Kirjaudu sisään

View Full Version : mikä ihmetyttää,, eli lähes vituttaa

Sivua : [1] 2 3 4 5 6

mäksä
20.08.2013, 23:21
kun nyt laikenlaisia topicceja alottelen ni alotan tälläsenkin :eek::eek:

eli kertokaa mikä teitä niinkun ihmetyttää ja jopa lähes vituttaa :confused::confused:

mulle tuli sellanen ,, et mix 13v jätkän ei tarttis laittaa 19mm kiintolenkkiä 19 naulaan niin kuin muidenkin.. :confused: :eek::eek::eek::eek:

vaan sen 19mm lenkin saa laittaa 17mm naulaan MINUN tallissa (NIINKUIN MONET MUUTKIN LENKIT SAA LAITTAA PITKIN VITTUJA) ja minä en saa asiasta sanoa poikkipuolista sanaa,, :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :eek::eek: :mad::mad::mad::mad::mad: :confused::confused: :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:))

JA PERKELE :mad: :mad:

Jappi
21.08.2013, 02:01
Sinä päästät vääriä tyyppejä talliin tai pidät liian hyvää järjestystä tallissa...

Samppa79
21.08.2013, 16:30

eli kertokaa mikä teitä niinkun ihmetyttää ja jopa lähes vituttaa :confused::confused:

mulle tuli sellanen ,, et mix 13v jätkän ei tarttis laittaa 19mm kiintolenkkiä 19 naulaan niin kuin muidenkin.. :confused: :eek::eek::eek::eek:

vaan sen 19mm lenkin saa laittaa 17mm naulaan MINUN tallissa (NIINKUIN MONET MUUTKIN LENKIT SAA LAITTAA PITKIN VITTUJA) ja minä en saa asiasta sanoa poikkipuolista sanaa,, :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :eek::eek: :mad::mad::mad::mad::mad: :confused::confused: :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:))

Osta sille omat kalut niin oppii vastuuta. Pysyy sitten ne paremmat tallessa.

james_III
21.08.2013, 16:47
Teretulemast ammattikouluun, meillä on koko työkaluseinä tyhjä, plussana mainittakkoon ettei mikään työkalu ole väärällä paikalla :D

Repro
21.08.2013, 16:48

Ei ne saadut työkalut välttämättä ruodussa pysy, itse tienaamilla rahoilla ja itse ostetut työkalut voivat olla jo oma lukunsa.

sisua45
21.08.2013, 16:53
:eek::eek:

:confused::confused:

:confused: :eek::eek::eek::eek:

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :eek::eek: :mad::mad::mad::mad::mad: :confused::confused: :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

:mad: :mad:

Löytyi sentään se 19mm avain jostain, ole tyytyväinen siitä.

Samsonite
21.08.2013, 16:58
Käyttää tuonkin hymilöitten monistamisajan miehekkäämpään, niin kyllä se siitä.;)

Arska-tehtaalta
21.08.2013, 19:24
Miksei tämä(kin) olisi muka mahtunut edellisien shitchat vitutustopikkiin?
+hymiöt :rolleyes:

Heguli
22.08.2013, 05:55
Miksei tämä(kin) olisi muka mahtunut edellisien shitchat vitutustopikkiin?
+hymiöt :rolleyes:
Ihmetyksen ja vitutuksen raja on hiuksenhieno :D:D:rolleyes::rolleyes:;):p:p:):):):):):):):D:D:D :D:D:D:o:p:p:p (tuliko jo tarpeeksi :D:D:D:D:D)

Porvoon Hilma
22.08.2013, 06:14
Heguli on oikeassa, ihmetyksen aiheet voivat olla erilaisia kuin *tuksen. Jotenkin tää Mäksän uusi alueavaus täydellistää palstan hienojakoista keskustelukulttuuria... Oliks tarpeeks ihmeellisesti sanottu:)

sjeeppi
22.08.2013, 06:51
Tää on hyvä juttu...
Miksi pesuallasta ei voi pestä käsien pesun jälkeen, kuukauden kuluttua se on jo aivan saatanan paskanen. Itse pesen altaan joka kerta, kun pesen kädet.
Tämähän on jo kotona opittua.
Pesualtaita on kaksi kappaletta ja minun käyttämäni kiilttää ja peskeleen puhdas.

iikkoo
22.08.2013, 06:52

Anna ku mä arvaan. Kyseessä jonkin sortin uusioperhe ja swappivaimolla käytössä vapaan kasvatuksen metodit?
Jollain konstilla niiden lenkkien nyt vaan tarttis löytää oikeille paikoille. Mutta millä :confused:

Bj Andy
22.08.2013, 07:15
Miuta ihmetyttää kuinka kauan ihmiset antaa hallituksen potkia meitä pääähän. Ja myös Ek:n ja valtion yhtiöden toiminta on jo suorastaan kuvottavaa. Jos pelkona on että sanelupolitiikka ei mene läpi niin varoiksi palkataan ulkomailta satoja duunareita rikkureiksi.

Mitä vittua tällä ajetaan takaa? Jos kerran meillä on työttömiä liikaa niin miksi asialle ei oikeasti haluta tehdä mitään? Sen sijaan katainen ja kokoomus ajaa irtisanomis suojaan vielä uusia heikennyksiä vaikka se meillä on ennestään euroopan helpointa.

Alkoholi ongelmakin helpottaisi kertaheitolla kun työt tehtäisiin kotimaisin voimin eikä keinotekoisesti ylläpidettäisi puolen miljoonan työttömyyttä.

JiiPee
22.08.2013, 11:56
Ei ne saadut työkalut välttämättä ruodussa pysy, itse tienaamilla rahoilla ja itse ostetut työkalut voivat olla jo oma lukunsa.

Se on niin totta. Jotkut ei arvosta oikeastaan lainkaan sellaista, minkä eteen ei ole vaivaa nähnyt ja työtä joutunut tekemään. Sanonta "mikä laulaen tulee, se viheltäen menee" pätee liiankin usein. Yleensä sillä viitataan liian helpolla saatuun rahaan ja omaisuuteen, mutta sama hälläväli-tyyli näkyy liian usein lainaan saatujen välineiden pidossakin.

Toki on myös niitä, jotka arvostavat saamaansa apua, lainaan saatuja välineitä jne. Onneksi niin...

Topi1982
22.08.2013, 12:12
Joensuussa purettiin n. 25 v vanha iso Poliisi- ja oikeustalo.
Ketaan ei ole pantu vastuuseen mahtavasta taloudellisesta tappiosta?
Missa se rak. valvonta luuraa, kai ne jottain kavi tsekkaamassa rakennusaikana. Entas valvojat yms.????
Kun haet lupaa ovat niin saatanan viisaita ja vaativia.
Muuttaisivat toimistonsa nimen valvonnasta esim. Etukateisvittuilutoimistoksi/ asiat mahdollisimman vaikeiksi, ilman vastuuta tulevasta!

mäksä
22.08.2013, 12:16

kokosin jätkälle omaan pankkiin varmasti tarpeeksi työkaluja,, ja juu nekin ovat jo osittain hukassa..:mad:

mäksä
22.08.2013, 12:19
Anna ku mä arvaan. Kyseessä jonkin sortin uusioperhe ja swappivaimolla käytössä vapaan kasvatuksen metodit?
Jollain konstilla niiden lenkkien nyt vaan tarttis löytää oikeille paikoille. Mutta millä :confused:

osittain osuit oikeeseen.. :eek:
uusio perhe kyllä,, mutta muksu ei ole vapaankasvatuksen lopputulos..
ongelma on siinä että pojan isä jätti pojan äidin pojan ollessa n,2v eikä ole pojan kanssa rempannut mitään eikä anna pojan tehdä mitään..

ratkaisen ongelman sillä et laitan tallin oveen LUKON..:D:D

Rohmo
22.08.2013, 12:35
Mua ihmetyttää kun nykyään on niin paljon ihmeteltävää :D ;) :D

esim.
mua ihmetyttää miksi meidän näppäimistön välilyöntinappi ei aina toimi :(

T Rohmo

ps. ;) http://www.youtube.com/watch?v=dJfP8ASWY5o ;) eikä suinkaan vi...ta

Gary Grand
22.08.2013, 13:37
ratkaisen ongelman sillä et laitan tallin oveen LUKON..:D:D
Elä laita lukkoa, jos se on edes sen verran rassaamisesta kiinnostunut että sotkee työkalujen järjestyksen..:D

Heguli
22.08.2013, 14:50
Alkoholi ongelmakin helpottaisi kertaheitolla kun työt tehtäisiin kotimaisin voimin eikä keinotekoisesti ylläpidettäisi puolen miljoonan työttömyyttä.

Anteeksi vaan mutta tämä lause on älyvapauden huippu :confused:

Bj Andy
22.08.2013, 16:59
Anteeksi vaan mutta tämä lause on älyvapauden huippu :confused:

Mikä kohta ei täsmää?

Porvoon Hilma
22.08.2013, 17:30

Juu, ehkä Andy samaistaa tässä työttömät alkoholisteiksi? Liekö ihan kaikki happoja? Tätä mä vaan ihmettelen tällä uudella Mäksän ihmettelyalueella...

lavanelikko
22.08.2013, 17:38
Juu, ehkä Andy samaistaa tässä työttömät alkoholisteiksi? Liekö ihan kaikki happoja? Tätä mä vaan ihmettelen tällä uudella Mäksän ihmettelyalueella...

Samoilla linjoilla mennään... Mitähän tässä ajettiin takaa:confused: Kyl ne jotka ryppää paljon ryyppää paljon oli töitä tai ei... Ehkä jopa enemmän jos on töitä ja sen seurauksenä rahaa harrastukseen. Tätä on kauhean vaikea mielestäni kitkeä millään tavalla pois kotimaisesta kulttuurista. Ei auta myynninrajoittamiset/muut vastaavat seikat... Kyllä se pullo tavalla tai toisella / hintaan mihin hyvänsä hankitaan jos on pakko...

Heguli
22.08.2013, 17:52
Mikä kohta ei täsmää?

Ei mikään.

Bj Andy
22.08.2013, 18:48
No niin. Eli n.10 prossaa ihmisistä juo meitillä n. Puolet koko alkoholipotista.

Ja kun ei ole duunia niin aika helppo on aikasen miehen nyrjähtää sinne kaljottelu porukoihin. Ja sitä kun harrastaa sen 500 päivää minkä liiton rahat antaa myöten niin siinä ajassa kerkeää sekä työkyky että motivaatio romahtamaan kummasti ja kierre on valmis. Eikä siihen auta mitkää rajoitukset. Jos ei ole syytä olla selvinpäin ja rahat riittää niin mikä sen mukavampaa.

Ja EN leimaa kaikkia työttömiä deekuiksi. Tämä näkemykseni perustuu ainoastaan siihen mitä silmät näkee ja korvat kuulee.

Porvoon Hilma
22.08.2013, 19:20
No niin. Eli n.10 prossaa ihmisistä juo meitillä n. Puolet koko alkoholipotista.

Ja kun ei ole duunia niin aika helppo on aikasen miehen nyrjähtää sinne kaljottelu porukoihin. Ja sitä kun harrastaa sen 500 päivää minkä liiton rahat antaa myöten niin siinä ajassa kerkeää sekä työkyky että motivaatio romahtamaan kummasti ja kierre on valmis. Eikä siihen auta mitkää rajoitukset. Jos ei ole syytä olla selvinpäin ja rahat riittää niin mikä sen mukavampaa.

Ja EN leimaa kaikkia työttömiä deekuiksi. Tämä näkemykseni perustuu ainoastaan siihen mitä silmät näkee ja korvat kuulee.

Juu. Työttömyys saattaa alentaa kynnystä ottaa kuppia kun ei tartte seuraavana päivän nousta seittemäksi sorvaamaan. Mutta ei se viina sinne leipäluukkuun ittekseen ajaudu, alkoholi kun on tupakan lailla vahvasti riippuvuutta aiheuttava aine, niin siitä vaan kehittyy kemiallinen riippuvuus ja lopulta tappaa koko ukkelin. Olipa sillä duunia tai ei. Duunissa olijat voi valita hieman hienommalta kuulostavan etanolin :D

Rohmo
22.08.2013, 19:32
Nytmääoonihanihmeissäni kunnäpytin on ihan jumis
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=790&pictureid=136753

TRohmo

hj 60/61
22.08.2013, 19:36
Ihmetyksen ja vitutuksen raja on hiuksenhieno :D:D:rolleyes::rolleyes:;):p:p:):):):):):):):D:D:D :D:D:D:o:p:p:p (tuliko jo tarpeeksi :D:D:D:D:D)

Vähän niin kuin humalan ja kännin.....:eek:

slipoveri
22.08.2013, 22:14
En kyllä lähtis tallin ovia lukitteen,koita löytää jantterille joku pirun kiinostava ruuvattava ja unohtelet työkalut millon minnekki että sapi kysellä ja ettiä niitä itekki.

ssuvik
23.08.2013, 12:14
Mua ainakin vituttaa yli kaiken ne työkalun hukkaajat. Kovin montaa kertaa ei mun pajalla tarvii hukata/jättää laittamatta omalle paikalle työkalua, kun saa portikiellon.

Kaitsu67
23.08.2013, 12:41
Kyseessä jonkin sortin uusioperhe ja swappivaimolla käytössä vapaan kasvatuksen metodit?

Tää oli hyvä ja ihan uusi termi mulle "swappivaimo" :D :D :D

Ja työkaluista puheenollen, mä ihmettelen sitä, et AINA just SE yksi työkalu on hukassa mitä just sillä hetkellä tarvii, kasvaako niille jalat vai mikä siinä on??? :eek:

Rohmo
23.08.2013, 16:02
Ja työkaluista puheenollen, mä ihmettelen sitä, et AINA just SE yksi työkalu on hukassa mitä just sillä hetkellä tarvii, kasvaako niille jalat vai mikä siinä on??? :eek:[/QUOTE]

Ne katoavat on työtä vieroksuvia työkaluja :D

Reetu
23.08.2013, 18:17
Ja jos työkalut on tallessa, niin sit on työhalut hukassa...

Cruiseristi
23.08.2013, 18:52
kattelee sellasen rojektin jossa on vaan tuumakokoja , niitä on aina pakissa riesaksi asti :)

_LM_
23.08.2013, 19:06
Ja työkaluista puheenollen, mä ihmettelen sitä, et AINA just SE yksi työkalu on hukassa mitä just sillä hetkellä tarvii, kasvaako niille jalat vai mikä siinä on??? :eek:
Minulla on sitten ilmeisesti kaikki 10,13,14 ja 17 milliset avaimet ja hylsyt mustalaisia kun katoavat aina hyvissä ajoin ennen työn aloittamista. :D

Patu925
25.08.2013, 19:31
Ostin uuden kännykkätelineen. imukuppi ei kestä lasissa kiinni.. Liimasin sen lasiin pikaliimalla mutta ei pysynyt. Vissiin seuraavaksi on kokeiltava liimatiivistemassaa...
Jos se ei pidä niin harkitsen läpiruuvilla kiinnitystä.

Melkein jo vituttaa moinen rojekti... :D

Byrocrat
25.08.2013, 19:41
Ostin uuden kännykkätelineen. imukuppi ei kestä lasissa kiinni.. Liimasin sen lasiin pikaliimalla mutta ei pysynyt. Vissiin seuraavaksi on kokeiltava liimatiivistemassaa...

Loistavaa :cool: Tuulilasi, joka huolehtii siitä ettet kiinnitä näkökenttään mitään näkemistä estävää :)

Liimaa/kiinnitä läpipultilla se kännykkäteline mieluummin kojelautaan niin pysyy paremmin :eek:

Patu925
25.08.2013, 19:47
Loistavaa :cool: Tuulilasi, joka huolehtii siitä ettet kiinnitä näkökenttään mitään näkemistä estävää :)

Liimaa/kiinnitä läpipultilla se kännykkäteline mieluummin kojelautaan niin pysyy paremmin :eek:

Näkyvyys on pygmien ongelma. Ei minun.

Nikuzai
25.08.2013, 22:48

Itse olen tullut siihen tulokseen, että mun nurkissa pyörii menninkäisiä ja ne piilottelee niitä työkaluja, monesti kattelet pakista, ettei ole ja paikka on tyhjänä ja sitten jostain löydät korvaavan ja haet muuta pakista niin siinähän se komeasti paikallaan napottaa puoli tuntia haettu työkalu :eek:

-Jarkko-
25.08.2013, 23:00

Halpis dremelinkopiolla ja sarjassa mukana seraavalla "timantti"terällä saa siistin reijän lasiin ;) (läpipultilla tuulilasiin perkele jos ei muuten kestä)

BJ-40/76
25.08.2013, 23:22
Halpis dremelinkopiolla ja sarjassa mukana seraavalla "timantti"terällä saa siistin reijän lasiin ;) (läpipultilla tuulilasiin perkele jos ei muuten kestä)

Pitää vaan olla vettä tsm. kokoajan, että lämpö pysyy "aisoissa" ja sitten toinen juttu, mitä kaivataan; "tärisevä/liikkuva" käsi, sillä reiän pitää olla pikkasen suurempi kuin timantin, milli on jo paljon. ja ongelma ei välttämättä ole tuo lasi(t) vaan niiden välissä oleva muovi! tukkii timantin, alkaa "vibraamaan"...

-> olisko kuiseskin parasta pistää reilu räkä klimppi imukuppiin ja imasta kiinni? no, hinkkaa 2viikkoa vanhalla sanomalehdellä lasi puhtaaksi, ja pyyhi imukuppi esim. kosteuspyyhkeellä puhtaaksi, ja sitten sikakitillä lasiin....;)

Pörö
26.08.2013, 12:41

Melkein jo vituttaa moinen rojekti... :DTuulilasinpesuneste, sillä pyyhkäset ikkunan sen kohdan johon teline tulee ja samalla litkulla imukupin...
Toimii ainakin mulla kun on noissa omissa kotiloissa, tullu vedeltyä sauhuja sisällä nii lasit aika tervattuja joten niissä ei pysy mikään kiinni...

Patu925
26.08.2013, 14:31
Kyseessä on motonetin pikkuisen yli kympin viritys. Edellisestä tippui imukuppi irti muusta varresta, eli kiinan laatua parhaimmillaan. Eipä se puhelinpihti kestä toisessa päässä vartta kiinni eli sikakittiä tarttee siinäkin.

Missäköhän olisi myynnissä semmoisia kohtuuhintaisia mutta toimivia telineitä?

Melkein jo vituttaa näitten romujen kanssa pelaaminen... Irvistys on jo melkein muuttunut jo hymyksi :D

bluevan
26.08.2013, 14:45

Kunhan sit muistaa mattopuukolla veistää lasinpyyhkimeen sopivan kolon pultinkannalle ;)

Byrocrat
26.08.2013, 15:38
Kyseessä on motonetin pikkuisen yli kympin viritys. Edellisestä tippui imukuppi irti muusta varresta, eli kiinan laatua parhaimmillaan. Eipä se puhelinpihti kestä toisessa päässä vartta kiinni eli sikakittiä tarttee siinäkin.

Missäköhän olisi myynnissä semmoisia kohtuuhintaisia mutta toimivia telineitä?

Melkein jo vituttaa näitten romujen kanssa pelaaminen... Irvistys on jo melkein muuttunut jo hymyksi :D

www.verkkokauppa.com/katalogi >>> http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/4798c/Muut-tarvikkeet-Autotelineet

Myyvät myös tuollaista kaipaamaasi vempainta :) Tiedä sitten onko yhtään parempia, mutta valikoimaa on mistä valita joko tukevampia tai rimpuloita?

Patu925
26.08.2013, 16:02
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10679/dbnnx/Macally-mGrip-autoteline-imukuppikiinnityksella

Tuo on tällä hetkellä. Samaa tuubaa äkkiseltään ajateltuna.

Tönssi
26.08.2013, 16:53
http://www.nanoteline.fi/ tuolta ainakin teline mikä kestää kiinni.

Gary Grand
09.09.2013, 11:07
Ihmetyttää, että mikä idea on autotehtaalla laittaa uretaanivaahtoa helmakotelon sisään?!?

Muilta osin ruosteeton Vojakkeri, niin puoli metriä helmaa on hapantunut puhki. Tuolla puolen metrin matkalla kyseistä töhkää siellä on..:mad:

bluevan
09.09.2013, 11:09
Ihmetyttää, että mikä idea on autotehtaalla laittaa uretaanivaahtoa helmakotelon sisään?!?

Muilta osin ruosteeton Vojakkeri, niin puoli metriä helmaa on hapantunut puhki. Tuolla puolen metrin matkalla kyseistä töhkää siellä on..:mad:

Tuota samaa tököttiä oli muuten jossain muussakin kulkineessa. Ei nyt het tuu mieleen et missä autossa sitä kirottiin.

karisa
09.09.2013, 11:39

Kelluvuuden parantaminen ? ;)

mechanic-71
09.09.2013, 13:04
Ford käytti jo taunuksissa uretaania takahelmoissa...

0ltzi
09.09.2013, 16:08
Oisko jotai kolari turvaa haettu?

Häänrik
09.09.2013, 17:12
Ei ollu kovin hyvä idea ostaa pohjanmaalla susuki altoa

vittu ku kaikkien mielestä pieni vanha auto on AINA väistämisvelvollinen.
koko ajan ku sillä on ajellu nii kaikki ajaa kolmion takaa eteen tai tasa arvooses vasemmalta eteen, vaikka ajaas 40 aluella kuuttakymppiä nii persees kiinni ja kiilaamalla ohi ja risteyksis kiilataan ja aiva vittu ihmeellistä touhua. voipppperkele

Hodarilla ku ajaa nii aina kaikki väistää keiden kuuluuki väistää. ja vahingos ku on joskus törttöilly nii sellasekki väistää keiden ei tarttisi.

Aiva ihme häröilyä täälä tää liikennekulttuuri.

Yks päivä ohitin uuden 7 sarjan bemarin, mulla oli 100 alueella vauhtia 30kmh enemmän ku sillä, tämä veti angstit ja ajo eteen ja keskaria ja jarrutteli ja kaikkia.

sitte kaiken huippu. tää on oikeen sellanen multihuipentuma. ajoin jonku perkuleen karavaanarin peräs 70. :rolleyes: ihan otin asian rauhallisesti. sitte ohituskaista alkoi ja lähin rinnalle. tämä perkule rupes kiihdyttämään vierellä ja minä ajoin nii lujaa ku T5 otti vauhtia (150kmh aggregaatit, kompurat murskanterät ja työkalut kyytis) sitte tää ajaa samaa vauhtia rinnalla ja ohituskaista päättyi. perkule ku otti kupoliin ekaa kertaa pääs roadraget mulla pintaan, mä en himmannuyhtää vaa kylmästi kiilasin sen pientareelle. :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: :mad::mad:

Aiva ihme häröilyä tää liikennekulttuuri

pahvi_
09.09.2013, 18:25
juup tätä nykystä liikennekulttuuria mallia minäminäminä ihmettelen itekin joka päivä ihan vitutukseen asti. mut sille kun ei voi mitään, pitää vaan yrittää olla varautunu kaikkeen.

ps. kun ajaa tarpeeks isolla immeiset tuntuu ajattelevan et ton eteen on päästävä ku se ajaa kuitenki hiljaa. sit tullaan vitun pieneen väliin (liikenteessä :D) ja jäähän nyhtään siihen eteen.

Late_
09.09.2013, 18:30
Ei suotta pidetä pohojanmaalaasija hulluina ja arvaamattomina :D

Byrocrat
09.09.2013, 18:50

sitte kaiken huippu. tää on oikeen sellanen multihuipentuma. ajoin jonku perkuleen karavaanarin peräs 70. :rolleyes: ihan otin asian rauhallisesti. sitte ohituskaista alkoi ja lähin rinnalle. tämä perkule rupes kiihdyttämään vierellä ja minä ajoin nii lujaa ku T5 otti vauhtia (150kmh aggregaatit, kompurat murskanterät ja työkalut kyytis) sitte tää ajaa samaa vauhtia rinnalla ja ohituskaista päättyi. perkule ku otti kupoliin ekaa kertaa pääs roadraget mulla pintaan, mä en himmannuyhtää vaa kylmästi kiilasin sen pientareelle. :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: :mad::mad:

Kannattaako lähteä ohittamaan liian lyhkäsellä ohituskaistalla jos tietää ettei laitteet kiihdy :rolleyes::)

lavanelikko
09.09.2013, 19:03
Kannattaako lähteä ohittamaan liian lyhkäsellä ohituskaistalla jos tietää ettei laitteet kiihdy :rolleyes::)

Ehkäpä tuo loppunopeus 150km/h kertoo kaiken oleellisen tuon "kaikkien kaverin" asenteesta:rolleyes:

pahvi_
09.09.2013, 19:26
Ehkäpä tuo loppunopeus 150km/h kertoo kaiken oleellisen tuon "kaikkien kaverin" asenteesta:rolleyes:
ja useinhan siinä käy vielä niin et vauhti putoo reilusti alle rajotusten ohituskaistan päässä ja siinä sitä taas ollaan teiden tukkona.

Häänrik
09.09.2013, 19:27
Oli aika pitkä ohituskaista :D Jos olisin päästäny karavaanarin edelle, heti ohituskaistan loppumisen jälkeen se olis taas puottanu vauhdin sinne 70kmh. nimittäin ajoin sen perässä ensin yhen aiemman ohituskaistan, ku teki saman jollekki toiselle pakettiautokuskille, joka oli meiän välissä.

Ja sitte tuohon "pohjanmaalaiset hulluja väitteeseen"
Ainakin liikenteessä se on ihan totta, rekalla kun ajelee, nii pohjanmaalla häröillään ihan miten sattuu ja ku pääsee lähelle tamperetta nii kaikki menee niinku pitääki.:D

Enkä väitä että olisin itse kuski joka ajaa vuodesta vuoteen virheettömästi. on itekki tullu silloin tällöin törttöiltyä muttaku täälä se on jokapäiväistä touhua. ja yleensä ne, joilla on kalliimpi auto kuin muilla. hummerilla ja bemarilla ja uudella mersulla saa näköjään ajaa kuinka sattuu

AVRO
09.09.2013, 19:39
Oli aika pitkä ohituskaista :D Jos olisin päästäny karavaanarin edelle, heti ohituskaistan loppumisen jälkeen se olis taas puottanu vauhdin sinne 70kmh. nimittäin ajoin sen perässä ensin yhen aiemman ohituskaistan, ku teki saman jollekki toiselle pakettiautokuskille, joka oli meiän välissä.

Ainakin liikenteessä se on ihan totta, rekalla kun ajelee, nii pohjanmaalla häröillään ihan miten sattuu ja ku pääsee lähelle tamperetta nii kaikki menee niinku pitääki.:D

Enkä väitä että olisin itse kuski joka ajaa vuodesta vuoteen virheettömästi. on itekki tullu silloin tällöin törttöiltyä muttaku täälä se on jokapäiväistä touhua. ja yleensä ne, joilla on kalliimpi auto kuin muilla. hummerilla ja bemarilla ja uudella mersulla saa näköjään ajaa kuinka sattuu

On muuten ihme touhua toi ohittajan kiusaaminen. Silloin tällöin moisia sattuu kohdalle, tästä ei ole kauaa kun jotku lippisspedet härnäs mua jollain haisevalla 7** Penarilla. Moottoritiellä aloittivat sen seilaamisen ja jatkoivat kehä III:lla. Lopulta mulla paloi käämit ihan selkeään kiusantekoon ja arvelin kattoa kenellä riittää kantti. Olin jo motarilla saanut maistaa: tulevat rampilta eteen, hidastavat reilusti alle rajoituksen, kun lähden ohittamaan lisäävät vauhtia ripeästi, kun luovun ohituksesta niin taas hidastavat siinä edessä. (enkä muuten provosoitunut siitä rampilta eteen tulosta vaikka se harmittaa kans aina silloin tällöin, törkeissä tapauksissa)

Noita ohituskaistoilla härnääviä on kans nähty. Onneksi ei tarvitse kovin paljoa ajella sellaisia teitä joissa noita on.

ssuvik
09.09.2013, 19:48
Mäkin olen (nykyään) lauhkea kuin lammas liikenteessä. Pari-kolme kertaa vuodessa kuitenkin palaa kiinni. Silloin ei kyllä olla kaukana siitä, että jotakin koskee nenään.

Nikuzai
09.09.2013, 20:01
On muuten ihme touhua toi ohittajan kiusaaminen. Silloin tällöin moisia sattuu kohdalle, tästä ei ole kauaa kun jotku lippisspedet härnäs mua jollain haisevalla 7** Penarilla. Moottoritiellä aloittivat sen seilaamisen ja jatkoivat kehä III:lla.
Olin jo motarilla saanut maistaa: tulevat rampilta eteen, hidastavat reilusti alle rajoituksen, kun lähden ohittamaan lisäävät vauhtia ripeästi, kun luovun ohituksesta niin taas hidastavat siinä edessä.

Noita ohituskaistoilla härnääviä on kans nähty. Onneksi ei tarvitse kovin paljoa ajella sellaisia teitä joissa noita on.

Ja jotkut vielä vittuilee kun kiroaa noita liikenteen kiusaajia, et kannattais jättää ajelematta jos häiritsee :mad:

Kerran sisulla liikkeellä ollessa ajelin käsikaasulla kaikessa rauhassa 83 nopeutta ja joku kartano volvo tulee eteen ja hidastaa :confused: noh en huomannut sitä hidastamista ennenkuin takalasi alkoi katoamaan keulan katveeseen :o
Siinä vaiheessa oli ilmeisesti volvo kuski huomannut seurata liikennettä taustapeilistä ja kun takalasissa näkyy pelkkä hopeinen maski rivoitus löytyy volvostakin mustaa putkesta :D Eikäpähän enään muuten hidastellut edessä :rolleyes:

Pari päivää sitten säikäytin jonkun eilisen ei sieltä ketään tullut muistista eteen ajavan. Huomasin, että se tulee eteen ja nostin jalan jarrulle valmiiksi rullasin 10-15m päähän ja löin pitkät päälle kuten aina kyseisessä tilanteessa teen.
Kyseinen eteen ajelija teki tiukan väistöliikkeen tien reunaan ja polki kaasua corillaan :D
Toivottavasti säikähti tarpeeksi, että katsoo seuraavan kerran koska tilallani saattaa olla tukkirekka 90 vauhdissa 20m lähempänä risteystä ja rekka kuski katsoo vasemmalle niin lehdestä saa lukea kuolin palstalta loppu tuleman.

Samassa risteyksessä todettiin, että voyagerin airbag toimii ja hyundaissa on sivu airbag.
Äijä saatana ei edes vittu katsonut vasemmalle :mad: ja voikkeri oli tunti sitten leimattu huomautuksitta :(

lavanelikko
09.09.2013, 20:07

Niin paljon kuin pääkaupunkiseudun liikennettä parjataankiin niin se kuitenkin sujuu olosuhteista huolimatta... Valitettavasti mitä pohjoisemmaksi mennään sitä villinpää on meno:rolleyes: Ei vaan pysty ymmärtämään miksi:rolleyes: Onneks suurin osa työajoista on Tampereen eteläpuolella;)

Häänrik
09.09.2013, 20:24
Muistuu mieleen hyvä tarina ennenkuin mulla oli maasturia. oltiin mun "mörkömersulla" niinkuin kaverit sitä sanoivat, ajelulla keskellä yötä. joku maasturista alkoi sitten tekemään tätä->ohi, jarrut pohjaan, kiihdytti vierellä, pysähty eteen jne kiusantekoa. en päässyt karkuun kun 300D oli täynnä äijänköriläitä (7kpl) sitten ajoin tyhjäkäynnillä 1 vaihteella tämä maasturimies takapuskurissa kiinni. Niimpä sanoin autossa kavereille, että nyt sitte kaikilta vyöt pois, kädet ovenkahvoille ja säikäytetään maasturimiehiltä luulot pois :D
Rivakka kiihdytys, jarrut pohjaan ja ovet auki :D ensinnäki se maasturi ajo melkeen perään, veti kauhees paniikis pakin päälle ku 7 ukkoo juoksee pimees kohti, osa meistä sai vinssipuskurista jo kiinni :D:D:D:D se pakitti kaasu pohjas varmaa 200m me juosten peräs ennenku uskalti kääntyä :D:D:D:D heh :D se sai silloin varmaa vähä sydämmentykytyksiä, yks kaveri melkein sai siltä oven auki :D
Eikä me mitää oltais sille tehty, aateltii vaa pistää vähä atrenaliinia sillä liikkeelle :D

Edit: ja oli meinaan aika rivakkakulkuinen maasturi, ajettiin 160-170kmh välillä karkuun ja silti roikku peräs. olisko ollu joku vähän tuoreempi maasturi, ei pysty muistaan ja silloin noista vielä mitää ymmärtäny, muutaku et hiluksi ois hieno isoilla pyörillä ja lavakaarella :D

Se oli sitä villiä nuoruusaikaa ennen rekkakorttia ja Hoojiita :D

-MaTTi-
09.09.2013, 21:02
Paras olla pellin alla sen verran reservissä että pääsee ohitte kaikenmaailman rinnallakiihdyttelijöistä. :D Remmiahdin tekis poikaa FJ:hin, vaikka kyllä sillä on toistaseks ohi päästy kun on ollu tarvis.

Aika uskomatonta touhua tolla karavaanarilla Häänrikin kanssa. :eek: Saa olla jo kohtuullinen veturi jos 150 luokkaa saa vauhtia kelattua vaunu persiissä. ...ja reikä päässä.

Häänrik
09.09.2013, 21:24
Paras olla pellin alla sen verran reservissä että pääsee ohitte kaikenmaailman rinnallakiihdyttelijöistä. :D Remmiahdin tekis poikaa FJ:hin, vaikka kyllä sillä on toistaseks ohi päästy kun on ollu tarvis.

Aika uskomatonta touhua tolla karavaanarilla Häänrikin kanssa. :eek: Saa olla jo kohtuullinen veturi jos 150 luokkaa saa vauhtia kelattua vaunu persiissä. ...ja reikä päässä.
Citroen jumpermikälie carawaanari tarroilla, ei vaunua perässä.

Nikuzai
09.09.2013, 21:54
Tuli muuten mieleen, et tuttu kertoili nähneensä miten vaunu ja auto hajoitetaan kunnolla eikä tarvinnu kun sen verran pikku pusun vaunun taakse, että vaunuun osuneeseen autoon ei edes jälkeä jäänyt, mutta yhdistelmä kuulemma ojaan saapuessaan yhdistyi ja jälleen erkani pienemmiksi osiksi :eek:

Joku "kaikkien kaveri" kiusasi kuulemma pidempään ohittajia kunnes keksi, että rupeaa esittämään kiilaavansa vastaan tulijoiden kaistalle ohitus yrittäjää, mutta lipasahtikin liian lähelle ja sit vietiin :eek:

Henkilö vahingoista en tiedä, mutta jos kiusaaja yhdistelmän kuljettaja kuoli niin ei suurta vahinkoa sattunut.

Bj Andy
09.09.2013, 22:16

vittu ku kaikkien mielestä pieni vanha auto on AINA väistämisvelvollinen.
koko ajan ku sillä on ajellu nii kaikki ajaa kolmion takaa eteen tai tasa arvooses vasemmalta eteen, vaikka ajaas 40 aluella kuuttakymppiä nii persees kiinni ja kiilaamalla ohi ja risteyksis kiilataan ja aiva vittu ihmeellistä touhua. voipppperkele

Hodarilla ku ajaa nii aina kaikki väistää keiden kuuluuki väistää. ja vahingos ku on joskus törttöilly nii sellasekki väistää keiden ei tarttisi.

Aiva ihme häröilyä täälä tää liikennekulttuuri.

Yks päivä ohitin uuden 7 sarjan bemarin, mulla oli 100 alueella vauhtia 30kmh enemmän ku sillä, tämä veti angstit ja ajo eteen ja keskaria ja jarrutteli ja kaikkia.

Siis nää on vaan ihan normi huomioita jos joutuu ajamaan muillla kinnereillä kuin Cruiserilla... Varsinkin jos joutuu ajamaan jollain muulla kuin Bertalla niin sitä vaan hämmästyy miten perseestä voi autoilu olla...

Muttta elämä on valintoja.

Kala92
10.09.2013, 19:19
Ihmetyttää tämä liikenteessä kiusaaminen. Tuntui kuin oisi nyt jotenkin yleistynyt liikenteessä. Tämän viimeisen kuukauden aikana sattunut useita tapauksia itsellekkin kohdalle. Yleensä toinen osapuoli on bimmerilla tai jollain muulla kinnerillä ajava lippispäinen nuori herrasmies. Viimeisin oli pari päivää takaperin kun jollaksesta ajelin kohti keskustaa. Valoista lähtee kaksi kaistaa suoraan lievästi kaartaen vasempaan. Olin ajanut vieretysten jo melkein pari kilommetria bemarin kanssa. Kaveri kaasutteli rinnalla ja ''haastoi'' myös käsimerkein. Valoihin tullessa huudatti autoaan ja osoitteli minun menopeliä. Kun vihreät tuli lähti pakasta vedetty bemari sutien ja lähti kaarteessa tahattomasti lapasesta luisuun. Huiman näköistä kun kuivalla asfaltilla tulee kuskille kiire saada autoa haltuun.
Toinen tapaus nostikin jo enemmän minun osalta verenpainetta. Vanhalla lahdenväylällä ohitin mersun, joka ajoi hieman alle rajoituksen. Koska tahdoin hieman testata kuinka patrolli kiihtyy, painoin latan tiskiin ja ohitin auton 110km/h. Heti ohi päästyäni tiputin vauhdin 85km/h. Siitäkös kuski innostui. Hyökkäili hirveällä kaasulla puskuriin ja huudatti. Totesin, että taidanpa vaihtaa motarille, jos siellä saisi olla rauhassa. No eikös sama sankari tullut perässä. Motari oli yöllä todella hiljainen. Kuski painoi samantien rampista vierelle ja jatkoi kaasun runkutusta. Parin kilsan jälkeen ajoi eteen ja hiivasi alle sataseen. Totesin, että kokeillaan sitten kuinka nopeasti 120 tulee lasiin. Auto rinnalle ja lutu tiskiin. Ketään yllätä, kun kuski lähti polettamaan samantien kun patrolli alkoi vislaa. Vauhtia taisi olla 140 kun jarrutin tiukasti ja otin takaisin ''hitaiden kaistalle''. Ei riittänyt tälle pässille sekään, taas hidastelemaan minun eteen ja aloin oikeasti katsella josko menisin vaikka kehä 1:sen nesteelle kahville. No tuumasin kun kotiin oli niin vähän matkaa, niin katellaan sitten tätä touhua sinne asti sitten. Kuski leikki koko matkan lahdenväylän ensimmäisiin liikennevaloihin ja siellä taas rinnalle. Alkoi jo tympäsemään oikeasti. Valoissa sitten tuumasin että annetaan kuskille mitä se tuntuu vaativan. Takalukko päälle hiukan pakittaen, kun kerran ketään maisemissa ollu. Heti vihreän tullessa alkoi patiskassakin kumi käryämään. Kaveri painoi rinnalla kanssa kaasua reippaalla monolla. No mersu hävisi ja ite otin bussipysäkille, että saan lukon pois. Pidin sen verran pitkän stopin, että en varmaan enää yhissäkään valoissa joudu katsomaan sitä idioottia.
Tulipa pitkä :D

lavanelikko
10.09.2013, 20:17
Ihmetyttää tämä liikenteessä kiusaaminen. Tuntui kuin oisi nyt jotenkin yleistynyt liikenteessä. Tämän viimeisen kuukauden aikana sattunut useita tapauksia itsellekkin kohdalle. Yleensä toinen osapuoli on bimmerilla tai jollain muulla kinnerillä ajava lippispäinen nuori herrasmies. Viimeisin oli pari päivää takaperin kun jollaksesta ajelin kohti keskustaa. Valoista lähtee kaksi kaistaa suoraan lievästi kaartaen vasempaan. Olin ajanut vieretysten jo melkein pari kilommetria bemarin kanssa. Kaveri kaasutteli rinnalla ja ''haastoi'' myös käsimerkein. Valoihin tullessa huudatti autoaan ja osoitteli minun menopeliä. Kun vihreät tuli lähti pakasta vedetty bemari sutien ja lähti kaarteessa tahattomasti lapasesta luisuun. Huiman näköistä kun kuivalla asfaltilla tulee kuskille kiire saada autoa haltuun.
Toinen tapaus nostikin jo enemmän minun osalta verenpainetta. Vanhalla lahdenväylällä ohitin mersun, joka ajoi hieman alle rajoituksen. Koska tahdoin hieman testata kuinka patrolli kiihtyy, painoin latan tiskiin ja ohitin auton 110km/h. Heti ohi päästyäni tiputin vauhdin 85km/h. Siitäkös kuski innostui. Hyökkäili hirveällä kaasulla puskuriin ja huudatti. Totesin, että taidanpa vaihtaa motarille, jos siellä saisi olla rauhassa. No eikös sama sankari tullut perässä. Motari oli yöllä todella hiljainen. Kuski painoi samantien rampista vierelle ja jatkoi kaasun runkutusta. Parin kilsan jälkeen ajoi eteen ja hiivasi alle sataseen. Totesin, että kokeillaan sitten kuinka nopeasti 120 tulee lasiin. Auto rinnalle ja lutu tiskiin. Ketään yllätä, kun kuski lähti polettamaan samantien kun patrolli alkoi vislaa. Vauhtia taisi olla 140 kun jarrutin tiukasti ja otin takaisin ''hitaiden kaistalle''. Ei riittänyt tälle pässille sekään, taas hidastelemaan minun eteen ja aloin oikeasti katsella josko menisin vaikka kehä 1:sen nesteelle kahville. No tuumasin kun kotiin oli niin vähän matkaa, niin katellaan sitten tätä touhua sinne asti sitten. Kuski leikki koko matkan lahdenväylän ensimmäisiin liikennevaloihin ja siellä taas rinnalle. Alkoi jo tympäsemään oikeasti. Valoissa sitten tuumasin että annetaan kuskille mitä se tuntuu vaativan. Takalukko päälle hiukan pakittaen, kun kerran ketään maisemissa ollu. Heti vihreän tullessa alkoi patiskassakin kumi käryämään. Kaveri painoi rinnalla kanssa kaasua reippaalla monolla. No mersu hävisi ja ite otin bussipysäkille, että saan lukon pois. Pidin sen verran pitkän stopin, että en varmaan enää yhissäkään valoissa joudu katsomaan sitä idioottia.
Tulipa pitkä :D

Tää on juuri sitä meinikiä, mitä vehkeen jatkeeksi haetaan euroopasta... Paree vaan itte pitää maltti tallella idioottienkin kanssa ettei satu mitään...

PunisherFIN
10.09.2013, 20:33
miut on prätkällä koitettu kiilata tieltä saman mersumiehen toimesta kolmasti, pari kertaa sitten kahden eri muun kusipään toimesta. en oo jaksanu edes laskee mitenkä monasti on joutunu väistelemään tai jarruttelemaan noita tiekiusaajia, ajan kuitenkin sen rapiat 50tkm työajoa vuoteen ja siviilirullaukset päälle.. sen savonlinnalaisen 500 sarjan mersumiehen kotiosotekin on tiedossa, katotaan jos jostain aikaa on hiprakassa tekemisen puute niin setvitään se vanha tapaus, muiden kohalla oon miettiny et kun kurvaa kahville tai pyssää, niin meen perässä juttelemaan, katotaan sitten kun aikunen(?) mies itkee tai paskoo housuunsa, tai saa slaagin kun kerron mitä teen hänen akalleen, lapsilleen ja perheelleen, koska iskä on fiksu, ite paskiaiselle en aio tehä mitään ellei juntti ole niin hölmö, että antaa tekosyyn hätävarjeluun :D

nuo toisten kiusaajat ja "opettajat", eli wanna be liikennepoliisit pitäs ihan aikusen oikeesti tappaa pois, ennen kun ne jonkun toisen perseilyllään vammauttaa tai tappaa, muutenkin liikenteessä sattuu kaikille virheitä, niin ei pitäs ehontahon pelleillä yhtään..

Nikuzai
10.09.2013, 20:44
Näitä rinnalla kiusaajia on ollut ajanpitkäsivu

Kerran kattelin kaunista chevy van;ia missä oli iso solifer perässä,
niin kuski kertoili jonkun "kalliimman" silloisen auton ohittaneen hänet ja hidastaneen eteen alle 70Kmh;n noh ohi ei päästänyt ja kun useampi 10km oli ajettu jenkki kuski heitti P-paikalle tauolle niin tämä viisas pysähtyi seuraavalle odottamaan.
Kun kaffet oli juotu niin jatkoivat matkaa niin tämä kiusaaja oli mennyt odotellessaan yli 20min kuselle eikä ehtinyt eteen vaikka pitkähkön suoran päässä olikin odottelemassa :eek:

Siitä sitten perään vauhdilla ja ohi yrittämään :mad:
Ei ollut kuulemma enään vierellä rapian 130Kmh;n vauhdissa halunnut roikkua kun vani olikin bensa isolohkon avustuksella liikahtanutkin hieman tavallista ripeämmin :D :p

L-200
10.09.2013, 21:18
Lähes teini-ikäinen pajero päätti ruveta hankalaksi.

Viikon sissän rikki

- pakoputki turbon juuresta
- startti alkoi prakaamaan
- vaimo tänään ilmoitti että käsijarrun merkkivalo palaa ja jarru tuntuu oudolta...
takaa on sitten jarruputki poikki joten ei ajeta...

Onhan pihassa toki ooppeli josta kansi on paskana....

Mänöö taas vahvasti.... :)

Porvoon Hilma
13.09.2013, 16:44
Melko älyvapaita ohituskokemuksia teillä, ihan puistattaa. Itse kun olen lähes aina se hitaasti ajava, niin ei noita mahtailijoita ole silleen haitaksi. Enkä kyllä hermostu ihan pienestä.

Hihat palaa perseessä roikkujiin ja pari kertaa olen pyytänyt poliiseja kysymään takanaroikkujalta hieman tarkempaa syytä liikenteen vaarantamiseen. Hauskaa katsella kun takanaroikkuva vastaa puhelimeen ja jostain syystä vauhti hiljenee huomattavasti ... :D:D

Turvallista hermojen hallintaa kaikille :)

jyrze
14.09.2013, 07:24
http://viewitem.eim.ebay.fi/Karhu-Iva-Empty-Beer-Can-from-Finland-033-l/251338872183/item

Ei kylläkään vituta, ihmetyttää vaan.
Pitäsköhän lähteä ukrainaan viemään pakettiautollinen tyhjiä karhutölkkejä?:eek:

Jappi
15.09.2013, 04:43
http://viewitem.eim.ebay.fi/Karhu-Iva-Empty-Beer-Can-from-Finland-033-l/251338872183/item

ihmetyttää vaan.
Pitäsköhän lähteä ukrainaan viemään pakettiautollinen tyhjiä karhutölkkejä?:eek:

+1...

ana4x4
15.09.2013, 08:55

Ei kylläkään vituta, ihmetyttää vaan.

Kannatta viedä koff: ia siitä näkyy saavan enee. Kattelee mitä muuta on ukolla myynnis haiskahtaa pisnesmieheltä! :D

http://viewitem.eim.ebay.fi/Koff-empty-beer-can-Finland---33cl--Very-Rare/251321025943/item

Nikuzai
15.09.2013, 09:17
Kannatta viedä koff: ia siitä näkyy saavan enee. Kattelee mitä muuta on ukolla myynnis haiskahtaa pisnesmieheltä! :D

http://viewitem.eim.ebay.fi/Koff-empty-beer-can-Finland---33cl--Very-Rare/251321025943/item

Ulkomaalainen (ex ussr) tuttu keräili muuten tölkkejä mailmalta ja porukatkin tais sille muutaman viedä ja olihan uutubessa ohjekkin millä tölkin saa tyhjäksi niin ettei näe, että se on avattu :eek:
Eli lie keräily voimissaan joissain maissa tai suunnalla mailmaa :D

Byrocrat
15.09.2013, 18:14
Ulkomaalainen (ex ussr) tuttu keräili muuten tölkkejä mailmalta ja porukatkin tais sille muutaman viedä ja olihan uutubessa ohjekkin millä tölkin saa tyhjäksi niin ettei näe, että se on avattu :eek:

Keräilyhän on maailmanlaajuinen harrastus, mutta noissa oluttölkeissäkään ei sitten käy ihan mitkä tahansa tölkit vaan vain tietyistä "vuosikerroista" maksetaan kuten keräilykohteissa yleensäkin :cool::)

Nikuzai
25.09.2013, 19:29
Siis jos väkee v*ttu vaivaa laittaa ilmoituksen niin miksei voi kirjoittaa enempää kuin vaikka

Otsikkona:
subbar
ilmona:
kyllä jytisee

Ei helvetti onko se niin V*TUN vaikeaa kirjoittaa vaikka kuuluuko se helvetin kuvaan tarkoituksella rajattu vahvistin hintaa tai edes kauppaan vai onko kuvasta vaan piiloteltu se 10X5 tuumanen pinkki perse tappi :mad:

Tai toinen otsikkona:
myydään kännyköitä 33 kpl
ilmona:

Mikä ihme siinä on, että vaivaudutaan kirjoittamaan myynti tekstiin otsikko uusiksi, muttei edes et toimiiko kaikki?
Hintaakaan ei ollut eli onko ne vaikka 20€ kaikki vai tuleeko myyjältä takaisin vittuilua :confused:

Jos itse näkisin vaivaa asetella kännykät kivasti samanmallisiin niin eikö samalla vaivalla voisi lajitella vaikka toimiviin ja paskoina oleviin :confused:

jyrze
25.09.2013, 20:26
Tiedän tasantarkkaan kenen ilmoituksia tarkoitat (ainakin tuo 33 puhelinta) jne.

Sillä sällillä on niitä torissa ym. ihan helvetisti ja ihan kaikkea rikkinäistä paskaa juuri tuollaisilla ilmoilla.
Joskus halusin ostaa pappatunturin, ja tuo jani pisti tekstarin :-"täältä löytyy" eikä mitään muuta. En kysellyt enempää.

Nikuzai
21.10.2013, 16:28
Tuli tossa suihkussa mieleen, et miksi helvetissä pitää olla kokeissa sellaisia kysymyksiä mihin on oikea ja "oikea" vastaus ja arvaamalla pitää keksiä kumpi on oikein

Esim. työturvakortti kokeessa: "saako tikkaita käyttää rakennuksessa kerroksesta toiseen liikkumiseen?"

Säädös menee, että "tikkaita saa käyttää kerroksesta toiseen liikkumiseen väliaikaisesti"
Mitä helvettiä tohon voi vastata?

Noh vastasin, että ei saa ja väärinhän se meni vaikka oikein vastaus mielestäni oli :mad:

Toinen oli ainakin joskus metsästäjä kokeessa vain yksi vastaus kelpaa
"jos koira kaataa puuhun nojallaan olleen kiväärin, mitä teet ensimmäisenä?"

Vaihtoehto-A "en mitään"
Vaihtoehto-B "torun koiraa"
Vaihtoehto-C "kohdistan tähtäimet uudelleen"

Miksi helvetissä tota koiran torumista on edes vaihtoehdoksi laitettu jos se on oikein, mutta väärä vastaus?

-MaTTi-
21.10.2013, 19:07
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013102117631295_uu.shtml
luvalliselta lomalta palaamatta jättäminen ei ole rikos.
:eek: On tämä kyllä rikollisen suojelun kärkimaa! :mad: Ei voi ku hämmästellä, lähes vituttaa.
Isommat sanktiot jos et tuu inttiaikana lomilta takaisin ajoissa kuin että et palaa vankilaan. Reiluu vai mitä?

Turbo Isuzu
21.10.2013, 19:11
Kerta täälä Suomaliassa on tämmööstä tämä touhu niin mie henkilökohtasesti toivotan Pöngälle kaikkea hyvää. :) Jos on päästetty vankilasta mäelle niin olkoon nyt sitten.

Nikuzai
21.10.2013, 20:00
Siis mikäli oikein ymmärsin niin jos vaikka ensimmäiseltä lomalta pakenet 3 vuoden tuomiosta ja onnistut sen tuomion päättymispäivään piilottelemaan niin olet vapaa mies sellaisenaan? :eek:

axu87
21.10.2013, 20:57
Siis jos väkee v*ttu vaivaa laittaa ilmoituksen niin miksei voi kirjoittaa enempää kuin vaikka

Otsikkona:
subbar
ilmona:
kyllä jytisee

Ei helvetti onko se niin V*TUN vaikeaa kirjoittaa vaikka kuuluuko se helvetin kuvaan tarkoituksella rajattu vahvistin hintaa tai edes kauppaan vai onko kuvasta vaan piiloteltu se 10X5 tuumanen pinkki perse tappi :mad:

Tai toinen otsikkona:
ilmona:

Mikä ihme siinä on, että vaivaudutaan kirjoittamaan myynti tekstiin otsikko uusiksi, muttei edes et toimiiko kaikki?
Hintaakaan ei ollut eli onko ne vaikka 20€ kaikki vai tuleeko myyjältä takaisin vittuilua :confused:

Jos itse näkisin vaivaa asetella kännykät kivasti samanmallisiin niin eikö samalla vaivalla voisi lajitella vaikka toimiviin ja paskoina oleviin :confused:

Ylipäänsä ilmoitukset jotka on erittäin epätyhjentävästi kirjoitettu, esim nyt kun olen autoon etsinyt talvirenkaita/vanteita valmis pakettina, jossain voorumilla tai nettivaraosassa on ilmoitus mb 16" hyvillä renkailla, avaat sen ja sieltä löydät tiedot 7jx16 et 37, missä lukee se paljonko on renkaissa pintaa?? Minkä merkkiset ne on?? Moni haluaisi vielä tietää paistovuodenkin. Parhaissa ilmoituksissa ei ole edes vanteiden tietoja, ainoastaan hyvät renkaat tjms. Nettivaraosaa kun selaa niin monesti tuote mitä myydään on jo myyty muttei poistettu myynnistä ja jossain voorumeilla niin miksei ihmiset laita ilmoituksen otsikkoon MYYTY?! Ei tarvisi ihmisten turhaan aukoa ja lukea niitä ilmoituksia, innostua ja sitten, ei helvetti, myyty!! Jotkut ei ole valmiita laittamaan mitään yhteystietoja, kuinka silloin tuotteen voi ostaa :D:D

Nikuzai
22.10.2013, 17:53
Ylipäänsä ilmoitukset jotka on erittäin epätyhjentävästi kirjoitettu, esim nyt kun olen autoon etsinyt talvirenkaita/vanteita valmis pakettina, jossain voorumilla tai nettivaraosassa on ilmoitus mb 16" hyvillä renkailla, avaat sen ja sieltä löydät tiedot 7jx16 et 37, missä lukee se paljonko on renkaissa pintaa?? Minkä merkkiset ne on?? Moni haluaisi vielä tietää paistovuodenkin. Parhaissa ilmoituksissa ei ole edes vanteiden tietoja, ainoastaan hyvät renkaat tjms.

Tai sitten muutamassa nähty hyvät valssit jako 112, passaa hiaceen :D

Toyota vaan on 114,3 jakonen
Sääli vain sitä joka todelliseen tarpeeseen ostaa vielä ylihintaan viimeisistä rahoista ja sit ei sovipaikalleen kun ilmossa on valehdeltu

axu87
22.10.2013, 20:36
Tai sitten muutamassa nähty hyvät valssit jako 112, passaa hiaceen :D

Toyota vaan on 114,3 jakonen
Sääli vain sitä joka todelliseen tarpeeseen ostaa vielä ylihintaan viimeisistä rahoista ja sit ei sovipaikalleen kun ilmossa on valehdeltu

Itselle kävi juuri näin kun ilmoituksessa luki et35 ja kun sain vanteet matkahuollosta kotiin ja rupesin purkamaan huomasin olevankin 45, eivät sopineet paikalleen.. myyjä oli onneksi asiallinen ja olisi "ostanut" omaan piikkiin takaisin, tarjoutui maksamaan matkakulut mennen tullen ja tarjosi matkakulujen verran halvemmalla minulle niitä.

Juuri tänään törmäsin näihin erittäin ärsyttäviin myyjiin, kiinnostava rocky myynnissä, soitto omistajalle, vastataan auto on vähän niin kuin varattu. Kysyin että niin myytkö sen vai et, isä on sopinut vähän niinkuin autosta kaupat....kerroin hakevani auton tänään pyytämällään summalla ja vastaus, en mä oikein tiedä kun isä on sopinut... Onko sitten niin vaikea edes kirjoittaa ilmoitukseen varattu jos kerran haluaa ilmaiseksi niitä ihmiselle varailla hyväuskoisena... saman auton ilmoitus on edelleen netissä eikä siinä lue varattu tai sitä ei ole muutettu myydyksi, en jaksa edes kysyä menikö vai ei.

JiiPee
23.10.2013, 11:26
Miksi rapumertaan laitetaan niin lyhyt naru, että merkkikoho nypyttää mertaa pitkin pohjaa kovemmalla tuulella? Onko se pohjan pöllyttäminen tarkoituskin vai onko naru niin kallista?

Vai onko tiukka naru suojaksi rantoja kiertelevien kalastajien varalta, ettei käy uistin naruun niin helposti kiinni, kun on lyhyt ja suoraan ylös?

Anyway, meidän rantaan ilmestyi outoon paikkan rapumerta kolme viikkoa sitten. Oli yksinäinen merta ja naru ihan kireänä. Muut lähistöllä aiemmin pyynnissä olleet merrat oli viety pois, mutta tämä yksi oli ilmestynyt ihan saunan laiturin lähelle, missä ennen ei ole kukaan kehdannut mertoja pitää. Vilkaisin, mitä narun päässä on ja mertahan se oli, kolme rapua sisällä ja hyväkuntoinen syöttikala. Voimassa oleva pyydysmerkkikin oli.

Kokeilin siinä sitten sitä kohoa, niin mokoma jaksoikin kantaa mertaa rapuineen, jos naru vaan on tarpeeksi lyhyt. Pudotin merran rapuineen takaisin pohjaan muutaman metrin pässä, missä oli matalampaa.

Nyt kun 3 viikkoa myöhemmin käytiin emännän kanssa rannassa uudestaan, oli merta samassa paikassa edelleen. Kävin taas vilkaisemassa sitä, vaikka ei tietysti saisi toisen pyydyksillä käydä. Mutta kun on ihan meidän rannassa, eikä oikein ole asiallista tuoda pyydyksiä noin lähelle laituria. Naru ja merta oli nyt ihan limaiset, jäljettömät, eli ei ole nostettu aikoihin sitä ylös. Syöttikala löyhkäsi, kuten huolella mädäntynyt kala löyhkää. Kolme rapua oli edelleen sisällä ja elossa.

Ilmeisesti tuuli on kuljettanut merran alkuperäiseltä paikalta ties mistä asti tähän rantaan, missä madaltuu ja jäänyt sitten siihen jumiin. Kylmän veden ja syöttikalan ansiosta ravut oli vielä elossa.

Nyt päästin ravut järveen. Syötti oli jo niin pehmentynyt, että putosi itsestään. Karsea löyhkä :eek: Laitoin merran avattuna rannalle.

Mutta voisi sitä narua kai sen verran enemmän laittaa, ettei pääse näin käymään? Tai sitten tarpeeksi painoa mertaan, ettei koho kelluta sitä ja tuuli vie. Ei muuten, mutta kun on tai myöhemmin tulee eläviä sisälle, eikä kukaan käy kokemassa pyydystä :(:mad:

Kaverilla on muuten aika hyvä suojaväri näin syksyllä veden yläpuolellakin:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2416&pictureid=140397

Gary Grand
23.10.2013, 11:53
Naisten ajatuksenjuoksu.. :mad::D:eek:
Ei pysty käsittämään mistä kaikesta voivat keksiä itkun ja vittuilun aihetta erotessa..

Nikuzai
23.10.2013, 18:46
Naisten ajatuksenjuoksu.. :mad::D:eek:
Ei pysty käsittämään mistä kaikesta voivat keksiä itkun ja vittuilun aihetta erotessa..

Tuttu tilanne kuullut useammankin tarinan naisten logiikasta eroissa, jaan muutaman mitä nyt muistan

Kaveri aikanaa erosi pitempi aikaisesta tyttö ystävästää kun tyttö muutti toiselle paikka kunnalle ja löysi uuden miehen itelleen, kaveri oli vaan todennut, et laitetaan lusikat jakoon jos onni muualta löytyy.
Tämä oli ilmeisesti suurin virhe :eek:

Kukaan itse tilanteessa olematon ei varmasti usko sitä itkun, kitinän, vittuilun ja kaiken muun paskan määrää mitä kaveri kertoili muijan tehneen/järjestäneen :D

Muija oli ruvennut soittelemaan kaverini kavereita läpi viikko eronjälkeen et kuinka paska jätkä se on ja kuinka se ajoi heidät eroon ja kaikkea muuta paskaa, muutama naisystävä oli kuulemma uskonut ja pannut välit poikki.

Kaverin olisi pitänyt kuulemma tytölle antaa ennen tapamistakaan ostettu autonsa vaikka muijalla tai uudella jätkällä ei ollut korttia kummallakaan

Kaverin nahkainen sohva ryhmä (+3000Mk) jonka oli broidiltaan saanut olisi pitänyt muijalle antaa, mutta muijan kirpparilta sohvan tilalle (sohva varastoituna porukoitten luokse) haluamat nojatuolit jotka olisi paremmin opiskelu asuntolaan mahtunut ei kelvannut
Kaikkea mahdollista mikä oli kaverin jo ennen suhdetta tai sen aikana kaverin itse ostamaa muija halusi ja sit kun kaveri ei antanut niin vaikka millä uhkaili,
mutta itse haluamiaan ja kaverin hänelle ostamia ei kelpuuttanut :eek:

Surullisempi tapaus oli kun yks puolituttu äijä erosi vaimostaan pari vuotta kestäneestä avioliitosta niin oikeus määräsi koiran allergiselle naiselle ja naisen allergiselle uudelle miehelle :mad: (Hyvä suomalian oikeus?laitos)
Noh onneksi oli kuulemma nainen tietämättään vienyt koiran tutulle eläinlääkärille varattuaan etukäteen lopetusajan ja lääkäri oli riittävän nopea älyinen, että koiran nähdessään oli keksinyt sanoa, että ei ehdi heti lopettaa koiraa, mutta kirjoittaa lopettamistodistuksen jo heti mukaan niin akka oli koiran sinne jättänyt ja lääkäri koiran isännälle soittanut, että hae koirasi nopeasti pois ja pidä piilossa :D

Sit perimisessä naisen logiikka on kanssa verraton vaikkei eroihin liitykkään. Muuan sukulaiset mies ja nainen perivät äitinsä, miehellä ei ollut asuntoa ja naisella ei ollut autoa, perinnöksi jäi kolmio omistusasunto miehen kotipaikka kunnalta ja pari vuotta vanha maksettu auto
Nainen vaati omaisuutta myytäväksi ja lakimiehen jakamaan omaisuuden, noh miehellä ei ole asuntoa ja naisella velaksi ostettu pienempi auto :D vaikka naisen mieskin sanoi, että jakaa kuten miesperijä halusi hänelle asunto ja naiselle auto ja varallisuutta erotuksen verran, lopuista sitten verot ja muut, niin ei kun kaikki myyntiin ja tasan pennit mitä jäi.
Kaikkien maksujen ja verojen jälkeen yhteensä käteen jäi jotakuinkin puolet mitä omaisuus oli ollut :eek: kun miesten tahtojen mukaan olisi jäänyt vielä rahaakin talon ja auton jälkeen

Gary Grand
23.10.2013, 20:05
Kiitti ##tusti.. Nyt menee viimesetkin yöunet .. :eek:

Nikuzai
23.10.2013, 20:11
Kiitti ##tusti.. Nyt menee viimesetkin yöunet .. :eek:

:o Kyllä se siitä ja aurinko nousee pilvisenäkin päivänä.

-MaTTi-
23.10.2013, 23:31
Kerta täälä Suomaliassa on tämmööstä tämä touhu niin mie henkilökohtasesti toivotan Pöngälle kaikkea hyvää. :) Jos on päästetty vankilasta mäelle niin olkoon nyt sitten.

Katoopas ku tuli kuitenki ite oma-alotteisesti takaisin.

Mut kyllä tää on yks spedelandia näiden rikollisten hyysämisen kanssa, vankeja pitää houkutella takaisin vankilaan. :eek: Eikä oo mitään rikosta tapahtunu. :eek: 12 vuoden tuomio alkoi 2007 ja vielä olis vuosi lusittavaa, haloo?!? Ihme kalenteri siellä linnassa. :mad:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288612507676.html

Nyt vaatii nimiä esille ja lain mukaan ne on annettava. Melkosia valopäitä nää lakien ja asetusten säätäjät. :mad:

Heguli
24.10.2013, 05:25
Mut kyllä tää on yks spedelandia näiden rikollisten hyysämisen kanssa, vankeja pitää houkutella takaisin vankilaan. :eek: Eikä oo mitään rikosta tapahtunu. :eek: 12 vuoden tuomio alkoi 2007 ja vielä olis vuosi lusittavaa, haloo?!? Ihme kalenteri siellä linnassa. :mad:
Sanos muuta, ihme touhua :confused::confused:

Kaitsu67
24.10.2013, 09:24
Toi murhamiesten vapaalle ja lomille päästäminenkin on vähän kyseenalaista....testataan ikään kuin muiden hengellä, että osaakohan se nyt olla siellä ketään tappamatta :eek::confused:

lavanelikko
24.10.2013, 15:01
Ei vituta, mutta ihmetyttää... Suora lainaus rahoitusyhtiön sivuilta: "Auto maksetaan yleensä tasaerissä, tosin loppulainan voi aina maksaa suorittaa kerralla. Auton omistus siirtyy siinnä vaiheessa kun viimeinen osa lainasta on maksettu." Olivat oikeasti peräkkäiset virkkeet. Tuli firmaan mainospostia ko. lafkasta ja piti vilkasta mistä puhutaan... Taitaa olla oikolukuosasto ulkoistettu ulkomaille...

mäksä
24.10.2013, 23:19
mondeon ostaja.. ! :eek::eek:
eli myyn -95 farkku monttua ja pyydän törkeät 280€.. :mad:

myynti ilmo kertoo kaiken tarvittavan ja silti tulee juuri niitä EINIIN haluttuja kyssäreitä.. :mad::mad::mad::mad:

ja toinen että ilmotin että katsomaan saa tulla klo:15:00 kun olen kotona.. :)
ja sit soitellaan juuri ja juuri ennen seiskaa (klo:19:00 ),, no päätin jo päivällä etten vastaa.. :D:D

ja nyt suureen vitutukseen sain lisättyä vision/(ajatuksen että taidankin tehdä videon jossa runnon tuon mondeon aivan saatanan vitun paskaksi,, ehkä jopa tuolla omistamallani duudsoni soa hojolla,, tai sittenkin otan tuon 7,5T hitachin ja annan telojen tehdä tuosta paskasta selvää.. :D

ja tämäkin ehkä vain sen takia ettei ostaja ehdokas tullut silloin kuin lupasi.. :cool:

EHKÄ VÄHÄN PANTA KIRRAA MUT EI YLITSEPÄÄSETTÖMÄSTI.. :rolleyes:

Nikuzai
25.10.2013, 09:34
mondeon ostaja.. ! :eek::eek:
eli myyn -95 farkku monttua ja pyydän törkeät 280€.. :mad:

ja nyt suureen vitutukseen sain lisättyä vision/(ajatuksen että taidankin tehdä videon jossa runnon tuon mondeon aivan saatanan vitun paskaksi,,

ja tämäkin ehkä vain sen takia ettei ostaja ehdokas tullut silloin kuin lupasi.. :cool:

Äläppäs hätyköi jos siitä sopimoilleen kaupoilleen päästäisiin.
Missäs sulla muuten se ilmoitus on?

-MaTTi-
08.11.2013, 22:39
Nenäpäivä. Ei päivässä mitään, hieno ajatus/tarkoitus, mutta toi nimi. En tiijä mikä siinä on, mutta ärsyttäny aina. :mad:

Nikuzai
12.11.2013, 23:55
Ei ihan vituta, mutta sitäkin enemmän ihmetyttää juutuben uusi kommentti järjestelmä joka mainostaa, että on selkeämpi lukea kommentteja ja keskustelu pysyy järjestyksessä
Nyt kyllä löytää helpommin sen joka on kommentoinut, mutta sitä helvetin kommentia ei sitten löydäkkään :mad:

Mikähän siinä edellisessä oli vikana missä pystyi klikkaamaan näytä kommentti nappulaa :confused: :confused:
vai oliko suoraan kommentoiminen joillekkin liian suoraa silloin suosittelisin turvautumaan nuoraan :p

pastirolli
13.11.2013, 19:32
Miten voi olla että jos vesi on vanhin voiteista niin silti se ei voitele suikin pyöränlaakereita? Nehän on jumalauta jumissa. :mad:

sos
17.11.2013, 11:21
Miten voi olla että jos vesi on vanhin voiteista niin silti se ei voitele suikin pyöränlaakereita? Nehän on jumalauta jumissa. :mad:

Ehkä vanhin, muttei hyvä 😄

wuntzikka
17.11.2013, 15:18

tähän liittyen, virolaisille on pisneshommaa kerätä suomesta roskiksista ja muualta viron tölkkejä ja viedä kotia mennessä sinne keräykseen. saa kuulemma hyvät rahat.
esim yks jonka tunnen, niin keräs niitä jatkuvasti ja useimmiten jonku yli 10 jätesäkillistä vie niitä sinne.

pastirolli
18.11.2013, 21:52
Miksei mun suikissa ole tälläisiä renkaita? http://www.geniustyres.com.br/pneus-nervosos/genius-ignorante :confused::confused:

Sami89
18.11.2013, 22:02
Miksei mun suikissa ole tälläisiä renkaita? http://www.geniustyres.com.br/pneus-nervosos/genius-ignorante :confused::confused:

Koska ei mullakaan oo patikassa tollasia.;)

Nikuzai
19.11.2013, 00:21
tähän liittyen, virolaisille on pisneshommaa kerätä suomesta roskiksista ja muualta viron tölkkejä ja viedä kotia mennessä sinne keräykseen. saa kuulemma hyvät rahat.
esim yks jonka tunnen, niin keräs niitä jatkuvasti ja useimmiten jonku yli 10 jätesäkillistä vie niitä sinne.

Kaverin kanssa vietii takakontillinen tölkkejä viroon ja leirintäalueella oltiin syötiin ja tuliaiset ostettiin niillä tölkkirahoilla ja vielä kaverille jätin loput rahat kun ei sitä vaan kerkeä täältä pohjolasta etelään :)

Rahoja kun laskettiin niin muistaakseni tonnin kohdalla kaveri sekosi laskuissa ja totesi et kyllä nää riittää :D ja porukat reissu autosta lattialta poimi kolikoina kolmatta kymppiä kun ne taskusta sinne holahti :eek:

BJ-40/76
19.11.2013, 00:58
Kaverin kanssa vietii takakontillinen tölkkejä viroon ja leirintäalueella oltiin syötiin ja tuliaiset ostettiin niillä tölkkirahoilla ja vielä kaverille jätin loput rahat kun ei sitä vaan kerkeä täältä pohjolasta etelään :)

Rahoja kun laskettiin niin muistaakseni tonnin kohdalla kaveri sekosi laskuissa ja totesi et kyllä nää riittää :D ja porukat reissu autosta lattialta poimi kolikoina kolmatta kymppiä kun ne taskusta sinne holahti :eek:

Ja oliko valuutta mikä? ei varmaan euro, eikä EEk?

Viimmeiset vuodet nuo tölkit on ollut virossa pantillisia, samoin kuin suomessa, mutta pantti on pienempi.

Nikuzai
19.11.2013, 01:40

Viimmeiset vuodet nuo tölkit on ollut virossa pantillisia, samoin kuin suomessa, mutta pantti on pienempi.

Palautettiin 0,50 Eek;in tölkkejä, mut antoi 1,00 Eek;in pantti maksun :D

ja se takakontillinen oli vähättelyä, nyt kun muistelen niin oli koko kaadettu takapenkkikin täynnä niitä tölkki laatikoita :rolleyes:
muistaakseni kaverin putki kassi ei kunnolla autoon mahtunut kuin tunkemalla ja järjestelemällä, pari dieseli kannuakin tosin oli mukana, voisin piruuttaan oikeestaan kysäistä kaverilta et muistaako se paljon sitä rahaa sit loppujen lopuksi oli kun aikaa siitä on useampi vuosi, mutta ihan alle satasen se ei ollut kun kahdesti yötä parnussa oltiin ja 94€/1400Eek se lysti kustansi jos krooneilla maksettiin, mutta mielikuva on, että euroja ei käytetty virossa kun paikallisellakin pärjäsi ja vartavasten ne tölkit mukaan otettiin, et virossa ei euroja käyttää tarttennut ja sit ravintolassa ruokailu ja grillillä palatessa, kun koko matka vilnasta tultiin nesteen hodarilla ja redbull tölkillä :) Oli muuten hampurilaisateria hyvää kun parnuun päästiin :D

Mutta hommasta tosiaan on useampi vuosi, et muistikuvat on jo hämäriä ja saatan ihan puutaheinää puhuakkin, mites se meni "aika kultaa muistot"

0ltzi
24.11.2013, 11:10
vanhassa miltei museo kuntoisessa autossa euro kilvet. kun auto on vimpan päälle laitettu muuten niin mitä liikkuu päässä että jätetään euro kilvet? :)

Nikuzai
24.11.2013, 19:56
Telkkarissa oli juttua kun lapset kuolee ripuliin afrikassa niin äidit ei imetä pitkään vaan juottaa paskaista vettä korvikkeen ja rintamaidon sijaan :eek:
Kai neekeri sitten uskoo, että sellainen harmaa ja mädälle haiseva vesi on hivenaineita ja mineraaleja sisältävää :D

Uskomuksena on, että imettäminen on haitallista, miehet taas päässyt huhuja kertomaan

Bänkster
24.11.2013, 21:16
Telkkarissa oli juttua kun lapset kuolee ripuliin afrikassa niin äidit ei imetä pitkään vaan juottaa paskaista vettä korvikkeen ja rintamaidon sijaan :eek:
Kai neekeri sitten uskoo, että sellainen harmaa ja mädälle haiseva vesi on hivenaineita ja mineraaleja sisältävää :D

Uskomuksena on, että imettäminen on haitallista, miehet taas päässyt huhuja kertomaan

Nonih, pääsen lempiaiheeseeni, eli Nestléen!

Tämä kuvailemasi ongelmahan on vain ja ainoastaan valkoisen miehen aiheuttamaa, ja tarkemmin sanottuna Nestléen markkinoijien.
Kyseisellä firmalla oli nimittäin joskus 90-luvun alkuaikoihin erittäin tehokas kampanjointi kehitysmaissa, joissa "asiantuntijat" valistivat naisia äidinmaitokorvikkeista. Imettäminen oli kuulemma äideille ehdottomasti epäterveellistä ja lapset saivat paremmat ravintoarvot korvikkeista ym pjaskaa... Korvikkeita lähetettiin rekoittain kehitysmaihin ja äidit saatiin lopettamaan imettäminen.

Lopputuloksen jo tiedätkin.

Puhdasta vettä ei ollut eikä ole vieläkään saatavilla. "Valkoinen lääkäri" kuitenkin kertoi, miten tulee käyttäytyä ja mitä tulee tehdä, ei siinä ollut paljon valinnan varaa äitiraukoilla.

Että ei muuta kuin Nestléen kaakota napaan ja jäätelöä kippoon!

Nimimerk. Boikotti pitänyt jo 13 vuotta

wuntzikka
24.11.2013, 21:25

8snt saa siellä tölkistä. useimmiten nämäkin vie sen verran, että saa matkarahat, syömiset yms siellä ja vielä jää jotain vähän taskun pohjallekkin.

Teme74
24.11.2013, 22:01
Ihmetyttää joidenkin ihmisten kaupankäyntitavat. Tänään sain päivällä puhelun. Sulla on tuote/tavaraa myynnissä hintaan +300€? Mä siihen että joo. On vielä myynnissä... Laita postiin maksan siitä paskasta kakskymppiä. Oot rahapulassa kumminkin!
Ei ilmeisesti ollut offipalstan asukki, mutta kuitenkin. Jotain tapoja pitäis kuitenkin olla ja käsittää, että ei kaikki myy kamojaan pois rahapulassa.
Näistä varmaan vois laittaa oman topikin, koska uskon näitä kaupankäynnin helmiä on tapahtunut täällä monelle...

Bj Andy
25.11.2013, 20:35
Ihmetyttää ja lähes vituttaa automaatit mistä ei saa kuittia. Tänään kävin Kuukanniemen salen pihassa tankkaamassa eikä siitä tietenkää saanu kuittia. Se perkeleen läävä on ollu vuoden pystyssä eikä yhestäkään tankkauksesta ole herunu kuittia. No tänään se kauppa oli auki ja kävin asiasta sisällä kysymässä niin mukava tytteli kertoi että heidän hoidossaan se on ja pahoitteli ettei sitä kuittia ny saanu.

Kysyin sitten että saako siitä joku jotain etua että sitä kuittia ei kirjoitella kun meitsiltä se on joka kerta päivä palkasta pois , niin sitten myyjä ymmärsi yskän ja kävi tulostamassa sen hemmetin lapun erikseen...

On se saamari vaikeeta.

sos
25.11.2013, 21:27
Joskus, kun kuittipaperi ollu lappu ni kone käskee kirjata tarvittavat tiedot ylös, sitä en tiedä kelpaako verottajalle, teoriassa pitäs kelvata onhan ne tiedot kauppiaalla koneella jos tarkastus tulee. Ainut ongelma oli, että ennen ku kynä ja paperi oli löytyny, ni eihän siinä näytöllä ollu enää niitä tietoja, kaikki muuhan näkyy itse mittarista eli määrä ja hinta, muttei kuittinumeroa
Edittiä. Lähettääköhän ne kuitin jos soittaa siihen vikapäivystys numeroon

Bj Andy
25.11.2013, 21:55
Joskus, kun kuittipaperi ollu lappu ni kone käskee kirjata tarvittavat tiedot ylös, sitä en tiedä kelpaako verottajalle, teoriassa pitäs kelvata onhan ne tiedot kauppiaalla koneella jos tarkastus tulee. Ainut ongelma oli, että ennen ku kynä ja paperi oli löytyny, ni eihän siinä näytöllä ollu enää niitä tietoja, kaikki muuhan näkyy itse mittarista eli määrä ja hinta, muttei kuittinumeroa
Edittiä. Lähettääköhän ne kuitin jos soittaa siihen vikapäivystys numeroon

Varmaan lähettääkin. St 1 palautti kerran liikaa perityn rahan kun oli eri hinta mittarissa ja tolpassa.

pastirolli
26.11.2013, 15:56
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013112517760290_ul.shtml

Toimisikohan sellainen liikeidea että alan myymään tuonne matkoja. Ideana olisi mennä maahan ja jokaisesta tapetusta sotilaasta saa pienen summan rahaa. N.100. tapettu kuittaisi matkan ja sen jälkeen jokainen tappo olisi puhdasta voittoa.

ärjy
26.11.2013, 17:43

Toimisikohan sellainen liikeidea että alan myymään tuonne matkoja. Ideana olisi mennä maahan ja jokaisesta tapetusta sotilaasta saa pienen summan rahaa. N.100. tapettu kuittaisi matkan ja sen jälkeen jokainen tappo olisi puhdasta voittoa.

Ilmoittaudun heti tuommoiselle matkalle, tarjoaako matkanjärjestäjä torrakot? Heh .tappomatka resare.

Nikuzai
26.11.2013, 18:39

Ilmoittaudun heti tuommoiselle matkalle, tarjoaako matkanjärjestäjä torrakot? Heh .tappomatka resare.

Heppistä heti mukana jos matkan tarjoaja kustantaa kalahsnikovin, ammukset ja varusteet :)

Jos se juoksee karkuun se on sotilas jos se seisoo paikallaan se on lojaali sotilas :D

Tosta uutisjutusta sain käsityksen, et heti kun mustat miehet pääsi hoitamaan omat asiansa niin vituksi meni.

Mikähän toinen afrikan maa oli missä oli vain mielenosoituksia ja kun britit lopulta kyllästyi ja lähti nyt maa on sisällis-sodassa.

Edit J.K. Mitäs sit tehdään jos vahingossa kaapataan valta?

sos
26.11.2013, 20:40
Loma jatkuu määräämättömän ajan jos vallankaappaus tulee vahingossa:)

popo99
27.11.2013, 15:31
Nonih, pääsen lempiaiheeseeni, eli Nestléen!

Tämä kuvailemasi ongelmahan on vain ja ainoastaan valkoisen miehen aiheuttamaa, ja tarkemmin sanottuna Nestléen markkinoijien.
Kyseisellä firmalla oli nimittäin joskus 90-luvun alkuaikoihin erittäin tehokas kampanjointi kehitysmaissa, joissa "asiantuntijat" valistivat naisia äidinmaitokorvikkeista. Imettäminen oli kuulemma äideille ehdottomasti epäterveellistä ja lapset saivat paremmat ravintoarvot korvikkeista ym pjaskaa... Korvikkeita lähetettiin rekoittain kehitysmaihin ja äidit saatiin lopettamaan imettäminen.

Lopputuloksen jo tiedätkin.

Puhdasta vettä ei ollut eikä ole vieläkään saatavilla. "Valkoinen lääkäri" kuitenkin kertoi, miten tulee käyttäytyä ja mitä tulee tehdä, ei siinä ollut paljon valinnan varaa äitiraukoilla.

Että ei muuta kuin Nestléen kaakota napaan ja jäätelöä kippoon!

Nimimerk. Boikotti pitänyt jo 13 vuotta

Hiphei mä rupeen ostaa pelkkää nestlee täst lähtien, kiitti vinkistä:D

Bänkster
28.11.2013, 08:30

Nii, jollainhan sitä väkimäärää pitää yrittää pitää "pienenä"... ;)

Nikuzai
28.11.2013, 08:35
Nii, jollainhan sitä väkimäärää pitää yrittää pitää "pienenä"... ;)

Tää on kyllä totta, mediasta saanut sen käsitysken, että mustat lisääntyy niin paljon kuin akasta tippuilee, mut ruokaa ei riitä edes vanhemmille silti pitää kakaroita tehdä :mad:

Kala92
28.11.2013, 10:17
Minua ihmetyttää ne kyltit siellä hieman paikallisemmalla seudulla, eli ei turistien nähtävänä. Mm Real men don't rape. Siis mitä helkkaria?! Kuvitteleeko nämä, että se raiskaaja siellä katsoo sitä kylttiä ja tuumaa, että ei sitten? Vai onko nämä juuri näitä juttuja, että ''kyllä me ollaan yritetty, kattokaa nyt!''

ärjy
28.11.2013, 10:56
Parempi olis joku "if u rape, i kill you till u die":-)

Nikuzai
28.11.2013, 17:50
Ihmetyttää ja lähes vituttaa automaatit mistä ei saa kuittia. .

Nekin taitaa olla muuten helvetin harvassa mitkä ilmoittaa ennen maksamista että kuitti on loppu, muistaakseni raskaan pisteet tekee sen.

Moni ei varmasti lähde muualle tankkailemaan, mutta tietäisivät paperia ottaa esille jo

Nikuzai
28.11.2013, 17:52
Minua ihmetyttää ne kyltit siellä hieman paikallisemmalla seudulla, eli ei turistien nähtävänä. Mm Real men don't rape. Siis mitä helkkaria?! Kuvitteleeko nämä, että se raiskaaja siellä katsoo sitä kylttiä ja tuumaa, että ei sitten? Vai onko nämä juuri näitä juttuja, että ''kyllä me ollaan yritetty, kattokaa nyt!''

Jos kukaan ei ole koskaan sinulle kertonut, ettei saa raiskata ja kaikki sukulaiset tekee niin, miten muuten ne oppii, ellei sitten joka päivä sen kyltin lukemalla ja ehdollistamalla

0ltzi
28.11.2013, 17:59
jos haluut auton jonka vaatimukset ovat: -99 tai vanhempi,diesel,automaatti,neliveto ja farmari nii vaihtoehdoksi jää vagina konsernin auto :D

Bänkster
28.11.2013, 18:47
Tää on kyllä totta, mediasta saanut sen käsitysken, että mustat lisääntyy niin paljon kuin akasta tippuilee, mut ruokaa ei riitä edes vanhemmille silti pitää kakaroita tehdä :mad:

Nooo meinaat sä, että niillä akoilla on siellä hyvätkin mahdollisuudet ehkäisyys? Joka kortteliapteekissa hyllyt täynnä pillereitä ja kortsuja ja kierukoita? Meinaat väärin :o :rolleyes:

AlluK
28.11.2013, 19:23
eli ei turistien nähtävänä. Mm Real men don't rape.

Osaakohan ne kaikki paikalliset varmaan enklantia?

Late_
28.11.2013, 22:24

Sama! Pitääkin huomenna töissä siirtyä Juhlamokasta automaattikaakaoon :)

Nikuzai
28.11.2013, 22:56
Nooo meinaat sä, että niillä akoilla on siellä hyvätkin mahdollisuudet ehkäisyys? Joka kortteliapteekissa hyllyt täynnä pillereitä ja kortsuja ja kierukoita? Meinaat väärin :o :rolleyes:

Onko se pakko sisään tykittää roiskii reisille tai suuhun niin ei niin herkästi tule penikoita ruuattomaan maahan :D

Edit; Heppistä kattelimpahan dokumenttia missä lääkäritjotainjotain järjestöstä tarjosivat ilmaisia kierukoita käyhien alueiden naisille niin miehet kielsivät näitä naisia kierukkaa laitattamasta ja hakkasivat/tappoivat kierukan käyttäjiä
Ja ennen kaikkea se uskomus, että kondomeista tai ehkäisystä on haittaa olisi saatava pois :eek:

Joskus miettinyt, että kaikki yli 30 vuotiaat naimattomat työttömät nälkäänäkevillä alueilla asuvat pitäisi kastroida

Nykyäänhän on sellaisia lääkkeitä jotka vaikuttaa keskimäärin puol vuotta kerrallaan ja yks malli on pistos ja käsittääkseni se on käytössä jenkeissä suurempana annoksena aiheuttamaan impotenssia pedofiileille ja vapautuville sarjaraiskaajille. Pistos käydään ottamassa olikohan 4kk välein ja vaikutus ei ole näillä näkymin pysyvä
Tällä kastraatio ratkaisulla lisääntyminen pysyisi hyvänä sellaisilla jotka kykenisivät elättämään useamman kuin justjust itsensä kasvien lehdillä

Afrikassa kun kiinan 1 lapsen laki ei toimi ja sodat harventaa väärällä tavalla ja turhalla väkivallalla
Eikä sen mustan miehen tarviisi sitä tietää, et kansallisessa lääkärin tarkistuksessa saa väliaikaisesti kastroivan pillerin/piikin

En tiedä kuinka paljon valkoinen mies on asiaan vaikuttanut, mutta dokumentteja kun on katsonut niin mustat ei tunnu käsittävän yhtäläisyyttä nälänhädän ja liikakansoittamisen välillä

Bänkster
29.11.2013, 21:18
Eikä sen mustan miehen tarviisi sitä tietää, et kansallisessa lääkärin tarkistuksessa saa väliaikaisesti kastroivan pillerin/piikin

Saa vai? Mistä sellaisia saa?

sos
18.12.2013, 14:34
ihmetyttää telkkarissa oleva unicefin mainos jossa pukki kertoo, ettei käy köyhissä maissa, vaan ihmisten pitäs lahjoittaa rahaa unicefile

Kaitsu67
20.12.2013, 15:13
Tämä mainos pompsahti netistä kun katsoin kansalaisaloitteita, ei liity asiaan mitenkään(?) mutta Pauli on TODELLA perinteisen suomalaisen karjun näköinen :D,

http://www.terveysuutiset.net/fi/?t202id=332888&t202kw=adressit.com

ja biitsi takan on varmaan Hietsu kun on kerta Helsingistä :D :D :D

Ja noita ihmepillereitä kannattaa tilata heti säkillinen :D

Rohmo
20.12.2013, 15:35
Tämä lumen määrä ihmetyttää kun ei oo lunta niin ei oo lunta hitto.
Millä ihmeellä se joulupukki oikeen pääsee meille tuomaan lahjoja ??
Eihän porolla voi ajaa kun ei oo lunta reen jalas ei vaan yksinkertaisesti luista kun on vaan hiekkaa ja asfalttia jokapaikas :(
Niin että ihmettelen vaan :D

Teme74
20.12.2013, 16:06
Tämä lumen määrä ihmetyttää kun ei oo lunta niin ei oo lunta hitto.
Millä ihmeellä se joulupukki oikeen pääsee meille tuomaan lahjoja ??
Eihän porolla voi ajaa kun ei oo lunta reen jalas ei vaan yksinkertaisesti luista kun on vaan hiekkaa ja asfalttia jokapaikas :(
Niin että ihmettelen vaan :D

Pukilla on varmaan joku porttaalimaasturi:D;)

sos
20.12.2013, 17:02
porttali porot porttaali reellä, missä pokkerit ruuvaattu kulmiin

Danlig
20.12.2013, 17:28
Mää voin lahjottaa täältä lunta :D lähes vitutti ku lunta ~30cm ja auto on vajaavetoinen :I
Mut onneks on toi jatkuvasti ristivetoinen kauha linkku joka siivoaa lunta :D

Rohmo
20.12.2013, 21:19
Mää voin lahjottaa täältä lunta :D lähes vitutti ku lunta ~30cm ja auto on vajaavetoinen :I
Mut onneks on toi jatkuvasti ristivetoinen kauha linkku joka siivoaa lunta :D

Ei me lunta tarvita joulupukki tulee tietysti kanootilla ,kun on niin paljon VETTÄ :D:D:D

Ooppeli
21.12.2013, 00:45
Jos ei pukki pääse reellä niin sillähän on helikopteri. :-)

pahvi_
21.12.2013, 11:00
mie tuossa eilen melkein vitutukseen asti ihmettelin tienpäällä että mikä vittu siinä on ku jotkut ohittelee ihan holtittomasti, ja vielä huonossa kelissä. Ei voi vedota kiireeseen jos tunnin päästä näkee saman auton huoltsikalla kuiteski parkissa ja useimmiten oman lakisääteisen jälkeen se vielä siihen jääkin.

sos
21.12.2013, 12:03
jospa niillä kiire sinne huoltsikalle, enkä nyt tarkoita kahville, vaan tapaamaan jotain, viemään jotaki

Porvoon Hilma
21.12.2013, 12:34
mie tuossa eilen melkein vitutukseen asti ihmettelin tienpäällä että mikä vittu siinä on ku jotkut ohittelee ihan holtittomasti, ja vielä huonossa kelissä. Ei voi vedota kiireeseen jos tunnin päästä näkee saman auton huoltsikalla kuiteski parkissa ja useimmiten oman lakisääteisen jälkeen se vielä siihen jääkin.

Ei aina tarvita huonos keliäkään: moottoritiellä paras ohitus jossa olen ollut ohitettavana on sellainen, jossa ohittaja oli palaamassa mun kaistalle mun etuvalojen kohdalla... :eek: ei jaksanut ohittaa loppuun saakka... :eek: ihan normiauto, sellainen tilamunatyyppinen laitos ja satku vauhtia. No hiukan sitten ohjeistin muutamalla merkillä moista velttoutta. Ihme touhua!

Taisi hiukan hävettää kun huomasi, ettei olekaan liikenteessä ihan yksin unelmoimassa..., sen verran kiihdytteli pois tilanteesta.

turakki
22.12.2013, 01:51
Ei aina tarvita huonos keliäkään: moottoritiellä paras ohitus jossa olen ollut ohitettavana on sellainen, jossa ohittaja oli palaamassa mun kaistalle mun etuvalojen kohdalla... :eek: ei jaksanut ohittaa loppuun saakka... :eek: ihan normiauto, sellainen tilamunatyyppinen laitos ja satku vauhtia. No hiukan sitten ohjeistin muutamalla merkillä moista velttoutta. Ihme touhua!

Taisi hiukan hävettää kun huomasi, ettei olekaan liikenteessä ihan yksin unelmoimassa..., sen verran kiihdytteli pois tilanteesta.

Vähän sama ilmiö, kuin enon buldoggivainaalla oli. Vanha koira kuselle menossa työnsi kuononsa ovesta ulos ja huomasi olevansa ulkona, koipi nousi välittömästi.

Porvoon Hilma
23.12.2013, 07:05
Vähän sama ilmiö, kuin enon buldoggivainaalla oli. Vanha koira kuselle menossa työnsi kuononsa ovesta ulos ja huomasi olevansa ulkona, koipi nousi välittömästi.

:D:D

Nikuzai
23.12.2013, 08:22

Mitenhän lie olis vierinyt se tilamuna jos ois "tarkkuus pysäyttämis tekniikkaa" soveltanut vahingossa eli puskurilla pukannut takanurkasta :D

Tuttu joko ite tai sitten kertoi et joskus auran kanssa oli ajellut ja jollain oli ollut suuri hätä ohittaa, muttei sitten viitsinyt odotella et pääsisi ohi ja oikeen terävällä liikkeellä oli auran nurkan upottanut renkaan ja puskurin väliin :D sitten kiepahtanut oikealle auraa vasten ja siitä ojaan :p

Kuulemma koko takanurkka pois ja kylki surullisen näköiseksi :o

Rölli
23.12.2013, 10:13
Kaupankäynnin vaikeus...
Ei mahdu jakeluun että kun oikeasti olet jotain ostamassa niin koko homma on yhtä perseilyä myyjän puolelta. Tietoa jaetaan tipoittain ja puolet jätetään kertomatta jos et nimenomaan osaa kysyä.
Nyttekin tullut lähetettyä kymmenkunta tarjouspyyntöä missä selkeästi lueteltuna kaikki palikat ja hinta pyydetty erikseen varusteltuna ja ilman varustelua. Niin ei, liian vaikeaa.
Osalta puuttuu tavaroita tai on vääriä ja osa antaa vain toisen hinnan ja kukaan ei vaivaudu kertomaan toimitusaikaa vaikka sitäkin selkeästi kysyi.

Koita tuollaisia sitten verrata jotenkin...

Repro
23.12.2013, 11:03
Kaupankäynnin vaikeus...
Ei mahdu jakeluun että kun oikeasti olet jotain ostamassa niin koko homma on yhtä perseilyä myyjän puolelta. Tietoa jaetaan tipoittain ja puolet jätetään kertomatta jos et nimenomaan osaa kysyä.
Nyttekin tullut lähetettyä kymmenkunta tarjouspyyntöä missä selkeästi lueteltuna kaikki palikat ja hinta pyydetty erikseen varusteltuna ja ilman varustelua. Niin ei, liian vaikeaa.
Osalta puuttuu tavaroita tai on vääriä ja osa antaa vain toisen hinnan ja kukaan ei vaivaudu kertomaan toimitusaikaa vaikka sitäkin selkeästi kysyi.

Koita tuollaisia sitten verrata jotenkin...
Ihan mielenkiinnosta, mitä oot ostamassa?

Rölli
23.12.2013, 11:11
Ihan mielenkiinnosta, mitä oot ostamassa?

Mönkijää, varusteineen puhutaan n.15k€ kaupoista.

AVRO
30.12.2013, 12:54
Kuinka dorka sitä voikaan olla?

Oltiin tuossa maakuntareissussa automobiililla ja määränpäässä ohjelmassa ollut paikallisessa ytimessä ajelu otatti navigaattorin mukaan. (Hakkis)
No, eihän se herännyt ollenkaan. Arvelin että akku on niin dööd pitkän käyttämättömyyden jälkeen että tarvii olla aikansa piuhassa että herää... :)

Ei vaan herännyt millään, lopulta sai olla koko Mänttilä-Kuopio-Mänttilä reissun piuhassa ja suunnistustarve hoidettiin juipin kännyllä.

Eilen kurilla duunimatkalla ajattelin vielä hypistellä petturilaitetta ja kas, tässähän on takakannessa pieni ON-OFF-nappi... OFF-asennossa. :D:D
Aika hyvin minäkin vedän, olin vielä asioikseni ettinyt reset-nappiakin.

Nikuzai
30.12.2013, 18:23
Eilen kurilla duunimatkalla ajattelin vielä hypistellä petturilaitetta ja kas, tässähän on takakannessa pieni ON-OFF-nappi... OFF-asennossa. :D:D

Nii-in itellä monesti käynyt sama homma eriasioissa, kun ei vaan etti sitä on-off nappia niin ei sitä älyä vaikka jopa edestakaisin naksuttelisi :(

Bj Andy
31.12.2013, 16:25
Kuinka dorka sitä voikaan olla?

Oltiin tuossa maakuntareissussa automobiililla ja määränpäässä ohjelmassa ollut paikallisessa ytimessä ajelu otatti navigaattorin mukaan. (Hakkis)
No, eihän se herännyt ollenkaan. Arvelin että akku on niin dööd pitkän käyttämättömyyden jälkeen että tarvii olla aikansa piuhassa että herää... :)

Ei vaan herännyt millään, lopulta sai olla koko Mänttilä-Kuopio-Mänttilä reissun piuhassa ja suunnistustarve hoidettiin juipin kännyllä.

Mikä on ylipäätään antoisampi hetki kuin joutua itse toteamaan olevansa idiootti...:D:D:D

AVRO
31.12.2013, 16:45
Mikä on ylipäätään antoisampi hetki kuin joutua itse toteamaan olevansa idiootti...:D:D:D

Juuri näin, suorastaan v***n idiootti. :)

Bj Andy
31.12.2013, 17:50
Kaupan savulohen paska laatu...Miten semmosta kehtaa myydä ja mikä hemmetti siinä on ettei sitäkään kehdata tehdä kunnolla kun vaiva on sama:confused::confused:

Mutta lähinnä ihmetyttää miksi ostan sitä ja petyn kerta toisensa jälkeen.Pöljä mikä pöljä.

BJ-40/76
31.12.2013, 22:12
Kaupan savulohen paska laatu...Miten semmosta kehtaa myydä ja mikä hemmetti siinä on ettei sitäkään kehdata tehdä kunnolla kun vaiva on sama:confused::confused:

Mutta lähinnä ihmetyttää miksi ostan sitä ja petyn kerta toisensa jälkeen.Pöljä mikä pöljä.

Siis savulohi tehdään usein jotenkin muuten, kuin savustamalla! (olikohan että liuotetaan "savu"-liuoksassa)

Toki onhan niitäkin, jotka savustaa sen oikeasti....

Nikuzai
31.12.2013, 23:46
Niin norjalainen lohi seisoo kuulemma lämpimässä 3 päivää ennen käsittelyä, et ruoto irtoo helpommin :eek:

Mutta miksei savustaisi lohta itse?

Sopiva sähkösavustin ja lohi sinne

Joku muistaakseni telkkarissa savusti keittiössä hellan päällä ja paffista oli lipat tehnyt liesituulettimeen et savut menee sinne paremmin

Porvoon Hilma
22.01.2014, 18:49
Nyt harmittaa ihan kybällä. Rautaruukki. SSAB osti pois pyörimästä. Suomalaista työntekijää viedään taas kuin litran mittaa.

Antakaa kun hiukan ennustan.

"Yhdistymistä" juhlitaan n. 3 minuuttia ja sitten alkaa arki. Organisaatiot ruotsalaistetaan, virtaviivaistaminen on eka vaihe. Ylimääräiset päällekkäisorganisaatiossa pihalle. Ekana lähtee konsernieunukkeja ja esikuntaa. Sitten alkaa toinen vaihe, jossa monotetaan loput turhat pois.

Suomessa ei osata tehdä teollisuuspolitiikkaa, eikä näköjään johtaa teollisuusyrityksiä. Täällä kaikki pääomat kerätään sosiaaliturvan tukkeeksi tai syötetään virkamiehille, jotka näennäishallitsevat meitä alamaisia. Veroaste nousee tämän kaupan seurauksena taas muutaman yksikön. Moni jää työttömäksi. Monen ihmisen tulevaisuus romuttuu, talohanke pannaan jäihin, auto vanhenee käsiin. Samaan aikaan Ruotsissa juhlitaan onnistunutta kaappausta.

Sanat eivät riitä kuvaamaan harmitusta. Toivon, että tästä seuraa edes jollekin suomalaiselle edes jotain hyvää. Kiitos ja Anteeksi,

Pasila, tähän loppuun Maamme-laulu.

Repro
22.01.2014, 19:26
Samaa mietiskelin itsekin tänään.

HRD
22.01.2014, 19:40
Ajatelkaas, miten hienosti pärjäämme kohta päästö hommeleissa eu mittapuussa. Ei täälä synny kohta enään mitään päästöjä, kun ei ole kohta mitään teollisuutta. Sangen näppärää päästökauppaa...

Joo on tää kumma tämä maantapa. Jossei myydä valtion firmoja suoraan ulkomaille, niin hetkeksi yksityiseen omistukseen ja sitte ulkomaailmaan. Ei ymmärrä. :confused:

Nikuzai
22.01.2014, 20:58
Ja valmet traktoria ei myyty työntekijöille

Itekkin kyselin pankki lainaa jos valmetin ois ostanut :D

Pitääkö paikkaansa et ois ollut siihen hintaan myynnissä mitä firma vuodessa tuotti voittoa :confused:

Bj Andy
22.01.2014, 21:36
Nyt harmittaa ihan kybällä. Rautaruukki. SSAB osti pois pyörimästä. Suomalaista työntekijää viedään taas kuin litran mittaa.

"Yhdistymistä" juhlitaan n. 3 minuuttia ja sitten alkaa arki. Organisaatiot ruotsalaistetaan, virtaviivaistaminen on eka vaihe. Ylimääräiset päällekkäisorganisaatiossa pihalle. Ekana lähtee konsernieunukkeja ja esikuntaa. Sitten alkaa toinen vaihe, jossa monotetaan loput turhat pois.

Suomessa ei osata tehdä teollisuuspolitiikkaa, eikä näköjään johtaa teollisuusyrityksiä. Täällä kaikki pääomat kerätään sosiaaliturvan tukkeeksi tai syötetään virkamiehille, jotka näennäishallitsevat meitä alamaisia. Veroaste nousee tämän kaupan seurauksena taas muutaman yksikön. Moni jää työttömäksi. Monen ihmisen tulevaisuus romuttuu, talohanke pannaan jäihin, auto vanhenee käsiin. Samaan aikaan Ruotsissa juhlitaan onnistunutta kaappausta.

Sanat eivät riitä kuvaamaan harmitusta. Toivon, että tästä seuraa edes jollekin suomalaiselle edes jotain hyvää. Kiitos ja Anteeksi,

Aamen.

Meillä on menossa kovaa vauhtia kreikkalais,venäläinen omaisuuden ulosmittaaminen/samaan aikaan julkisen sektorin paisutus operaatio. Sillä erotuksella että meidän oligargit myyvät kilvan yhteistä omaisuutta pois.
Ja mikä pahinta kaikella tällä on yleisen milelipiteen tuki. Eli kahvipöytä kesusteluissa vilahtelee vieläkin kateutta "suurten tehtaiden" duunareita kohtaan ja termejä että myisivät pois milloin mitäkin. No kohta on kaikki myyty ja valtion kulut sen kun paisuu osin sosiaali puolen menojen paisuessa ja osin yritystukien myötä ja vielä kirsikkana kakussa,on huippuvirkamieskunnan turpoaminen.

Ja asia ihmetyttää ja lähes vituttaa siksi että ainakaan meitsi ei pysty käsittämään sitä mitä vittua tässä nyt tapahtuu...

Jotenkin asiassa on vielä viitteitä 1917-18 tapahtumiin ja siihen että kun valkoiset ei sittenkään saaneet tapettua kaikkia duunareita/torppareita vaikka yritys hyvä olikin,niin nyt kun sata vuotis juhlat alkaa lähestyä, asia koitetaan hoitaa toista, eli ns.luonnollista tietä. Eli viedään perkele kansalta työt niin kyllä ne nälkäkuoleman/henk.koht.konkurssin pelossa taipuu...

Teme74
22.01.2014, 21:42
Jotenkin asiassa on vielä viitteitä 1917-18 tapahtumiin ja siihen että kun valkoiset ei sittenkään saaneet tapettua kaikkia duunareita/torppareita vaikka yritys hyvä olikin,niin nyt kun sata vuotis juhlat alkaa lähestyä, asia koitetaan hoitaa toista, eli ns.luonnollista tietä. Eli viedään perkele kansalta työt niin kyllä ne nälkäkuoleman/henk.koht.konkurssin pelossa taipuu...

Ja nälästä sekä kurjuudesta on moni kapina alkanut...

Heguli
23.01.2014, 06:42

Ikäväähän tuollainen myynti toisaalta on mutta mikä olisi ollut vaihtoehto ? Fakta on se, että rautaruukki on maailman mittakaavassa aivan liian pieni yksikkö pärjätäkseen edes omillaan. Tehtaalla on kokeiltu erikoistumista jaloteräksiin, mittavia tuotannon tehostamiskeinoja yms. mutta ei vaan auta. Esimerkkinä, vastassa kun on Kiinassa oleva 10 kertaa suurempi tehdas, jep jep. Ja toisaalta Suomen markkinat ei tuollaista tehdasta elätä, ulkomailla se kysyntä ja markkinat ovat.

Iso rakennemuutos on menossa ja siinä pitäisi tavalla tai toisella pysyä mukana, tai oikeastaan sopeutua siihen. Taitaa olla niin, että iso savupiipputeollisuus pikku hiljaa poistuu Suomesta ja jotain muuta tulee tilalle.

Pasila, täällä laulu jatkuu, palkkaan tänään pari uutta kaveria töihin :D

Porvoon Hilma
23.01.2014, 07:03
Ikäväähän tuollainen myynti toisaalta on mutta mikä olisi ollut vaihtoehto ? Fakta on se, että rautaruukki on maailman mittakaavassa aivan liian pieni yksikkö pärjätäkseen edes omillaan. Tehtaalla on kokeiltu erikoistumista jaloteräksiin, mittavia tuotannon tehostamiskeinoja yms. mutta ei vaan auta. Esimerkkinä, vastassa kun on Kiinassa oleva 10 kertaa suurempi tehdas, jep jep. Ja toisaalta Suomen markkinat ei tuollaista tehdasta elätä, ulkomailla se kysyntä ja markkinat ovat.

Iso rakennemuutos on menossa ja siinä pitäisi tavalla tai toisella pysyä mukana, tai oikeastaan sopeutua siihen. Taitaa olla niin, että iso savupiipputeollisuus pikku hiljaa poistuu Suomesta ja jotain muuta tulee tilalle.

Pasila, täällä laulu jatkuu, palkkaan tänään pari uutta kaveria töihin :D

Rakennemuutos on tosiaan tapahtumassa. En minä siitä ole huolissani, se on tosiasia ja monelle ihan hyvä mahdollisuus eikä nykyaika ole mitenkään erikoista. Muistelkaapa mitä tapahtui maaseutu-Suomessa 1970-luvulla.

Se mikä harmittaa, on työpaikkojen katoaminen. Niitä työpaikkoja me tarvitaan, ja tätä ei tartte kenellekään perustella, syitä on satoja. Emme ole edelleenkään saaneet aikaiseksi sellaisia muutoksia, joita tarvitaan positiivisen talouskehityksen aikaansaamiseen. Ei se apu tule ulkoa, itse meidän ne päätökset on tehtävä. Reseptikin on esitetty moneen kertaa.

Mutta kiitos Heguli hyvistä uutisista. Hyvä, että siellä asiat menevät putkeen vai pitäisikö ennemminkin sanoa että sukkaan:D

Pasila- hyvien uutisten kunniaksi Porilaisten marssi:)

Lerssinen
23.01.2014, 07:28
Tuokin homma kiertyy savupiippujen tukkimisen kautta meidän teollisuuden kuristamiseen hengiltä.. Kiinalaisia kun ei moiset määräykset koske eikä ne niistä päästöistään mitään maksa toisin kuin täällä.

Kyllä tän hommelin juuret on vähä syvemmällä alun alkaenkin mutta surkea on lopputulos.

Miettikääpä hetki montako virmaa on myyty SUOmesta ulos tässä ihan lähiaikoina ?

wikke
23.01.2014, 11:20
Ja toisaalta Suomen markkinat ei tuollaista tehdasta elätä, ulkomailla se kysyntä ja markkinat ovat.

Elätti ennen, mutta kun laivateollisuuskin myytiin ulos/ajettiin alas.

Lerssinen
23.01.2014, 14:25
No hah hah, valtiollinen itella potkii porukkaa pois oikeen urakalla :D

Sillävälin h**visto on nielly spermaa niin ettei saa muka kommentoida lääkärin mukaan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014012317967610_uu.shtml

Mut ei se mitään, ne lähtee jykke boyn kans laittaan tansaaniaan meidän asiat kuntoon..

Ja asia ihmetyttää ja lähes vituttaa siksi että ainakaan meitsi ei pysty käsittämään sitä mitä vittua tässä nyt tapahtuu...

Yhdyn tähän.

mara90
23.01.2014, 18:41
No hah hah, valtiollinen itella potkii porukkaa pois oikeen urakalla :D

Sillävälin h**visto on nielly spermaa niin ettei saa muka kommentoida lääkärin mukaan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014012317967610_uu.shtml

Mut ei se mitään, ne lähtee jykke boyn kans laittaan tansaaniaan meidän asiat kuntoon..

Ja tähän vielä lisäten, montako kertaa Itella on nostanu postimaksujen hintaa, sanotaanko viimisen muutaman vuoden aikana.
Nyt vuodenvaihteessa ainakin nous hinnat, saatana soikoon...

Edit. Ja nyt kun pääs vauhtiin niin http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/01/20/yhdella-rykayksella-kiintiopakolaisten-maara-nollasta-sataan---ei-tarvitse-enaa-itkea-vakilukuongelmaa :D:D:D

Kala92
23.01.2014, 18:59
Ja tähän vielä lisäten, montako kertaa Itella on nostanu postimaksujen hintaa, sanotaanko viimisen muutaman vuoden aikana.
Nyt vuodenvaihteessa ainakin nous hinnat, saatana soikoon...

Edit. Ja nyt kun pääs vauhtiin niin http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/01/20/yhdella-rykayksella-kiintiopakolaisten-maara-nollasta-sataan---ei-tarvitse-enaa-itkea-vakilukuongelmaa :D:D:D

Hitto kun repes!! :D

Heguli
23.01.2014, 20:16
Elätti ennen, mutta kun laivateollisuuskin myytiin ulos/ajettiin alas.
No ei Suomessa nyt niin paljon laivoja sentään rakennettu :D

Nikuzai
23.01.2014, 21:30
Yks on kyllä mitä ihmettelen et miks suomi ei tule sisäisesti muka toimeen

On kaivoksia, valimoita ja auto tehtaita ja kaikkea teollisuutta, mutta tässä on se ongelmana et ne ei ole suomen :mad:

Nykyään on kuulemma maailmalla halutuimpia suomessa tehdyt opel calibrat ja porshet

Jos pääsisin päättämään niin teollisuus suunnataisiin suomen sisäiseen tuotantoon

Vanhan taunuksen tai volvon lisenssi ei varmaan kallis olisi
Sinne pellin alle parasta suomalaista teknistä osaamista
tukivarsien ja korin tekeminen ei varmaan kovin monimutkaista ole diesel koneessa ei periaatteessa ole mitään ihmeellisempää ja mynämäeltä pumppu osaaminen

Ja jos ford capri;a rupeaisi valmistamaan nykytekniikalla niitä vois saada vientiinkin ainakin classikoita haluaville
Osaamista löytyisi varmasti eu-normit täyttävän rättikatto versionkin tekemiseen

Maasturi olisi helppo piirtää suoraan puhtaalta pöydältä tai venäläisiltä ostaa nivan lisenssi ja sitä suurentaa/muokata sopivammaksi

Mutta ennen kaikkea olisi kaivos/valimo/korin valmistus/sisustan valmistus jne jne työpaikkoja kuljetus alalla lisääntyisi työt ja huolinnassa
oheistuotteiden valmistus lisääntyisi kun ihmisillä olisi varaa hyödykkeettömyyksiin
Esim. suomesta louhitusta kullasta tehty sormus olisi mukavaa ostaa eukolle kun olisi varaa
"työllistäisi" mainarin, sulattajan, korusepän ja koruliikeen myyjän sekä arvokuljetus kuskin

Äitiyspakkaus suomessa kokonaan valmistetuista raaka-ainesta, puuvilla kaiketi kasvaa suomessa, lampaat ainakin

wikke
24.01.2014, 11:08
No ei Suomessa nyt niin paljon laivoja sentään rakennettu :D

No ei, läppä liittyi tuohon myyntiin ja alasajoon.

Itseasiassa telakat kyllä olivat Ruukille melkoinen asiakas kun isoja risteilijöiyä puskettiin vielä sarjatuotantona.

Byrocrat
24.01.2014, 14:28
Nykyään on kuulemma maailmalla halutuimpia suomessa tehdyt opel calibrat ja porshet

Ja jos ford capri;a rupeaisi valmistamaan nykytekniikalla niitä vois saada vientiinkin ainakin classikoita haluaville
Osaamista löytyisi varmasti eu-normit täyttävän rättikatto versionkin tekemiseen

Äitiyspakkaus suomessa kokonaan valmistetuista raaka-ainesta, puuvilla kaiketi kasvaa suomessa, lampaat ainakin

Classikkoautojen osien tai kokonaistenkin korien valmistus saattas olla tuottoisaakin jos oikean merkin vaan löytää:)
Britit jo tätä harrastavatkin.

hanes
24.01.2014, 14:53
Tästä maasta taitaa tulla teemapuisto jossa ajetaa koiravaljakolla ja näytetään kiinalaisille turisteille (kuulemma) hedelmällisyyttä lisääviä revontulia.

Swoop
24.01.2014, 17:15
Onko täällä toi liikenne politiikka jo niin hyvissä kantimissa että tämmöstä pitää jo kiukulla runnoa eteenpäin?:confused:

http://www.iltalehti.fi/autot/2014012417958867_au.shtml

BJ-40/76
24.01.2014, 20:12
Onko täällä toi liikenne politiikka jo niin hyvissä kantimissa että tämmöstä pitää jo kiukulla runnoa eteenpäin?:confused:

Siis tuohan on hyvä homma! Kerrankin k.o "naapurikylän" likka saa aikaiseksi jotain, joka on järkevää; jos joku haluaa maksaa n. 900 Euroa siitä ilosta että saa mieleisen kilven, niin sehän on "verotusta" mikä ei koske kuin niitä, jotka haluaa maksaa.
Ja jos rispaantuneen kilven tilalle uuden tilaaminen maksaa muutaman kympin, niin eihän tuosta voi paljon lisäkuluja olla?

LöpöLassi
24.01.2014, 20:19
sillon kun alkaa olut maistumaan niin niitä ei löydy koko talosta..:(

kauha-apina
24.01.2014, 20:25

heh,just kaverin kanssa tuota naureskeltiin(lempinimi "tussu")
kehu laittavasa heti kilvet tilaukseen kun mahdollista:D

Nikuzai
24.01.2014, 20:45
Classikkoautojen osien tai kokonaistenkin korien valmistus saattas olla tuottoisaakin jos oikean merkin vaan löytää:)
Britit jo tätä harrastavatkin.

Niin tai sitten urheilu autoja, eiköhän suomesta osaamista löytyisi millä voisi tehdä "ferrarin tai lamborginin"

Mainos lauseena finlandini tehokkaampi ja taloudellisempi kuin muut, voi ajaa sillä myös talvella :D ja 5 miljoonan hintalappu ja kaikki mahdolliset varusteet peräreijän pärisimestä lähtien vakiovarusteeksi :eek:

ssuvik
24.01.2014, 20:50
sillon kun alkaa olut maistumaan niin niitä ei löydy koko talosta..:(

Amatööritason virhe :eek:

wikke
25.01.2014, 18:51
Amatööritason virhe :eek:

Ei. Eikä edes aloittelijan.

Syypään on oltava emäntä.

Jari
25.01.2014, 19:34
Tästä maasta taitaa tulla teemapuisto jossa ajetaa koiravaljakolla ja näytetään kiinalaisille turisteille (kuulemma) hedelmällisyyttä lisääviä revontulia.

ja poroja syötetään susille näytöksissä.

LöpöLassi
26.01.2014, 10:47
Ei. Eikä edes aloittelijan.

Syypään on oltava emäntä.

Ei voi emäntää syyttää jotenkin outo,valitin oluesta,syötti ja vei baariin ja haki vielä kotiakin.
ja tämä ei vituta vaan ihmetyttää.?

wikke
27.01.2014, 11:39
Ei voi emäntää syyttää jotenkin outo,valitin oluesta,syötti ja vei baariin ja haki vielä kotiakin.

Odota vain, vielä tulee takaisin maksun aika, tavalla tai toisella. Eihän nyt vilpittömästi moista...

Nikuzai
28.01.2014, 08:50

Odota vain, vielä tulee takaisin maksun aika, tavalla tai toisella. Eihän nyt vilpittömästi moista...

Tätä vois kokeilla vetää takaisin sopivalla kukkapuskalla ja kiitellen, et kun käytti baarissa :p

0ltzi
28.01.2014, 16:11
Kun ei vittu sen vertaa voi enää luottaa paikalliseen huoltamoon että sieltä sais pilkki toukkia talvella. Saatika sitten polttoainetta 100% varmuudella.

pahvi_
28.01.2014, 19:54
Kun ei vittu sen vertaa voi enää luottaa paikalliseen huoltamoon että sieltä sais pilkki toukkia talvella. Saatika sitten polttoainetta 100% varmuudella.
Meilä on hyvä jos polttoainetta saa edes 50% varmuudella. Kaikki muut mikä vähänki autoon liittyy nii tuskin on ollenkaan..

wikke
28.01.2014, 20:08
Kun ei vittu sen vertaa voi enää luottaa paikalliseen huoltamoon että sieltä sais pilkki toukkia talvella.

kansa barrikaadeille, survareita ei löydy joka sämpylä baarista!

Rohmo
28.01.2014, 21:00

kysy maitoa Tai leipää sitä kyllä löytyy joka v... "huoltoasemalta" :D:D:D

jubet
28.01.2014, 23:18
Meilä on hyvä jos polttoainetta saa edes 50% varmuudella. Kaikki muut mikä vähänki autoon liittyy nii tuskin on ollenkaan..

Sai sieltä joskus viimekesänä kuivaa pullaa ja pohjaanpalanutta kahvia!

pahvi_
29.01.2014, 04:37
Joo eväät on meilä usein ok vaan just jos tankata haluut nii onnistuu joka toinen kerta..

0ltzi
29.01.2014, 05:51
kansa barrikaadeille, survareita ei löydy joka sämpylä baarista!

Viimeiset 50v niitä on sieltä saanu.

wikke
29.01.2014, 08:41
Viimeiset 50v niitä on sieltä saanu.

En sitä sillä, vaan kuullosti niin koomiselta kun yleensä porukka kiroaa kun "huoltsikalta" ei ole löytynyt jarrunestettä tahi muuta mitä autoillessa saattaisi akuutisti tarvita.

AVRO
29.01.2014, 16:39
Suolakaivoksen wc-paperitelineet survottu täyteen rullia niin ettei sieltä saa mitn ulos??
Ei oo taas paljoa siivoajalla välähtänyt... Neljän rullan koneeseen ängetty pahimmillaan kuus rullaa. No ne on siellä pohjalla lytyssä ja piukassa. Se kieli joka pitää "vararullat" erillään on tietysti kans ihan lytyssä eikä toimi ilman vääntelyä.

Muistin taas miksi töissä EI käydä scheissella jos ei ole äärimmäinen hätä.

No, pieniä murheitahan nämä. :)

lavanelikko
29.01.2014, 17:11
Suolakaivoksen wc-paperitelineet survottu täyteen rullia niin ettei sieltä saa mitn ulos??
Ei oo taas paljoa siivoajalla välähtänyt... Neljän rullan koneeseen ängetty pahimmillaan kuus rullaa. No ne on siellä pohjalla lytyssä ja piukassa. Se kieli joka pitää "vararullat" erillään on tietysti kans ihan lytyssä eikä toimi ilman vääntelyä.

Paitsi äärimmäisen hädän hetkellä varmastikin riepoo:rolleyes:

Bj Andy
29.01.2014, 17:29

Yksi juttu mikä noissa siivoojien touhuissa ihmetyttää on se että jos duuniin kuuluu tyhjentää roskis ja se pussirulla on jo valmiiksi siellä ämpärin pohjalla niin mikä v....tu siinä on ettei sitä pussia voi laittaa paikalleen vaan se jää siihen ämpärin reunalle...:eek:

Pikkujuttu tämäkin...

Nikuzai
29.01.2014, 20:41
Yksi juttu mikä noissa siivoojien touhuissa ihmetyttää on se, että jos duuniin kuuluu tyhjentää roskis ja se pussirulla on jo valmiiksi siellä ämpärin pohjalla niin mikä v....tu siinä on ettei sitä pussia voi laittaa paikalleen vaan se jää siihen ämpärin reunalle...:eek:

Pikkujuttu tämäkin...

Jossain olivat nipistäneet kuulemma palkasta kannattavuuden nimissä pari prossaa niin oli siivoojat ruvenneet laittamaan kaikki kuten pitää :eek:

Jossain toimistossa kaveri oli töissä juoksupoikana 90 luvun lopulla
niin oli katellut siivous komerossa tyhjillään seisonutta "ämpärikärryä" ja roskis pinkkaa nurkassa
Itellä ei mennyt montaa minuuttia keksiä mikä se oli mutta siivoojalle se ei ollut selvinnyt, et siihen kuuluu laittaa uudet pussitetut roskikset ja täydet vaihtaa tilalle ja pyörät oli kuulemma isot vintage lasten rattaat kokoa

Kaveri joutui pois kyseisestä paikasta aiheutettuaan eripuraa muiden työn tekijöiden kanssa
Muut kantoi laatikossa tavarat varastosta kun kaveri kyseli tytöiltä, et mitä varastosta tarttee ja toi vaan ne :D muut kantoi laatikossa paperit ja kaveri riisin paperia

Itte kun oli kukkakaupassa töissä niin kannoin bio-roskapussit sisälle. Jos se roska kuski ei sitä paikalleen laita vaan heittää sen reunan alle niin oletan ettei sitä tartte paikalleen laittaakkaan :p eikä se kertaakaan edes paikallaan pysynyt

ISE
29.01.2014, 20:59
:confused:joopa joo.

Nikuzai
29.01.2014, 23:36
Niimpä niin
joskus se vaan on vaikeaa

AVRO
06.02.2014, 20:48
Venailin prinsessaa jumppatunnilta jumppaklubin pihalla ja pällistelin ihmisten autoja. Kylläpä on hajuttoman ja mauttoman oloisia muoviämpäreitä kaikilla. Siihen vielä lisäksi niiden muoviämpäreiden käyntiluputukset... kaikenmoista sipittäjää ja tyhjää kolkottajaa. :(

Kyllä siinä tuli automiehelle melkein suru puseroon. Ainut tuollakin autolta kuulostava on yhden humun Iveco lavuri.

JiiPee
26.09.2014, 08:57
Kun aamuliikenteessä kolmen korttelin päässä koulusta opettaja näyttää komeasti esimerkkiä koululaisille, miten ajetaan fillarilla reteesti päin punaisia. Valot oli vaihtuneet jo risteävälle liikenteelle ja sinne väliin piti sotkea.

Tee siinä sitten opettajana liikennekasvatustyötä koulussa, kun ensin näytät koulumatkalla mallia oppilaille, miten liikennesäännöt ei kuitenkaan koske opettajia... :mad:

-MaTTi-
27.09.2014, 00:01
Menee jo melkein vitutuksen puolelle, on se vaan perseestä tää koko tän valtakunnan oikeuslaitos, mikään ei mee maalaisjärjen mukaan: http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1288743608548.html
:confused::mad:

Eli esim. ihan sama miten runnoo autonsa parkkiin tai siitä pois.

Bj Andy
27.09.2014, 04:47
Nii. Ei tuo poista korvausvelvollisuutta vaan ottaa kantaa siihen kenen tehtävä on tutkia rikoksia. Totta munassa jokainen normi jären juoksulla oleva ihminen hoitaa homman niinkuin kuuluukin.

Eipä varmaan monikaan soittele poliisille ja pyytele sakkoja jos tuli hieman ajettua ylinopeutta tai tuli käytettyä autoa yli 2minuuttia tyhjäkäynnillä.

Ja tosiaankin nuo kolhut ja pienemmät lämärit pitäisi pystyä hoitamaan ilman ainaisia sakkoja ne kun saattaa olla ne viimeiset mitkä vie kortin hyllylle ja pääsääntöisesti ny vahinkoja sattuu sillointällöin oli laji mikä hyvänsä.

zille2.5
29.09.2014, 09:40
Tuo itsekriminointisuoja olikin mielenkiintoinen keksintö...
http://korkeinoikeus.fi/fi/index/ennakkopaatokset/precedent/1411459201442.html

"Itsekriminointisuoja oikeuttaa rikoksesta epäillyn vaikenemaan ja olemaan vastaamatta kysymyksiin eikä hänellä ole velvollisuutta pysyä totuudessa esitutkinnassa tai oikeudenkäynnissä. Tämä oikeus voi ilmetä myös muussa asiassa kuin siinä, jossa hän on epäiltynä. Kaikilla on oikeus todistajana kuultaessa olla todistamatta itseään ja eräitä läheisiään vastaan. Todistajan vaitiolo-oikeutta koskevan oikeudenkäymiskaaren 17 luvun 24 §:n 1 momentin mukaan todistaja saa kieltäytyä kertomasta seikkaa tai vastaamasta kysymykseen, jos hän ei voisi sitä tehdä saattamatta syytteen vaaraan itseään tai häneen tietyssä suhteessa olevia läheisiään."

Alko jotenkin tuntuun siltä että "asioiden kertomattajättäminen" lähes tilanteessa kun tilanteessa on kansalaisoikeus.

Heguli
29.09.2014, 12:05
Tuo itsekriminointisuoja olikin mielenkiintoinen keksintö...
http://korkeinoikeus.fi/fi/index/ennakkopaatokset/precedent/1411459201442.html

"Itsekriminointisuoja oikeuttaa rikoksesta epäillyn vaikenemaan ja olemaan vastaamatta kysymyksiin eikä hänellä ole velvollisuutta pysyä totuudessa esitutkinnassa tai oikeudenkäynnissä. Tämä oikeus voi ilmetä myös muussa asiassa kuin siinä, jossa hän on epäiltynä. Kaikilla on oikeus todistajana kuultaessa olla todistamatta itseään ja eräitä läheisiään vastaan. Todistajan vaitiolo-oikeutta koskevan oikeudenkäymiskaaren 17 luvun 24 §:n 1 momentin mukaan todistaja saa kieltäytyä kertomasta seikkaa tai vastaamasta kysymykseen, jos hän ei voisi sitä tehdä saattamatta syytteen vaaraan itseään tai häneen tietyssä suhteessa olevia läheisiään."

Alko jotenkin tuntuun siltä että "asioiden kertomattajättäminen" lähes tilanteessa kun tilanteessa on kansalaisoikeus.

Aika mielenkiintoinen tulkinta tosiaan........

Rohmo
29.09.2014, 12:55
Menee jo melkein vitutuksen puolelle, on se vaan perseestä tää koko tän valtakunnan oikeuslaitos, mikään ei mee maalaisjärjen mukaan: http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1288743608548.html
:confused::mad:

Eli esim. ihan sama miten runnoo autonsa parkkiin tai siitä pois.

Eli jatkossa taidan mennä porttaalihojolla ahtaisiin parkkiruutuihin kyllä siihen vielä pari lommoa mahtuu
:-):-):-)

T Rohmo
ps.eihän kolo komeassa haittaa:-):-)

wikke
29.09.2014, 20:33
Vittu oikeasti. Mahdolistetaan laillistettu kosto, kunhan ei vain silminnäkiötä? Kö?

TOPPAHOUSU
29.09.2014, 22:50
9. Korkein oikeus katsoo, että kun syytetyllä on itsekriminointisuojan tarkoittama oikeus olla myötävaikuttamatta oman syyllisyytensä selvittämiseen, jo johdonmukaisuus edellyttää, ettei kenelläkään ole velvollisuutta ilmiantaa itseään tekemästään rikoksesta. Oikeutta olla ilmiantamatta itseään rikoksesta onkin pidettävä niin keskeisesti oikeusjärjestykseemme kuuluvana periaatteena, että sen on katsottava itsekriminointisuojan osana sisältyvän myös perustuslain 21 §:ssä taatun oikeusturvan piiriin.

vmt
29.09.2014, 22:59
Vittu oikeasti. Mahdolistetaan laillistettu kosto, kunhan ei vain silminnäkiötä? Kö?

Eihän tuo teon rangaistavuutta poista eikä korvausvelvollisuutta. Jos aiemmin joku on vaikka koston tehnyt puhkomalla toisen autosta renkaat, niin lopputuloshan on ihan sama ilman silminnäkijöitä. Jos taas jää kiinni, niin ei ole tullut erillistä rangaistusta siitä, että ei itse ole ilmoittautunut teon tehtyään.

Bj Andy
30.09.2014, 09:34
Mikä tuossa on niin vaikeaa sulattaa? Sekö ettei poliisille tarvi itse kertoa esim.puhallus ratsiassa että tuli äsken ajettua hieman ylinopeutta tai että tässä on tuumaa liian isot renkaat?Nii ja kävin nakkaamassa autossa olleet roskat kaupan roskikseen ja venäjältä tullessa oli kannussa pari litraa ylimääräistä bensaa ja pari askia norttia taskussa.

Tuo asia kun on hieman laajempi kuin joku perkeleen parkkipaikkahölmöily ja jos jokaisella olisi itsensä ilmianto velvollisuus niin kaikesta kertomatta jättämisestä voisi myös rankaista ja kaikkihan toivoo vielä lisää sakkoja ja valvontaa joka paikkaan vai hä?

Eli ainakin olet teoriassa syytön kunnes toisin todistetaan etkä syyllinen... vaikka kieltämättä välillä nuo rajat hieman hämärtyykin.

Esim. Se suunniteltu autojen gps verotus menee siinä kohtaa harmaalle alueelle jos sitä ruvetaan käyttämään valvontaan. Eli mitataan nopeuksia tai kyttäillään muuten missä liikut ja poliisilla on pääsy tietoihin.

Rölli
30.09.2014, 09:40
Kai tossa eniten kivestää se että laki ottaa enemmänkin kantaa puhumiseen ja siinä vaikenemiseen eikä paikalta poistumiseen...
Eli kärjistäen tästä lähtien ei tarvitse edes pysähtyä jos ottaa hiukan kylkikosketusta kaistanvaihdossa?

Rngd
30.09.2014, 09:47
Kulutus-/päästökusetus.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/autoille+luvatut+kulutusluvut+yha+pahemmin+pieless a/201409700851

Itse joutuu maksamaan turhan korkeaa päästöveroa, kun tällaisessa -04 vuotisessa ei ole vielä kikkailtu noiden lukemien kanssa. Pääsen helposti alle ilmoitetun keskikultuksen 15 L/100km.

-MaTTi-
30.09.2014, 10:17
Mikä tuossa on niin vaikeaa sulattaa?
Se kun saa luvan kanssa paeta paikalta tekemättä mitään ilmoitusta edes vakuutusyhtiölle. Ja etenkin tämä: "Itsekriminointisuoja oikeuttaa rikoksesta epäillyn vaikenemaan ja olemaan vastaamatta kysymyksiin eikä hänellä ole velvollisuutta pysyä totuudessa esitutkinnassa tai oikeudenkäynnissä." :eek: Eli oikeudessa saat luvan kanssa valehdella ja puhua paskaa tai olla kokonaan vaiti. Vi..u mitä paskaa!:mad:
Tämä epärehellisyyden paapominen oikeudessa laittaa vihaks.

vmt
30.09.2014, 11:00
... Ja etenkin tämä: "Itsekriminointisuoja oikeuttaa rikoksesta epäillyn vaikenemaan ja olemaan vastaamatta kysymyksiin eikä hänellä ole velvollisuutta pysyä totuudessa esitutkinnassa tai oikeudenkäynnissä." :eek: Eli oikeudessa saat luvan kanssa valehdella ja puhua paskaa tai olla kokonaan vaiti. Vi..u mitä paskaa!:mad:
Tämä epärehellisyyden paapominen oikeudessa laittaa vihaks.

Itseäkin ottaa päähän epärehellisyyden paapominen, mutta tuo, että itseään ei tartte narauttaa tai itseään vastaan todistaa, on kyllä ihan eri asia. Se perustuu täysin siihen, että syyttäjällä ja esitutkintaviranomaisella on velvollisuus todistaa se syyllisyys. Muutenhan voitaisiin poistaa koko syyttömyysolettama. Voisi mennä vaikka seuraavasti: Otetaan kadulta satunnainen kulkija epäiltynä pahanteosta ja kysytään, mitä pahaa oot tehnyt? Jos vastaus on, että en mitään, niin voidaankin samantien syyttää siitä, että ei puhunut totta epäillyn asemassa. Syyksihän riittää se, että varmasti jokainen on jotain lainvastaista joskus tehnyt.

-MaTTi-
30.09.2014, 11:26
Edelleen eri asia kieltää totuus kysyttäessä esim. johonkin rikokseen syyllisyydestä kuin kriminointisuojan perusteella LUVAN kanssa valehdella viranomaisille. Kyllä velvollisuus pysyä totuudessa pitäisi olla lakiin hakattu, nyt on just päinvastoin.

Eikö sitä ainakin jenkkisarjojen oikeudenkäynneissä vannoteta Raamatun päällä kättä pitäen että asianomainen pysyy totuudessa ja vain ja ainoastaan totuudessa. Täällä sanotaan että saat valehdella niin paljon kun sielu sietää! :eek:

vmt
30.09.2014, 11:50
Kyllä se niissä ohjelmissakin koskee vaan todistajia se vannominen ja niinhän Suomessakin pitää todistajan pysyä totuudessa rangaistuksen uhalla.

Bj Andy
30.09.2014, 13:07
Jep. Todistaja joutuu puhumaan totta rangaistuksen uhalla. Kerran olen ko.hommaan joutunu ja ihan vittumainen pesti.

Kannattaa ajatella tuota hommaa ihan oman perseen kautta niin alkaa homma valkenemaan. Eli jos syytetään että ajoit ylinopeutta eikä ole faktaa eli tutkalappuja tms.niin aika vahvoilla olet. Eikä tarvi olla kuin semmonen tilanne että joku randomi kyylä väittää sinun ajaneen ainakin sataaviittäkymppiä 80 rajoituksella ja tiiät ite varmasti että ajoit vaikka n.satasta niin mikä pakko ja ennenkaikkea miksi pitäisi myöntää mitään. Ja mitä edes myönnät kun mittarivirheet on mitä on.

TOPPAHOUSU
30.09.2014, 17:57
Jep. Todistaja joutuu puhumaan totta rangaistuksen uhalla. Kerran olen ko.hommaan joutunu ja ihan vittumainen pesti.

Kannattaa ajatella tuota hommaa ihan oman perseen kautta niin alkaa homma valkenemaan. Eli jos syytetään että ajoit ylinopeutta eikä ole faktaa eli tutkalappuja tms.niin aika vahvoilla olet. Eikä tarvi olla kuin semmonen tilanne että joku randomi kyylä väittää sinun ajaneen ainakin sataaviittäkymppiä 80 rajoituksella ja tiiät ite varmasti että ajoit vaikka n.satasta niin mikä pakko ja ennenkaikkea miksi pitäisi myöntää mitään. Ja mitä edes myönnät kun mittarivirheet on mitä on.
Ei ainakaan muutama vuosi sitten tämä toiminut...
Vaimo ajoi siviilipoliisiautosta ohi ja sai sakot vaikkei poliisilla ollut mitään todisteita näyttää ja poliisi oli yksin.... Poliisi vielä väitti oikeudessa pysähtyneensä mittaamaan nopeuden vaikka ajoi kokoajan takapuskurissa kiinni ennen, kuin pysäytti... oikeudessa todettiin, että virkamiehen sana painaa enemmän, kuin tavallisen ihmisen ja vaimo sai kunnon sakot...
Tämän "Oikeuden" päätöksen ja Poliisin valehtelun takia meni meidän perheen usko siihen, että oikeus voittaa...

BJ-40/76
01.10.2014, 23:16
Edelleen eri asia kieltää totuus kysyttäessä esim. johonkin rikokseen syyllisyydestä kuin kriminointisuojan perusteella LUVAN kanssa valehdella viranomaisille. Kyllä velvollisuus pysyä totuudessa pitäisi olla lakiin hakattu, nyt on just päinvastoin.

Eikö sitä ainakin jenkkisarjojen oikeudenkäynneissä vannoteta Raamatun päällä kättä pitäen että asianomainen pysyy totuudessa ja vain ja ainoastaan totuudessa. Täällä sanotaan että saat valehdella niin paljon kun sielu sietää! :eek:

Tuossa on se pieni ero; siis jos sinua syytetään jostain, niin saat "valehdella mitä kerkiät/jaksat/kehtaat", mutta jos sinua kuullaan todistajana, niin silloin pitää pysyä totuudessa.
Ja syytetty ei vanno valaa oikeudessa.

Siis jos jotain sattuu, niin on jopa etu, että sinua kuullaan syytettynä, silloin voi "värittää"...

Ja ainahan sivistyneessä maassa saa puolustautua, kärjistettynä: siis jos joku meinaa ampua sinut, niin saat ottaa uhkaajalta aseen pois, ja se ei ole ryöstö.
Silloin, kun k.o asemies on metsästämässä, ja hyökkäät kimppuun ja otat aseen pois, se on ryöstö.

Tuosta itsensäpuolustamisesta ja siinä muunnellun totuuden kertomisesta:
Jokainen näkee tapauksen omaksi edukseen, ja jotkut kuitenkin valehtelisi tieten tahtoen, koska saisivat siitä etua, niin silloin yhdenvertaisuus vaarantuisi...

-MaTTi-
24.10.2014, 19:52
Voi näemmä tuota itsekriminointisuojaa käyttää näinkin: http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014102418776269_uu.shtml On tämä kyllä varsinainen rikollisen hyyssäysvaltio. :rolleyes: En tajuu tätäkään.

Rölli
24.10.2014, 22:01
Voi näemmä tuota itsekriminointisuojaa käyttää näinkin: http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014102418776269_uu.shtml On tämä kyllä varsinainen rikollisen hyyssäysvaltio. :rolleyes: En tajuu tätäkään.

Odota vaan kun tuo ilmiö pääsee kunnolla vauhtiin.

Sitä tuossa mietittiin että noita tilanteita on aika paljon missä voi venkoilla tuolla tekosyyllä.

H_Nietu
24.10.2014, 23:11

https://www.youtube.com/watch?v=QjYTLhOsC3s&list=UUPnDBBpGpDnSPVDLAItyV9Q

Alkaa kohdasta noin 2:20
Ottaa myös kantaa ajokorttiuudistukseen......Eli kortit vanhenee korottamattakin 2033 vaikka siinä lukis jotain vielä vanhempaakin.
Valitetattavasti mä kuulun tähän joukkoon. :( En tajuu tätäkään.
Oliskohan lakien esittelijöissä havaittavissa amattitaidottomuutta tai jms.
"Joukossa" tyhmyys tiivistyy.... enkä tarkoita erisnimeä.
Taitaa olla ne esittelijät meidän 201 puusilmää :D ....kuitenkin....
Nämä virheet ovat sieltä pienimmästä päästä. :(

sos
25.10.2014, 09:11
mites se nyt menee jos peltipoliisi ottaa kuvan, ni tarviiko mennä laitokselle nöyttämään naamansa å, jos vetoaiskikin tuohon pykälää, ettei voi koska sillo todistaisi itse olevansa syyllinen?

FinnDRZ
25.10.2014, 09:23
verikokeen hinnaksi 80€ ja poliisin järjestämä kuljetus 50€, no problemo.

poliisi: puhallas tähän
autoilija: ei mun tarvi.. jne..
p: ok, lähetään kokeeseen, jätä auto siihen.
a: no voin mä sittenkin puhaltaa

ei ongelmaa, ja kaiken vit*n viherahot voi keksiä uuden keinon ahdistuksensa kasvattamiseen.

mäksä
10.11.2014, 00:27
miksi palstalaisten aktiivi käyttäjien tarvitsee salata palstalla "läsnäolonsa" ?????????????????????????????? :confused:

Gary Grand
10.11.2014, 13:20
Paukahti näköjään kymenen vuotta palstalla täyteen..:confused: Ja 1700 viestiä.
On tainnu pikkasen aikaa tulla poltettua täällä roikkuessa.:(
Vai onkohan tuo hukkaan menny..

Kaitsu67
10.11.2014, 22:26
miksi palstalaisten aktiivi käyttäjien tarvitsee salata palstalla "läsnäolonsa" ?????????????????????????????? :confused:

:confused: mikäs tää on ja miten tällainen ees tehdään? Ja onks sillä nyt niin väliä näkeekö läsnäolon vai ei?

Voisko olla et jos epäilee vaikka et työnantajalle jää nalkkiin palstalla oleilusta työaikana jos nimimerkki on tiedossa? :rolleyes:

Jappi
10.11.2014, 23:47

Mulla ainakin oli joskus kun tuli palautetta etten vastaa yksityisviestiin vaikka palstalla olinkin, johtui siitä että lueskelin palstaa puhelimella parin viikon työputkien aikana pois sivistyksen ja tietokoneen ääreltä. Ja näppispuhelimen kanssa se viestiin vastaaminen tuntui turhan haastavalta...

Sit joillakin tosiaan saattaa pomokin olla samalla palstalla lukemassa :D

E: Mutta aiheeseen palatakseni, miksi v***ssa vakuutusyhtiön netin itsepalvelusivustolla on aukioloajat? Säästääkö ne sähköä vai mitä???

Hautalintu
11.11.2014, 00:34
Ihmetystä aiheutti tänään mielestäni idioottimainen jarrusatuloiden rakenne... tai lähinnä niiden sivuttaisliun toteutus.... noh.. koitan ymmärtää, onhan kyseessä saksanmaalla rakennettu ameriikan auto...

aslakki
06.01.2015, 13:43
EU:n sisältä tulevasta paketista tuli tulliselvityspyyntö, eipä onnistunu nettitullaus, WTF :D

Hippanoppa
02.02.2015, 16:44
Ihmetyttää kuinka aurakuski jättää pihoihin menevien ajoväylien eteen helkutinmoiset vallit.
Joo, ei varmaan kuulu sen hommiin niitä avata, mutta mietin, et jos joidenkin talojen asukkaat tarvitsisivat vaikkapa ambulanssia tai palokuntaa/poliisia, niin oisi siinä niilläkin tekeminen päästä paikalle... :rolleyes:

Kaitsu67
02.02.2015, 16:57
Omatekeleperäkärryt ihmetyttää...ja eikös niissä pitäisi olla lokasuojat myös?

Honda- tai Nissanmies (en nähnyt kopin takaa kunnolla vetoautoa) kiskoi urhoollisena kaheksaakymppiä tollasta aika isoa koppia jonka alla oli varmaan ministä pyörät.

Toinen renkaista oli jo lupaavasti kallellaan akseliin nähden. Tosiaan ei lokasuojia. Puhumattakaan että valot ja vilkut olis toimineet.
Vetoauton valoja ei kopin takaa näkynyt. Kopin etupää oli reilusti korkeammalla kuin takapää, eli aisapainoa tuskin mitään, sen verran heijali kaistalla, että piti kunnon etäisyys pitää. Kilpi siinä oli kuitenkin takana. Kontti tais olla aika täynnä.

Ja se mikä ihmetyksen jälkeen vituttaa, on että kun tollanen paska sitten repsahtaa tai vetää linkkuun 80 kympin alueella, niin ruumita tulee.

t0ny
02.02.2015, 17:09
Ihmiset joilla on tarve päteä koko ajan... hohhoh. :confused:

Mutis
02.02.2015, 22:44
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015020219135867_uu.shtml

Lähinnä nuo kommentit ihmetyttää aika vahvasti. Poliisit on kuitenkin ihmisiä ja joidenkin mielestä koko tapausta ei olisi sattunut, jos poliisit olisi tehnyt asialle jotain. Mitäköhän olisi pitänyt tehdä? Koko porin asunnot ja autot tutkia järjestelmällisesti mukaan lukien lähikunnat?
Vastaavan tapauksen sattuessa saisi äärimmäisen pätevät kommentoijat ratkaista jutun alle puolessa tunnissa kaiken harmin välttämiseksi rikoksen uhreilta.

Jokatapauksessa todella ikävä tapaus.

Nikuzai
03.02.2015, 08:59

Lähinnä nuo kommentit ihmetyttää aika vahvasti. Poliisit on kuitenkin ihmisiä ja joidenkin mielestä koko tapausta ei olisi sattunut, jos poliisit olisi tehnyt asialle jotain. Mitäköhän olisi pitänyt tehdä? Koko porin asunnot ja autot tutkia järjestelmällisesti mukaan lukien lähikunnat?
Vastaavan tapauksen sattuessa saisi äärimmäisen pätevät kommentoijat ratkaista jutun alle puolessa tunnissa kaiken harmin välttämiseksi rikoksen uhreilta.

No joo mut harvemmin lenkkeilijä karkaa tai karkaajat lenkkeilee, ja luulis et ilmoittaa jos jonnekkin on mennyt, mut eikös sitä talo paloakaan ole kukaan huomannut :confused:

Onhan niitä tapauksia, et mökkiläinen soittaa poliisit kun on tuoreet murtojäljet ja moottorikelkan jälki lähtee pihasta, niin poliiisi toteaa ettei partio ehdi nyt niille tunnin vanhoille jäljille vaan tulee huomenna lumisateen jälkeen :eek:

Ranee
03.02.2015, 17:03

Tässä tapauksessa ei olisi millään keretty olemaan niin ripeitä ettei kauheuksia olisi ehtinyt tapahtua, kotoa poistumisen ja surman välillä pari tuntia ja useampi kymmenen kilometriä.
Epäiltykin oli otettu kiinni jo lauantaina ettei sekään nyt niin hidasta ollut.
Tapaus kokonaisuudessaan joutaisi kyllä vitutuksen piikkiin.

rane58
03.02.2015, 21:47
Ööö tota mistäs sen tietää ketä sitä palstaa killittää ellei ole kirjautunu?
-Taitaa olla mahdollista ruksata ittensä "näkymättömäksi", -Käytä näkymätön moodia-. :o

Vormula77
04.02.2015, 15:44
Ihmetyttää kuinka aurakuski jättää pihoihin menevien ajoväylien eteen helkutinmoiset vallit.
Joo, ei varmaan kuulu sen hommiin niitä avata, mutta mietin, et jos joidenkin talojen asukkaat tarvitsisivat vaikkapa ambulanssia tai palokuntaa/poliisia, niin oisi siinä niilläkin tekeminen päästä paikalle... :rolleyes:

Mua ihmetyttää miks se et miks pitää aurata "tyhjän päälle" eli pyyhkästä lumet ojanpenkalta niin et näyttää et tie olis metrin leveempi mitä todellisuudessa on. Joudun duunissa peruutteleman kuorma-autoa viemärikaivoille ja nää tyhjänpäälle auratut kohdat hiukan yllättää aina.

rane58
04.02.2015, 22:57
Mua ihmetyttää miks se et miks pitää aurata "tyhjän päälle" eli pyyhkästä lumet ojanpenkalta niin et näyttää et tie olis metrin leveempi mitä todellisuudessa on. Joudun duunissa peruutteleman kuorma-autoa viemärikaivoille ja nää tyhjänpäälle auratut kohdat hiukan yllättää aina.

-Sain aikoinaan ajettua Jeepin mahastaan kiinni kun oikean puolen renkaiden alla oli auratun lumen peittämä syvä oja... :o

Gary Grand
05.02.2015, 08:26
Ihan vaan parin talven aurauskokemuksella kehtaan sanoa, ettei noiden teiden kesäiset linjaukset pysy ulkomuistissa koko talvea.:D:rolleyes:
Jos ne "kepitettäisiin" kunnolla tienhoitokunnan toimesta syksyisin, niin saattais hiukan paremmin onnistua.

Kyllä noita tyhjän päälle putoamisia tuli auraajallekin, kun ei tien paikkaa löytyny kinosten seasta kuin arvaamalla. Jos edes mutkiin saisi aurausviitat, niin homma helpottuisi huomattavasti.. Suorilla ei ihan niin herkästi linjalta eksykään..:D

Ja vielä.. Lisää:
Nostaa muuten tuo routa tehokkaasti tietä siltä auratulta osalta.
Saattaa olla aurattu ihan asiallisesti ojan reunan kanssa tasalle, mutta se tien reunimmainen osa ei nousekaan samaan tasoon. Keväällä kun penkka sulaa, niin alkaa näkyä selvästi että tien reuna on parikymmentä senttiä alempana.
Viimeks olen aurannut -92, mutta eipähän tuo homma miksikään ole muuttunut.. Kaikki kunnia noiden teiden aukipitäjille multa menee edelleen. Jos pitävät ne vaan auki.. Kiitosta siitä ei juuri saa, mutta haukkuja kyllä.

Vormula77
05.02.2015, 09:30
Ihan vaan parin talven aurauskokemuksella kehtaan sanoa, ettei noiden teiden kesäiset linjaukset pysy ulkomuistissa koko talvea.:D:rolleyes:
Jos ne "kepitettäisiin" kunnolla tienhoitokunnan toimesta syksyisin, niin saattais hiukan paremmin onnistua.

Kyllä noita tyhjän päälle putoamisia tuli auraajallekin, kun ei tien paikkaa löytyny kinosten seasta kuin arvaamalla. Jos edes mutkiin saisi aurausviitat, niin homma helpottuisi huomattavasti.. Suorilla ei ihan niin herkästi linjalta eksykään..:D

Ja vielä.. Lisää:
Nostaa muuten tuo routa tehokkaasti tietä siltä auratulta osalta.
Saattaa olla aurattu ihan asiallisesti ojan reunan kanssa tasalle, mutta se tien reunimmainen osa ei nousekaan samaan tasoon. Keväällä kun penkka sulaa, niin alkaa näkyä selvästi että tien reuna on parikymmentä senttiä alempana.
Viimeks olen aurannut -92, mutta eipähän tuo homma miksikään ole muuttunut.. Kaikki kunnia noiden teiden aukipitäjille multa menee edelleen. Jos pitävät ne vaan auki.. Kiitosta siitä ei juuri saa, mutta haukkuja kyllä.

Ymmärrän että aurakuski ei voi tietää tien reunoja kun kepit on heitetty metsään jo marraskuussa, lähinnä tuo paikat joissa minulla on ollut ongelmia ovat ok-talojen ympäristössä ja asukkaat ovat ihan omakätisesti lumikolalla tuupanneet penkat ojaan.

0ltzi
05.02.2015, 14:48
Miten vitussa 13,5 miljoonan lottopotti nousee vain 0,2 miljoonaa? :D kunnon kusetusta toi suomen lotto.

Kaitsu67
05.02.2015, 14:59
Miten vitussa 13,5 miljoonan lottopotti nousee vain 0,2 miljoonaa? :D kunnon kusetusta toi suomen lotto.

Kai se maikkari rokottaa ihan kybällä niistä lähetyksistä... ;) hinnat nousee potin mukaan :D :D :D

Heguli
05.02.2015, 15:47

Aikaisemmilla kierroksilla pottiin oli laitettu lunastamattomia voittoja, nyt on vaan normikorotus.

artsi777
05.02.2015, 20:34
Aikaisemmilla kierroksilla pottiin oli laitettu lunastamattomia voittoja, nyt on vaan normikorotus.

Just näin, jostain kuuntelin että viimeisen kuluvan vuoden aikana on jätetty lunastamatta voittoja 9 miljoonaa ja ne on nyt pikkuhiljaa solutettu noihin potteihin..

-Jarkko-
05.02.2015, 20:39
Omatekeleperäkärryt ihmetyttää...ja eikös niissä pitäisi olla lokasuojat myös?

Honda- tai Nissanmies (en nähnyt kopin takaa kunnolla vetoautoa) kiskoi urhoollisena kaheksaakymppiä tollasta aika isoa koppia jonka alla oli varmaan ministä pyörät.

Toinen renkaista oli jo lupaavasti kallellaan akseliin nähden. Tosiaan ei lokasuojia. Puhumattakaan että valot ja vilkut olis toimineet.
Vetoauton valoja ei kopin takaa näkynyt. Kopin etupää oli reilusti korkeammalla kuin takapää, eli aisapainoa tuskin mitään, sen verran heijali kaistalla, että piti kunnon etäisyys pitää. Kilpi siinä oli kuitenkin takana. Kontti tais olla aika täynnä.

Ja se mikä ihmetyksen jälkeen vituttaa, on että kun tollanen paska sitten repsahtaa tai vetää linkkuun 80 kympin alueella, niin ruumita tulee.

No kato kun mitkään säännöt ei auta idioottimaisuuteen;)
Että semmosta vaan on tullut huomattua tuolla tienpäällä:rolleyes:

0ltzi
09.02.2015, 09:08
KOFF 61% hinnan korotus! Mitä vittua? Ennen egen nyt ege61. Ja 24-laatikko äske k-kaupas 32.64€

sos
09.02.2015, 15:29
http://www.iltalehti.fi/asuminen/2015020919168479_an.shtml
en löytäny sitä keskustelua kuvaamisesta, ni laitetaan tänne