpeet kutakuinkin samat.

Jos oletettaisiin, että kansalaiset osaa lukea ja kirjoittaa - mikä ei itsestäänselvää, netin avulla pystyisi jakamaan maailmanlaajuisesti parhaita keinoja selvitä. Tässäkin ajatuksessa on ongelma, että se sopii kyllä tällä hetkellä omalta kannaltamme, mutta mikä onkaan tilanne todella avun tarpeessa olevan kannalta?

Saattaapi olla niin, että vain jotkin harvat ihmiset on yhteiskunnassa suunnannäyttäjiä ja muun kansan asiat riippuu paljon siitä mihin enempi vaikutusmahdollisuuksia omaavien huomio on suuntautunut. Harmi vaan, että maailmalla niin harva on vaikkapa Martti Ahtisaaren linjoilla.

Jappi
13.11.2014, 11:03
Koko tapaus oli suuri show, jolla pääministeri koitti parantaa alenevaa kansansuosiota. Tuohon salaliittoteoriaan uskoo ken haluaa.

Voihan se olla noinkin, tosin se kansansuosio ei sitten kestä vaaleihin jos britit ei saa mitään muuta kuin maksuja lisää.

Heguli
13.11.2014, 15:24
Voihan se olla noinkin, tosin se kansansuosio ei sitten kestä vaaleihin jos britit ei saa mitään muuta kuin maksuja lisää.
Näin saattaa käydä, tosin uskolliset kannattajat saattavat olla tyytyväisiä jo siitä, että Cameron uskalsi uhmata suurta ja mahtavaa EU:ta. Ja joidenkin mielestä julkisuus on aina hyvästä riippumatta siitä, minkä takia on julkisuudessa :cool:

dirtysalami
13.11.2014, 19:31
Ja ilosta kiljuen haluat olla tätä rahoittamassa verovaroillamme? Minä ainakaan en.

Kyl mä olisin valmis luopumaan aika paljosta, jos tietäisin, että apu auttaisi ja tää pikku pallo säästyisi omille jälkeläisille.

Mutta kun se mitä nyt tehdään ei todellakaan auta mitään mihinkään.

Noh Ebola tms tai ydinsota jotain rättipääryhmää vastaan jakaa kortit jossain vaiheessa uusiksi. Ei tiedä keille ne kortit vaan jaetaan, jääkö jäljelle vain valtamerien levät ja karhukaiset.

H_Nietu
18.11.2014, 19:01
Ja kaikki jatkuu vielä luultavasti pahemmin/paremmin,,,,,?

http://www.iltalehti.fi/talous/2014111818847740_ta.shtml

"Pörssiyhtiö Talvivaara on löytänyt kansainvälisen sijoittajan, joka olisi valmis ostamaan kaivostoiminnan, kertoo Helsingin sanomat."

Tämä vaikuttaa hyvältä mutta ei kata eikä korvaa ympäristön ja luonnon "pilluuta"

Ja lisää otsikoita lukiessa tulee vain selvemmäksi että veronmaksajasta tulee näihin Pekka Perän touhuihin maksumies. :( :(
Oliskohan politiikan päättäjissä ja valtiollisessa/pailkallisessa ELY päättäjissä vika näihinkin ympäristöllisiin ja taloudellisiin sotkuihin. :( :(
Hyvät on olleet puheen lahjat herralla :D :D :D
Jos siitä ei ole muuhun niin edes joulukinkuksi. :D :D :D
Kun on niin hyväs lihas :D :D :D.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111818848003_uu.shtml
"Talvivaaran raunioille mahdollisesti syntyvä yhtiö ei automaattisesti saa vanhoja ympäristövastuita harteilleen, kertoo selvitysmies Pekka Jaatinen."

Eli tullaan siihen että Valtio pystyy päättämään sinunkin maan myynnistä 10m pintamaata syvemmältä kansainvälisille yhtiöille :( :( :(. Oletko valmis? Minä en.
Ja se on valmis sen tekemään.......ja vielä vähintään 50M€ perseellä........ :( :( :( mitä puhdistus kuluihin menis.
Hyvästi pohjavesi, puhtaat kaivot, vesistöt ym. maanomistajan perusoikeudet omaan maahansa..... :( :( :(.

Ja "paskan jakelu jatkuu"..... ja kansa kiittää ja kumartaa..... :D :D :D

eilhik
18.11.2014, 19:37
Jos se on liian hyvää ollakseen totta niin se ei ole totta.

Jollain palstalla tätä koko hommaa kuvattiin "Toivotaan ja toivotaan" touhuksi ja ei kai kukaan muka sijoittaja tuota ilman euroja ota perattavakseen eli joku maksaa ja kukakohan se "joku" on kaikessa yksinkertaisuudessaan veronmaksajat.
(kapitalismissa voitot kotiutetaan ja tappiot maksaa se "joku" tyhmä)

Kaitsu67
18.11.2014, 19:44
Tämä vaikuttaa hyvältä mutta ei kata eikä korvaa ympäristön ja luonnon "pilluuta"

Ja ilmansaastutus oli savoksi muistaakseni "iliman pilluu" :D

Samsonite
18.11.2014, 20:36
Poliitikot hamstras lähes ilmasia osakkeita varmaan niin paljon että tekohengitystä tulee valtion puolesta vaikka 10 vuotta jos tarvis....

H_Nietu
18.11.2014, 21:18
Oppi-isä joutuu kuulusteluun........ Onkohan mennyt niin kuin katu varpusis?
Kaikki "paska kasautuu kuulijan käteen" en puhu nyt sawolaisista,
vaan euroopan kansalaisista. Sinusta ja minusta........
Tosin olihan sielä Urpolainenkin sekoittamassa soppaa.... :D :D :D
Ja maksetaan vielä tänä vuonnakin Kreikalle ja vielä seuravanakin.
Ja ken ties kuinka pitkään...... Löytyy 2015 budjetistia...... :( :( :(.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014111818849055_ul.shtml

"Luottamusäänestyksen takana ovat parlamentin EU-kriittiset ryhmät, joiden mielestä Juncker ei sovi komission johtoon, sillä hänen kotimaansa Luxemburgin on kerrottu tehneen suuryritysten kanssa salaisia sopimuksia verojen välttämiseksi."

Hyvät ehdot kansainvälisesti kaikille.......... :D :D :D
Kaikille EU:n kansalaisille ja veron maksajillekin..... :( :( :(

H_Nietu
18.11.2014, 22:31
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111818849112_uu.shtml
"Vapaavuori haluaa, että myös Talvivaaran emoyhtiö haettaisiin konkurssiin. Nyt konkurssissa on kaivostoimintaa harjoittava tytäryhtiö Talvivaara Sotkamo. Emoyhtiö on yrityssaneerauksessa."

Joka jälkeen on helppoa tehdä päätöksiä ilman vastuuta... kun ei ole ole omia rahoja joilla pelata niin ei tarvii kantaa vastuutakaan .......
ne on meidän kaikkien.......verokertymää....... kansa kiittää ja kumartaa maksumiehen roolin..
Myydään kansaiväliselle yhtiölle.....joka ei ole vastuussa luonnon saatuttamisesta......ja veronmksajat maksaa.......maan omistajat menettävät oikeutensa maahansa, vesiinsä, kaivoihinsa..... jne. :( :(
Koska/milloin tässä maassa ns. virhepäätöksien tekijät laitetaan vastuuseen?

Hieano maa tää Suomalia.... :D :D :D

hami
18.11.2014, 23:06

[/QUOTE]

Ei koskaan ko isoista summista kyse mutta nythän tässä olis Pekkarisella näytön paikka?

Heguli
19.11.2014, 10:53
Nämä kirjoitukset muuttuu koko ajan vaan sekavammiksi :confused:

H_Nietu
20.11.2014, 19:30

Ei koskaan ko isoista summista kyse mutta nythän tässä olis Pekkarisella näytön paikka?

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/valtio+potkaisee+pekka+peran+pois+talvivaarasta/201411708842

Ei koskaan..... :D :D :D

Koska niiden varmat tulot ei kärsi sitä...... :D :D :D

Politikoista en ota kantaa...... vaikka ne laittais vastuuseen niin ne on
selkärangattomia....... :D :D :D

Liikaa puheita ja liian vähän tekoja..... :D :D :D

Ja veronmaksajat hoitaa piikin...... :D :D :D

ps.
Samat ehdot kaikille..... :D :D :D
RaHA LIIKKUMAAN...... :D :D :D
Ja varsinkin VEKARAHA LIIKKUMAAN :D :D :D

Kansa kiittää, maksaa ja kumartaa....

H_Nietu
20.11.2014, 19:59
Räntää....... jokaisen kansalaisen saappaaseen......... :D :D :D
http://www.hs.fi/hstv/slush/Antti+Rinne+lupailee+uusia+rahoitusmalleja+startup-yrityksille/v1416370402889
Tapahtuma...... Sijoittajille ja startup yritysten kohtaajille.
Velkarahalle.....on hyvä perustaa....... :D :D :D
Hianooooo....... vai ei......
Starttaa vai ei..... vähemmän hianoo......kun niitä vaikeuksia tullee.....99%:lle
Ennemmin tai myöhemmin....... :D :D :D

Rohkeita yrityksii............... :D :D :D
Hieanoo.... vai mitä..... :D :D :D

Ja kun näiden myyneistä puhutaan.... ja raha summista.....
Se on siitä kiinni miten ne arvostetaan.... mitä on satavien esim. osakkeiden arvo.....Velka rahoituksen arvo......
Kaikki saadaan näyttämään normi kansalaisen silmiin hyvältä..... :D :D :D
Todellisuudessa rahaa liikkuu huomattavasti vähemmän mistä kirjoitetaan/puhutaan.....:D :D :D
Se on vai ymmärtämättömien ihmisten huijausta.......
Kannattaa sijoitaa..k.o yritykseen......
Voitot käärii varmaakin varmemmin sijoittaja..... :D :D :D

Ja kansa maksaa ja kumartaa.....

ps.
Omalla rahalla toimivat yritykset kunniaan....
Ovat riippumattomia kaikista isommista ja pienemmistä heilahteluista......

H_Nietu
20.11.2014, 21:52

Huumetesti.....näyttää nollaaaaaa................ :D :D :D
Ja puhallustesi ei, tällähetkellä..... :D :D :D
En ole käyttänyt ykköstä vahvempii....vuosiin....:D :D :D

Ja koko ajan sekavammaks menee....... :D :D :D

Taitaa mun päässä vaan pyörii........ Tai sun...... :D :D :D

ps.
Älä lue jos otsasuoni pullistelee....... :D :D :D
Se on tainnut puhjeta jo............... :D :D :D

Hyvin menee......mutta menköön ..... ja kansalaiset uskoo..... :D :D :D
Ne kiittää ja kumartaa....:D :D saa nähdä kuinka pitkään kärsivällisyys riittää..... :D :D :D
Suomaliasa on puhutttu politiikassa liian kauan....... :D :D :D
ja tehty liian vähän näiden puheiden eteen..........:( :( :(.
Saa nähdä kuinka kauan kansan kärsivällisyys riitää...... :( :( :(
Tekijät miehet kunniaan......enemmän tekoja.... vähemmän puheita....
Sun optimi positiviivisella "kokoomus nuori" asenteella vaikka vanha ootkin ei tätä Suomaliaa pelasteta.....:D :D :D,
Älä loukkaannu vaikka polittiisista näkemyksistä ollaankin eri mieltä. :D :D

Pauli
20.11.2014, 22:11

Niin näyttää muuttuvan.

Ja mun moderointinäppäilykin meni sekaisin, jotenkin yhdistyi monta eri Nietun topickia, mut ei kai se haittaa, löytyypähän monta sekopäistä juttua samalta sivulta. :) :) :)

H&K
20.11.2014, 22:19
Niin näyttää muuttuvan.

Ja mun moderointinäppäilykin meni sekaisin, jotenkin yhdistyi monta eri Nietun topickia, mut ei kai se haittaa, löytyypähän monta sekopäistä juttua samalta sivulta. :) :) :)

Kiitos Pauli. Laita tämä samaan putkeen: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=129843

Toivottavasti vielä jatkossakin tapaamme muuallakin kuin pelkästään täällä netin syövereissä.

T: Jussi

H_Nietu
21.07.2015, 21:55
Tai otsasuonten pullistajaa....:D :D :D

Hyvin menee...... Ja primaa tuppaa tuleen kun hyvää yrittää... :D :D :D

Sana vapaa kaikille....

Viestiketjuissa sekaisin Talvivaaraa.......EU "paskaa".....ym.

Reason for edit:"Modelta tais puuttua muut kuin keskisormet kun tän teki."

Pauli
21.07.2015, 22:37
Tai otsasuonten pullistajaa....:D :D :D

Hyvin menee...... Ja primaa tuppaa tuleen kun hyvää yrittää... :D :D :D

Sana vapaa kaikille....

Viestiketjuissa sekaisin Talvivaaraa.......EU "paskaa".....ym.

Reason for edit:"Modelta tais puuttua muut kuin keskisormet kun tän teki."

Älä valita, voi muuten "vahingossa mennä kaikki sun sekoilus tähän samaan topiciin.

H_Nietu
21.07.2015, 22:49
Älä valita, voi muuten "vahingossa mennä kaikki sun sekoilus tähän samaan topiciin.

Jos jollekin muulle kuin minulle tapahtuu "hanskavirhe" näppäimisöllä.... :D :D.
Tarkoituksella tai ei....... :D :D :D
Silti kirjoituksistani vastaan......

H_Nietu
13.08.2015, 00:22
Näin jälkeenpäin.....Kun valtion toimesta joutuu jokainen maksumieheksi/naiseksi....Luonnon sotkemisesta........:D :D :D
Ja se on tehty kaikkien politiikkan sekaantuneiden päätöksillä ja lakimuutoksilla
mahdolliseksi vuosia sitten...... Eikä maksa paljon..... :D :D :D
Ainakaan niille joilla on verotettava tulo kohillaan...... :D :D :D

Ja se mitä tässä aikaisemmin on summista kirjooteltu.......
Tullee kasvamaan utopisiin lukuihin...... :D :D :D
Ja vielä hienompaa kun meillä täällä Suomaliassa on rahaa.....mistä maksaa.... VELKA RAHAA...... VALTION TOIMESTA.....:D :D :D
Ja alkaa vielä veronmaksajia tulla yli rajojen/tarpeen että hotelleja niille jotka eivät mahdu olemassa oleviin täytyy perustaa lisää ympäri maakuntia..... :D

Pauli
13.08.2015, 16:28
Tähän topickiin tuli sitten päätepiste,........:D :D :D
koska mitään älyllistä tekstiä ei enää näyttänut tulevan,........:D :D :D
ei itse aloittajalta,........:D :D :D
eikä keltään muultakaan,........:D :D :D
tosin eihän tähän enää kukaan vastannutkaan........:D :D :D