PDA

View Full Version : lj70 syöttöpumppu ongelma


nipperi
17.09.2014, 20:37
elikkäs tuli kyllästyttyä tuon läjän vakio syöttöihin, niin aattelin ruuvata töitten jälkeen.. noh toisella autollahan sieltä sitten kotia tultiin..
alkuun meni ihan hyvin jouduin ruuvaamaan syöttöruuvin irti kokonaan että sai sen holkkisinetin huithelvettiin. noh takasin kasaan ja ruuvaamaan, niin syöttöruuvin mutteri oli hieman jupatissa niin kiristys oli hankalaa joten otin taas koko ruuvin pois j a herkistelin jenkoja. takasin nippuun niin siitähän ne ongelmat sitten alkokin. tyhjäkäyntiä käy 2-3 pytyllä erittäin heikosti (ihan sama miten syöttöruuvia ropaa) hieman kun antaa kaasua niin rupee käymään kaikilla joten ei pitäis olla suuttimissakaan paskaa, mutta jos pistää kaasua enempi niin kiertää maksimissaan 1500 booaten ja lyö sinistä putkesta niin perkeleesti. voiko jokin tippua/lähteä pois paikoiltaan jos ottaa syöttöruuvin irti? otin pumpusta kannen irti mutten nähnyt sielä mitään erikoista mikä olisi silmään pistänyt. mutta toisaalta avasin syöttöpumpun ekaa kertaa elämässäni eikä oikeen mitään käryä miten se koneisto toimii.. pikku vipua juosta enempi kun muille jakaa. tuli mieleen myös että voisko johtua että sörppis ilmaa väliin kun kaasuvivuston o-rengas rupes vuotaan samojen tein kun tyhjäkäyntiä säädin ja löystin kaasuvivunakselin päässä olevaa ruuvia.. tiiä saatana.. jollain tullut samanlaista joskus vastaan? :confused:
tuosson kuva samanmoisesta pumpusta jos niitä on erilaisia 2lt koneissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5278&pictureid=135425

Micco
17.09.2014, 20:56
Täällä voi hiukan perehtyä kuva kuvalta miltä siellä pumpun sisällä näyttää.
http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet293129.htm

nipperi
18.09.2014, 05:57
toi ei nyt mun mielestä näytä ihan samalta pumpulta?
ja tässä kuvassa vihreällä nuolella osoitettu jousihärpäke on omassa pumpussa ihan pelkkä vetojousi mikä tulee kaasuvivulle http://bricofoy.free.fr/voiture/pompe/dsc05405.jpg

vartiainen
18.09.2014, 07:44
Pyörähtikö se kaasuakselin päässä oleva systeemi booreistaan kun löysäsit sitä ruuvia? Jos niin laita se takaisin. Tyhjäkäyntiä säätääksesi ei tarvitse avata sitä pystysuunnassa olevan akselin mutteria. Myös syöttöä säätääksesi sitä holkkia ei tarvitse siitä irroittaa vaan se sinettilanka.

nipperi
18.09.2014, 08:17
pummpua oli ilmeisesti ruuvailtu ennenkin kun kaikki sinettilangat puuttui. entinen omistaja sanoi että mennyt päästöistä juur lankaa hipoen läpi. eli oli säädetty jotenkin päin prinkkalaa tai jotain jo ollut sekasin sielä? kun meinaa yritin ensin ruuvata sen sinettiholkin kanssa niin kierrokset sai tyhjäkäynnille vaan johonkin 1000 asti (siis ennen tyhjäkäynnin säätöä.. eikös se kannata melkein säätää 1500-2000 kiekkoihin ennen tyhjäkäynnin säätöä että saa jotain meininkiäkin kulkemiseen?

vartiainen
18.09.2014, 09:09
Kaipa näitä kaikkia on jo ehditty kopeloida.
Oireet vois sopia sen kaasuakselin pyörähtämiseen väärille booreille. Koita siirtää, josko käynti paranisi ja vuotokin loppuisi. Ei siellä sitten akselilla ole kuin o-rengas tiivisteenä, ehkä kympin osa. Ja kyllä tyhjäkäynnin pitäisi nousta perussyöttöä ruuvaamalla.
Ite oon ruuvaillut puolen kierrosta kerrallaan lisää ja käynyt ajelemassa. Kyllä sen sitten huomaa kun lisääntyy enää vain savu menohalujen sijaan. 2LT nyt ei muutenkaan ole mikään raketti vaikka siinä turpo onkin.

nipperi
18.09.2014, 12:16
miten löydän oikean asennon akseliin? lyön venhkeen nippuun ja tonkeilla pyörittelen? tiivisteet hakusessa kun hämeendiisselin puhelin asiakaspalvelu kusee

vartiainen
18.09.2014, 12:53
Se on varmaan pyörähtänyt taaksepäin se akseli eli vastakkaiseen suuntaan mitä kaasupoljin sitä vetää.

ARSKA77
18.09.2014, 13:28
Mulla riitti samaan oireiluun suöttöruuvin irroitus ja paikalleen laittoon ei osunut säätö kohdalleen enään tuntien säädön ja roplailun kanssa ja sähköinen polttoaine pumppu auttoi asiaa vuoti linjat tyhjäksi ja siinä oli syy ilmaa polttoaineen saannissa siis.

nipperi
18.09.2014, 18:32
uudet tiivisteet makso 6,60 hämeendiisselistä löyty heti hyllystä kun ne kiinni vihdostaviimein puhelimella sain! vahkeet nippuu ja pikku ilmailua niin johan käy komiasti! kummassa sitten lie oli vika ilmaa seassa vai väärä asento akselissa.. noh mutta mites toi kun läjässä on toi vihree ja punanen turbon merkkivalo ja nyt se vihriä palaa tyhjäkäynnilläkin? mitä noi käytännössä meinaa :D

nipperi
18.09.2014, 18:33
NIIN JA KIITOKSIA KAIKILLE VINKEISTÄ! hyvä kun tietämättömiä neuvotaan!

vartiainen
18.09.2014, 19:02
Vihreä palaa kun se ahtaa eli oliko se alue joku 0,2-07bar ja punainen loimottaa kun menee tuon yli. Paineanturit oli muistaakseni kuskinpuolelta lokarin sisässä tms.
Ehkä sulla on perussyöttöä sen verran että Ahdin heräilee tai sitten on jotain muuta. Ei niillä valoilla mitään erikoisempaa tekoa ole.

pipo_esa
18.09.2014, 19:08
Kuinkas kulkuun vaikutti? Jos nyt omaankin ruuvais voimaa

jesse89
19.09.2014, 00:36
Kuinkas kulkuun vaikutti? Jos nyt omaankin ruuvais voimaa

suosittelen hankkimaan suoraan isomman turbon ei se hirveitä auta vakio ahtimella ruuvvailla nimimerkillä yks kone paskaks :D

nipperi
19.09.2014, 08:12
no kyllä tuo rupes paremmin meneen mutta ei tosiaan mikään tykki. viitti tuota vakio ahdinta kiusata kun se ei kuulema mitää yli 1bar paineita kauaa kestä. millastas ahdinta suosittelisitte tämmöseen? ei vvissiin ole pakko olla nestejäähdytetty niinku tuo vakio? huom edullinen ahdin :D tekeekös se sitten pahaa kuun tuo vihreä valo palaa tyhjäkäynnillä? kai vissii