View Full Version : Ei hitsata.Hyvä/helppo/halpa maali tankille haussa.
Löytyskö tätä kautta hyvää ja halpaa(ei semmosta ookkaan :D)hitsaria kuka tekis loiskelevyt bensatankin sisälle.Tankki on uusi,niin ei tarvi pamausta pelätä ;) Hämeestä jos löytys,niin ei tars kauheen pitkälle ajella :)
Voisin vaikka kolvailla, mutta olisiko tuohon helpompi laittaa vaan foamit sisälle? Menee vaikka tuosta anturin rei'ästä.
http://www.ebay.com/bhp/fuel-tank-foam
Kävi mielessä noi sienet :) Mut toimiiko just ton anturin kanssa,pitäs saada pysyyn ne paikallaan ettei jumita anturia.
Eikö tuo ole helppo kun ohuella laikalla tekee railon päältä ja tunkee loiskelevyn tiukkaan pohjaa vasten ja sitten vaan sauma päälle? Niin ainakin itse tekisin...
Vois kait se helppoa ollakkin jos osais hitsata sen sauman hyvin bensan pitäväks :D Saattas kyl levy vääntyä jos ei alhaalta hitsaa ja ylhäältä ei voi koko matkalta hitsata kun ilman pit päästä kiertään.
Vois kait se helppoa ollakkin jos osais hitsata sen sauman hyvin bensan pitäväks :D Saattas kyl levy vääntyä jos ei alhaalta hitsaa ja ylhäältä ei voi koko matkalta hitsata kun ilman pit päästä kiertään.
Siihen levyyn leikataan reikiä jo ennakkoon :)
Kanttaa siihen levyyn pienen profiilin nii se ei pääse vääntymään.. vaikka joku kolmio profiili nii on helpompi leikata se ura sille pellille..
Kävi mielessä noi sienet :) Mut toimiiko just ton anturin kanssa,pitäs saada pysyyn ne paikallaan ettei jumita anturia.
sienet kuuluu metsään, ei tankkiin.
BJ-40/76
19.03.2014, 23:30
Siis nuo loiskelevyt, voi minun käsityksen mukaan olla kahta sorttia; a: ehkäisee tankissa olevan nesteen tekemästä tuhoja, siis esim. Virstapasassa (kuskataan lehmien paskaa/kusta jne pellolle noin 3000 Litraa ++)
(toki mm. maitoautoissa ja paloautoissa myös....)
Ja sitten b:, siis tankissa pitäisi olla imuputkella tavaraa...
Tuon a:n voi "laipoittaa" tankin läpi? mutta tuo b onkin vaikeampi...
kerääjä säiliö vois olla kanssa yks vaihtoehto 2l säiliö riittää jo aikapitkälle.
on muute oikeasti 15m3 säiliö reilupuolillaa scanian kyydissä meinaa viedä autoa , mutkissa ja ilma alustainen tanssii liikennevaloissa hienosti. sori ot
Olis kerääjä säiliökin hyvä,mut ei estä just sitä tankin puolelta toiselle loiskumista.Mun mielestä toi 124l on aika iso säiliö ja loiske kova vajaalla tankilla:rolleyes: Voin olla väärässä ja helpoimmalla pääsis kun laittas ton kerääjän.
Olis kerääjä säiliökin hyvä,mut ei estä just sitä tankin puolelta toiselle loiskumista.Mun mielestä toi 124l on aika iso säiliö ja loiske kova vajaalla tankilla:rolleyes: Voin olla väärässä ja helpoimmalla pääsis kun laittas ton kerääjän.
jotenki oletin ongelman olevan aineen saanti, mutta jos tarvii estää painon siirtyminen, ni tuo yläkautta hitsattu varmaanki luotettavin, tulevaisuuden vuotojen kannalta, tosin omassa (ei suikassa) 140l tankki eikä ole ollu ongelmia
Voi aineen saantiki olla vajaalla tankilla ongelma,en tiedä kun ei kokemusta.Iso tankki,vähän ainetta ja imu keskeltä.Voi kallistuessa kai tyhjää vetää,vaik saa kait aika kallellaan olla.Jospa kokeilen ihan noin ja jos ongelmia niin lisää kerääjän.
Uudemmassa ronkkossa on kerääjäsäiliö jo tehtaalta vas. runkopalkissa kuskin jalkatilan kohdalla. Tankissa on siirtopumppu, ja ruiskun painepumppu on runkopalkissa kerääjäsäiliön vieressä. Vanhemmassa kaasari Broncossa ei tainnut sitä olla? Mulla ei ole mitään ongelmia vielä ollut tavaran saannissa vaikka jonkun kerran ollaan oltu keula tai perä taivasta kohden melkein tyhjällä tankilla. Toi orkkis tankki tulee melkoisen alas, kannattaa tehdä kunnon panssarit sille alapuolelle jolla on sitten hyvä liukua.
Jep.Kunhan saan tankin väriin ja panssarin,niin laitan paikalleen.Keksis hyvän ja halvan sudittavan maalin,töis ainoo kun pystys lämpösessä sutiin:)
Vetäskö. https://www.motonet.fi/fi/tuote/609106/Hammerite-250ml-musta-vasaralakka
Vai. https://www.motonet.fi/fi/tuote/607605/Tectyl-Alustamassa-paksu
Mitä jos kuitenkin haet jostain oikeasta maalikaupasta 2K- työkonemaalia, kestää kymmenen kertaa sen mitä tuo hammerite ja kuivaa vartissa kun on oikeat kovetteet.
khonkonen
20.03.2014, 21:52
Mitä jos kuitenkin haet jostain oikeasta maalikaupasta 2K- työkonemaalia, kestää kymmenen kertaa sen mitä tuo hammerite ja kuivaa vartissa kun on oikeat kovetteet.
Ääni tälle!
Kerran olen maalannut tuolla vasaralakalla ja toista kertaa en maalaa.
Mikä olis sit hyvä ja halpa ruosteenesto maali ,jos ei halua noitten kovettajien kans pelata.Toi tankki on auton ainoo ruosteeton osa ja muuten sudin hiotulle/ruosteiselle pinnalle pihalla.Tankin nyt saan vietyä lämpöseen missä sutia,mut muuten jos jotain tarvii maalata ni ulkona tapahtuu.Kai se jotai tarvii sutia kun uutta peltiä ja palkkia joskus autoon laittaa:rolleyes: Eikä mit pohjia erikseen,yks maali mikä peittää ja mustaa :D
Ei oo ferrex enään samanlaista kun joskus oli.Onko kellään kokemusta moisen liikkeen tuotteista.Löytyy matalassa lämmössä maalattaviakin maaleja.
http://www.nor-maali.fi/fi/yritys/lyhyesti
2K Happopohjamaali ensin ja päälle 2K epoksi pintamaali.
Jotain pohjamaalia alle ja alustamassaa päälle, kestää seuraavat 20 vuotta
Ei mielellään mit 2-k maaleja.Ei haeta mit hienoo pintaa,kuhan ei heti ruostu.Eli purkki auki,pensseli malliin ja maalaus.Sit pensseli santaan ja valmista:D Tosiaan tohon ruote läjään en pal maalia laita.;) Ton tankin ja ruoste paikkoja joudun korjaan,niin ne sudin kyl ettei pellille jää.Niin ja mustaa pit olla kun auto on musta,ei tuu niin kirjavaa jos punasella paikkais.:D
Ei kait noissa 2k maaleissa mitään pelättävää ole? Ihan samalla tavalla ne on pensselillä sudittavissa, eikä nuo ollu niin paljo kalliimpiakaan kun laatu kilikalit. Just kunnostelin tankin omastani, maalina epocoat+normadur.
Toiveissa olis että kestäis alustassa pidempään kun "pirkkamaalit" :).
Nostokurki
21.03.2014, 14:43
Epoksiterva on muuten kova sana tankin sisälle. Ehkä ulkopuolellekin.
Samppa79
21.03.2014, 16:19
Tälle ääni kanssa, eikä tarvitse pohjamaalailla.
Jotain pohjamaalia alle ja alustamassaa päälle, kestää seuraavat 20 vuotta
Tämä sitten varmaan jos ei kunnon maalit kelpaa...
Noissa 1K maaleissa on sellainen V-mäinen ominaisuus että suunnilleen kaikista muuttujista riippuen, kuun asennosta lähtien, kuivumisaika on jotain välillä 10h-3vk...
BJ-40/76
21.03.2014, 23:15
Tuo uusi sinkitty pinta pitää jollain käsitellä, että maalit alkaa pysymään.
Jos olisi vanha sinkitty pinta, niin peltikattomaali (itse olen käyttänyt Panssari-peltikattomaalia) olisi minun valinta. ja sopii kaikkeen raudan maalaukseen, suurin plussa on se, että nimenomaan yksikomponentti; siis voit ottaa litran purkista HUOLELLISEN sekoituksen jälkeen vaikka vain yhden pensselin kärjellisen... Ja sisältää ruosteenestopigmettiä, ja kuivuu huoneenlämmössä vuorokaudessa (kerrosvahvuudesta riippuen)
Siis tankin "peittaus tms?" ja sitten peltikattomaalia kerros/muutama, ja sitten kolinapullosta helmapeltimassaa (jos ei paineilmaa/ruiskua) pari kerrosta, ja jos hyvän haluaa, niin kiiltävää maalia, esim. miranolia kerros päälle, ja jos haluaa varmuuden maksimoinnin, niin asennettuun tankkiin näkyville pinnoille alusta/helmapeltimassaa.
Nuo 2k työkonemaalit yms. paljon kestävämpiä, kuin saman vahvuinen peltikattomaali, mutta; Jos kerrosvahvuus on jotain "normaalia" niin auton alustassa lentävät kivet varmasti rikkoo pinnan, ja sitten tuo alkuperäinen sinkkikerros, mikä arvattavasti on ohut, hapettuu tiesuolan tms. vaikutuksesta pois (ja kun maali päällä/ohut sinkkikerros, niin sinkki ei pääse siirtymään vauriokohtaan vrt. kuumasinkitys).
Tuo peltikattomaali, varsinkin paksumpina kerroksina, tuntuu suojaavan noita naarmuja; mulla bj:n etupuskuri RHS-palkkia, ja maalattu 3? kertaan peltikattomaalilla kauan sitten, ja vieläkin nuo kiven nirhaamat yms. on vaan ns. pintaruosteessa, toki naarmu on levennyt varmaan useamman millin...
Ja vielä kerran; tuo tuore sinkkipinta vaatii nimenomaan oikean "peittauksen/pohjustuksen", nimimerkillä muutaman sinkityn ja valssatun pinnan, joka on uutena huonosti käsitelty; puhdistanut ja uudelleen maalannut...
mites pelkkä alustamassa?
Mitäpä käy jos alustamassalle loiskuu bensaa tai löpöä... hyvin massa pehmiää ja valuu alas.
Tuo mitä andy sanoi on hyvä ja kestävä.
Epocoat 21 pohjalle siinä on tartunta sinkityllekkin kun vaan kevyesti hialtaa ja puhdistaa rasvanpoistolla. Voi maalata myös tankin sisäpuoleltakin.
Normadur 65 sen jälkeen ni kyllä kestää. Joustava polyuretaani pohjainen pintamaali. Käytetään esim. ka:n rungoissa,lavoissa ja lumilingoissa.
Kun kyse on 2-komponentti maaleista ni kestää eikä liukea pinnasta vaikka jarrunestettäkin valuis siihen tankille.
Hinta 1L pohjaepoksia ja 1L pintauretaania maksaa noin 20-25€
tuskinpa se uus tankki kovin äkkiä ala vuotamaan sitä bensaa, tai löpöä siihen ulkopinnalle, vai mistä meinasit, että sitä sinne roiskus, tankatessa harvemmin tökkää reiän ohi, vaikkei karvoja olekkaan:)
mites pelkkä alustamassa?
Ei ole tartuntaa, aika helposti alkaa irrota.
Kait se pit alkaa katteleen että mistä noita Nor-maalin tuotteita(Epocoat 21 Primer ja Normadur 65 HS) saa.Tulleko kovete aina mukana kun ostaa maalin :confused:Hämeenlinnassa ei ainakaan ole myyntiä.Onkos kellään kokemusta tosta http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3379 Jos sutis tommosta aina heti hitsattuun/korjattuun kohtaan ja joskus myöhemmin vetäs sit ton Normadur 65 päälle.
Tikkurilan peltikattomaalia älä ainakaan laita, useammalla ollut ongelmia.
Jokunen maalari valitellut ettei pysy, itse maalannut muutaman kerran kattoani tuolla eikä pysy, lähtee irti jopa maalista.
Pesty on ohjeiden mukaan sillä ammoniakilla ja pesty ym.
Viimeksi on vedetty Teknoksen kirjo, pelkkä vesipesu ja tuntuu pysyvän paremmin.
Kait se pit alkaa katteleen että mistä noita Nor-maalin tuotteita(Epocoat 21 Primer ja Normadur 65 HS) saa.Tulleko kovete aina mukana kun ostaa maalin :confused:Hämeenlinnassa ei ainakaan ole myyntiä.Onkos kellään kokemusta tosta http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3379 Jos sutis tommosta aina heti hitsattuun/korjattuun kohtaan ja joskus myöhemmin vetäs sit ton Normadur 65 päälle.
No ku se on 1-komponentti, ni sit voi olla kaikki rullalla kun siihen maalaat päälle 2-komponenttiä. Ainakin firma jossa oon töissä niin myy molemmat kovettajan kanssa. Forssa,Hyvinkää ja Tampere taitaa olla lähinnä.
IironSika
22.03.2014, 09:00
Kait se pit alkaa katteleen että mistä noita Nor-maalin tuotteita(Epocoat 21 Primer ja Normadur 65 HS) saa.Tulleko kovete aina mukana kun ostaa maalin :confused:Hämeenlinnassa ei ainakaan ole myyntiä.Onkos kellään kokemusta tosta http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3379 Jos sutis tommosta aina heti hitsattuun/korjattuun kohtaan ja joskus myöhemmin vetäs sit ton Normadur 65 päälle.
Rost Stop on parasta 1-k pohjamaalia, mihin minä olen törmännyt. Leviää hyvin, kuivuu suht nopeasti ja pitää ruosteen loitolla jonkun aikaa jopa ilman pintamaalia. Enkä ole saanut sitä reagoimaan vielä minkään pintamaalin kanssa. Normadurin kanssa ihan omakohtaistakin kokemusta, toimii kyllä. Muutenkin Normaalin maaleista pelkkää hyvää sanottavaa. Hinnat murto-osan esim Tikkurilan tuotteista. Huonona puolena se, että monia maaleja saa ainoastaan kolmen tai kymmenen litran astioissa. Kovete sisältyy hintaan. Niin ja Normaalin maaleja saa ainakin suoraan tehtaalta täältä Lahdesta.
Juu en mit katto maaleja autoon sotke;) Ainakin Wurthin sivuilla on sanottu aika millon voi 2-k maalilla maalata päälle.Mitä lukenu niin Nor-maalin tuotteista hyvää sanottu:) Pit kysellä jos sais pienempiä määriä jostain,ei tarvi niin paljoa.
Täällä päin automaaleja myyvä liike myy noitakin työkonemaaleja vaikka desin kerrallaan, ja yleensä vielä kysyy tarvitseeko mukaan ohenteita tai kovetteita. Niitäkin saa vaikka kuinka pieninä erinä.
farmforest
24.03.2014, 21:02
Se nyt on kyllä sitte ihan sama jos levittäisit tankin päälle vaikka munkkirasvaa. Se tankki ei sieltä pohjasta häviä kymmeneen vuoteen vaikka ei olis maalia päällä ollenkaan. Sutase vaikka se peltikatto maali.
Jontte74
24.03.2014, 23:28
Inerta (eli teknoksen epoksia) maalaa niin on hyvä maali.Päälle vaikka jottain massaa sitten. Löytyy paremmin kuin nor-maalin maaleja.
tekniikkamies
24.03.2014, 23:46
Inerta (eli teknoksen epoksia) maalaa niin on hyvä maali.Päälle vaikka jottain massaa sitten. Löytyy paremmin kuin nor-maalin maaleja.
Keksin sellaisen idean kun ei kuiteskaan ole kohtuullista mennä kyselee Normaali maalitehtaasta mitään älyttömän pientä erää maalia ja uretaanimaalien kanssa ainakin mulla on käynyt, ettei kovete säily kovin pitkään, ei anna aihetta huoleen koska K-Raudasta voi ottaa Teknodurrin kovetetta Normadurriin.
Maalasin hyvällä menestyksellä viimekesänä Teknodurrin kovetteella Normadurria.
IironSika
25.03.2014, 08:33
Keksin sellaisen idean kun ei kuiteskaan ole kohtuullista mennä kyselee Normaali maalitehtaasta mitään älyttömän pientä erää maalia ja uretaanimaalien kanssa ainakin mulla on käynyt, ettei kovete säily kovin pitkään, ei anna aihetta huoleen koska K-Raudasta voi ottaa Teknodurrin kovetetta Normadurriin.
Maalasin hyvällä menestyksellä viimekesänä Teknodurrin kovetteella Normadurria.
Saa sieltä Nor-maaliltakin pelkkää kovetettakin.
tekniikkamies
25.03.2014, 09:41
Kait se pit alkaa katteleen että mistä noita Nor-maalin tuotteita(Epocoat 21 Primer ja Normadur 65 HS) saa.Tulleko kovete aina mukana kun ostaa maalin :confused:Hämeenlinnassa ei ainakaan ole myyntiä.Onkos kellään kokemusta tosta http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3379 Jos sutis tommosta aina heti hitsattuun/korjattuun kohtaan ja joskus myöhemmin vetäs sit ton Normadur 65 päälle.
On pitkä kokemus Wurth Rost Stoppista. Hyvät tartuntaominaisuudet.
Mielestäni se on hyvä ja helppokäyttöinen maali, joka on yhteensopiva monien muiden maalien kanssa ja helppo hioa.
Mulla on vanhassa Mersussa kohtia, joissa on sellainen maalien yhdistelmä kuin 1. Zinga, 2. Wurth Rost Stop, 3. Normadur 65 HS.
Su 23.3 laitoin s-postia ja nyt ti 25.3 sai hakee matkahuollosta.Tuli just senverran kun kysyin :) Todella hienosti homma toimi muuten,mutta en tiennyt mitään et saanko tavaraa vai onko s-posti menny suoraan roskakoriin.Eli liike ei mitään vastannut tai yhteyttä pitänyt :eek: Nyt viel pitää suteja ja tota Wurth Rost Stoppia hommata.Kiitos kaikille neuvojille:)
BJ-40/76
25.03.2014, 22:24
Su 23.3 laitoin s-postia ja nyt ti 25.3 sai hakee matkahuollosta.Tuli just senverran kun kysyin :) Todella hienosti homma toimi muuten,mutta en tiennyt mitään et saanko tavaraa vai onko s-posti menny suoraan roskakoriin.Eli liike ei mitään vastannut tai yhteyttä pitänyt :eek: Nyt viel pitää suteja ja tota Wurth Rost Stoppia hommata.Kiitos kaikille neuvojille:)
Noista purnukoista ei selvinnyt, ainakaan minulle, määrä: siis onko tuo joku paketti?
Ja mitä hintaluokkaa tuommoinen paketti maksaa? (oli vissiin mittamukit matkassa, mikä on todella hyvä satunnaisille maalareille, siis asiakaspalvelua?)
Ja oliko ohjeita tuon uuden, sinkitynpellin esikäsittelystä?
Ihan niitä tuli mitä viestissä pyysin/kysyin että saako,ei ollut paketti.1l kumpaakin ja kovettajat,2l ohenne/pensselin pesu ja 4 mukia.N.32e oli kaikki.Ei mit ohjeita,eihän myyjä ees tiedä mitä mä noilla maalaan.Nor-Maalin sivuilta jotain ohjeita lueskellut ;)