PDA

View Full Version : Nissan patrol vs Mitsubishi pajero


osku90
27.09.2014, 18:49
Eli tarkotus olis laittaa jompikumpi otsikon mukainen kikotin metsästys/"huvi"autoksi.Patrolli kiinnostais enemmän koska pajeroita näkyy joka tuvan nurkalla mutta patrollista ei oo minkäänlaisia kokemuksia.Pajeroita kyllä löytyy lähipiiristä mutta kun ne vaan on jotenkin niin.....en osaa sanoa mutta ei vaan herätä kiinnostusta patrollin lailla.

Eli kaipaisin kokemuksia plussaa ja miinusta risuja ja ruusuja jne. molemmista autoista.

Varaosien hinnat,käyttökustannukset............

Kiitos etukäteen!

moggirange
27.09.2014, 19:18
Minusta kolme huonointa etenijää maastossa Pitkä Pajero, pitkä Patukka ja Hj.

Patukka ainaki väkivahva veturi. Pajerosta en keksi mitään hyvää.

SptV
27.09.2014, 19:23
Jos paljon maantieajoa niin suosittelen pajeroa.

PunisherFIN
27.09.2014, 20:37
Minusta kolme huonointa etenijää maastossa Pitkä Pajero, pitkä Patukka ja Hj.

Patukka ainaki väkivahva veturi. Pajerosta en keksi mitään hyvää.

komppaan tuota pajerosta lausuttua lausumaa :D tuo eka on ajotaidon tai säälin seurausta ettei etenis, hanaa hanaa, niinhän ne rallimiehetkin hokee :D totta tosin osa, patrollissa pitää olla woimaa jos meinaa, että sillä menee, on vähän tönkkö ja voimalla vietävä ;)

osku90
27.09.2014, 21:04
lähinnä hiekkatie/mettätie ajoa olis autolle tulos ja miksei sillä välis voisi käydä leikkimäskin vähä...nykysellä terranolla ei meinaa tohtia edes startata kun saa pelätä että jotain hajoaa.ja pitkän mallinen auto olis hakuses että mahtuu vähä tavaraa ja koira kyytiin

Viipo
27.09.2014, 21:41
Pajerossa on vähä liikaa heikkoja lenkkejä. Jakiksen ketjut pomppii yli, dieseleissä halkeilee kannet, automaattinapikset ei pidä jne. Jos sitä keulasta korottaa, niin maasto-ominaisuudet hukkuvat. Vakiokuntoisena kestää kyllä aika armotonta rallatusta.

Ite ainakin noista kahdesta valitsisin Nissanin, siinä olis sitten jalostuspotentiaalia.

ravm
27.09.2014, 21:58
Ääni ratsunille.:)

Nerd-O
29.09.2014, 07:24
Haetaanko tässä nyt sellaista 1000e mätää paskaa? Vai jotain vähän parempaa? Esim. GR vs. Gen2 Pajero? Sitä en sitten tiedä onko nekään mätää paskaa kummempia. Ne muutamat GR pelit mitä on nähnyt on niin läpimätiä, että Pajerot on siihen nähden kuin uusia. Toki onhan nuo yksilöitä. Mut en oikeesti usko että Patrol on kovin kehuttava peli ajella verrattuna Pajeroon. Se erillisjousitus keulassa toimii vaan niin paljon paremmin kuin jäykkä akseli. Maastossa on sitten eri asia. Onhan noissa osassa Pajeroista kytkettävää lukkoa taka-akselilla. Kyllä se sen myötä pidemmälle menee kuin Patrol maastossa. Veikkaan myös että kulutuksessa on melkoinen ero ja se on Pajeron eduksi. Ainakin HJ söi ihan helvetisti verrattuna Pajeroon. Patrol taitaa olla myös hieman kookkaampi? Se taas on pieni ongelma metsässä. Ei hajuakaan millainen veturi GR olisi, mutta Pajero ei ainakaan hassumpi veturi ole. Pajeron etu on myös siinä että purkaamot on täynnä niitä. Jotain kun hajoo niin purkaamolta löytyy. Patroliin ei taida löytyä oikein mitään.

Itse ehkä ottaisin GR:n ja ihan vaan sen takia kun ei ole ollut sellaista. Vaikka noista kahdesta se taitaa olla se paskempi vaihtoehto.

PunisherFIN
29.09.2014, 13:46
pajero on citymaasturin kokonen ja se mita se maastossa naennaisesti voittaa ketteryytensa ansiosta se havii kestavyydessa ja muussa mita autossa on, esmes ajo-ominaisuudet. jos haluaa koirankopin niin sillon terrano joka on nissanin 'hinnat alkaen' malli. terrano on saman kokonen, samat voimansiirto 'ominaisuudet' (viat) mutta ilman kansiongelmia.. se on totta et nissanit lahoaa nopeesti, kaikki nissanit tekee niin jos ei suojata ja pesta riittavan usein. :-)

Kettu_
29.09.2014, 14:47
datsunille ääni, mutta ovat kyllä tosiaa aina melkeen mätiä niin kuin tuossa sanottiinkin jo, pajerokin on ihan ok jos ei kajoa alustaan eikä himottele mitään tynnyri joustoja ja rajumpaa offaamista, kansi vikoja kyllä kyseisestä vempeleestä löytyy ja jakolaatikko ongelmia mutta tätähän on saatavilla isolla ja pienellä laatikolla, joten onko jakolaatikko molemmissa sama silloin? patrollin koneen kyllä kestää melkeen mitä vaan, se vähän riippuu tietysti siitä mitä on tarjolla ja kuinka mätiä, mutta pitkässä patussa verot ainakin kohillaan samoiten pajerossa, viisammat kertoo niistä sitten.

osku90
29.09.2014, 18:11
pajero on citymaasturin kokonen ja se mita se maastossa naennaisesti voittaa ketteryytensa ansiosta se havii kestavyydessa ja muussa mita autossa on, esmes ajo-ominaisuudet. jos haluaa koirankopin niin sillon terrano joka on nissanin 'hinnat alkaen' malli. terrano on saman kokonen, samat voimansiirto 'ominaisuudet' (viat) mutta ilman kansiongelmia.. se on totta et nissanit lahoaa nopeesti, kaikki nissanit tekee niin jos ei suojata ja pesta riittavan usein. :-)



terrano löytyy pihasta ja ainuttakaan hyvää sanaa en siitä sano.vikoja tulee sitä mukaa lisää kun kerkeää edellisiä korjata

TOPPAHOUSU
29.09.2014, 21:05
Olisi helpompaa kertoa risut ja ruusut, kun tietäisi minkä vuotisia pelejä haet? (Malli?)
Ja hiukan raottaa myös sitä budjettia...

PunisherFIN
29.09.2014, 21:44
terrano löytyy pihasta ja ainuttakaan hyvää sanaa en siitä sano.vikoja tulee sitä mukaa lisää kun kerkeää edellisiä korjata

no sitte sie ossaat korjata ne pajeron viatkin ja piäset opettelee ne kansihommatki samaan syssyyn :D samaa paskaa ne on molemmat, henkilöauton mitotuksella olevat akselistot 2500kg painavassa kikottimessa, niin maalaisjärki jo kertoo ettei voi olla toimiva kokonaisuus.

t: EX Terranon omistaja

osku90
29.09.2014, 23:54
Olisi helpompaa kertoa risut ja ruusut, kun tietäisi minkä vuotisia pelejä haet? (Malli?)
Ja hiukan raottaa myös sitä budjettia...


vuosimallilla ei niin väliä mutta hintahaarukka on 2000-3500 ja mielellään sais olla pitkä koska pätkään ei koiran ja repun lisäksi mahdu paljo muuta

TOPPAHOUSU
30.09.2014, 06:01
vuosimallilla ei niin väliä mutta hintahaarukka on 2000-3500 ja mielellään sais olla pitkä koska pätkään ei koiran ja repun lisäksi mahdu paljo muuta
Etsi alle 400tkm ajettu 2.8td pitkä Pajero, joka on rekisteröity pakettiautoksi.
Katso vielä sellainen malli jossa on Superselect automaattilaatikko niin on kestävämpi.
Näissä on vauhdista kytkettävä neliveto ja ei ole niitä huonoja automaattinapalukkoja, lisäksi kannattaa hakea sellainen malli joissa on napista kytkettävä paineilmalukko taka-akselilla. (GL/GLS)
Ajettavuus tiellä on hyvä, jos vain iskarit ja puslat on kunnossa... ja maastossakin pärjää, kun katsoo minne ajaa ja on kohtuu karkeat renkaat.
Varustetaso on näissä muutenkin kohtuu hyvä!

Miinuksiakin on mutta ei erikoisia... lähinnä pahin ongelma on ruoste, jos ei joku niitä ole jo huolella tehnyt.
Lisäksi turbo ja syöttöpumppu remontit ovat kalliita jos eteen tulee...

Ps. Eli....Käytä siis hiukan aikaa ja etsi auto jota on huollettu ja pidetty kohtuu hyvin... Pajero tai Patrol

PunisherFIN
30.09.2014, 10:12
patrollia on tuoho hintaan nihkee saaja, mika ois valamiiks hitsattu.. kaik nuo tonnin, vaha toista on matia useemmastakin kohtaa..

Kala92
30.09.2014, 10:20
patrollia on tuoho hintaan nihkee saaja, mika ois valamiiks hitsattu.. kaik nuo tonnin, vaha toista on matia useemmastakin kohtaa..

Jos tohon hintaan saa hitsatun vehkeen, niin sitten mosa on sökö tai jotain vastaavaa. Pajeroa melkein suosittelen tuossa hintaluokassa. Ihan vaan jo sen takia, että varaosa-autoja on tallin nurkat puolillaan.

karvanoppa
30.09.2014, 11:17
itsellä ollut molempia. omat kokemukset gr patrollista olivat hyvät, oli hyvä ajaa jopa vieteri alustalla. korotettuna oli itseasiassa vielä parempi kun oli jämäkämpi alusta.

moottorin kanssa 2.8 td ei mitään ongelmia. tämäkin on alumiini kannella.

pajero / l200 ollut ja on nytkin ja nämä hyviä ajaa tiellä. metsässä ei niinkään.

mulla on ollut ja on nytkin 2.5 dieseleitä alukannella ja ei ole ikinä tarvinnut tehdä yhteenkään alumiini kantiseen temppaa.

kovan vedätyksen jälkeen nuistaa vain jälkikäytön. ;)

ostin juuri 95 pajeron 2.8 td josta mennyt kansi tai paffi. kerrotaan siitäkin kokemuksia kun ajoon saadaan.:)