View Full Version : Chervolet "HIRVIÖ" Blazer -78
Höpinä putken loppu osa uusittiin toiselle puolelle edellinen n 2 viikkoa vanha. Mikä löytyy suosta nykyisin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146613
Samalla paranneltiin nuita kiinnikkeitä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146614
ImacInnes
11.01.2014, 15:23
Kanattaako sitä putkea sinne taakse asti vetää? Suohonhan ne jääpi jos peruutta joudut upoksissa?
Sulla kun näyttäis tuolla taka akselin päälläkin tota tilaa olevan vaikka äänen vaimentajallekkin?
Omassani loppuu runkopalkin sisäpuolelle. Eipä oo tarvinut uusia. Kerran rupes pöröttämään kun piti ison kiven yli vinssata väkisin.
t. Ismo Ämmä
Kanattaako sitä putkea sinne taakse asti vetää? Suohonhan ne jääpi jos peruutta joudut upoksissa?
Sulla kun näyttäis tuolla taka akselin päälläkin tota tilaa olevan vaikka äänen vaimentajallekkin?
Omassani loppuu runkopalkin sisäpuolelle. Eipä oo tarvinut uusia. Kerran rupes pöröttämään kun piti ison kiven yli vinssata väkisin.
t. Ismo Ämmä
Ei ne sinne akselin päälle mahdu hyvin iskarit on edessä ja haluan ne tuoda taakse asti ettei meteli tuu hyttään ja toisaalta savu ei jää kiertämään auton alle / sisälle.
Katsot kuvan takaa päin ni ruonkopalkkien ulkopuolelta ne saa taakse tuotua aika nätisti niin kuin on nyt.
Uskon sen edellisen irtoomisen johtuvan siitä kun oli siinä loppu metreillä putkia kiinnittäissä jommonenkin kiire mehtään niin sinne ei tullut montaa kiinnikettä.
ImacInnes
11.01.2014, 19:03
Ei ne sinne akselin päälle mahdu hyvin iskarit on edessä ja haluan ne tuoda taakse asti ettei meteli tuu hyttään ja toisaalta savu ei jää kiertämään auton alle / sisälle.
Katsot kuvan takaa päin ni ruonkopalkkien ulkopuolelta ne saa taakse tuotua aika nätisti niin kuin on nyt.
Uskon sen edellisen irtoomisen johtuvan siitä kun oli siinä loppu metreillä putkia kiinnittäissä jommonenkin kiire mehtään niin sinne ei tullut montaa kiinnikettä.
Ok. Joo eihän sitä kuvista nää koko totuutta. Laitat niin että hyvä tulee.
Hyvältä näyttää kuiteskin.
Tarttis vaan päästä näkeen ton livenä joskus.
t. Ismo Ämmä
Tänään laitettiin etu vinssi toimimaan ja vanha takapuskuri modattiin keulaan. Kävin myös öljyjä vaihtamaan kun sillä pari päivää ajettu akseleihin ja napoihin laitoin jo uudet onneksi ei tullut mitään ylimääräistä pihalle huomenna jatkuu loput öljyt ja lukkojen sähköinen ohjaus, radion ehjäys jne...
no onx tuo tarpeex korkea..????
PunisherFIN
12.01.2014, 07:23
kyyvissä istuneena ja sivusta seuranneena heittäsin enempi lajia tuntematta, notta on ko sellaset urat missä patrolli mänöö kylellään ni hirviöllä sai ajjoo niiko ois ollu kylän keskustassa cruisingilla, välillä toki pakollinen kasikoneen murautus likkojen huomion herättämiseksi :D
no onx tuo tarpeex korkea..????
Kuten jo aiemmin itse kommentoin tuolla etten aivan näin korkeaa suunnitellut / toivonut tästä 42 renkaat, portaalit, soa, ja pyrkinyt rakentamaan sillai jotta saisi joustoja reilustu ni en oikein tiedä miten siitä tehdään matala tottakai se tuosta olemassa olevasta hieman laskee kun jousia herkistelee keulan ohjausmuutoksen yhteydessä saan pudotettua n 5cm enempää en keksi millä saisi alas päin.
Onhan kyseessä joka suuntaan muutenkin isompi auto kuin suzuki, itsehän en lajista mitään ymmärrä mut sen mitä tällä päässyt ajamaan ni ei siitä hirveetä haittaa ole ollut muuta kuin tälleen jalka vammasena ei meinaa kyytiin päästä
karvanoppa
12.01.2014, 10:47
Tarvisko takariiput jonkulaista stopparia ettei mene ympäri? kuvassa näyttäisi ulosjoustossa olevan aika suorassa linjassa jousen kanssa.
Komee Blazer! :)
Tarvisko takariiput jonkulaista stopparia ettei mene ympäri? kuvassa näyttäisi ulosjoustossa olevan aika suorassa linjassa jousen kanssa.
Komee Blazer! :)
Ei siihen ole tehty stoppareita sitä itsekkin veikkailtiin miten käy. Täytyy viimeistään sitten tehdä kun se tilanne. Käy eka kerran
Ei siihen ole tehty stoppareita sitä itsekkin veikkailtiin miten käy. Täytyy viimeistään sitten tehdä kun se tilanne. Käy eka kerran
Sopivasti kaikki kohdilleen niin saattaa pahassa tapauksessa tulla rumempaakin jälkeä kun jouset pökkää jäykäksi ennen hypystä laskeutumista
Eli melkein ennen sitä katastrooff;ia tekisin ne stopparit :rolleyes:
Löytyi ensimmäinen heikko paikka rakennelmista.
Mistähän tekisi noi pyörän pultit siellä on nyt 12,9 12mm ja takana on taipuneet jo mutkalle....
Varmaan täytyy ainakin välttää asfaltilla täysiä kiihytyksiä silloin kun sitä kaasuttaja ongelmaa testailin niin taisin hidas puoli päällä ottaa lähtöjä.
Löytyi ensimmäinen heikko paikka rakennelmista.
Mistähän tekisi noi pyörän pultit siellä on nyt 12,9 12mm ja takana on taipuneet jo mutkalle....
Varmaan täytyy ainakin välttää asfaltilla täysiä kiihytyksiä silloin kun sitä kaasuttaja ongelmaa testailin niin taisin hidas puoli päällä ottaa lähtöjä.
Moni väittänyt ett 6pulttijako kestää :) (siksi pidinkin 8pulttijaon kun levyt tein) laita isommat pultit 14 tai 16 mm sitten voi ruveta kestämään.
Nyt on pimppistelty.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146827
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146828
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146829
Tuli pikkasen leveän näköinen tosta puskurista mutta jospa se suojaisi hyvin....
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146833
Onhan se ainakin matalamman näköinen ja putosihan se noin 5cm alas kun otettiin yhdet lehdet edestä pois
Onhan se ainakin matalamman näköinen ja putosihan se noin 5cm alas kun otettiin yhdet lehdet edestä pois
Öljyt varmaan mukava vaihtaa lykkää 2satasen tynnyrin alle ja laskee suoraan sinne suppilolla :D
Öljyt varmaan mukava vaihtaa lykkää 2satasen tynnyrin alle ja laskee suoraan sinne suppilolla :D
No joo hieno helmana ne piti vaihtaa nosturilla sai touhuta selkä suorana:D
Välillä pimisteltiin tuollainen.....
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6485&pictureid=146863
oletkos kokeillut saako tosta maastotunkilla rengasta ilmaan ? ;)
veijon-esso
13.01.2014, 16:18
Tosta korkeudesta kun puhutaan aina vaan... niin jos viittit niin mittaas piruuttaan paljonko on maasta vaikka oven ikkunan alalaitaan, niin voi verrata korkeutta eikä helmojen leikkelyt ja palkken paksuudet vaikuta... tölkkikuvasta arvioiden toi on noin puoli metriä korkeampi kuin oma baltseri..! :D :D
Tosta korkeudesta kun puhutaan aina vaan... niin jos viittit niin mittaas piruuttaan paljonko on maasta vaikka oven ikkunan alalaitaan, niin voi verrata korkeutta eikä helmojen leikkelyt ja palkken paksuudet vaikuta... tölkkikuvasta arvioiden toi on noin puoli metriä korkeampi kuin oma baltseri..! :D :D
Eihän se kovin korkea ole n.157cm oven ikkunan alareunasta maahan mitattuna onhan se laskeutunut tosta tölkki kuvasta jonkin verran jouset etsinyt paikkaansa, takanta kuorma latit poistettu, edestä yhdet lehdet poistettu, rengaspaineet pudotettu 0,5 bar,iin jne....
veijon-esso
14.01.2014, 11:05
Eihän se kovin korkea ole n.157cm oven ikkunan alareunasta maahan mitattuna onhan se laskeutunut tosta tölkki kuvasta jonkin verran jouset etsinyt paikkaansa, takanta kuorma latit poistettu, edestä yhdet lehdet poistettu, rengaspaineet pudotettu 0,5 bar,iin jne....
157cm.. vai 175? jotenkin näyttää hurjalta toi kuva missä tupakkia poltteleva herrasmies joka nojailee konepeltiin? Mittasin aamulla oman se on maastopaineilla n. 143cm. Eli jos 157 niin eihän tota eroa ole kuin apout 15cm. 100mm korkeutta tulee jo portaaliakseleista ja siihen päälle renkaista ja jousista loput. Ero näyttää kyllä isommalta, mut hieno toi on jokatapauksessa!
Niistä pyöränpulteista jos vielä on ongelmana, niin esim us-partsin kautta sais pultteja jotka varmasti kestää kovaakin käyttöä. Jotenkin kyllä tuntuu että ois ollu ennemmin löysässä kuin että olis voimasta vääntyny pultit. Keskittyykö muuten tuo vanne napaan, vai onko pelkästään pulttien varassa?
JanneBlomgren
14.01.2014, 12:20
Mulla 130 senttii 39,5" renkailla.
Ex_inkkari
14.01.2014, 13:13
Mulla 130 senttii 39,5" renkailla.
Ikkunan alareunaan 31" renkailla.
120cm
157cm.. vai 175? jotenkin näyttää hurjalta toi kuva missä tupakkia poltteleva herrasmies joka nojailee konepeltiin? Mittasin aamulla oman se on maastopaineilla n. 143cm. Eli jos 157 niin eihän tota eroa ole kuin apout 15cm. 100mm korkeutta tulee jo portaaliakseleista ja siihen päälle renkaista ja jousista loput. Ero näyttää kyllä isommalta, mut hieno toi on jokatapauksessa!
Niistä pyöränpulteista jos vielä on ongelmana, niin esim us-partsin kautta sais pultteja jotka varmasti kestää kovaakin käyttöä. Jotenkin kyllä tuntuu että ois ollu ennemmin löysässä kuin että olis voimasta vääntyny pultit. Keskittyykö muuten tuo vanne napaan, vai onko pelkästään pulttien varassa?
Kimi on vähän pers jalkanen. se kuva on otettu ennen muutoksia ne aiemmat kuvat jossa näkyy uusi etupuskuri ovat tuoreita
[QUOTE=veijon-esso;1091815]157cm.. vai 175? jotenkin näyttää hurjalta toi kuva missä tupakkia poltteleva herrasmies joka nojailee konepeltiin? Mittasin aamulla oman se on maastopaineilla n. 143cm. Eli jos 157 niin eihän tota eroa ole kuin apout 15cm. 100mm korkeutta tulee jo portaaliakseleista ja siihen päälle renkaista ja jousista loput. Ero näyttää kyllä isommalta, mut hieno toi on jokatapauksessa!
Mittasin aamulla pihalla.. kävi mieltä vaivaamaan ja siirsin auton tuolta pakkasesta halliin sisälle tasaisella lattialla tarkka mitta on 163,5cm. Että pikkaisen se kasvo mut ei mielestän pahan korkea...
Niistä pyöränpulteista jos vielä on ongelmana, niin esim us-partsin kautta sais pultteja jotka varmasti kestää kovaakin käyttöä. Jotenkin kyllä tuntuu että ois ollu ennemmin löysässä kuin että olis voimasta vääntyny pultit. Keskittyykö muuten tuo vanne napaan, vai onko pelkästään pulttien varassa?[/QUOTE]
Kyllä se keskittyy siihen sorvattiin levylle ja vanteelle omat urat. Sieltä takantahan puuttui yhdet tapit silloin aluksi eli oli vain viidell' kiinni mutta ne kyllä oli tiukassa.
Katsotaan ja seurataan tilannetta jos vielä tulee ongelmia niin kyselee us-partsilta mitä heillä on tarjota.
oletkos kokeillut saako tosta maastotunkilla rengasta ilmaan ? ;)
En ole kokeillut en omista moista tunkkia.
Mulla 130 senttii 39,5" renkailla.
Toi sun auto on aikasta komian näköinen peli paljon sen paino mahtaa olla pitäisi joskus käydä vakoilemassa muiden rakennelmia. Saisi vähän suuntaa miten tän vehkeen laittaisi dieetille kun sitä itse on suunnitellut kaiken laista mutta ei välttämättä tarviisi tehdä joka kohtaa montaa kertaa...
JanneBlomgren
16.01.2014, 16:25
Pitää puntaroida kunhan taas sais ton ajokuntoon. Yli 2 tonnia on varmasti mutta toivottavasti alle 2,5.
Ja varmaan joka ainoa kohta on tehty keskimäärin 3 kertaa, eikä välttämättä ole vieläkään hyvä.
Tervetuloa, kyllä katsomaan saa tulla mutta täytyy sanoa savolaisittain että vastuu siirtyy katselijalle:D
Ja niinhän se on ettei kaikkien tarvitse keksiä pyörää uudestaan.
VOLIATTI
16.01.2014, 17:10
Pitää puntaroida kunhan taas sais ton ajokuntoon. Yli 2 tonnia on varmasti mutta toivottavasti alle 2,5.
Ja varmaan joka ainoa kohta on tehty keskimäärin 3 kertaa, eikä välttämättä ole vieläkään hyvä.
Tervetuloa, kyllä katsomaan saa tulla mutta täytyy sanoa savolaisittain että vastuu siirtyy katselijalle:D
Ja niinhän se on ettei kaikkien tarvitse keksiä pyörää uudestaan.
ai vain kolme:D epäilen että ei riitä, onse jangreen niin hurja, on ollut ilo seurata tota jannen rakentelua,eise oma rojekti nyt niin hurja olekkaan. eikä tämä mörököllikään pöllömpi projekti ole
Mulla 130 senttii 39,5" renkailla.
Kaalimato chevy on kyl kaikkea muuta, kuin tasaisella alustalla parkissa, mut noin 140cm ja alla 38,5 fillarit. Pitää koittaa muistaa mittaa paremmin, kunon seuraavan kerran sisällä tai trailerilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=147304
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=147305
Käytiin männä viikonloppuna hirviölle kaveri hankkimassa.
PunisherFIN
23.01.2014, 14:15
kimin pitäs suaha rakentelu topikki tuolle, joko tuolle kaunokaiselle on pietty kastetillaisuus? :D
Koria pitää tosta 2cv;stä ehdottomasti suurentaa alustan kokoon sopivaksi ja muodot säilyttäen :)
Sitä on taas pikkasen rakenneltu lisää.
Ohjaus on muutettu nyt versio 2 malliin liekkö vieläkään toimii hyvin.
Isompi polttoainesäiliö rakennettu kun kaikki väittää et tätä pitää olla juottamassa jatkuvasti niin nyt siellä on 160l säiliö paikallaan eli toisin sanoen ei tää enää vie ainetta paljon mittää:):):).
Ihmeteltiin et miten voi olla näin heikko lämmityslaite kivasti hörisöö mut ei puhalla no sehän ol moottorin päästä puonnu siivikko irti.
Niin ja tankin vaihdon yhteydessä laitoin suodattimen ja pumpun heti tankin viereen.
Ja lisäksi joitain pikku muutoksia tehty.
Ainiinja meinas unehtuu keulaa madallettu lisää täähän rupee näyttämään rata autolta.
88 suburban 35" renkailla 145cm
-Captain-
10.02.2014, 11:18
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142834
Kyl se taitaa sinne männä
onks tossa volvon navan ja jarrulevyn välis joku irtokikkare, näkyy vaa täs kuvas parhaiten.. ja onks tossa kierteet kans vai onko vaa reiät? itellä menos volvolaiset ramchargerin alle ja navat pitäs koneistaa ja tehdä tuo 6 pulttijako. kiinnostaa vaa miten muut on tehny.
ja jos tos irtolimpus ei oo kierteitä niin olisko se syynä siihen vääntyi ne pultit tai ainaki olin jostai postauksesta lukevinani :)
onks tossa volvon navan ja jarrulevyn välis joku irtokikkare, näkyy vaa täs kuvas parhaiten.. ja onks tossa kierteet kans vai onko vaa reiät? itellä menos volvolaiset ramchargerin alle ja navat pitäs koneistaa ja tehdä tuo 6 pulttijako. kiinnostaa vaa miten muut on tehny.
ja jos tos irtolimpus ei oo kierteitä niin olisko se syynä siihen vääntyi ne pultit tai ainaki olin jostai postauksesta lukevinani :)[/QUOTE]
Ei ole irtokikkaretta on koneistettu yhtä puuta.
Navassa on on kierteet ja takanta päin kierretty 12,9 kuusiokolo tapit kovalla liimalla ja nordlock levyillä. napaa en ole itse tehnyt ostin akselit tolvon rakentajalta tältä palstalta ja hän varmaan osaa paremmin kertoa.
Lauantaina käytiin rankasemassa hirviöö oli hienoja hiekka harjuja ynm.
eikä aivan ilman ongelmia päästy peruutin puuta päin takaluukkun ruttuun ja samalla meni sisältä ikkunan mekanismi pikkasen kehnoksi.
seuraavaksi upotin sellaiseen valta ojaan auton liinoja totta kai nuukasti mukana etuvinssin vaijeri karkas irti siitä jatkoa poksahti simpukka olipa mielenkiintoinen ajaa kotiin 40 km maantietä ratissa n 2 kierrosta tyhjää keskinopeus oli kepsin mukaan paluumatkalla 12 km/h
No nyt on sitten tilattu US-Partsilta tuommonen holley truck avenger 770 ja otin samalla uuden jakajan puolan sytkä poxin mikä on kuulemma paras mitä heillä on tarjota ahdin käyttöön.
Tulipa kalliiksi taas mutta jos se rupeisi paremmin toimimaan vittuko ei hermo pidä leikkimistä.
Kaasuttajakin viimein tuli ja asensin perjantaina sen kiinni yllättävän hyvin toimii suoraan. Toki bensapinnat ja tyhjäkäyntiseokset piti säätää ja vaihtaa jäykempi jousi sinne loppui kakku keski kierroksilla kesken. Nyt odotellaan us-partsilta kiihytyspumpun nokka sarjaa suutinsarjaa kone dumppaa kun lyö kaasun nopeasti lattiaan. ja lisäksi vetää laihalle n.5000rpm kohalla / jälkeen saattaahan se lopussa laihalle meno johtua siitä kun ei vielä tullut kaikki sytkä osat eli ei saa vielä muutettua ahon alaista ennakkoa.
Ennen kaasuttajan vaihtoa laitoin tollaisen PLX DM-6 + SM-AFR laajakaista lambdan kiinni kylläpä autaa säätämisessä paljon.
Minkähän lainen simpukka tähän kannattaisi hommata ja mistä sen saisi nopeasti us-partsilla ei ollut ja onko siihen saatavissä sellaista kynkkää joka pudottaisi ohjausvarren lähdön alemmaksi ja suoraan taaksepäin?
-Captain-
11.02.2014, 12:43
Ei ole irtokikkaretta on koneistettu yhtä puuta.
Navassa on on kierteet ja takanta päin kierretty 12,9 kuusiokolo tapit kovalla liimalla ja nordlock levyillä. napaa en ole itse tehnyt ostin akselit tolvon rakentajalta tältä palstalta ja hän varmaan osaa paremmin kertoa.
tuli vaa mielee kun tossa linkin kuvassa on erinäköinen tuo sama napa, eli täs kuvas se on semmone ku siit vaa sorvataa ylimääräne pois ja tehdään kierteet kun taas tos toises kuvas on tommone kiiltävä paksumpi osa :)
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=43125&d=1384458995
Gary Grand
11.02.2014, 12:52
Minkähän lainen simpukka tähän kannattaisi hommata ja mistä sen saisi nopeasti us-partsilla ei ollut ja onko siihen saatavissä sellaista kynkkää joka pudottaisi ohjausvarren lähdön alemmaksi ja suoraan taaksepäin?
Olisko takavedon simpukka pudottavalla Pitman Arm:lla soppeli? .. ja on porattu/kierteytetty valmiiksi lisäsylinterille..
Sellainen jäi hyllyyn ylimääräiseksi Blazerin raadon poistuttua pihasta viikonloppuna.:D
Olisko takavedon simpukka pudottavalla Pitman Arm:lla soppeli? .. ja on porattu/kierteytetty valmiiksi lisäsylinterille..
Sellainen jäi hyllyyn ylimääräiseksi Blazerin raadon poistuttua pihasta viikonloppuna.:D
Jos se on tohon sopiva voisin ottaa sen. Kiertyykö takavedon simpukka samaan suuntaan on jostain jäänyt hatara mielikuva jotta takavetoisessa lähtisi pitman armi eteen päin saatan olla väärässä.
tuli vaa mielee kun tossa linkin kuvassa on erinäköinen tuo sama napa, eli täs kuvas se on semmone ku siit vaa sorvataa ylimääräne pois ja tehdään kierteet kun taas tos toises kuvas on tommone kiiltävä paksumpi osa :)
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=43125&d=1384458995
Niin joo siinä on sellainen irto peiseri päällä jolla saa keskitettyä jarrulevyn ja vanteen ainevahvuus noin 2mm pulttien kohdalla.
Empä taas hätäpäissään lukenut selvää kysymystä kunnolla ja ajattelin kaikkea muuta kuin mitä tarkoitit
Gary Grand
11.02.2014, 14:33
Jos se on tohon sopiva voisin ottaa sen. Kiertyykö takavedon simpukka samaan suuntaan on jostain jäänyt hatara mielikuva jotta takavetoisessa lähtisi pitman armi eteen päin saatan olla väärässä.
Tää tuli mulle Tiku83:lta, jolla oli pickupissa..
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=36649&highlight=Chevy
2wd:n vartta voi kääntää haluttuun asentoon, kun taas 4wd:n ei voi.
PSC Nimisestä firmasta saa jenkkien mukaan laatua.
http://www.pscmotorsports.com/vehicle-specific-products?cat=246&limit=32
Runko kannattaa vahvistaa simpukan alta, on varmasti jo halki/korjattu. Siihenkin saa valmiita paloja ja extra tukirautoja ostettua. Esim ORD:ltä (http://www.offroaddesign.com/)
Paranee muuten ohjaustuntuma iha älyttömästi kun saa kaikki kuntoon.
Ja menee nätisti maantiellä kun väljät häviää ja simpukka istuu paikallaan.
2wd:n vartta voi kääntää haluttuun asentoon, kun taas 4wd:n ei voi.
PSC Nimisestä firmasta saa jenkkien mukaan laatua.
http://www.pscmotorsports.com/vehicle-specific-products?cat=246&limit=32
Runko kannattaa vahvistaa simpukan alta, on varmasti jo halki/korjattu. Siihenkin saa valmiita paloja ja extra tukirautoja ostettua. Esim ORD:ltä (http://www.offroaddesign.com/)
Paranee muuten ohjaustuntuma iha älyttömästi kun saa kaikki kuntoon.
Ja menee nätisti maantiellä kun väljät häviää ja simpukka istuu paikallaan.
eniten se ohjaustuntuma paranee juuri tolla poikittaistuella mikä estää sen rungon kiertymistä simpukan kohdalta
_kekkula_
11.02.2014, 22:14
mahtaako rungon vahvistuksilla olla suurta merkitystä ku tässähän on hydrauli ohjaus.
veijon-esso
11.02.2014, 23:19
mahtaako rungon vahvistuksilla olla suurta merkitystä ku tässähän on hydrauli ohjaus.
Ihan perus simpukkaohjaus, hydraulisella apusylinterillä kylläkin. Eli on siitä vahvistelusta hyötyä ja monesti näin vanhoissa voi olla rungossa korjattavaa vaikkei olis sen kummemmin ikinä offailtukaan.
Joo eilen käytiin metsässä ja rankasin taas kerran oikein kevyellä kaasujalalla hirviöö niin lopputulos oli sitten etu akselista jotain rikki vasen etunen ei vedä enää tunkkasin ilmaan saa pyöritellä rauhassa ei ole vastusta portaali poxin purin siellä kaikki ok eli varmaan murros tai vetari paskana.
Kellään tietoo mistä näihin volvolaisiin löytyisi vahvempia kamoja sisään:)
Taidankin lähteä tästä pajalle takaisin.
Se muuten on videolla kun hajosi täytyy jossain vaiheessa ladata ja laittaa linkki tänne.
Ja vikahan löytyi murroksesta oli poori tumppi murtunut pois....
PunisherFIN
23.02.2014, 21:18
niin sie "kevyesti" vaan polkasit turvakenkä jalassa pedaalin lattiaa vasten? chevyissä on suht köykäset hallintalaitteet, notta niil voi jenkkimiehen mammatki ajella rauhassa, hanki maajo lenkkarit ajokengiksi ni kestää voimansiirto paremmin ;)
tapsa4x4
23.02.2014, 22:23
Kellään tietoo mistä näihin volvolaisiin löytyisi vahvempia kamoja sisään:)
Taidankin lähteä tästä pajalle takaisin.
Se muuten on videolla kun hajosi täytyy jossain vaiheessa ladata ja laittaa linkki tänne.
Ainoa oikeasti kestävä murros orginaalin kanssa on rcv-cromo
http://www.polyperformance.com/shop/RCV-Volvo-C303-CV-Joint-Portal-Axle-p-19256.html
110defenderin halppis tarvikkeista tehdyt oli hintaansa hyvät.
Muita en edes viitsi kommentoida.
niin sie "kevyesti" vaan polkasit turvakenkä jalassa pedaalin lattiaa vasten? chevyissä on suht köykäset hallintalaitteet, notta niil voi jenkkimiehen mammatki ajella rauhassa, hanki maajo lenkkarit ajokengiksi ni kestää voimansiirto paremmin ;)
Ei vaan sellaine nro.46 iglon saapas oikein taipuisa ja hyvä tunto polkimiin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=149623
Tuollasta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=149624
PunisherFIN
24.02.2014, 10:54
no ainakaa se ei oo luistanu.. helepompi myös olluna irrottaa ku kahessa kappaleessa :(
Hih hih...
Konehuoneesta ilmeisesti joku halunnut pihalle ol flektin tunneli paskana ja konepellin pinnassa n 3cm pitkä reikä sisäpuolella pokkauksessa 5cm pitkä
Hih hih...
Konehuoneesta ilmeisesti joku halunnut pihalle ol flektin tunneli paskana ja konepellin pinnassa n 3cm pitkä reikä sisäpuolella pokkauksessa 5cm pitkä
Eli ainakin rungosta joustaa.
Tälle projektille ei ole tehty muuta kuin ajettu... Yhtä hymyä.. Tänään viimeksi ja huomenna olisi pitempi safari edessä, katotaan joko sen jälkeen saisi rakenneltavaa.
Roikutin nosturin nokassa hirviön paino on n2300 kg tankki täynnä(160l) safarikunnossa
-Captain-
11.04.2014, 20:53
Tälle projektille ei ole tehty muuta kuin ajettu... Yhtä hymyä.. Tänään viimeksi ja huomenna olisi pitempi safari edessä, katotaan joko sen jälkeen saisi rakenneltavaa.
Roikutin nosturin nokassa hirviön paino on n2300 kg tankki täynnä(160l) safarikunnossa
aika kevyt :) nuo akselit ja renkaat painaa kuitenki jonkun verran...
aika kevyt :) nuo akselit ja renkaat painaa kuitenki jonkun verran...
Samaa miettisin, mun auto painaa vakionakin enemmän :) vakio Blazeri ei vissiin paina yli 2t uutenakaan, joten lisäkilot hyväksytään :D
Vaakoissakin on eroja;)
Mut volvon etunen muistaakseni 175kg, eli ei kovin paha. Muistaakseni 70-lukusen Wagoneerin Dana44 oli 145kg.
Mut silti jotenki toi kokonaispaino kuulostaa pirun pieneltä:confused:
Pitäs punnita joskus kaalimato-chevy kan, kun olis sopivaa nostokalustoa, hiukan kiinnostais tietää sen paino.
lehmäblazeri aikoinaan päälle ajattevalla puntarilla punnittuna 3150kg varusteineen ilman kuskia, tankista en muista kuinka paljo...
tapsa4x4
11.04.2014, 23:09
kuulostaa aika kevyeltä blazerilla.
tuttu käytti aikoinaan ihan vakio bensa blazerin vaaalla painoi kuskin kanssa tasan 2000kg
sisustaa ei ollut kun etupenkit ja koe taulu puskurit puuttui ja taka katto
oli pois paikoillaan totes että liian painava aihio maastoo ja myi pois.
vaaka oli sellainen joka vuosi inspekta käy kalibroimassa.
Niin osaahan ne vaa-at heittää mut eiköhän tuo parinsadan tarkkuudella ole oikein. Odotin itse huomattavasti isompaa numeroa
Mut sitä liikkuvaakuvaa ei vaa oo vieläkään näkyny. Nyt kamera kateen ja räppäilemään. :)
Mut sitä liikkuvaakuvaa ei vaa oo vieläkään näkyny. Nyt kamera kateen ja räppäilemään. :)
Eipä ole tullut kuvailtua mutta tuossa on muutama pätkä missä pikaisesti vilahtaa ohite.
https://www.youtube.com/watch?v=68-qfw2N4Do
https://www.youtube.com/watch?v=IjJ7FPFJrGM
https://www.youtube.com/watch?v=G0cc2nEOYCg
https://www.youtube.com/watch?v=2-sRqHlX5pE
Niissäkin valta osa kohdista ollut niin hätäinen ettei kuvaaja ole ehtinyt paikalle kun pitänyt mennä jo
Vieläkös tää on voimissaan vai onko todettu liian isoksi Savonlinnan kaduille? :D
Pisti vaan viikolla silmään että onpahan pirun ahtaat kadut siellä.
-Captain-
12.07.2014, 09:52
Vieläkös tää on voimissaan vai onko todettu liian isoksi Savonlinnan kaduille? :D
Pisti vaan viikolla silmään että onpahan pirun ahtaat kadut siellä.
Miekii vähä oon odotellut et onks mitää uutta täs rojektis :)
Ja mitä tulee tohon katujen ahtauteen niin reilu 10v sit tuli jaettuu tavaraa täysperäl ja välil nupil ja kyllähä tuo vähä ahtaanoloinen kylä on, mutta siellä ainaki sillo ihmiset anto tilaa hemmetin hyvin :)
Btw.. Onks poikkeusluvasta kuulunu mitään?
Eipähän tälle ole mitään juurikaan tehty kuin ajettu vain tuntuu toimivan niin pirun hyvin no nyt tietty kävi kusemaan vesipumpun ja lohkon välistä nestettä täytyy työntee liimaa sinne niin ja täähän sijaitsee maaseudulla savonrannalla eli hyvin mahtuu pörräämään kaikkien puimureiden ja raktoreiden seassa...
PunisherFIN
14.07.2014, 21:31
taitaa löytökylän offroadin miehet vua väittee ajavasa, mut tosiasiassa ne taetaa kaik vua rakentoo terangeja ja mattolaitureita ko emot heiluttaa piiskoo, ettei pojat lipee kaljottelemaa mehtään :D
Päivitetäänpäs välillä
Auton käyttö ollut niin vähäistä et oikein ...uttaa.
Onneksi sentään hirvenmetsästyksessä päässyt edes vähän ajamaan.
Onhan se helpottanut jalkamiehiä hirvittävästi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=165958
onhan noita joku haettu muullakin kuin hirviöllä.....
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=165959
tuas pitkästä aikaan Autolle ei ole tehty mitään kun ei tarvitse se toimii niin pirun hyvin. Toki aina kun kotona ajaa niin kaikki tuntuu hienoltta...... Mutta Mutta nyt kuule meinasin eka kerran lähtee pois omilta kyliltä olisi toi Imatran worry suunnitelmissa................... jos joku kuka silloin vuosi takaperin luki tätä rakentamista ja haluaa nähdä ei esittely vaan ajo pelin Tätä autoa käsketään tennarilla eikä millään pumpulilla...
PunisherFIN
01.12.2014, 00:31
mie todistan, maajolla on yks asento kaasussa ja se on aina pohjassa jos se koskee polkimiin :D tuo chevyhän kulkee yksinään tyhjäkäynnillä, yleensähän nää veitikat vaan istuu sätkä hampaissa siel kopissa, huudattaa musiikkia ja juo coca colaa ja auto hiipii pitkin korpee, välillä pysähtyy vinssailemaan näitä patrolleja sun muita vakiomaastureita ;)
mie todistan, maajolla on yks asento kaasussa ja se on aina pohjassa jos se koskee polkimiin :D tuo chevyhän kulkee yksinään tyhjäkäynnillä, yleensähän nää veitikat vaan istuu sätkä hampaissa siel kopissa, huudattaa musiikkia ja juo coca colaa ja auto hiipii pitkin korpee, välillä pysähtyy vinssailemaan näitä patrolleja sun muita vakiomaastureita ;)
Nimen omaan COCA COLAA....
PunisherFIN
02.12.2014, 21:28
no jenkkihä se on, tukka tötteröllä lucky strike tai mallu huulessa ja cokista lasipullosta, wot? :D