View Full Version : "Helmi" HJ45
Huonosti. Ei oo kerenny pitkää aikaa käymää edes hallilla, saati et olis tehny mitää.
Toivottavasti jussin jälkee helpottais.
Tai on mulla jo jonkun näkönen rypytinki lainassa :)
joko liikkuu?:D
Ei ihan vielä :p
Jos sitä taas koittas alkaa tusaamaan...
Sen verran on saanu aikaseks, et simpukka jo hollillaan :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162294
Täytyy noi rungon läpi menevät holkit lyhentää vielä oikeen mittasiks.
Ootteko hitsannu noita holkkeja kiinni, vai onko ne vaan sielä välissä?
Kuvasta nyt ei hirveen hyvin näy, mut rungon molemmin puolin on tollanen 5mm lappu missä on reikä noille holkeille. Rungon sisäpuolella holkeissa on ø16mm olake joka vastaa levyyn, eli ei mene läpi. Holkki muuten on ø20mm ja 12mm läpireikä.
Itse tuli seevailtua ne reiät sekä holkin päät ja hitsasin kiinni ja hioin tasaiseksi, ikävää jos holkki putoaa sinne runkoaisan sisälle asentaessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162355
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162356
Tuommonen siittä nyt sit tuli...
Milläs lailla oletten ton rattiakselin laittanu?
Ja tarviiko sitä alkuperäseen akseliin laittaa mitään tukilaakeria? Nyt kun on vaan ratin päästä tuettu, niin heiluu aika holtittomasti :eek:
Alko ahistaa noi moponrenkaat...
Kai ne vanteetki on jossai vaiheessa väännettävä, miksei vaikka nyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162445
Jostai siittä poikki...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162446
... jotenki näin ne on niitä tehny...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162447
Semmoset hyylivanteet niistä sitten tulis. Leveyttä on 280mm, et noin -50 :p
Saattaa tulla liian leveet noin = ei mahu pienemmälle railerille. Joko levitän vähemmän tai siirrän vielä keskiötä. Tai molelemmat. Ensimmäinen vaihtoehto kuulostaa omaa korvaa paremmalta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162560
Vanteen levennyksen kavennusta, tuli vissii vähän liioteltua leveyden kans... 40mm lähti pois ja naama suoraks.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162561
Noi jos sais hitsuuteltua nippuun jopa tänään ni ois hjyvä :rolleyes:
Kumin härpäkkeestä pajattelin leikellä tiivisteet vanteelle...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162586
Olihan näpertämistä, mut tuommoset niistä nyt sitten tuli.
Valoa tunnelin päässä :p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162785
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162786
Jouset olis nyt noin. Voiko ne olla tuollalailla, vai pitäisikö jotain siirtää johonkin suuntaa..? Kaikki on vielä vasta hepissä, niin muuttaminen on helppoa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162787
Joka nurkka venytelty läpi ja katottu ettei ota mihinkään kiinni...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162784
Ja pyörillään! Koskahan tässä on ollu viimeksi renkaat kiinni..? Varmaa vuosia sitten...
Jouset on ehdottomasti liian jäykät, niin todellinen ajokorkeus on noin 150mm alempana. Mistähän noihin saa jousia, ja miten saa katottua oikeen jäykkyyden?? :confused:
Laitetaas pari kuvaa lisää, kun nää on niin kivoja... :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162804
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162803
Pitäiskö noi alapäät saada lähemmäs rengasta?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162802
Misukat ja 0 bar painetta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=162801
Iloinen fiilistelykuva :D
Meinaatko tän vuoden tapaninpäivä safarille saada valmiiks?
Meinaatko tän vuoden tapaninpäivä safarille saada valmiiks?
Jaapa... Toiveita ainaki saattais olla :D yritetää
Oma deadline on ens vuodeks :p
Täytyy tulla joku päivä potkimaan vähän vauhtia tohon rakenteluun :D
Täytyy tulla joku päivä potkimaan vähän vauhtia tohon rakenteluun :D
Ota työjarrut mukaa ;)
Mites toi jousien asento, voiko olla jotenki noin miten ne nyt on..? :confused:
Mites toi jousien asento, voiko olla jotenki noin miten ne nyt on..? :confused:
Takaset vois olla leveämmälläkin..........Ei vaan taida sopia ilman rungon muokkaamista, Jos vaikka noi runkoaisat vahingossa taipuisivat vähän kapeammalle ;)
Mahtuuko misukat pyörimään takana vai joutuuko viistämään kopin kulmaa?
Takaset vois olla leveämmälläkin..........Ei vaan taida sopia ilman rungon muokkaamista, Jos vaikka noi runkoaisat vahingossa taipuisivat vähän kapeammalle ;)
Niinhän ne sais olla... Ja juu, ottaa kiinni runkoo jos leventää. Villein visio oli täräyttää koko runko poikki kopin takaa, mut se nyt jääköön toistaiseks :cool:
Mahtuuko misukat pyörimään takana vai joutuuko viistämään kopin kulmaa?
Pakko mahtua ku on vihitty!
Ei vaa, ei siinä liikaa tilaa oo... Ketjut saa ainaki unohtaa, tai sit pitää muokata koppaa.
Nii ja noissa kuvissa ei oo korin kumeja ollenkaa, ni on senki takia normaalia alempana...
Aijai... pikkuhiljaa...
Molemmat kardaanit kiinni, hytti kiinnitetty, mittarin vaijeri kiinnitetty... :rolleyes: Kaikkee oleellista :D
Onko muuten normaalia, että kepin paikka muuttuu noin 60mm taaksepäin 2h+4-vaihteinen hj laatikosto versus h+alkuperänen vaihteisto mikä lie? :eek:
Niin tai näin, tässä tapauksessa muuttu. Liekkö toi kone sittenkään asettunu oikeelle paikalle...
Seuraavaaks tarttis kehittää rattiakseli simpukalle... Siihen mitää hyviä ideoita? Huonotki kelpaa :p
Ne laatikoiden kannet on erilaisia, joutuu lattiaa tekee kepille tilaa.
Ne laatikoiden kannet on erilaisia, joutuu lattiaa tekee kepille tilaa.
Juu, kepille tehty tilaa. Ja jakiksen kepin tankoa joutu modaa...
Nyt siis jo kepit paikallaa :D
Aina miettiny miks ihmeessä pitää kerätä kaikkee romua nurkkii... Esmes tämmönen vanha rappuralli:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=163657
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=163658
Vissii just siks et siitä sai tehtyy telineen tommosille. Ja jäiki vielä käyttämätöntä materiaalia odottamaa seuraavaa uusiokäyttöä :)
Plussakaapeliki tulee jo konehuoneeseen. Kaapeli 70mm², riittää varmasti. Ja vielä sillä varauksella jos joskus tulee 12v :rolleyes: Kaapeli kulkee kokonaan runkopalkin sisällä...
Maakaapelin voi varmaa vetää suoraa runkoon kiinni..?
Plussakaapeliki tulee jo konehuoneeseen. Kaapeli 70mm², riittää varmasti. Ja vielä sillä varauksella jos joskus tulee 12v :rolleyes: Kaapeli kulkee kokonaan runkopalkin sisällä...
Maakaapelin voi varmaa vetää suoraa runkoon kiinni..?
akkujen viereen hitsaat vaikka pultin pystyyn ja vedät maa-johdon siihen...
akkujen viereen hitsaat vaikka pultin pystyyn ja vedät maa-johdon siihen...
Esmes vaikka niin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=163845
Tulipahan tehtyä tommonen laippasysteemi vanha ja jo väljäksi kuluneen ristikon tilalle. Saapa tehtyä paremmin sopivia kardaaneja...
Vois kiinnostaa nähdä muutama kuva enemmänkin tuosta laippasysteemistä, tuollaista olis tarkoitus itsellekkin säveltää. :D
Vois kiinnostaa nähdä muutama kuva enemmänkin tuosta laippasysteemistä, tuollaista olis tarkoitus itsellekkin säveltää. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=163872
Tuon enempää ei tullu kuvia räpsittyä.
Tein siitä kyllä oikeen piirustuksenki... ;)
Puuhapäivän tuotoksia:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=164528
Vanteet maalauksesta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=164527
Tommonen tiiviste vanteen puoliskojen välii
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=164526
Kasattuna... Ainaki toistaseks piti ilmat sisällä :D Jännä nähä miten suorat tuli... :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=164529
Vinssikii löys vihdoin paikkansa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=164530
Ei tullu otettua räpsyä, mutta tankin virkaa hoitaa BJ40 pikkutankki. Se istuu alkuperäsellä paikalla, kun iso ei enää sopinu... Pitää vielä jonkimmoiset kiinnikkeet väsätä sille ni on hjyvä. Onhan se vähän pieni (40l?), mutta mennää alkuun sillä, ja tehää ite jos ei tuo riitä...
Tänään tällästä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=164951
Jee! Alkaa näyttää entistä enemmän maastoautolta :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=164952
Etuylitys, omaan silmään hjyvä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=164953
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=164954
Ulkoilutetaas vähän, ettei pöly pääse pinttymää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=164955
Ja vanne-rengaspaketista tuli täydelliset, mahtuu pikkukärryyn ja jää vielä tilaaki :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=165037
Tommonen tehtii tänää. Toistaseks hepattu runkoon, mut saa nähä jos tekis pultattavat..? En tiiä onko ton kokosten kaarien parempi olla kiinteet vai irrotettavat..?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=165037
Tommonen tehtii tänää. Toistaseks hepattu runkoon, mut saa nähä jos tekis pultattavat..? En tiiä onko ton kokosten kaarien parempi olla kiinteet vai irrotettavat..?
Mielestäni ehdottomasti pultattavat. Saa tarvittaessa pois tieltä ja onhan niitä helpompi korjata/oikoa kun saa irti. Pitääkin joku päivä tulla potkii renkaita...
hitsillä kii, irtoo ne nopeemmin rälläkällä kuin pulteista irrottamalla...
tapsa4x4
22.10.2014, 10:01
Mulla on pulteilla kiinni ja just joutu taas irroitelemaan ja yhtään ei harmittanut että aikoinaan tein niin.
kyllä näillänäkymin pultattavat tulee. Kuitenki keksii jotai muutettavaa/lisättävää yms...
Vielä kun keksii syylärille paikan ni alkaa olee lava loppuputkia vaille valmis.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=165461
Kyllä niistä kaarista pultattavat nyt tulee. Toisissa lapuissa on M10 kierteet ja toiset ø11 reiällä. Yllättäen kierrelaput hitsataa runkoon kiinni...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=165460
Sukusukin kartaani jatkettuna, menee vinssin kartaaniksi :p
Pitkästä aikaa ehtiny jotain pientä tekemäänki:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=166069
Syyläri tuli tuohon
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=166070
Flekti vielä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=166071
Ja kaaret pultaten :)
mistäs sä noi coiloverit hommasit ja minkä hintaset oli ?
mistäs sä noi coiloverit hommasit ja minkä hintaset oli ?
Yyyveeetä paiskattu
It´s a live!!
Saatii viime yönä sytkytin käyntii :D
https://www.youtube.com/watch?v=ojvu-5b63-c&feature=youtu.be
tänää jos pääsis oikee koeajolle... :p
_kekkula_
22.11.2014, 10:13
Pikkujouluis koe ajot?
Oliski, mut oon Tallinas sen vkln... :o
Testilenkki ilman änkkää illan hämärässä heitetty:
Toinen etunen ei vedä
änkkä laitettava
Varmaa joku jakkaraki ois ihan jees...
Huomenna valosassa uudestaa :rolleyes:
Siinnä olis ns väliaikainen pelikunto :p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=166866
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=166867
Korostan, että kaikki epävirallisesti kiinnitetty tai muuten vaa turattu on VÄLIAIKAISIA :D
Oli vaa pakko päästä ajelee :p
Pikkusen ku siirrät viel koppii taaksepäin ja jatkat keulapeltejä nii ristin ton maasto-corveteks, alkaa tointaka-akselin päältä ajaminen olee lähellä ;)
Eikös siitä väliaikaisesta patentitsta tule aika usein pysyvää :D
Pikkusen ku siirrät viel koppii taaksepäin ja jatkat keulapeltejä nii ristin ton maasto-corveteks, alkaa tointaka-akselin päältä ajaminen olee lähellä ;)
Äläpä äläpä :p
Eikös siitä väliaikaisesta patentitsta tule aika usein pysyvää :D
Ei nää kuulu siihen kategoriaa :)
Täyty vaa päästä testaa. Ja kaikki vaa mitä hallilta sattu löytyy.
Nyt on laitettu jo vähän valoa hämärään, ohjaustehostin toimii, jarrusatulat kiinni, vinssin kardaani testattu, tuli mutkia matkaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=167285
:D
Ei juurikaa heittäny ku nelosella pyöritti tyhjäkäyntiä, mut teki mutkan ku anto kierroksia...
Uus yritys :cool:
Nyt on laitettu jo vähän valoa hämärään, ohjaustehostin toimii, jarrusatulat kiinni, vinssin kardaani testattu, tuli mutkia matkaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=167285
:D
Ei juurikaa heittäny ku nelosella pyöritti tyhjäkäyntiä, mut teki mutkan ku anto kierroksia...
Uus yritys :cool:
Laitatko tukilaakerin seuraavaan vedokseen? :D
Pajeroon laitoin muinoin parista skodasta rattiakselit tukilaakereinee,en saanu voimalla rikki.Hölmöilyllä sain ku vinssailin jurrissa kiven yli joka murjo ne akselit :D:D
käy hakee soltista teräsrenki-nimisestä puljusta 32mm cromomoly ainesputkea, oli ainut putki mikä kesti mul patrollin mekaanisessa ja sama homma ol pikku villellä et monta kardaania hajos ennen kuin usko et tekee siitä cromo putkesta nii rupes silläkii kestämään...
molemmilla oli tukilaakeritkin, villellä oli ihan oikea teollisuus tukilaakeri ja mulla oli stauffista tehty, eli sellanen hydepuntken vihree kulutusmuovista tehty kannake.
käy hakee soltista teräsrenki-nimisestä puljusta 32mm cromomoly ainesputkea, oli ainut putki mikä kesti mul patrollin mekaanisessa ja sama homma ol pikku villellä et monta kardaania hajos ennen kuin usko et tekee siitä cromo putkesta nii rupes silläkii kestämään...
molemmilla oli tukilaakeritkin, villellä oli ihan oikea teollisuus tukilaakeri ja mulla oli stauffista tehty, eli sellanen hydepuntken vihree kulutusmuovista tehty kannake.
Täysin OT.. Ehjän on vieläkin.;) muistatko mitkä ne ristikot on?
käy hakee soltista teräsrenki-nimisestä puljusta 32mm cromomoly ainesputkea, oli ainut putki mikä kesti mul patrollin mekaanisessa ja sama homma ol pikku villellä et monta kardaania hajos ennen kuin usko et tekee siitä cromo putkesta nii rupes silläkii kestämään...
molemmilla oli tukilaakeritkin, villellä oli ihan oikea teollisuus tukilaakeri ja mulla oli stauffista tehty, eli sellanen hydepuntken vihree kulutusmuovista tehty kannake.
Nii toi on jotai seosputkea?
Koitan varmaa vielä joko normi putkella, tai sitten umpiakselilla... Mitä nyt töistä sattuu löytymää :D
Nii toi on jotai seosputkea?
Koitan varmaa vielä joko normi putkella, tai sitten umpiakselilla... Mitä nyt töistä sattuu löytymää :D
Unohda suosiolla normiputket.......
Täysin OT.. Ehjän on vieläkin.;) muistatko mitkä ne ristikot on?
hj:n vakio vinssin kardaninristikot, löytyy muistaakseni motonetistä kun kysyt ke20 corollan kardaanin ristikoita, hj:n rattiakselissa tais olla samat ristikot.
Ja laita rami ihan oikeesti kunnon putkea, seuraavan kerran kun joku paskaputki tai normi vedetty akseli antautuu saattaa tehdä tuhojaan ihan reilusti, pikku villeltä läks kerran lohkon kyljestä kaikki apulaitteiden öljyputket ja letkut kun vinssin kardaani petti.
ihan oikeesti hommaa kunnon ainesputkea niin kestää eikä tarvii pelätä. toi cromo putki makso jotain 30€/m et jos 1,5m haet ja saat takuu kestävän kardaanin niin itte en ainakaan jaksas tapella kyseisen kanssa... siellä kun ei kestä oikee mikää muu silloiun kun on kierroksia reilusti, saatika kun sinne saa vielä rasitusta.
Oivoi... Nyt olis jo jarrulinjat vedetty ja jarrut ilmattu. Sen enempää koeajamatta tuntuis pelaavan. Vielä kun malttaa laittaa putket kiinni runkoon... :)
Vinssin kardaani ei oo edenny, kun ei sitä terästoimittajaa tunnu saavan soittamalla eikä sähöpostillakaan kiinni. :(
Starkilta tilaamalla vois saada samaa putkee...
Joo, täytyy kysellä jos sais työpaikan puolesta tilattua...
Eilista testiä, elävää kuvaa:
Testiajoa (https://www.youtube.com/watch?v=cKrjEBCZ_hE&feature=youtu.be)
Jarrutki tuntuu toimivan hyvin. Pitää vielä alipainesäiliö rakentaa...
Mikähän piru nyt alkanu riivamaa...
Neste on lakannu kiertämästä. Vespumppu katottu, purettu yms, ei havaittu vikaa, syyläristä menee vesi läpi, kuin myös alavesiletkusta...
Oireet:
Kun ajelee niin lämpiää vain syylärin yläosa, ja alavesiletkun puolivälissä selvä raja; alavesiletkun yläosa yhtä lämmin/kuuma kun kone ja alaosa yhtä viilee kun syylärin alaosa :confused::confused:
Jos ajoa jatkaa, alkaa keittämään ja tilanne pysyy muuten samana.
Otin käydessä kennon kierron letkun pään irti, niin sieltä tulee vain sykäyksinä nestettä :eek::confused:
Onks tässä kansipahvin vaihto edessä..?
Termostaatti?
Mutta eikös silti pitäis lämppärin letkuista tulla jatkuvasti nestettä? Ja kun termari päästää kuumaa syyläriin, mut se ei vaan kierrä koko systeemissä...
Vai miten hankala tuo on ilmata?
Kylmällä koneella syylärin korkki auki ja kone käymään. Pitäishän se näkyä kuplina, jos on ilmaa järjestelmässä. Suuremmalla ilmamäärällä nestepinta vajoaa tuntuvasti viimeistään kun termari aukeaa.
Tuossapa on HJ60:sen syyläri, ja siinä on se hauska mutka täyttökorkin suulla, niin ite syyläriin ei nää mitää...
Mut täytyy koittaa käytellä ja ilmata. Ihmettelen vaa ku sieltä lämppärin letkusta tuli vaan sykäyksinä nestettä...
tapsa4x4
29.12.2014, 17:10
Laita vaikka patterin ilmaus venttiili johonkin moottorin päähän että saa ilmattua kunnolla.vesiletkut tulee samoin päin kun aluperinkin on tehtaalla laitettu?
Laita vaikka patterin ilmaus venttiili johonkin moottorin päähän että saa ilmattua kunnolla.vesiletkut tulee samoin päin kun aluperinkin on tehtaalla laitettu?
Joo, letkut tulee niinku tehtaallaki on ollu.
Koitan nostaa eka syyläriä ylemmäs, jos se sit ilmaantuis paremmin...
Vesi ei kierrä syystä tai toisesta, piste :mad:
Toinen hauskuus on, et laturi ei lataa... Miten HJ60 laturissa tulee heräte?? Lähimpänä laturia olevaan?? :eek:
Eli kolme piuhaa, kaksi päällekkäin samoin päin ja yksi 90° kulmassa kahteen nähden... Ja alimpaan kahdesta tulisi heräte?
onko se laturi sisäisellä säätimellä? jos ei niin tarvis sen releen, mikä on lokasuojassa yleensä kiinni...
onko se laturi sisäisellä säätimellä? jos ei niin tarvis sen releen, mikä on lokasuojassa yleensä kiinni...
Onko se säädin yhtä kuin regulaattori?
regulaattorista en tie mitään. sisällä jotain käämejä ja kärkiä mitkä vetää kiinni ja aukee.
joku 7x6x10 kokonen peltipurkki. johka tulee joku 6 johtoo, laturilta ne kolme, yks virtalukolta ja yks akulta, ja kait maakin. ilman sitä ei saa toimiin.
kyllä sen ihan itteki kytkee.
tossa huono kuva. vasen liitin releessä ja oikee laturissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=463&pictureid=63454
regulaattorista en tie mitään. sisällä jotain käämejä ja kärkiä mitkä vetää kiinni ja aukee.
joku 7x6x10 kokonen peltipurkki. johka tulee joku 6 johtoo, laturilta ne kolme, yks virtalukolta ja yks akulta, ja kait maakin. ilman sitä ei saa toimiin.
kyllä sen ihan itteki kytkee.
tossa huono kuva. vasen liitin releessä ja oikee laturissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=463&pictureid=63454
Tuollaset liittimet löytyy. Tosta vasemmanpuoleisesta; kumpi on lähempänä laturia N vai P? Ja kumpi on heräte?
Omassa tulee laturin puoleiseen heräte, ei oo merkattu kirjaimia ni ei tiiä meneekö oikein...
tossa kolminapasessa mikä saattaa näyttää p pitäis olla luultavasti f ja mennä tonne releelle siitä johto.
heräte merkkivalolta tulee sinne releen liittimeen L kohtaan.
ja sinne laturille tulee releeltä noi kolme johtoo n,f ja e.
releelle myös kytkettävä heräte, jatkuvavirta, ja virtalukolta vie kans virtaa.
mä en ole vie ihn kärryllä onko sun laturi sisäisellä säätimellä vai ei :D onko laturi mistä mallista? vuosi? 60 vai 61? moniko amppeerinen?
tossa kolminapasessa mikä saattaa näyttää p pitäis olla luultavasti f ja mennä tonne releelle siitä johto.
heräte merkkivalolta tulee sinne releen liittimeen L kohtaan.
ja sinne laturille tulee releeltä noi kolme johtoo n,f ja e.
releelle myös kytkettävä heräte, jatkuvavirta, ja virtalukolta vie kans virtaa.
mä en ole vie ihn kärryllä onko sun laturi sisäisellä säätimellä vai ei :D onko laturi mistä mallista? vuosi? 60 vai 61? moniko amppeerinen?
Ok... Kiitos. Kokeillaa...
Ampeereja en muista tarkkaan, 45? Laturi on kuitenki vm -81 60:sestä. Liitin käy suoraa, mut kytkeekö kuitenki johdot oikein, vai onko eri liitin jos järjestys olisi toinen? Vai onko laturi vaan paska?
HJ60_Jussi
11.01.2015, 23:22
81 mallisessa on alkuperisenä varmaankin 25 ampeerinen laturi ulkoisella säätimellä.
Tyyppikilpi sen verran kärsiny ettei saa selvää montako amppeeria työntää. Mutta virtalukolta turee virta ohuimpaan johtoon, valko-vihreä johto.
Sitä en tiedä onko ulkoisella vai sisäisellä säätimellä, mistä lie erottaa?
Tyyppikilpi sen verran kärsiny ettei saa selvää montako amppeeria työntää. Mutta virtalukolta turee virta ohuimpaan johtoon, valko-vihreä johto.
Sitä en tiedä onko ulkoisella vai sisäisellä säätimellä, mistä lie erottaa?
Hj60 on kyl yleensä ollu ulkoisellasäätimellä ja 61 sit isommalla 45A laturilla ja sisäisellä säätimellä...
Ja se ulkoinen säädin on musta nyrkin kokoinen "rele" jossa lukee voltage regulator, pyöreä tai neliskanttinen liitin. -40 sarjalaiset on alunperin ulkoisel säätimel, löytyy konehuoneesta.
Onhan siinä regulaattori :) ja se on kytketty...
olisko jompikumpi kärähtäny? laturi ainaki voi ottaa itteensä jos ilman johtoja käyttää.
ja kärähtää ne laturit/releet tietysti muutenki ku tulee tunnit täyteen.
lepoantti
13.01.2015, 20:57
mulla on useempia 24v latausreleitä jos tarttee....
Pystyykö jompaa kumpaa mittaamaa, vai pitääkö vaa koittaa vaihtamalla?
Laturi vielä selvittämättä ja uusia aatoksia tulvii...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=168941
Kattelin niitä lukkojen vaijereita... Tulin siihen tuloksee et paineilma olis ehkä helpompi asennella ku vaijerit vipuineen :p
Muutta onhan tossaki puuhaa...
Mulla on sulle laturi tohon ja ulkosia jännitteensäätimiä. hae ne kokeeks lainaan niin tiedät onks sun osat rikki vai ei
Mulla on sulle laturi tohon ja ulkosia jännitteensäätimiä. hae ne kokeeks lainaan niin tiedät onks sun osat rikki vai ei
Täytyy soitella tossa kun kerkiää liikkua sieläpäi
Pitkästä aikaa ehti käymää hallilla kattomassa miten Helmi pärjää. Hyvinhän se... kaikki ennallaan :)
Alko viime reissulla vähän pakoäänet ärsyttää, joten aloin äänen vaimenninta sommittelee...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=170354
Tuo varmaa riittäis...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=170355
Sitten muistin tuon
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=170356
Sille kävi näin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=170357
Paikkaansa hakee tuosta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=170358
..tai tuosta :)
Josko noilla eväillä sais äänet kuriin :p
Tuo ohjauksen rättinivel ei ikinä tuu kestämää!!!
Äkkiä jotai muutosta siihen!
Tuo ohjauksen rättinivel ei ikinä tuu kestämää!!!
Äkkiä jotai muutosta siihen!
Hyviä ideoita otetaan vastaan... Helppohan se ois jos sais ihan ite tehä, mut vissii pitäis olla tehastekonen?
tapsa4x4
12.02.2015, 06:04
Hyviä ideoita otetaan vastaan... Helppohan se ois jos sais ihan ite tehä, mut vissii pitäis olla tehastekonen?
Sellainen ratti akseli jossa on pitkä lIuku ja ristikot esim hj 110 hilux runneri
Sellainen ratti akseli jossa on pitkä lIuku ja ristikot esim hj 110 hilux runneri
Kauhia homma vaihtaa koko rattiakseli?
_kekkula_
12.02.2015, 11:21
eikä oo kun mäki sain 45seen vaihdettua.
Mä tein omaa 45:see yhdistämällä hiluxin rattiakselista. Siin oli tukilaakeri rattiakselinputken päässä ja ristikko. Siitä ulkoputkesta vaa vaihto ne virtalukon ja vilkkujen kiinnikkeet putkista toisii et sai orkkis osat lukot ja viikset.
Ja 61 sarjasta löytyy pitkä liuku osa simpukan ja akselin välii.
Nykyises on se pitkä liukuosa, ristikko. Välikalikka joka muuttaa pulttijaon ja orkkis rattiakseli johon on tehty tukilaakeri konehuoneen puolelle.
tapsa4x4
12.02.2015, 13:12
Btw mulla löytyy 110hiluxsin ja 4runnerin täydelliset rattiakselit
Btw mulla löytyy 110hiluxsin ja 4runnerin täydelliset rattiakselit
Oon yhteydessä tässä joku päivä, ja katotaa niitä muitski romuja samalla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=170449
Tuo olis tarkotus täräyttää ahtimeen kii
tUrpotusta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=170529
Uus laippa tinattuna kii
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=170530
Istuu siihen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=170531
Ihan tekijänsä näkönen downpipe
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=170532
Siinä koko komeus...
On kyllä semmonen vinkkeli että tuo ahdistaa melkosesti.
Oishan tuossa tilaa tehdä jouhevampikin alasheitto?
On kyllä semmonen vinkkeli että tuo ahdistaa melkosesti.
Oishan tuossa tilaa tehdä jouhevampikin alasheitto?
Niimpä saattaa olla... No jos tolla koittaa et onks toi ahdinkaan hyvän kokonen, ni tekee paremman version sitte :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=171099
Turbotus jatkuu... Tommonen väliaikainen ilmanputsari löyty nurkista, ajaa asiansa ennen ku parempi löytyy...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=171100
Vinssin kardaaninkin sai vihdoin tehtyä. Putken otin huonosta alkuperäisestä. Ainakin tuon kesti vetää, enemmän ku edellinen :p
Laturikin alko lataamaan, vika oli jännitteen säätimessä.
Pakko laittaa vähän detlineä että alkaa tapahtumaan, 7.3 Talvisotaan ilmottauduttu :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=171218
Rock rock :D
bj45lava
28.02.2015, 11:42
Monessa tekeleessä on toi kaasuläppä ennen turboa, mites tässä?
Huohotin letku pihalle ja imusarjan reikä tukkoon.
lepoantti
28.02.2015, 12:11
Huohotin letku pihalle ja venttiilikopan reikä tukkoon.
tä? eikös mielummin huohotustöpseli kaasuläpästä tukkoon ja venttiilikopasta kuljettelee huohotuksen riittävän isolla letkulla runkopalkin sisään tai johonkin sellaiseen paikkaa mistä höyryt ei tule koppiin esim. lämppärin puhaltimen kautta.
tuttavapiirissä kun on ahdettu useita 2H, B ja 3B kaasuläpällisiä koneita niin aina läppä ollut turbon jälkeen, hienosti on toimineet. samoin ei olla koskaan käännelty millään tavalla niitä pumpun kalvolle menevien letkujen nippoja, tästäkin on monelaista oppia liikenteessä....
Ekat vedot otettu... Tai ensimmäinen veto... Ahdot nousee yli 1, nostin kaasun 1,2bar.
Oliks sellanen hyvä kestävyysraja 1bar? Varsinki ku vielä ei oo cooleria...
Syöttöä käänsin kaksi kierrosta lisää, en tiedä paljonko sitä oli jo lisättynä. Mustaa ei vielä juurikaan tule putkesta...
Kannattais vissiinki kattoo pakopaineet vielä..? Ja mitä muuta et varmasti pysyy kattila nipussa?
Ainii, ja ylimmän nipan käänsin 180°. Toimii minusta ihan normaalisti...
lepoantti
28.02.2015, 17:51
mulla ei ole cooleria 2H:ssa ct26:sen kaverina, ahdot n.0,7 ja jos traileri perässä romukuormalla niin ahdot nousee vedätyksessä n.0,9. pakopaineita en ole jaksanut koskaan mitata, ja tuskin näillä lukemilla kovin ylös karkaa. näillä olen pärjännyt ja kone on pysynyt nipussa, syöttöjä on maltillisesti lisätty vaikka savutestiä ei tarttekkaan tehdä leimalla.
Joo, vehkeet pakattu melkein ennen hämärää :D
Vähän kiire tuli, ja jotai jäi tekemättäki, mut näillä mennää... Niin sanotusti soitellen sotaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172174
Talvisodan vaurioita...joskus kauan sitten jo tapahtununna...
Y-linkki repes irti->pinjoni poikki, kardaani jäi tantereelle... Jos jollakulla videomateriaalia tapahtumasta, ni saa julkasta. Kansaa oli ainaki kameroiden kanssa paikalla :D)
Perä irti ja oottaa uutta välitystä...
ai jai sitä hiukan sattunu:Dsitä se voima teettää:)
ai jai sitä hiukan sattunu:Dsitä se voima teettää:)
Prkleen turbo, aikasemmin ei ollu mitää murheita :D
Sulo Vilen iski, saa nähä onnistuuko pieni modaus, saati sitte kannattaako...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172603
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172604
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172605
:eek:
vaihtuuko akseli?ja miksi?olen utelias.:)
vaihtuuko akseli?ja miksi?olen utelias.:)
Rauras ei oo kuulemma raha hukas :D
Ei vaa, tulevaa tässä petaan... :rolleyes:
Ei kai se akselin heikkoutta ollut, jos rangen nivelelle on hitsattu naurettavan heppoinen vastakappale :D
Mikäs tuo "uusi" akseli on malliltaan?
Ei kai se akselin heikkoutta ollut, jos rangen nivelelle on hitsattu naurettavan heppoinen vastakappale :D
Mikäs tuo "uusi" akseli on malliltaan?
En oo sitä väittänykkää, koitan vaa varautua tulevaa :D
Sitä paitsi, oon nähny paljon naurettavampaaki ihan tehtaan asentamana :p ;)
Toi on GM 14 bolt
Taas on tullu yritettyä jotai...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172695
Perä auki, per*leen käkikello :mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172696
Noin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172697
Noin paljon oli laitettu ylimääräsiä osasia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172698
Navat irti, jää odottamaan vielä jatkojalostusta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172699
Työkaverit ihmeissää ku puljassin aksulan sorvii kiinni; "Mitäs sä oikee meinaat..?" (huomaa hiano vastapaino)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172700
"en tiedä ittekkää, katotaa mitä tulee" :p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172701
Tuossa saa levätä viikonlopun yli. Täytyy vähä mittailla ja kattoo minten paljon tumppia lyhentää...
Selvä visio, mut saa nähä toimiiko mitenkää :D
Nyt on asia meininkiä. Tuleeko tuosta tojo levyinen?
Nyt on asia meininkiä. Tuleeko tuosta tojo levyinen?
Joo, tähtään 1460mm mut katotaa mihin osuu :p
Alunperin möykky 1795mm levee laipasta laippaa
BJ-40/76
29.03.2015, 21:05
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172174
Talvisodan vaurioita...joskus kauan sitten jo tapahtununna...
Y-linkki repes irti->pinjoni poikki, kardaani jäi tantereelle... Jos jollakulla videomateriaalia tapahtumasta, ni saa julkasta. Kansaa oli ainaki kameroiden kanssa paikalla :D)
Perä irti ja oottaa uutta välitystä...
Näyttää tyypilliseltä rasitusmurtumalta, ja jossain vaiheessahan se sitten muodostaa irti-poikki -linjan.
Pitäsköhän alkaa tekemään sarjana noita "ResuRooverin" keskinivelen kartioita?
Siis vaikka 60-80mm akseliteräkseen kartio reikä keskelle, ja hintaa vaikka 30e kipale?
Siksi molella tuntuu olevan ongelma tuo kartiolaipan pettäminen....
Toki siihen lienee pääsääntöisesti ainakin osasyynä se, että tuo keskinivelen torni on liian matala verrattuna alatukiversien kiinnityspisteeseen (ja tukivarsien asennot vaikuttaa myös)
Näyttää tyypilliseltä rasitusmurtumalta, ja jossain vaiheessahan se sitten muodostaa irti-poikki -linjan.
Pitäsköhän alkaa tekemään sarjana noita "ResuRooverin" keskinivelen kartioita?
Siis vaikka 60-80mm akseliteräkseen kartio reikä keskelle, ja hintaa vaikka 30e kipale?
Siksi molella tuntuu olevan ongelma tuo kartiolaipan pettäminen....
Toki siihen lienee pääsääntöisesti ainakin osasyynä se, että tuo keskinivelen torni on liian matala verrattuna alatukiversien kiinnityspisteeseen (ja tukivarsien asennot vaikuttaa myös)
Tuossaki on just sellanen kartioholkki, sauma näkyy siinä... Ois kyllä voinu olla isompikin. Täytyy seuraavaan versioon parannella ja samalla kasvaa tuo kiinnitysväliki.
Olin ottavinani useamman kuvan, mut eipä enää läytyny ku koneelle pääsin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172930
Alaosaan tehty perus sheivaus ja vähän nurkkia pyöristelty
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=172931
Lopputulos näyttää tältä.
Melkei kaikki alkuperäset tulppahitsit piti hitsata uudelleen ku oli sen näköset että vuotaa. Molemmat banjoputket on ympäri hitsattu, ja lyhyt pätkä on myös sisäpuolelta päästä kiinni. Huomenna pitäis oikoa ku on jäähtyny kunnolla, tai kattoo miten paljon on hitsaukset vetäny...
Tiedä sitte miten luotisuora tommosen pitää olla?? Suures maas suuret toleranssit... :D
Kannattaahan siitä oikeasti suora tehdä. Eipähän rupee stefat vuotaa turhan nopeasti.
Kait tohon kemppikymppii tulee lisää liimaa tai rattaat lisäks liimattuna? Noi kolme pientä täppiä eit tuu kyl kestää...
Luulis että perän suoruuteen riittää jos vetarit sopii hyvin paikalleen.
Äkkiseltää vois kuvitella et suurin haitta epäsuoruudessa on vetarin boorissa, kun voi vemputtaa perän kanssa? Mutta laakerit ja stefat on taas napakohtaisia, niin niille riittää että on keskenään linjassa?
On enempi liimaa ;)
Vetarin lyhennys siirtämällä laipan paikkaa?
Tee sitten lämpösovitus vetarin ja laipan väliin ja hitsisauma ainoastaan laipan ulkopuolelle.
lepoantti
31.03.2015, 14:02
Vetarin lyhennys siirtämällä laipan paikkaa?
Tee sitten lämpösovitus vetarin ja laipan väliin ja hitsisauma ainoastaan laipan ulkopuolelle.
toyotan pitkäpoorissta etuvetareista tehtiin muutama takavetari em. menetelmällä. kevyehköä siviiliajoa näyttää kestävän mutta lukon käyttö yhdistettynä 39,5x18 boggereihin ja vääntöön katkaisi vetarin aina sauman vierestä. näitä siis kokeiltiin useampi versio ja hitsipuikotkin oli käyttötarkoituksen mukaan valittu. vaikka rympättiin ja sorvattiin laipan pinta suoraksi ja kaikkea muuta mitä osattiin ja ymmärrettiin, siksi kai ne katkeskin kun ei ymmärretty ja osattu!!!!
sillai varmaan kestäis että laipassa on kans poorit. toyotiin löytyy kyllä tallaiset laipat mutta vetareita ei ole vielä teetetty, tein kyllä longfieldille ehdotuksen että tekisivät tällaisia vetareita. kun kerran osaavat etuvetareita tehdä missä poorit molemmin päin niin miksi ei tällaisia. muutamaan vuoteen ei ole vastausta kyllä kuulunut, taisi olla vielä bobby elossa silloin...karpiola varmaan vuoleskelis jos joku tilaa, mulla oli oikein mittapiirroksetkin hilipilimiehille tuumamitoituksella ja ne on ehkä tallessa. tai sitten ei?
tällaisiin amensriikan juttuihin tämmöiset osat varmaan löytyy kaiken värisinä jo valmiina?
Onko tämä leimassa vai meinaatko leimata ?
Vetarin lyhennys siirtämällä laipan paikkaa?
Tee sitten lämpösovitus vetarin ja laipan väliin ja hitsisauma ainoastaan laipan ulkopuolelle.
Kutakuinki noin, ainoo et koitan vielä jyrsiä kiilauran kaselille. Pintakarkaisu hamkaloittaa, mut jos sen sais hiottua siltä kohalta pois... Kokeillaa.
Onko tämä leimassa vai meinaatko leimata ?
Kyllä mä ainaki tarjoon sitä leimasedälle, ei viitti huviksee alkaa akselia kaventaa :)
Nuo servoletukan vetarit ovat "aika" tukevat. Veikkaan että toimii hyvin kavennettuina.
Jos ei toimi niin Cut to length vetarit olivat jotain 150$ kun vuosi sitten katselin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=173005
Navat sorvattu sopiviksi
Tässä on taas sellasen tekemisen meininki päällä..
Mä tän akselin kiikutin kipon tontille.. ilme oli kun ois vieny karkkia pikkupojalle.. :D
Joks toukokuussa ajellaan?
Hyvä tulee.Tulehan testailemaan tähän meille sitten sitä miten muilta kiireiltä kerkiät,jäi vähän sullekkin latuja avattavaks viikko sitten ;)
Oliko nuo navat terästä vai valurautaa?
Olihan se jännää ku sai tommosen... :D
Aivan varmasti tulen ajelee ja testailee.
Kai toi jotain valua on, meinaa tulla lastua mut todella lyhyenä. Ei kuitenkaan aivan muruna...
Miten 6 pulttisen jaon reijät osuu navoissa? joutuuko vanhat reijat täyttämään?
Miten 6 pulttisen jaon reijät osuu navoissa? joutuuko vanhat reijat täyttämään?
Kaks osuu vähän huonosti... Ne jos täyttää ja poraa auki
Jatketaas tätäkin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=174090
Jakomuunnos alkaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=174091
Ei ne ihan mennykkää puhki
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=174092
Valmista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=174421
Tommoset tuli väännettyä. Täytys vaa saada kasattua akseli, et voi kokeilla osuko noi edes sinnepäin :)
Nonii, potkitaas tätäki taas eteenpäin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=178429
Perä shimmattu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=178430
Toinen puoli jo kasas.
Alkaa näkyä taas valoa tunnelin päässä :rolleyes:
Toista vetaria pitää lyhentää 310mm...
Tais rampe saada pienen innostuksen kipinän kun kuuli että munkin auto edistyy pikku hiljaa :D
Ei, oli vaa eka vapaa viimesee 3kk...
Taas jotain pientä ehtiny:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=179157
Yllättävän paljon heittää tommonen vetari keskeltä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=179156
Nyt se on ainaki poikki...
mä en siltikää tajua tätä ideaa miks vaihat ton taka-akselin...
Ei tarvi kikkailla navan pulttien kans, eikä jännittää koska vetari menee solmuu...
Saati sit jos ja kun yleensä vetari menee, ni se on pitkäboorinen...
Ei välttämättä mitää järkee, mut ei kai näitä voi koskaa oikee järjellä aatellakkaa. :rolleyes:
Itellä ei oo ikinä ollu ongelmia pikkupulttien eikä vetareitten kans ku laakerit ollu kunnos. Eikä toi sunkaa aparaatti niin paljoo paina et siinä ongelmia tulis.
Vooi olla... Tulipahan tehtyä...
Akseleiden painoerot:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=179323
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=179322
Minusta yllättävän vähän eroa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=179321
Vähän paikan hakua...
Kokeillaas tommosta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=181522
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=181523
Jospa tuo kestäis...
Päivitetääs tätäki, ku on pikkuhiljaa saanu eteenpäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184315
Kardaaniongelman päätin ratkasta laittamalla toyotan ristikon gm:män pinjonin lähtöö(vai mikälie)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184314
Jyrsitää sopiva kolo...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184313
Volaa, ja sielä istuu hän
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184312
Ja tänää akseliki löys tiensä oikeelle paikalle...
Enää akselin kasaus loppuu, kardaanin lyhennys ja koeajolle :D
Onse kiva ku pelit ja vehkeet tehä, vähä kateelline :)
Mites, mahtuu ristikko kääntyy vai onks toyotan nivelen pesä ulkomitoiltaa samaa kalibeeria?
"Sehän on parempi kun uus venäläinen" Tuutko ajamaan lauantaina meille?
Onse kiva ku pelit ja vehkeet tehä, vähä kateelline :)
Mites, mahtuu ristikko kääntyy vai onks toyotan nivelen pesä ulkomitoiltaa samaa kalibeeria?
Itteasias en oo vielä päässy testaa, mut veikkaan(toivon) et mahtuu. Toyotan ristikko on 2mm halkasijaltaan isompi ku gm:n. Kardaani ulkomuistista saman kokonen tai aavistuksen tukusampi?
"Sehän on parempi kun uus venäläinen" Tuutko ajamaan lauantaina meille?
Oli tarkotus tulla, jos ei ajamaa ni apinaks :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184366
Akseli kasattu pinjonin mutteria lukuunottamatta, ja takakardaanin lyhennys niin pääsee ajolle...
Käsittämättömän vähän tuo painoero tojon ja 14 bolt välillä. :confused::confused::eek::cool::D
Käsittämättömän vähän tuo painoero tojon ja 14 bolt välillä. :confused::confused::eek::cool::D
Sitä kans ihmettelin, mut siitä paristakymmenestä kilosta vaikka kymmenen kiloo vetareihin ja napoihin lisää kestävyyttä jo merkittävästi, ja loput jos jää banjoo ns "ylimääräsenä" painona...
Olis pitäny punnita myös tyhjät banjot.
Laitetaas pari kuvaa kardaanin teosta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184422
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184423
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184424
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184425
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184426
Ja kyllä! Vihdoinki pääs koeajolle! Kyllä taas hymyilyttää :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184493
Tänää pääs ajaa lastentauteja pois. Ensimmäinen on pinjonin haarukka, vaatii pikku viilausta... Toinen on jarrupääsylinteri, ei yhtäkkiä tee minkäänlaista painetta.... Noo pikkujuttuja ja lisää hienosäädettäbää löytyy vielä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184492
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184491
Hauskaa oli, kuvat vaa jäi aika vähii :p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184768
Tää aamu alko tälläsellä koktaililla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184767
Tuommonen tarjoo 12volttia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184765
Ja tuon parempaa paikkaa en sille keksiny...
lepoantti
21.11.2015, 07:54
paikka on hyvä ja jäähdytysilmankin vaihtuu bertan avarassa koetaulun taustassa. vaan mistä hommasit 100A pömpelin ja mitä maksoi?
paikka on hyvä ja jäähdytysilmankin vaihtuu bertan avarassa koetaulun taustassa. vaan mistä hommasit 100A pömpelin ja mitä maksoi?
Suosittelen lämpimästi pömpeliasioissa ottamaan yhteyttä nimimerkki piipari:in. Vielä ei itellä käyttökokemusta, mut hyvältä näyttää :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184822
Tuommosia rinkuloita niistä tuli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184821
Siinnä uusi ja vanha jarrupääsylinteri, vanha ø28 mm mäntä, uusi ø24 mm männällä. Jännä nähä huomaako eroa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184820
Siinä vielä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184819
Siinä se istuu jo omalla paikallaa
ukkonen7
21.11.2015, 21:49
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184768
Tää aamu alko tälläsellä koktaililla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184767
Tuommonen tarjoo 12volttia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184765
Ja tuon parempaa paikkaa en sille keksiny...
Tämä on hyvä laite, meni 12v puoli itsellä pultin alla huomaamatta maihin ja vika virtasuoja toimi eli ei laite kyrvähtänyt ja kestää kuormittaa reilusti
Tämä on hyvä laite, meni 12v puoli itsellä pultin alla huomaamatta maihin ja vika virtasuoja toimi eli ei laite kyrvähtänyt ja kestää kuormittaa reilusti
Hyvä tietää :p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=184837
Vinssiki tuli, hakee vielä paikkaansa, mutta noille main pitäis asettua
otatko mekaanisen piis?vai onko tuo eteen päin vetoja varten?
otatko mekaanisen piis?vai onko tuo eteen päin vetoja varten?
Mekaaninen jää taksvinssiksi ja sähkökela eteenpäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=185126
Satulan raudat sain tänää taivuteltua, niistä tuli tuommoset...
Sit kemppiliimaa ja rockrock
Aikanaan palstallakin kyselin mistä saa tuollaisia pieniä liukukitoja, kun niitä olin sillointällöin jossain nähnynnä...
En koskaan löytäny myynnistä niitä, niin nyt oli mahollisuus tehä semmonen ite.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=185177
Ensimmäinen vaihe.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=185176
Jo osapuilleen jyrsittynä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=185175
...ja viimeisteltynä.
Aika näyttää miten toimii ko systeemi. ;aterriaalina Hardox 400(?), viila ei ainakaan pure :)
Jospa kohta sais vinssinkin kii ni pääsis testailee :D
Siitähän tuli komee. Voi olla kovempaakin kuin 400. En muista ulkoa...
Siitähän tuli komee. Voi olla kovempaakin kuin 400. En muista ulkoa...
Katos/kysys ihan mielenkiinnosta...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=185319
Vinssin vaijeri kulkee kardaanin tilalla...
Jarrut ilmaamista vaille valmis, ilmaaminen ei nyt jostai syystä onnistunu niinku olin kuvitellu. Ilmaa ei tuu mut poljin tunnoton... Ja noin puolivälissä liikettä tuntuu pykälä :confused:
Teitkö bench bleedingin ?
Se pykälä johtuu kait siitä ku eka mäntä törmää toisee, normisti pitäs nesteen työntää sitä toistaki mäntää. Tai jotenki sillai se toimii.
Teitkö bench bleedingin ?
Teinkö minkä? :eek:
Se pykälä johtuu kait siitä ku eka mäntä törmää toisee, normisti pitäs nesteen työntää sitä toistaki mäntää. Tai jotenki sillai se toimii.
Milläs sinne saa nesteen välii..?
Tojon pääsylinteri kaipaa joskus nesteen pumppaamista niin, että kierrättää jarruputkista takaisin säiliöön useamman pumppauksen ajan.
Katoppa mikjussin linkkiä:
http://www.phnet.fi/public/mika.jussilainen/jarrupaasylinteri.htm
Siitä se säiliöstä menee molemmille männille. Putket pääsylkäst löysälle ja nestettä sisää ja pumppaamaa jos ei sillä lähe ilmaantuu et satuloista ruuvit auki ja säiliö täytee ja odottelua sekä pari pumppausta.
Tjaa, eli alkuperänenkää ei välttämättä ookkaa paskana...
Heikki L
28.11.2015, 13:47
Mulla noi on aina ilmaantunu näin: Joku jarru nippa auki vaikka taka oik ja sieltä letku ylemmäs kuin nestesäiliön korkin pinta. Säiliö täyteen ja yöks valumaan. Aamulla ilmaa loput normaalisti ja se on siinä
Katos/kysys ihan mielenkiinnosta...
400 hardoxia se oli...
400 hardoxia se oli...
Ok. Tehää lujemmasta jos kuluu...
Jaaha, viime päivityksestä jo tovi vierähtänynnä...
Kovin paljoa ei ole kerennyt puuhailemaan, mutta näkyvääkin on saatu aikaseksi.
Nyt Helmi näyttää kokolailla tältä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=190474
Tai niinkuin yks offari, niin nyt se alkaa näyttämään jo tojotalta :p
Pikkuhiljaa, vähän kerrallaa eteenpäin...
_kekkula_
31.03.2016, 13:48
No joo, paljon paremmalta näyttää.
Kiitos kiitos
Saas nähä koska ehtii lokarit tekee loppuu :o
Onkos jotai tyyppivikaa kun pyyhkijän moottorille ei tule virtaa?
Kiitos kiitos
Saas nähä koska ehtii lokarit tekee loppuu :o
Onkos jotai tyyppivikaa kun pyyhkijän moottorille ei tule virtaa?
sinne pitäs tulla jatkuva virta, ohjataa maadottamalla. tarkasta sulakkeet yleismittaril, jos siit ei viisastu ni katkaisija...
Motivaation hakua...
https://youtu.be/A-VsxWWZYXQ
mukavasti näkyy joustavan etupää,ei varmaan paljonkaan rynkytä kopissa.
mukavasti näkyy joustavan etupää,ei varmaan paljonkaan rynkytä kopissa.
Joo, kyllähän toi on aikas pehmee ajella kuoppastaki tietä.
Jos oikein alkais hieroo, niin toi viel muuttaa tukivarsien asentoa, mutta katotaan nyt...
Jaapa, johonkin on taas vuosi vierähtänynnä...
Talvella parit ajot ajettu, muuten keränny lahjakkaasti pölyä navetan vintillä.
Nyt kun kesä hiipii ja aikaa sai, niin aloin tutkii ohjaustehostimen tehottomuutta. No, öljyt tuli pihalle pumpun lohkojen välistä. Naapurista hain ehjän pumpun ja eikun vaihtamaa. En olisi ekana uskonu, että niissä on vuosimallieroja, mutta näin näköjään on. Ehjää pumppua ei saanu itkemälläkään käymään alkuperäisen tilalle... No joko tekee ite kiinnikkeet, tai alkaa metsästää vanhan mallin pumppua.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=204099
Tein sitten kiinnikkeet, mutta samalla vaivalla tuommoiselle.
Äkkiseltään tuntuis voimaa olevan enemmän ku tojon pumpussa, mäne ja tiedä. Kesyesti kuitenkin kääntyy paikallaankin töppöset.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=204100
Ja osamoilleen tuohon kohtaan jäi kun löytyi sopina hihnakin nurkista.
Vanhan pumpun mielenkiinnosta avasin, niin sielä on vissiin liukulaakeri ollu ja tullu tiensä päähän. Metallimujua pumppu täynnä ja se sitä myöten selvä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=204733
Vahvemmat ohjaustangot löysi vihdoin paikkansa, varmaa 1,5v odotellu asennusta... :D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=204732
Ilmanputsari asettu siihen. Putsariksi valikoitui niinkin tylsä kuin hj60:sen puhistin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=208415
Valoa tunnelin päässä :p
Tämäkin pokkuhiljaa edistyny...
Kaitsu67
11.11.2017, 21:59
Varovasti, sehän valmistuu muuten ihan käsiin :D
Varovasti, sehän valmistuu muuten ihan käsiin :D
Sehän tässä pelottaaki, et mitäs sitte tekee... :D
Pyyhkijän moottori on kaput, eikä toista tunnu löytyvän.
Onko ideoita miten toteuttaa ja mistä..?
mites hj pyyhkiän moottori?
R-Lempiäinen
25.11.2017, 09:32
Ite rakentelin aikanaan omaa berttaa uuden pyyhkiän moottorin vanhasta patrollin moottorista, se oli senverran pieni että mahtui alkuperäisen kotelon alle. Tietty uudet reiät ja sähköjä pitää vähän setviä.
Kiitos vastauksista.
Pidän silmät ja korvat auki ja katotaa mitä löytyy...
Jakolaatikko kaipaa hellää hoivaa. Stefan vaihdon syyksi paljastuikin aika iso laakerivika...
Takakardaanin kartiorullalaakeri aivan loppu.
Pyyhkijän moottori on kaput, eikä toista tunnu löytyvän.
Onko ideoita miten toteuttaa ja mistä..?
Yksi tuttu kehuskeli joskus, että hj:n takalasin pyyhkimen moottori sopisi suht helposti. Tämän väitteen joku voisi todistaa oikeaksi tai vääräksi. Itse en ole kokeillut.
_kekkula_
28.11.2017, 07:33
Yksi tuttu kehuskeli joskus, että hj:n takalasin pyyhkimen moottori sopisi suht helposti. Tämän väitteen joku voisi todistaa oikeaksi tai vääräksi. Itse en ole kokeillut.
Mää pyörittelin muutaman päivän j6 takalasin puuhkiä moottoria, tarkoitus oli laittaa juurikin j4 tuulilasi karmiin mutta ei järki riittänyt vai oliko sieltä yks johdin kampa poikki mikä lopullisen luopumisen aiheutti. Nyt j4 karmissa j6 moottori joka meni melko helpolla lopulta.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6333&pictureid=208969
Motivaatiosafaria... kyllä se aina lämmittää ku pääsee kurvailemaa. :cool: