View Full Version : Chevrolet K1500 4x4 3/4 ton 1990
Ex_inkkari
06.04.2014, 13:23
Kuinkas ahdasta on näissä lavureissa tuo kabiini. Meinaan, että mahtuuko tämmönen yli 190 senttinen olemaan ratin takana edes kohtuullisesti :confused:
Pihassa seisoo grandi chero ja siellä pystyy olemaan ihan kohtuullisesti. Kuskin takana ei sitten pystykkään olemaan kukaan muu :D
Ei siellä ahdasta ole, tilaa joka suuntaan :) toki olen vähän lyhyenläntä 178cm
Kuinkas ahdasta on näissä lavureissa tuo kabiini. Meinaan, että mahtuuko tämmönen yli 190 senttinen olemaan ratin takana edes kohtuullisesti :confused:
Pihassa seisoo grandi chero ja siellä pystyy olemaan ihan kohtuullisesti. Kuskin takana ei sitten pystykkään olemaan kukaan muu :D
Hyvin on tilaa. Ite olen pitkäraajainen ja pituutta 194cm, ja ei tollasessa normihyttisessä ollut tilan ahtautta. Edellisen korimalin hytti taas on ihan helvetin ahdas varsinkin sohvapenkillä.
Ex_inkkari
07.04.2014, 09:19
Hyvin on tilaa. Ite olen pitkäraajainen ja pituutta 194cm, ja ei tollasessa normihyttisessä ollut tilan ahtautta. Edellisen korimalin hytti taas on ihan helvetin ahdas varsinkin sohvapenkillä.
Sohvahan on säädettävää mallia, kun kävin hakemassa chevyä niin oli kotimatka hieman hankala kun en tajunnut siirtää penkkiä :) oli ihan taka-asennossa ja nysäjaloilla en oikein yltänyt polkasemaan kytkintä pohjaan..
Kotona kyllä hokasin että perskele tuossahan on säätö.
Ex_inkkari
08.04.2014, 15:58
Oli taas tylsää ja turasin lavan kimpussa :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=153252
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=153250
Ex_inkkari
12.04.2014, 07:47
Maanantaina Chevy siirretään yökylään Jamantille, viimeinkin saadaan röörit kuntoon.
Pakosarjoiksi tulee ilmapumputon malli, uusi Y haara ja katalysaattori heitetään roskiin ja tilalle suora 2,5" putki. Taakse jää vakio vaimennin hoitamaan duuninsa.
Toivottavasti tiistaina voin elvistellä maalatuilla pakosarjoilla ja toivon että niistä keskustellaan seuraavat 11 sivua. Ehkä ajan auton puuhun ja saan peilin rikki :)
Byrocrat
12.04.2014, 17:39
Toivottavasti tiistaina voin elvistellä maalatuilla pakosarjoilla ja toivon että niistä keskustellaan seuraavat 11 sivua. Ehkä ajan auton puuhun ja saan peilin rikki :)
Ei kait sitä tartte autoa puuhun ajaa jos haluat peilin rikkoa :rolleyes::eek:
Ex_inkkari
12.04.2014, 17:50
Ei kait sitä tartte autoa puuhun ajaa jos haluat peilin rikkoa :rolleyes::eek:
Niin saa mainetta ja kunniaa :)
Ex_inkkari
14.04.2014, 17:44
Oli sitten vuoden halvin remontti :) tuli opittua että pakosarjoja on monenlaisia. Kyseiset yksilöt jonkun 2wd pakosarjat ja eivät käy 4wd fleetsiden ainakaan. 4wd mallissa pakosarjat levittävät "ulos" päin, mitä yritettiin tarjota ovat suorat ja eteen tulee sellaisia pikkujuttuja kun etukardaani :) ja y putki olisi ollut liian leveä näille sarjoille.
Onneksi Jamantti katsoi ennen kuin teki mitään niin säästyttiin pieneltä harmilta.
Juu, jotain sentään reilussa 20-vuodessa jo oppinut, tarkista ensin osat ja sopivuus ennenkuin purat mitään....
Juu, jotain sentään reilussa 20-vuodessa jo oppinut, tarkista ensin osat ja sopivuus ennenkuin purat mitään....
Toi on sitä nykyisin niin harvinaista ammattitaitoa... :)
Gary Grand
15.04.2014, 07:27
Toi on sitä nykyisin niin harvinaista ammattitaitoa... :)
Saman ongelman kanssa itse pääsin viime viikolla painimaan, kun startin pääty halkesi Capricesta..
Hartolasta tuli varaosanumeroihmettelyn jälkeen tehostartti joka "käy kutoseen ja kasiin"..
Joo, hyvin istuu kiinnitysreikiin, mutta ratas jää puolentoista sentin päähän hammaskehästä..:D
Keles.. Onneksi on tuohon tulevaan 350:n soppeli, niin ei mikään turha hankinta kuitenkaan.
Tuota pienempää vetolevyä on ilmeisesti aika vähän käytössä kutosissakin? Astrossakin kun on isokehäinen ja sen spekseillä laittoi startin tulemaan.
Homma tuli onneksi sitten kuntoon kun kävin ihkulta hakemassa alumiinihitsauspuikkoja ja vedin sen päädyn kasaan. Oli muuten ohutta valua:eek: TIGgi olis ollut iha ehdoton..
Ex_inkkari
15.04.2014, 19:20
Mahtaakohan noita 4wd käppyröitä edes löytää käytettynä, meneekö uusien ostamiseksi ??
Saa tarjota jos löytyy kaapinperältä !
Kohta siellä on peltisarjat kuitenkin :)
Gary Grand
16.04.2014, 08:25
Nyt vasta sun pakosarjojen myyntikuvia katellessa ja edellisiä kommentteja lukiessa tajusin, että sun pakosarjathan on valua?!?
Capricessa kun on tehtaalta asti ollut "pelti"sarjat.. On sitten ihan kamalan malliset ja alkukäyriä on rutattu mitä ihmeellisimmille vekeille kaikenmaailman ruuvien ja muiden väistelemiseksi..:D
Onkos Astroissakin valusarjat?
Noissa pickareissa näkyy ainakin olevan samat sarjat osanumeroiden perusteella 2 ja 4 -vetoisissa..
Ex_inkkari
16.04.2014, 08:38
Nyt vasta sun pakosarjojen myyntikuvia katellessa ja edellisiä kommentteja lukiessa tajusin, että sun pakosarjathan on valua?!?
Capricessa kun on tehtaalta asti ollut "pelti"sarjat.. On sitten ihan kamalan malliset ja alkukäyriä on rutattu mitä ihmeellisimmille vekeille kaikenmaailman ruuvien ja muiden väistelemiseksi..:D
Onkos Astroissakin valusarjat?
Noissa pickareissa näkyy ainakin olevan samat sarjat osanumeroiden perusteella 2 ja 4 -vetoisissa..
Nuo myynnissä olevat on otettu muistaakseni -89 koneesta, ei tietoa missä autossa kone on ollut kiinni ? Mutta olihan omituinen ylläri todeta että ei ne sinne istu ja kun vertasi kiinni olevia niin ne tulee enemmän ulospäin jotta y putki mahtuu kiertämään etukardaanin.
Pitää hieman selvitellä asiaa.
Ex_inkkari
16.04.2014, 11:47
Tänään lähti sitten vetokoukku vahingossa irti :) oli yllättävän kevyesti kiinni. Samalla tuli purettua se piipittävä ja vinkuva peruutustutka ja viimeistelin lavan maalauksen kun jäi vähän kesken viime kerralla.
Ex_inkkari
16.04.2014, 18:08
Löytyi kesälomille kiva projekti, pitää purkaa matto kabiinista, äänieristeet märkiä ja samalla rapsutella ne pienet ruskeat pilkut hytin pohjasta.
Lähteekö matto kun purkanut penkin ja keppien suojat pois ?
Gary Grand
16.04.2014, 18:18
Eikös siitä ainakin turvavyöt mene läpi..
Ja muovipaneeleita joutuu varmaan jalkatilan sivuilta ja listoja oviaukon reunasta irroteleen.
Jotenkin tuntu että olis toiseksi viimeinen osa minkä kabiinista saa ulos.
EDITTiä: Nii, mulla oli kyllä Silverado kyseessä.. Saattaa olla enemmän hitusvinkuloita tiellä.
Ex_inkkari
17.04.2014, 16:02
Eikös siitä ainakin turvavyöt mene läpi..
Ja muovipaneeleita joutuu varmaan jalkatilan sivuilta ja listoja oviaukon reunasta irroteleen.
Jotenkin tuntu että olis toiseksi viimeinen osa minkä kabiinista saa ulos.
EDITTiä: Nii, mulla oli kyllä Silverado kyseessä.. Saattaa olla enemmän hitusvinkuloita tiellä.
Luulen että nykäisen penkin ja ne hilavitkuttimet vaan pois ja kampeaa mattoa niin paljon kuin pystyy takaseinän suuntaan ja repii ne märät eristeet veke ja rapsuttelee ne pilkut pois lattiasta + kuivaa tilalle.
Luulen että nykäisen penkin ja ne hilavitkuttimet vaan pois ja kampeaa mattoa niin paljon kuin pystyy takaseinän suuntaan
Johan se matto tossa vaiheessa on melkeen kokonaan ulkona. Varmaan vartissa irrottelet loput mitä tarvii. Turvavöiden alapäät, kynnyslistat yms.. On meinaan helpompi repiä se pesusieni irti siitä matosta kun on koko paska pihalla. Entiseen Dodgeen tein tuon saman homman eikä siinäkään menny kun varmaan 1-1½h kaikkine ihmettelyineen. Etu ja takapenkit ja matto itsessään aiheutti sillon eniten jumppaa. Jokseenkin vittumainen roikale se matto saada ulos kajuutasta.. Tosin mulla se oli about puolet isompikin.
Ex_inkkari
20.04.2014, 09:15
Johan se matto tossa vaiheessa on melkeen kokonaan ulkona. Varmaan vartissa irrottelet loput mitä tarvii. Turvavöiden alapäät, kynnyslistat yms.. On meinaan helpompi repiä se pesusieni irti siitä matosta kun on koko paska pihalla. Entiseen Dodgeen tein tuon saman homman eikä siinäkään menny kun varmaan 1-1½h kaikkine ihmettelyineen. Etu ja takapenkit ja matto itsessään aiheutti sillon eniten jumppaa. Jokseenkin vittumainen roikale se matto saada ulos kajuutasta.. Tosin mulla se oli about puolet isompikin.
Jos riittää työkalut jos en ihan väärin katsonut niin lattiasta löytyy muutama jäätävän kokoinen torx mutikka :) olisikko sitten kori pultiti.. tuskin otan irti :)
Jos vaikka leikkelee maton siitä ympäriltä siististi.
Lord of flies
20.04.2014, 11:57
Se julmetun kokonen torx taitaa olla turvavyön kiinnitys. Näin oli ainakin 95 dodgessa kun sen sisustan purin
Gary Grand
21.04.2014, 20:24
Se julmetun kokonen torx taitaa olla turvavyön kiinnitys. Näin oli ainakin 95 dodgessa kun sen sisustan purin
Sehän se.. Ei siellä muita isoja Torxeja ole.:D
Sehän se.. Ei siellä muita isoja Torxeja ole.:D
Juurikin näin.
Ex_inkkari
25.04.2014, 11:18
Sehän se.. Ei siellä muita isoja Torxeja ole.:D
Varmaan riittää sellainen liimattava eristematto tuonne kabiiniin ? ei tavi ollä järjettömän paksua vissiin ? tuo sieni ominaisuus on noissa perseestä, imee kosteutta kun vanha juoppo.
Laitoin ite entiseen kulkineeseen jotain nestemäistä bitumia millä maalasin koko lattian. Sen jälkeen telttapatjaa sen pesusienen tilalle ja sit lattiamatto päälle. Jotkut on sitä mieltä että toi telttapatja ei hengitä ja se sillai varmasti onkin mut en mä ny tiedä hengittääkö se auton oma kumimattokaan sen paremmin. Periaatteessa vois riittää ne liimattavat bitumiset eristematon palaset mitä myyvät motonetissäkin, ja sen päälle sit pelkästään auton oma matto. Jotain sellasta mikä ei hirveesti imis vettä.
Gary Grand
25.04.2014, 12:13
Tuo telttapatjahan ei vettä ime, mutta pitää sen hyvin allaan hengittämättömuyyden takia, jos sitä sinne tiivistyy/joutuu.
Meteliähän se ei vaimenna yhtään, mutta on erittäin hyvä lämpöeriste.
Talvikäyttöön hyvä ominaisuus.
Mutta onkos nuo bensakoneiset meluisia ensinkään?!? Kun ei kuuskakkonenkaan hirveää mölyä sisään tuo..
Itse laittasin vaan tuollaista liimattavaa bitumimattoa ja sen oman lattiamaton. Eipähän haudo kosteutta. Hivi-miehet sitten erikseen..:D
Ex_inkkari
25.04.2014, 15:15
Tulihan taas turattua kun oli nätti sää, vedin A+B pilarit pohjamaaliin kun olivat niin räikeän näköiset. Samalla poistin sen helvetin huonosti laitetun vanerin lavan päädystä, nitisi ja natisi ihan v.itusti. Eihän se ollut edes kiinni kun kahdesta paikasta, eli tehty päin vittua. Rapsuttelin lavan päädyn, pohjamaalia und musta kiveniskusuoja.
Nyt pitäisi käydä kiinnittämässä jerrykannu uudestaan, peltiruuveilla. Niin ei ole meluisa lainkaan tuo V6:n
Ex_inkkari
25.04.2014, 18:56
Kuvat on kivoja :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=154458
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=154459
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=154461
Tuollaista pikku askartelua kun oli jo tarvikkeet kaapissa valmiiksi :)
Ei ole näyttelyauto kuitenkaan :)
PunisherFIN
25.04.2014, 19:28
Nyt vasta sun pakosarjojen myyntikuvia katellessa ja edellisiä kommentteja lukiessa tajusin, että sun pakosarjathan on valua?!?
Capricessa kun on tehtaalta asti ollut "pelti"sarjat.. On sitten ihan kamalan malliset ja alkukäyriä on rutattu mitä ihmeellisimmille vekeille kaikenmaailman ruuvien ja muiden väistelemiseksi..:D
Onkos Astroissakin valusarjat?
Noissa pickareissa näkyy ainakin olevan samat sarjat osanumeroiden perusteella 2 ja 4 -vetoisissa..
on astron vakiopakosarjat valua, jos on tarvis ni löytyy ehjiä pari settiä lambdan reijällä ja iliman, niihin tosin pitää sepittää se alkukäyrän kiinnitys läpipulteilla, kun omansa niin happamat :D
Ex_inkkari
27.04.2014, 17:02
Tänään tuli vedettyä irti lavaan laitetut kiinnityslenkit, nämäkin tehty vasemmalla kädellä ja lava alkanut jo muhimaan paskan kiinnityksen jälkeen. Se on ihme miten kaikki asiat mitä tuohon lavuriin on tehty, on tehty toinen silmä kiinni ja vasemmalla kädellä ? onneksi oli vain pintaruostetta joten mätäreikiä ei löytynyt. Kävin pesemässä lavan kun oli muurahaisen ja hämähäkin pesää nurkat jo täynnä.
Se määrä mitä ole kiskonut piuhaa tuosta autosta pois, juuri sellaista mikä ei ole enään missään kiinni tai pahimmillaan toinen pää on vielä jossain kiinni on ihan käsittämätön.. yksi kelallinen varmaan :)
Parasta hupia Chevyllä on hauskuuttaa muita autoilijoita, valoissa tullaan rinnalle kun katsotaan että ei tuollainen rohjo mihinkään liiku... sitten kun polkasee niin joutuu itse odottelemaan että ajaako se ohi vai ei :) yllättävän hyvin kiihtyy 160 hepalla 2010kg malmia, tänään joutui stadissa motarin päässä ohittelemaan kinnereitä kun tulivat perä edellä vastaan valojen jälkeen.
Ex_inkkari
29.04.2014, 08:49
Eilen tuli suhauteltua katto saman väriseksi kun tolpat on, katon etureunassa oli pari ruostepilkkua jotka lähti rapsuttamalla. Nyt ei ole hilseilevä hytti enään :)
Byrocrat
29.04.2014, 12:43
Parasta hupia Chevyllä on hauskuuttaa muita autoilijoita, valoissa tullaan rinnalle kun katsotaan että ei tuollainen rohjo mihinkään liiku... sitten kun polkasee niin joutuu itse odottelemaan että ajaako se ohi vai ei :) yllättävän hyvin kiihtyy 160 hepalla 2010kg malmia, tänään joutui stadissa motarin päässä ohittelemaan kinnereitä kun tulivat perä edellä vastaan valojen jälkeen.
Kannattaa siellä motarilla kiihdytellessä kuitenkin muistaa mikä kyltti sulla on siellä Chevyn perälaudassa :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=144062
Ex_inkkari
29.04.2014, 12:55
Kannattaa siellä motarilla kiihdytellessä kuitenkin muistaa mikä kyltti sulla on siellä Chevyn perälaudassa :)
Luulin että se on kuljettajan painoraja ?? oliko dietti turha ???
hj 60/61
29.04.2014, 18:41
Luulin että se on kuljettajan painoraja ?? oliko dietti turha ???
:D:D:D
Gary Grand
29.04.2014, 18:48
Hei... Nyt puhutaan jenkeistä!?! ..sehän on minimipaino..:eek:
Ex_inkkari
07.05.2014, 19:41
Chevyn puljaus on hyytynyt, pakosarjat puuttuu ja hitsari puuttuu :) no onneksi muuten toimii niin saa hoidettua arkiajot kunnialla. Juu toki noita sarjoja saa ihan kaupasta uutena, ovat vain aika hyvissä hinnoissa, tai sitten pitäisi koneistaa noi vanhat mutta tarvii autoa ajossa niin ei voi seisottaa pitkiä aikoja tällä hetkellä.
edit: taisi hitsari löytyä, tuli yhteydenotto :)
Ex_inkkari
09.05.2014, 07:09
Saako sitä kytkin pohjassa käynnistys tunnistinta plokattua mitenkään, kun on täysin turha kapistus ja jos sattuu hajoamaan niin voi tulla ongelmia ? Onko kukaan modannut ?
Saako sitä kytkin pohjassa käynnistys tunnistinta plokattua mitenkään, kun on täysin turha kapistus ja jos sattuu hajoamaan niin voi tulla ongelmia ? Onko kukaan modannut ?Töpseli irti ja hyppylanka yhdistämään johdot (siis siihen töpseliin, ei siihen tunnistimeen)!!
Ex_inkkari
09.05.2014, 09:04
Se tärkein lisävaruste on jäännyt esittelemättä, pitää löytyä jokaisesta autosta !!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=155404
Huomatkaa sävyt, musta ja punainen, kuin suoraan tehtaalta. Ei toi 80 lätkä vaan takalaidan oikea ylänurkka :)
Ex_inkkari
18.05.2014, 13:47
Tänään kävi Chevy näytillä hitsarille tuusulan suunnassa, sovittiin kesäkuun alkuun korjausajankohta. Ei ole kuulemma lohduton tapaus :)
Ex_inkkari
19.05.2014, 17:58
Tänään sitten kärähti valokytkin, kele, luulin jo hetken että palaa koko auto kun alkoi savua pukkaamaan, mutta sitten hoksasin kokeilla valokytkintä mikä oli sitten tulikuuma.
Kellään laatikonpohjalla ??? työajat on sellaisia koko viikon että ei pääse putkasta hakemaan.
edit: Jamant pelasti !!!!
Varasto yllätti, oli yksi kappale hyllyssä!!! Pikkasen itsekin yllättynyt, että tommonen löytyy vielä varastosta, mutta kait se on jollekin joskus varalle hankittu ja ei oo sitten tarvittu, yhtään en osannu edes arvata, että olis hyllyssä....
Ex_inkkari
28.05.2014, 20:34
Ei tuo öljyä polta kuin käynnistyksessä, öljynvaihdosta on tuollaiset 7000-8000km ja nyt jouduin kaatamaan loput siitä 5l purkista, öljytilavuushan on 4,8 litraa joten ei kovin huolestuttavaa.
Pakosarjat röpöttää ja kori lotkottaa :)
Ex_inkkari
19.06.2014, 09:37
Kesälomat alkoi, jos nyt edistyisi hitsausprojekti. Ei ole ilmennyt muita ongelmia pelin kanssa, käy ja kukkuu :) startti rääkäisi jossain vaiheessa muutamia kertoja mutta on näemmä korjaantunut itsestään kun ei ole kuulunut soraääniä enään.
Nesteitä ei katoa, lämpöongelmia ei ole.. joko moottorin tai laatikon tukikumit kaipaa vaihtoa, pitää käydä kyselemässä marmoritiskillä hintoja.
Ex_inkkari
11.07.2014, 08:50
Ja kohta kesälomat ohi, mitään ei ole tapahtunut.. hitsarilla työkiireitä ei ole ehtinyt chevyä kummastelemaan, ölpät vaihtamatta vielä. Vähän on laiskottanut :)
Mutta käy ja kukku edelleen, pitää ryhdistäytyä ja vaihtaa öljyt ensi viikon alusta.
Byrocrat
11.07.2014, 14:47
Ja kohta kesälomat ohi, mitään ei ole tapahtunut.. hitsarilla työkiireitä ei ole ehtinyt chevyä kummastelemaan, ölpät vaihtamatta vielä. Vähän on laiskottanut :)
Mutta käy ja kukku edelleen, pitää ryhdistäytyä ja vaihtaa öljyt ensi viikon alusta.
Kannattaa pajottaa niin kauan kun "hallin" katto ei vuoda ja kelit suosii :rolleyes::)
Ex_inkkari
15.07.2014, 09:05
Kannattaa pajottaa niin kauan kun "hallin" katto ei vuoda ja kelit suorii :rolleyes::)
Onneksi TI hallissa on katto, vaihdettu öljyt GM 5/30w laitoin tällä kertaa ja löydetty putkesta pörinä kohta, paikkasin sen samalla paikkausnauhalla. Ei varsinaista reikää ollut mutta katin toisessa liitoksessa ei klemmaria, pääsi vähän vuotamaan siitä.
Ex_inkkari
19.07.2014, 17:42
Laitetaan ISO kiitos Teme74:lle, jos puhutaan harrastaja ystävällisyydestä niin tämän herran kuvan voisi laittaa esimerkkinä. Loistava sälli ja teki hyvää jälkeä :)
Vähän kun olisi käynnyt Jamantilla, jossa palvelualttius samalla tasolla.
Mutta itse asiaan, nyt on koppa vaaterissa ja kiinni rungossa joka pisteestä, samalla kun auto pukilla niin tehtiin putkisto uusiksi, Y haaralta 1,5m suoraa putkea takapöntölle josta lyhyt pätkä ja kääntö alas ennen taka-akselia. Katti lähti siis pois, siitäkin saa kuulemma rahaa ?
Persedyno sanoo että jos oli heppoja laitumella niin nyt ne tuli takaisin :)
Seuraavaksi koiranluiden vaihto, toinen oli jo poikki... jamanttii !!!!
ps: se temen promodi suikka on aika mato menemään, tuli kokeiltua :)
Ex_inkkari
20.07.2014, 07:04
Plussana vielä, se typerä ravistelu mikä vaivannut koko ajan loppui, johtui näemmä siitä kun koppa ei ollut kunnolla kiinni ja pääsi heilumaan vapaasti. Kyllä se V6 näemmä saadaan puhumaan amerikkaa, ei kuitenkaan ole liian äänekäs. Moottorijarrutuksella saa melkein sellaisen "brown note" efetin :)
Mutta hyvä siitä tuli, jakolaatikon takastefa on mennyt , heittää rasvat alustaan siitä missä liuku on.
Ex_inkkari
21.07.2014, 19:18
Tänään viimeistelin pakoputken, piti laittaa klemmari kun huomattiin tallilla että 65mm klemmari on liian pieni 2,5" putken liitoskohtaan :)
Kävin hakemassa koiranluut, sain taas huomata että ruoste saa osat tarttumaan toisiinsa kiinni. Parkkipaikalla yritin saada vanhaa koiranluuta irti, ei lähtenyt meikäläisen työkaluilla... juu tiedetään, kädetön ukko.
Yritetään huomenna, jos ehditään, kiirettä pukkaa....
Ex_inkkari
22.07.2014, 17:06
Yritetään huomenna, jos ehditään, kiirettä pukkaa....
Ja ehdittiin :) ja löydettiin lisää askarteltavaa.. takakardaanin liuku on pashana tai hyvää vauhtia menossa sellaiseksi, nyt vaan uutta metsästämään ja tietysti ristikko myös.
Ex_inkkari
23.07.2014, 11:05
Ensin hyvät uutiset.
Chevy sai puhtaat paperit ja HYVÄKSYTTY leiman otteeseen :)
Löytyi liuku kardaaniin !
Huonot uutiset.
Tuli hiki leimasedän luona, tarkka kaveri kuitenkin oli, mutta reilu ei mutissut rukonumerosta kun ei löydetty sitä.
Lord of flies
23.07.2014, 11:38
Ensin hyvät uutiset.
Chevy sai puhtaat paperit ja HYVÄKSYTTY leiman otteeseen :)
Löytyi liuku kardaaniin !
Huonot uutiset.
Tuli hiki leimasedän luona, tarkka kaveri kuitenkin oli, mutta reilu ei mutissut rukonumerosta kun ei löydetty sitä.
Mitäs tuosta numerosta hikoileen, pyytää luvan meistata uuden ja käy varmentaan sen.
Toi piti tehdä pari vuotta sitten ite kun ei löydetty mistään ja ootteessa ei lukenut missä olis. Meistasin uuden seuraavalle leimalle, soitin eka luvan että saako näin tehdä ja kun lupa heltis niin muutaku uutta meistosta.
Ex_inkkari
23.07.2014, 11:43
Mitäs tuosta numerosta hikoileen, pyytää luvan meistata uuden ja käy varmentaan sen.
Toi piti tehdä pari vuotta sitten ite kun ei löydetty mistään ja ootteessa ei lukenut missä olis. Meistasin uuden seuraavalle leimalle, soitin eka luvan että saako näin tehdä ja kun lupa heltis niin muutaku uutta meistosta.
Ei se enään hikoiluta kun on leima papruissa :) nyt on reilu vuosi aikaa vaikka veistellä uutta.
Jarrut oli yllättävän tasaiset, 3.9 / 3.8 edessä 2.9 / 3.1 takana, "kässäri" 2.1 / 2.6. HC oli ihan ylärajoilla 586, tuota pitää saada vähän alemmas. Iskarit meni heittämällä, kehui vielä.
loppu kommentit "hyväkuntoinen ikäisekseen".
Setä on tyytyväinen :)
Jenkeistä niitä saa hakeekkin kun alkuperäisesti sitä ei ole, joten se voi olla jälkikäteen lyötynä mihinkä vain...
Ex_inkkari
23.07.2014, 18:35
Jenkeistä niitä saa hakeekkin kun alkuperäisesti sitä ei ole, joten se voi olla jälkikäteen lyötynä mihinkä vain...
Laittelin maahantuojalle (metroauto) viestiä että josko vielä pystyy selvittelemään mihin lyöty runkonumero. Muutenhan tuo on täysin toivotonta etsiä massatusta autosta.
Ex_inkkari
24.07.2014, 08:15
Ynnäsin tuossa mitä chevylle tehty katsastusvälin aikana.
- umpioiden pohjat vaihdettu
- parkit uusittu
- kytkin uusittu, vauhtipyörä sorvattu
- kampuran takastefa vaihdettu
- laatikon ja jakiksen välinen tiiviste laitettu (puuttui)
- rekisterikilven valojen kannat ja lamput uusittu
- valokatkaisin uusittu
- 2 korin kiinnikettä rakennettu
- koiranluut
- renkaat ostettu 265/70/16
Katsastuksen jälkeen.
- takakardaanin ristinivelet + yoke (th400)
- laatikon tukikumi
Siinä ne taisi ollakkin.
ImacInnes
24.07.2014, 08:34
Terve.
Mulla Astrossa oli kaiverruskynällä kaiverrettu isosti konehuoneeseen numero ja ajattelin jotta onhan tuo varmaan varmennettu kun on suomessa jo monena vuotena leimattu.
Ei ollut tuota kuitenkaan varmennettu eikä mistään löytynyt numeroa.
Sain ohjeet ja lomakkeen jolla Metroautossa varusteiden ja osanumeroiden perusteella varnetavat auton ja sitten meistaisivat runkonumeron.
Soitin Metroautoon ja sanovat jotta kyllä onistuu ja maksaa 120 euroa.
Kyselin vielä että mistähän sitä numeroa vielä kannattaisi etsiä ja kertoivat että pitäisi olla oikean oven alapuolella auton alla rungossa.
Päätin sieltä viellä etsiä ja putsasin pellille koko runkopalkin, vaan eihän sileä mitään ollut joten löin itse ja maalasin rungon ja kävin konttorilla näyttämässä että tuoltahan se löytyikin? Kelpasi heille ja kun kyselin että kai nyt varmennat tuon konehuoneessa olevan, niin sanoi että eihän sitä nyt tarvitse kun oikea numero löytyi.
Mielestäni nämä numerottamot autot liikenteessä on ihan katsastuskonntreiden virheitä.
Kun auto on ensikertaa leimattu suomeen niin kottorisedänhän olisi pitänyt runkonumero meisttaa autoon ja varmentaa se???
Asiaa kun tiedustelin katsurilta niin vastaukseksi sain "Voi olla".
Työn puolesta on vastaan tullut SAAB 9000 saksantuontiauto joka oli jo rekisteröity suomeen ja nyt vietiin suomessa seurravan vuonna leimalle, niin eipä ollut runkonumeroa ollenkaan?? Ohjeeksi saatiin jotta meistatkaa aluperäiselle paikalle ja he varmentavat sen.
Jeep Wranglerissata ei meinannut löytyä ja kun lopulta omistajalta kyseltiin niin numerolöytyikin korista ja se kelpasi katsurille. Rungossa ei numeroa ole nytkään.
t. Ismo Ämmä
Laittelin maahantuojalle (metroauto) viestiä että josko vielä pystyy selvittelemään mihin lyöty runkonumero. Muutenhan tuo on täysin toivotonta etsiä massatusta autosta.
Ex_inkkari
24.07.2014, 08:40
Terve.
Mulla Astrossa oli kaiverruskynällä kaiverrettu isosti konehuoneeseen numero ja ajattelin jotta onhan tuo varmaan varmennettu kun on suomessa jo monena vuotena leimattu.
Ei ollut tuota kuitenkaan varmennettu eikä mistään löytynyt numeroa.
Sain ohjeet ja lomakkeen jolla Metroautossa varusteiden ja osanumeroiden perusteella varnetavat auton ja sitten meistaisivat runkonumeron.
Soitin Metroautoon ja sanovat jotta kyllä onistuu ja maksaa 120 euroa.
Kyselin vielä että mistähän sitä numeroa vielä kannattaisi etsiä ja kertoivat että pitäisi olla vasemman oven alapuolella auton alla rungossa.
Päätin sieltä viellä etsiä ja putsasin pellille koko runkopalkin, vaan eihän sileä mitään ollut joten löin itse ja maalasin rungon ja kävin konttorilla näyttämässä että tuoltahan se löytyikin? Kelpasi heille ja kun kyselin että kai nyt varmennat tuon konehuoneessa olevan, niin sanoi että eihän sitä nyt tarvitse kun oikea numero löytyi.
Mielestäni nämä numerottamot autot liikenteessä on ihan katsastuskonntreiden virheitä.
Kun auto on ensikertaa leimattu suomeen niin kottorisedänhän olisi pitänyt runkonumero meisttaa autoon ja varmentaa se???
t. Ismo Ämmä
Itse löysin pelkääjän puolen oven alta selkeän paikan missä numero pitäisi olla, massat kun raaputteli pois löytyi vaan sileää metallia. Ei ollut edes ruosteessa, joten ei ollut ruoste syönnyt.
ImacInnes
24.07.2014, 08:48
Meistausta hankaloittaa jos ei kohdan taakse saa mitään kiinteätä vastetta ja näin pelti pääsee joustamaan ja meistauksen selkeys kärsii.
Suoran saa jos saapi puristimilla jonkun ohjausraudan sinne kiinni mihin nojaten meistaa.
t. Ismo Ämmä
Laittelin maahantuojalle (metroauto) viestiä että josko vielä pystyy selvittelemään mihin lyöty runkonumero. Muutenhan tuo on täysin toivotonta etsiä massatusta autosta.
Vasemmassa runkopalkissa edessä Metron lyömä.
Ja Ismolle tiedoksi että Astroissa ei ole rungossa numeroa kun ei ole kunnon runkoa. Se moottoritilan takaosaan hantin puolelle kaiverrettu on Metron tekemä ja pätevä ilman varmennoksia, koska on tyyppihyväksytty auto ja tyyppihyväksynnän ehtona tuo kaiverrus.
Ja Saabin numero varmaan siinä oikeen takavalon vieressä pystyssä maton alla jos ei ollu siinä varapyöräkotelon kannen reunassa. Voi olla kahessa eri paikassa.
Ja saa sen tehä vaikka dremelillä, yksinkertaiseen peltiin ei muuten tahdo onnistua.
temmi_hoo
24.07.2014, 17:55
Ja Saabin numero varmaan siinä oikeen takavalon vieressä pystyssä maton alla jos ei ollu siinä varapyöräkotelon kannen reunassa. Voi olla kahessa eri paikassa.
Ja saa sen tehä vaikka dremelillä, yksinkertaiseen peltiin ei muuten tahdo onnistua.
Täytyy käyä kattomassa onko valon vieressä. On lähipäivinä muutenkin asiaa noitten mattojen alle kun polttoainepumpun vaihdon yhteydessä tankin anturi meni väärin ja näyttää nyt aina täyttä vaikka mikä olis.
Onkos chevy vaneissa olemassa mitään nyrkkisääntöä, missä se runkonumero yleensä pitäisi olla? Sitä kun on löytyny apparin puolelta runkoaisasta eturenkaan etu- ja takapuolelta, kaiverrettuna kuskinpuolen ja apparinpuolen astinlautaan, etulokariin kuskin jalkatilaan, konepellin alle tiivistepeltiin ym.
Kaverilla vaan mötköttelee takapihalla vani, joka on kyllä ollu kilvissä ja liikenteessäkin joskus, muttei mistään oo löytyny vielä runkonumeroa...
ImacInnes
24.07.2014, 19:23
No höh??
Kiitoksia tiedosta Matti.
Miksiköhän eivät tuota näköjään joka konttuurissa tiedä?
Sanoivat vaan jotta "tuo ei kelpaa kun sitä ei ole varmennettu".
Saabin numeroa kyllä osasivat etsiä ihan monesta oikeasta paikkasta vaan ei sitä mistään löytynyt, vaan nyt löytyy.
t. Ismo Ämmä
Vasemmassa runkopalkissa edessä Metron lyömä.
Ja Ismolle tiedoksi että Astroissa ei ole rungossa numeroa kun ei ole kunnon runkoa. Se moottoritilan takaosaan hantin puolelle kaiverrettu on Metron tekemä ja pätevä ilman varmennoksia, koska on tyyppihyväksytty auto ja tyyppihyväksynnän ehtona tuo kaiverrus.
Ja Saabin numero varmaan siinä oikeen takavalon vieressä pystyssä maton alla jos ei ollu siinä varapyöräkotelon kannen reunassa. Voi olla kahessa eri paikassa.
Ja saa sen tehä vaikka dremelillä, yksinkertaiseen peltiin ei muuten tahdo onnistua.
Ex_inkkari
25.07.2014, 19:53
Soittivat tänään metroautosta, pitäisi olla pelkääjän puolella eturenkaan takana rungossa runkonumero, mutta pyysi käymään viikin metroautossa jossa vielä sen aikakauden duunareita ja chevy on maahantuotu viikin kautta.
Onkos chevy vaneissa olemassa mitään nyrkkisääntöä, missä se runkonumero yleensä pitäisi olla? Sitä kun on löytyny apparin puolelta runkoaisasta eturenkaan etu- ja takapuolelta, kaiverrettuna kuskinpuolen ja apparinpuolen astinlautaan, etulokariin kuskin jalkatilaan, konepellin alle tiivistepeltiin ym.
Kaverilla vaan mötköttelee takapihalla vani, joka on kyllä ollu kilvissä ja liikenteessäkin joskus, muttei mistään oo löytyny vielä runkonumeroa...
Kyllä se numero jostain löytyy, runkoaisoista ette sitä löydä, koska runkoa ei vaneissa ole. Minulla oli 20v. sitten auto joka oli hylätty puuttuvan runkonumeron takia ja menin kysymään konttorilta toimintaohjeita. auto pyydettiin ajamaan sisään ja 4 insinööriä heilui teräsharjan kanssa auton kimpussa kunnes yksi huusi oikean takapyörän luota LÖYTYI! Siellä oli himmeä numero joka vielä suojattiin valtionkonttorin massoilla että löytyy seuraavanakin vuonna. samalla tuli teksti rek.otteeseen missä sijaitsee.
Ex_inkkari
29.07.2014, 08:42
Nyt sopii toivoa että on oikea keikäle ja kunnossa, purkuautosta otettu kun ei ollut muita saatavilla. Tarvikeosana saatavuus mahdoton, Gm alkuperäistä jenkeistä mutta maksaa saman verran kun koko auto :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=159637
Luulisi jenkkipeleihin osia löytyvän joka lähtöön. Eikä ne ihan kalliitakaan aina ole. Mut ehkä ne on tuon yhden osan osalta todennut että se kestää auton iän :D
Nyt sopii toivoa että on oikea keikäle ja kunnossa, purkuautosta otettu kun ei ollut muita saatavilla. [/IMG]
Oliko kallis? Mulla on noita muutama hyllyssä, jos toi ei ole sopiva.
Ex_inkkari
29.07.2014, 20:44
Oliko kallis? Mulla on noita muutama hyllyssä, jos toi ei ole sopiva.
Ei se ihan ilmainen ollut mutta ei kalliskaan, pitäisi saada johonkin pajalle niin näkisi istuuko. Jamantilla olisi tarvittavat osat ilmeisesti hyllyssä (stefa, ristikko ja jotain muuta hilpettä).
Onkos chevy vaneissa olemassa mitään nyrkkisääntöä, missä se runkonumero yleensä pitäisi olla?
Vanha 20-sarjan pakettiauto-Vani? Niis on joko kuskin puolen oviaukossa pyöränkaaressa sisäpuolella eli kuskin penkkiin päin tai sit kuskin penkin alla astinlaudan pystysuorassa osassa maton alla (mattoon leikattu avattava kolo siihen kohalle)? Näissä ei varmennuksia.
Uudemmissa vanhakorisissa kuorkeissa (n. -95) rintapellissä ja uuskorisissa sit runkopalkissa oikeella eturenkaan takareunan kohdilla pystyssä pistekirjoituksella tehtynä.
Ex_inkkari
30.07.2014, 11:00
Tänään putosi etuhuuli maahan, vähän avitettuna. Oli vaan keskeltä kiinni ja reunat repsotteli ja heilui tuulessa :) oli joku aikaisemmin paikkailut kiinnityksiä isoilla prikoilla.
Ex_inkkari
03.08.2014, 13:38
Rostexia pintaan niin näyttää vanhakin uudelta.. melkein :) tuli laitettua lavan pohja rostex superilla, kuivui hetkessä.
Ex_inkkari
07.08.2014, 14:42
Rostexia pintaan niin näyttää vanhakin uudelta.. melkein :) tuli laitettua lavan pohja rostex superilla, kuivui hetkessä.
Kelpaa kuljetella soraa ja kiviä :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=160154
Ex_inkkari
08.08.2014, 10:38
Vaikka itse olen aika tollo noiden kanssa niin joskus sitä vaan on oikeassa, toi stanan liuku oli väärä. Myyjä sanoi että th700 ja manuaalin liuku sama, itsellä tieto että TH400 ja manuaali sama josta myös kysäisin.. EI OLE kuulemma :)
No kun palautin osaa niin oli eri myyjä joka sanoi heti että TH400 liuku olisi ollut lähempänä oikeaa :) vähän järeämpää kamaa. Sellainen pikku juttu että tuollainen 32mm holkki ei mene akseliin joka tarkoitettu 48mm holkille.
Yritetään korjata autoa jollain pienoismallin osilla :)
No pitää jättää kuminpoltto vähemmälle tänä iltana Espoo cruisingissa.
Ex_inkkari
11.08.2014, 10:30
Pikku puljaamista kun kardaani homma on jämähtänyt :) Hytin takakulmiin on joskus laitettu sellaista pölyävää ja puolihomeistuvaa eristettä suikaleet, kaiuttimien alapuolelle.
Tuli revittyä ne hevon kuuseen.
Altahan löytyy kotelot jossa kulkee kaiuttimien piuhat, ilmeisesti vedetty uudet piuhat ja heitetty muovit roskiin ? Motonetistä hain sellaista musta ja sileäpintaista eristettä ja leikkelen siitä peitelevyt kotelolle. Samalla kiinnitin alakulmassa olevat muovipeitteet kiinni, niistäkin oli ruuvit jäännyt laittamatta.
Yllättäen sain taas kiskottua muutaman metrin piuhaa pois, kumpikaan pää ei ollut missään kiinni, en tiedä mistä noita sikiää.
Gary Grand
11.08.2014, 10:37
Yllättäen sain taas kiskottua muutaman metrin piuhaa pois, kumpikaan pää ei ollut missään kiinni, en tiedä mistä noita sikiää.
Ne on sähkömatoja.. Kovia sikiämään erityisesti DIY-miesten autoissa ja aiheuttaa kaikenlaista mukavaa auton sähkölaitteiden toimintaan.:D:mad:
Ex_inkkari
11.08.2014, 11:18
Ne on sähkömatoja.. Kovia sikiämään erityisesti DIY-miesten autoissa ja aiheuttaa kaikenlaista mukavaa auton sähkölaitteiden toimintaan.:D:mad:
Näemmä lisääntyy sukupuolettomasti, kahdesti on jo siivottu auto noista ryökäleistä :)
edit: tuli käännettyä pakoputken päätä kun sojotti ihan väärään suuntaan, kuskinpuolelle ja auton alle. Nyt puhaltaa pelkääjänpuolelta ulospäin niin kun pitääkin.
Ex_inkkari
11.08.2014, 16:05
Trade näyttäisi olevan ainoa paikka tällä hetkellä josta löytyy Th400 slip yoke, jos jotain hyvää niin uusi on melkein puolet halvempi kun se th700 versio :)
Näitäkin on sitten eri pituisia, löytyisi pitkä malli jonka voi tarvittaessa lyhentää ilmeisesti. Ei hajuakaan onko omassa pitkä/lyhyt ?
Ex_inkkari
13.08.2014, 17:11
Vaimon pyynnöstä että saa kauppakassit pysymään paikoillaan :)
Pimp my pickup :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=160437
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=160436
hatahata
14.08.2014, 09:33
Isoja on kauppakassit jos noin korkealta pitää sitoa :D
Ex_inkkari
14.08.2014, 12:07
Isoja on kauppakassit jos noin korkealta pitää sitoa :D
Espoolainen suurperhe, ei mitään pikkuostoksia.
Gary Grand
14.08.2014, 12:15
Espoolainen suurperhe, ei mitään pikkuostoksia.
Ei muuten ole huono ajatus sitoa kassia sangoistaan kiinni vähän ylempää..
Vojakkerissa oli vähän vastaava sidonta tehtaalta tullessa ja kyllä siellä hyvin pysyi Budit, maapähkinävoi ja donitsit omissa muovikasseissaan, vaikka vähän kurvaili suburbissa..
Eli koukkurima takapenkin selkänojassa.:cool: Kyllä jenkkikin jotain osaa. Ainakin pitää Cola-mukin ja ostoskassit pystyssä ajon aikana..:D
hatahata
14.08.2014, 13:15
Onkos kuin vahvaa muutes tuo pelti tuossa lavan reunassa? ittellä aina välillä 200l tynnyreitä kyyissä ja aikas hankala sitoa niihin lavan pohjassa oleviin...
Gary Grand
14.08.2014, 13:19
Ei ole tarpeeks vahvaa.
Vaatii jotai jäykkäriä kantin alle pitemmälle matkalle, että tulee tukeva kiinnitys.
Ex_inkkari
14.08.2014, 13:29
Ei ole tarpeeks vahvaa.
Vaatii jotai jäykkäriä kantin alle pitemmälle matkalle, että tulee tukeva kiinnitys.
Toisella puolella iso neliön muotoinen prikka, väittäisin että pitää ihan hyvin jos vetää narut kahteen lenkkiin.
edit: eikä ole enään kovin bling, maalasin pohjamaalilla että ei ruostu heti.
Ex_inkkari
18.08.2014, 08:30
No nyt on hytti täynnä uuden uutta voimansiirron osaa, on TH400 yoke, 32t ja paksua että pitkää holkkia ja ristikkokin on superstrenght :) tässähän alkaa kiihottumaan.
Homman kruunaisi se että nämä uudet ja vahvistetut osat istuisi olemassa olevaan voimansiirtoon, vittu että olisi hienoa !
Ex_inkkari
25.08.2014, 14:28
Ostin sitten rasvaprässin, kun alustasta löytyy nippoja. No prässi on mallia jäykkä eli holkki on kovan putken päässä, ei siis letkulla. Arvatkaa saako alapallot rasvattua kun kulkupeli on tuollainen lintta... no EI !!!
Ex_inkkari
28.08.2014, 08:08
Siinäpä ero alkuperäisen renkaan 225/75/16 ja nykyisen 265/70/16 välillä, tuo siis kaivettu lavan alta vararenkaan virkaa hoitanut vuodesta -90 :)
Pieni ero loppujenlopuksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=161242
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=161243
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=161244
Dually etuakseli :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=161245
Ja nyt on se takakardaanikin korjattu ja lisää vikoja löydetty ;)
Ex_inkkari
28.08.2014, 11:00
Ja nyt on se takakardaanikin korjattu ja lisää vikoja löydetty ;)
Uskomaton juttu tosiaan, nostettiin pukille niin eihän siellä ollut kardaania ollenkaan :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=161249
Nyt on uusi stefa 241 häntään, liuku ja molemmat kardaanin ristikot. Seuraavaksi laatikon tukikumi joka oli halki ja poikki, selittää ne värinät.
Nyt vois lähteä kevyelle safarille :)
young n dum
28.08.2014, 20:26
Uskomaton juttu tosiaan,
Nyt vois lähteä kevyelle safarille :)
eiku nokka kohti itä naapuria. miä vejän letkaa :)
Ex_inkkari
29.08.2014, 06:42
eiku nokka kohti itä naapuria. miä vejän letkaa :)
Miten just ajattelin että itäinen naapuri olisi juuri oikea ympäristö tuollaiselle stokki lavurille :)
Miten just ajattelin että itäinen naapuri olisi juuri oikea ympäristö tuollaiselle stokki lavurille :)
Kai sinne vodkan juonti leiriin pääsee tuollakin letukalla? :D:D:D
Ex_inkkari
29.08.2014, 13:14
Kai sinne vodkan juonti leiriin pääsee tuollakin letukalla? :D:D:D
Toivottavasti, muutenhan reissu olisi ihan turha :)
Siinäpä ero alkuperäisen renkaan 225/75/16 ja nykyisen 265/60/16 välillä, tuo siis kaivettu lavan alta vararenkaan virkaa hoitanut vuodesta -90 :)
Pieni ero loppujenlopuksi.Ei kai ny 60-sarjalaiset kuitenkaan, 70?
Ja ei noita renkaita korkeutta tolleen pidä vertailla, toisessa auton paino päällä, toisessa ei. :rolleyes: Painuu ainakin 2-3 cm luttuun.
Ex_inkkari
30.08.2014, 07:50
Ei kai ny 60-sarjalaiset kuitenkaan, 70?
Ja ei noita renkaita korkeutta tolleen pidä vertailla, toisessa auton paino päällä, toisessa ei. :rolleyes: Painuu ainakin 2-3 cm luttuun.
Joo tosiaan 70 ei 60, ei ole virallinen vertailu joten ei stressiä
Ex_inkkari
01.09.2014, 09:49
Siinä se sitten seisoo, tuo hattu menee tosiaan ihan pudottamalla läpi toisesta lenkistä. Olisiko alkuperäinen osa ?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=161427
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=161426
Gary Grand
01.09.2014, 09:52
Siinä se sitten seisoo, tuo hattu menee tosiaan ihan pudottamalla läpi toisesta lenkistä. Olisiko alkuperäinen osa ?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=161427
Eli?
Onko tää se vanha, käytetty osa?:confused:
Tuonhan korjaa kivuttomasti vetämällä tukevan hitsaussauman tuon lenkin yli.. Kiristyy niin ettei varmaan kuppi liiku siellä.
Ex_inkkari
01.09.2014, 09:56
Eli?
Onko tää se vanha, käytetty osa?:confused:
Tuonhan korjaa kivuttomasti vetämällä tukevan hitsaussauman tuon lenkin yli.. Kiristyy niin ettei varmaan kuppi liiku siellä.
Siis VÄHÄN käytetty, tästä saa huutonetissä vielä rahaa vaikka huru mykke :)
Ei tarvi hitsailla kun on uusi osa korvaamassa tätä vähän käytettyä.
Gary Grand
01.09.2014, 09:58
Siis VÄHÄN käytetty, tästä saa huutonetissä vielä rahaa vaikka huru mykke :)
Ei tarvi hitsailla kun on uusi osa korvaamassa tätä vähän käytettyä.
:D
Pistä nyt uushankintahinta vähintään lähtöhinnaksi!:D
Ex_inkkari
01.09.2014, 09:59
:D
Pistä nyt uushankintahinta vähintään lähtöhinnaksi!:D
Luet minua kuin avointa kirjaa....
Ex_inkkari
01.09.2014, 11:39
Tuli haettua uusi laatikon tukikumi, kuten tavallista niin ensin tarjottiin jotain pikkuauton osaa :) naurettavan pieni kumilätkä lyötiin käteen. Korjauksen jälkeen tuli sitten oikea osa.
Kävin tuossa mönkimässä ja totesin seuraavaa, vaihtaisin itse, mutta ei ole mitään millä tukea/nostaa laatikkoa.. ärr ja murr
Hetkinen, onhan mulla hallitunkki, saiskohan viritettyä jotain.
Ex_inkkari
01.09.2014, 12:23
Kyllä ihminen on kekseliäs, hyvä että ei ole tunkit ja pukit kelvannut kenellekkään. Hallitunkilla ja yhdellä pukilla sain laatikkoa ylös sen verran että tukigummin sain vaihdettua :)
edit: oli sitten riekaleina se vanha tukikumi, ihmekkö tuo että laatikko vähän vatkas lähdöissä.
Ex_inkkari
02.09.2014, 08:34
On se vaan terveemmän näköinen kun kylki ei lotkota.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=161452
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=161453
Kyllä se V6 kuulostaa ihan oikealta autolta :)
xK3a3dBNJi4
Näyttää aika suoralta kun vertaa siihen mitä se oli.
On se vaan terveemmän näköinen kun kylki ei lotkota.
Ex_inkkari
02.09.2014, 08:42
Näyttää aika suoralta kun vertaa siihen mitä se oli.
Jep, oli itseasiassa vajonut enemmän kuin tässä kuvassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=147065
Ex_inkkari
03.09.2014, 14:00
Kun oli aikaa valokuvien scannaukselta niin pientä hienosäätöä (lekalla) pakoputkeen. Vaimenin oli kummallisesti vinossa, tuli oikaistua ja käänsin putken pään alasuuntaan. On yllättävän paljon vaikutusta siihen millainen mekkala kabiiniin kuuluu, tuon putken asennolla.
Ex_inkkari
04.09.2014, 20:57
Jotta ei ihan toimeton päivä tämäkään niin piti käydä konehuoneessa turaamassa. Poistin käytöstä täysin turhan vesipumpun, autossahan on 550w letkulämppäri mikä on laitettu kennolta syylärin menevään letkuun, samassa letkussa vähän ennen syyläria oli asennettu pieni vesipumppu, joka käytännössä täysin turha ja vaati toimiakseen erillisen jatkojohdon ?
Joskin pumppu piti jättää paikoilleen, ei ollut mitään millä liittää letkut toisiinsa :) samalla vedin letkut paremmin konehuoneeseen ja tuli poistettua tuo turha viritys.
Tämän jälkeen sai sitten pestä konehuoneen kun jäähdytysnestettä vähän joka paikassa puljaamisen jälkeen.
Jotta ei ihan toimeton päivä tämäkään niin piti käydä konehuoneessa turaamassa. Poistin käytöstä täysin turhan vesipumpun, autossahan on 550w letkulämppäri mikä on laitettu kennolta syylärin menevään letkuun, samassa letkussa vähän ennen syyläria oli asennettu pieni vesipumppu, joka käytännössä täysin turha ja vaati toimiakseen erillisen jatkojohdon ?
Joskin pumppu piti jättää paikoilleen, ei ollut mitään millä liittää letkut toisiinsa :) samalla vedin letkut paremmin konehuoneeseen ja tuli poistettua tuo turha viritys.
Tämän jälkeen sai sitten pestä konehuoneen kun jäähdytysnestettä vähän joka paikassa puljaamisen jälkeen.
Kyllähän letkulämppärin kanssa usein käytetään tuommoista erillistä pumppua jotta se neste kiertäisi ja lämmittäisi koneen ja kabiinin, ilman pumppua lämppäri saattaa kiehuttaa ittensä paskaksi.
Niittenhän pitäisi toimia ihan yhdellä johdolla, olisko joku tunari ollu asialla?
Ex_inkkari
05.09.2014, 15:58
Kyllähän letkulämppärin kanssa usein käytetään tuommoista erillistä pumppua jotta se neste kiertäisi ja lämmittäisi koneen ja kabiinin, ilman pumppua lämppäri saattaa kiehuttaa ittensä paskaksi.
Niittenhän pitäisi toimia ihan yhdellä johdolla, olisko joku tunari ollu asialla?
Tämä oli tosiaan ostettu mistä lie, ottaa virtaa sellaisesta tupakansytyttimen liittimestä ? täytyy selvitellä siihen oikea pumppu ennen pakkasia. Tai vaihtaa koko paketti uuteen.
Ideoita mitä tuohon kannattaisi laittaa vai vaihtaa lohkolämmitin ?
Ex_inkkari
12.09.2014, 08:04
Chevyn kiillotus osa 1132.
Seuraavaksi vaihtuu virtalukko, toimii kyllä mutta on vain yksi avain ja se on niin kulunut että vääntyy puhalluksen voimasta. Ei kannata teettää avaimia kun lukkopesä on kuitenkin väljistynyt.
Tämä oli tosiaan ostettu mistä lie, ottaa virtaa sellaisesta tupakansytyttimen liittimestä ? täytyy selvitellä siihen oikea pumppu ennen pakkasia. Tai vaihtaa koko paketti uuteen.
Ideoita mitä tuohon kannattaisi laittaa vai vaihtaa lohkolämmitin ?
Asiaan kummemmin perehtymättä uskaltaisin sanoa että kyllä se letkulämppäri oikein toimiessaan pitäis olla ihan hyvä vaihtoehto. 4.3:sessa on kuitenkin vähän enemmän massaa lämmitettävänä kuin jossain 1,6 sierrassa joten jos se lämpö jakautuu koneeseen ja jäädyttimeen hyvin niin aina parempi... ei pitäis pakkasten haitata.
Itellä on tossa kempsussa edellisten tekemä sydeemi jossa on normi lohkolämmitin ja lisäksi erillinen lämmitin vielä öljypohjassa. Molemmat toimii samasta y-haarasta ja yhdellä pistokkeella.
:)
Ex_inkkari
14.09.2014, 09:26
Aamulla kävi outo käynnistys mishap, on aina lähtenyt käyntiin kun ajatus paitsi aamulla, aloin käynnistämään ja oli muka käynnistymässä mutta sammui kun veitsellä leikaten heti kun päästi avaimesta, toisella kerran myös. Kolmannella lähti, mutta ihan kuin kylmäkäynnistys olisi ollut hukassa hetkellisesti.
Tämän jälkeen ei ongelmia ?
toyota4x4
14.09.2014, 13:20
en kyllä näe minkäänlaista rakentamista tässä topikissa ,lähinnä 15 sivua pelkkää kuvallista huoltokirjaa ja tarrojen liimailua on jopa chevyn merkkikin saatu maalattua punaiseksi.
Ex_inkkari
14.09.2014, 14:06
en kyllä näe minkäänlaista rakentamista tässä topikissa ,lähinnä 15 sivua pelkkää kuvallista huoltokirjaa ja tarrojen liimailua on jopa chevyn merkkikin saatu maalattua punaiseksi.
Automyyjäkö se siellä taas huutelee, morjes vaan !! lahden pojalla irtosi alaleuka.
en kyllä näe minkäänlaista rakentamista tässä topikissa ,lähinnä 15 sivua pelkkää kuvallista huoltokirjaa ja tarrojen liimailua on jopa chevyn merkkikin saatu maalattua punaiseksi.
Ei mun yleens pitäis ottaa mihkään kantaa kun aina joku kumminkin suuttuu, mut kyllä tää ketju silti noi kriteerit täyttää. Projekti on pidempiaikainen ja auto tulee esiteltyä.
Ite en oo omia autoja tänne viittinyt ees laittaa koska joku hc offari siitä kuitenkin harmistuu kovin ja mielensä pahoittaa...
:)
Mukava näitä kaikkia on kuitenkin lukea!
Ex_inkkari
14.09.2014, 17:50
Ei mun yleens pitäis ottaa mihkään kantaa kun aina joku kumminkin suuttuu, mut kyllä tää ketju silti noi kriteerit täyttää. Projekti on pidempiaikainen ja auto tulee esiteltyä.
Ite en oo omia autoja tänne viittinyt ees laittaa koska joku hc offari siitä kuitenkin harmistuu kovin ja mielensä pahoittaa...
:)
Mukava näitä kaikkia on kuitenkin lukea!
Odota vain, autokauppias tulee kohta huutelemaan lisää ja ottaa kaverit mukaan :) mutta olet oikeassa, vaikka kuinka olisi poliittisesti korrekti niin aina joltain katkeaa selkäranka.
Alusta asti tätä on tullut seurattua joten jatka vain tarrojen liimailua :p
Alusta asti tätä on tullut seurattua joten jatka vain tarrojen liimailua :p
X2
Ex_inkkari
14.09.2014, 19:36
Alusta asti tätä on tullut seurattua joten jatka vain tarrojen liimailua :p
Laitetaan vähän parempaa tarraa niin puritaanit tykkää :)
Laitetaan vähän parempaa tarraa niin puritaanit tykkää :)
-Jatka vaan niin kuin haluat..! :cool: -Älä välitä noista kateellisista. :p
Ex_inkkari
19.09.2014, 15:27
Nyt on virallisesti chevyltä viety neitsyys, kävi metsässä. Ei mennyt edes peili rikki eli paremmat peilit kun foordeissa :) kuvia ei ole kun jouduin ajamaan mutta eräs HARBOR CRUISERS sälli oli todella otettu offihirmun kyvyistä :)
Sanoi että tuosta ei olisi päässyt etuveto Nissanilla :)
Ex_inkkari
22.09.2014, 18:42
Täytyykin raapustella kirje GM:n suunnitteluosastolle kun ovat tehneet sellaiset jarrut jotka toimii vielä yli 20 vuoden päästä, kehä III autojono teki äkkipysäyksen kun toinen kaista menee kiinni työmaan kohdalla. Katselin kaukaisuuteen ja ihmettelin kun jarruvaloja syttyilee, kun siirsin katseen eteen niin jono oli jo pysähtynyt ja MX 5 takavalot läheni.. kunnon lukkojarrutus märällä asfaltilla niin varmasti muut huomasi että jotain tapahtui :) mutta niin pysähtyi kun seinään, eikä mx:n takaluukkuun.
Ex_inkkari
01.10.2014, 06:58
Nyt tulee puritaaneille hienoja uutisia, RAKENTAMISTA !!
Syksyn projekti, lavakaari/rauta pitäisi väännellä, ei kylläkään minun toimesta mutta onneksi löytyy ihmisiä joilla on tällaisia mystisiä kykyjä :)
Nyt pitäisi vähän miettiä mallia, google auttaa siinä.
https://www.google.fi/search?q=chevy+bed+bar&biw=1920&bih=940&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=PoorVPHKMMfsaID1gfgP&ved=0CAYQ_AUoAQ
Ehkä joku tuollainen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=163411
young n dum
01.10.2014, 14:03
hei älä ny ihmeessä mitään tollasta hentoa lava kaarta teetä.. pitää olla suunnistus cup hyväksytty! :D
Ex_inkkari
01.10.2014, 14:15
hei älä ny ihmeessä mitään tollasta hentoa lava kaarta teetä.. pitää olla suunnistus cup hyväksytty! :D
En mää osaa suunnistaa...
En mää osaa suunnistaa...Paitsi sohvan ja jääkaapin (vessan), jääkaapin (vessan), väliä...
Ex_inkkari
01.10.2014, 14:41
Paitsi sohvan ja jääkaapin (vessan), jääkaapin (vessan), väliä...
Perimätiedon mukaan olen noillakin reissuilla eksynyt :)
Gary Grand
02.10.2014, 09:25
Perimätiedon mukaan olen noillakin reissuilla eksynyt :)
Et ole muuten ainoa..:D
Ex_inkkari
24.10.2014, 09:27
Vielä uupuu lavakari, nyt kun on ollut aikaa niin katselin korotus-sarjoja, nörppä kun korotteli omaansa muutamalla satasella :), jos chevyyn haluaa tehdä OIKEAN korotuksen niin työtön köyhtyy 1400€+asennus ja kyseessä 2" korotus johon tulee toki iskarit ja kaikki hilpetöörit.
Ei ihan heti tule koroteltua huvin vuoksi, eipä tuo alusta ole mihinkään kolistellut joten tarve aika vähäistä tällä hetkellä ja eikös ne tuuning korotukset ollut vähän no no :)
Autosta ei oikein raportoitavaa, mikään ei ole hajonnut tai hajoamassa. Peräöljyt pitäisi vaihtaa..
Ex_inkkari
04.11.2014, 15:32
Sisätuuletin on alkanut soittamaan huilusävelmiä, en tiedä onko joku hajoamassa vai onko roskaa kanavissa ja viheltelee sen takia :) Onko minkälainen projekti ottaa moottori irti ?
Gary Grand
04.11.2014, 15:39
Toisissa lähtee ruuvaamalla puhaltimen moottori/siivikko-paketti irti ja toisissa saa purkaa kojetaulua jonkin verran hanskalokeron kohdalta, että mahtuu vetämään sen ulos..
Ja tää siis koskee vaan Silverado-varustuksella olevia, vm. -89 ja -90 autoja joista mulla on kokemusta..:D -95 ja uudemmat on vielä kokeilematta.
Suurimman eron hommaan tekee puhaltimen moottorin taustapelti, jolla se on kiinni lämppärin kotelossa. Se pelti voi olla sentin-puolitoista lovettu yhdeltä sivulta ja toisissa se on jokseekin pyöreä laippa. Tää pyöreä versio ei tule rojua edestä purkamatta pois..:mad:
Oaan kun vaihdoin moottorin, niin leikkasin raakasti siivun siitä pyöreästä pellistä pois. Ihan vaan tulevia omistajia ajatellen..
Ex_inkkari
04.11.2014, 18:21
Toisissa lähtee ruuvaamalla puhaltimen moottori/siivikko-paketti irti ja toisissa saa purkaa kojetaulua jonkin verran hanskalokeron kohdalta, että mahtuu vetämään sen ulos..
Ja tää siis koskee vaan Silverado-varustuksella olevia, vm. -89 ja -90 autoja joista mulla on kokemusta..:D -95 ja uudemmat on vielä kokeilematta.
Suurimman eron hommaan tekee puhaltimen moottorin taustapelti, jolla se on kiinni lämppärin kotelossa. Se pelti voi olla sentin-puolitoista lovettu yhdeltä sivulta ja toisissa se on jokseekin pyöreä laippa. Tää pyöreä versio ei tule rojua edestä purkamatta pois..:mad:
Oaan kun vaihdoin moottorin, niin leikkasin raakasti siivun siitä pyöreästä pellistä pois. Ihan vaan tulevia omistajia ajatellen..
Vika paikallistettu ja korjattu, vivusto oli irronnut läppäkoneistosta ja ikkunoille ilmaa ohjaava oli toimeton ja sellaisessa asennossa että pisti viheltämään :)
Ex_inkkari
11.11.2014, 13:08
Tuohon aikaan nykyiset luokitukset (M1, N1 jne.) oli vielä tuntemattomia.
Vetopainoinahan jenkeissä usein just tuo tuhannen paunaa = 454 kg.
Ei muuta kun maakaasuputeli lavalle ja autoilemaan huokealla/ympäristöystävällisesti.
Onko mitään mieltä muuttaa maastopakettiautoksi ?
Onko mitään mieltä muuttaa maastopakettiautoksi ?
Semmosekshan se tulkitaan muutenkin. En minä ainakaan yhestä otteen G-kirjaimesta maksais montaa kymppiä kun se ei vaikuta mihinkään mitenkään.
Ex_inkkari
11.11.2014, 21:14
Semmosekshan se tulkitaan muutenkin. En minä ainakaan yhestä otteen G-kirjaimesta maksais montaa kymppiä kun se ei vaikuta mihinkään mitenkään.
Tuota juuri mietin että miksi tuo tulkitaan tuolla muu luokalla.
Ex_inkkari
20.11.2014, 10:47
Juhlapäivä lähestyy, 23. tulee vuosi täyteen lavarottelon hankinnasta. Pitäisikö vahata tai laittaa uusi tarra ? Vai pistää myyntiin :)
Lavakaaren hehkutus oli hieman aikaista, edistyy hitaasti mutta varmasti ..kai ? kun ei ole omissa käsissä niin edetään tekijän aikataululla.
Muttereita voisi tietenkin kiillotella ja kommentoida niiden kiillottamista niin saisi itselle vähän palstastatusta. Autosta ei raportoitavaa käy ja kukkuu ilman teknisiä ongelmia.
Bensankulutus on jämähtänyt siihen 11-12l nurkille, ei voi edelleenkään sanoa kovin janoiseksi autoksi, kai on niiltäkin osin kunnossa. Käynnistys tupraukset ovat oikeastaan ainoa "riesa" mutta katsotaan nyt pitäisikö sille tehdä jotain.
edit: kävin tänään jamantilla tutustumassa posilock sydeemiin, voisi olla ihan fiksu vaihtoehto tuon vahapatruunan tilalle.
IRR3pm-i2v8
Vielä uupuu lavakari, nyt kun on ollut aikaa niin katselin korotus-sarjoja, nörppä kun korotteli omaansa muutamalla satasella :), jos chevyyn haluaa tehdä OIKEAN korotuksen niin työtön köyhtyy 1400€+asennus ja kyseessä 2" korotus johon tulee toki iskarit ja kaikki hilpetöörit. Mullahan ei tuo maksanut kuin 140€ jouset taakse ja se oli siinä ;) Tosin pidin alkuperäiset iskarit edessä ja takana. Edessä ongelmana on että erillisjousituksen ulosjoustoon ei auta edes pidemmät iskarit. Takana jos vaihtaisin pidemmät iskarit niin saisi hieman lisää joustoa. Tosin kuskin puolella ongelmana on tuo poikittaistuki mikä tulee seuraavaksi vastaan. Irroittamalla alkuperäisen iskarin saan n.3cm lisää joustoa kuskin puolelle taakse ja sen jälkeen tuo poikittaistuen rajoitin tulee vastaan. Eli ei ole taakse myöskään mitään järkeä ostaa uusia iskareita. Tuolla kun ei kuitenkaan mitään hardcore offia ajella. Voin suositella samanlaista korotusta. Näyttää hienolle, mutta ei maksanut paljoa :D Sain myös takaluukkuun hienon Ironman tarran ;)
Ex_inkkari
21.11.2014, 15:02
Mullahan ei tuo maksanut kuin 140€ jouset taakse ja se oli siinä ;) Tosin pidin alkuperäiset iskarit edessä ja takana. Edessä ongelmana on että erillisjousituksen ulosjoustoon ei auta edes pidemmät iskarit. Takana jos vaihtaisin pidemmät iskarit niin saisi hieman lisää joustoa. Tosin kuskin puolella ongelmana on tuo poikittaistuki mikä tulee seuraavaksi vastaan. Irroittamalla alkuperäisen iskarin saan n.3cm lisää joustoa kuskin puolelle taakse ja sen jälkeen tuo poikittaistuen rajoitin tulee vastaan. Eli ei ole taakse myöskään mitään järkeä ostaa uusia iskareita. Tuolla kun ei kuitenkaan mitään hardcore offia ajella. Voin suositella samanlaista korotusta. Näyttää hienolle, mutta ei maksanut paljoa :D Sain myös takaluukkuun hienon Ironman tarran ;)
Haist !! Chevyyn ei saa 140€ edes uskottavaa offroad tarraa. Jousto ei ole ongelma, runko joustaa jo saman verran kun sulla koko alusta :) mutta kuten sanottu, eipä ole korotukselle käyttöä tällä hetkellä. Hyvin sujahtaa katukivetykset alta ja vinoparkki paikallisen kaupan pihan rotvalliin, oon mää saatanan kova offroud miäs :)
Ex_inkkari
24.11.2014, 11:35
On mattoa, varmasti paremman näköiset kun leikkaa liimaa matot jostain aaltopahvista :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=166808
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=166809
Gary Grand
24.11.2014, 11:50
Onpas veikeän näkönen tuolla karvalakkisisustalla.. Eli siis tuolla kumimatolla.:)
Mulla kun on kaikki jenkit ollut karvalankamatolla, niin en tuollaseen näkyyn osannu varautua ollenkaan.:D
Ei sillä, etteikö olis paljon parempi kuin nuo vettä ja paskaa sisäänsä imevät keksinnöt..:mad:
Edith: Nyt kun tarkemmin mietin, niin en oo varmaan koskaan moista mattoa edes nähnyt?!?
Ex_inkkari
24.11.2014, 11:55
Onpas veikeän näkönen tuolla karvalakkisisustalla.. Eli siis tuolla kumimatolla.:)
Mulla kun on kaikki jenkit ollut karvalankamatolla, niin en tuollaseen näkyyn osannu varautua ollenkaan.:D
Ei sillä, etteikö olis paljon parempi kuin nuo vettä ja paskaa sisäänsä imevät keksinnöt..:mad:
Edith: Nyt kun tarkemmin mietin, niin en oo varmaan koskaan moista mattoa edes nähnyt?!?
Se on Suomen huonoiten varusteltu Chevy, silverado miehet puistelee päätään ja yökkäilee kulman takana :) helppo pitää puhtaana mutta on koko ajan likaisen näköinen.
Gary Grand
24.11.2014, 12:07
Se on Suomen huonoiten varusteltu Chevy, silverado miehet puistelee päätään ja yökkäilee kulman takana :) helppo pitää puhtaana mutta on koko ajan likaisen näköinen.
Älä ny!
Sullahan näkyy olevan mittarivalojen himmennyskin siinä?!? Luxusta..:cool:
Varmaan jo yks varuste enemmän, kuin samanikäsessä ooppelissa:D
Ex_inkkari
24.11.2014, 12:12
Älä ny!
Sullahan näkyy olevan mittarivalojen himmennyskin siinä?!? Luxusta..:cool:
Varmaan jo yks varuste enemmän, kuin samanikäsessä ooppelissa:D
Ja portaaton tihku :) mutta siinä ne sitten taitaa olla.
Saako noilla chevy matoilla emännän märäksi? Vai isännän kovaksi? Seuraavaksi ne ovivalot ;) Niillä saa ainakin emännän märäksi.
Ex_inkkari
25.11.2014, 08:13
Saako noilla chevy matoilla emännän märäksi? Vai isännän kovaksi? Seuraavaksi ne ovivalot ;) Niillä saa ainakin emännän märäksi.
Se voi olla että kumi tai nahka toimii toisilla, itsellä ne toimii lähinnä kenkien alla keräämässä kurapaskaa. Mutta kiva että tykkäät :)
Ex_inkkari
25.12.2014, 12:15
Tuli sitten talvi Chevyllekkin :)
http://esory.kuvat.fi/kuvat/Chevrolet+4x4/AKD_1157.JPG/_bigthumb.jpg (http://esory.kuvat.fi/kuvat/Chevrolet+4x4/AKD_1157.JPG)
Ex_inkkari
18.01.2015, 11:37
Tänään tuli ajettu Chevy ojaan mutta oli hieman pakkorako kun oli ainut reitti pois kiipelistä. Jäisellä tiellä liukui noin 20km/h vauhdista penkkaan ja siihen sitten 2 pyörää jäälle kuin täi tervassa. Nelkku päälle ja aloin etupyöriä vekslaamaan niin keula valui koko ajan syvemmälle ojaan. Hetken päästä keula oli niin pitkällä ojan puolella että sai molemmat pyörät pitoa ja lappu lattiaan, 10-15m ojanpohjaa ja lumivallin läpi takaisin tielle like a boss :)
Citymaasturointi on kivaa.
Ex_inkkari
07.04.2015, 08:52
Tämän kevään suunnitelmat Chevyn suhteen.
Pitäisi meistää runkonumero ja käydä vahvistamassa
Hommata pakosarjat että saa uuden Y putken laitettua ja happitunnistin.
Takakaariin korjauspalat ja pari pientä paikkaa pelteihin.
Talvi meni ilman ongelmia, ei ilmennyt mystisiä vikoja / ongelmia.
Tai sitten myyntiin :)
Myyntiin vaan ja siirryt korean ihmeisiin. Ne on ainakin halpa ja helppo korottaa.
Ex_inkkari
22.05.2015, 18:44
Hyvin kulkee pyörät mukana :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=176263
PunisherFIN
09.06.2015, 07:11
vitut mihkää myyntiin hyvää autoo :D
kerkes chevy olla yhen yön parkkiksella ni aamulla oli naapuri taas nirisemässä, meil menikii ihan hyvin yhteiselo siihe asti kunnes hommasin taas letukan.. ruvettava avaamaan putkistoa et saa sen huomion viel paremmin ku kerran naukuu prkl :D
ootkos inkkari hommannu jotain dokumenttia et minkä kokosta rengasta näihin 1500 alustasiin saa laittaa alle?
Gary Grand
09.06.2015, 07:14
ootkos inkkari hommannu jotain dokumenttia et minkä kokosta rengasta näihin 1500 alustasiin saa laittaa alle?
En oo inkkari, mutta suurin alkuperäinen koko on 265/75R16 -> 33" menee nykyisillä säännöillä.
Ja mahtuu pyörimäänkin pikku sipistelyllä.
Ex_inkkari
09.06.2015, 07:26
vitut mihkää myyntiin hyvää autoo :D
kerkes chevy olla yhen yön parkkiksella ni aamulla oli naapuri taas nirisemässä, meil menikii ihan hyvin yhteiselo siihe asti kunnes hommasin taas letukan.. ruvettava avaamaan putkistoa et saa sen huomion viel paremmin ku kerran naukuu prkl :D
ootkos inkkari hommannu jotain dokumenttia et minkä kokosta rengasta näihin 1500 alustasiin saa laittaa alle?
Samaan olen päätynyt Grandin kanssa, 33" alle leimattu. Pikku sipistely tarkoittaa eteen joko sauvojen kiristelyä tai ihan oikeaa korotusta. Puskurien kulmat tulee jo 31" aika likelle ja kuraläppiin hipaisee kun kääntää rengasta, muuten tilaa tuntuu olevan tarpeeksi.
Joustoissa ei ota kiinni mihinkään vielään 31" vaikka vääntäisi minkälaiseen solmuun :)
Gary Grand
09.06.2015, 07:47
Tuossa 265/75R16 alla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=591&pictureid=122910
Nuo 265 kumit oli siinä RPO:den mukaan ollut tehtaalta lähtien.
Tuossa sama auto ilman korotuksia Mitsun aluilla, 33" palloilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=591&pictureid=177037
Kumit raappasi kiinni puskurin takakulmaan. Ei muita kontakteja. Ongelma ei ratkennu pelkällä jousien kiristelyllä.
Sitten vielä Subbari 35" kumeilla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=591&pictureid=177036
Nuo vaatii jo puskurin pilkkomista, lokarin takanurkan viistoamista, 30mm korikorotuksen ja sisälokarin taputtelua takaa.
Tuo käsittämätön korinkorotus oli autossa valmiina. Itse laittasin heti suosiolla 2", tai enemmän..
Puskurihan on ihan jotain muuta kuin alkuperäinen.:D Jenkit on tehny customointia sille.. Rankalla kädellä.
Ex_inkkari
09.06.2015, 07:49
Piti vielä lisätä että ei ole tietoa onko 500kg ja 760kg alustan osissa eroja muuta kuin takajouset ja vaikuttaako renkaan mahtumiseen, erinlaisia legedoja on netti täynnä siitä mitä eroja edessä olisi verrattuna kevyempän alustaan ?
edit: on muuten eroa aika paljon grandin kuvia kun katsoo, omassa tuntuu olevan paljon vähemmän tilaa edessä ? ohessa siis 265/70/16
http://esory.kuvat.fi/kuvat/Chevrolet+4x4/WP_20140902_09_05_14_Pro.jpg/_bigthumb.jpg (http://esory.kuvat.fi/kuvat/Chevrolet+4x4/WP_20140902_09_05_14_Pro.jpg)
Gary Grand
09.06.2015, 08:02
Tuolta löytyy aika hyvin dataa:
https://www.gmheritagecenter.com/gm-heritage-archive/vehicle-information-kits.html
PunisherFIN
09.06.2015, 21:12
lainaan ny topiccia, mut saakos tuohon 1500:n mitekää kantavuutta otteeseen lisää? miulla joku rapa 450kg ni eihä siihe saa edes kaljalaatikoita vkl reissua varten :D
tuosson ny 33" buckshotit jollain -30ET vanteella..
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/p180x540/11390374_10200665225109012_3851667178084651749_n.j pg?oh=92b53933c4e4b2d4f880ccd275103582&oe=55E9E082
Ex_inkkari
10.06.2015, 06:49
Parin tuuman korin korotus ilmeisesti tuossa punaisessa kottikärryssä :) kevennät vaan autoa niin mahtuu enemmän kaljaa mukaan. Puuttuuko pyöränpultteja vai näenkö väärin.
PunisherFIN
10.06.2015, 22:48
puuttuu, yks pinnapultti poikki tuossa edestä. pitää aamulla mennä kerjuulle tuohon paikalliseen jenkkiautojen erikoisliikkeeseen jos löytys hyllystä. jos eivät maltaita maksa niin vaihdan tuohon nurkkaan kaikki, kielii hiukan et jos yks on poikki niin sillon ne muutkin on ottanu kipeetä..
tuossa on todnäk joku lähemmä 3" korikorotusta, ainakin helevetilliset nylon tangot on korin ja rungon välissä, korottaahan tuota pitäs viellä hiukan että sais laskeutua kopista, eikä laskeutua koppiin :D
Ex_inkkari
21.07.2015, 16:48
Tänään aloitettu katsatus rumban aiheuttamat toimenpiteet, Jamantin avustuksella löytyi runkonumero, saatiin päästömittaus ja ostin öljynsuodattimen :) tuossa oli jo 60% listasta mitä pitää tehdä.
Vielä uupuu uudet jousenkannattimet, mutta tämäkin projekti näyttää melkein tehdyltä kun saa hierottua yksityiskohdat kuntoon. Samalla varmaan uusitaan siellä vararenkaan alla olleita poikkipalkkeja, ovat jo kohtuu räävittömässä kunnossa.
Ehkä tuolla vielä yksi vuosi ajetaan ?
Gary Grand
22.07.2015, 09:25
Tuon takapalkin teko ei ole kummoinen homma, jos löytyy peltiä ja rälläkkä.
Vanhan poissaaminen otti melkein yhtä kauan..:mad:
Lähtökohta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=591&pictureid=178898
Ja lopputulos:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=591&pictureid=178899
Vähän nihkeesti näkyy tuolta puskurin alta, mutta kunnon kuvaa siitä ei ollutkaan.:o
En alkanut noita jumiinruostuneita vararengashissejä enää sinne värkkäämään, niin pääsi paljon vähemmällä reikien nakertelulla.:D
Ex_inkkari
22.07.2015, 09:29
Takapalkissa ei ole vikaa vaan niissä palkeissa mitkä risteilee siinä hissin kohdalla, vai onko ne edes tärkeitä osia, siinähän menee jotain 3 palkkia Z muodossa rungon välissä.
Jos ei ole tärkeitä niin heitetään pois kokonaan ?
Gary Grand
22.07.2015, 09:34
Ne suorat u-"palkit" on vaan sen vararenkaan tukitankoja..
Jos et rengasta siellä paskassa roikota, niin pois vaan..
EDIT:
Tai jos niitä siellä haluaa viljellä, niin vaihtaa vaan huonekaluputkea tilalle..
Ex_inkkari
22.07.2015, 09:37
Ne suorat u-"palkit" on vaan sen vararenkaan tukitankoja..
Jos et rengasta siellä paskassa roikota, niin pois vaan..
EDIT:
Tai jos niitä siellä haluaa viljellä, niin vaihtaa vaan huonekaluputkea tilalle..
No niin, on välillä hyvä kysyä, olisi ollut turhaa työtä niitä rakennella uudestaan :) juu ei ole rengasta siellä enään.
Ex_inkkari
22.07.2015, 19:19
Projektikuvia perkele että ei ole pelkkää tarrojen liimaamista :) näin huolletaan miesten autoja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=178932
Irroitettu tänään myös yksi niistä rengashissin palkeista, toinen pää oli jo irti ja hakkasi välillä runkoon, kiitos herra ruosteen.
Ex_inkkari
02.08.2015, 08:07
Nyt se on nähty, GM tuotteet korjautuu myös itsestään. Öljynpainenmittari joka on hakannut mittarin reunaan 2 vuotta, lopetti ja näyttää tasaisia lukemia ilman käsittämätöntä hyppelyä :) tästä seuraa kysymys.
Kylmänä näyttää 200 kba ja hieman laskee siitä lämpimänä, öljyt on 10/40w. Onko noin vähän ajaetulle ja tiiviille koneelle OK lukema ? :)
Kylmänä näyttää 200 kba ja hieman laskee siitä lämpimänä, öljyt on 10/40w. Onko noin vähän ajaetulle ja tiiviille koneelle OK lukema ? :)
Muistaakseni n. 6psi on alaraja, sen jälkeen pitäis painevahdin sammuttaa moottori.
Voishan ne paineet kylmänä olla hieman korkeammatkin, mutta kyllä tolla vielä pärjää.
Lämpinä jos alkaa putoo alle 10psi, niin sit kannattaa jo huolestua.
Ja vaikka kone on ulospäin tiivis, voi se silti sisältä olla jo väljä. Samoin vähän ajettu voi olla huonon huollon/raskaan rääkin takia kulahtanut.
Ex_inkkari
02.08.2015, 16:15
Ja vaikka kone on ulospäin tiivis, voi se silti sisältä olla jo väljä. Samoin vähän ajettu voi olla huonon huollon/raskaan rääkin takia kulahtanut.
Kysymyksessä oli tippasen sarkasmia mukana, eihän tuo kone ole kumpaakaan enään noilla kilometreillä :)
Ex_inkkari
05.08.2015, 18:07
Perkeles, on niin uutta ja kiiltävää että kehtaako noita edes autoon laittaa ? 94€ kipale, on halpaa patarautaa !
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=179451
Gary Grand
05.08.2015, 22:27
...hintahtavia..
Ex_inkkari
06.08.2015, 06:01
...hintahtavia..
Nostan auton arvoa asentamalla mahdollisimman kalliita osia, myyntikikka nääs :)
...hintahtavia..
http://urbaanisanakirja.com/word/hintahtava/
Ex_inkkari
06.08.2015, 17:49
http://urbaanisanakirja.com/word/hintahtava/
Gary viittaa ilmeisesti että uudet osat on vähän GAY ? tai siinä pitäisi lukea hinnahtava ?
Gary Grand
06.08.2015, 19:57
:D:D:D
Tää nyt on ihan omaa kieroutunutta kielioppia..
onhan nuo vähän tollaset mustan nahan :rolleyes::D
näköset ja lisäks pirun arvokkaat :eek::confused:
:D:D:D
Tää nyt on ihan omaa kieroutunutta kielioppia..
onhan nuo vähän tollaset mustan nahan :rolleyes::D
näköset ja lisäks pirun arvokkaat :eek::confused:
PERVO!!!
Ex_inkkari
08.08.2015, 20:43
Laitetaan ihan ensimmäiseksi Temelle ISO kiitos, sain käyttää tallia, työkaluja ja temen tarjoamaa apua teknisissä "ongelmissa". Pitkä päivä kun rauhalliseen tahtiin purettiin autoa, auto seisoi tolpan nokassa työpäivän verran. Ei ollut ihan amerikan temppu vanhojen osien irroittaminen, siinä sai ex_inkkari tehdä ihan hartiavoimin töitä ennen kun oli palikat lattialla.
Teme taikoi lattialla ja pöydillä olleista osista uudet puslat, tuli ihan nailonia ja metalliputki sisälle, melkein kun olisi kaupasta ostanut :) autosta lähti kaikki ylimääräiset kolinat ja paukkeet, siitä tuli niin hyvä että täytyy päräyttää hinta kohdilleen myynti-ilmoitukseen tai lopettaa koko myyminen.
Samalla leikeltiin se läpensä ruostunut rengashissi takaosasta pois, hieno tuli !!!
Kuvia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=179639
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=179640
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=179641
Laitetaan vielä ISO kiitos Temelle !!
ps: tallin nurkassa möllötti outo aparaatti volvon koneella, mitähän siitäkin tulee :)
Sustahan saattaa vielä tulla autonkorjaaja!! Lähtikö kynsiä??
Ex_inkkari
08.08.2015, 21:19
Sustahan saattaa vielä tulla autonkorjaaja!! Lähtikö kynsiä??
Ei tällä kertaa, ei edes mustelmaa :)
Oliko vanhat vielä yhtenä palana? :)
Ex_inkkari
08.08.2015, 21:30
Oliko vanhat vielä yhtenä palana? :)
Ei ollut, ne oli murentunut uudestaan eri kohdasta, ei ihme että alusta piti hieman kolinaa ja ylimääräistä pauketta TAAS :) tullessa oikein vetelin hiekkatiellä montuista ja ei mitään takapäästä, ihme vaikutus sillä että osat on kiinni tosissaan.
Runko oli ikäisessä kunnossa, ei löytynyt mitään sellaista mistä pitäisi huolestua, pinta ruostetta pääasiallisesti sen varapyörän paikan ympärillä.
Gary Grand
08.08.2015, 21:33
Ei tällä kertaa, ei edes mustelmaa :)
Sitten tätä ei lasketa..
Ex_inkkari
08.08.2015, 21:35
Sitten tätä ei lasketa..
Korjataan, tuli pieni verta vuotava haava !!
Ex_inkkari
10.08.2015, 07:54
Käyty tänään 10.8.15 katsatuskonttorilla, HYLÄTTY !!
- jarruletku edessä oikea !
Siinä ne ongelmat sitten olikin :)
Valoja voisi kuulemma kääntää vähän ylöspäin (nämä säädetty jo mutu tuntumalla), etulaakerien välys tarkistaa.. suullisia huomautuksia olivat nämä ei uusintatarkastusta näiden takia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=12&pictureid=178932 Jaa Chevy on tuollainen kauramoottorilla käyvä yksilö. Mitä tuo öljykannu tuossa tekee? Eikö siinä pitäisi olla joku Koffin tölkki tms tuomassa vähän uskottavuutta?
Valoja voisi kuulemma kääntää vähän ylöspäin (nämä säädetty jo mutu tuntumalla), etulaakerien välys tarkistaa.. suullisia huomautuksia olivat nämä ei uusintatarkastusta näiden takia. Mulla on muuten himassa tuollainen valomittari vai mikä onkaan viralliselta nimeltä. Mutta sillä saat tosiaan nuo valot säädettyä kohdilleen. Voin lainaa sitä ja ruuvaria niin saat valot kohdilleen. Homman joudut tekemään katoksessa tai pihalla, joten jonkin asteen säävaraus kannattaa varata.
Ex_inkkari
11.08.2015, 13:32
Lamput on ihan ok, kun ei niistä merkintää tullut tai korjauskehoitusta :) jopa amerikkalaisiin pitää vaihtaa öljyt, ei sinne mitään kaljaa kaadeta.
jopa amerikkalaisiin pitää vaihtaa öljyt, ei sinne mitään kaljaa kaadeta. Motor uppia sinne pitäs laittaa. Se toimii amerikkalaisissa moottoreissa ja ei kaipaa öljyn vaihtoa.
Ex_inkkari
12.08.2015, 09:58
Motor uppia sinne pitäs laittaa. Se toimii amerikkalaisissa moottoreissa ja ei kaipaa öljyn vaihtoa.
Alkaa selviämään miksi sulla ei autot kestä :)
Toisin kun Nerdo tuossa neuvoo niin öljyt vaihdettu säännöllisesti, oikeilla öljyillä. Ei ole tarvinnut vielään lisäaineita koneeseen kaataa :) toki paksumpaa öljyä käytän nykyään (10/40w) kun ei uudesta koneesta ole enään kyse.
Ex_inkkari
16.08.2015, 09:36
Kuka muistaa ulkoa minkä kokoisella mutskulla etunapa on kiinni, voisi vähän kiristää mutta ei löytynyt talosta niin isoa hylsyä ?
Gary Grand
16.08.2015, 10:22
Kuka muistaa ulkoa minkä kokoisella mutskulla etunapa on kiinni, voisi vähän kiristää mutta ei löytynyt talosta niin isoa hylsyä ?
36
Ex_inkkari
16.08.2015, 10:29
36
Kiitos !! (36mm on hieman väljä, vaatii tuumasen)
Tämän auton tarina loppu 22.8.15 omalta kohdalta, jatkoi matkaa seuraavalle omistajalle !
Chevyforlife
24.08.2017, 21:01
Niin on samasta tehtaasta siusta tullut kuin omassa astrossa, aina rattia myöten!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6551&pictureid=149009
Eikös ton makun sais tarvittaessa myös tuohon ratain vieriseen tavara koteloon aika siististi ja olisko tossa lämppäri vipujenkin alla tilaa riittävästi jos ei halua säilytys lokeroita vähentää?
t. Ismo Ämmä
Juu u samasta tehtaasta ne on mutta silti esim 4X4 astroon ei sovi mikään osa etupäästä suoraan blazerista tai chevyn pick-upeista. Koitin pitkään etsiä tietoa mutta kun piti EX- 4X4 astroon upottaa saman ikäisen blazerin jakis niin eipä menekään ihan heittämällä, saa koko etukelkan ottaa blazerista astroon. Jotkut alustan hilppeet sopii. Enimmäkseen sisustan osat.