View Full Version : Jeep XJ Adventure
WJ:n knucklet on tietääkseni eri matskua kuin XJ:n, niihin on hitsattu ihan migilläkin kunnon esilämmityksen ja hitaan jäähdytyksen yhdistelmällä. Ainakin omiin WJ:n knuckleihin tarttui migillä hienosti, ja rälläkällä koitettuna ne on terästä, ei rautaa.
Työpaikan konekorjaamon hitsari koitti mullakin alkuperäisen valukorvakkeen parittamista S355- levyyn kun varmistettiin matskun laatua, ei se siinä peruspuikolla pysynyt. Certaniumilla jäi kiinni oikein hienosti. Helppoahan on koittaa rälläkällä matskua, kipinän väristä näkee yleensä onko valuterästä vai valurautaa. Punainen/ oranssi on valurautaa, kirkkaampi valuterästä.
Mutta tuohan onkin hieno uutinen jos ovat terästä, enpä koettanut niitä WJ osia. Hitsatessa tuo valu suhisee aikalailla.
hiluvitkutin
12.12.2014, 17:20
sorry ku tähän ilmottelen,mut aihe tällähetkellä vähän siihen suuntaan... Tilasin äsken nuita kent tuotteitten tavaroita mm certtaniumia 707 ja valupuikkoa yms...millä hitsaa valua teräkseen ja muita. ni voipi kysellä alustavasti tarpeitaan vastaavia tuotteita.
pistän myynti ilmoitusta kuhan saan laskua niistä, ni saan hintaa.
niitähän ei kannata paljo tilata yksityisten ku rekalla tuovat pihaan...siis vaikka sitä viittä tikkua.
mä voin tilata muutakin vaikka en itse tartteis jos sopiva pompsi aina löytyy... ja myyn eteenpäin vaikka sen yhden puikon... harrastaja ystävälliseen hintaan.
pieni vaivannäkäkö palkkio välitykseen.
edit vaikka toi 707 kilo maksaa 200€ seutuja. ni ei varmaan kukaan harrastaja semmosta määrää yhteen autoon tartte.
Vihonviimein lukot hankittu, prkl.
https://farm9.staticflickr.com/8582/15980117986_92d34b5a60_b.jpg
Ckma kompura tulee pelkästään lukoille ja sandenilla voi täyttää renkaita.
Taas tuli puuhattua. No taas on semmonen akselin osa kyseessä, etten tiedä mikä on suomeksi, ameriikassa sanovat inner c, kuiteski ylemmille kyseisille pallonivelen kannakkeille tekaisin vahvikkeet.
https://farm8.staticflickr.com/7534/15451294054_970de9abd7_z.jpg
https://farm9.staticflickr.com/8629/15886320610_a1cc5d01f2_z.jpg
Nivelten irroitusta:
https://farm8.staticflickr.com/7575/16073607185_9677f52359_z.jpg
Tilalle tulee tälläiset WJ/JK:n heavyduty pallot. Synergy on merkki. En laittanut vielä paikalleen, koska nuklet ei ole vielä valmiit.
https://farm9.staticflickr.com/8634/15451306384_e912f999c7_z.jpg
Trussiin tein etupuolelle tuet. Taakse en tehnyt vielä, pitää ekaksi zuumata arbin ilmaletkun paikka. Kopan ja trussin välinen rako jää nätisti piiloon peräkopan alle reunan ylityksen alle.
https://farm9.staticflickr.com/8629/16047803356_4d8bf1abcd_z.jpg
Tänään oli ohjelmassa vaihdelaatikon tukipalkin tekoa. Palkkiin tulee myös tukivarsien kiinnitykset ja panssarointi. Tarkoitus oli nostaa koko höskä koripalkkien tasalle. Leikkasin keskitunneliin reiän, että voi tutkailla tilankäyttöä. Kuvassa salkut on nostettu ihan peltiin kiinni, ihan noin ylös ei tule jäämään.
https://farm8.staticflickr.com/7496/15886176918_c828e9a1e8_z.jpg
Tässä hyvä lähtökohta kaikelle tulevalle, päädyt mm. Kokonaan vielä tekemättä. Koripalkkiin kiinnitykset tulee yhteensä neljällä läpipultille per puoli palkkien läpi, lisäksi nuo kaksi per puoli olevat pystyt pultit, niitä käytetään lähinnä vain asemointiin. Nämä kaikki hitsataan myös koripalkkeihin kiinni. Palkin keskiosa ja panssarin takaosa tulevat olemaan pultattavat, niin että tukivarsien kiinnikkeet jää korissa kiinni oleviin osiin. Lisäksi pakoputkelle ja kardaanille kevennykset, sen jälkeen tehdään niitä kevennysreikiä niin paljon kun porauskalusto kestää, on nimittäin aika tuhti palkki tällä hetkellä. Panssarin leveys auton pituussuunnassa on 400mm. Eteenpäin tulee putkesta taivutettu vaihelootan suoja.
https://farm8.staticflickr.com/7543/16047809866_334ce0dd39_z.jpg
Pari kuvaa vielä. Potero polyuretaani kannakekumille. Palkki tavara on 100x50 u profiilia ja alapuoli eli panssari 5mm 650 terästä.
https://farm8.staticflickr.com/7466/15453952653_0e2308e83a_z.jpg
Pultin ja mutterinpäät saa nätisti piiloon. Jakolaatikolle pieneen kohtaan joutuu tehdä panssariin n. 20mm poteron. Muuten lopputuloksena on 60mm lisää maavaraa palkin kohdalle. Koko voimalinja nousi 10mm ja koneen kiinnitysten alle tulee myös 10mm levyt.
https://farm8.staticflickr.com/7530/15451314474_78f3c964c6_z.jpg
offroadjouni
21.12.2014, 23:25
Tilalle tulee tälläiset WJ/JK:n heavyduty pallot. Synergy on merkki. En laittanut vielä paikalleen, koska nuklet ei ole vielä valmiit.Minulla on samanlaiset omassa akselissa. Saattaa olla itsestäänselvyys, mutta prässää ja pallonivelet ensin paikalleen ja laita ne silikonisuojukset vasta sen jälkeen kiinni. Itse rikoin sen suojuksen kun tein toisessa järjestyksessä.
Joo, aika heikon oloset nuo lärpyttimet. Ovatko pysyneet metsässä kuitenkin ehjänä?
offroadjouni
22.12.2014, 04:11
Joo, aika heikon oloset nuo lärpyttimet. Ovatko pysyneet metsässä kuitenkin ehjänä?Hyvin ne on kestäneet käytössä. Uudet lärpyttimet sai varaosana muistaakseni 10 taalan parihintaan, joten ei siitä iso taloudellinen vahinko tullut. Kokonaisuutena on hyvät pallonivelet, ja ostaisin uudestaankin samanlaiset.
Tukivarsien kiinnikkeet upotettu palkkiin ja heftattu.
https://farm9.staticflickr.com/8581/16103079086_6857b11b44_z.jpg
Tuohon asti on varsilla tilaa kääntyä ylöspäin. Pitää iskarinkiinnikkeitä hienosäätää, jahka saan kardaanikulman katottuu.
https://farm8.staticflickr.com/7489/15506511374_2ae57310f9_z.jpg
https://farm9.staticflickr.com/8673/15941542900_8300a5c843_z.jpg
Iskari täysin ulkona, jousi jo tyhjänpanttina. Voi olla että vaihan takaa tuuman lyhyemmät pumput eteen. Takana olisi vielä jousessa varaa ulosjoustoon sen tuumanverran.
https://farm8.staticflickr.com/7530/15942774819_1b4a8c7bc7_z.jpg
Pyörä orikinaali akselivälillä, voipi olla että siirtyy hieman eteenpäin.
https://farm8.staticflickr.com/7530/16128116582_3c8f6ddcb3_z.jpg
Tämmöstä
Hyvän näköistä työtä.
Uteliaisuus kysymyksenä, että meinaatko tehdä keskipalkkiin lisää kiinityspisteitä? Siihen kohdistuu jotain voimia noista tukivarsista. 4kpl. 10mm pulttia varmaan ajaa asiansa, mutta kun tuo tekeminen näyttää sujuvan, niin olis varmaan helppo jakaa sitä rasitusta isommalle alalle ja useammalle kiinnityskohdalle.
Ihan vaan ajatusleikkinä :)
Kiitos kysymästä. Nuo 4 alkuperäistä pulttia kyllä jäävät lopulliseenkin kiinnitykseen, tällä hetkellä niillä on helppo kohdistaa palkki oikeaan kohtaan. Lopulliseen versioon tulee kiinnitykset palkkien läpi neljällä pultilla per puoli.
Netistä pöllitty kuva, oikealla näkyy periaate miten teen.
https://farm8.staticflickr.com/7531/15978739089_8f8c73aba4_o.jpg
Nyt mulla on tuo palkki 200mm leveä, lopullinen panssarin kanssa tulee olemaan 400mm siksi 4 pulttia per puoli. Kivasti tuo tulee myös jäykistämään ja suojaamaan koripalkkeja kun tähän ei tullut täysimittaisia palkkijäykkäreitä kuten jenkeissä tuntuvat jokaiseen laittamaan. Ite uskon että kaaret ja keskipanssari sekä tankin panssari kunnolla kiinnitettynä hoitavat saman asian.
Mites isot hommat tos oikeesti ois jos haluis säilyttää nelilinkkinä ? vai häviääks etupenkeilt jalkatilat ?
Mites isot hommat tos oikeesti ois jos haluis säilyttää nelilinkkinä ? vai häviääks etupenkeilt jalkatilat ?
Ei varmaan hirveen paljon isompi homma enään tästä. Tilaa on hiukka huonosti näin pienellä korotuksella, saattaa joutua tuomaan lattian läpi.
saattaa joutua tuomaan lattian läpi.
No ihan varmast joutuu, mut ois nelilinkki edellee, nythän tost tulee periaattees jakarialusta, ja ei, itellä ei oo tommosta peliä enkä tonkaan vertaa osais rakentaa :-)
Jep, tein tän suhteen kompromissin. Halusin kyllä pitää nelilinkkinä. Nyt kuitenkin uskon että tää tulee olemaan omaan käyttöön paras valinta. Ongelmat tälläsessä alkaa korostua isommilla joustoilla. Jos ei tää toimi ni teen sit nelilinkin:D
Kiitos kysymästä. Nuo 4 alkuperäistä pulttia kyllä jäävät lopulliseenkin kiinnitykseen, tällä hetkellä niillä on helppo kohdistaa palkki oikeaan kohtaan. Lopulliseen versioon tulee kiinnitykset palkkien läpi neljällä pultilla per puoli.
Niin hienoo jälkeä että arvasin asian olevan mietitty :)
Muutama viikonloppu taukoa rakentelusta, niin kerkii muutaman kuvan laittamaan. Käyttishalpiksen kanssa riittänyt korjaustöitä, mutta silti on jeeppikin edennyt.
Maksimi sissäänjousto ja akselinpaikka nyt voi alkaa hahmottelemaan pyöränkaaria.
https://farm9.staticflickr.com/8681/16545795101_dc5881398c_b.jpg
Ostin biltemasta siirtorullat vihdoinkin. Tilaa tuli tekemiselle ihan eri tavalla ja hommat varmasti nopeutuu tästä jatkossa.
https://farm8.staticflickr.com/7323/16360018420_b545d7a645_b.jpg
Pyöräkoteloihin lisää tilaa ja vinssi on nyt siirretty syylärin alle.
https://farm9.staticflickr.com/8615/16359814458_8232d9b77b_b.jpg
https://farm8.staticflickr.com/7285/16359816088_d433f5baab_b.jpg
Justiinsa postimies toi loppuja romuja:mm panhardiin nuo chromo uniballit, ohjaukseen suorat nivelet ym. Simpukan huoltosarja ja puslat ylätukivarsiin ja uusille moottorinkannattimille.
https://farm8.staticflickr.com/7311/16547484945_e9721f5c18_b.jpg
Hyvältä näyttää!
Nyt kun näin taas nuo bilteman "rullakot" niin käyttö kokemukset kiinnostaa! Noissa näkyy olevan kääntyvät pyörät niin onko jäykkä saada "kääntymään" yksinään? Et jos perän työntää vasemalle niin pyrkiikö renkaat kääntymään oikein oikealle työntäessä?
Itsellä harmikseni on vähän epätasaisempi betoni ja mietinkin että onkohan tuo rullakon renkaan koko omaan tarkoitukseeni liianpieni..
Hyvältä näyttää!
Nyt kun näin taas nuo bilteman "rullakot" niin käyttö kokemukset kiinnostaa! Noissa näkyy olevan kääntyvät pyörät niin onko jäykkä saada "kääntymään" yksinään? Et jos perän työntää vasemalle niin pyrkiikö renkaat kääntymään oikein oikealle työntäessä?
Itsellä harmikseni on vähän epätasaisempi betoni ja mietinkin että onkohan tuo rullakon renkaan koko omaan tarkoitukseeni liianpieni..
Omasta kokemuksesta noi tarvii tasaisen lattian ja tuollainen safaripainossa oleva Range on melko raskas liikutella. Mutta pois en antais noita, näppäriä kaikkeen liikutteluun, moottorit, vaihdelaatikot, armylaatikot... Minulla on jo kuudet rullat hommattuna. :)
Vielä kun olisi ramppisysteemi jolla sais auton ajettua suoraan noille rullakoille talliin.
Hieno Jeeppi projekti muuten kans. Moposta ei taida enään näkyä perävalojakaan :)
Moi, yksinään onnistu sivulle siirto. Nykyisiin asemiin käännettiin kahdestaan. Vaatii tasaisen ja lakaistun lattian. M6 prikka oli jo liikaa. Semmoset 150mm muovipyörät vois olla jo paremmat epätasaselle, mut hinta on sit jo toinen.
Aikaa vievää puuhaa saada etujousitukseen palikoita kohalleen. Huomaa kyl et ekaa kertaa tekee tällästä. Nyt olis panhardi kuitenkin paikallaan. Muutama asia vielä vaivaa tukivarsien kanssa, mutta saa ehkä olla ja tehään sit joskus jumakeuta parempi.
Panhardille on kaks paikkaa, ylempi ja alempi. Jompikumpi on parempi kun toinen tai sitten se on yksilysti. Ylempi luultavasti lähempänä auton painopistettä. Korinpään korvakkkeesta sipastaan vielä siivu alaalta ettei tavota välitankoon renkaat täysin oikeeseen käännettynä. Offset päillä tätä ei tapahtus, mut ne ei mahu 15" vanteen sisään.
https://farm9.staticflickr.com/8651/16570163509_26f5775e9d_b.jpg
https://farm8.staticflickr.com/7587/16755120911_dcc95becff_b.jpg
Panhardi ylemmäss kiinnikkeessä. Mut renkaat ei ainakaan käänny piiruakaan joustoja kokeillessa.
https://farm8.staticflickr.com/7627/16755118341_b769fe00fe_b.jpg
Projekti edennyt hitaammin viime kuukaudet. Käyttöauto teki tenät eikä ole päässyt liikkumaan tallille. Fillarilla mennyt työmatkat. Viime viikolla hommasin 1999 WJ Laredon ja pikkuhiljaa alkaa taas projektikin sitten etenemään. WJ on 2" korolla n. 31" All Terraineilla. 4.0 kone 242 selec trac jakis, nahkasisusta, manuaali-ilmastointi. Jotain pikkufiksauksia pitää tähänkin tehdä mutta pääsääntöisesti jää maantiekäyttöön.
Edelleen huonosti edennyt tämä projekti kaikenlaisten muuttujien takia. WJ:hin tuli tehtyä huoltoja. Mm. Ohjausnivelet, venttiilikopantiiviste, takaylätukivarsi.
Mustaan peliin tein viikko sitten uutta etupuskuria, mikä on vielä hitsausta ja viimeistelyä vaille. Projektiin tulee tämän jälkeen tauko ulkomaan komennuksen takia. Keväällä jatkuu uusin metkuin.
https://farm6.staticflickr.com/5749/20894210623_1a7266cd2e_z.jpg
https://farm1.staticflickr.com/748/21515324975_59d88d7c48_z.jpg
https://farm6.staticflickr.com/5637/21328394699_abd0bf1def_z.jpg
Karvapöpö
26.11.2015, 21:50
Huhhuh. Pari tuntia kesti lukea yhdeltä istumalta läpi koko topici. Täytyy kyllä nostaa isosti hattua sun viitseliäisyydelle. Tais pikkusen karata mopo käsistä, mutta kyllä se näyttää olevan sen arvoistakin. ;) Milläs mallilla projekti on tänäpäivänä?
Piti ihan tulla vakoilemaan kun tuli itsellekin ostettua xj, josko täältä sais vähän ideoita ja vinkkejä. Mutta tämä vehje onkin ihan eri kaliiperia :D
Moi. Reissuhommissa ruotsis, niin ei pääse jatkamaan. Ehkä jouluna kerkeän jotain tekemään ja joitain puuttuvia tavaroita pitäisi myös tilailla. Kovasti olisi intoa saada tämä ensi vuonna valmiiksi.
Laitetaan härski uudenvuoden lupaus. 2016 tämä xj kulkee ja leimassa.:cool:
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Karvapöpö
02.01.2016, 19:36
Toivottavasti toteutuu! Tsemppiä! :D
Toivottavasti toteutuu joo! Mukavaa luettavaa oli ja kuvatkin hienoja. Tuli ihan Jeeppi kuume kun tätä selaili B)
Kiitos kannustuksesta.
Meinasin tehdä putkikaaret pyöränaukkoihin, mutta ajan puutteen vuoksi tilasin Napier precisionin V2 muovilevikkeet. Kaksirivinen alusyyläri lähdössä kans hankintaan. Samalla vaihtuu uudemman malliseen avoimeen systeemiin.
Flex-a-liten jäähdytin+3xflekti+säädin pakettia olen suunnitellut.
apupoika
24.02.2016, 20:27
Noh joko projektipäivityksiä tähän olisi odotettavissa,,?? :D
2-3kk vielä reissussa;) sitten alkaa tapahtua. Mitään suunnitelman muutoksia en oo onneks projektiin keksiny:D
Karvapöpö
27.05.2016, 06:40
Ei ole millään tavalla tarkoitus hoputtaa, mutta joko joko joko joko? :D
Hehe, tällä viikolla kotiuduttu pysyvästi. Kohta alkaa 😉. Hienoa että mielenkiintoa vielä löytyy muiltakin.👍
Karvapöpö
06.06.2016, 19:33
Niin paljon ***uttaa tuo oma XJ niin on kiva välillä lukea tämmöistä menestystarinaa. :D
Hahaa, ei xj voi v***ttaa
Nyt on jo useempi viikko hitsattu koria kasaan. Maalata olis tarkoitus elokuun viimeisellä viikolla ja sitten nippuun. Niin kauan on viime päivityksestä, etten enää muista miten sai kuvia lisättyä, pitää perehtyä.
https://farm9.staticflickr.com/8845/28170352254_cd716ecd76_m.jpg
jouduin muokkaamaan jo tehdyt takapyöränkaaret uudestaan, surkeimpia hommia tässä projektissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195349
Napier muovikaaret laitoin, en jaksanut käydä putkesta enään askartelemaan ja näillä tulee asiallinen citymaasturi lookki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195346
Lähes kaikki hitsailtu, pientä siistimistä vielä jälellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195347
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195348
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195350
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195351
Laturi siirtyy tuohon, ilmastoinnin kompura oli tässä muutettu paineilmakompuraksi, mutta arbbi saa riittää jatkossa. Tänään hitsailin loputkin puutuvat palat lähinnä koripalkkien vahvikkeita konehuoneen puolelle ja nuo jousien yläpään putket koriin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195352
ei huvittanut enään kiinasnorkkeli, kun on 95%turha ja ruma, niin tein tälläisen semisnorkkelin siitä, voihan siihen jatkossa laittaa täydenkin jos oikeasti tarvii. Ilmaboksi pitää vielä tehdä uusiksi alumiinista ja vedenpitävä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195354
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195353
Ohjausvarret tarvisi jostain keksiä. Pallonivelissä on kierteet 7/8" 18tpi. Samoin panhardi johon tatvisi 7/8" 14tpi kierteet tai sopivaa putkea, hitsattavat kierrepäät löytyy. Wfo concepts ameriikassa tekisi mittojen mukaan putket, mutta luulisi tälläisen homman onnistuvan ihan kotimaassa. Kellään ideoita?
Ainesputkea ja sorvari sorvaa sisämitan oikeaksi tiukalle sovitteelle, siihen kierreholkki hitsaten kiinni. Saahan ainesputkeen kyllä sorvattua tai tehtyä kierretapilla moiset kierteetkin. Hintaa vaan tulee työlle.
Mistä pääkaupunkiseudulla putkea/sorvari? En tunne täällä paikkoja.
Mistä pääkaupunkiseudulla putkea/sorvari? En tunne täällä paikkoja.
Aika huonosti löytyy käteisasiakkaalle, mutta kait niitä on. Teräsmyynti Timo Lehtimäki oli hyvä paikka, mutta sulkivat jo viime vuonna varastomyymälänsä. Tattarisuolla on myös Teräsjaakko, sieltä saanee ainakin tilaamalla. En ainakaan itse tiedä kellä olisi hyllytavarana hyvin rompetta tarjolla..
Koneistamoista ei tule äkkiä mieleen muut kuin moottorikoneistamot. Omaan autoon olen teettänyt pari käikälettä GT Motor:illa Pitäjänmäessä (Valimon aseman läheisyydessä). En tiedä tekevätkö kierteitä, mutta sorvaavat varmasti haluttuun mittaan ainesputkea.
Protoshop Otaniemessä oli hyvä paikka, mutta menivät perkeleet laittamaan kiinni jo jokusen aikaa sitten :(
ImacInnes
11.08.2016, 21:15
Terästarvike tattarisuolla myy rautaa käteisasiakkaillekkin.
t. Ismo Ämmä
Ensi viikolla maalia pintaan. Saas nähdä mimmonen sotku syntyy. Kyllä kokonaan puhdistettu tai puhallettu kori olisi ollut kova sana alusta lähtien, mutta kun tämä vähän pääsi karkaamaan ja ei ollut alunperin tarkoitus näin massiivista työtä tehdä.
vähän taas eteenpäin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195801
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195914
huomenna jatkuu
hiontaväri on troton 2k ja pinta mipa superblack akryyli 2k maali. paljaisiin kohtiin laitoin crc zink spraytä. En oo ennen maalannu ja pölyä on aika mahdoton saada kaikke pois, joten olen tyytyväinen kun jokapaikkaan vaan saa maalia reilusti. Filleri ei meinannut tulla ulos ruiskusta, kait liian pieni suutin.
Karvapöpö
30.08.2016, 09:45
Hyvää jälkeä näyttäis tulevan. Kuvissa tietysti ei näy läheskää yhtä hyvin kaikki virheet ku livenä. :D
Perkule kuule ku meni omasta XJ:stä Dana 35 murikka uusiks ja löysin että sulla olis ollu koko akseli myytävänä.... kaks vuotta sitten. :D etsintä jatkukoon.
Porvoossako sulla siis on talli? Olis kiva joskus tulla kurkistelemaan :cool:
Pölyn hälvettyä alkaa selvitä katastrofin laajuus. ainakin on musta nyt. Eikä vetäny ruttuun ainakaan vielä..:cool:
D35 on myyty.
Karvapöpö
30.08.2016, 15:24
Pölyn hälvettyä alkaa selvitä katastrofin laajuus. ainakin on musta nyt. Eikä vetäny ruttuun ainakaan vielä..:cool:
D35 on myyty.
Kyllä sen musta olla pitää. ;) Joskus himoitsin omaan autoon mustaa Line-X:ää; hinta varmaan vaan aika kova.
Saitkos muuten tuon mun yv-vastauksen. Omasta mielestä klikkasin lähetä, mutta tää kone nyt sippas jotenkin, niin en tiedä lähtikö se vai ei. :confused:
Kyllä se viesti tuli.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195936
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195937
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=195934
Karvapöpö
31.08.2016, 06:14
Hyvää jälkeä ja hyvin näköjään suojattukin, kun talli ei ole musta sisältä. :D Vieläkö tavoite pitää, että tän vuoden puolella on leimattuna ja liikenteessä? :D maalauksen jälkeen suoraan nippuun vai onko vielä puutteita?
Hyvä tavoite se on. Hommaa on vielä kylläkin aika paljon:eek:
apupoika
18.10.2016, 15:25
Noo mitenkäs tässä edistytään...
Tyhjentäny tallin hyllyjä kaikella helpolla asennettavalla, hyvällä fiiliksellä tehty kaikkea mitä tulee mieleen. Sähköt pääosin paikoillaan, äänieristystä lisätty ym. Jakopää tuli justiin rockautosta ja seuraavaksi pääsee laittamaan koneen läjään ja pakoputkea tekemään. Odottelen metalcloakin etujousia ja kunhan ne tulee niin hienosäätöä etuakselille.
uudet pakkasproput, jakopään ketju, polyuretaani koneenkannatuskumit ja rattaat ja flowkooler vesipumppu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=197569
ac kompura poistettu ja laturi siirretty sen paikalle. puoli metriä lyhyempi hihna pitää etsiä. justiin sattu flektin akseli ja yksi pultti hihnan tielle, niitä piti hieman modifioida.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=197570
Uudet flektit pitää hommata, tuohon sopivat. Spal? mistä halvimmalla?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=197571
ac kompura poistettu ja laturi siirretty sen paikalle. puoli metriä lyhyempi hihna pitää etsiä.
Itselle kun piti etsiä ZJ:n koneeseen orkkiksesta poikkeava hihna, niin vedin käytetyn hihnan poikki ja mittasin mikä on oikea pituus. Sen jälkeen tuumissa voi katsoa Gatesilta sopivan hihnan osanumeron mukaan.
Hihan koodi on aikalailla tämän mukaan: paremman mallisarjan 6- urainen hihna on koodilla K060xxx, xxx = hihnan pituus tuumissa. Esim. 89" hihna = K060890. (7-urainen vastaavasti K070xxx).
Kaikkia hihnan pituuksia ei luonnollisesti ole olemassakaan, mutta tutkit muutamia sieltä täältä haarukoiden niin löytynee oikea. Samoin osa hihnoista ei ole pituudeltaan juuri sen numeron mukainen, voi olla todellisessa pituudessa puolen tuuman heittoa.
Sieltä voi myös etsiä ihan millimitallakin. Letukan myllyssä kun jätin tavaraa pois, piti löytää 216mm pitkä hihna niin kirjotti hakuun 6PK2160
https://www.gatesautocat.com/search.aspx
ja kun googlettelee esim. tuo 6PK2160 koodilla niin kaupoista olikin jo valinnanvaraa...
Joo joskus oli saman näkönen toteutus niin siihen kävi Alffa juulia 156:n 6pk1560. Ei näihin kaikkiin kannata mitään tuumia sotkee kun euroautokamaa löytyy melkein maitokaupastakin.
Kiitos neuvoista. 6Pk1920 hakemaan kaupasta!
Tuo olikin ihan hyvä tieto että voi hakea myös millisenä.. en edes tiennyt :) Kaikki Gatesin hihnat mitä itselle on tarvinnut jenkkivermeisiin vaihtaa on olleet aina tuumamittaisina osanumeronkin mukaan, joten oletin että tuumamittaiset on ne mitä näihin täytyy etsiä.
Tuommonen kasa tavaraa lähti tänään pajalle välitysten asennukseen. Päätinkin olla harjoittelematta ja teen muilta osin autoa eteenpäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=197635
WJ:n pääsylinteri ja tehostin istu siihen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=197636
Lähes täydellinen setti WJ:n Akebono etujarruja, vain banjopultit puuttuu ja levyihin pitää porata XJ:n jako.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=197637
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=197638
Karvapöpö
28.10.2016, 06:40
Aijaijaijaijai ku näyttää hyvältä. =)
En mä ikinä mitään järkevää kommentoi, kunhan kuvia katselen ja ihmettelen. :D
Saattanut mennä multa ohi, mutta WJ:n jarrut tulee eteen ja olikos takana sitten mitkä jarrut?
Taakse tulee Explorerin levyt.
Adventure..
Joko on reissua suunniteltu? Hyvältä näyttää tekeminen! :)
Joo on reissuja suunnitteilla ensi vuodelle sopivasti. Nehän sitten kirkastuu mieleen, kun saa tämän taas ajoon ja toimimaan.
Etenee tasaisen tappavasti.
panhardin korinpuolen kiinnike
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198185
Rubicon Express 3,5" vs Metalcloak 3,5" etujousi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198186
Etuklipin johdotukset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198188
Kaikenlaisia kannakkeita on joutunut tekemään uusiksi; öljynlauhdutin, puola, pesurisäiliö, vinssiboxi, kompura. jarruputket kanssa vedetty uusiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198187
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198189
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198190
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198191
Alotin tekemään ilmaboksia joku aika sitten, mutta taitaa päätyä harjoittelukappaleeksi... kärsivällisyys ei enää riitä tälläerää, tilalle varmaan jotain bolt onia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198290
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198516
rele/sulake paneelin askartelin flekteille ja lisävaloille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198514
10" flektit merkiltään Spal
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198517
Vinssille tein pitemmät ohjauskaapelit ja rullasin narun sisään, alumiinista tuli tuhrittua tuollainen suoja narun ja hihnapyörän välille. Kuvassa näkyy myös 1 katsastuspyöristä, jotka hain palstalaiselta Haminasta. Koko on 245/75 R16 ja mahtuu nätisti WJ:n jarrujen kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198515
Odottelen kovasti akseleita pajalta, jotta saisi tämän pyörilleen.
Hyvää jälkeä :)
Miksi 245/75 R16 katsastusrenkaaksi? Eikös 32 x 11.50" olisi suurin minkä saa leimattua? Tosin sinällään ei kait ole väliä, jos alla kuitenkin pyörii jotain isompaa..
Hyvä että ne vanteetkin mahtui paikoilleen :)
Hyvää jälkeä :)
Miksi 245/75 R16 katsastusrenkaaksi? Eikös 32 x 11.50" olisi suurin minkä saa leimattua? Tosin sinällään ei kait ole väliä, jos alla kuitenkin pyörii jotain isompaa..
Joo, 32 olis ollu optimi, mut tarttisin mielellään noi toiset vanteet ja nää sattu sopivasti. Ja myöskin meinasin pistää nää kumit wj:n vanteille ja alle ens kesäks.
Kolmekolosethan tähän maastokumeiks on tulossa.
Etupuskurin hitsasin valmiiksi. rekisterikilpi pitää vielä kiinnittää. laitoin tuollaiset visionx pikkuledit lähivaloiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198535
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198536
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198537
En haluaisi dumata mutta tuo liukukita olisi varmaan pitkäikäisempi jos sillä olisi koko pituudelta pohja mihin nojata.
Jos tulee yhtään vetoa ylöspäin niin veikkaan että liukukidasta tulee puolikas.
veijon-esso
25.11.2016, 10:12
Hienoa on jälki tosiaan, raaskiiko tota enää kuraojassa kurnuttaa?! :-)
En haluaisi dumata mutta tuo liukukita olisi varmaan pitkäikäisempi jos sillä olisi koko pituudelta pohja mihin nojata.
Jos tulee yhtään vetoa ylöspäin niin veikkaan että liukukidasta tulee puolikas.
Joo, totta puhut. Tein tuon aluksi rullakidalle... pitää hieman modata vielä.
Hienoa on jälki tosiaan, raaskiiko tota enää kuraojassa kurnuttaa?! :-)
Kyllä raaskii, sitä päivää odotellessa.. ;)
Karvapöpö
25.11.2016, 11:47
[QUOTE=koira;1323770]
Rubicon Express 3,5" vs Metalcloak 3,5" etujousi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6338&pictureid=198186
Mites, löytyykö sulta vanhat korotuskilkkeet ylimääräsenä? Onko myytävänä? :D
Jommat kummat etujouset tulee myyntiin myöhemmin.
Hengästyttävän upea auto! Tässä ei hikeä ole säästelty ja mietintämyssy on ollut oikeinpäin päässä:) Itse tein omaani vastaavan laturin nosto-operaation aikoinaan ja ihan metrimitalla mittasin hihnanpituuden kieputtamalla kaikkien pyörien kautta.Tuloksen kanssa viivana paikalliseen varaosakauppaan ja muistaakseni ysitonnarisaapin hihna kainalossa kotio asentamaan
Karvapöpö
21.12.2016, 11:55
Onko joulun kiireiltä yhtään ehtinyt edistymään täällä päin?
Hengästyttävän upea auto! Tässä ei hikeä ole säästelty ja mietintämyssy on ollut oikeinpäin päässä:) Itse tein omaani vastaavan laturin nosto-operaation aikoinaan ja ihan metrimitalla mittasin hihnanpituuden kieputtamalla kaikkien pyörien kautta.Tuloksen kanssa viivana paikalliseen varaosakauppaan ja muistaakseni ysitonnarisaapin hihna kainalossa kotio asentamaan
Kiitos!
Onko joulun kiireiltä yhtään ehtinyt edistymään täällä päin?
Hiihtolomaa ja joulukiireitä :)
Karvapöpö
26.01.2018, 07:28
Vieläkin hiihtolomaa ja joulukiireitä? :D
On joo menny aika kaikenlaisessa, mtb ja hiihtohommii ja mopoprojektia, nyt on acl poikki ja tuli sopiva aika palata jeepin kimppuun. Talli edellleen 200km päässä, seli, seli... mut nyt on kaks viikkoo pajotettu. Etuakseli noin sadatta kertaa irti, takavetonen tästä varmaan lopuks tulee, haha.
https://farm2.staticflickr.com/1839/43821370392_7de00ed96f_c.jpg (https://flic.kr/p/29LkYGQ)
Tänään sain etuiskarit kiinni ja casteria ja bumbstoppeja säätelin ja trimmailin sieltä täältä. ohjausrajottimet pitää kanssa tehdä kun wj knuckleissa ei näköjään ole.
WJ ohjaus ja high steer vaikuttas olevan aika 35" optimi. 33":lla jää aika kivasti tilaa kaariin. Joko välitanko ottaa panhardin päähän tai panhardi öljypohjaan, anyways etupää alkaa olemaan taputeltu, kallistuksen vakaajaa vielä kiiinni ja sitten taka-akselia kohilleen. On tää kyl melko hidasta touhua ilman nosturia.:eek:
Mitähän tälle vehkeelle kuuluu?