View Full Version : dodge ram kokemuksia
Mäkin jouduin hylkäämään Dodgen parkkipaikalle, enpä muista koska olis viimeksi joutunut kävelymieheksi. Virtalukko hajosi.:o
Oisit vetäny rautalangalla sammuttimen ylös ja hyppyjohdolla startilta käyntiin :D Tosin jos virtalukko hajos niin ettei rattilukkokaan aukee niin sitten vähä huonompi :rolleyes:
Mäkin jouduin hylkäämään Dodgen parkkipaikalle, enpä muista koska olis viimeksi joutunut kävelymieheksi. Virtalukko hajosi.:o
Miten se hajosi? Avain pyörii "holtittomasti" virtalukossa? Näissä on ns. tyyppivikana se, että virtalukon lukkopesän pohjasta lohkee pala pois. Ja sitten avaimen liike ei enää riitä starttaukseen. Virrat voi saada vielä päälle. Itse virtalukonpohja saattaa olla vielä ehjä.
luppakorva
08.04.2014, 19:47
Just tolleen yllä kuvatusti hajosi. Piti vaan hakea reikäpäätorksi, että sai lukon irti. Uuden lukon ostin hyllystä South West Tradelta Hämeenlinnasta.Nyt on kyllä eri avain virtalukkoon ja oveen.
Minkä verran porukka on ajellu moottori öljyillä? Ite kävin tänään ostamassa pöntön kun kahtelin että 10tml on körryytetty.
Vielähän tuo öljynnäköstä ja tuntosta on ja paineetki 40 yli.
dodge ram pystyputket
09.04.2014, 18:06
Minkä verran porukka on ajellu moottori öljyillä? Ite kävin tänään ostamassa pöntön kun kahtelin että 10tml on körryytetty.
Vielähän tuo öljynnäköstä ja tuntosta on ja paineetki 40 yli.6000 mailia.
Osaako joku noin äkkiseltään sanoa minkä piuhojen väliin pitäisi kytkeä katkaisija että saa turpaanin lukon napilla pelaamaan, kun ei tähän väliin kiinnosta ruveta sähkökaaviota tutkiin? Laite on vm 95 ja ennen kuin rupeaa tulemaan juttua laatikon kestosta, niin pitäisi kestää :D
Osaako joku noin äkkiseltään sanoa minkä piuhojen väliin pitäisi kytkeä katkaisija että saa turpaanin lukon napilla pelaamaan, kun ei tähän väliin kiinnosta ruveta sähkökaaviota tutkiin? Laite on vm 95 ja ennen kuin rupeaa tulemaan juttua laatikon kestosta, niin pitäisi kestää :D
PCM liittimeltä etsit pinnin nro. 54 josta lähtee oranssi johto jossa musta raita. Sen rosvoat tai vastaavaa, mutta lopullisessa kokoonpanossa se ei saa olla poikki. Tätä johtoa sitten vaan katkasijan kautta maadotetaan niin lukko menee kiinni. MUTTA ei aukee muuta kun katkasijasta..
Tässä sama vielä lontooksi, linkin alareunassa..
http://www.tstproducts.com/Torque%20Converter%20Lockup%20Switch.pdf
PS. vakio automaattikin rykii hienosti vaihteet päälle kun pakkonappi päälle, D päälle ja paikaltaan kaasu pohjaan.. :D:D
BJ-40/76
09.04.2014, 21:44
PCM liittimeltä etsit pinnin nro. 54 josta lähtee oranssi johto jossa musta raita. Sen rosvoat tai vastaavaa, mutta lopullisessa kokoonpanossa se ei saa olla poikki. Tätä johtoa sitten vaan katkasijan kautta maadotetaan niin lukko menee kiinni. MUTTA ei aukee muuta kun katkasijasta..
PS. vakio automaattikin rykii hienosti vaihteet päälle kun pakkonappi päälle, D päälle ja paikaltaan kaasu pohjaan.. :D:D
Olenko sisäistänyt väärin? Tuossa villeri:n loppukaneetissa, hymiöillä toki: "vakio automaattikin rykii hienosti vaihteet päälle kun pakkonappi päälle, D päälle ja paikaltaan kaasu pohjaan.. :D:D"
Tuossa tilanteessa on käsittääkseni 3 kohtaa, mikä särkee laatikon a) Laatikon öljynpaine alhainen; b) Turbiinin "jousto" puuttuu, siis iskumaisia rasituksia; c) Kaikki luisto tapahtuu kytkinpakoissa (ja -pannassa?), siis kitkapinnat kuumenee, ei "turbiinin" öljy, jota jäähdytetään, PAHIMMILLAAN vanhoissa automaateissa juurikin tuon paineensäätimen ohivirtausventtiilin kautta kulkiessa; siis jos paineet "pyydettyä vähempänä"; öljy ei virtaa jäähdyttimen kautta ollenkaan)
Ja käsittäkseni tuo turbiinilukko pakko-ohjattuna tarkoittaa seuraavaa:
Sillähän haetaan sitä, että kone kävisi pienemmillä kierroksilla (ja turbiinin hydrostaattiset?? häviöt olisi pienemmät) Ja kun koneen kierrokset on pienemmät, myös automaatin öljypumpun kierrokset pienemmät -> siis pienempi tuotto; ja vielä siitä pienemmästä tuotosta osa menee turbiinin lukitukseen; siis laatikon öljyntarve (L/min) kasvaa ja öljypumpun tuotto (L/min) pienenee. Toki asiaa hivenen helpottaa tuo turbiinin "momentinmuunnin" ominaisuuden puuttuminen silloin, kun turbiinilukko ei luista.... Mutta koska noissa 5,9 cumminssin automaateissa on käsittääkseni kestävyysongelmia, jopa vakioissa, niin ajettelin kommentoida/kysyä.
Ja korostan vielä, että tuosta k.o automaatista ei käytännössä kokemusta, mutta juuri nyt oma 730 tkm ajettu suora 6 syl. 170 hv suorasuihkudiesel saa vetolevyyn toisen turbiinin, turbiinin lukko alkoi luistaa, vaikka paineet on ok...
No siis hommahan menee niin että paikaltaan kun D:llä lähtee pakkonappi päällä ja vielä petaali lattiassa niin kakkosella lukko vasta kytkeytyy ja se kerkee ottaan vakio laatikolla ja venttiilikoneistolla jo sen verran vauhtia ettei se vedättämiseksi mene. Menee sitten vaan 3 ja 4 päälle niinkun vanhassa valmetissa pikavaihteet :D ja vielä kun kaasu on lattiassa niin laatikon linjapaineet ovat tapissa.
Ajoin tolla omallani silloin 1.5v niin, että laatikko luisti nelosella jos kiihdytti pintakaasulla. Kaasu lattiassa laatikko ei luistanu, koska linjapaineet korkeemmat. Myös TPS kenkkuili joten pudotteli lukkoa vähän väliä pois. Laitoin sitten pakkonapin, että sai pidettyä lukon päällä kunnes sitten laitoin uuden TPS potikan.
Melkein jos nyt olis automaatti vielä tossa omassa niin laittaisin ylivaihteellekkin pakkonapin. Jos lootan sähköt alkaa kenkkuilemaan niin sais väkisin ajettua vielä kotiin ilman suurempia huudattamisia.
Ja mitä tulee vielä tohon edelliseen PS. kommenttiin niin kukin runnokoon romujaan miten tykkää.
Yö tallilla feat rampakalakatti...
Sain syylärin tigattuu, öljynlauharin vaihdetuu ja sähköflektit asennettua. Moottori tuli pestyä ennenkuin aloitin, välttelin suihkimasta sähköjen päälle ja ihsn hyvin se talliin tuli ajamalla. Mutta sitte ku yöllä ois pitäny lähtee kotia ni eihän tää saatana meinaa enää käydä.:D Luin että muillakin on ollu aikapaljo ongelmia. Saa nähä millon on tarpeeks kuiva 2 hallipuhallinta mulla siin tohottaa ja liittimet on irti mutta vielä ei oo tapahtunu mitää. Huonolla tuurilla saattaa olla railipaine anturi ainaki palanu. Nimimerkillä ois tässä muutaki tekemistä :D
Samsonite
10.04.2014, 09:12
http://www.youtube.com/watch?v=8wgxbQjgVbM :D
Kiitokset Villerille nopeasta vastauksesta.Kyllähän sitä pakko lukkoa voi käyttää vakiossakin järjen kanssa ja pitäisi kestää. Itsellä juuri laitettu 3levyinen billetti turbiini, billetti akselit, hiilikuitupannat ja sorvattu reippaasti tilaa lisälevyille, shift kittiä jne muuta epäoleellista. Täytynee korjata lisää jos hajoaa :D
Ja edittinä vielä sen verran tps huijaus potikan laitoin kanssa, onneksi ei ole laatikossa kuin kaksi sähkötoimista osaa.
Nappilukko on melkein pakko olla koska kun mittarissa on tarvittava 80kmh niin todellisuus lienee jonkunverran yli 100 kmh
Juu kato kysy mitä vaan niin kyllä vastaus aina jostain löytyy :D
Juu kato kysy mitä vaan niin kyllä vastaus aina jostain löytyy :D
:D
Lähti se toimimaan, piti ottaa fca ja railipaineanturi kokonaan pois. Sitte ravistaa vettä pois ja vuoronperään lämpöä. Vaan ihmeen monta tuntia sieltä vettä tulikin, aina muutama tippa kerrallaan. Silti jäi vikavalot palamaan ja vähän pätki edelleen. Jätän vielä yöks lohkolämppärin ja puhaltimen pellin alle.
Enpä taida ihan hetkeen konetta pestä. No muttta nyt nukkumaan. :D
Edit eipä lähtenytkään railipaine anturi meni. Kävi kyllä mutta ronskisti ja vääristi arvoja. Nyt jos jollain joskus sama homma tulee eteen niin tämä muistilappuna.
Ei ollut turhaa hieman käännellä osanumeroita ;) Oishan sen voinut tilata varaosaputkasta dodgeen suoraan hintana 550€ nyt parikymppiä käytettynä :)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=1123454#post1123454
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=154521
tällästä on tapahtumassa omaan koslaan.
jo pari vuotta hyllyssä olleet focalin erillissarjat ja niille jo entiseen autoon ostettu raimbown vahvistin mikä ei sitte vielä ole autoon päässy saa mennä nyt tähän.
kävin repullisen vaimennusmattoo ja 20 metriä kaapelia ostamassa niin saa nähä mitä tästä tullee :D
^ Alkaa näyttämään hyvältä. Laitoitko myös oven ulkopellin sisäpintaan tuota äänieristettä? Suunnitelmissa on eristää ovet samalla tavalla.
Kattoverhoilu täytyy purkaa jossain välissä pois, kun se roikkuu hieman. Niin täytyy sinnekin laittaa tuollaista eristettä, jos siellä ei mitään ole.
joo on ulkopellissäki. aika sopivat aukot oli kun reilu 20cm korkeita täys pitkiä siivuja sai syötettyä sissään ja ihan ylös asti.
liikkeellä ollessa midit hukkuu muuhun meteliin mutta paikallaan kuunnellessa etupää soi kyllä melko tarkkaan. tää on siis aktiiviseksi tehty.
takapenkin alle pitäs lasikuidusta ruveta tekee koteloa basso puolelle.
ja edittinä kun ovi pahvit reppii pois ja suurin osa kiinnikkeistä hajoo niin fiat punton kiinnikkeet käy ainakin tämän ikäseen ramiin.
Ei saakeli onks tuo 8 tuumasen midin kokonen asennus paikka oves? :O
6x9" pikkusen leikkelemällä saa kyllä 8" mahtummaan. Syvyyttä on aika paljo ettei helposti magneettikaan ota ikkunaan kiinni.
6x9" pikkusen leikkelemällä saa kyllä 8" mahtummaan. Syvyyttä on aika paljo ettei helposti magneettikaan ota ikkunaan kiinni.
Saa aika rajun dynamiikan tehtyy etupäälle 8 tuuman elementeillä uskon ettei tarvi subia ollenkaa hyvillä 8 mideillä viel kun rakentais 3 tie setillä :)
Itellä oli joskus nuo samat 6puokit tuplana audin ovessa ja niilläkin kerran pari joku erehty luulemaan että mulla on supi perässä vaikka oli vaan 2tie aktiivi keula.
Ois tarkotus laittaa tähänki tuplana midit mutta vahvistin jää pieneksi ja ei vielä vaan kehannu :D
Lord of flies
07.05.2014, 21:03
Tarkennetaas et edelleen käyntikunnossa. Ja tasainen käynti. Mut työkiireiltä ei kerkiä ite tutkia vikaa. En halua uskoa et pumppu olis mennyt. Sähköhärö taitaa olla. Katotaan koska tulee tietoa. Ja onko hyvää vai huonoa/kallista
Onkos tän kohtalo selvinnyt?
Pumppu uusiksi vai oliko jossain jotain muuta häikkää?
Itellä oli joskus nuo samat 6puokit tuplana audin ovessa ja niilläkin kerran pari joku erehty luulemaan että mulla on supi perässä vaikka oli vaan 2tie aktiivi keula.
Ois tarkotus laittaa tähänki tuplana midit mutta vahvistin jää pieneksi ja ei vielä vaan kehannu :D
Joo kyllähän se oikein vaimennetulla toteutuksella saa kuuspuokin soimaa niin että voisi luulla että subi olisi autossa. Mutta mietin 8 tuumaset ne kun ulottuu vielä alemmaksi kuin kuuspuokki ja sit kun sen tosiaan toteuttais 3 tie setillä joku 4,5 keskariks niin johan olis todella kova dynamiikka:)
Slarbersson
13.05.2014, 08:50
Ei oo selvinny ei... johtosarja käyty läpi. O se on ok. Syöttöpumppu testattu. Ok. Nyt vain pitäs löytää -98- 00 mallin syöttöpumpun ecu boxi että sais käyttää paikallaan ja testata toimiiko toisella boksilla. Mutta sodankylä/rovaniemi akselilla melko vähänä...
pitäskö tännekki laittaa näkyviin jos kaikki ei lue od:ta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=155629
tämmönen hässäkkä tuli askarreltua viime vkl aikana lavalle.
Slarbersson
14.05.2014, 11:22
Löytyykö täältä kautta ketään jolla olis 24v ohjausboxi pohjois suomessa? Auto on nyt rollossa. Olisko mitenkää mahollista käyttää boxia paikallaan et alkaako toimimaan....
kato nettiautosta onko kellään myytävänä lähellä vastaavaa dodgee ja kysy lainaan?
Slarbersson
14.05.2014, 20:30
Ei oikee löydy... mutta seuraavaan mietinnän aiheeseen:
Toivon että saan vielä auton liikkeelle niin uusien renkaiden aika tulee kohta. Mahtuuko vissiin (?) Vakiokorkuseen 315/75r16 renkaat pyöriin. Vanteet ei kuite oo orkkikset mutta en tiedä tarkempiakaa speksejä niistä. Vai olisko järkevämpi 305/70 jotka yhtä korkeat ku nykyiset 285/75.
Ei oo selvinny ei... johtosarja käyty läpi. O se on ok. Syöttöpumppu testattu. Ok. Nyt vain pitäs löytää -98- 00 mallin syöttöpumpun ecu boxi että sais käyttää paikallaan ja testata toimiiko toisella boksilla. Mutta sodankylä/rovaniemi akselilla melko vähänä...
Harmillinen vika, mutta toivottavasti nyt jokutolkku löytyy! :confused:
Smgt: Hieno Roll bar! Ehkä vähän jyrkempään kulmaan nuo tuet niin näyttäis sopusuhtasemmalta ? :)
Näihin kuviin ja tunnelmiin hyvät viikonloput!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6420&pictureid=155855
Slarbersson
17.05.2014, 15:45
Taas luettu ja yritetty oppia jotain netin ihmeellisestä maailmasta.
Lueskelin cummins foorumeilta samaisesta koodista ja ongelmasta nii joillaki poistunut kun vaihtanu vp44:sen. Joillakin ku vaihtanu ecm boksin. Mutta tosiaan ku miettii nii syöttöpumpussa ei pitäs olla ny vika ku son suoralla virralla testattu. Jollaki jopa selvinny kalibroimalla kaasupolkimen asenyotunnistimen. Mutta nyt taas ongelma että auto rollossa. Onko tämä juuri että täytyy komponentti kerrallaan alkaa vaihtamaan... :( ecm boksi järkevin tilata uus jenkeistä mutta tietääkö joku missä järkevään hintaan vp44 jos ei boksin vaihdolla ala tpimimaan.
tuli viikolla saatua basso valmiiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=156345
ei tuosta naapurit vielä suutu mutta hyvä kaveri 6puolikkaille.
pitäsikkö sitte keskittyä vaihelaatikkoon...
tuli viikolla saatua basso valmiiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=156345
ei tuosta naapurit vielä suutu mutta hyvä kaveri 6puolikkaille.
pitäsikkö sitte keskittyä vaihelaatikkoon...
10"? :)
sillähän särkys jo korva. :D pelkkä 8 se on.
tuossa ihmettelin kun ohjaus tuntuu vaeltelevan niin panhardin pää on ihan topolina.
taidan koko yläpään tehä uuden siihen ku tuntuu alkuperäinen olevan kummallisesti tehty.
No meinasin et onks 8 vai 10 yritin veikata tuota penkin alle jäävää tilaa :D vähän orvon näköinen toisen puolen penkin alla oleva tila kaipais varmaan kaverin :)
ehottomasti kaipaa. siellä on nyt tilapäisesti tuon vahvistin kun sille en jaksanu ruveta kiinnikkeitä etupenkin alle tekee.
kyllä kai se pitää toinen samanlainne satsi tilata ja ruveta kuidutus hommiin.
peri aatteessa tuohon mahtus 4kpl 8" elementtejä mutta kotelon tilavuus jää varmasti liian pieneksi kun kotelo matalenee niin paljo takareunasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=156343
Hyvältä näyttää, toinen kaveriks! :) Pitäs vissii itekki joku kotelo väsää penkin alle. tällähetkellä on keskipenkillä turvavöissä :D Mut on nopee nostaa syrjään.. Ja penkin alle on nii mukava tunkee kaikkee, se onku aarrearkkuu penkois hetkenpääst :D
No perrana. Pitääkö minun samantien laittaa pönttö myyntiin ja ruveta rakentamaan uutta, isompaa ja varsinki parempaa? :D
peri aatteessa tuohon mahtus 4kpl 8" elementtejä mutta kotelon tilavuus jää varmasti liian pieneksi kun kotelo matalenee niin paljo takareunasta.
Minkäs kokoinen tuo kotelo on? Mulla on tallissa yks kymppituumainen elementti mikä vaatis noin 50 litraa suljettua toimiakseen hyvin, ja joskus mittailin että sinne sellaisen sais jotenkin mahtumaan.
kotelon tilavuutta en laskenu muotosa takia, mutta alle 20litraa veikkaisin.
etuseinä on 24cm korkea niin pieni magneettinen 10" elementin vois saaha samalla tavalla mahtumaan, kun jatkaa koteloo hivenen eteen päin.
omalla 8" elementissä magneetti mahtuu juuri ja juuri penkin ja lattian väliin.
Slarbersson
28.05.2014, 17:44
Kyllä alkaa olla melkosen lähellä etteikö lähe dodge purkuun ja mersua tilalle taas!!
Sekö niinki hauska juttu vielä että pelkkä ecm boksin uusiminen ei riitäkään??vaan uusi boksi pitää ohjelmoida aina. No, lähimmät ja suomen ainoat ohjelmoinnit ovat helsingissä ja tampereella!
Eli kuulemma vuosiluvun mukaan vaatii ohjelmoinnin. -98 tai vaikka -01:sen boksi käy tohon kunha uudestaan ohjelmoi... ja hinta +500€¿¿
Kyllä alkaa olla melkosen lähellä etteikö lähe dodge purkuun ja mersua tilalle taas!!
Sekö niinki hauska juttu vielä että pelkkä ecm boksin uusiminen ei riitäkään??vaan uusi boksi pitää ohjelmoida aina. No, lähimmät ja suomen ainoat ohjelmoinnit ovat helsingissä ja tampereella!
Eli kuulemma vuosiluvun mukaan vaatii ohjelmoinnin. -98 tai vaikka -01:sen boksi käy tohon kunha uudestaan ohjelmoi... ja hinta +500€¿¿
Älä luovuta ihan viel! http://www.cumminsperformanceparts.com/p7cokit24vc2.html
kotelon tilavuutta en laskenu muotosa takia, mutta alle 20litraa veikkaisin.
etuseinä on 24cm korkea niin pieni magneettinen 10" elementin vois saaha samalla tavalla mahtumaan, kun jatkaa koteloo hivenen eteen päin.
omalla 8" elementissä magneetti mahtuu juuri ja juuri penkin ja lattian väliin.
Ai pahus, ei sinne kovin iso kotelo mahdu. Mä sitä kymppituumaista sovitin sillon, ni se mahtui aika nippa nappa penkin alle. Kyllähän tollekin elementille spekseissä kerrotaan että pieni suljettukin toimii, mut laskurin mukaan tuo 50 litraa ois optimaalisin. No, jos tekee sen mitä sinne sopii ja kattoo miten soi :D
OD:n puolella joku tais mainita vuosia sitten, että oli nostanut penkkiä viis senttiä että oli saanut lisää tilaa penkin alle koteloa varten.
Slarbersson
28.05.2014, 19:11
Kaverilla nostettu taka penkkiä n. 4-5cm ja sen alla 2x10". Yritän napata kuvan joku päivä. Ja soi
Itellä oli tarkotus kokeilla penkin nostoa just isomman kotelon takia ja sitten sillä sais jalka tilaa lisää.
Ilta vuorossa tuli heräteostoksena tilattua tuo 8 niin en enää muistanu kokeilla.
Lord of flies
28.05.2014, 22:56
http://fata.sekavaa.net/viewtopic.php?f=27&t=211&start=190
Onko tuossa rimpsussa mainitusta ohjelmoinnista mitään apua?
Kyllä alkaa olla melkosen lähellä etteikö lähe dodge purkuun ja mersua tilalle taas!!
Sekö niinki hauska juttu vielä että pelkkä ecm boksin uusiminen ei riitäkään??vaan uusi boksi pitää ohjelmoida aina. No, lähimmät ja suomen ainoat ohjelmoinnit ovat helsingissä ja tampereella!
Eli kuulemma vuosiluvun mukaan vaatii ohjelmoinnin. -98 tai vaikka -01:sen boksi käy tohon kunha uudestaan ohjelmoi... ja hinta +500€¿¿
Vaihda vaan suosiolla se VP44:nen uuteen ja taas menee iloiset 2-200000 mailia. Been there done that... twice.
Ja jos ei vika sattauisikaan olemaan siinä niin kohta kuitenkin olisi.
Elektroniikka siitä pumpun päältä kyrvähtää ja jos meno ei kokonaan lopu niin aiheuttaa tuollaista kummittelua. En minäkään halunnut ensimmmäisellä kertaa uskoa että se ruiskupumppu olisi kaput.
Kyllä alkaa olla melkosen lähellä etteikö lähe dodge purkuun ja mersua tilalle taas!!
Sekö niinki hauska juttu vielä että pelkkä ecm boksin uusiminen ei riitäkään??vaan uusi boksi pitää ohjelmoida aina. No, lähimmät ja suomen ainoat ohjelmoinnit ovat helsingissä ja tampereella!
Eli kuulemma vuosiluvun mukaan vaatii ohjelmoinnin. -98 tai vaikka -01:sen boksi käy tohon kunha uudestaan ohjelmoi... ja hinta +500€¿¿
Vaihda vaan suosiolla se VP44:nen uuteen ja taas menee iloiset 2-200000 mailia. Been there done that... twice.
Ja jos ei vika sattauisikaan olemaan siinä niin kohta kuitenkin olisi.
Elektroniikka siitä pumpun päältä kyrvähtää ja jos meno ei kokonaan lopu niin aiheuttaa tuollaista kummittelua. En minäkään halunnut ensimmmäisellä kertaa uskoa että se ruiskupumppu olisi kaput.
Tai lähetät Iisalmeen kaverille joka on erikoistunut nuihin. Boksi irti ja postiin. 2 päivää ja saat takasi. http://www.mtmhuolto.com/vp44.html
Tai lähetät Iisalmeen kaverille joka on erikoistunut nuihin. Boksi irti ja postiin. 2 päivää ja saat takasi. http://www.mtmhuolto.com/vp44.html
Tuohon hintaan suosittelen kyllä ehdottomasti kokeilemaan! Tuo hieno natsikeksintö kun saattaa mekaanisesti olla ihan priima mutta elektroniikka hajoaa. Itselleni on kyllä osunut se mekaanisestikkin pärähtänyt VP...
Slarbersson
11.06.2014, 16:36
Noniin. Iisalmelle yhteydessä oltu ja ohjainboxi saattas ollaki vianlähde. Yritän saada jo huomenna ohjainlaitteen postiin ja iisalmea kohti. Kiitoksia jo etukäteen kun kavalsitta tälläisen pajan. Jännityksellä odotetaan
Toivottavasti tulee tuolla kuntoon ! :)
vodkapatteri
31.07.2014, 17:27
03-04 cummins männät renkaineen saattaa vapautua lähiaikoina.
olleett moottorissa paikallaan,pyörinyt nyt noin 1h. eli siis uudet.
tilasin omaani 04 männät ja tietenkin tuli väärät. testaan autoa vielä ensiviikolla että tilaanko uudet. nuo tulleet rock autosta. muistaakseni 2776 PNA tyypiltään
pistäkää viestiä jos kone remppa edessä niin katotaan onko nuo sopivat.
Terve sanokaapas tekeekö kakspuoltonnisella takatuuppariramilla mittää ihan kauppakassiks meinasin et ei tuu mikää maastovehjes :D onko nelikkoon paljon eroja
Terve sanokaapas tekeekö kakspuoltonnisella takatuuppariramilla mittää ihan kauppakassiks meinasin et ei tuu mikää maastovehjes :D onko nelikkoon paljon eroja
Matalampi, erillisjousitus edessä joten kevyempi ja hieman vähemmän ilmanvastusta eli pääsee kai alle kympin matka-ajossa. Ja kai sillä talvellakin pärjää ku pitää puolen tonnin painon vetävien päällä ;)
Ai siin on nelikkoon noinkin paljon eroja, pahakii homma askarrella 2 vetosee nelikon roippeista etuveto... ois puskaration kautta tiedossa ehkä myynnissä oleva 12 tappine 1995 vuoden takapotku rami. Olkoo takapotku vaan mettään on kuitennii isuzu valmiina :D
Ai siin on nelikkoon noinkin paljon eroja, pahakii homma askarrella 2 vetosee nelikon roippeista etuveto... ois puskaration kautta tiedossa ehkä myynnissä oleva 12 tappine 1995 vuoden takapotku rami. Olkoo takapotku vaan mettään on kuitennii isuzu valmiina :D
Eipä maksa vaivaa ku nelikoita on kuitenin aika paljon myynnissä, suurin osa taitaa ollakin nelivetoja mitä suomessa näitä on.
Ei se sinänsä paha rasti ois muuttaa, eteen helpompi laittaa Fordin HPD60 lehtijousilla ku Dodgen D60 kierteillä (tosin Fordin akseli vaikeempi löytää), divorced tyyppinen jakis ni ei tarvi päävaihteiston kans jumpata. Ja senkin jos laittaa vaikka NV273:en ni on sähkötoiminen eikä tarvi lattiaan rakentaa keppiä (k.o jakista ei kylläkään ole divorced mallina mut siitä voi tehdä sellasen :D). Ja taakse shackle flip ni saa korkeuden kohdalleen mutta pehmeämmällä jousituksella vs. orig korotus bloki jousen ja akselin välissä.
Juu eipä taida maksaa vaivaa kun on kuitenki aika paljon hommaa muunnoksessa mutta nettiauton halvin nelikko ram on 6.5 kiloo kalliimpi mitä tää puskasta kuultu vajaa vetone... :rolleyes:
Mulla on nelikon alla nokian nastarattaat ja kyllä niillä takavetopäällä pärjäsi.
Varmuuden vuoksi jos vähä painoo nakkaa lavalle niin luulis pärjäävän.
Eipä maksa vaivaa ku nelikoita on kuitenin aika paljon myynnissä, suurin osa taitaa ollakin nelivetoja mitä suomessa näitä on.
Ei se sinänsä paha rasti ois muuttaa, eteen helpompi laittaa Fordin HPD60 lehtijousilla ku Dodgen D60 kierteillä (tosin Fordin akseli vaikeempi löytää),
Dodgen akseli pitkillä tukivarsilla olis ehkä kaikkein helpoin ja hauskin vaihtoehto, ei tarttis paljoo runkoa silputa. Mutta totta on että noita nelikoita on Suomessakin jo aika tavalla, eli valinnanvaraa löytyy jonkin verran. Taitaa täällä päin palloa vielä olla aika siinä ja siinä, riittääkö 6,5 tonnia kunnolliseen nelikkoswappiin, kaikesta romusta kun pyydetään ihan mansikoita.
Juu eipä taida maksaa vaivaa kun on kuitenki aika paljon hommaa muunnoksessa mutta nettiauton halvin nelikko ram on 6.5 kiloo kalliimpi mitä tää puskasta kuultu vajaa vetone... :rolleyes:
No takapotku sit varmaan ilmanen? Tänään kattelin 2001 vuoden neliveto-Ramia, oli 2000€:lla ostettu Saksasta. Jonku verran ruostevikaa ja pientä laittoakin vaatinut, mut silti, eipä paljoo kannata risteyttämään lähtee.
tapsa4x4
26.08.2014, 21:05
No takapotku sit varmaan ilmanen? Tänään kattelin 2001 vuoden neliveto-Ramia, oli 2000€:lla ostettu Saksasta. Jonku verran ruostevikaa ja pientä laittoakin vaatinut, mut silti, eipä paljoo kannata risteyttämään lähtee.
Tolla rahalla olis varmaan muitakin ottajia. Ei ainakaan mobile.de löytynyt yhtään nelivetoa alta 3500€
Joo, ei tuo kalliilta kuulostanut. En oo kyllä yhtään seurannu mitä maksaavat täällä ja muualla.
Slarbersson
04.10.2014, 09:54
Jaaha! Kohta puoli vuotta seissyt rotge ecu vian takia... noh, jotain uutta. Elikkäs vika paikannettu moottorinlohkon kyljessä olevaan ecu boksiin. Niitä ei taidakaan kukaan tässä maassa osata korjata enkä tiiä kannatteeko... joten ameriikan poijille viestiä lähetetty. 1095$ uusi elin ikäisellä takuulla. 950$ jos lähetän omani sinne uudelleen ohjelmoitavaksi.
Kyllä pikkusen sylettää hinta. Ei kellää kiinnostais talviauto? :D pari kipaletta mersuja olis ylimääräisenä....
Minkä kokoset siivet ja pakopesä on vakio hx35? Eikö Se ole vakio turbo? Entä minkä kokosia siipiä on jälkiasennus hy35 käytetty? Lähinnä kattelin ku ebay kauppaa Dodgen tiedoilla hy35 ahtimia että onkohan minkämoisella mitotuksella...
Raiskataas topiccia sen verran että paljonkos tollaisen 3000-4000e halppis tuonti dodgen hinnaksi tulee suurinpiirtein veroineen?
Nuo penteleen dodget kuormurina on kiinnostanut jo piiitkän aikaa mutta hinta on ollut rajoittava tekijä.. :o
konttirahdin hintaa en osaa sanoo mutta ehkä 1000$. siihen sitten auton hintaan alv ja tulli päälle. jos kattelet auton dollari hintaa niin se on melkeinpä saman euroina kun alv ja tulli lisättynä. ja siihen rahti päälle... :rolleyes:
Rahdin hinnaksi sanoisin 1500-2000€ satama kuluineen.
Niitten tullin ja alvin takia kannattaa kytätä mitä euroopasta löytyy, niistäpä ei mene mitään ryöstömaksuja. Esim. ite hain viime talvena -02 2500hd duramaxin virosta mikä oli halpa jopa jenkkihintoihin verrattuna...
2000$ menee helposti ameriikan kuluihin+rahtiin, ja kaikista maksat alvin.
Jeps, kyllä se pari tonnia menee konttirahtiin, ja tulli + alv. maksetaan myös rahdista kiitos valtion virkamiesten idioottimaisen ajatusmallin.
Laitetaan nyt tännekin ilmoitusta, jos jollain tällainen makaa tarpeettomana. Eli ostetaan kuormasuoja/lavakaari 2gen Ramiin. Sellainen yksinkertainen kaari ilman vinotukia. Että se käy tuon työkalulaatikon kanssa paikalleen.
kaikki ei varmaan od palstaa seuraa niin laitetaan tännekki pikkunen kuvasarja mitä tuli touhuttua eilissä iltana ja tänä päivänä.
Tuli tännään laitettua tuo transgo hd2 shift kit.
ei oikeen sanoin osaa kuvailla miten auton käytös muuttui mutta heti vaihepäällä jarrua löysätessä tuntui jo eriautolta. 1-2 välistä hävis miettiminen ja nykäsy, siellä oli välillä välivappaata ja vaikka mitä ylimäärästä. :D
Ongelmitta ei selvitty kun vaihteevivustossa oleva vaste neutral safety switchille meni poikki touhutessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=165589
nyt anturi on pelkkänä tulppana laatikon kylessä ja töpselissä on hyppyjohto että auton saa käyntiin.
rempatessa löyty yksi poikki oleva jousi mille oli onneksi korvaavat jouset sarjassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=165590
lisäksi yks tapin pää oli hakkautunu vähä epämääräseksi?
tälle en tähän hättää keksiny mittää tekemistä, tarvihteneeko sitte samalla kiinnittää tähän huomioo kun kesällä turbaania vaihtelee.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=165588
3" korinkorotus tuli laitettua.
just mukavan hillitty on nyt ei renkaatkaan pieneks minusta jääny
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=169582
aamu päivän vinssi petiäkin turattu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=169584
peti matalalla jotta isorunkonenkin mahtusi kennojen alle.
3" korinkorotus tuli laitettua.
just mukavan hillitty on nyt ei renkaatkaan pieneks minusta jääny
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=169582
Joutuu kohta isompia rattaita kahtelemaan omaan alle, niin eivät aina sekotu kaupan parkkipaikalla :D
Joutuu kohta isompia rattaita kahtelemaan omaan alle, niin eivät aina sekotu kaupan parkkipaikalla :D
vielä meillä on korkeuseroa :D
ja minun hytissä viimestään huomaat kun kolmatta polinta ei löydy :D
menee nippa nappa isompi runkonen vinssi kennojen alle :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=169604
Mites ton vinssipedin kans, onko miten kiinni rungossa?
Näyttäis jotkut korvat olevan puskurin kiinnitys reijissä, tuleeko siihen poikkipalkkiin vielä kiinni tai johonkin muualle?
Kiinnostaa, kun suunnittelin omaani aurapuskurin tekoa, et sais tojotan auran kiinni ramiin.
Mulla on aurasovitteet rotkessa. On melkein jokasen mahdollisen pultin alla kiinni mitä keulassa on. Tulee sinne lähelle jousitornia kiinni.
Joo puskurin kiinnikkeissä m12 6kpl.
Mutta runko ei oo kovin paksua keulassa.
Simpukan tuen kun laitan paikalleen niin sieltä oli tarkotus tuet tehä tähän.
Varsinaiseen offi käyttöön tää ei tule. Tarkotus oli vetokoukun kiinnike tehä niin saa vaikka railerille rikkinäisiä autoja vetää.
Nonniin iltaa,
Nyt se on kait pakko myöntää että noin kuukauden 1st gen ram on pihassa ollut ja toimii työmatkakulkineena.
Cummins laulaa iloisesti 1.9 bar maksimi ahdoilla ja 727 vaihtaa mallikkaasti.
Onko palstalla muita ketkä kuskaa eka koppasella?
Kuvasta poiketen alla nyt 305/70/16 MK2 Mutikat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3573&pictureid=174765
Ps, kuvassa näkyvä aurakalusto on isäni, itse olen seppänä toisesaalla.
dodge ram pystyputket
30.04.2015, 05:24
Tarvis tilata itselle kans lisäks 1 koppa. On se vaan KAUNIS:)
Hello kaikille jotka lukee tän ja suurkiitos erityisesti niille jotka haluavat jotain kommentoida.
Olen ostamassa ko. laitoksen ja minulla ei ole minkään sortin kokemusta tälläisista tai vastaavista vehkeistä. Olen lueskellut itseni "sekaisin" näistä jutuista ja pyydänkin jos joku haluaa hieman valoittaa mihin minun kannattaa kaupanteon yhteydessä kiinnittää huomiota?
Olen alustavat kaupat jo puhelimessa sopinut jos vain rami on niin kuin kuvissa on ja pelaa... etäisyyden takia kaupan vahvistus on vasta vajaan 2vkon päästä.
Oikein paljon kiitoksia niille jotka haluavat tälläistä märkäkorvaa auttaa...:D
http://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/7198527
Onko tuo jota ostattelet?
Ja mitään aiemmpaa kokemusta ei ole jenkeistä tai maastureista?
Siistin näköinen laite, n280 tkm ei ole vielä kovinkaan paljon.
Ainoastaan laiskana miehenä vierastan tuota manuaalia.
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=30&t=37436&sid=4fbef235df23dc3cd5871a81ede043a8
Onko tämä selailtu läpi edes FAQin osalta?
http://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/7198527
Onko tuo jota ostattelet?
Ja mitään aiemmpaa kokemusta ei ole jenkeistä tai maastureista?
Siistin näköinen laite, n280 tkm ei ole vielä kovinkaan paljon.
Ainoastaan laiskana miehenä vierastan tuota manuaalia.
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=30&t=37436&sid=4fbef235df23dc3cd5871a81ede043a8
Onko tämä selailtu läpi edes FAQin osalta?
Aika hyvin bongattu tuo kohde. Kyseessä juurikin tuo laitos ja ei ole siis mitään kokemusta jenkeistä tai maastureista aikaisemmin. Siksi etsin täältä hieman pohjaa tulevalle ostokselle.
FAQ "pläräsin läpi" siellä lähinnä linkkejä ei tarpeisiin ja juttuihin...
laitettaas tännekki jos sattus ammattilaisia olemaan linjoilla.
mulla on tulossa ilmajouset tuohon rammiin eteen.
onko porukalla kokemuksia minkälaisia iskareita kannattaa käyttää ilmojousitetussa alustassa?
ja kuvat on kivoja :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6561&pictureid=172632
Hyvältä näyttää. Ei ole kyllä ilmajousituksesta kokemuksia, mutta joku säädettävä iskari vois olla hyvä vaihtoehto tuohon? Mulla on edessä Ranchon RS9000:set. Noi on säädettävät ja säätö oikeasti vaikuttaa iskarin toimintaan.
Mikäs se nyt on se suurin rengas minkä saa muutoskatsastettua tommoseen gen 2 ramiin?
Auton mukana tuli 17tuumaset vanteet ja niille pitäis renkaat keksiä. Ja miten lienee raideleveyden muuttumisen kanssa? Levikkeitä kaariin kun olen katellu niin tuntuu olevan niidenkin kanssa vähän semmosta että tuppaavat olemaan yli kaksituumaa levittäviä, eli tuleeko siitä ongelma myös konttorilla jos auto levenee yli 100mm vai onko tulkinta kuormabiilissä eri näissä asioissa?? Kokemuksia kellään?
Taitaa olla se 33" jonka saa papereihin helposti. Siitä isommat on vähä nounou... vakio rengas kun on 245/75-16
Mulla tais olla jotku liki 3" lokari levikkeet. Ei ole ainakaan kukaan moittinu. Ei lue otteessakaan. Olivat jo ostaessa paikallaan.
Minkä mukaan noita nyt tulkitaan jos 33set sais leimattua? Erikoista ettei levikkeet kiinnostanu kun ajoneuvon leveys kuitenkin mainitaan otteessakin.
285/75-16 menee siis vielä.. Ainakin pitäis mennä.. Nehän on noin 33"". Mulla ajoneuvon leveys on otteessa 2000mm vaikka levikkeiden kohdalta varmaan 2100..
Edit. 245/75-16 vs. 285/75-16 ero näkyy olevanki 60mm ainakin laskennallisesti. Liekkö sitte ollu maahantuodessa pyörät paikoillaan kun on otteessa. Eli ei välttämättä saa niitäkään otteelle.
265/75-16 on koko mihin vertaamalla 285/75-16 renkaan saa leimattua. 265/75 on siis suurin mitä on tehtaalta saanu, mutta jospa se uus laki menis läpi renkaiden osalta mitä on ehdotettu niin sais ne 315/75-16 renkaat leimattua.
Muistaakseni se 265 on vain 1500 mallissa ollu saatavilla niin miten sitten joku katsuri suhtautuu siihen kun 2500 koittaa siihen verrata.. ne kun ei aina miellä noiden olevan samaa mallisarjaa.
265/75-16 on koko mihin vertaamalla 285/75-16 renkaan saa leimattua. 265/75 on siis suurin mitä on tehtaalta saanu, mutta jospa se uus laki menis läpi renkaiden osalta mitä on ehdotettu niin sais ne 315/75-16 renkaat leimattua.
Mistä semmoset paperit mahtaa saada hommattua millä sen 265 saa todistettua suurimmaksi renkaaksi? Vielä kun löytyis 17 tuumasena joku sopiva niin sais noille vanteille mitkä on jo olemassa.
dodge ram pystyputket
24.06.2015, 12:13
http://www.aro.fi/ 24€ makso ja 265 75 16 on ollu valittavissa optio listalta 2500 ramiin.
kauha-apina
20.09.2016, 19:03
3.6 v6 bensiini.
Onko kokemuksia?
3.6 v6 bensiini.
Onko kokemuksia?
Ei. Tarkoitatko 3.9 -konetta?
kauha-apina
21.09.2016, 06:26
http://www.autoareena.com/uudet
tuommosesta,vai onko ilmoituksessa virhe?
http://www.autoareena.com/uudet
tuommosesta,vai onko ilmoituksessa virhe?
Ei ole virhettä. http://www.pentastars.com/engines/specifications.php
Varmaan jenkkilän foorumeilta löytyy kokemusperäistä tietoa, ei nuita liene suomessa montaa ole.
hiluvitkutin
21.02.2018, 17:46
-99 ram
Mitenkähän hehkutushommat menee, piuhat hävinny releiltä eteenpäin.
Rupeis jo näillä keleillä tarviimaan.
Releet lokasuojassa kuskinpuolella. Enpä kyllä ole testannut toimiiko nekään, tais kyllä jokin naksahdus kuulua. Mistä nastasta mihinkin pitäs mennä?
Huomenna meinasin laitella.
-99 ram
Mitenkähän hehkutushommat menee, piuhat hävinny releiltä eteenpäin.
Rupeis jo näillä keleillä tarviimaan.
Releet lokasuojassa kuskinpuolella. Enpä kyllä ole testannut toimiiko nekään, tais kyllä jokin naksahdus kuulua. Mistä nastasta mihinkin pitäs mennä?
Huomenna meinasin laitella.
Eihän näissä ole muuta, kun se imusarja hehku. Se on voitu tyhjentää, jos kerran johdot on irti. Ei se ole minullakaan käytössä ja ihan hyvin toi lähtee käyntiin näillä etelän pakkasilla. Toki toi on lähes aina lämmitetty joko tolpassa tai eberillä...
http://dodgeram.org/tech/dsl/troubleshooting/Maniford_htr.htm
hiluvitkutin
21.02.2018, 21:19
Eihän näissä ole muuta, kun se imusarja hehku. Se on voitu tyhjentää, jos kerran johdot on irti. Ei se ole minullakaan käytössä ja ihan hyvin toi lähtee käyntiin näillä etelän pakkasilla. Toki toi on lähes aina lämmitetty joko tolpassa tai eberillä...
http://dodgeram.org/tech/dsl/troubleshooting/Maniford_htr.htm
Rupee reilu parikymmentä pakkasta täällä olemaan, lähtee roikasta kyllä. Pitäs reissussa käydä...roikkapaikka vähän epävarmaa, ois vähä varmempaa käyntiin lähtö.
Tiedossa oli että vaan se imusarja hehku, linkistäpä selviää hyvin kytkennät. Tattis.
Ainakin 12valve lähtee 25 pakkasesta ilman hehkua ja lämmitystä. :rolleyes:
hiluvitkutin
21.02.2018, 21:32
Nii lähtee mun kaivurikin, 5.9 cummins 12
Tuo 24 valve tuntuu huonommalta, vois varmaan notkeemmat öljyt parantaa asiaa. Vaan samat kurat on kyllä molemmissa. Kaivuri kyllä 24 sähköillä.
Miten lie tuo pumppu vaikuttaa?
12valven rivipumpussa tasapäänaula. Lähtöennakkoo jo riittävästi ja jos kaasua vähä painaa niin vastaa lähes pakkosyöttöö joten varmaan se pumppuki vähä vaikuttaa. :o
En jaksanu koko topicia läpi selata. Semmonen kyssäri ois että, onko kellään kokemusta semmosesta kapistuksesta ku, Smarty S03 kokemusta? Eli siitä versiosta joka käy GEN 2 malliin.
En jaksanu koko topicia läpi selata. Semmonen kyssäri ois että, onko kellään kokemusta semmosesta kapistuksesta ku, Smarty S03 kokemusta? Eli siitä versiosta joka käy GEN 2 malliin.
Itellä olis kyseinen kalikka hankintalistalla 2001 vuosimalliseen, vähän valuuttakurssista riippuen 660-700€ kustantaa. Tuskin kukaan Suomessa myy halvemmalla? Lisäksi toi mun Rami on 99,99% varmuudella lastutettu tolla kapulalla.
Plussat:
- Ei johtosarjan räpeltämistä, kalikka kiinni OBD porttiin ja toiminta ohjeiden mukaan
- Saa Cumminssin omat kylmäkäynnistysohjelmat eli nopean tyhjäkäynnin ja 3 sylinterisen tyhjäkäynnin käyttöön jos on tarpeeksi pakkasta
- Monta eri ohjelmaa ja vaihtaminen ei kestä kauaa
- Nopeusmittarin kalibrointi rengaskoon mukaan
- Kapulan valmistaja on tehnyt päivityksiä ohjelmaan tai ainakin siihen kapulan firmwareen ihan viime aikoinakin ja ne voi ladata vapaasti intter netistä jos uskaltaa
- +60hp?
Miinukset:
- Ei voi vaihtaa ohjelmaa lennosta, mutta ei välttämättä tossa ISB koneessa pysty millään muullakaan "apulaitteella"?
- Isommat ohjelmat aiheuttaa savutusta? :D
- Voi käydä laatikon päälle, eikai ne turhaan kutsu niitä jyrkempiä ohjelmia Clutch and Traction Challengeriksi
- Hankintahinta, mutta jos laskee jollain pajalla lastutuskäynnille vaikka 350€ niin kun räpläilee tarpeeksi monta kertaa ohjelmaa itse eri asetuksille, niin voi kuvitella säästävänsä jotain
Itellä olis kyseinen kalikka hankintalistalla 2001 vuosimalliseen, vähän valuuttakurssista riippuen 660-700€ kustantaa. Tuskin kukaan Suomessa myy halvemmalla? Lisäksi toi mun Rami on 99,99% varmuudella lastutettu tolla kapulalla.
Plussat:
- Ei johtosarjan räpeltämistä, kalikka kiinni OBD porttiin ja toiminta ohjeiden mukaan
- Saa Cumminssin omat kylmäkäynnistysohjelmat eli nopean tyhjäkäynnin ja 3 sylinterisen tyhjäkäynnin käyttöön jos on tarpeeksi pakkasta
- Monta eri ohjelmaa ja vaihtaminen ei kestä kauaa
- Nopeusmittarin kalibrointi rengaskoon mukaan
- Kapulan valmistaja on tehnyt päivityksiä ohjelmaan tai ainakin siihen kapulan firmwareen ihan viime aikoinakin ja ne voi ladata vapaasti intter netistä jos uskaltaa
- +60hp?
Miinukset:
- Ei voi vaihtaa ohjelmaa lennosta, mutta ei välttämättä tossa ISB koneessa pysty millään muullakaan "apulaitteella"?
- Isommat ohjelmat aiheuttaa savutusta? :D
- Voi käydä laatikon päälle, eikai ne turhaan kutsu niitä jyrkempiä ohjelmia Clutch and Traction Challengeriksi
- Hankintahinta, mutta jos laskee jollain pajalla lastutuskäynnille vaikka 350€ niin kun räpläilee tarpeeksi monta kertaa ohjelmaa itse eri asetuksille, niin voi kuvitella säästävänsä jotain
Mulla just se vaan tossa pääasiana että, saa rengaskoon muutettuu, vikakoodit nollattuu ja kaupunki kikkailuun Rolling Coal tyyppistä pikku lisä voimaa. Laatikossa on jo allekirjottaneella 3 000e eestä osaa että, pitäs pikku virit kestää.
Lisätään tuohon 24 venttiilisen virittämiseen vielä se, että se Chryslerin oma siirtopumppu tuskin riittää ruokkimaan isompia tehoja, tai ainakin polttoainepainemittari on enemmän kuin suositeltava. Omassa kikkareessa oli valmiiksi Airdog Raptor 100 johon käy esimerkiksi Donaldsonin isot suodattimet. Siihen en ole pahemmin perehtynyt, lukeeko/nollaako toi Smarty vikakoodeja?
https://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/14678234
Mitä kannattaa ottaa huomioon jos ostaa tuon?
https://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/14678234
Mitä kannattaa ottaa huomioon jos ostaa tuon?
Kunnon koeajo, Laatikkon toiminta, huohottaako moottori, ruosteet yms. Perus jutut mitä kaikista.
Mut miten tuo on saatu sisältä tuohon kuntoon ja huollot kysyisin tarkkaan. Tuo myyjä on myynyt tuota pitkin somea ja vikaakin ollut välissä, nyt ilmeisesti taas ajokuntoinen. Näyttää myös kovasti samalta kun keväällä porissa myynnissä ollut, mutta se oli 650hv jne. Jos tosiaan sama niin tarkalla silmällä katsosin miksi kaksi ihmistä myy autoa pois ja molemmat haukkuneet romuksi.
Edit. On sama. Sillon ollut rakennettu laatikko ja +600hv virit. Ecu vikaisena ollut toukokuussa myynnissä.
Autossa saattaa olla ihan tosissaan rahalle vastinetta, mutta nuo taustat ja tämänhetken tilanteen selvittäisin tarkkaan
https://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/14678234
Mitä kannattaa ottaa huomioon jos ostaa tuon?
Myyjän nimi viittaisi palstan käyttäjätunnukseen eseestie.