Kirjaudu sisään

View Full Version : kannattaako ostaa ?discovery 2 ,2002/9 dieseli automaatti


toyota4x4
23.04.2014, 22:42
onko facelifti mallissa mitä parannuksia sähköissä/laatikossa, gs malli vielä ilmajousitus?? takana.mitä tarkistuksia kannattaa tehdä on ajettu jo yli hieman 200tkm!. rekisteri otteessa maininta öljy vuodoista. ei viittis yli 4000e maksaa mistää purku romusta. myyjän mukaa pitäisi olla täysin ehjä peli. on myynnissä liikkeessa pääkaupunki seudulla vihreä,mustat nahat,automaatti,gs-malli, edellinen huolto tehty offroad centterissä. jollekkin tuttu?

RIPAX
23.04.2014, 22:50
onko facelifti mallissa mitä parannuksia sähköissä/laatikossa, gs malli vielä ilmajousitus?? takana.mitä tarkistuksia kannattaa tehdä on ajettu jo yli hieman 200tkm!. rekisteri otteessa maininta öljy vuodoista. ei viittis yli 4000e maksaa mistää purku romusta. myyjän mukaa pitäisi olla täysin ehjä peli. on myynnissä liikkeessa pääkaupunki seudulla vihreä,mustat nahat,automaatti,gs-malli, edellinen huolto tehty offroad centterissä. jollekkin tuttu?
Automaatti askeissa on vikoja ollu,porsineet yleisesti 100tkm.ssa ja/tai välein. Kone ongelmat tiedätkin,p38 rangessahan se ilma jousituksen kompura kenkkuilee ja muutaki ongelmaa,liekkö sama Discossa. Mätää on myöski ollu,vähä siellä täällä ja ite oon nähny tavaratilan pohjasta ruostuneita. Jarru kilkkeeet ei ainakaan ykköskoppasessa ollu hääppöset. Huhuiles roverfriends.fi ni siellä luulis olevan tietoa.

toyota4x4
23.04.2014, 23:11
tosta oli pohjasta kuvat pinta ruosteessa mutta, ei läpi mätä vielä. hinta lähinna houkuttaa muttei 2000e remontoiminen. joillain oli loota ongelmia 2000 mallissa tää on vielä samaa sekundaa sitten?

AVRO
24.04.2014, 08:55
Discon ilmajousitus eroaa P38:n vastaavasta. Nettijuttujen perusteella vikoja tuntuu siinä olevan hieman enemmän kuin Rangen ilmoissa, tarkkaa syytä en osaa sanoa mutta enemmän siitä keskustellaan.
Rangessa ilmajousitus toimii hyvin, kunhan on pidetty mielessä että ei ole 100% huoltovapaa systeemi.

Nimim. 10v ilmapussien päällä ajellut.

Kaitsu67
24.04.2014, 12:06
Kone ongelmat tiedätkin,p38 rangessahan se ilma jousituksen kompura kenkkuilee ja muutaki ongelmaa,liekkö sama Discossa.

P38:ssa on eri kone, siinä on Bemarin diesel ja tossa on Roverin oma TD5.

Runko kannattaa tarkistaa takaa varsinkin tankin ympäristöstä huolella, tuppaa olemaan mätä.

Tuolla juttua ko. autosta:

http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=7748

http://roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=5224&postdays=0&postorder=asc&highlight=k%E4ytt%F6autoksi&start=0

kokkolanpoika
26.04.2014, 20:40
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..

Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen.
P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu.
Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta.

Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole..

AVRO
26.04.2014, 22:57
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..

Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen.
P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu.
Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta.

Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole..

Heh, no näin se menee. Mulla tosiaan on sit ehkis maan paras P38 kun se ei kiukuttele. :) Tai sit se ennakoiva huolto...
Jotenkin vaan jäänyt sellainen kuva Discoista että vaikka se takapää pysyiskin ryhdissään niin ihan ongelmatonta meno ei siinäkään ole. Toki nämäkin saattavat olla niitä pikkuvikoja joita ei korjata vaan ajellaan ne niskassa siihen asti kun kosahtaa ja sit itketään. Mene ja tiedä.

RIPAX
26.04.2014, 23:05
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..

Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen.
P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu.
Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta.

Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole..

Ahah,tota epäilinkin et ei Discossa oo sama ilmajousitus ku p38. Mut noista lootista kun en oo kärryillä ku niitä on joitain joissa on ollu vikaa,Muistaakseni LT230 loota missä päälaatikon häntä akseli korkkaa,tyyppi vika,uudemmissa tuli kuulemma tuoteparannus,sit II sarjan Discossa oli automaatti lootaa jotka yleiseti porsi 100tkm välein,syytä en tiijä. Sit Classic rangessa oli automaatti lootaa joka kuulemma on sama jota Mersun W123 koppasissakin käytettiin,täys paska kuulemma. Sit II koppasissa Discoissa on muutamaa konevaihtoehtoakin ja niissäkin on paljon erilaisia tyyppi vikoja ylipäätään on Roverin tuotteissa paljon vikoja,ei sillä etteikö se olisi tyylikäs ja hyvä auto ja varmasti parempi kun ykskään japsi mut vähemmän vikoja niissä japseissa on. Ja noi vikaväitteet perustuu omiin kokemuksiin ja erään Rover korjaamon omistajan väitteisiin eli ei mitään Esson baarin tarinoita. Eli yritin tässä korostaa et nyt en halua katsoa asiaa puolustaen mitään merkkiä.

Racingrabbit
27.04.2014, 06:24
Ahah,tota epäilinkin et ei Discossa oo sama ilmajousitus ku p38. Mut noista lootista kun en oo kärryillä ku niitä on joitain joissa on ollu vikaa,Muistaakseni LT230 loota missä päälaatikon häntä akseli korkkaa,tyyppi vika,uudemmissa tuli kuulemma tuoteparannus,sit II sarjan Discossa oli automaatti lootaa jotka yleiseti porsi 100tkm välein,syytä en tiijä. Sit Classic rangessa oli automaatti lootaa joka kuulemma on sama jota Mersun W123 koppasissakin käytettiin,täys paska kuulemma. Sit II koppasissa Discoissa on muutamaa konevaihtoehtoakin ja niissäkin on paljon erilaisia tyyppi vikoja ylipäätään on Roverin tuotteissa paljon vikoja,ei sillä etteikö se olisi tyylikäs ja hyvä auto ja varmasti parempi kun ykskään japsi mut vähemmän vikoja niissä japseissa on. Ja noi vikaväitteet perustuu omiin kokemuksiin ja erään Rover korjaamon omistajan väitteisiin eli ei mitään Esson baarin tarinoita. Eli yritin tässä korostaa et nyt en halua katsoa asiaa puolustaen mitään merkkiä.

Sulla unohtui vielä Series ja Freelander Lantikoiden "mutu" viat vielä luettelematta? ;)

LT77 päävaihteiston häntäakseli kuluu voitelun puutteessa (käytetty Discoveryssä/Defenderissä noin -94 asti).Olen sen verran purkanut noita alkupään YKKÖS Discoja,että tämän tiedän varmasti.
Siihen LT77 laatikkoon on korjausosat kehitetty jo 80-luvun lopulla ja peruskorjatussa vaihteistossa/jakovaihteistossa tätä ongelmaa ei enää esiinny.

Range Classiceissa on käytetty vanhemmissa TF727 jenkkilaatikkoa ja uudemmissa on ZF4HP22.Sitä en tiedä mitä Mersu on 123 koppaisessa käyttänyt.Ei kait tuo TF727 jenkkilaatikkokaan mikään täysi paska voi olla kun sitä on isokorisissa Moparin autoissakin ollut?Ja jos haukuit ZF4HP22 laatikon,niin samalla tulit haukkuneeksi Porschen,Volvon,BMW:n ja aika monta muuta "laatumerkkiä",jotka käyttää samaa laatikkoa.

Sitten kun päästiin vihdoinkin siihen asiaan mitä topicin aloittaja alunperin kysyi,niin Disco kakkosissa on käytetty kahta eri bensakonetta 2,0 MPI ja V8,ja diesel on TD5. Kaksilitrainen nelipyttyinen bensakone on Discon koppaan aivan liian heikko ja niitä ei onneksi montaa ole Suomeen asti eksynyt.V8 ja TD5 ovat ihan perus toimivia koneita,muutamine pikku heikkouksineen.

En ymmärrä miksi aina tuodaan koko merkin historia esille,kun joku kysyy tietyn automallin ominaisuuksia/omituisuuksia. Samahan se olisi jos joku kysyisi 2000-luvun Land Cruiserin ominaisuuksia ja minä heti paukaittaisin,että ne on ihan paskoja kun ne happanee alta ja on surkeita ajaa lehtijousisena. (vrt.HJ) :D

pee
27.04.2014, 09:03
melkein jo OT:


ei liene mersulaisia laatikoita ollut tehtaan jäljiltä Rovereissa ikinä ??

_Metal_
27.04.2014, 09:36
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..



Lisä OT L322 diselit gm laatikolla ja bensat ZF:n.

Heikki L
27.04.2014, 10:14
Ja jos olis ollu niin,ne olisi kestänykki�� yykaakoossa oli jo 722.3 lootia ainakin tdt:ssä

RIPAX
29.04.2014, 13:23
Sulla unohtui vielä Series ja Freelander Lantikoiden "mutu" viat vielä luettelematta? ;)

LT77 päävaihteiston häntäakseli kuluu voitelun puutteessa (käytetty Discoveryssä/Defenderissä noin -94 asti).Olen sen verran purkanut noita alkupään YKKÖS Discoja,että tämän tiedän varmasti.
Siihen LT77 laatikkoon on korjausosat kehitetty jo 80-luvun lopulla ja peruskorjatussa vaihteistossa/jakovaihteistossa tätä ongelmaa ei enää esiinny.

Range Classiceissa on käytetty vanhemmissa TF727 jenkkilaatikkoa ja uudemmissa on ZF4HP22.Sitä en tiedä mitä Mersu on 123 koppaisessa käyttänyt.Ei kait tuo TF727 jenkkilaatikkokaan mikään täysi paska voi olla kun sitä on isokorisissa Moparin autoissakin ollut?Ja jos haukuit ZF4HP22 laatikon,niin samalla tulit haukkuneeksi Porschen,Volvon,BMW:n ja aika monta muuta "laatumerkkiä",jotka käyttää samaa laatikkoa.

Sitten kun päästiin vihdoinkin siihen asiaan mitä topicin aloittaja alunperin kysyi,niin Disco kakkosissa on käytetty kahta eri bensakonetta 2,0 MPI ja V8,ja diesel on TD5. Kaksilitrainen nelipyttyinen bensakone on Discon koppaan aivan liian heikko ja niitä ei onneksi montaa ole Suomeen asti eksynyt.V8 ja TD5 ovat ihan perus toimivia koneita,muutamine pikku heikkouksineen.

En ymmärrä miksi aina tuodaan koko merkin historia esille,kun joku kysyy tietyn automallin ominaisuuksia/omituisuuksia. Samahan se olisi jos joku kysyisi 2000-luvun Land Cruiserin ominaisuuksia ja minä heti paukaittaisin,että ne on ihan paskoja kun ne happanee alta ja on surkeita ajaa lehtijousisena. (vrt.HJ) :D

Ei nyt ollu mistään historiasta kyse vaan Discon tekniikasta ja sitä Discon tekniikkaahan on ollu muissakin Rovereissa. Uudella Land cruiserilla ei oo mitään tekemistä vanhan kanssa. Enkä maininnu Discoon liittymättömiä rovereita kun niistä ei ollu kyse. Niitä ZFn lootiahan on 100tn autonostureissakin vaan ei samaa mitä Rovereissa,sitä en tiiijä mikä ne rikkoo mut eräs Rover korjaamon äijä haukkui tämän classic Rangessa käytetyn lootan huonoksi. Siitä jenkki lootasta en maininnu kun en tiedä siitä mitään. Ja saksalaisilla "laatumerkeillä" on useita malleja joissa käytetään ZF laatikkoa mutta malli ei todellakaan ole sama. Ja tosi asiahan on se et kautta aikain on japsit ollu mätiä ja kehnoilla varusteilla suomessa,ei niissä mitään suuria mahtavuuksia ole muutenkaan. Varmatoimisia ne tosin on,sitä Roverin tuotteet ei ole ja onhan se niinkin et aina on autosta puhuttaessa sitä johonkin verrattava,Ladakin oli aikanaan Venäläisten mielestä moderni verrattaessa sitä muihin itä-autoihin. Enkä puhu mistään "mutu" tiedoista vaan kun meijän perheessä on 2kpl Rovereita ollu ja japseja useampia ja olenpa alan hommissakin ollu.

Racingrabbit
29.04.2014, 15:43
Enkä maininnu Discoon liittymättömiä rovereita kun niistä ei ollu kyse. Niitä ZFn lootiahan on 100tn autonostureissakin vaan ei samaa mitä Rovereissa,sitä en tiiijä mikä ne rikkoo mut eräs Rover korjaamon äijä haukkui tämän classic Rangessa käytetyn lootan huonoksi.

Millä tavalla Range Classicin (valmistettu 70?-94) vaihteisto-ongelmat liittyy Land Rover Discovery II (valmistettu 99-05) autoon???

JV73
29.04.2014, 16:05
mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?

AVRO
29.04.2014, 16:29
mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?

Hei nyt tää OT menee jo liiallisuuksiin... :D Jotain rajaa.

Altapäin toi alun auto näytti yllättävänkin kuivalta, muutenhan kahden-kolmen kuvan perusteella on aika vaikea sanoa mitään. Tekijämies tommosen kanssa pärjää aina.
Koskeeko muuten Discoa se vanha "Rangen osto kannattaa aina"-sanonta?

Kaitsu tuossa aiemmin jo laittelikin parit linkit keskusteluihin Discon vaivoista, josko ketjun aloittaja enää tätä viisastelua jaksaa lueskella.

kokkolanpoika
29.04.2014, 18:41
Disko 2sessa automaatissa ei todellakaan ole mitään laatikkovaivaa tyyppivikana, etenkään 100tkm kohdalla. Yleisin syy laatikon rikkoontumiseen on se että 60% ihmisistä ei tajua autoista yhtään mitään (vaikka luulee tietävänsä), ja nämä 60% ihmisistä ajaa autolla käyttäen tehtaan ensiasennus öljyä niin pitkään kun auto vain kulkee, ja öljynmäärää ei tarkasteta ikinä, kun nämä tuuppaavat vuotamaan ajan kannssa sitä öljyä.
Laatikon jäähäriputki rupeaa vuotamaan keulasta tyyppivikana, ja meno senkun jatkuu vaikka onkin pieni vuoto.
Eräs ystävien palstalla oleva kaveri ajoi tietäen automaatti disko 2sella että laatikko vuosi öljyä, no eise kauaa ilmeisesti kestänyt kun joutui hakea +2-3000e vaihtolaatikon varsinaissuomen korjaamolta.. (Nimeä en viitsi kertoa)
Ja toinen ilmeinen vika millä toi laatikko noista saadaan rikki että se säretään. Vedetään sitä 3500Kg kärryä D:llä vaikka se tiedetään ettei se auto sitä jaksa vetää kunnolla noin isolla vaihteella. Suomesta löytyy n:500tkm ajettuja D2sia joissa ei ole laatikolle tehty mitään. Tämä on korjaamon täyttä faktaa.

Jos manuaalista puhutaan on se että sinne R380 laatikkoon laitetaan ihan jotain muuta öljyä kuin sinne pitäisi. Jopa aikanaan kun Volvo (liekö wetteri?) toi maahan Land roveria, he laittoivat väärää öljyä manuaali laatikoihin tietäen mitä teki huoltotiedotteesta piittaamatta. Isän autoonkin on vaihdettu 100tkm kohdalla uusi laatikko sen takia kun VOLVON korjaamon miehet TIETÄVÄT ETTÄ TÄSSÄ VOIDAAN KÄYTTÄÄ JUURI TÄTÄ VOLVON ÖLJYÄ. Mutta näin ei ollut kun tuli sitten laatikkoremppoja eteen useammassakin autossa. Vaihteet ei menneet enään edes rautakankea käyttäen päälle.

Varmasti sarjaan mahtuu autoja joista on laatikko mennyt noilla kilsoilla. Mutta eise ole tyyppivika tuossa sarjassa.

armas
29.04.2014, 20:23
Liekö autoon olemassa minkäänlaista huoltokirjaa tai muuta todistetta että autolle on matkan varrella edes yritetty tehdä jotain huoltoa, säännöllisesti?
Mistä öljyvuodot aiheutuvat, moottorista, akseleista, laatikosta?
Jos kori ja runko ei ole rapea ja tekniikka toimii luotettavasti, niin ei huono ostos, edellyttäen että on järkevä käyttöprofiili.
Kaupanteon hetkellä normaalit koeajot ja jos laatikko vaihtaa asiallisesti, öljy ei haise ja jos vielä huoltohistoriassa on todettavissa että laatikkoakin on huollettu, niin se ei ole murheista suurin.
Ilmajousituksen kaikki asennot tulee testata.
Käyttöprofiililla tarkoitan tässä että tarvitsee oikeasti isoa diesel-maasturia ja jos jotain hinaa, niin hetken miettii miten sen tekee. Kiinnostava auto kaikin puolin.
Jos jostain pitää huolestua on suutinjohtosarjan mahdollinen öljyyntyminen ja mahdollinen moottorin ryntäys, jonka seurauksena Td5:sta tulee äkkiä romua.
Nuo Kaitsu67:n linkit kertovat varsin perinpohjaisesti, hyödyt ja haitat

Angelo
29.04.2014, 20:55
Yksi parhaista autoista millä minä olen ajellut tai vetänyt kärryä. Omassa oli ace (mutkien kallistelu esto) eli etuiskaiden kaverina pienet hydrauli sylinterit mitkä tasasi auton kulkua.

Ilmajousissa välillä pientä kiukuttelua, mutta kun oppi oireet ja löysi ongelmat niin varsin helppo ja halpa huoltaa. Kai se korjaamolla olis maksanu sit paljon.?

Laatikoissa ei yleisesti mitään vikaa.

Rytari
01.05.2014, 11:07
jos ei oteta huomioon että disco2 lootan perässä on normaalin hännän tilalla sovite jakolaatikolle niin laatikon korjaussarja näkyy sopiva ainakin muutamiin bemareihin, volvoihin, alfoihin, lancioihin jaguaareihin ja pösöön, mutta mistä minä mitään tiedän

disco 1:stä niitä "laatikoita" taisi porsia 100 tkm välein, tosin vika oli enemmänkin siinä koneen ja laatikon välissä vetolevyssä eikä itse laatikossa, vetolevystä irtosi keskiöt mutta ilmeisesti sekin vika on toivottavasti jäänyt sinne disco1 aikakaudelle ja niihinkin saa hd vetolevyä nykyään, td5 vetolevy taasen on ihan erimallinen.

tf727 on lootana aivan surkea, sitä ei ole aikanaan edes viitsitty laittaa muuta vääntäviin isolohkomopareihin, siis mm. chrgerit, yorkkerit, truckit ja motorhomet on liikkuneet sillä lootalla jo 60 luvulta ja edelleen niistä tehdään lootia (jopa kiihdytyskäyttöönkin).

lt230 jakikset tuntuu hajoavan aika hyvin tossa jonku 300-500 tkm kohdilla kun niillä ajetaan vanhoilla, lähes pois palaneilla öljyillä, desi-kaksi semmosta mustaa haisevaa mössöä mitä niistä avatessa tule ulos ei auta laakereissa läheskään yhtä hyvin kun pari litraa gl-4:sta ja usein on jostain laakerista mennyt siitä johtuen pinta sekä diffistä kulunut 4 messinkiprikkaa, hammaspyörät onneksi kestää vähän vähemmälläkin mössöllä ilman vaurioitumista ja laakeriremontilla lootasta tulee taas toiset saman verran kestävä.