View Full Version : Chervolet "HIRVIÖ" Blazer -78
Tuli pari kolme vuotta sitten hommattua tuollaine city maasturi.
Tapaus on hieman ruosteinen Chervolet Blazer vm -78 5,7l bensakoneella
mekaanisella ahtimella, muutenkin konetta hieman rakennettu ja muuten auton päällä kasvaa komeaa sammalta
Keräsin muutaman vuoden motivaatiota ja nyt tänä syksynä iski kärpänen ja käytiin rakentamaan....
Olisi tarkoitus yrittää tehdä jonkunlainen offi auto.
Aloitettu ihan perus jutuista olemassa olevan tekniikan kunnostuksesta vielä pari iltaa hitsata ja pääsis leimalle.
Nyt valmiiksi tehtyjä asioita mm.
Jakolaatikko korjattu ei pysynyt hidas puolipäällä (np203)
Uudet hydraulinostajat laitettu.
Weber kaasuttajan korjaus sarja / säätö...liekkö toimii vieläkään
Bensatankki uusittu tuollainen 60l turvatankki saattaapi olla turhan pieni mutta mahtuuhan sinne toinen vierelle ja muutoinkin polttoainelinja uusittu pumppu,letkut,putket,suodin,paineen säädin jne.
Virtapuolelle tuli laitettua tulpat, johdot, pyöriä, puola, kansi, jne...
Ruoste vaurioita korjattu sieltä täältä niitä nimittäin löytyy samalla laitettiin palkki helmat.
Pyäräkoteloita avarrettu reilusti eli runsaasti.
Jarrut melkeimpä kokonaan uusittu....... Kaikki turhaan.
Takavinssi 12t kg
Stereot.
Ja tietysti uusi akku ja valojen korjaus ynm.
Jotain varmasti unohtui mutta siinä pää sääntöisesti
Laittoa odottaa hallin nurkassa
14,5x42" irokit ja mallia oma valmiste lukkovanteiden osia kasaamatta/osittain hitsaamatta.
Volvon portaali akselit 7.55välityksellä, tojotan levyjarruilla ja 6x pultin jaolla
Etuvinssi 12t kg eli samanlainen mitä laitoin taakse.
Laa-puhelin.
180 ah akku joka pitäisi sijoitta auton taka osaan
Tilattuna
Olikohan se joku shake flip vai mikä lie hässäkkä jolla käännetään taka lehtijousien riipukkeet alaspäin.
Valoja läjä
tupla nivel kardaanin nivelet loput niihin tehdään itse.
Jostain pitäisi vielä löytää suburbanin taka lehti jouset niin voisi nuo takana olemassa olevat siirtää eteen.
Koitan laittaa tänne kuvia hirviön rakentamisesta kunhan opin käyttämään tätä vehjettä
Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta:rolleyes: Mikä ahdin koneessa on? Opettele äkkiä se kuvien lataaminen:)
Juu kuvia ehdottomasti!!!
Ja kyllä.....KYLLÄ JENKKI ON JEES:D:D:D:D:D:D
Oli weiand tai joku sen tyylinen nimi koosta ei tietoa
veijon-esso
06.11.2013, 08:16
Tuosta ohjetta kuvien liittämiseen.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=47675
Projekti kuulostaa hyvältä, onko tarkotus tehdä ihan mettäpeli vai meinaatko pitää kilvissä?
Mites noi Volvon akselit kestää voimaa yleensä? Tosta voi voiman lisäksi lähteä vähän vääntöäkin...
Melko järeät on vinssit. Onko kuitenki 12000lbs eli ~5500kg :confused: Ja niitä kuvia äkkiä :D
Mites noi Volvon akselit kestää voimaa yleensä? Tosta voi voiman lisäksi lähteä vähän vääntöäkin...
Kyllähän ne voimaa kestää, mutta voima ja auton massa ja rengaskoko mua huolestuttaa:confused:
Siis onhan noita akseleita raskaissa 6x6 volvoissa alunperin ja kestää armeijan röykytystä, mutta voimaa niille tarjoillaan silloin B30 lähteestä parin römperin läpi ja fillareina 280/85-16 fillarit. Nyt tulis arviolta paino lähes samaan, mutta renkaat hemmetisti paljon isommiks ja voimaa PALJON enempi.......eli kaasujalkaa joutuu varmaan vähän annosteleen rajoitetusti.....luulisin:rolleyes:
veijon-esso
06.11.2013, 10:57
Osittainen offtopik, mutta eikös koopeellä oo ollu blazer volvon portaaleilla? ja onhan jossain hämeenlinnan suunnalla se gmc jimmy (=blazer) volvolaisilla, 39,5 böggers + 454 motti, jos olen oikein ymmärtäny. Noilta sepiltä vois löytyy tietoo miten kestää jos kestää ja mitä kestää vai kestääkö ollenkaan. :D
Kyllähän ne voimaa kestää, mutta voima ja auton massa ja rengaskoko mua huolestuttaa:confused:
Siis onhan noita akseleita raskaissa 6x6 volvoissa alunperin ja kestää armeijan röykytystä, mutta voimaa niille tarjoillaan silloin B30 lähteestä parin römperin läpi ja fillareina 280/85-16 fillarit. Nyt tulis arviolta paino lähes samaan, mutta renkaat hemmetisti paljon isommiks ja voimaa PALJON enempi.......eli kaasujalkaa joutuu varmaan vähän annosteleen rajoitetusti.....luulisin:rolleyes:
Juu tota samaa laskukaavaa ittekin pohdiskelin. Mutta ei hätää, kestäähän ne ainakin sen oman aikansa!
ei ole tullut otettua oikein kuvia... Mut katellaan mitä löytyy ja otetaan jatkossa lisää.
Mites noi Volvon akselit kestää voimaa yleensä? Tosta voi voiman lisäksi lähteä vähän vääntöäkin...
Eipä ole tietoa kestävyydestä mutta ei huolestuta tulevaisuus näyttää mistä ne poikii..... Ainakin tähän asti ollut tapana hajottaa kaikki mitä vastaan tulee.
Niin minullakaan ei ole muistikuvaa nyyttöneista en löytänyt penkkilappuja mistään mut hevosvoimat oli n.480 eikä ole enää edellinen omistaja kertomassa mitä löyty vääntöä.
Melko järeät on vinssit. Onko kuitenki 12000lbs eli ~5500kg :confused: Ja niitä kuvia äkkiä :D
ne on jotku halvat kiinalaiset piti olla 12t kg ja sama lukee myös laatikossa ja myös laskussa mut kovin on ohut vaijeri 12mm muuten kohtuu järeä laite mut ei huolta jos ne on huonoja eikä ruuti riitä käytössä hommataan parempia ja onhan tuossa voiman ulos otto laittaa mekaanisen niin sitten pitäisi riittää
Kyllä ne vetokyvyt taitaa olla lbs eikä kg.
ne on jotku halvat kiinalaiset piti olla 12t kg ja sama lukee myös laatikossa ja myös laskussa mut kovin on ohut vaijeri 12mm muuten kohtuu järeä laite mut ei huolta jos ne on huonoja eikä ruuti riitä käytössä hommataan parempia ja onhan tuossa voiman ulos otto laittaa mekaanisen niin sitten pitäisi riittää
Niin tää on manuaali?
Hyvältä vaikuttaa!
Niin oliko tää jäämässä kilpiin akselinvaihdon jälkeen vai?
Kyllä ne vetokyvyt taitaa olla lbs eikä kg.
Joo ja näyttääki ennemmin 12000lbs ku 12000kg vinssiltä.
Voi jeesusperkele että on sexikkään kokoset pyörät!:eek::eek:
Voi jeesusperkele että on sexikkään kokoset pyörät!:eek::eek:
Eihä 42" viel mittään, ryssän (kraz) 51" kummit sopii myös... http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61285
Eihä 42" viel mittään, ryssän (kraz) 51" kummit sopii myös... http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61285
Miä tahon tollaset pallot trollii!:D:D
veijon-esso
07.11.2013, 08:49
Ompahan hieno värisävy!
knucklebone
07.11.2013, 20:28
Voi jeesusperkele että on sexikkään kokoset pyörät!:eek::eek:
Haha repesin!:D
Hieno Bleiseri kyllä, perkeles!
Ompahan hieno värisävy!
Jotenki arvasin tämän :D
Komee on peli, kuvaa konehuoneesta kans näkyviin.
Mistäpäin tämän oot ostanu? Työkaveri joskus jutteli et Vammalas olis remmiahdettu blazeri, mut se taisi olla isolohko :eek::D et tää ei taida sama olla
Konttaaja
10.11.2013, 12:41
Nokialla oli joskus...10+ vuotta sitten bloweri letukka, olisko ollu blazer, joka sittemmin pääty johkin nykyseen sastamalaan, ehkä kiika-kiikoisten puolelle ???. Auto oli usein nokian shellin pihassa ennen kun se vaihto omistajaa. Olisko ollus 42" kumit, en muista, ja pikkulohko se taisi olla, sellanen aika siisti, viininpunanen metallinhohtomaali pinnassa.
CREWCAB4X4
11.11.2013, 00:56
Se oli vm-79 , Chevrolet Fleetside , lyhyt ja leveä lava , 350 + 350 +203 muistaakseni , remmiahdin ja riittävästi korotettu , alla oli 44" Mickey Thompson BajaClawit , ja tää koko paketti oli katsastettu , myös renkaat.
dirtydog
11.11.2013, 06:44
Se oli vm-79 , Chevrolet Fleetside , lyhyt ja leveä lava , 350 + 350 +203 muistaakseni , remmiahdin ja riittävästi korotettu , alla oli 44" Mickey Thompson BajaClawit , ja tää koko paketti oli katsastettu , myös renkaat.
uuuuuu mahtava kiesi, haluu haluu
veijon-esso
11.11.2013, 10:14
sorry taas ootee, mutta oliks toi mainittu fleetside joku punainen, ehkä viininpunainen ja auto + omistaja näky siinä -80 luvun offivideossa joka oli täällä palstallakin, kuskilla stetsonit ja kaikki!
CREWCAB4X4
11.11.2013, 15:14
On , tai oli viininpunainen , videolla esiintymisestä en tiedä , mutta vuoden -85 tai -86 V8-MAGAZINESSA on siitä juttu, joka oli kuvattu Tampereella vanhassa liikennepuistossa , joka siis sijaitsi tuolloin nykyisen Tampere- talon tontilla. Chevy oli kyllä häkellyttävä ilmestys kun joskus sen rinnalle pääsi liikennevaloissa , itse harrastin tuolloin vielä vajaavetoisia V8:ja. Chevy oli myytävänäkin Nokialla joskus 7-9v sitten , kelt.pörssissä hinta oli jotain alta 8000€ , en sitten ostanut ja nyt harmittaa. Toivottavasti sen vielä joku elvyttää liikenteeseen , se kun oli jotain mitä leimasetä ei voi käsittää , heh.
Nokialla sen kyseisen Chevyn omisti aikanaan Lehikoisen Tapsa.
V8 magazine esitteli auton muistaakseni -87. Samassa lehdessä esiteltiin myös toinen Tapsan auto. Olikohan se joku Cäkkylän avo.
Toi viininpunanen oli viimeks kiikosissa kun näin.
Niin tää on manuaali?
Kyllä tää tomaatti on
Joo kyllä tää olisi tarkoitus pitää kilvissä.
Taas ilta hitsattu ja turattu jotta saisi leimalle viedä jossain vaiheessa hitto kun se on hidasta vaikka aina ajattelle et eihän se ole kuin näppää.
Savonlinna Sulkava akselilla tämä Blazeri on ollut ainakin 15-25 vuotta ja sulkavalta sen ostin kaverilta jolla oli n 10-15 vuotta.
On ongelma jarrujen kanssa jotka luulin jo saaneeni kuntoon poljin painuu pohjaan eka polkasulla uusittu poljin sylinteri, osa putkista, letkut, etupalat, korjaussarja etujarrusatuloihin, puhdistettu / tarkistettu suuntaventtiili, ja taakse melkein kaikki. ilmattu vaikka millä konstilla vika poistuu kun etujarrut kytkee pois pelistä letkut kuristamalla/tulpaamalla sen jälkeen on kova poljin. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
Onkos tietoa kun korotuksen jälkeen vaihdan tupla nivel kardaanin myös taakse täytyykö pinjonin suuntaa muuttaa?
Josko sitä taas huomen illalla koittas jotain turata.........
KoniJeep
11.11.2013, 23:10
Joo kyllä tää olisi tarkoitus pitää kilvissä.
Taas ilta hitsattu ja turattu jotta saisi leimalle viedä jossain vaiheessa hitto kun se on hidasta vaikka aina ajattelle et eihän se ole kuin näppää.
Savonlinna Sulkava akselilla tämä Blazeri on ollut ainakin 15-25 vuotta ja sulkavalta sen ostin kaverilta jolla oli n 10-15 vuotta.
On ongelma jarrujen kanssa jotka luulin jo saaneeni kuntoon poljin painuu pohjaan eka polkasulla uusittu poljin sylinteri, osa putkista, letkut, etupalat, korjaussarja etujarrusatuloihin, puhdistettu / tarkistettu suuntaventtiili, ja taakse melkein kaikki. ilmattu vaikka millä konstilla vika poistuu kun etujarrut kytkee pois pelistä letkut kuristamalla/tulpaamalla sen jälkeen on kova poljin. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
Onkos tietoa kun korotuksen jälkeen vaihdan tupla nivel kardaanin myös taakse täytyykö pinjonin suuntaa muuttaa?
Josko sitä taas huomen illalla koittas jotain turata.........
Aina kun on tupla nivel kardaanista, pitää pinionin lähdön osoittaa laatikon yokea päin. Muuten täristäääää.
Voisiko syynä pohjaan painumiseen olla liian pieni poljin sylinteri? Eli sylinterissä ei riitä tuotto painamaan mäntiä kerralla ulos :confused:
Aina kun on tupla nivel kardaanista, pitää pinionin lähdön osoittaa laatikon yokea päin. Muuten täristäääää.
Voisiko syynä pohjaan painumiseen olla liian pieni poljin sylinteri? Eli sylinterissä ei riitä tuotto painamaan mäntiä kerralla ulos :confused:
Ei kun on ns vakio jarrut vielä ympäriinsä minkä laisilla on toiminu 78 vuodesta
Jarrut jumissa kaukana?
Siirtelee palikat edessä jarrutukseen, mutta palaavat liian kauas?
Jarrut jumissa kaukana?
Siirtelee palikat edessä jarrutukseen, mutta palaavat liian kauas?
Ongelma selätetty hävettää kertoa ettei ossannut ilmata kaikilla hienoilla koneilla kokeiltiin ilmausta ei auttanut en ihan heti arvannut päästää satulaa irti ja pittä ilmausruuvvia taivasta kohti ilmauksen ajan mut nyt toimii:).
Uskaltaisikohan huomenna käydä vikalistan hakemassa konttorilta.
Onkohan vaihteisto lopun edessä kun tänään ajoin hallia ympäri niin ei joka kerta kytkenyt liikkeelle lähtiessä 1,2 tai d:tä päälle ennenkuin käytti pakilla?
Edellinen omistaja kyllä kehui vaihteiston korjauttaneensa hiljattain ja samalla sanoi että se on ollut heikko lenkki jota on korjattu useasti.
Mistä tuon laatikon tunnistaa mikä siellä on ja mikä olisi järkevästi saatavissa oleva hyvä vaihtoehto?
Otin pari kuvaa väkkyrästä ulkoa päin
pieniä pelti näppäilyjä ja sit massaa...... Hmm
Onko konehuoneesta kuvaa?
toivottavasti tänne ei ihan heti tarviis enää isoja juttuja tehä tai no kestäs ees vähän aikaa nipussa
PunisherFIN
13.11.2013, 00:53
jos se loota kiukuttelee jotakin ni kaveri täs keskustan pinnassa korjailoo nuita harrasteena, paa viestiä niin naitan teijät yksiin :D se kyl varsin neuvookin ihan mieluusti, mie luulen et jos tuo on seissynä pitkään ni oisko se laatikkoöljyjen vaihon paikka, ni vois loppua leikkiminen. blazerissa on kait joku TH sarjan loota jos tomaatti, iheltä löytyy yks kipale TH700 hallilta, mut kutosen hiluilla, mutta tuolla samasella kaverilla on parikii kasin kolskeilla ja lie siunki lootan suapi korjattua jos siel vikkoo on.
tälläi sannoo blazerin wiki laatikkoloista vuosmallin 1973-1991 kohalle:
4-speed SM465 (http://en.wikipedia.org/wiki/Muncie_SM465_transmission) manual (http://en.wikipedia.org/wiki/Manual_transmission)
3-speed TH-350 (http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo-Hydramatic#THM350) automatic (http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission)
3-speed TH-400 (http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo-Hydramatic) automatic
4-speed 700-R4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo-Hydramatic#700R4_.2F_4L60_.2F_4L60E_.2F_4L65E) automatic
Mistä tuon laatikon tunnistaa mikä siellä on ja mikä olisi järkevästi saatavissa oleva hyvä vaihtoehto?
Öljypohjastahan sie näet suoraan mikä loota on sulla on paikoillaan.
http://www.crankshaftcoalition.com/wiki/General_Motors_transmissions
Ja tuolla sellailet sivun puoleen välliin niin on kuvat öljypohjista ja mihin loovaan net kuuluu.
E: mikälisikäli siellä on GMn laatikko.
Eiköhä siellä TH350 ole.....voihan joku olla vaihtanu sinne 400 lodjunkin ja jos on, niin sehän on pelkkää plussaa. Mutta molemmat 350 ja 400 askit on oikein hyviä ja hyvin korjattuna ja sopivalla jäähdyttimellä toimii varmasti ja vuosia!
Alko muuten ihan hieman kiehnää tommonen remmiahdin Kaalimato-Chevyyn, kun katseli noit kuvia pannuhuoneesta:D:D:D:D:D Mut taitaa vaan tarvita nyt tyytyä sen toisen vapari koneen kasaamiseen jossain vaiheessa.
Alko muuten ihan hieman kiehnää tommonen remmiahdin Kaalimato-Chevyyn, kun katseli noit kuvia pannuhuoneesta:D:D:D:D:D Mut taitaa vaan tarvita nyt tyytyä sen toisen vapari koneen kasaamiseen jossain vaiheessa.
Et oo ainoo... Olen jo vuoden kuolannut Eatonin M112:tasia ebaystä voorttiin, välillä jopa ostomielessä, mutta lompakkoon vilkaisu on lopettanut touhut aina just ennen "buy it now" klikkausta:-[
Kyllä se komealta näyttää konehuoneesta ja muualtakin.
PunisherFIN
13.11.2013, 13:31
joo oli yöllä jo sen verran silmät ristissä, että tuon ikäsessä blazerissa lie TH350, kun tuo TH700R4 on tulluna sitten (kai) TBI ruiskullisten mukana kai joskus 80-luvun puolivälissä. mut tosiaan jos tarviat diagnoosia jne, niin laittele vaiks YV:tä ni laitan kaverin yhteystietoja joka sinnuu voip asiassa auttoo.
juttelin tuossa hetken kaverin kanssa puhelimessa ja lupas jeleppiä jos tarvetta tulloo, tuntu tuntevan autonki ja epäili et osittain on kone hänen tekemänsä, jottain 10-15v sitten, ainaki ahtimen osalta.
joo oli yöllä jo sen verran silmät ristissä, että tuon ikäsessä blazerissa lie TH350, kun tuo TH700R4 on tulluna sitten (kai) TBI ruiskullisten mukana kai joskus 80-luvun puolivälissä. mut tosiaan jos tarviat diagnoosia jne, niin laittele vaiks YV:tä ni laitan kaverin yhteystietoja joka sinnuu voip asiassa auttoo.
juttelin tuossa hetken kaverin kanssa puhelimessa ja lupas jeleppiä jos tarvetta tulloo, tuntu tuntevan autonki ja epäili et osittain on kone hänen tekemänsä, jottain 10-15v sitten, ainaki ahtimen osalta.
Hieno homma et on apua tiedossa.
Öljyt toki vaihdoin joka reikään heti alussa.
Katotaan nyt oliko jotain tilapäistä mielen häiriötä eli kokeillaan pikkasen ajaa....
Mennessä näkee..
PunisherFIN
13.11.2013, 22:55
käyhän kaupungissa näytillä vaikka viikonloppuna, kiinnostaa ihan hulluna tuollanen vehe :) elä sit ihmettele jos lauantaina joku hippi tullee jurripäissään ihastelemaan, se oon vaan mie :D
PunisherFIN
14.11.2013, 11:08
rupesin miettimään sitä vaihehommaa.. oiskohan kuitenni niin, et shifterin vaijerissa on pikkusen viärä siätö? miulla meinaan astro tekkee tuota sammoo tietyillä peräkkäisillä shifterin siirroilla, et pittää käyttee pakki sisäs ennen ku suostuu menemään esm D:lle TAI sitä kytkeytymistä suapi kotvan uotella..
xxpowellxx
14.11.2013, 11:11
käyhän kaupungissa näytillä vaikka viikonloppuna, kiinnostaa ihan hulluna tuollanen vehe :) elä sit ihmettele jos lauantaina joku hippi tullee jurripäissään ihastelemaan, se oon vaan mie :D
Autohan sattumoisin on kaupungissa tälläkin hetkellä,siellähän se kalu sitä rakentelee...
käyhän kaupungissa näytillä vaikka viikonloppuna, kiinnostaa ihan hulluna tuollanen vehe :) elä sit ihmettele jos lauantaina joku hippi tullee jurripäissään ihastelemaan, se oon vaan mie :D
Niin tosiaan täällä keskustan liepeillä yritän rakennella tätä vehjettä. Taas tänään jään roplaamaan.... Tervetuloa ihmettelemään klo 17 jälkeen ollaan pajalla ainonkadulla.
PunisherFIN
14.11.2013, 12:43
missees paikas ainonkadulla? voisin ihan piruttaan uhmata kohtaloo ja käydä tuolla laakerivammasella pihassa pyörähtämässä ja potkimassa renkaita :)
missees paikas ainonkadulla? voisin ihan piruttaan uhmata kohtaloo ja käydä tuolla laakerivammasella pihassa pyörähtämässä ja potkimassa renkaita :)
soittele niin tuun avaan oven
Jätin tänään poikkeus lupa hakemuksen
renkaat 14,5/42-16
Portaaliakseli korotus 125mm
raidevälin muutos ja kokonais leveyden muutos
Saa nähä kuin käy.:confused:
Tuleehan tämä oikeastikkin työ käyttöön maansiirto firmalle....:D:D
PunisherFIN
14.11.2013, 20:22
tuli niin pirusti muuttujia, ettei ehtinä käymään etes kahtomassa sitä siun chevyä. mie taijan tunteeki miehen, onko se savonrannan moottoripyörä hurjapiä ihan ihe vai oonko viärässä miehessä? :D
xxpowellxx
14.11.2013, 20:38
tuli niin pirusti muuttujia, ettei ehtinä käymään etes kahtomassa sitä siun chevyä. mie taijan tunteeki miehen, onko se savonrannan moottoripyörä hurjapiä ihan ihe vai oonko viärässä miehessä? :D
Sama mies!
tuli niin pirusti muuttujia, ettei ehtinä käymään etes kahtomassa sitä siun chevyä. mie taijan tunteeki miehen, onko se savonrannan moottoripyörä hurjapiä ihan ihe vai oonko viärässä miehessä? :D
Kerkiihän sitä myöhemminkin.
PunisherFIN
14.11.2013, 21:49
nuilla muutoksilla jos luvat irtoo, niin tosiaan hirviö jos kilipiin vuan suapi :)
ainii ja ei mikä ihme et tällä pitäjällä porukka onkii parempia nuamatuttuja :D pittää joku ilta käyvä moikkoomassa ja vilikasemassa tuo chevy, tosiaan tännää iski iltapäivästä vähän ohjelmoo ja piti hoijella poikkeen ne, et piäsöö uamusella töihin :)
Komia peli! Tuli tuossa äsken aakkosilla käytyä kaupassa ja samalla parkkipaikalla oli hirviö. Kovasti vaan levikkeet huutaa täytettä alleen. :D
Tajusin vasta ympyrässä et tais omistajaki just pihalle tulla ku kurvasin suikilla menemään? Tai sit oli vaan noita ihailijoita.. ainenki ku kauppaan tulin nii muutama vanhempi mies pyöriskeli autoa ympäri ja otti kuvanki! ;)
Tää ilta menikin taka akselin kiinnityksiä ja sähkötöitä suunnitellessa ja kyllähän tuo kimi leikkas akselan kiinnitys palikatkin jo valmiiksi. Sainhan sentään vinssien ja lukkojen katkaisijat paikalleen johotus jäi vaiheeseen. Jatketaan ens viikolla jos vain xxpowellxx saa mersun kuntoon täytyisi viikonloppuna käydä ajamassa meidän alueen kelkkareitit läpi ja kartoittaa raivaustarve jos ei niin pajalle mars.
Kulkupuolen takaamiseksi kannattaa kääntää akseli 180 astetta leveyssuunnassa ympäri.
Komia peli! Tuli tuossa äsken aakkosilla käytyä kaupassa ja samalla parkkipaikalla oli hirviö. Kovasti vaan levikkeet huutaa täytettä alleen. :D
Tajusin vasta ympyrässä et tais omistajaki just pihalle tulla ku kurvasin suikilla menemään? Tai sit oli vaan noita ihailijoita.. ainenki ku kauppaan tulin nii muutama vanhempi mies pyöriskeli autoa ympäri ja otti kuvanki! ;)
Joo käytiin pikku testilenkki maantietä pitkin ajamassa ku ei ole ajanut aiemmin kuin hallia ympäri ja konttorille n. kilometrin matkan.
Kyl ne täytteet on tuossa nurkalla valmiina kun vain saisi jouset ja riipukkeet ni voisi akselit näpätä paikalleen ei ne muuten mahtu pyörimään... mittailin tuossa niin tuloo noin 5cm renkaat levikkeiden yli.. eli niihin jotain jatkoa vaatii...
Varmaan ne vanhukset ihastu tuohon värisävyyn harmi vaan ku sitä ei kaupasta tuota sammalta/naavaa kasvavaa maalia saa.
Reprolta hyvä vinkki ku sitä on intoo niiiiin paljon ettei meinaa kaikkia pieniä viimeistelyjä huomata.
PunisherFIN
14.11.2013, 22:25
hitto ku rahapulassani myin ne 33" kumet poikkeen, ois jonkun pätkän voinu liittyä vaikka joukkoon tuolla patrollilla.. siel on nyt niin pehmeetä monessa paikassa, että tuo menee pintoloista läpite nuilla 10,5" leveillä :( ku ois tiiossa ees jotain paikkaa missä vois luvallisesti käydä pikkusen koittamassa et mihin tuo menee, niinku vakiokuntosena :)
Reprolta hyvä vinkki ku sitä on intoo niiiiin paljon ettei meinaa kaikkia pieniä viimeistelyjä huomata.
Onkohan kukaan lie akseleita väärinpäin alle pultannut kun julmassa kiireessa puoli väsyksissä aamun kisaa varten autoa kasaa :D
xxpowellxx
15.11.2013, 11:15
hitto ku rahapulassani myin ne 33" kumet poikkeen, ois jonkun pätkän voinu liittyä vaikka joukkoon tuolla patrollilla.. siel on nyt niin pehmeetä monessa paikassa, että tuo menee pintoloista läpite nuilla 10,5" leveillä :( ku ois tiiossa ees jotain paikkaa missä vois luvallisesti käydä pikkusen koittamassa et mihin tuo menee, niinku vakiokuntosena :)
Kunhan saadaan savonrannalle pieni lumi niin tule meidän matkaan testailemaan..
Tai sitten kun hirviö on kasassa..
PunisherFIN
15.11.2013, 15:57
kylhä mie mieluusti tuun, piti jo terrano käydä viime talavena koeponnistamassa, mutta kun ei paikkoo löytyny ni ei sit ilenny mennä luvita kenenkään mehtiin sotkemaan :D saikohan se maajo miun YV:n siitä lootikko hommelista?
Pistäkeehän savonrannan miehet viestiä jos milloin ajeletta. Voisin tulla kattomaan ja kyytiä ottamaan. Ei toi oma auto oo oikein maastokelpoinen... viellä..
Niin ja se ajopäivä pitäis kans tos sylkylla järjestää. Taitaa jo tääl savonlinnassa olla kalustoa jo ihan kiitettävästi että saa mukavat ajot viel jossain vaiheessa järjestetttyä.
PunisherFIN
16.11.2013, 11:29
no miun kyydis ainaki piäsöö kerimäki => savonranta ko kerta nätkiltä ihe lähen ja kalusto majailee telakkatiellä.. mut autossa tosiaan "vakio" renkaat alla, eli ihan älyttömiin sillei kykene, eikä haluis kyl särkeekään ku oon siistimässä sitä justiinsa katuautomaisemmaksi ;)
Tänään turattiin tollasta kattotelinettä johon olisi tarkoitus laittaa lisävalot,vararengas, ajosillat ja jotain muuta tarvittaessa vaikka anoppi.
pitihän se myös vähän katkaisijoita sijoitella ja pikkasen aloitella sähkö hommia.
onneksi ne takalehtijousien riipukkeet on jenkeistä myöhässä tulossa ni kerkii näitä muita laittaa ennen alustan rakentamista muussa tapauksessa saattaisi olla kiirus mehtään.
Ajoin autolla viikonloppuna ja alkuviikosta n 400km ja positiivinen yllätys kaikki toimi suurin piirtein ok. Eikä tämä vie menovettäkään kuin n 30l/100km maantiellä ja kylillä pyöriessä sekalaisessa ajossa tosin tietty into pinkeenä kuten myös kaasuvaijjerikin...
Tänään tuli purettua tuo sisusta ja yllätys sinänsä rostettahan sieltä löytyi eikun paikan tekoon ja sit putsaus. Olisikohan tuohon sisä lattiaan hyvä vetästä joku massa tai kiven iskusuoja saisi pikkasen äänieristettä?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142313
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142312
Väri ehdotuksia tulemaan? Kävin aamulla hakemassa maalia vihreetä, keltasta ja mustaa otin kaikkia n 4L Saa nähdä millasen sopan niistä saa aikaan.
PunisherFIN
22.11.2013, 12:00
meinasikko sie sisältäki mualata myös muoviosat?
nii ja jos laitat jottain massaa sinne sisäpuolelle ni paa kohtuudella, ennemmin laitat vaikka routamaton "äänieristeeksi" lattialle, ko holovaat sentin jotain massaa sinne.. ihellä ny patukassa ~5mm kerros JOKA PAIKASSA sellasta kovaa bitumipaskaa ja älytön työ saada ne ruosteen ympäriltä veks :( chevyyn vedin maalipinnan päälle kevyesti siveltimellä elastista olko ny kiveniskumassaa ja siihe päälle kierros routamattoa => hiljeni aika raakasti. ja sen massan saa viel asetonilla aika helposti poiskin :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142820
Akselihan tuo putos helposti pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142821
Já nehän ei sitten muulla lähtenyt pois
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142822
Toisen vanhat miun uudet jouset paikallaan jos tänään saisi vaikka jatkettua tuosta mihin viime yönä jäi kesken.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142833
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142834
Kyl se taitaa sinne männä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142835
Taitaa tulla aika korkia.
Tuo ns, vakio 33 pyörä ainakin mahtuu pyörimään.
Portaaliakselin yläpuolelle asennettu lehtijousi tulee kokemaan ihan uusia muotoja kunhan metsään asti pääsee. Vipuvartta porttaalin myötä tulee ihan kiitettävästi joten kannattaa varata ainakin varajousipakkoja lähistölle.
Portaaliakselin yläpuolelle asennettu lehtijousi tulee kokemaan ihan uusia muotoja kunhan metsään asti pääsee. Vipuvartta porttaalin myötä tulee ihan kiitettävästi joten kannattaa varata ainakin varajousipakkoja lähistölle.
onkos sille muuta tehtävissä kuin muuttaa akseli yläpuolelle?
ku ei ymmärrä lajista kävin vaan mehtuu autoo rakentamaan
veijon-esso
29.11.2013, 19:30
onkos sille muuta tehtävissä kuin muuttaa akseli yläpuolelle?
ku ei ymmärrä lajista kävin vaan mehtuu autoo rakentamaan
Vaikka sellaiset tukitangot kuin volvoissa on vakiona, näyttäis toimivan hyvin.
Oishan tuossa kyllä varaa muuttaa vaikka yläpuolelle se akselikin, jossei välttämättä halua noin korkeaa.
Vaikka sellaiset tukitangot kuin volvoissa on vakiona, näyttäis toimivan hyvin.
Oishan tuossa kyllä varaa muuttaa vaikka yläpuolelle se akselikin, jossei välttämättä halua noin korkeaa.
Niin ilmeisesti sellaiset ns. kolmiotukivarret.. Äkkiähän sellaiset nappaa tuonne.:confused::confused:
Putoohan se alaspäin kun tuon nosturin laskee tonttiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142840
Tulikohan nuukailtua rengas kaupassa oishan tuonne isommatkin mahtunu:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142840
Tulikohan nuukailtua rengas kaupassa oishan tuonne isommatkin mahtunu:rolleyes:
Tuohan näyttää ihan sopusuhtaiselta :) Sitten kun nälkä kasvaa niin laitat isommat renkaat alle :)
Kunnollinen tractionbars perään ja lehti tai pari pois, niin alkaa jo joustamaan oikein maastossa. Jarelta saa mallia traction barsiin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103860 sivulla 15 on oppimateriaalia kunnon tb:n tekoon.
Kärsiikö tuota laskea lattialle asti? Meinaan että onko akseli jo tarpeeksi kiinni.
Kyllä se letukan paino sitä vähän tonttiin tiputtaa.
Kyllähän se hienomman näköistä on mitä korkeempi, mutta mites sitten ohjauksen toteutus jos eteenkin teette SOA :n?
Kärsiikö tuota laskea lattialle asti? Meinaan että onko akseli jo tarpeeksi kiinni.
Kyllä se letukan paino sitä vähän tonttiin tiputtaa.
Kyllä kärsii mutta tälleen tulloo hienompia kuvia..:D:D:D
Kyllähän se hienomman näköistä on mitä korkeempi, mutta mites sitten ohjauksen toteutus jos eteenkin teette SOA :n?
No onhan tässä vakiona soa. et onnex sitä ei tarvii tehä....:p
En tokkii vielä tiedä mutta ainakin toi ohjaus sylinteri on sellanen läpivetävä malli mikä sinne on hommattu eli kokeillaan millanen tulloo.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142857
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142859
Iski muutaman oluen jälkeen valtava vimma maalata.....:cool:
Miltä lie aamulla näyttää:mad:
Ja hitsatiinhan myös nuo pultti lukko vanteet loppuun..... Tai oikeastaan tuo kartturi kimi hitsas miulla ei ole lupa koskea hitsikoneeseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142857
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142858
Tul tuossa jossain illan aikana tuo vinssikin viimeisteltyä tonne alle:)
Liekkö noille putkille vielä jotain tekisi?
MITÄS TOLLE PERÄMUTIKAN KELTAISELLE OSALLE TEHDÄÄN TULEEKO HYMYNAAMA VAI NÄNNI..? MEIDÄN POJAT KIISTELEE SIITÄ JA ÄÄNESTYS ON TASAPELISSÄ EI OLLA RATKASUA!
susiraja2
30.11.2013, 08:24
hyvät on puitteet rakentaa ja komia on rojekti
Savupiiput on hieman pitkät maastokäyttöä ajatellen. Mulla lyhentyi joskus ex Broncossa vastaavanlaiset putket hyvin kun pidettiin mäkikisa Wagoneeria vastaan. Sieltä kun auto rojahti alas niin putket katosi puskurin alta ja toinen kirjaimellisesti kietoutui iskarin ympärille, piti 1, 5m pätkä putkea ottaa neljässä osassa irti:D Onneksi Voortti voitti, muuten olis harmittanyt;) Sorry offtopic
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142881
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142882
Tuossa kun ei muuta keksitty niin näpättiin toi sisusta tuolleen pelti valmiiksi.;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142883
Niin muuten pelti valmis taka lokasuojat on tekemättä kun ensin on päästävä joustoja mittaamaan et mahtuuko pyörät pyörimään ja jos mahtuu ni sit ne tehdään joskus tulevaisuudessa kun ensin päästään vähän ajamaan.
On haaveena laittaa jossain vaiheessa hirviö dietille ja silloin viimeistään noi saa kyytiä.:cool:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142885
Laitoin ton olut törpön tuohon mittasuhteeksi kun niitä (tyhjiä) tuntu löytyvän lähistöltä.:cool:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142884
Luin aiemmin jotain muuta topikkia ja siellä oli kommenttia et onko se aina pakko toi pokkeri kuva laittaa:mad:
En voinut vastustaa kiusausta kun sain noi renkaat kasattua ja nämähän on "irokit" eli hyvillä mielin voi kuvan julkaista:D:D:D
Ja nyt saunaan ja voip olla et huomenna närästää joten jatketaan taas ens viikolla mikäli iltaisin joutaa.
Hirvonen
30.11.2013, 22:18
Mie en kalle ennee leiki siun kanssa.... ajelen hj:lla nykyisin yksin
PunisherFIN
01.12.2013, 12:01
ota hirvonen miut sitte kartturiksi, maajo ei malta kyllä chevyn pukilta nousta poikkeen ku se tuon suap ekan kerran mehtään :D hirmusta vauhtia pojilla valamistuu tuo vehe :o
chief360
01.12.2013, 14:46
onks tää mörkö pyöriny aikoinaan sulkavalla? kuullostaa niin tutulta remmitetty blazer :)
komia peli syntyy ja tuommonen on lupsakka ajella maastossa ku ruutia riittää eikä ihan pienimpään perssilmään tarvii käskee :)
onks tää mörkö pyöriny aikoinaan sulkavalla? kuullostaa niin tutulta remmitetty blazer :)
komia peli syntyy ja tuommonen on lupsakka ajella maastossa ku ruutia riittää eikä ihan pienimpään perssilmään tarvii käskee :)
Joo kyllä oli sulkavalla aiemmin
ota hirvonen miut sitte kartturiksi, maajo ei malta kyllä chevyn pukilta nousta poikkeen ku se tuon suap ekan kerran mehtään :D hirmusta vauhtia pojilla valamistuu tuo vehe :o
Saa nähä mut joululahjaa tässä rakennetaan... jos vaikka pyhiksi piäsis mettään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142860
Onkos kellään tietoa miten tiukassa toi kuvan osoittama pultti täytyy olla??
Siihen on tehty reikä, josta voi napauttaa vetarin irti, etenkin jos poorit katkee hammasrattaan sisään. Viisasta. Joo ja kovin tiukassa se ei voi olla kun ei tohon kohti saa oikein mitään kierrettä, ite laitoin liimaa ja kiristin niin ettei se sormilla avautunu.
PunisherFIN
02.12.2013, 12:49
mie kytkyilen sit patun vinssin toimintaan tällä viikolla, huutele jos ootta mänössä ni voisin lähtä mukkaan :)
Mie en kalle ennee leiki siun kanssa.... ajelen hj:lla nykyisin yksin
Joo. Taijan miekii siirtyy pikkuhiljaa eri hiekkalaatikolle..mutta ompahan nyt joku jolle soittoo ku ei ennee omin avuin pääse mihkään.
Onkos kellään vinkkiä mistä löytäisi aihiot kardaanin tekoon tai käy se valmiskin mitä tuskin ilman sorvia löytyy. Saisi olla kohtuuvahva
Saa myydä.
PunisherFIN
03.12.2013, 01:26
mullon kyllä yks chevyn kardaani hallilla, mut nuinkohan kestää tuon siun hirviös viännöt ku kutosvehkeestä lähtösin.. :D mihi muute hukkasit originaalit perät jne?
Tänään sovitettiin toyotan levyjarrut takaakseliin olihan niihin sovite osat mukana vai sanoisiko aihiot joista jonkunlaisella jumpalla sai tehtyä.
Nyt ne joka tapauksessa istuu hyvin siihen.
Onneksi on pitkä viikonloppu tulossa ja ei ole mitään kissanristijäisiä tiedossa jos sitä vaikka jotain rupeisi saamaan aikaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143617
Taka jarruja rakentaessa menikin sitten uusiksi koko taka linja olikin vissiiin ainut vanha jarruputki mitä oli jäljellä:D
Jaah kävisköhän sitä sitten vaikka sähköjä vetämään eli jos Itä-Suomessa häviää valot niin meitsi on varmaan tehnyt oikosulun:p
Asiallista rakentamista. Tuosta viellä pöntöt pois ja putket sivuille. Ja takalasiin tarra : fuck the fuel economy ;-)
Asiallista rakentamista. Tuosta viellä pöntöt pois ja putket sivuille. Ja takalasiin tarra : fuck the fuel economy ;-)
Kyllä ne putket vielä muutetaan mutta en laita sivuputkea siinä on hieman vammana pakokaasun sisään tulo ikkunasta kun kesällä seisoo suossa jumissa ikkuna auki. Sit ei voi enää ajaa kun käy päähän särkemään ja siinä vaiheessa joutuu juomaan......
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143625
Ol noi kiinan pojan johdot kovin ohkasia ja lyhkäsiä niinpä vaihdoin hieman paksummasta tavarasta olevat ja sai samalla tehdä oikeaan mittaan ettei tartte tota boxia jättää auton alle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143627
Kimi näppäs tollasen sähköpääkeskuksen... siihen sitten laitellaan kaikkia kivoja namikoita.
Ja alottelihan se etu akselin purkamista/poistamista eli siitä jatkuupi huomenna.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143626
Aina kun pikasen touhuaa niin tulloo kaamee sotku....
Eiköhän nuo vielä paikkasa löydä
KoniJeep
05.12.2013, 23:43
kuvassa näkyvä "päävirtakatkaisija" heitä suoraan roskiin!
nimimerkillä: kokemusta on...
xxpowellxx
06.12.2013, 06:41
kuvassa näkyvä "päävirtakatkaisija" heitä suoraan roskiin!
nimimerkillä: kokemusta on...
Joo,roskiin joutaa..
kokemusta on täälläkin,taisit kalle olla ite matkassa kun mietittiin mikä hommassa oikein kusee :)
Laitat sen hillitömän katkaisimen minkä toit miule töistäs..
Joo,roskiin joutaa..
kokemusta on täälläkin,taisit kalle olla ite matkassa kun mietittiin mikä hommassa oikein kusee :)
Laitat sen hillitömän katkaisimen minkä toit miule töistäs..
Ei tuo niitä samoja vaikkakin saman näköisiä.
Tätä mallia myyty tänä kesänä useita kymmeniä kappaleita ja ovat pelanneet hyvin.
Mutta toki itsekkin olisin sellaiset pling pling katkaisijat halunnut missä on kiinteä vipu, Koska ne tulee kaikki sisälle ja ompahan kimillä hönössä vähemmän pieniä hävitettäviä osia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143651
ja niistä jarruista tuli tuollaset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143649
Kimi näppäs tuon näköisen palikan iskunvaimentajien kiinnitystä varten. Ompahan säätövaroja iskareille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143651
ja niistä jarruista tuli tuollaset.
Tuollaiseen napaan sopii...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130881
...tämänlainen vanne. :D
hj 60/61
06.12.2013, 23:39
Tuollaiseen napaan sopii...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=130881
...tämänlainen vanne. :D
:D:D:D:D:D Mut mikäs toi jako on...:confused::confused::confused::rolleyes::D
:D:D:D:D:D Mut mikäs toi jako on...:confused::confused::confused::rolleyes::D
No se on ihan selvä 5x139, 7:D vaikka ei sopiskaan, niin semmonen se on:)
No se on ihan selvä 5x139, 7:D vaikka ei sopiskaan, niin semmonen se on:)
Se on just se.:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143706
Oma aika menee kaikkiin pikku juttuihin kun vielä yrittää saada niistä hyvän ja kestävän sittähän ei tiedä mitä siitä tulloo mut koitetaan ees.
Kuvassa valmistuu iskareiden kiinnitys holkit onneksi on edes tuollainen pikku sorvi auttaa monessa asiassa aivan helv....ti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143713
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143714
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143715
Tuollanen siitä taka vaimennuksesta tuli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143744
siinä on se tukitanko jolla estetään akselin kiertymä
Ex_inkkari
07.12.2013, 19:44
Tuli mieleen noista iskarien kiinnityksestä, kun jenkkien alle olet kurkannut niin iskarit molemmin puolin akselia, onko kiinnitystavoilla merkitystä / etuja ?
Tuli mieleen noista iskarien kiinnityksestä, kun jenkkien alle olet kurkannut niin iskarit molemmin puolin akselia, onko kiinnitystavoilla merkitystä / etuja ?
Ei mitään hajua onko etuja tai haittoja tuolleen ne vaan tuntu mukavalta laittaa.
Toimiikos ne iskun vaimentajat eurooppalaisessa ja jenkissä eritavalla?
Luulisin että ei ole mitään väliä missä kohti on kiinni.:D:D Ehkä ainut mitä ne eripuolella ollen estäisi olisi akselin kiertyminen mutta sehän pidetään paikallaan Traction barilla.
Ei mitään hajua onko etuja tai haittoja tuolleen ne vaan tuntu mukavalta laittaa.
Toimiikos ne iskun vaimentajat eurooppalaisessa ja jenkissä eritavalla?
Luulisin että ei ole mitään väliä missä kohti on kiinni.:D:D Ehkä ainut mitä ne eripuolella ollen estäisi olisi akselin kiertyminen mutta sehän pidetään paikallaan Traction barilla.
Sitähän sillä koetetaan estää/rauhoittaa, akselin kiertymistä. Eli ei vaikutusta tässä tapauksessa kun tulee traction bar.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143782
Nyt rupee etuakselin vaihdossa mukavin osuus olevan ohitse eli ajettu rälläkällä, polttopillillä. paineilmavasaralla, isolla pulttikoneella jne.. kaikilla voimakoneilla.....
temmi_hoo
08.12.2013, 17:07
Todella hyvän näköstä toi taka-akselin seutu, miten aattelit traction barin laittaa?
Todella hyvän näköstä toi taka-akselin seutu, miten aattelit traction barin laittaa?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143811
Vähän tuohon tyyliin ajateltiin.:D:D:D:D:D
Muutama kuva lisää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143805
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143806
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143807
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143808
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143809
Tuon näköinen siitä ny tuli sitten.
Puuttuu vielä rasvanipat pahus kun ei löytynyt oikean kokoisia.
Myös maalia kaipaa toisen kerroksen ku ei oikein peitä kunnolla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143810
Etupääkin on aloitettu ensiksi siirrettiin noita etunmaisia lehtijousen korvallisia reilu 10cm eteenpäin jotta saa noi vanhat takalehdet käymään ja näköjään toi akseli siirtyi myös n 7 cm eteenpäin:D:D:D
Homma jatkuu tiistai iltana....
Kannattaisko noi suorat kuormalatit napata pois. Tökkäilevät kiviin ja kallioihin helposti, ainakin edessä?
Kannattaisko noi suorat kuormalatit napata pois. Tökkäilevät kiviin ja kallioihin helposti, ainakin edessä?
Kyllä varmaankin kannattaa eipä tullut tuota edes ajateltua.
Isot kiitokset vaan kaikille vinkeistä ja neuvoista ollaan äkkinäisiä sillä tämä on ensimäinen neliveto auto jota rakennetaan.
Aina aiemmin autojen on pitänyt olla matalia ja nopeita
xxpowellxx
08.12.2013, 21:47
Kannattaisko noi suorat kuormalatit napata pois. Tökkäilevät kiviin ja kallioihin helposti, ainakin edessä?
No en nyt tiiä miten helposti ne tökkii kun alla portaalit ja 42" irokit,voi olla että jokin muukin tökkii siinä vaiheessa..toki pehmeessä voi olla jotain merkitystä,tai ei :)
tuomaritulee
08.12.2013, 22:09
kyllä nuo joutaa pois ottaa, muuttuu se etupääkin vähän elävämmäksi.
FrankMäki
09.12.2013, 16:53
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=142822
Toisen vanhat miun uudet jouset paikallaan jos tänään saisi vaikka jatkettua tuosta mihin viime yönä jäi kesken.
mistäs noi riipunkannakkeet tuli ja paljonko makso suomeen kaikkineen?
tuolta http://diy4x.com/cart/index.php?route=product/category&path=24&page=3 itte suunnittelin tilaavani.
mistäs noi riipunkannakkeet tuli ja paljonko makso suomeen kaikkineen?
tuolta http://diy4x.com/cart/index.php?route=product/category&path=24&page=3 itte suunnittelin tilaavani.[/QUOTE]
Ne tuli rapakon takaa en muista nyt paikkaa voin kaivaa sen. Hinta oli noin 550-650€ helojen ja pohjaan lyönti kumien kanssa. Toimitus aika oli n 1kk.
Teemme toden näköisesti sarjan itse noita palikoita kun on nyt mistä ottaa mitat olet jo toinen joka kysyy samaa.
Kannattaisko noi suorat kuormalatit napata pois. Tökkäilevät kiviin ja kallioihin helposti, ainakin edessä?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143979
Ei muuten enää töki kiviin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143980
Etuakselin ropostelua oli muuten aika homma ottaa tosta poies toyotan sovitteet.
tuomaritulee
10.12.2013, 19:31
joo ei kannata toyotaa sotkea mihinkää.. Helpommalla pääsee :D
joo ei kannata toyotaa sotkea mihinkää.. Helpommalla pääsee :D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=143987
Sielä se kuule kävi jo huulilla tiiätkö sen tunteen kun joutuu vetäytymään kuitenkin siitä poies.......
Eli hitsataan vielä pikkasen katsotaan saisiko huomis iltana mitään aikaan.
On kyllä kadehdittava vauhti ja työn jäl:eek:ki
Hirvonen
10.12.2013, 21:19
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee http://forums.offipalsta.com/ModernBlue/buttons/viewpost.gif (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=1076852#post1076852)
joo ei kannata toyotaa sotkea mihinkää.. Helpommalla pääsee :D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:p
mutta toyotassa ei kerkee pultit ruostuu kiinni
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee http://forums.offipalsta.com/ModernBlue/buttons/viewpost.gif (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=1076852#post1076852)
joo ei kannata toyotaa sotkea mihinkää.. Helpommalla pääsee :D
mutta toyotassa ei kerkee pultit ruostuu kiinni
Kerkeepäs.:D tojotassa on niin kummalliset pultit et ne mätänee jo yhessä yössä niin jumii ettei aamul enää saa auki.;):D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144092
Kattotelineen viimeistelyä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144095
etuakselin kiinnikkeet valmiina.... Muuta ei tänään kerinnytkään ku ol kaikkee mahollista muuta tuhroomista.
Tökkii, ei onnistu, vituks menee, väärä osa, ei käy paikoilleen jne...
Tätä rataa on menty noin viikko ja jouluksi pitäisi saada ajoon...
Sitä jos joku epäilee niin tervetuloa rakentamaan:mad:
veijon-esso
16.12.2013, 14:18
En epäile, toihan on täysin normaalia joka projektissa välillä vähän "tökkii".. :D
Tai sit tökkii viimeistään kun on ajamassa metässä!
Kattotelineellä aika ristuksen paljon valoja, kun saat blazen liikkeelle niin ota kuva jossain pimeellä kentällä kaikki valot päällä!
No pitäähän jokaisen rojektin nyt aina välillä hieman tökkiä!!! Eihän se muuten ole kunnon projekti edes, jos ei verenpaine oo tapissa ja armoton vitutus päällä;)
ne on vissiin kaupasta uusia korealaisia ne autot minkä kanssa ei koskaan mikään töki, muitten kanssa saa vähä varautua...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144427
Noihin jos kepit saisi kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144429
Ja sinnehän ne män
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144430
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144431
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144428
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144413
Siinä vielä yksi kuva lisää.
Saipahan viimesellä ton akselin noihin lehtienkin kiinni kun vielä tulisi se jenkki lähetys ettei tartteisi sorvata noita jousien puslia.
Huomenna pitäisi saada tehtyä kardaanit sellaiset väliaikaiset ratkaisut eli uusitaan kun purkautuu. ja löytyihän tohon ohjaukseenkin selvät sävelet kun vain nyt jossain välissä sen toteuttaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144522
Kävipä tuuri paikalliselta purkaamolta löytyi juuri oikean lainen kardaani:D lootan päässä tuplanivel.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144560
Tuossa etukardaanin etu osa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144561
Tuli tuolle vanhalle sammuttimelle uusio käyttöä lukkoja varten alipainesäiliöksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144558
Sinnekkin vain pikkuhiljaa rupeaa osia löytymään paikoilleen toi ohjausvarsi löytyi ukrainan poliisin vanhasta paloautosta juuri sopiva mikä käy toisesta päästä volvoon ja toinen tietenki chevyyn
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144559
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144562
tuotakin tankoa käytiin pikkasen suunnittelemaan paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144558
Sinnekkin vain pikkuhiljaa rupeaa osia löytymään paikoilleen toi ohjausvarsi löytyi ukrainan poliisin vanhasta paloautosta juuri sopiva mikä käy toisesta päästä volvoon ja toinen tietenki chevyyn
ONKO JOLLAIN TIETOA MITEN TUO KUVASSA OLEVA OHJAUSSYLINTERI KYTKETÄÄN SIMPUKKAAN KIINNI ELI MIHIN KOHTIN TEHDÄÄN LETKULÄHDÖT.?
Sinnekkin vain pikkuhiljaa rupeaa osia löytymään paikoilleen toi ohjausvarsi löytyi ukrainan poliisin vanhasta paloautosta juuri sopiva mikä käy toisesta päästä volvoon ja toinen tietenki chevyyn
:D:D Kiitos päivän piristyksestä!
Simpukan porausohjeet: http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/HydroAssistTap/index.html
Jos ei halua simpukkaa poistaa autosta tai valua porata, niin lähdöt voi tehdä myös kansiin:
Oikealle käännettäessä paineistuu öljyt simpukan "pohjan" takana (pyöreä kansi rattiakselin lähtöä vastakkaisessa päässä).
Vasemmalle käännettäessä vastaavasti simpukan päällä neljällä pultilla kiinni oleva alumiinilätkä.
Iso kiitos neuvoista ja avusta VEIJON ESSOLLE & BLZR79 anto apuja mistään mitään tietämättömälle jolla lähti mopedi käsistä
Niin elikkä sain ohjauksen asennettua nyt ei ole vielä kokeiltu mutta tottakai se toimii
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144588
Ja saatiinhan toi traction baarikin valmiiksi maalia vailla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144596
Tosa simpukan päästä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144595
Mie lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon jne..
Kun toi purkautuu niin laitan kuvan tänne millaista saa kun oikaisee oikotietä onneen:):):)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144431
Näyttääkö tuo vaan, vai onko tuo akseli jouseen nähden kovin epäkeskeisesti? Entä tuo jousen ja akselin välissä oleva palikka, onko se kulman takia noin korkea, vai onko silläkin tarkoitus korottaa?
Sinällään vaikkapa tuollaisista akseleista mitään tiedä, mutta jotenkin nuo kohdat näytti sellaiselle, että voisi ongelmia aiheuttaa...
Näyttääkö tuo vaan, vai onko tuo akseli jouseen nähden kovin epäkeskeisesti? Entä tuo jousen ja akselin välissä oleva palikka, onko se kulman takia noin korkea, vai onko silläkin tarkoitus korottaa?
Sinällään vaikkapa tuollaisista akseleista mitään tiedä, mutta jotenkin nuo kohdat näytti sellaiselle, että voisi ongelmia aiheuttaa...[/QUOTE]
Sivuttais suunnassa ne on keskellä. pituus suunnassa taisi olla 2,5 cm ero en käynyt sitä muuttamaan kun oli noissa alkuperäisissä taka lehdissä naulat siinä kohden.
Sillä palikalla haettiin kaikkea muuta kuin korotusta mahtuu olemaa tarction bar, ohjaus varsi jne sitä olisi saanut alas päin noin 10mm kun akselihan ei ole suorassa ja kiinnitys kohta neliskanttisen putken kohdalla niin väkisin joutuu tekemmään jotain tuon tyylistä saattaahan se olla et siinä jotain meni vituiksi mut sitten kun porsii ni mietitään uudestaan miten saisi vahvemmaksi tai jos löytyy hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan.
Sivuttais suunnassa ne on keskellä. pituus suunnassa taisi olla 2,5 cm ero en käynyt sitä muuttamaan kun oli noissa alkuperäisissä taka lehdissä naulat siinä kohden.
Sillä palikalla haettiin kaikkea muuta kuin korotusta mahtuu olemaa tarction bar, ohjaus varsi jne sitä olisi saanut alas päin noin 10mm kun akselihan ei ole suorassa ja kiinnitys kohta neliskanttisen putken kohdalla niin väkisin joutuu tekemmään jotain tuon tyylistä saattaahan se olla et siinä jotain meni vituiksi mut sitten kun porsii ni mietitään uudestaan miten saisi vahvemmaksi tai jos löytyy hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan.
Tuota pituussuuntaa just kattelin. Kun näytti, että keskikohtaa edempänä on. Kokeilemallahan sen sitten näkee, kuinka kestää. Kun mielestäni epäkeskeinen sijoitus tekee sitä, että jousi vääntyy jossain määrin S-mutkalle?
Sitä kanssa mietin, että kun pyörän navasta jousen keskipisteeseen on jonkin matkaa noiden palikoiden kanssa, niin jonkinlaiset momentit kohdistuu U-pulteille... Vaan voi ne sen silti kestääkin, kun ei tosiaan kokemusta ole ja kuvasta vaan kattelin.
Tuota pituussuuntaa just kattelin. Kun näytti, että keskikohtaa edempänä on. Kokeilemallahan sen sitten näkee, kuinka kestää. Kun mielestäni epäkeskeinen sijoitus tekee sitä, että jousi vääntyy jossain määrin S-mutkalle?
Sitä kanssa mietin, että kun pyörän navasta jousen keskipisteeseen on jonkin matkaa noiden palikoiden kanssa, niin jonkinlaiset momentit kohdistuu U-pulteille... Vaan voi ne sen silti kestääkin, kun ei tosiaan kokemusta ole ja kuvasta vaan kattelin.
Eikös toi traction bar estä sen kiertymän?
Tuossa kuvassa sitä ei vielä ollut mut tänään se tehtiin ja siinä ohjauksenletkujen kuvassa se näkyy
Eikös toi traction bar estä sen kiertymän?
Tuossa kuvassa sitä ei vielä ollut mut tänään se tehtiin ja siinä ohjauksenletkujen kuvassa se näkyy
Niinpäs näkyykin olevan ja estäähän se.
Tuota pituussuuntaa just kattelin. Kun näytti, että keskikohtaa edempänä on. Kokeilemallahan sen sitten näkee, kuinka kestää. Kun mielestäni epäkeskeinen sijoitus tekee sitä, että jousi vääntyy jossain määrin S-mutkalle?
Sitä kanssa mietin, että kun pyörän navasta jousen keskipisteeseen on jonkin matkaa noiden palikoiden kanssa, niin jonkinlaiset momentit kohdistuu U-pulteille... Vaan voi ne sen silti kestääkin, kun ei tosiaan kokemusta ole ja kuvasta vaan kattelin.
Muistin väärin edessä keskinaula on jousen keskellä ja takana heittää hieman. Kuva vääristää hieman.
Ei kai se keskinaula aina täsmälleen keskellä olekaan. Riipun puoli lienee aina se pitempi puoli. Toitsun etujousissa menee melko tasan, mutta vaikka -75 dusterissa riipun pää helkkaristi etupäätä pitempi.
On tuas touhuttu pikkasen eteenpäin taakse muutettiin jarruputket/letkut kulkemaan traction baria myöten samoin edessä on jarru letkut ja putket vedetty, ohjaus viimeistelty, lukkojen ilma putket vedetty.
Vielä olisi jarrujen ilmaus , muutama letkun kiinnikkeen laitto, alipaine pömpelin kytkeminen, letkut kiinni siihen ja solennoidien sähkön veto, pakoputket tehtävä, siinä oikeastaan sellaiset jotta pääsis koittamaan.
Toki kaikkea mahdollista on vielä vaiheessa etuvinssii ei ole edes aloitettu, isompi polttoaine säiliö pitäisi vaihtaa, sähköjä tuhottomasti kesken, sisusta vaiheessa, panssarointi aloittamatta, jarruputket kaipaisi lisää suojia, turvakaaret tehdä, autoa pitäisi laihduttaa 800kg jne..
PunisherFIN
22.12.2013, 17:04
lissee tehova ni ei tarvihe keventee :D
lissee tehova ni ei tarvihe keventee :D
Katotaan nyt jos tuo 480hv riittäisi edes koe ajo lenkille tapanin päivänä
PunisherFIN
22.12.2013, 22:07
Katotaan nyt jos tuo 480hv riittäisi edes koe ajo lenkille tapanin päivänä
eiköhä sillä kuvio puhistu riittävän nopsaan :D :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144791
No joo näköjään saa sen dietin aloittaa jo tänä yönä lokasuojan kaaria levitettiin joka suuntaan vähintään 10cm silloin tän homman alkuvaiheessa mut eipä toi pylpyrä vielä oikein mahtu tosa pompottelemaan ja kieppumaan.:D:D:D:D:D Mut onneks tuossa on iso lentävä ja polttopillit ni eiköhän siinä aamuun mennessä ole tilaa riittävästi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144803
Pakoputket nyt sitten tuli tuolleen on vielä loppu pää kesken loppu putki anikkeet laitettiin tohon alkuun simonsin vapaavirta pönttö ja taakse tulee muuten sama mut ovaalin mallisena ulos tulo tulee kohtuu leveältä runkopalkkien ulkopuolelta sillä saa ne korkeammalle ettei olisi´joka kivessä kiinni. ja siinä samassa kuvassa näkyy kun vedin tuossa joutessaan noi takajarruputket uusiksi laitoin ne menemään tohon traction barin päälle olisi vähän paremmin suojassa mitä aiemmista kuvista näkyy ja samaan paikkaanhan se meni lukon ilma letkukin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144804
Eteen kanssa laitettiin jarruputket ja lukon ilma letku menemään traction barin päälle mielestäni on suojaisin paikka.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144805
Ja toinen kuva vielä edestä päin.... Varmaan ton ohjaus varren joutuu jossain vaiheesa muuttamaan lehtijousen päälle ettei ohjaus muuttuisi niin paljoa joustaissa tai miten se nyt hienosti sanottiinkaa...................................... . Rupee jo melkein jännittämään että mitä kaikkia propleemia tulloo kun pääsöö koittamaan HIRVIÖÖ:D
Niin ja nyt takasin halliin emäntä tossa kehu et koita nyt se auto saada kuntoon ja perkele joulu aaton oot kyllä kotona siihen asti tee niin paljon kuin sielu sietää...... mie poikahan muuten teen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144806
ja niitä virallisi mittaus tuloksia joutu vähän sovittamaan jotta sai 9 tölkii mahtumaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144807
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144808
Siinä ne sitten viralliset mittaus tulokset ovat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144809
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144810
Ja pari kuvaa minkä näköinen se on etempää
Ei ollu virallinen mittaus, kuuluis olla tölkit rungon alla. :)
Mutta on kyllä kauhia peli, ei voi muuta sanoo. Kyllähän tuo kaasu pohjassa repimällä jostain ratkee, se on selvä. :eek: Noilla tehoilla ja blazerin painolla ei kestä kuin kuorma-auton akselit.
Ja korkee se on kuin mikä, vois tölkin pari tulla alaspäin? Sitten on vaan etulokarit ihmeissään renkaiden kanssa.
ImacInnes
23.12.2013, 00:46
On se vaan hienon näköinen ja korkea.
Ei parane mäessä päästää sivuttain kääntymään voipi kaatumatauti iskeä.
Etulokasuojista vaan etupäät pois niin mahtuu pyörä elämään.
Hieno. Videota vaan näytille kun pääset maastoon.
t. Ismo Ämmä
Ei ollu virallinen mittaus, kuuluis olla tölkit rungon alla. :)
Mutta on kyllä kauhia peli, ei voi muuta sanoo. Kyllähän tuo kaasu pohjassa repimällä jostain ratkee, se on selvä. :eek: Noilla tehoilla ja blazerin painolla ei kestä kuin kuorma-auton akselit.
Ja korkee se on kuin mikä, vois tölkin pari tulla alaspäin? Sitten on vaan etulokarit ihmeissään renkaiden kanssa.
Lokarit lähtee hyvin nopeasti pienemmäksi ja sirommaksi.
Sehän on selvä jos ei äly ole mukana ajossa niin saa pajoittaa paljon
Kun päästään ekana enempiä höyryjä ajamaan ulos niin on kovia dietti suunnitelmia olemassa katsotaan sit keväällä mitä on tehtävissä.
Nii no sinne rungon allehanniitä tölkkejä mahtuu enemmän.
On se vaan hienon näköinen ja korkea.
Ei parane mäessä päästää sivuttain kääntymään voipi kaatumatauti iskeä.
Etulokasuojista vaan etupäät pois niin mahtuu pyörä elämään.
Hieno. Videota vaan näytille kun pääset maastoon.
t. Ismo Ämmä
Joo tuli suunniteltua korkeammaksi varmaan lehtiä poistamalla saa vähän putoamaan mut ei älyttömiä ole varaa ennen kuin ton ns. koko keulan modaa et mahtuu joustamaan. Toivotaan nyt ees sen verta ettei eka metsäreissulla vielä kaatumatauti iske.
Kiitokset vaan on meistäkin komia peli.
Meinasitko köysitikkaat et kyytiin pääsee :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144809
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=144810
Ja pari kuvaa minkä näköinen se on etempää
:eek::eek: mie en kyllä ennee leiki siun kanssa :D
Ja toinen kuva vielä edestä päin.... Varmaan ton ohjaus varren joutuu jossain vaiheesa muuttamaan lehtijousen päälle ettei ohjaus muuttuisi niin paljoa joustaissa tai miten se nyt hienosti sanottiinkaa...................................... . Rupee jo melkein jännittämään että mitä kaikkia propleemia tulloo kun pääsöö koittamaan HIRVIÖÖ:D
No kunhan nyt käyt ensin ajamassa ja toteamassa kuinka huteraa siellä ylhäällä on. :D
Onhan tossa varaa pudottaa lehdet akselien alle. Mahtuis ohjausvarsikin olemaan suorana.
No kunhan nyt käyt ensin ajamassa ja toteamassa kuinka huteraa siellä ylhäällä on. :D
Onhan tossa varaa pudottaa lehdet akselien alle. Mahtuis ohjausvarsikin olemaan suorana.
Ei kun ensin leimaan tuollaisena ja sit kattelee et jos pudottaa hieman :)
On kyllä hienon näköinen. Saa virtaa omaankin blazer projektiin.
ei muuta voi sanoa kuin iso PEUKKU pystyyn, kyllä on hieno "hirviö"
(kuvia kun kahtelee ni päivä päivältä harmittaa enenpi että purki oman chevyn)
ImacInnes
23.12.2013, 10:15
Onkos tuo mahdollista saada leimaan tuolaisena? Että ei tarvi rakentaa "alleajosuojaa" taakse??J os on, niin ehdottomasti leimaan sitten.
Tikapuut mukan jotta katsuri pääsee kyytiin, vai joko on köysitikkaat kuskin lattiaan ruuvattu. ;)
Otappas kuva jossa immeinen seisoo viäressä, niin saa todellisen käsityksen korkeudesta.
Tippa tulee ihan varmasti offimiehillä housuun kun ton maastosa kohtaa!!!;)
t. Ismo Ämmä
Järkyttävän hieno peli!!! Taka-akselia vois siirtää 10cm taaksepäin, sais jättökulmaa pienemmäksi. Ja toi voi nostaa etutassuja jo suoralla maalla kaasunpainalluksesta:) Napoihin 2" spacerit niin saa jalat hiukan leveämmälle, seisoo tukevammin:)
Ex_inkkari
23.12.2013, 11:17
Onhan siinä laitetta :) vähän sellainen mudtruck tyylinen ratkaisu...
Onhan siinä laitetta :) vähän sellainen mudtruck tyylinen ratkaisu...
Rouheen näköinen on kyllä!!!
Nyt kyllä kohta pitäs jo saada kunnon testivideo materiaalia maastosta. Ja ympyräsuditus videokin olis legendaarista:D:D:D ......niin että koskas niit vois olla nähtävillä???;);)
PunisherFIN
23.12.2013, 19:04
Rouheen näköinen on kyllä!!!
Nyt kyllä kohta pitäs jo saada kunnon testivideo materiaalia maastosta. Ja ympyräsuditus videokin olis legendaarista:D:D:D ......niin että koskas niit vois olla nähtävillä???;);)
mie otan kameran mukaan tapanina ja lupaan yllyttää maajoa, se on sen verran levoton kaasujalkansa/-kätensä kanssa, että voipi viteot olla seleviö :D
Joo kyllä se pitää tapaninpäivänä lähtee savonrannalle. Pitää itekin yrittää kuvailla menoa :-)
Ja näkee samalla naamoja ketkä tiälä kirjoitteloo.
Kuljukka
23.12.2013, 20:51
Tämän auton korkeus mittauksiin vois melekeen hyväksyä litran tölkit niin sais muut tasotusta:) Hieno peli! Mukava olis törräyttää jätskikiskalle ja vaikka tarvittaessa yli siitä:D
Onkos tuo mahdollista saada leimaan tuolaisena? Että ei tarvi rakentaa "alleajosuojaa" taakse??J os on, niin ehdottomasti leimaan sitten.
Tikapuut mukan jotta katsuri pääsee kyytiin, vai joko on köysitikkaat kuskin lattiaan ruuvattu. ;)
Otappas kuva jossa immeinen seisoo viäressä, niin saa todellisen käsityksen korkeudesta.
Tippa tulee ihan varmasti offimiehillä housuun kun ton maastosa kohtaa!!!;)
t. Ismo Ämmä
Joo olisin jo kuvia laittanut mut tuossa viimeisessä rutiksussessa toi puhelinkin hajosi ja ei muulla osaa kuvia laittaa tai on ajatus o,lut kaikkialla muualla kuin kuvissa nyt ajettu maantietä noin 60 km kotia hymyilyttää.
Itse olen jalka/nilkka vikainen ja yleensä siitä johtuen tähän harrastukseen höyrähdin kun ei enää pysty kelkalla tai mopolla harrastamaan...tikapuut olisi hyväksi.
En tiedä siitä leimasta tulevaisuus näyttää noin kuukausi takaperin hain erikois lupia ja onhan meillä töissä tälle autolle oikeastikkin työ ajoa.;):rolleyes:
No kunhan nyt käyt ensin ajamassa ja toteamassa kuinka huteraa siellä ylhäällä on. :D
Onhan tossa varaa pudottaa lehdet akselien alle. Mahtuis ohjausvarsikin olemaan suorana.
Jotainhan sitä pitää kokeilla kun on eka MAASTURI projekti mänössä katotaan mihin sitä tulevaisuudessa päädytää olen aina avoimesti ottanut neuvoja vastaa ja vastassakin toivon että niitä tullee ennenkuin kerkee tekemään.
Järkyttävän hieno peli!!! Taka-akselia vois siirtää 10cm taaksepäin, sais jättökulmaa pienemmäksi. Ja toi voi nostaa etutassuja jo suoralla maalla kaasunpainalluksesta:) Napoihin 2" spacerit niin saa jalat hiukan leveämmälle, seisoo tukevammin:)
Sano muuta kun olisi aloittaisa projektia ymmärtänyt saman kun lehtijouset kääntää toisin päin ni akseli on noin kymmenensenttiä taaempana ei tarvitse uusia kuin pohjaan lyöntikumien paikka ja kardaani mut se menee muutenkin uusiksi. Se muutetaan kyllä ennen uutta kardaania.
Rouheen näköinen on kyllä!!!
Nyt kyllä kohta pitäs jo saada kunnon testivideo materiaalia maastosta. Ja ympyräsuditus videokin olis legendaarista:D:D:D ......niin että koskas niit vois olla nähtävillä???;);)
LÖYTÖKYLÄN OFFROADIN ajotapahtuma on torstaina se oli alun peräinen tavoite toivotaan et siellä olisi jollain kamera mukana joka osaa videon ladata.
Tämän auton korkeus mittauksiin vois melekeen hyväksyä litran tölkit niin sais muut tasotusta:) Hieno peli! Mukava olis törräyttää jätskikiskalle ja vaikka tarvittaessa yli siitä:D
No niitä kyllä saadaan uskoisin ton apparin / hitsaajan juovan mieluummin niitä lava riittää huomattavasti pitemmälle.
ISOT KIITOKSET vain kaikille kiinnostuneille mutta nnin on minustakin aika kyrväkäs peli aina enne pidettiin bmv:tä munan jatkeena mut tää on ihan muuta:):):):)!
PunisherFIN
24.12.2013, 00:01
ei sawolaiset mittää munan jatkeita tarvia, meillon riittävän isot (maasto)pelit jo omasta takkoo :D sama kait se on kyntääkö sitä ojassa vai vaossa, aina tullee hiki ja.. eikumitensemeni? :D
-Captain-
25.12.2013, 19:15
Katotaan nyt jos tuo 480hv riittäisi edes koe ajo lenkille tapanin päivänä
mitäs tolle tehty ton remmiahtimen lisäks? onkos penkitetty? hieno projekti muuten :)
tuo korkeus voi aiheuttaa "oho" elämyksii maastossa ku luiskahtaa rintees poikittain :D
mitäs tolle tehty ton remmiahtimen lisäks? onkos penkitetty? hieno projekti muuten :)
tuo korkeus voi aiheuttaa "oho" elämyksii maastossa ku luiskahtaa rintees poikittain :D
Kone on tehty edellisen omistajan aikaan.
En muista enää mitä kaikkea se sanoi siihen olevan tehty mutta tunsin kaverin erittäin hyvin ja uskon sen olevan hyvin tehty tai oikeastaan teetetty. Muuta en ole koneen puolelle kurkistellut kuin joku weberi kaasuttaja siellä on ja rullakeini kannet ja nostimet. Edelline omistaja myös penkitti auton.
Joo siitä tuli korkeampi mitä odotin katotaan nyt seuraavaksi jos ottaisi edestä latit pois ja takanta kuormalatit ainakin..
hj 60/61
25.12.2013, 21:44
Ei mitään madalluksia, toi on ihan törkeen hieno just tuommoisena "HIRVIÖNÄ"...:D:D:D:eek:
Oikee monsteri.... hieno laitos!!!!
Niin se oma puhelin hajosi tämä kuvien tuominen ei ole kovin helppoa kun on hitaasti oppiva
veijon-esso
25.12.2013, 23:58
On se korkee! laitahhan sitte paljo kuvia ja raporttia kun ootte käyny metässä!
ImacInnes
26.12.2013, 00:06
Hmm
Ai se on jo katollaan?? Ei siin kauaa menny??;)
Joo viteoo kans näkyviin HETI!
t. Ismo Ämmä
On se korkee! laitahhan sitte paljo kuvia ja raporttia kun ootte käyny metässä!
Niin minulla on puhelin paskana toivottavasti jollain näistä ketkä pelkää hirviöö. Olisi kuvaus vermeitä ja saisi ne tänne....
Kuva vääristää todellisuuden.
On se korkee! laitahhan sitte paljo kuvia ja raporttia kun ootte käyny metässä!
Ai se on jo katollaan?? Ei siin kauaa menny??;)
Joo viteoo kans näkyviin HETI!
t. Ismo Ämmä
Ei ole vielä päälyste tieltä poikettu odotettu huomista tapaninpäivää silloin on jonkun sortin ajotapahtuma löytökylän offroadin järjestämä päästään sinne testaamaan mitä täytyy tehdä uusiksi mitä enemmäm ottaa kaljaa tälleen illalla sitä sopusuhtasemmalta toi hirviö näyttää eli ei ei ei ei sitä oo pakko pudottaa alemmas kaikki vinkuu korkeudesta mut pitäähän se kokeilla kun ei muuten tiedä olemmehan eka maasturia rakentamassa.
Jos välttämättä haluaa matalan ja nopean voidaan niitäkin tehäniistä on enempi kokemusta ku näIstä korkeista.
Kuka muutenosaa kertoa mistä ihmeestä näitä tähtiä ilmesty?
PunisherFIN
26.12.2013, 07:38
mie otan kameran, tosin ei mitää hd kuvaa saa videoista sillä, mut eiköhä se asia seleviä :)
nuo ketjun tähet on porukan äänestämiä, eli joka juttuketjulle voipi laittoo 1-5 tähtee kukin makusa mukkaan, Hirviö on ilimeisen pidetty ko keskiarvo näyttää olevan 4,5 tähtee :)
Tää on maasturi vai mitä ootta toyota mihet mieltä:):):):):):):)
Ex_inkkari
26.12.2013, 13:27
Tää on maasturi vai mitä ootta toyota miehet mieltä:):):):):):):)
Citimaasturi ?? :)
knucklebone
26.12.2013, 15:59
Tää on maasturi vai mitä ootta toyota mihet mieltä:):):):):):):)
No maasturihan se!
Yhtä hymy aaamerikan aauutoilu:cool:
PunisherFIN
26.12.2013, 22:18
on kyllä niin saatanan sairas laite etenemään ettei järkee. hyvin siirty jätkät matala-autoilusta offikalustoon, ei paljo jiäny paranneltavoo :)
on kyllä niin saatanan sairas laite etenemään ettei järkee. hyvin siirty jätkät matala-autoilusta offikalustoon, ei paljo jiäny paranneltavoo :)
No joo nyt kun rupee rapula hellittämään niin käytiin korjaamassa kalustotappiot laturin hihna män pahkeinen poikki.
Kyllä tosiaan auto yllätti rakentajat ja ilmeisesti muutkin ketä oli metsässä mukana toimi erittäin hyvin en olisi uskonut sen pelaavan heti alkuun tuolleesti toki parannettavaakin löyty ja tietty tuo polttoaine propleema saatava kuntoon ei kestä täydellä kaasulla ajoa kuin hetken loppuu kakku kesken.
Löytyhän se illalla sellainen suo missä tätä saatiin vinssata.
Oli se hauskaa kun aamupäivä ajettiin pelkkä etuveto päälä kun jostain syystä jos hitaallapuolella ei ole ristilikkopäällä ni ei vedä kuin etu pyörät.ei muuten huomattu kun yhdessä rinteesä revitin niin heikki vaan kehu ettei takanta lennä kuraa ollenkaan......:)
Ja kuka otti kuvia niin laittakee joku tännekkin
-Captain-
27.12.2013, 20:21
No joo nyt kun rupee rapula hellittämään niin käytiin korjaamassa kalustotappiot laturin hihna män pahkeinen poikki.
Kyllä tosiaan auto yllätti rakentajat ja ilmeisesti muutkin ketä oli metsässä mukana toimi erittäin hyvin en olisi uskonut sen pelaavan heti alkuun tuolleesti toki parannettavaakin löyty ja tietty tuo polttoaine propleema saatava kuntoon ei kestä täydellä kaasulla ajoa kuin hetken loppuu kakku kesken.
Löytyhän se illalla sellainen suo missä tätä saatiin vinssata.
Oli se hauskaa kun aamupäivä ajettiin pelkkä etuveto päälä kun jostain syystä jos hitaallapuolella ei ole ristilikkopäällä ni ei vedä kuin etu pyörät.ei muuten huomattu kun yhdessä rinteesä revitin niin heikki vaan kehu ettei takanta lennä kuraa ollenkaan......:)
Ja kuka otti kuvia niin laittakee joku tännekkin
eikös tuossa oo Np203 tai ainakin olin jostain lukevinani? omas ramchargeris on kans tuo 203 ja jos keskilukko on auki niin tuo on ihan normaalia, jakaa keskeltä sinne mis ei oo pitoo.. mut vastaavasti kääntyy paremmi ku ei puske niiku jäykkä nelikko.. ja sit ku laittaa keskilukon kiinni ni sit on 50/50 eteen/taakse. eli periaattees jos ei oo esim etulukkoa niin pystyy suttaa pelkkä yks pyörä tyhjää :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5400&pictureid=145149
Chevyn valaistusta
Ei se pahvi saanut yhtään parempaa kuvaa.........
Kuka muutenosaa kertoa mistä ihmeestä näitä tähtiä ilmesty?
Kukaan ei ole tainnut vielä tähän kysymykseen vastata eli nuo tähdet kertovat siitä kuinka paljon kanssa offaajat pitävät kyseisestä thredistä. Tässä tapauksessa 17 henkilöä ovat arvostelleet keskiarvolla 4.59 tähteä eli lisää juttua, niin riittää katsottavaa :)
T: Korkkis
PunisherFIN
29.12.2013, 19:19
mie selitin tuolla jo ajastaan ja selitin sit uuvellee mettäs mut maajo oli nii liikuttuneessa mielentilassa chevyllä ajelun välissä, et ei varmaa muista sitä :D vai olkoha se sen jälkee ku omistaja olt siirtynä apukuskiks ja muistin katkomisen syy oli nestetasapainon tehokas huolehtiminen? :D
Kokeillan jos noi pikku muutokset saisi tuusniemelle korjattua siellä olisi ajotapahtuma tulevana lauantaina.
Ohjaus akselin siirto lehtijousien päälle (enkä aio lehtiä pudottaa akseli alle).
Toinen pakoputki puolesta välistä uusittava hävis kun käytiin kelkkareittejä merkkaamassa viikonloppuna.
Sisä valoja lisättävä kimiltä häviää leila ihan yhtenään.
Ja toi polttoaine ongelma mistä taisin mainita aiemminkin ja tietty nyt jos samalla saisi sen isomman tankinkin kiinni.
Kuvia löytyy jonki verran facebookista löytökylän offroadin alta....
Eipä ole pyhinä saatu paljoa aikaan eikä ole ihmeitä ajettukkaan mennyt sairastaessa..... Ja hirviölläkin on joku flunssa.... Olen runkannut bensapintoja ja muutenkin käynyt polttoaine linjaa läpi loppuu meno vaihtelevasti 2000-4500rpm välillä vittumoinen kun käytiin äsken hiekkamontulla mäkiä kokeilemass kun jyrkässä rinteessä yskäsee ja lähtee taas vetämään se tunne kun meinaa keulii ympäri ja kaivaa montun siitä seurauksena hyppii alas kuin aropupu ei hauska..... En oikein keksi mistä vian löytäisi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146402
HIRVONEN revitteli tuossa ojassa...... eikun vilkku päälle ja ohi:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146403
Oltiin vissiin nakkarilla tai jotain :eek: agitsulla män hermot ja työnti vauhtia
Mitenköhän niitä videoita ladataan tänne?
Mitenköhän niitä videoita ladataan tänne?
Teet itselleni käyttäjätilin Youtubeen, lataat sinne ja sieltä sitten ajastaan linkki tänne.
Palstalle ei pysty videoita enää lataamaan.
veijon-esso
08.01.2014, 00:16
Eipä ole pyhinä saatu paljoa aikaan eikä ole ihmeitä ajettukkaan mennyt sairastaessa..... Ja hirviölläkin on joku flunssa.... Olen runkannut bensapintoja ja muutenkin käynyt polttoaine linjaa läpi loppuu meno vaihtelevasti 2000-4500rpm välillä vittumoinen kun käytiin äsken hiekkamontulla mäkiä kokeilemass kun jyrkässä rinteessä yskäsee ja lähtee taas vetämään se tunne kun meinaa keulii ympäri ja kaivaa montun siitä seurauksena hyppii alas kuin aropupu ei hauska..... En oikein keksi mistä vian löytäisi
Toi kaasari vois olla hyvä heittää kuubaan ja laittaa esim holley truck avenger tilalle. Toimii kallistuksissa ihan eri tavalla kuin toi carter/edelbrock mikä ton yhen aikaisemman kuvan perusteella näyttäis autossa olevan. Eikä noi edelit toimi yleensä tasamaa vehkeissäkään kuin auttavasti.
Toi kaasari vois olla hyvä heittää kuubaan ja laittaa esim holley truck avenger tilalle. Toimii kallistuksissa ihan eri tavalla kuin toi carter/edelbrock mikä ton yhen aikaisemman kuvan perusteella näyttäis autossa olevan. Eikä noi edelit toimi yleensä tasamaa vehkeissäkään kuin auttavasti.
Joo se on joku Weberin kaasuttaja.
Onkos vinkkiä mistä tollaisen Holley Truck Avengerin saisi. Itse en osaa tilata muualta kuin puhelimella suomesta jos siellä puhutaan suomea.
Joo se on joku Weberin kaasuttaja.
Onkos vinkkiä mistä tollaisen Holley Truck Avengerin saisi. Itse en osaa tilata muualta kuin puhelimella suomesta jos siellä puhutaan suomea.
US-parts, sieltä mä ainaki omani aikanaan... halvemmaksi tuli kun itse summitilta tilaaminen, ja olis se mun "vanhakin" yhdellä palstalaisella hyllyssä mutten tiedä luopuuko aarteestaan.
US-parts, sieltä mä ainaki omani aikanaan... halvemmaksi tuli kun itse summitilta tilaaminen, ja olis se mun "vanhakin" yhdellä palstalaisella hyllyssä mutten tiedä luopuuko aarteestaan.
No nyt on sitten tilattu US-Partsilta tuommonen holley truck avenger 770 ja otin samalla uuden jakajan puolan sytkä poxin mikä on kuulemma paras mitä heillä on tarjota ahdin käyttöön.
Tulipa kalliiksi taas mutta jos se rupeisi paremmin toimimaan vittuko ei hermo pidä leikkimistä.
Truck avenger kaasariin liittyen:
Truck avengerin kiihdytyspumppu oli ainakin 670 cfm versiossa vakiona aivan alakanttiin säädetty piristettyä 350 konetta ajatellen. Tämä ilmeni koneen stumppaamisena, kun avasi kaasun nopeasti.
Kiihdytyspumpua saa kuitenkin helposti tuunattua vaihtamalla kiihdytyspumpun suuttimen (accelerator pump discharge nozzle) ja muovisen nokan, joka säätää kiihdytyspumpun ruikkausta.
Ostin muutaamia suuttimia ja vaihdoin isompaan kunnes oireet katosi. Nokista sininen malli on hyvä.
Eli, jos stumppaamista ilmenee, niin noilla korjaantuu. Nuo molemmat osat saa vaihdettua kaasarin ollessa kiinni, eli ei tarvi edes iroittaa.
BJ-40/76
08.01.2014, 21:52
En äkkilukemisella huomannut, että onko kukaan kommentoinut...
Siis vääristääkö kamera/akseli, mutta jotenkin näyttää, että tuo etuakselin kiertymisen esto on aika pienellä pulttivälillä etuakselissa? onko tuo tukivarsi jotain 50x50 putkea jollain 3mm seinämällä? ja tuo rakenne, missä tuo toisen pultin rasitus tulee tuolla toisella varrella, niin päättyy keskelle tukivartta?
Minä seuraisin tuon akselipään kiinnituksen ja tuon varren keskikohdan kestävyyttä korostetun huolellisesti....
On muuten ainakin kuvissa "miehekkään" näköinen laite, ja jos on ensimmäinen maasturiprojekti, niin ihmeellistä etenemistä.... toki "Lättänä"-puolelta varmaan enemmänkin tullut kokemusta haettua...
Siis Iso Peukku!
joo, sinisen nokan mäki omaani vaihdoin, ja muistaakseni numeroa isommat discharge nozzletkin
En äkkilukemisella huomannut, että onko kukaan kommentoinut...
Siis vääristääkö kamera/akseli, mutta jotenkin näyttää, että tuo etuakselin kiertymisen esto on aika pienellä pulttivälillä etuakselissa? onko tuo tukivarsi jotain 50x50 putkea jollain 3mm seinämällä? ja tuo rakenne, missä tuo toisen pultin rasitus tulee tuolla toisella varrella, niin päättyy keskelle tukivartta?
Minä seuraisin tuon akselipään kiinnituksen ja tuon varren keskikohdan kestävyyttä korostetun huolellisesti....
On muuten ainakin kuvissa "miehekkään" näköinen laite, ja jos on ensimmäinen maasturiprojekti, niin ihmeellistä etenemistä.... toki "Lättänä"-puolelta varmaan enemmänkin tullut kokemusta haettua...
Siis Iso Peukku!
Putken ulko halkaisijaa en ny muista mut paksumpiseinämäistä kuin 3mm se on joka tapauksessa.
Mitoituksen lähtökohta oli jottei akselin alle laiteta tavaraa siittä ylöspäin niin paljon kuin mahtuu putki liikkumaan edessä on n3 cm öljypohjaan matkaa teoreettisessä pohjauskohdassa ja ylemmällä tuella joka on hitsattu suoraan putkeen kiinni jää noin 1,5cm öljyn suotimeen matkaa. Runko kiinnikkeitä ei myöskään haluttu tuoda rungon ala puolelle kun tuota maa varaa ei oikein ole hukattavissa niin siitä johtuen siellä on just ton kokoiset putket. Mut täytyyseurailla miten kestää ja rupeaako elämään...... Mahtuishan sinne tietty tuplat toiselle puolen.... Ja vitut siellä edessä on kardaani no katotaan.
Aikani etsin traileria millä tätä autoa voisi kuljettaa... työ palkittiin ja nyt on sellainen ostettu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146610
Volvo merkkinen traileri.
Aikani etsin traileria millä tätä autoa voisi kuljettaa... työ palkittiin ja nyt on sellainen ostettu.
Volvo merkkinen traileri.
No nyt on hiano peli, lava vaan pudonnut jonnekin? Dieselöity peräkärry mullakin kuljettimena:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5850&pictureid=141066
[QUOTE=ford59;1090159]No nyt on hiano peli, lava vaan pudonnut jonnekin? Dieselöity peräkärry mullakin kuljettimena:
On se lavakin olemassa siihen mut on himppu lyheempi mitä sulla ei mahtu kahta autoo huonostikkaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146611
Edestä poistettiin yhdet latit jos rupeisi elämään paremmin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6360&pictureid=146612
Lisättiin viimeiset pyörän pinnapultit mitkä aiemmin kiireessä jäi