View Full Version : mikä ihmetyttää,, eli lähes vituttaa
Muutaman päivän etsinyut vikaa Hiluxista kun mankkari normisti sammuu heti kun avaimen kääntää off asentoon mutta muuttui viiveellä (n.2-3sek ) sammuvaksi.
Meinas jo hermoa kiristää kun ei "vuotoa" löytynyt mutta tänään töihin lähtiessä välähti ottaa invertteri irti tupakinsytkäristä ja kappas vika poistui. Eli invertteri syötti hetken sitä väärään suuntaan herätevirtaa grammarille :D :D
Joku audiopoju/typy voisi kertoa, miksei Lällissä pysy soittimet vireessä.
Mie en ite ymmärrä autosoittimista mitään, yks offikaveri on ne asentanut ja useampaan kertaan säätänyt. Vaan sunnuntaisin kun lähtisin Lällillä kauppaan, ei basso ole enää napakka vaan pörähtelee vain. Ja jos sen säätelee uudestaan, viikon päästä se taas vaan pörisee. :confused:
mehtämörö
19.04.2017, 13:46
Mulla oli aikasemmin hima pihalla todella isot ruudut. Ford f250 mahtu heittämällä ruutuun ja ovet sai viel auki. Nyt taloyhtiön nerot keksi että tarvitaan lisää ruutuja niin ruutuja kavennettiin ruutuja että saatiin niitä enemmän samaan tilaan. Nyt ruutuun ei meinaa mahtua E-mersulla. 7 sarjan bemarille piti kinuta se ainut isompi ruutu että saa ovet auki.
Ihan aina ei voi käsittää kanssa autoilijoiden aivotuksia.
Meinasi OHITTAVA auto tulla kääntymään ryhtyessä kylkeen vaikka ajoissa vilkun päälle.
Ite laitoin vilkun valmetissa vasemmalle hyvissä ajoin ja peilistä näkee, et kärryssä vilkkuu vasemmalle
Niin eikö joku urpoturpo lähde ohi, huomasin sen peilistä ja risteyksen kohdalla kuormaaja eteen :D :D :D
Nopeen väistöliikkeen teki jalkakäytävälle varmasti katsomatta ja tais paniikki jarrutustakin harjoitella :D
Itse katsoin ettei jalkakäytävällä ole ketään jos tää vasemmalle vilkuttavan ohittava tekisi komeemmankin väistöliikkee ja maastoutuisi ojan
Harmittaa kun ei ollu kauha matkassa ois saanu tehokkaammin opetettua mulkkupäätä :(
Tosin sit ei uskalla jossei ole tietoa vilkkuuko takana vai ei, mutta tosiaan paskakärrystä näkee valosuojan sisälle, et siellä vilkkuu tai ei
mehtämörö
19.04.2017, 20:27
Ite laitoin vilkun valmetissa vasemmalle hyvissä ajoin ja peilistä näkee, et kärryssä vilkkuu vasemmalle
Niin eikö joku urpoturpo lähde ohi, huomasin sen peilistä ja risteyksen kohdalla kuormaaja eteen :D :D :D
Nopeen väistöliikkeen teki jalkakäytävälle varmasti katsomatta ja tais paniikki jarrutustakin harjoitella :D
Itse katsoin ettei jalkakäytävällä ole ketään jos tää vasemmalle vilkuttavan ohittava tekisi komeemmankin väistöliikkee ja maastoutuisi ojan
Harmittaa kun ei ollu kauha matkassa ois saanu tehokkaammin opetettua mulkkupäätä :(
Tosin sit ei uskalla jossei ole tietoa vilkkuuko takana vai ei, mutta tosiaan paskakärrystä näkee valosuojan sisälle, et siellä vilkkuu tai ei
Uudemmissa jontikoissa on onneks mittaristossa merkkivalo vaunun vilkuille. Tosin aika harva niitä tuntuu tajuavan...
Uudemmissa jontikoissa on onneks mittaristossa merkkivalo vaunun vilkuille. Tosin aika harva niitä tuntuu tajuavan...
Uudemmissa jontikoissa?
En muista ajaneeni kuin Valtralla jossa ei olisi ollut merkkiä kärryn vilkuille.
Belaruksessa on, Casessa on, Massikassa on...
Uudemmissa jontikoissa?
En muista ajaneeni kuin Valtralla jossa ei olisi ollut merkkiä kärryn vilkuille.
Belaruksessa on, Casessa on, Massikassa on...
Ainakin vm.2002 Valtrassa jo näkyy kärryn vilkun merkkivalo olevan,mutta 1993vm. valmetissa taas ei näköjään moista ole.
Tankin otin irti ja niin ei tarvinu paljoa tutkia missä reikä... Joku älykääpiö porannut pari töruuvia lattian läpi. 4 reikää ja kahessa poikki oleva ruuvipaikalla.
Lukeutuuko minkälaisiin patentteihin jos moottorin tiivistemassalla ja peltikateruuvilla paikkis? 2reikää aina vierekkäin niin kahella korjaantuu..
Topi1982
15.07.2017, 20:23
Mainokset televisiossa: Mac Donaltsin sössöttävä ei selvää saava nuori näyttelijä ja S-ryhmän hurri tekeleet
Joka vitun joka toisessa tv ohjelmassa pittää olla joku värillinen selevittämässä miten ihan oikeesti ollaan suomalaisia ja kunnioitettaan suomalaisia arvoja?
Lerma jotkut Commat ei sovi Mäyriksen teliin.
Ei nouse 120kg suorille käsille, siis ylös, jos joku ei älynny.
wuntzikka
22.07.2017, 19:21
Kävin paikallisessa kysymässä suuttimia kelkkaan, ettei tarvis taas tilata eri paikasta niitä. Niin vastaus oli, että "ei ole ku ei kannata varaosia pitää varastossa... Että tilaamalla saadaan."
No, ei minunkaan tarvitse kotoonta niitä mihkää lähtee mettästää, yhtälailla ne minäki saan tilattua kotia.
Tavaran tilaus toisesta liikkeestä. Ensimminen kuljetus tapahtuu Postnordilla, sen jälkeen kuljetusliike hoitaa terminaalista eteenpäin ja kotitoimituksena.
Soitti ja kyseli olenko kotona, tavaraa olis tulossa :D Vastasin, että en ole eikä ole muitakaan. Sovittiin, että vie paketin terminaaliin ja sieltä ovat yhteydessä uudesta jakoajasta. Soitin tiistaina (eli seuraavana päivänä), että perjantaina otan ne, niin sovittiin, että otan ne ohiajavasta jakoautosta ja laittavat paketeille "eston" päälle, etteivät siis lähde takaisin lähettäjälle.
Niin eikös perkule keskiviikon ja torstain työnnä sähköemailia, että palautuksenne on vastaanotettu, että mitähän aktuaalista vittua :eek:
No, soitto postnordille. "Joo tänne on kuljetusliike kirjannu, että asiakas kieltäytynyt vastaanottamasta.." joo ei, vaan sovittiin perjantaina autosta nouto.
No, paketit meni takaisin ja nyt uusi tilaus vetämässä :)
Vormula77
04.08.2017, 07:10
Mielensäpahottajat. Mökkinaapuri alko huutelemaan laiturilta ja valitti että lapset on huutaneet 4 päivää yhteen menoon. No totuus on että huutoa on varmasti kuulunut, noin tunti päivässä kun lapset on uineet. Sanoin käävälle vaan että valitettavasti lapset pitää hiukan ääntä kun niillä on kivaa. Paljon enemmän ääntä lähtisi jos korvataan lapset juopottelevilla aikuisilla. Ja se huuto kestäisi 24/7.
Mielensäpahottajat. Mökkinaapuri alko huutelemaan laiturilta ja valitti että lapset on huutaneet 4 päivää yhteen menoon. No totuus on että huutoa on varmasti kuulunut, noin tunti päivässä kun lapset on uineet. Sanoin käävälle vaan että valitettavasti lapset pitää hiukan ääntä kun niillä on kivaa. Paljon enemmän ääntä lähtisi jos korvataan lapset juopottelevilla aikuisilla. Ja se huuto kestäisi 24/7.
Lisää mökää pyttyyn! Kumma jos ei lapset saa pitää hauskaa
Vormula77
04.08.2017, 10:45
Niin me tehtiin ja aamulla totesin että skyytsä oli pakannut kamansa ja lähtenyt kotiin. Me 1-naapuri 0.
Karvapöpö
04.08.2017, 11:22
Niin me tehtiin ja aamulla totesin että skyytsä oli pakannut kamansa ja lähtenyt kotiin. Me 1-naapuri 0.
Ahahaha. :D Oikein. :D
tekniikkamies
04.08.2017, 12:03
Itse kuulun siihen sukupolveen, jolla ei lapsena olisi ollut asiaa mökkeilemään millään kovin suurella huutamisella. Nyt olen huomannut, että asia ei välttämättä ole ihan samoin.
Nykyisessä maailmanmenossa on joku muuttunut koska itse olen ollut todistamassa huutamisasiaa koululaisia kuskaavassa autossa (joskin sielä saattoi huutaa myös känniläiset :D). En nähnyt siinä mitään hauskaa ja oli vaikea keskittyä ajamiseen ja asiaan oli puututtava.
Viime yöllä ei nukkunut kovin hyvin osaltaan siksi koska lähistöllä tuntuu olevan joku nuorison yöllinen motocross rata tai siltä ainakin kuulostaa vaikka mitään rataa ei pitäisi olla...
On nyt aikuisen sukupolven mietittävä asia kumpi tärkeämpää maksimaalinen itsensä toteutus vai se, että annetaan muille ihmisille tilaa, ettei tunkeuduta esimerkiksi melulla toisten elämään liiallisella tavalla. Se on tärkeää jos ihmisiä on tiheässä.
Itseä vanhemmalla sukupolvella taas oli asiat niin, ettei ollut selvää saako lapset edes puhua. Varmaan jossain menee kultainen keskitie.
Itse kuulun siihen sukupolveen, jolla ei lapsena olisi ollut asiaa mökkeilemään millään kovin suurella huutamisella. Nyt olen huomannut, että asia ei välttämättä ole ihan samoin.
Nykyisessä maailmanmenossa on joku muuttunut koska itse olen ollut todistamassa huutamisasiaa koululaisia kuskaavassa autossa (joskin sielä saattoi huutaa myös känniläiset :D). En nähnyt siinä mitään hauskaa ja oli vaikea keskittyä ajamiseen ja asiaan oli puututtava.
Viime yöllä ei nukkunut kovin hyvin osaltaan siksi koska lähistöllä tuntuu olevan joku nuorison yöllinen motocross rata tai siltä ainakin kuulostaa vaikka mitään rataa ei pitäisi olla...
On nyt aikuisen sukupolven mietittävä asia kumpi tärkeämpää maksimaalinen itsensä toteutus vai se, että annetaan muille ihmisille tilaa, ettei tunkeuduta esimerkiksi melulla toisten elämään liiallisella tavalla. Se on tärkeää jos ihmisiä on tiheässä.
Itseä vanhemmalla sukupolvella taas oli asiat niin, ettei ollut selvää saako lapset edes puhua. Varmaan jossain menee kultainen keskitie.
Yöt on toki syytä rauhoittaa, jotta kaikki halukkaat voivat nukkua. Päivään ja ulkoilmaan pitäisi mahtua normaalin elämisen äänet., niin työt kuin leikitkin. Kyllä vaan lasten leikeistä on aina ääntä lähtenyt, ja aina siitä on valitettukin. Samat teemat on vanhoissa suomi-vilmeissä ja kirjoissakin.
Kakarana muistan, kun siirtolapuutarhassa naapurin mummo kyttäsi meitä ja syytti serkkupoikaa portinsa rikkomisesta. Oli siitä samasta casesta syyttänyt tätini mukaan myös enoani saman ikäisenä, noin neljännesvuosisata aiemmin.
tekniikkamies
04.08.2017, 12:30
Yöt on toki syytä rauhoittaa, jotta kaikki halukkaat voivat nukkua. Päivään ja ulkoilmaan pitäisi mahtua normaalin elämisen äänet., niin työt kuin leikitkin. Kyllä vaan lasten leikeistä on aina ääntä lähtenyt, ja aina siitä on valitettukin. Samat teemat on vanhoissa suomi-vilmeissä ja kirjoissakin.
Kakarana muistan, kun siirtolapuutarhassa naapurin mummo kyttäsi meitä ja syytti serkkupoikaa portinsa rikkomisesta. Oli siitä samasta casesta syyttänyt tätini mukaan myös enoani saman ikäisenä, noin neljännesvuosisata aiemmin.
Mä olen mökkinaapurin kanssa järjestänyt kerran kesässä vähän räväkämmät pippalot, jossa on soittoa, laulua ja virvokkeita yömyöhään. Hyvää yhteishenkeä loisi mökeille se jos isännät tuntevat toisensa ja istuvat joskus alas rupattelemaan.
Itsellä ärsytystä jollain tavalla tuo jos lähellä on aikamoinen huuto, eikä tunne edes ihmisiä. Jos tuntee jonkin verran, paremmin tulee juttuun.
Vormula77
05.08.2017, 07:41
Mä olen mökkinaapurin kanssa järjestänyt kerran kesässä vähän räväkämmät pippalot, jossa on soittoa, laulua ja virvokkeita yömyöhään. Hyvää yhteishenkeä loisi mökeille se jos isännät tuntevat toisensa ja istuvat joskus alas rupattelemaan.
Itsellä ärsytystä jollain tavalla tuo jos lähellä on aikamoinen huuto, eikä tunne edes ihmisiä. Jos tuntee jonkin verran, paremmin tulee juttuun.
Niin tässä on kyse pienistä alle kouluikäisistä lapsista jotka metelöi parikertaa päivässä uidessaan ja olivat illalla jo ennen klo20 iltapalalla joten aika rauhallista oli iltaisin.
Tottakai naapurisopu pitää olla. Toi skyytsä on luonteeltaan ihmisvihaaja ja muutenkin aina seisoskelee liiterinsä kulmalla kurkkimassa pusikon läpi mitä naapurit tekee, joten minä en se juttuseuraa kaipaa.
tekniikkamies
05.08.2017, 12:01
Tottakai naapurisopu pitää olla. Toi skyytsä on luonteeltaan ihmisvihaaja ja muutenkin aina seisoskelee liiterinsä kulmalla kurkkimassa pusikon läpi mitä naapurit tekee, joten minä en se juttuseuraa kaipaa.
Kaikkien kanssa ei kemiat toimi.
Saattaapi olla, että hyvät naapurivälit vaatii paljon enempi panostusta kuin huonot - vähän siihen suuntaan, että itsellekin luontevimmin juttelee ne, jotka on tuntenut omat isovanhemmat.
Jahas, pääsin naapuriasiaan. Kattelin jo pari-kolme viikkoa sitten että mun roskapyttyyn täällä Skoteissa on laitettu styroksia, ok, ei isompi ongelma kun mun vähäiset yhden miehen roskat sopii hienosti kahden viikon tyhjennysväli huomioiden enkä vaivannut päätäni asialla sen enempää.
Tänään olin viemässä roskapussia ja totesin että pytty on aika täysi, ihme juttu kun siellä oli ennen himareissua pari-kolme tavan muovipussia... nyt siellä oli reilu pahviloota täynnä kaikkea shittiä. (ja kun täällä tulee v*ttuilua jos esim pahvia laittaa enemmän tavan pyttyyn)
Sattui olemaan kirjekuoriakin, joissa seisoi kivasti naapurikämpän osoite, semmoinen nuori kinkkipari siinä asustaa.
Nyt lähtee se roskakasa mun pytystä siihen niiden loossiin ja lappu omaan loossiin "älä rupee mulle".
Muutenhan tämä ei olisi niin iso asia mutta omat roskat pitäis mahtua vielä kaksi viikkoa johonkin ja sit toi väärän kaman laitto. En tiedä mihin noiden pytty on hävinnyt, lieneekö jätetty tonne kadunvarteen eivätkä sitä tajua.
Karvapöpö
07.08.2017, 11:15
Jahas, pääsin naapuriasiaan. Kattelin jo pari-kolme viikkoa sitten että mun roskapyttyyn täällä Skoteissa on laitettu styroksia, ok, ei isompi ongelma kun mun vähäiset yhden miehen roskat sopii hienosti kahden viikon tyhjennysväli huomioiden enkä vaivannut päätäni asialla sen enempää.
Tänään olin viemässä roskapussia ja totesin että pytty on aika täysi, ihme juttu kun siellä oli ennen himareissua pari-kolme tavan muovipussia... nyt siellä oli reilu pahviloota täynnä kaikkea shittiä. (ja kun täällä tulee v*ttuilua jos esim pahvia laittaa enemmän tavan pyttyyn)
Sattui olemaan kirjekuoriakin, joissa seisoi kivasti naapurikämpän osoite, semmoinen nuori kinkkipari siinä asustaa.
Nyt lähtee se roskakasa mun pytystä siihen niiden loossiin ja lappu omaan loossiin "älä rupee mulle".
Muutenhan tämä ei olisi niin iso asia mutta omat roskat pitäis mahtua vielä kaksi viikkoa johonkin ja sit toi väärän kaman laitto. En tiedä mihin noiden pytty on hävinnyt, lieneekö jätetty tonne kadunvarteen eivätkä sitä tajua.
Toivottavasti et joudu maksamaan ekstraa siitä, että omassa pytyssä on väärin lajiteltua tavaraa, joka ei edes ole sinun sinne laittamaa. :mad:
Toivottavasti et joudu maksamaan ekstraa siitä, että omassa pytyssä on väärin lajiteltua tavaraa, joka ei edes ole sinun sinne laittamaa. :mad:
No sen vuoksi kippasin ne naapurin roskat ihan niiden omaan loossiin, olkoot siinä. Niiden pytyt ovat tuolla kadun varressa (tyhjennyspäivänä ne pitää ite roudata sinne), kävin meinaan kattomassa. Joko ne taukit ei tajua, tai välitä mutta mun pyttyihin tulee seuraavaksi munalukot jos sinne vielä ilmestyy vieraita roskia ystävällisestä lapusta huolimatta.
Mikael73
08.08.2017, 11:28
Sun pitää laittaa kinukkiparille lappu kielellä mitä ne ymmärtää
"世界所有的垃圾塞盡你们的屁股" :D
Mutta oikeasti..eihän ne talon käytännöistä varmaan tiedä,pytty kuin pytty
Kaitsu67
08.08.2017, 22:48
Suomalaiset, jotka hylkäävät omat perinteensä ja juurensa :mad: ketä tällaisella miellytetään hä!? Ihme touhua.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5986&pictureid=206160
Suomalaiset, jotka hylkäävät omat perinteensä ja juurensa :mad: ketä tällaisella miellytetään hä!? Ihme touhua.
Tämä on aivan perceestä. Ei vaan jaksa tajuta tätä meininkiä, jos ei maan tavat miellytä niin pahoittakoot sitten mielensä. Kohta voi enää ruottalaisille vinoilla niiden hyssyttelystä kun ite ollaan pahempia... :(
Sankarivainajat pyörivät haudoissaan..... :(
Nykypäättäjät saisivat hävetä! :mad:
Hyvä avainsana tossa artikkelissa: "Liian isänmaallista"
Kaikki mikä vähänkään viittaa siihen, että meillä olisi jokin oma kansallinen identiteetti ja ylpeyttä isiemme saavutuksia kohtaan, on liian isänmaallista. Sen sijaan kaikille on opetettava, että Suomi on paska maa ja suomalaiset paskaa väkeä jonka tulisikin nyt väistyä parempien monikulttuurisien kansojen tieltä.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005323326.html
Tääkin vloppu meni täysin vituiks.. piti halli järjestää laittaa tää vloppu,seissy kaikki ja odotellu inspiraatioota
Hain sitte ramin kaverin pihalta,ollu siel jokune viikko.
Ennen ku olin kotona aisti sanoi jokin ei pidä paikkansa..
Tuoksuu hieman nafta.. ja ei ehkä käy iha100% ku pitää..
Kotiin perutin paikalleen auto,käytin siin.polkasin pari kertaa ja tuli vähemmän mustaa mitä yleensä.. jätin käymään ja menin muuten vaa tsekkaa konetta..
Perkele naftaa suikutti,sammutin kone hain avain..
No 3 eka polttoainesuutin putkea aukaistu,heitti polttoainetta konetilaan ja pakosarjan päälle..
Sitt tarkkana aloin katsoo ja huomasin lisää..
koska olen vaalinut minun jumalten lahja moottoreille cummins dieseliä ja tiedän tasan kaiken siit autost.
No paljon lisää vaivaa/töitä ja rahanmenoa
kun oli kateelliset kusipää idiootit sabotoinu,
ja jos en ois huomannu nii ois ehkä tullu konerikko ym ongelmia.. eka tien päälle ois alkanu jättämään toki..
Paisariin kaadettu jotain ehkä hydrauliöljyä..
Moottoriöljy oikea ruskea/kultaväri hais kumma/palanu vähän,ja ei haissu taannoin ku katoin ja öljyt+suod ajettu1000km 15w40gulf. Ja öljykorkki ei ollu kunnoll kii..
Aika notkea oli ku tiputin ulos.. öljynpaine ei pahemmi alhainen ollu kuiteskaa..
oisko siihenki laitettu ohutta hyddiöljyy?!
Polttoaine suodattimest tiputin pari desiä ulos,ei haissu pahemmi dieseli kaadoin pellille ei sytkärill eikä toholla syttyny.. sormissa tuntui kitkaiselle,hais vähä vanhalle bensalle vanha tärpätti tms.. en tiedä..
No aika touhu sitte minulle..
Nyt Joutuu huuhtelee vaihtaa jäähdytysnesteet ja kun tohon menee joku 20-30litraa..
moottoriöljyt pari kertaa(10-15litraa kerta..)
+öljysuodatin pari kertaan.
Polttoaine suodatin muutama kertaa.
eka purkaa täyttöputki imeä ulos noin30-40litraa dieseliä missä jotain paskaa Sitt täyttää 10litraa imeä se,täyttää ja taas imeä.. purkaa esisuodatin ja pa suodatin ja putsailla ja linjoja putsilla.
sitt täyttää toistasataa litraa diesel+lisäaineet+2t öljy..
Siin meni se vloppu ja kulut aineisiin+työaika.
Hienoa toimintaa tällanen:mad:
No voi sun saatana mikä sabotaasi :mad:
Joo!! No nyt parin päivän suhraamisen jälkeen on kaikki litkut tyhjätty huuhdeltu pesty vaihdettu ymym.. ja tankki täynnä uutta, meni viikonloppu siinä
Ehkä kannattaa katsoa uudemman kerran ne "kaverit" läpi.
artsi777
14.08.2017, 06:26
Joo kovin on erikoisia "kavereita" sinulla?
Tähtäimen läpi pitäs katsoa tuollaiset! Mut tää paska poliisivaltio kieltää senkin..
Ja eipä ne kavereitani ole,
veikkaan että siel missä auto seisoi niin sen hullu puolveli tai sen pojan ja tuttavien urotekoja!
Luuli varmaan että se auto oli sille myyty.
Onhan se hullu kateellinen ukko jo yli30vuotta tehny kiusaa mun tutulme,kaikenmaailman pikkuvittuilua vahingontekoa harmia ym,perättömiä rikosilmoituksia ymymym..
Mut eipä sääntösuomessa mitään voi niin saa ite syytteet.. ja tollaset runkkarithan vaan odottaa että tekis jotain ja sitt piiloutuu lain taakse.
Kaitsu67
23.09.2017, 14:23
Se että kun vankilasta pääsee tai päästetään rikoksentekijä lomalle, niin jää vain tarpeeksi pitkäksi aikaa puntikselle ja istuma-aika ja rikokset nollaantuu. Hieno laki meillä :confused::mad:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005380023.html
Ja "Sami Sinisalot" jatkavat nettipetoshommiaan.
Erikoinen ilmiö tienpäältä. Muutaman kerran käynyt nyt vähän ajan sisään tämmöistä. Vastaantulevan auton kuljettaja pitää nenästä kiinni. Joo, tiedän että tämmöinen vanha kuorma-auto ei aina liiku savuitta mutta onko tämä nyt jonkinlainen protesti. Vanhoja autoja, vanhoja kuorma-autoja vai vanhoja dieselautoja kohtaan?
Vai onko jossain piirissä kehitetty uusi hienostunut tervehtimistapa? Autoilijat ovat olleet minulle kylläkin täysin tuntemattomia.
Offijepe
29.10.2017, 22:33
tuo jokavuotuinen ensilumen tulon ihmetys. Vauhtia tilanteen mukaan ni on mukavampi ajella viellä huomennaki ( ilman keula kurtussa) wink wink..
Kaitsu67
29.10.2017, 23:04
tuo jokavuotuinen ensilumen tulon ihmetys. Vauhtia tilanteen mukaan ni on mukavampi ajella viellä huomennaki ( ilman keula kurtussa) wink wink..
Juu, sitä vauhtia on ollut joillain 50kmh 80 kympin alueella ja hirvittävä jono takana....liekö kesärenkailla kokeilijoita tai muuten epävarmoja kuskeja talvikelillä. Näiden pitäisi suosiolla jättää talviajelut väliin, liikenteessä oman ja muiden hengen kustannuksella.
Offijepe
30.10.2017, 19:35
Juu, sitä vauhtia on ollut joillain 50kmh 80 kympin alueella ja hirvittävä jono takana....liekö kesärenkailla kokeilijoita tai muuten epävarmoja kuskeja talvikelillä. Näiden pitäisi suosiolla jättää talviajelut väliin, liikenteessä oman ja muiden hengen kustannuksella.
Reikä ratissa sillon i quess.
Saattaa tosin olla joku lerppakullikin.
Lerssinen
31.10.2017, 13:41
Tyrsk :D
Hippanoppa
31.10.2017, 15:50
Poika kuule - tällä palstalla ei kannata paljon piätään aukoa...
Saattaa tosin olla joku lerppakullikin.
Meni kyllä ihan ohi Offijepen juttu, mutta tulipa tarkennus asiaan :D
Kaitsu67
01.11.2017, 00:15
:D
susiraja2
01.11.2017, 21:00
Naisten ajatus maailma ei vaan ymmärrä
Naisten ajatus maailma ei vaan ymmärrä
Älä huolestu, et oo ainoa. Ite oon kolme vuosikymmentä koittanut ottaa selkoa yhdestä yksilöstä mutta paljon on vielä oppimista :D
Oikeastaan jopa vituttaakin, Turussa suolataan jo pyöräteitäkin. Sitä kironnut kun autoteitä suolataan tarpeettomasti (jos se nyt koskaan on tarpeellista), kuten tänäänkin plussakelissä pari tuntia ennen vesisateen alkua. Mut ei tosiaan käyny mielessäkään et pyöräteitäkin, ilmankos koira lipsutellutkin räpylöitään aina kun käyty määrätyissä paikoissa kävelyllä, ei tarvii enää mennä tai sit ainakin pestä tassut aina kotiin päästyä.
veikkaaja
25.12.2017, 19:18
Oikeastaan jopa vituttaakin, Turussa suolataan jo pyöräteitäkin. Sitä kironnut kun autoteitä suolataan tarpeettomasti (jos se nyt koskaan on tarpeellista), kuten tänäänkin plussakelissä pari tuntia ennen vesisateen alkua. Mut ei tosiaan käyny mielessäkään et pyöräteitäkin, ilmankos koira lipsutellutkin räpylöitään aina kun käyty määrätyissä paikoissa kävelyllä, ei tarvii enää mennä tai sit ainakin pestä tassut aina kotiin päästyä.
Sen siitä saa, kun ihmiset valittavat kevyenliikenteenväylistä. Ovat joko liukkaat, tai sitten hiekoitussepeli rikkoo pyörän renkaat / koiran tassut / anopin kengät..
Ja liekkö sen takia nyt suolattiin, jos tuo vesisade muuttuisikin vaikka lumeksi..
tekniikkamies
25.12.2017, 19:51
Sen siitä saa, kun ihmiset valittavat kevyenliikenteenväylistä. Ovat joko liukkaat, tai sitten hiekoitussepeli rikkoo pyörän renkaat / koiran tassut / anopin kengät..
Ja liekkö sen takia nyt suolattiin, jos tuo vesisade muuttuisikin vaikka lumeksi..
Tuollaista sähköpyörää testailin viimetalvena:
https://youtu.be/pc6Xcv0uEbM
Schwalben rengas mahtui eteen - olisi hyvä jos molemmat on samanlaiset:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/5241/fkgmx/Schwalbe-Ice-Spiker-Pro-Evolution-nastarengas-29-x-2-25
Nyt tänä talvena lisäksi fatbike. Molemmat on 1000 watin teholuokkaa.
En ole vielä niin huonoja pyöräteitä löytänyt etteikö eteenpäin pääsisi, ainoa mikä on ikävää jos on pimeätä ja pyörätiellä on helkatin moisia jääkökkejä tai muita esteitä. Siksi pitää olla myös aika hyvät valot.
Tänä talvena ollut taas niin ikävää jäätä, että laittanen nastarenkaat taas käyttövalmiiksi.
veikkaaja
25.12.2017, 19:57
Tuollaista sähköpyörää testailin viimetalvena:
https://youtu.be/pc6Xcv0uEbM
Schwalben rengas mahtui eteen - olisi hyvä jos molemmat on samanlaiset:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/5241/fkgmx/Schwalbe-Ice-Spiker-Pro-Evolution-nastarengas-29-x-2-25
Nyt tänä talvena lisäksi fatbike. Molemmat on 1000 watin teholuokkaa.
En ole vielä niin huonoja pyöräteitä löytänyt etteikö eteenpäin pääsisi, ainoa mikä on ikävää jos on pimeätä ja pyörätiellä on helkatin moisia jääkökkejä tai muita esteitä. Siksi pitää olla myös aika hyvät valot.
Tänä talvena ollut taas niin ikävää jäätä, että laittanen nastarenkaat taas käyttövalmiiksi.
Itsellänikin on fatbike.. Sääli vaan kun kevareilla liikkuu myös niitä jo "ehtoo" puolella olevia ihmisiä kulkureilla ja kaunottarillaan..
tekniikkamies
25.12.2017, 20:32
Itsellänikin on fatbike.. Sääli vaan kun kevareilla liikkuu myös niitä jo "ehtoo" puolella olevia ihmisiä kulkureilla ja kaunottarillaan..
Vartiokylän pyörästä saa muutes 1000 watin fatin:
https://www.facebook.com/vppyorahuolto/?ref=py_c
Itse olen sähköpyöräilyn myötä ruvennut aktiivisemmaksi liikunta-asioissa. On valitettavaa, että monella huonosti liikkuvalla ei ole asianmukaisia varusteita koska monessa paikassa on aika liukasta. Nastakengät on sentäs jotkut keksinyt hankkia. Minä menin kokeileman Merrell kenkiä, pitää vähän ottaa selvää millä varustein ei tarvi olla turvallaan.
Fat:in ajatus mulla olen, että rupean ajaa polkuja pitkin vähä reippaampaa ajoa ja vaikka menen retkelle laavulle.
Mitä säälittävää siinä on? Pyörätien liukkaus vai hitaammat kanssakulkijat?
Eiköhän puörätien kulkijoista ole suurin osa jotain muita kuin tuollaisilla juppipyörillä elvistelijöitä... vähän kuin moottoritielläkin kulkee muitakin kuin bmw:t
Niin kovin vieläkin sylettää,Kun pitkässä ylämäessä mies tuli mahan kanssa ohi ja kilautteli kelloa varmuudeksi vielä viiteen kertaan.
Akkuhan se sillä nökötti ja ei paljoa hiki-karpalo kiusannut!
Todellista kuntoilua?:D:D:D
tekniikkamies
26.12.2017, 12:00
Niin kovin vieläkin sylettää,Kun pitkässä ylämäessä mies tuli mahan kanssa ohi ja kilautteli kelloa varmuudeksi vielä viiteen kertaan.
Akkuhan se sillä nökötti ja ei paljoa hiki-karpalo kiusannut!
Todellista kuntoilua?:D:D:D
Oma harrastus ei ole kyllä kovinkaan lähellä jotain Bemari elvistelyä, vaan se lähti kodin sijainnista, jonka takia pyöräily vanhanaikaisilla pyörillä oli jäänyt kokonaan. Toinen mikä kiehtoo, niin mielestäni sähköajoneuvoista on tulossa tulevaisuuden juttu ja pyöräilyn muodossa on ehkä matalin kynnys tutustua asiaan.
Itse kysyin tuota MadR Jarkolta keskimoottoripyörää yhtenä vaihtoehtona kun oli käytettynä myynnissä. Sellaisessa 1000 watin moottorikin tuo aika paljon piristystä kuten lumivideossa näkyy:
https://youtu.be/98aJaWk0EOc
Jos ajateltaisiin, että joku on autoton, niin mielestäni on aika paljon kelejä, jolloin vanhemman ajan pyörällä ei pääse ja omilla kotikulmilla pyörätiet on sen verta heikossa hapessa, että on syytä panostaa esim. valoihin.
Nykyisin saatavilla olevien akkujen koko ja paino sopii fiksusti pyöräilyn tueksi, jossa mukana on myös polkemista, kun taas pyöräilyn ulkopuolella pelkällä sähköllä kulkevissa vehkeissä tarvittaisiin jonkinlaista loikkaa vielä astetta kehittyneempään tekniikkaan, jotta ne on parempia kuin polttomoottorivaihtoehdot.
Miten on mahdollista että valokuitunetti on näin altis huonoille keleille, eikö se helevatan piuha ole maan alla niin ei luulis tykkypuut paljon sitä lankaa rassaavan...
Miten on mahdollista että valokuitunetti on näin altis huonoille keleille, eikö se helevatan piuha ole maan alla niin ei luulis tykkypuut paljon sitä lankaa rassaavan...
Ei kai valokuidun pitäisi olla mitenkään riippuvainen säistä ? Tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Ja ainakin mainosmiesten mukaan sieltä puskee bittejä koko ajan samaa tahtia.
Ei kai valokuidun pitäisi olla mitenkään riippuvainen säistä ? Tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Ja ainakin mainosmiesten mukaan sieltä puskee bittejä koko ajan samaa tahtia.
Pattereillako se kuitu toimii, vai miten niin ei sähköjen pätkiminen jossain ketjun välillä siihen vaikuttaisi?
En ole kyllä perehtynyt yhtään koko kuidun toimintaan, mutta tuntuu oudolta että toimisi "itsestään" jos jommassa kummassa päässä, tai välillä sähköt poikki
Pattereillako se kuitu toimii, vai miten niin ei sähköjen pätkiminen jossain ketjun välillä siihen vaikuttaisi?
En ole kyllä perehtynyt yhtään koko kuidun toimintaan, mutta tuntuu oudolta että toimisi "itsestään" jos jommassa kummassa päässä, tai välillä sähköt poikki
Niin siis kai se sähköä tarvii, olipas taas aivopieru. Jotenkin ajattelin vaan säätilaa
HJ60_Jussi
29.12.2017, 20:41
No sanotaan näin että itse kun olen nuita optisia vehkeitä värkänny niin testerissä oli 320 km kuitua ja kyllä se data tuli virheettömästi läpi. Kyseessä nokia SDH vehkeitä runkoverkkoon erbium laserilla.
No sanotaan näin että itse kun olen nuita optisia vehkeitä värkänny niin testerissä oli 320 km kuitua ja kyllä se data tuli virheettömästi läpi. Kyseessä nokia SDH vehkeitä runkoverkkoon erbium laserilla.
No tulee läpi varmasti, mutta mitäs jos siellä toisessa päässä on mykkä laite, jonka pitäisi lähettää...eikai se tyhjästä nyhjäise tietoa kuitukaan? Siis joku "konesali" pimeänä välillä, niin tuskin data liikkuu
Kyllä meillä ainakin armeijan kelapersehommissa vuonna 2000-2001 meni kuitu pimeäksi, jos välissä oli asema jonka käyttäjä unohti tankata jumppakuution, myös voimakoneeksi tai aggregaatiksi kutsutun aparaatin joka tuottaa sähköä viestiasemalle joka vastaanottaa, jakaa ja jatkolähettää valokuidun tarjoamaa viestiliikennettä.
Mä jotenkin kuvittelisin, että ei tekniikka ole vielä niin pitkälle kehittynyt, että valokuitu kuljettaa myös tarvitsemansa sähkövirran mukanaan mitä siellä alku- ja loppupisteen välisillä keskuksilla tarvitaan :D
Juu, kyllä tänään katkot oli jonkin keskustason sähkövikoja, Elisan verkko putos samalla vaikka meidän kuituoperaattori tekeekin yhteistyötä DNAn kanssa. Jonka verkko sitten kuitenkin toimikin :D
Ihmetyttää suzukin muunnellut johtosarjat:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3316&pictureid=210253
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3316&pictureid=210254
Tähän mennessä löytynyt 20 relettä, mm torvelle ja öljynpaineen merkivaloille on omat releet.
Ota tuosta sitten selvää...kaikki alkuperäiset johdot poistettu ja tehty uusiksi, miksi?
petroman
27.01.2018, 20:47
Ihmetyttää suzukin muunnellut johtosarjat:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3316&pictureid=210253
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3316&pictureid=210254
Tähän mennessä löytynyt 20 relettä, mm torvelle ja öljynpaineen merkivaloille on omat releet.
Ota tuosta sitten selvää...kaikki alkuperäiset johdot poistettu ja tehty uusiksi, miksi?
Pro-meininkiä! Ei o rosvoliittimillä pilattu kytkentöjä..
Kauniin yksinkertaista :D :D
Pro-meininkiä! Ei o rosvoliittimillä pilattu kytkentöjä..
Akkukaapelissa on ABA merkkisiä rosvoliittimiä:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3316&pictureid=210263
Vois kuvitella et tos on alkuperäisetkin johdot ja pari muutakin johtosarjaa räjäytettynä...sähkömies jumalan armosta.
Ei oikein aukee toi toiminta,Niin viittitkö akkiä raapasta tosta sähkökaavion vaikka A3:lle:D:D:D?
petroman
27.01.2018, 22:18
Akkukaapelissa on ABA merkkisiä rosvoliittimiä:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3316&pictureid=210263
Nerokasta. Tuo idea on laitettava korvan taakse. Näin sitä oppii kaikenlaista uutta.
artsi777
28.01.2018, 09:16
voi tsiisus :D:D
savustin
28.01.2018, 09:30
Japanialaisessa autossa lucaksen sähköt.:D
Mittava palovaurio?
Kengät. Taas kävelty yhet muutaman kk vanhat puhki, eikä olleet edes mitkään ihan halpikset. Kaikenlaista popoa ny ollu viimevuosina ja kaikki menee aika vähillä kilsoilla ikäänkuin puhki, ei siis kestä kilometrejä kunnolla. Vaikken ole urheilijahullu niin käveltyä tulee viittä vaille v*tusti, kumma ettei kengät semmosta kestä.
Nytkin ostin marraskuussa jotku semmoset trekking-tyyliset höpötykset kun ajattelin niilläpä kävelen, paskanliekit kun nyt jo pohjat puhki ja vesi kengässä. Kuvio kuluu, ja varsinkin kantapää jotenkin antautuu ja jo kohta vesi pääsee tirsumaan sinne kantapään rakenteeseen.
Mua huvita enää mikään...
Markettien vaellus kenkien käytön lopetin ku se oli vuosi ja käytyökelvottomat nyt on meindl:in popot ja on maksanut itsensä takas.
Kuvio kuluu, ja varsinkin kantapää jotenkin antautuu ja jo kohta vesi pääsee tirsumaan sinne kantapään rakenteeseen.
Sun tarvii vaan nostaa se jalkaa ilmaan ennenku liikutat sitä eteenpäin :D :D :D :D :D :D :D :D
Sun tarvii vaan nostaa se jalkaa ilmaan ennenku liikutat sitä eteenpäin :D :D :D :D :D :D :D :D
Ei pärhene, olisko se tossa... :D
Ei mut kyllä, täytyy varmaan vaan katella jotain hinnakkaampia menokenkiä jos ne vaikka kestäis. Työkengät on varsin tukevat mutta silti kevyet "maiharit", ne ei vaan ole kroonisessa kävelyssä parhaat mahdolliset.
Kengät tehdään varmaan joillekkin neuvolapainoisille? Itellä kun on just se maaginen luku ylittynyt ja tulee käveltyä paljon/reippaasti niin ehkä se vaan on liikaa kertakäyttöveheksille.
Ei pärhene, olisko se tossa... :D
Ei mut kyllä, täytyy varmaan vaan katella jotain hinnakkaampia menokenkiä jos ne vaikka kestäis. Työkengät on varsin tukevat mutta silti kevyet "maiharit", ne ei vaan ole kroonisessa kävelyssä parhaat mahdolliset.
Kengät tehdään varmaan joillekkin neuvolapainoisille? Itellä kun on just se maaginen luku ylittynyt ja tulee käveltyä paljon/reippaasti niin ehkä se vaan on liikaa kertakäyttöveheksille.
Tietämättä mikä on päänupin korkeus maan kamarasta muttaaaaaaa........neuvolapainoluokassa on puolensa....:D
Eikö nuo intin maiharit ole aika kestäviä....? :D
Kohtuullisen, itselläni ylijäämävarastolta ostetut m91 malliset. Vuosiluku kengän pohjassa näkyy olevan -96 ja vielä rokkaa, kuitenkin viileämmillä keleillä olleet jo likemmäs 10vuotta päivittäisessä käytössä.
petroman
30.01.2018, 09:10
Älkää hyvät kengänkuluttajat ostako m05-maihareita. m91:t oli hyvät, mutku niitä ei saa enää.
Ikävä kyllä joutuu seuraavat varsilenkkarit hankkimaan esmes haix-merkkisenä.
Kengät. Taas kävelty yhet muutaman kk vanhat puhki, eikä olleet edes mitkään ihan halpikset. Kaikenlaista popoa ny ollu viimevuosina ja kaikki menee aika vähillä kilsoilla ikäänkuin puhki, ei siis kestä kilometrejä kunnolla. Vaikken ole urheilijahullu niin käveltyä tulee viittä vaille v*tusti, kumma ettei kengät semmosta kestä.
Nytkin ostin marraskuussa jotku semmoset trekking-tyyliset höpötykset kun ajattelin niilläpä kävelen, paskanliekit kun nyt jo pohjat puhki ja vesi kengässä. Kuvio kuluu, ja varsinkin kantapää jotenkin antautuu ja jo kohta vesi pääsee tirsumaan sinne kantapään rakenteeseen.
Mua huvita enää mikään...
Sievi. En osta mitään muuta niissä kategorioissa joissa ko. merkin valmiste löytyy. Sellainen 5 vuotta on ollut keskimääräinen käyttöikä, jalassa lähes aina.
Kohtuullisen, itselläni ylijäämävarastolta ostetut m91 malliset. Vuosiluku kengän pohjassa näkyy olevan -96 ja vielä rokkaa, kuitenkin viileämmillä keleillä olleet jo likemmäs 10vuotta päivittäisessä käytössä.
Joo, parhaat kengät mitä olemassa nuo m-91:set, ainakin omaan jalkaan, mutta tuo SAATANAN EU tässäkin asiassa noiden pohjien ennenaikaisen murenemisen takana:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/11/09/miksi-sievin-jalkineen-kenkien-pohjat-murenevat
" Jokisen mukaan taustalla on kengänpohjia koskevat EU-määräykset, jotka säätelevät kaikkia kengänpohjien materiaaleja. Kenkien pitääkin haurastua siinä vaiheessa, kun ne joutuvat kaatopaikalle.
- Vanheneminen lähtee käytiin, jos niitä pitkään varastoidaan eikä käytetä, sanoo Jokinen.
Pohjien mureneminen on samalla lailla mahdollista muidenkin valmistajien tuotteissa kuin Sievin kengissä, jos kenkiä varastoidaan pitkään eikä käytetä."
No mitäpä se saatana ei säätelisi.
Toi on muuten tajuntaa laajentavaa kun otat hyvin palvelleet vanhat työsaappaat pitkäaikaissäilöstä, ja pohjat jää siihen hyllylle sekä murenevat kuin piparitaikina. :( Parit ex-suolakaivoksesta evakuoidut ehjät, ja hyvät, kengät koki tommosen kohtalon. Varsinkin ne lyhytvartiset nahkasaappaat vilutti nähdä pilaantuneena ihan itekseen, jotku Sievin tai Jalaksen ne oli ja ihan uber-loistavat jalassa.
Mut joo, kai se on vaan kateltava noita työkenkiäkin jos niistä löytyis joku jalkaa hivelevä malli. Inttimaihareista en oo oikein ikinä tykänny vaikka ne kyllä tod näk kestäis käyttöä, jatsarit olis olemassa mutta ne ei kyllä pidempään kävelyyn ole kovin mukavat vaikka muuten tykkään niistä. Ja niissä olis vielä ihan mahoton WOW-efekti ainakin täällä saarella... paikalliset jaksaa mun vaatteita ihmetellä, ja heijastinta.
Täytyypä ratsata himaan päästyään hiihto/talviretki saappaat kun ei pariin vuoteen käyttänyt ja ikää loistavasta kunnosta huolimatta.
Pohjien mureneminen on samalla lailla mahdollista muidenkin valmistajien tuotteissa kuin Sievin kengissä, jos kenkiä varastoidaan pitkään eikä käytetä."
Mistähän se kenkä tietää, onko se varastossa vai jalassa? Vai pitääkö sinne imeytyä jotain jalkahikeä säännöllisesti, ettei pohja kuivahda?
Mistähän se kenkä tietää, onko se varastossa vai jalassa? Vai pitääkö sinne imeytyä jotain jalkahikeä säännöllisesti, ettei pohja kuivahda?
Luitko tuon PH75:sen linkin? Eli et. Kengät voitu varastoida pitkiäkin aikoja jo ennen ostamista ja siinä käyttöjen välissä. Voisin myydä muutamat liki käyttämättömät talvirenkaat sinulle. Kaikki nastat tallella ja kulumista ei havaittavissa, Ikää toki liki 20 vuotta. Kiinnostaako?
Toi on muuten tajuntaa laajentavaa kun otat hyvin palvelleet vanhat työsaappaat pitkäaikaissäilöstä, ja pohjat jää siihen hyllylle sekä murenevat kuin piparitaikina. :( Parit ex-suolakaivoksesta evakuoidut ehjät, ja hyvät, kengät koki tommosen kohtalon. Varsinkin ne lyhytvartiset nahkasaappaat vilutti nähdä pilaantuneena ihan itekseen, jotku Sievin tai Jalaksen ne oli ja ihan uber-loistavat jalassa.
Mut joo, kai se on vaan kateltava noita työkenkiäkin jos niistä löytyis joku jalkaa hivelevä malli. Inttimaihareista en oo oikein ikinä tykänny vaikka ne kyllä tod näk kestäis käyttöä, jatsarit olis olemassa mutta ne ei kyllä pidempään kävelyyn ole kovin mukavat vaikka muuten tykkään niistä. Ja niissä olis vielä ihan mahoton WOW-efekti ainakin täällä saarella... paikalliset jaksaa mun vaatteita ihmetellä, ja heijastinta.
Sievillä on monia malleja saatavana ilman "turvavarusteita", mulla on pitkät talvisaappaat ja kesälle kävelykengät ilman mitään.
savustin
02.02.2018, 07:47
Tämän talven olen ollut aurahommissa lähinnä kiinteistöjen pihoja ilman murheita,Eilen illalla sain tietää ettei siitä tule paskaakaan kun en kuulema osaa tehdä kasoja oikein.No isojohtaja näyttämään miten se tehdään ja kaikki nurmikot ja puskat paskaks sekä lämmitystolpat,Nyt en enää kehtaa niillä pihoilla naamani näyttää kyllä se sen näköistä jälkeä on.Tänään pitäis jatkaa mutta sen avautumisen jälkeen herra saa ihan itse hoitaa hommat kun on täydellinen yksilö ja minä siirryn sivuun.
artsi777
02.02.2018, 08:28
Tämän talven olen ollut aurahommissa lähinnä kiinteistöjen pihoja ilman murheita,Eilen illalla sain tietää ettei siitä tule paskaakaan kun en kuulema osaa tehdä kasoja oikein.No isojohtaja näyttämään miten se tehdään ja kaikki nurmikot ja puskat paskaks sekä lämmitystolpat,Nyt en enää kehtaa niillä pihoilla naamani näyttää kyllä se sen näköistä jälkeä on.Tänään pitäis jatkaa mutta sen avautumisen jälkeen herra saa ihan itse hoitaa hommat kun on täydellinen yksilö ja minä siirryn sivuun.
Antaa niiden hoitaa ketkä on täydellisiä, kyllä tekevälle aina työtä löytyy :)
savustin
02.02.2018, 10:44
Aamulla vei sällin kouluun niin siinä kattelin että kaikki alueet on auraamatta vaikka piti olla auki ennen kasia ja koneet seisoo varikolla,Kyllä puhelin on kilissyt mutta rämisköön.näyttäkööt nyt mihin pystyy kun menee lupaamaan mahdottomia,Eilen lähdin aamulla neljän jälkeen töihin ja käpy palo jo ilta seiskalta eikä ihme kun päivän istuu mulkosilmä sammakossa.
petroman
02.02.2018, 13:51
Aamulla vei sällin kouluun niin siinä kattelin että kaikki alueet on auraamatta vaikka piti olla auki ennen kasia ja koneet seisoo varikolla,Kyllä puhelin on kilissyt mutta rämisköön.näyttäkööt nyt mihin pystyy kun menee lupaamaan mahdottomia,Eilen lähdin aamulla neljän jälkeen töihin ja käpy palo jo ilta seiskalta eikä ihme kun päivän istuu mulkosilmä sammakossa.
Se on johtaja-ihmistenkin hyvä välillä ajatella käytännön seikkoja...
Punarintama! :D
+1 :cool:
savustin
02.02.2018, 22:38
No niinhän siinä kävi hommat tekemättä ja minä töihin,Isokiho soitti säikkynä kun peura ajovaloissa että josko jatkettas hommia.No eihän siinä muu auta kun lähteä korjailemaan hänen jälkiä saa kattoa oppiko läksynsä kerralla.
artsi777
03.02.2018, 07:24
No niinhän siinä kävi hommat tekemättä ja minä töihin,Isokiho soitti säikkynä kun peura ajovaloissa että josko jatkettas hommia.No eihän siinä muu auta kun lähteä korjailemaan hänen jälkiä saa kattoa oppiko läksynsä kerralla.
:D:D Ja nyt on hyvä pistää parieuroa per tunti lisää ;)
Vormula77
03.02.2018, 08:23
Oikominen liikenteessä. Vituttaa kun tiellä on vähän lunta niin jengi ajaa samoja raiteita vaikka näkee hyvin kaistaviivat jotka jää renkaiden väliin. Sitten ollaan ihmeissään kun joku tulee vastaan hänen raiteilla vaikka ollaa metrin väärällä kaistalla.
Kaitsu67
03.02.2018, 09:49
Oikominen liikenteessä. Vituttaa kun tiellä on vähän lunta niin jengi ajaa samoja raiteita vaikka näkee hyvin kaistaviivat jotka jää renkaiden väliin. Sitten ollaan ihmeissään kun joku tulee vastaan hänen raiteilla vaikka ollaa metrin väärällä kaistalla.
Johtuu siitä että ajetaan huonolla kelillä mahdollisimman keskellä ettei vaan lipsahda ojaan, vaikka se ei ole yhtään lähempänä sillä lumisella tiellä. Tää on ihan sitä talviajotaidon puutetta ja -pelkoa. Aika usein tulee auto vastaan niin keskellä että ite pitää väistää melkeen penkkaan :mad:
savustin
03.02.2018, 12:07
:D:D Ja nyt on hyvä pistää parieuroa per tunti lisää ;)
Oishan sitä saanut pyytää enemmänkin oli sen verran säikkynä,Eikä tähän hommaan mitä minä olen tehnyt montaa tekijää helposti löydy.:D
Nimeltä mainitsemattoman kanssa ollut vähän vastuksia..ei paljoa väistele ja rattorilla polkee kaasua. No aikasemmin autolla tuli vastaan ja sen verran otin reunaan mitä voi ( se pykälän keskempänä) niin väisti se vain ko annoin mennä. Sen jälkee toiminu paremmin :D
Uber sekava UK pension scheme. Tuli tuossa tuoreet vapaaehtoisen eläkerahaston kertymäliput, ja siitä intouduin kattelemaan nettisivuille miltä siellä näyttää. No ei juuri miltään niinkuin olettaa saattaa, mutta ei sieltä myöskään selvinny saisko ton aikasemman paikan kertymän yhdistettyä nykyiseen kun ei sinne enää mene mitn. Katotaan mitä vastaavat kun runoilin kyselyn. Varmasti jotain hirmujargonia, jonka lopputulos = ei. :)
Täällä kun on tapana että valtioneläkkeen lisäksi työnantaja maksaa erilliseen kolehtiin x-summan ja sinne voi itekkin maksaa vähän lisää jos tuntuu vahvalta.
Laakkonen Espoon Suomenojalla lopettaa toiminnan tässä keväällä. Sieltä on tullut ostettua monta autoa ja huoltopalveluja on käytetty paljon. Nytkin on pihassa kolme sieltä hankittua autoa. Pikkusen ihmetyttää, ettei noin hyvällä paikalla oleva automyynti ja -huolto kannata ? Ehkä siihen tulee joku toinen autokauppa, saas nähdä.
Kaitsu67
16.02.2018, 15:04
Ihmetyttää (ja lähes vituttaa juniorin puolesta) kun Bemarihuollossa ilmeisesti vähän oiottu jossain yhden miehen putiikissa johon autoliike lähetti huoltoon...
...ja niiltä tiimoilta ihmetyksen aihe on selitys että kun oli vaihtanut venttiilinvarren kumit niin ei ole kuulemma kantta irroittanut vaan jollain "erikoistyökalulla" hoitanut homman. Ei kyllä mene mun järkeen miten se onnistuisi ilman kannen irroitusta, vai onko jollain tietoa moisesta kikkailusta? :confused:
Mikael73
16.02.2018, 15:19
...ja niiltä tiimoilta ihmetyksen aihe on selitys että kun oli vaihtanut venttiilinvarren kumit niin ei ole kuulemma kantta irroittanut vaan jollain "erikoistyökalulla" hoitanut homman. Ei kyllä mene mun järkeen miten se onnistuisi ilman kannen irroitusta, vai onko jollain tietoa moisesta kikkailusta? :confused:
Kyllähän se onnistuu kun pistää paineilmaa tulpanreiästä.
Venttiilinjouset tuli vaihdettua Volvoon kansi paikallaan,
"erikoistyökaluna" tosin oli kieppi paalinarua :D mutta onnistui!
petroman
16.02.2018, 15:21
Ihmetyttää (ja lähes vituttaa juniorin puolesta) kun Bemarihuollossa ilmeisesti vähän oiottu jossain yhden miehen putiikissa johon autoliike lähetti huoltoon...
Ilmalla tulpan reiästä painetta zylinderiin ja vaihtaa kumin.. tahi survoo pytyn täyteen narua ja mäntää hieman ylöspäin ja vaihtaa kumin..
Editttiä... mikael kerkes ensix..
Kaitsu67
16.02.2018, 15:23
Kyllähän se onnistuu kun pistää paineilmaa tulpanreiästä.
Venttiilinjouset tuli vaihdettua Volvoon kansi paikallaan,
"erikoistyökaluna" tosin oli kieppi paalinarua :D mutta onnistui!
No jouset voin tuolla kikalla vielä ymmärtää, mutta ne venttiilinvarren kumithan on aika tiukassa et pullahtaako ne sit kans sieltä paineilmalla vai vaikka venttiilit on paikoillaan? Varsinkin jos niissä on väljää.
Edit: Niin ja jos se venttiili on auki että paine pääsisi sinne varteen niin eikös se karkaa pako/imukanavaan?
EDIT 2: Asia selvisi....löyty video asiasta, näyttää olevan ne kumit suht hollilla tossa koneessa eikä kovin syvällä. https://www.youtube.com/watch?v=G6u9KcmvLZQ
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201802142200745524_pi.shtml
Nyt alkaa sanat loppua...
Sanos muuta, ei voi käsittää moista asennetta. Saunan taakse pitäisi perustaa tukien noutopiste......
Olisi joskus kiva päästä haastattelemaan moisia vatipäitä, että mitähän päässä liikkuu ja kuinka tämä rahoitetaan jos moinen laajenisi kaikille kantiksillekkin...
Samsonite
17.02.2018, 17:05
"Viittomakielellä" pitäs käydä asiaa setvimässä....:rolleyes:
Antaahan vetelysten makoilla kotona sohvalla kattoon räkien. En minä ainakaan koskaan tuollaisia ideologisesti työttömiä tule palkkaamaan vaikka jos joskus työntekijää tarvitsisin. Täytyisi tehdä joku laajempi kartoitus työnhakijoista, jotta saataisiin tietoon ketä oikeasti se työn tekeminen kiinnostaa, mutta ei vain saa mistään töitä tai niitä ei ole. Voitaisiin leikata näiltä vetelyksiltä vielä puolet toimeentulotuesta pois, ja jakaa ne niille keitä työn tekeminen kiinnostaa.
Mitenköhän muutaman vuosikymmenen päästä itketään kun pitäisi eläkettä rueta nostamaan, mutta ei olekaan mistä nostaa :rolleyes:
Täytyy itse painaa töitä niin paljon kuin ehtii että jäis perillisillekin jotain kun itsestä aika jättää.
Olen minäkin työttömänä ollut, mutta eipä vain itsellä pää kestä sohvalla makaamista päivästä toiseen. Ratkaisin ongelman ja rupesin yrittäjäksi, eli enpähän ole muiden elätettävä, siis ainakaan verovaroin :D
En minä ainakaan koskaan tuollaisia ideologisesti työttömiä tule palkkaamaan
Öööh... :D
Älkääs kuulkaas...:D
Itselle tuli heti mieleen vastaveto, eli liitto joka ajaa "suorittajien" etuja. :D
Eli ensimmäisenä paremmat verovähennykset työmatkoista, työautosta, ja ylitöistä pienempi veroprosentti samøin kuin sivutuloistakin. Lisäksi oikeus tehdä enemmän ylkkää, paremmat kilsakorvaukset jos joudut ajamaan omalla autolla, ja ilman rajoja.
Muutenkin niin että mitä enemmän teet sitä palkitsevampaa se on.
Lista vielä hieman vaiheessa mutta keksitään lisää...
savustin
18.02.2018, 01:01
Lounaaltapaluu raha?:D
Meinasi aamukahvit mennä näppäimistölle :)
artsi777
18.02.2018, 08:38
:D:D
Kaitsu67
18.02.2018, 15:52
Mites olis pekkas-päivien sijaan pakkaspäivävapaat, nyt ku alkaa oleen kylmäkin.
Ostin auton. 35km, lämmöt tippu ja keittämään alkaa. No asia meni helposti, peruttiin kaupat ja viittiny kuiten ajaa et särkyy kokonaan niin hinaamalla takas.
Oliki se niinku uudella ois ajanu vanhan maasturin jälkeen... kattoa mitä tekee tässä....:(
Mites olis pekkas-päivien sijaan pakkaspäivävapaat, nyt ku alkaa oleen kylmäkin.
Ei mitään vapaita ku ny suaritetaan...pakkas lisä kylläkin käy...:D
Amerikan meiningillä koulut ja kaikki kiinni aina kun tulee paljon lunta tai pakkasta?
james_III
21.02.2018, 13:46
Amerikan meiningillä koulut ja kaikki kiinni aina kun tulee paljon lunta tai pakkasta?
Ja Suomen mallia kanssa, eli myös jos paistaa liikaa aurinko taikka on kohtuummoman märkää :rolleyes:
vellihousu
21.02.2018, 23:48
No, eipäs tarvi ihan hirmusesti mennä helzinkistä pois päin niin ei noi koulukyydit luonnistu lumisateella. Nää sivuteiden auraukset on aina vikana vuorossa jos pikkusen lunta ripsii.
Viimeksi kun tuli enempi lunta ja poikaa hain koulusta, oli koulutaksi tasasella tiellä kiinni. Pysähdyin ja aattelin auttaisko jos pikkasen suzukilla nyppäis. No ei löydetty yhteistä kieltä niin jäipä oottelemaan vissiin kevättä.
No, eipäs tarvi ihan hirmusesti mennä helzinkistä pois päin niin ei noi koulukyydit luonnistu lumisateella. Nää sivuteiden auraukset on aina vikana vuorossa jos pikkusen lunta ripsii.
Viimeksi kun tuli enempi lunta ja poikaa hain koulusta, oli koulutaksi tasasella tiellä kiinni. Pysähdyin ja aattelin auttaisko jos pikkasen suzukilla nyppäis. No ei löydetty yhteistä kieltä niin jäipä oottelemaan vissiin kevättä.
Tulee tarpeeksi kauas rannikolta niin onnistuu nekin.:)
Meillä on kaikissa koulu autoissa nastarenkaat myös isoissa linja-autoissa.
Joskus kun päivän ajellut ja kironnut kun henkilöautot hidastelee jaloissa ja lähtee kotiin omalla henkilöautolla niin huomaa että täällähän on liposta.:D
Onneksi toi meidän työnantaja on sitä mieltä että autoissa pitää olla hyvät renkaat.
Tulee tarpeeksi kauas rannikolta niin onnistuu nekin.:)
Meillä on kaikissa koulu autoissa nastarenkaat myös isoissa linja-autoissa.
Joskus kun päivän ajellut ja kironnut kun henkilöautot hidastelee jaloissa ja lähtee kotiin omalla henkilöautolla niin huomaa että täällähän on liposta.:D
Onneksi toi meidän työnantaja on sitä mieltä että autoissa pitää olla hyvät renkaat.
Eikös tuo ole aika harvinaista, näin pihistämisen ja säästämisen aikoina...? :o
Propsit työnantajallesi! :cool:
pastirolli
25.02.2018, 15:08
Ihmetyttää ja vituttaa Keiteleen koneen harrastama mustamaalaus muita yrittäjiä kohtaan. Tämä päivä on taas kulunut lukiessa facen kuplaryhmässä tiukkaa keskustelua.
Kyllä näin on ettei mun tarvitse ostaa kyseisestä puljusta koskaan mitään ja tätä aion mainostaa myös muilekkin. Ei oikein anna hyvää tervettä firmasta eikä kyseisen putkan yrittäjästä.
petroman
25.02.2018, 16:44
Ihmetyttää ja vituttaa Keiteleen koneen harrastama mustamaalaus muita yrittäjiä kohtaan. Tämä päivä on taas kulunut lukiessa facen kuplaryhmässä tiukkaa keskustelua.
Kyllä näin on ettei mun tarvitse ostaa kyseisestä puljusta koskaan mitään ja tätä aion mainostaa myös muilekkin. Ei oikein anna hyvää tervettä firmasta eikä kyseisen putkan yrittäjästä.
Eivät taida tietää, että itseään saa kehua vaikka kuinka, mutta kilpailijaa ei pidä mennä haukkumaan..
tekniikkamies
25.02.2018, 21:02
Vois olla järkevääkin rajoittaa liikkumista kaikista pahimmilla keleillä. Ainakin haastavimpiin olosuhteisiin väljemmät aikataulut kuin parhaille kesäkeleille.
Miksei voisi vaikka kotona lukea kirjaa kylmimmilla ilmoilla?
Ei henk.koht.vitauta mutta ihmetyttää sitäkin enemmin että...mihin v!??uun perustuu kerrostaloasuminen? Ja siis omistus semmonen...
Lähde ny on niinkin huono kuin huutokaupat.com mutta ei tarvi olla kummoinen komero kun vastikkeet naulaa 450 euroa ja parhaissa jotain 600 euron hujakoilla.
Vuokrakämppä on okei , senkun maksat vuokrasi ja se siitä. Mutta jotain sadan tonnin koppia kun yrität lyhentää ja maksaa vastikkeet jøtka parhaimmillaan on saman verran kuin käypä vuoka ko.kokoisesta asunnosta niin mihin hemmettiin se oikein perustuu??
tekniikkamies
25.02.2018, 23:39
Ei henk.koht.vitauta mutta ihmetyttää sitäkin enemmin että...mihin v!??uun perustuu kerrostaloasuminen? Ja siis omistus semmonen...
Lähde ny on niinkin huono kuin huutokaupat.com mutta ei tarvi olla kummoinen komero kun vastikkeet naulaa 450 euroa ja parhaissa jotain 600 euron hujakoilla.
Vuokrakämppä on okei , senkun maksat vuokrasi ja se siitä. Mutta jotain sadan tonnin koppia kun yrität lyhentää ja maksaa vastikkeet jøtka parhaimmillaan on saman verran kuin käypä vuoka ko.kokoisesta asunnosta niin mihin hemmettiin se oikein perustuu??
Perustuu suurelta osin siihen, että tarpeeksi tiuhaan asutuissa taajamissa on asuttava monessa eri kerroksessa ja ihmisten tarpeet tai mielenkiinnon kohteet on urbaanissa ympäristössä.
Yhä useampi asuu yksin kerros- tai omakotitalossa. Asumiskulut on isot. Kerrostaloja on rakenettu erityisesti 1960- ja 1970-luvuilla ja niissä ollut paljon remontteja ja kulut on noussut.
Kerrostalossa kuluja on hankala painaa muuten alas kuin asua mahdollisimman pienessä asunnossa koska vastikkeet tulee neliömäärän mukaan.
Itse kannatan sellaista ratkaisua, että ne jotka haluavat asua syrjempänä, saisi rakentaa sinne oman vaatimattoman asumuksensa siten, että kulut pysyy kurissa. Kalliiksi meinaa tulla syrjempänäkin.
Tässä hyvää ideaa - asunto trailerin päällä:
https://yle.fi/uutiset/3-9317262
petroman
26.02.2018, 01:12
Joo, ensin maksaa lainanlyhennyksiä ja siihen päälle toinen mokoma vastikkeita. Ja sitten, kun on laina maksettu, niin lainan lyhennyksen verran vastikkeita hamaan tulevaisuuteen asti. Ei me jakeluun idea joo.
Joo, ensin maksaa lainanlyhennyksiä ja siihen päälle toinen mokoma vastikkeita. Ja sitten, kun on laina maksettu, niin lainan lyhennyksen verran vastikkeita hamaan tulevaisuuteen asti. Ei me jakeluun idea joo.
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Kyllä asuntosijoittamisella pystyy tekemään voittoa, pitää aina muistaa myös verotuksen merkitys asiaan. Ja aikanaan kun se asuntolaina on maksettu, niin se kämppä on oma. Silloin napsahtaa tilille se suuri jättipottii kun asunto myydään.
Niin mutta jos 500e kuukaudessa maksaa vastikkeita että saa asua omistamassaan asunnossa. Täytyy Olla hyvät veroedut että pitää päällä...
2006 rakennetun 50 neliön vastikkeet 140e/kk (eli 100 neliötä 280e/kk jne), ei sisällä vettä eikä sähköä. Mutta tuohon rahaan saa kaukolämmön, jätehuollon, rappukäytävässä käy siivooja, pihan hoitaa talonmies ja hissi liikkuu. Näistä joutuu maksamaan omakotitalossakin, vähintään omalla työllä.
Omistusasuntojen taloyhtiöt ei yritä tehdä voittoa (?) joten joidenkin kulujen takia sitä vastiketta pitää maksaa ja se selviää yhtiön vuosibudjetista.
veijon-esso
26.02.2018, 10:02
No sit kantsii varmaan asua vuokralla ja maksaa samasta paskakämpästä se tonni kuussa vuokraa ja vaikka ikänsä sitä maksaa, niin pois muuttaessa ei ole muuta omaisuutta kuin ne ikkean jakkarat ja tuuleen huuhtoma perse.
Se on hyvä että jokaiselle löytyy sopiva asumismuoto! :D
tekniikkamies
26.02.2018, 10:52
No sit kantsii varmaan asua vuokralla ja maksaa samasta paskakämpästä se tonni kuussa vuokraa ja vaikka ikänsä sitä maksaa, niin pois muuttaessa ei ole muuta omaisuutta kuin ne ikkean jakkarat ja tuuleen huuhtoma perse.
Auto tai useampi on kanssa kovia rahansyöjiä. Kerrostalossa on mahdollista, ettei autoa ole ollenkaan ja sellaisiakin ihmisiä on, joilla ei ole edes ajokorttia.
Suurin osa tuntemistani kortittomista ihmisistä on niitä, jotka ei todellakaan halua tehdä minkään omakotitalon pihalla autoremppaa ja pikku metallitöitä.
Omakotitalossa kuluja voi pienentää omatoimisuudella. Kerrostalossa ei niinkään. Pieni kerrostalo ja kesämökki voi muodostaa myös hyvän yhdistelmän.
veijon-esso
26.02.2018, 11:05
Auto tai useampi on kanssa kovia rahansyöjiä. Kerrostalossa on mahdollista, ettei autoa ole ollenkaan ja sellaisiakin ihmisiä on, joilla ei ole edes ajokorttia.
Suurin osa tuntemistani kortittomista ihmisistä on niitä, jotka ei todellakaan halua tehdä minkään omakotitalon pihalla autoremppaa ja pikku metallitöitä.
Omakotitalossa kuluja voi pienentää omatoimisuudella. Kerrostalossa ei niinkään. Pieni kerrostalo ja kesämökki voi muodostaa myös hyvän yhdistelmän.
Autoista ja autoharrastuksesta kun luopuis, niin fyrkat riittäis aika hyvin vs tän hetken tilanne. :D:D No johonkin muuhun ne rahat menis kuitenkin.
petroman
26.02.2018, 11:11
No mitenkäs ne vuokrat on nousseet näin älyttömälle tasolle? No, olisko tässäkin tukiviidakko, mikä suosii asuntosijoittamista? entiijjä...
Onhan sekin kyllä outoa, että moni maksaa vuokraa enemmän, kuin tartteis vastaavasta murjusta lainaa lyhennellä.
Niin osalla on vara asua kerrostalossa,osa asuu jossain kämäsissä mökeissä ja duunaa kaikkee halvinta paskaa ja osa ostaa uutta ja kunnollista. Jokaiselle löytyy kaikenlaista lompakon paksuudesta riippuen. Ei Kai sitä ihmetellä tarvii?
2006 rakennetun 50 neliön vastikkeet 140e/kk (eli 100 neliötä 280e/kk jne), ei sisällä vettä eikä sähköä. Mutta tuohon rahaan saa kaukolämmön, jätehuollon, rappukäytävässä käy siivooja, pihan hoitaa talonmies ja hissi liikkuu. Näistä joutuu maksamaan omakotitalossakin, vähintään omalla työllä.
Omistusasuntojen taloyhtiöt ei yritä tehdä voittoa (?) joten joidenkin kulujen takia sitä vastiketta pitää maksaa ja se selviää yhtiön vuosibudjetista.
Tuo ny on linjassaan. Ja totta munassa ymmärrän vastikkeen merkityksen. Se vaan jos se karkaa niin ylös että tili ei riitä enää makkaraan niin metsään alkaa mennä koko edullinen,helppo,ympäristöystävällinen, ja kompakti asumismuoto ja sen idea...
tekniikkamies
26.02.2018, 11:19
Autoista ja autoharrastuksesta kun luopuis, niin fyrkat riittäis aika hyvin vs tän hetken tilanne. :D:D No johonkin muuhun ne rahat menis kuitenkin.
Pohtinut jos olis sähköauto, joka pitää olla aika uusi, toisiko se lisää mahdollisuuksia muuten elämään koska silloin vapautuisi dieselrahat vaikka omakotitalon lämmitykseen? Toisaalta kerrostalossakin voisi olla hyvä vaihtoehto jos siellä saa ladattua.
Ensimmäiset kokemukset jostain sensuuntaisista ratkaisuista, että auto ei ole pakollinen, on kun olen tutustunut sähköpyöräilyn mahdollisuuksiin 1000 watin teholuokassa, näyttää jos ei ole sairaana, pääsee riittävän nopeasti asioille taajamassa.
Autosta ja autoharrastuksesta ei ole helppoa luopua koska elämäntyylissä on aika monta asiaa, jossa auto on mukana.
—————
Oma unelma olis ehkä ”kartano” ja kerrostalo. Kerrostalo olisi mahdollisimman edullinen kuluiltaan, mutta hyvässä paikassa ja se olisi vuokrattavissa. Kartanolle voisi mennä toteuttamaan omia ideoita. Kartano voisi olla vaikka sellainen paikka jossa on remonttitilaa, siellä voi tehdä vaikka polttopuita, pitää äänitys studiota. Kulut kuitenkin mahdollisimman alas kummassakin paikassa.
Niiniimutku...:D Vuokramarkkinoilla kun on edes minkäänlainen kilpailu niin ne neliövuokrat pääosin pysyy kurissa ja se joka joustaa on sijoittajan lompakko.
Jos asutte kerrostalossa niin osallistukaa niihin kokouksiin ettei lobbarit höynäytä mummoja tekemään tarpeettomia remppoja ja hankintoja.
Tässä. Reilu 600 egeä kk.
https://huutokaupat.com/attachment/download/8018943
tekniikkamies
26.02.2018, 11:30
Jos asutte kerrostalossa niin osallistukaa niihin kokouksiin ettei lobbarit höynäytä mummoja tekemään tarpeettomia remppoja ja hankintoja.
Mun mummo ja pappa oli molemmat ekonomeja ja asui papan kuolemaan saakka hyvämaineisella alueella kaupungissa, oliko kerrostalokämpässä joku 120 neliötä. Siellä oli käynyt niinpäin, että remontteja oli päässyt kasaantumaan ja tuliko esimerkiksi tätä asuntoa kohti taloyhtiön remonteista toistasataatuhatta kulua. Siinä vaiheessa pappa on jo mullan alla ja isoäiti kaupungin keskustassa.
Toisaalta näkisin, että mummot ja papat on ollut sen verta säästeliäitä ettei ole halunnut turhia remontteja, mutta jossain vaiheessa tärähtää remonttien suma.
james_III
26.02.2018, 15:39
Vois olla järkevääkin rajoittaa liikkumista kaikista pahimmilla keleillä. Ainakin haastavimpiin olosuhteisiin väljemmät aikataulut kuin parhaille kesäkeleille.
Ei toiminu, vaikka aikatauluvihkossa lukikin ajetaan vaan sään salliessa, ketäs sen sitte päättää milloin ei ajeta. Linjuriin pyrkivät asiakkaat varmana kaikki on sitämieltä että normi talvikeli. Eikä kuljettajallakaan ihan ensimmäisenä tule mieleen että empä viittikä hakee noita tuolta, kun on niin kurjaa ja kylmää. Kyseessä koulukuljetus aikapäiviä sitten. Ainoa järkevä tapa lienee keventää aikatauluja kauttalinjan ja parantaa tienhoitoa.
Ei taida sellaista keliä olla kuin pohjoisessa että voi jättää bussi vuorot ajamatta
tekniikkamies
26.02.2018, 16:44
Ei toiminu, vaikka aikatauluvihkossa lukikin ajetaan vaan sään salliessa, ketäs sen sitte päättää milloin ei ajeta. Linjuriin pyrkivät asiakkaat varmana kaikki on sitämieltä että normi talvikeli. Eikä kuljettajallakaan ihan ensimmäisenä tule mieleen että empä viittikä hakee noita tuolta, kun on niin kurjaa ja kylmää. Kyseessä koulukuljetus aikapäiviä sitten. Ainoa järkevä tapa lienee keventää aikatauluja kauttalinjan ja parantaa tienhoitoa.
Itse muista kouluajossa tulleen puhelimeen viestejä kaikista poikkeuksista päivän aikana. Mielestäni pystytään tekemään kehittyneempi järjestelmä, jossa käyttäjät on saman systeemin ääressä.
Nuo hommat on sellaista, ettei ole ihan sitä suosituinta työtä ja jos olen oikein ymmärtänyt, kaupungeissa ajaminen rupeaa olemaan mamujen sarkaa.
Jossain koulukyydissä ajatellaan koulutuksellisen osuuden tapahtuvan koulussa, mutta miksei voisi ajatella, että jo autossa opetellaan turvallista käyttäytymistä liikenteessä ja hyviä tapoja...
Jaah.
Meillä 71 neliön kolmiossa hoitovastike 248€/kk (ei rahoitusvastikkeita osakkeissamme, linjasaneeraukset ja julkisivu- ym. rempat tehty) Vesi 30€/kk ja lainanlyhennys 750€/kk Eli 1028€/kk
Naapuri rapussa pariskunta vuokralla presiis saman pohjaisessa (erotuksena että heillä toimimaton kohtuu karmean kuntoinen keittiö, koiranpaskan polttamat muovimatot ja remppaa kaipaava suihku/wc tilat) kämpässä vuokralla hintaan 1330€/kk + vesi 30€/kk Eli 1360€/kk.
Tämä oli fakta.
Sitten ajatus leikkiin jossa kaikki hinnat pysyisivät samana:
Me ottaisimme nyt lainan jota maksaisimme 20 vuotta sen 750€/kk siihen vesi ja vastike.
He 1330€ vuokraa ja vesi.
Erotus on vuodessa 3984€ ja 20 vuodessa se olisi 79.680€
Mitä meillä olisi tämän kahdenkymmenen vuoden periodin jälkeen?
Noh, 160.000€ arvoinen asunto, asuminen vastaisuudessa 278€/kk (3336€ vuodessa sisältän kaiken paitsi sähkön, passaa eläkeläisillekkin)+ 79.680€ tai tällä summalla vaihtoehtoisesti maksettu ilmainen asuminen seuraavaksi 26 vuodeksi.
Ja mitä naapuri rapun asukkailla on?
Asuminen edelleen 1360€ (16.320€ vuodessa + sähkö) ja parin kuukauden irtisanomisaika...
Kumpanen maistuisi? Vuokrat ja se siitä?
Kyllä se vuokranantaja voittoa tahkoo eikä hyväntekeväisyyttä tee, oli sitten yksityinen tai kunnallinen (mihin vituliaariset jonot kasvukeskusissa ja tavan omistaan maksavan liki mahdoton päästä kun sosiaalitapaukset ja kunniavieraat etusijalla)...
Se että ostaa asunnon asakkeet joissa on velkaa, tai vaikka vuokratontilla tahi tulossa isompia remontteja on aivan oma häpeä. Nämä ovat kyllä huomioitu myyntihinnassa. Ja niin myös vuokran korotus paineissakin.
Jaah.
Meillä 71 neliön kolmiossa hoitovastike 248€/kk (ei rahoitusvastikkeita osakkeissamme, linjasaneeraukset ja julkisivu- ym. rempat tehty) Vesi 30€/kk ja lainanlyhennys 750€/kk Eli 1028€/kk
Naapuri rapussa pariskunta vuokralla presiis saman pohjaisessa (erotuksena että heillä toimimaton kohtuu karmean kuntoinen keittiö, koiranpaskan polttamat muovimatot ja remppaa kaipaava suihku/wc tilat) kämpässä vuokralla hintaan 1330€/kk + vesi 30€/kk Eli 1360€/kk.
Tämä oli fakta.
Sitten ajatus leikkiin jossa kaikki hinnat pysyisivät samana:
Me ottaisimme nyt lainan jota maksaisimme 20 vuotta sen 750€/kk siihen vesi ja vastike.
He 1330€ vuokraa ja vesi.
Erotus on vuodessa 3984€ ja 20 vuodessa se olisi 79.680€
Mitä meillä olisi tämän kahdenkymmenen vuoden periodin jälkeen?
Noh, 160.000€ arvoinen asunto, asuminen vastaisuudessa 278€/kk (3336€ vuodessa sisältän kaiken paitsi sähkön, passaa eläkeläisillekkin)+ 79.680€ tai tällä summalla vaihtoehtoisesti maksettu ilmainen asuminen seuraavaksi 26 vuodeksi.
Ja mitä naapuri rapun asukkailla on?
Asuminen edelleen 1360€ (16.320€ vuodessa + sähkö) ja parin kuukauden irtisanomisaika...
Kumpanen maistuisi? Vuokrat ja se siitä?
Kyllä se vuokranantaja voittoa tahkoo eikä hyväntekeväisyyttä tee, oli sitten yksityinen tai kunnallinen (mihin vituliaariset jonot kasvukeskusissa ja tavan omistaan maksavan liki mahdoton päästä kun sosiaalitapaukset ja kunniavieraat etusijalla)...
Se että ostaa asunnon asakkeet joissa on velkaa, tai vaikka vuokratontilla tahi tulossa isompia remontteja on aivan oma häpeä. Nämä ovat kyllä huomioitu myyntihinnassa. Ja niin myös vuokran korotus paineissakin.
Teillä on asiat kunnossa. Ja tosiaan tuo meitsin otanta on ulosoton kautta myynnissä olevista luukuista.
Edelleen pointti on se että huonosti hoidetuissa taloissa kytee aikamoinen pommi.
Vuokra on kyllä aika raju...:D tai mie köyhä...
tekniikkamies
26.02.2018, 19:41
Vuokra on kyllä aika raju...:D tai mie köyhä...
Mikshän melkeen aina asuntoja vuokrataan sellaiseen kohtuukalliiseen hintaan ja kaiken maailman nälkätöllit on ennemmin tyhjillään kuin pienellä vuokralla?
Mikshän melkeen aina asuntoja vuokrataan sellaiseen kohtuukalliiseen hintaan ja kaiken maailman nälkätöllit on ennemmin tyhjillään kuin pienellä vuokralla?
Liian hyvät asumistuet nostaa vuokrahintoja.
pointti on se että huonosti hoidetuissa taloissa kytee aikamoinen pommi.
Vuokra on kyllä aika raju...
Totta kait huonosti hoidetuissa taloyhtiöissä on isot riskit. Niin on vastaavissa omakotitaloissakin. Jos kaikki on kunnossa on hintakin toki kovempi. Kumpaisessakaan ei kannata tuijottaa ainoastaan sitä myyntihintaa, vaan miettiä että mitäpä asumiskustannukset maksavat seuraavan viiden vuoden aikana. Tai vaikkapa kymmenen.
Tuo karvan päälle tuhannenkolmesataa euroa kuussa ei ole todellakaan edes paha vuokra kolmiosta joka sijaitsee parin minuutin kävelyn päässä koulusta, tarhasta, marketista ja uimarannasta likellä puistoja ja metsiä. Silti vartin päässä julkisillakin Helsingin keskustaa alueella jossa ei kaupungin kämppiä tai minkään sortin läpikulkua.
Tuo karvan päälle tuhannenkolmesataa euroa kuussa ei ole todellakaan edes paha vuokra kolmiosta joka sijaitsee parin minuutin kävelyn päässä koulusta, tarhasta, marketista ja uimarannasta likellä puistoja ja metsiä. Silti vartin päässä julkisillakin Helsingin keskustaa alueella jossa ei kaupungin kämppiä tai minkään sortin läpikulkua.
Kaikki ei saa lainaa ja jos ei autolla tarvii kulkea niin kolmesataa voi laittaa enempi siihen vuokraan. Ja aikaisempaan laskelmaa vois myös ottaa huomioon että joskus sitä isoa remonttia on pakko tehdä ja sitä varten otetaan ehkä lisää lainaa ja voi olla että se vuokranantakin joutuu ottamaan sitä lainaa, eikä sitä voi vuokralaiselta kovin lyhyessä ajassa voi periä korkeampana vuokrana.
Ja tietty se irtisanomisaika toimii niinkin päin että vuokralainen voi suht lyhyellä aikataululla pakata kamat ja lähteä, omistajalle ei niin helppoa ja vuokranantajalle saattaa jäädä muutama kuukauden vuokrat tulematta vaikka vastikkeet yms juoksee. Ja voihan joku pistää sen kämpän remonttikuntoon ennenaikaisesti, sekin raha tarvii vuokranantajan pikkuhiljaa kerätä.
Osasinko laskeskella oikein tuosta Imatran esimerkistä isännöitsijäntodistuksen perusteella, että 450e hoitovastike + 150e putkirempasta yhtiölainaa?
Osasinko laskeskella oikein tuosta Imatran esimerkistä isännöitsijäntodistuksen perusteella, että 450e hoitovastike + 150e putkirempasta yhtiölainaa?
Noin minäkin sen räknäsin. Ja näkyy tarjouksissa eli, on jo kait kolmatta kertaa myynnissä eikä hinta meinaa nousta yli 2500 euron...
Totta kait huonosti hoidetuissa taloyhtiöissä on isot riskit. Niin on vastaavissa omakotitaloissakin. Jos kaikki on kunnossa on hintakin toki kovempi. Kumpaisessakaan ei kannata tuijottaa ainoastaan sitä myyntihintaa, vaan miettiä että mitäpä asumiskustannukset maksavat seuraavan viiden vuoden aikana. Tai vaikkapa kymmenen.
Huonosti hoidettu taloyhtiö on siinä suhteessa eri juttu että jos rahoitusvastikkeet karkaa, eikä niitä pysty ihmiset hoitamaan niin koko roska menee vasaran alle riippumatta hoidatko itse omat asiasi. Tuolla on ollut kokonaisia taloyhtiöitäkin jo myynnissä.
Mitä niihin asumistukiin tulee niin pääkaupunkiseudulla on Lappeenrannan kaupungin verran työttömiä joiden asumisen maksaa yhteiskunta. Niiku suunnilleen.
Haa. On jo yli kolme...
https://huutokaupat.com/fi/v/743487
Ei muuta ku asuntokaupoille...
Joku tarjosi 8000 euroa ja se meni läpi... halpoja neliöitä vaikka vastike onkin kova...
Haa. On jo yli kolme...
Joku tarjosi 8000 euroa ja se meni läpi... halpoja neliöitä vaikka vastike onkin kova...
Haa. On jo yli kolme...
Halpa on, mutta näyttäis, että on kai tuon yhden huoneen lattialle joku vähintään tapettu? :D No, uutta mattoa vaan tilalle...
Myyntihinta: 8 000€ Velat pois: 23 000€ Kunnon remppa: n. 10-15 000€ = 41-46 000€
Hätäiseen raapastu verrokki samalta alueelta, saman kokoluokan myös vanhempi huoneisto: https://www.etuovi.com/kohde/f74639?sc=M1226613622&pos=137
46 000€ Vastike 478€
vrt.
86 000€ Vastike 415€
Eli ei lainkaan pahan kuulloinen suurehkosta nimenomaan omaan makuun juuri rempatusta, missä isot (putki/ikkunat) showt takana.
Jos viisi vuotta kituuttelisi reilulla 1200€ kuukausi kuluilla, olisi siitä eteenpäin sen 500€ Jo
Kuluneella rahalla asuisi saman kadun varrella vastaavassa vuokralla https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/imatra/vuoksenniska/kerrostalo/698176?entryPoint=fromSearch&rentalIndex=8 joka 780€/kk kahdeksan vuotta.
Vaihtoehtoisesti jos lainan ottaisi tuolle kahdeksalle vuodelle olisi kuukausi kulut 960€/kk.
Tai jos maksaisi 780€/kk lainaa ja vastiketta olisi laina maksettu kymmenessä vuodessa tässä tapauksessa.
Yhtä kaikki: Lopputulema olisi että nyt asuminen 780€/kk vuokralla tai omistus kämpässä 478€/kk + 80 000€ arvosta kämppää.
Tuolta alueeta yli puolta pienempi luukku vuokralle 500€/kk https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/imatra/vuoksenniska/kerrostalo/697943?entryPoint=fromSearch&rentalIndex=11
Siitä sitten pähkimään että kumpi on järkevämpää. Maksaa itselleen vaiko jollekkin muulle.
Tulevaisuudessa mennään siihen että yhä useampi (monen moni jo nyt!) eläkeläinen on aivan helvetin kusessa alati nousevien asumiskustannuksien kanssa. Eritoten yksinäiset. Sen tähden mikäli mahdollista, kannattaa asialle yrittää tehdä jotakin niin kauan kun on työelämän syrjässä edes jotenkin kiinni. Jos vaikkapa kuvitteellinen pariskunta joka tuon esimerkkisi rempattavan kämpän osti, eläkkeelleen jäädessään kun muksut lentäneet ja tilan tarve pienenee, myyvät kämpän ja muuttavat pienempään ja halvempaan jossa huomattavasti pienempi vastike (vaikkapa alle 200€/kk) Tokikaan kun kristallipalloa ei ole, niin ei voi tietää mitä vastikkeet tulevaisuudessa, mutta ei ne vuokratkaan taatusti ainakaan laske. Tälläkin hetkellä ainakin kasvukeskuksissa nousu on aika huimaa. Ja rahaa jää ihan kivaan eläkepäivien autoon. Pienemmälläkin eläkkeellä pärjää kyllä jos asumiskulut minimissä. Ei ole lainkaan tavatonta että samassa taloyhtiössä, saman kokoisissa kämpissä, suurinpiirtein samaa eläkettä nauttivat henkilöt, niin toinen tappaa aikaansa silmäterä Mersuaan puunaten kun toinen seisoskelee leipäjonossa pähkimässä riittääkö rahat lääkkeisiin...
Ymmärrätkö nyt paremmin mikä idea siinä omistusasumisessa on etuna vuokralla oloon? Ei se sen hetkinen, vaan tulevaisuus.
Myyntihinta: 8 000€ Velat pois: 23 000€ Kunnon remppa: n. 10-15 000€ = 41-46 000€
Hätäiseen raapastu verrokki samalta alueelta, saman kokoluokan myös vanhempi huoneisto: https://www.etuovi.com/kohde/f74639?sc=M1226613622&pos=137
46 000€ Vastike 478€
vrt.
86 000€ Vastike 415€
Eli ei lainkaan pahan kuulloinen suurehkosta nimenomaan omaan makuun juuri rempatusta, missä isot (putki/ikkunat) showt takana.
Jos viisi vuotta kituuttelisi reilulla 1200€ kuukausi kuluilla, olisi siitä eteenpäin sen 500€ Jo
Kuluneella rahalla asuisi saman kadun varrella vastaavassa vuokralla https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/imatra/vuoksenniska/kerrostalo/698176?entryPoint=fromSearch&rentalIndex=8 joka 780€/kk kahdeksan vuotta.
Vaihtoehtoisesti jos lainan ottaisi tuolle kahdeksalle vuodelle olisi kuukausi kulut 960€/kk.
Tai jos maksaisi 780€/kk lainaa ja vastiketta olisi laina maksettu kymmenessä vuodessa tässä tapauksessa.
Yhtä kaikki: Lopputulema olisi että nyt asuminen 780€/kk vuokralla tai omistus kämpässä 478€/kk + 80 000€ arvosta kämppää.
Tuolta alueeta yli puolta pienempi luukku vuokralle 500€/kk https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/imatra/vuoksenniska/kerrostalo/697943?entryPoint=fromSearch&rentalIndex=11
Siitä sitten pähkimään että kumpi on järkevämpää. Maksaa itselleen vaiko jollekkin muulle.
Tulevaisuudessa mennään siihen että yhä useampi (monen moni jo nyt!) eläkeläinen on aivan helvetin kusessa alati nousevien asumiskustannuksien kanssa. Eritoten yksinäiset. Sen tähden mikäli mahdollista, kannattaa asialle yrittää tehdä jotakin niin kauan kun on työelämän syrjässä edes jotenkin kiinni. Jos vaikkapa kuvitteellinen pariskunta joka tuon esimerkkisi rempattavan kämpän osti, eläkkeelleen jäädessään kun muksut lentäneet ja tilan tarve pienenee, myyvät kämpän ja muuttavat pienempään ja halvempaan jossa huomattavasti pienempi vastike (vaikkapa alle 200€/kk) Tokikaan kun kristallipalloa ei ole, niin ei voi tietää mitä vastikkeet tulevaisuudessa, mutta ei ne vuokratkaan taatusti ainakaan laske. Tälläkin hetkellä ainakin kasvukeskuksissa nousu on aika huimaa. Ja rahaa jää ihan kivaan eläkepäivien autoon. Pienemmälläkin eläkkeellä pärjää kyllä jos asumiskulut minimissä. Ei ole lainkaan tavatonta että samassa taloyhtiössä, saman kokoisissa kämpissä, suurinpiirtein samaa eläkettä nauttivat henkilöt, niin toinen tappaa aikaansa silmäterä Mersuaan puunaten kun toinen seisoskelee leipäjonossa pähkimässä riittääkö rahat lääkkeisiin...
Ymmärrätkö nyt paremmin mikä idea siinä omistusasumisessa on etuna vuokralla oloon? Ei se sen hetkinen, vaan tulevaisuus.
Ymmärtän omistusasumisen, sekä kerrostaloasumisen, mutta en sitä että ihmiset ostaa kerrostalokämpän siksi että "pääsee helpolla" ... Siinä jos jossakin kandee pitää puolensa yhtiökokouksessa että rempat tulee tehtyä ajallaan, pesämunat kerättyä, ja taasen hullut hommat jätetään tekemättä.
Mutta joo. Tuo imaran kämppä oli jollekkin kohtuullinen kauppa, paitsi sille joka tuon joutui myymään...
Samsonite
02.03.2018, 23:38
Ihanasti junarata 20 metriä ulukoseinästä....
Tässä nyt kun on nelisen vuotta asunut rivarinpätkässä jonka osaomistaja ollaan rouvan kanssa (pankkihan se vielä on pääomistaja), niin olen tullut lopputulemaan, kovinkin järkevä kauppa. Tällä alueella maksaa helposti tässä kunnossa oleva vuokra-asunto sen 750-950€/kk, puhutaan siis rivitalo kolmiosta. Vastike+laina on hyvinkin tuon hintahaitarin sisällä, vastiketta maksetaan 268€/kk, joka sisältää sähkön ja veden! Kun on taloyhtiö sellainen, missä asukkaat mielellään tekevät asioita itse, voi näissäkin selvitä melkoisen halvalla. Toki se teettää 11viikon välein lumityöt/nurmikon leikkuun.
Ihanasti junarata 20 metriä ulukoseinästä....
Eli hyvien liikenneyhteyksien varrella.
Tänään tarkistin työn puolesta 21 asuntoa tavallisessa kerrostalossa Espoossa. Aluekin on ihan perussettiä, eihän täällä Espoossa edes ole slummeja :D
Mutta joo, jokainen tietty menee tyylillään ja asuu miten asuu eikä mulla sinänsä ole oikeutta siihen puuttua. Mutta ihmettelenpähän vaan miten paskaisia iso osa niistä kämpistä oli. Yhdessä kämpässä oli paha ludeongelma, monessa kämpässä oli sokeritoukkia, vessanpytyt oli pesty ehkä muutama vuosi sitten, hirveä tunkkainen haju monessa luukussa, keittiöissä röykkiöittäin likaisia astioita, täysiä roskapusseja nurkissa, edellisistä johtuen niitä pieniä kärpäsiä miljoonittain, joka paikka likainen ja pölyinen, yhdessä kämpässä oli jäätävä kasa lihaisia luita (koirille) olohuoneen matolla jne jne. Asukkaita noissa oli laidasta laitaan leskirouvista lapsiperheisiin. Mutta jokainen menee tyylillään.......
Autodoc.com/Suomen paska posti.
6kk tapellut hyvitystä,Kun lähettivät mulle totaalisen väärät iskarit.
-Ekaksi käskivät lähettää tuotekoodit joita oli joku liimannut peräti kolmet tarrat ja kaikki eri koodeilla ja yksikään ei oikea...
-No sitten valokuvasin ne ja uskottiin että ne oli väärät.
No ekaks vitkuteltiin Dhl:n palautuslomaketta,Niin kauan että laskusta olis mennyt eräpäivä joten maksoin sen.
No ei siinä dhl:n lappu tuli lopulta ja sain paketin lähtemään.
Paketti kuitenkin oli hukkunut matkalle suomen postin toimesta.:D:D:D
Autodocci lupasi kuitenkin hyvittää,koska näkivät seurantakoodilla että olin lähettänyt paketin.
Parin viikon välein oon pommittanut ja asiaa on aina käsitelty ja luvattu ilmoittaa,Kun asia etenee.
Lopulta asia oli edennyt jonkun sellaisen ihmisen korviin joka pystyisi korvauksen suorittamaan.
-No se pässinpää pyysi seurantakoodin,No eihän ne näy kun 2.5kk lähetyspäivästä ja nyt oli mennyt jo 6kk.
Lähetin kuitenkin koodin johon pässinpää vastaa että ei näy mitään tällä koodilla lähetysseurannassa ei voida hyvittää.ilmeisesti seuranta näkyy vain rajoitetun ajan:D:D.
Lähetin aiemmin käydyn keskustelun jossa heidän asiakas palvelija.
Sanoo:!"Hei kiitos seurantakoodista se ja se,Pakettisi on vasta matkalla meille ja heti kun se saapuu,Niin suoritamme sinulle hyvityksen"
ja kysyin että eikö tätä voi pitää uskottavana tapana lähetyksen suhteen???
Johon pässinpää vastaa:Että heillä ei ole töissä enään sen nimistä henkilöä ja asiaa ei voi tarkistaa,joten ei voida pitää uskottavana että olet sen lähettänyt.
Vastasin että kiinnostaisiko minua nähdä tälläinen vaiva jonkun parin v..un kympin iskareiden takia ja puolestani voisit n..sia itseäsi vaikka p..serei..än tylsällä veitsellä,Niin tekisit jotain hyödyllisempää...
Johon eri henkilö vastaa:Hei kiitos viestistäsi.Käsittelemme asian pikimmiten ja ilmoitamme sitten sinulle.
-Tarkottaako tää nyt sitä että ne alkoi suorittamaan pyyntöäni vai täh?:D:D:D
petroman
18.03.2018, 21:38
-Ekaksi käskivät lähettää tuotekoodit joita oli joku liimannut peräti kolmet tarrat ja kaikki eri koodeilla ja yksikään ei oikea...
No ekaks vitkuteltiin Dhl:n palautuslomaketta,Niin kauan että laskusta olis mennyt eräpäivä joten maksoin sen.
Autodocci lupasi kuitenkin hyvittää,koska näkivät seurantakoodilla että olin lähettänyt paketin.
Parin viikon välein oon pommittanut ja asiaa on aina käsitelty ja luvattu ilmoittaa,Kun asia etenee.
Lopulta asia oli edennyt jonkun sellaisen ihmisen korviin joka pystyisi korvauksen suorittamaan.
-No se pässinpää pyysi seurantakoodin,No eihän ne näy kun 2.5kk lähetyspäivästä ja nyt oli mennyt jo 6kk.
Lähetin kuitenkin koodin johon pässinpää vastaa että ei näy mitään tällä koodilla lähetysseurannassa ei voida hyvittää.ilmeisesti seuranta näkyy vain rajoitetun ajan:D:D.
Sanoo:!"Hei kiitos seurantakoodista se ja se,Pakettisi on vasta matkalla meille ja heti kun se saapuu,Niin suoritamme sinulle hyvityksen"
Johon pässinpää vastaa:Että heillä ei ole töissä enään sen nimistä henkilöä ja asiaa ei voi tarkistaa,joten ei voida pitää uskottavana että olet sen lähettänyt.
Vastasin että kiinnostaisiko minua nähdä tälläinen vaiva jonkun parin v..un kympin iskareiden takia ja puolestani voisit n..sia itseäsi vaikka p..serei..än tylsällä veitsellä,Niin tekisit jotain hyödyllisempää...
Johon eri henkilö vastaa:Hei kiitos viestistäsi.Käsittelemme asian pikimmiten ja ilmoitamme sitten sinulle.
Entäpä postilta korvaukset paketista? Varmaan sama tappelu senkin kanssa, mutta nehän sen ikävän yleisesti hävitti.
Voihan sieltä toiselta asiankäsittelijältä mielenkiinnosta kysäistä kohteliaaseen sävyyn, toteuttiko hän toiveesi.
james_III
19.03.2018, 21:00
Entäpä postilta korvaukset paketista?
Lähettäjän vika olis, olis käyttäny jotaki semmosta firmaa jonka päätyönä on pakettien kuljetus :D
En tiedä missä tuo autodoc.com on oikeesti, mutta koko juttu kuulostaa kovin saksalaiselta, asia hukkuu kokoajan vastaanottajalta ja henkilöt vaihtuu. Lopulta kun itsestä tuntuu että kaikki on menetetty tuleekin puun takaa joku ihme heppu, joka kuittaa kaiken niinkun suunnilleen ekassa yhteydenotossa jo on pyydetty.
tekniikkamies
19.03.2018, 21:22
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201803192200821559_u0.shtml?ref=juurinyt_desktop
”Osa pojista oli hiihtänyt hiihtolatua väärään suuntaan, jolloin opettaja oli tönäissyt yhden pojista hankeen. Opettaja myönsi tönäisyn koulussa järjestetyssä kuulemistilaisuudessa muutama kuukausi tapahtuneen jälkeen.”
Taitaa kouluilla olla vakavampiakin huolen aiheita, itse muistan ala-asteelta, että siellä haukuttiin ja tönittiin puolin ja toisin.
tekniikkamies
19.03.2018, 22:20
Sähköpyörämarkkinatuki !
Jos se tulee, niin siitä voi alkaa Suomessa pikkuhiljaa sähköisiin vaihtoehtoihin siirtyminen, ensin sähköä pyöriin ja sitten muuhunkin. Omat maastopyörälenkkini teki tänään sähköt mukana touhussa joku 20 kilsaa.
Lerssinen
20.03.2018, 06:42
Onkohan jollain sippelin sukulaisella pyöräbisnestä kun tuollaisia sorvaillaan..
petroman
20.03.2018, 07:26
No eihän tässä muuta tapahdu, kuin sähköpyörien hinta nousee tuen verran..
tekniikkamies
20.03.2018, 10:43
No eihän tässä muuta tapahdu, kuin sähköpyörien hinta nousee tuen verran..
Touhu on Suomessa vasta lähdössä käyntiin. Hintaa laskee alaspäin suuremmat myydyt määrät, mutta nostaa ylöspäin kun vielä lähes hyödyntämättömiä ajoneuvoluokkia on 1000 watin kevyt sähköajoneuvo ja 4000 watin mopo.
Ne pitää olla hyvin tehtyjä jos haluaa hyödyn konkretisoituvan ja ajajat voivat olla painaviakin.
1000 watin sähköpyöriä myyvässä liikkeessä näin toisen aiheesta kiinnostuneen, tehommaat vehkeet ja riittävä järäys mahdollistaa myös isojen äijänköriläiden ajelut.
Kaitsu67
21.03.2018, 00:16
Eikös fillarilla ajamisessa ole kyse nimenomaan lihasvoiman käytöstä ja idea ole "kaurapuuron voimalla" ajamisesta.
Muutoinhan se on käytännössä sähkömopo. Mopohan oli alunperin moottoriavusteinen polkupyörä mistä lyhennys Mopo tulee.
Eikös fillarilla ajamisessa ole kyse nimenomaan lihasvoiman käytöstä ja idea ole "kaurapuuron voimalla" ajamisesta.
Muutoinhan se on käytännössä sähkömopo. Mopohan oli alunperin moottoriavusteinen polkupyörä mistä lyhennys Mopo tulee.
En kanssa oikein ymmärrä miksi sähköä pitäisi pyöriin saada ? Ehkä vanhemmalle väelle ihan OK ratkaisu, samoin erikoiskäytössä esim. postinjakajilla. Mutta muuten mentäköön lihasvoimalla, nyky-yhteiskunnan iso ongelmahan on juurikin liikunnan/liikkumisen väheneminen.
Killer-Wo
21.03.2018, 07:31
Kannattaa kokeilla ennenkuin tuomitsee sähköpyörän. Aivan huippu laite esim sähkö fatbike. Hiki tulee samanlailla ku normaali pyörälläkin mutta maisema vaihtuu. Voi ajaa esim nyt talvella vaikka lunta reilummin tiellä. Kun kynnys lähteä pyörällä töihin esim kovalla tuulella niin sähköpyörällä ajo vastaa tyynellä ilmalla ajoa. Muutoin tulisi ajettua autolla. Onhan tuo hyvä vaihtoehto skootteriin tai autoon. Enemmän liikuntaa siinä saa kuin polttomoottorin kuljettamana.
Gary Grand
21.03.2018, 13:29
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kelirikosta-ennustetaan-vaikeaa-ja-laaja-alaista-kesanopeudet-viivastyvat
Mikä kelirikko se on, jos talvinopeusrajoitukset on voimassa pidempään?!?
:confused:
Painorajoitukset ymmärrän ja sen ettei normi henkilöautolla pääse tietä kulkemaan, ainakaan peruuttamatta ja vauhtia ottamatta pahimmissa kohdissa..
tekniikkamies
21.03.2018, 15:29
Itse kuulun vielä siihen sukupolveen, joka meni kouluun tai muualle aika lailla niillä halvoilla konsteilla, joita oli tarjolla: fillarilla, hiihtämällä, suksilla, mopolla tai kävellen. Fillarilla tylsin puoli oli puuduttavat mäet ja sen on nykytekniikka ratkaissut.
Raja on mielestäni aika häilyvä milloin ruvetaan olemaan mopon tai moottoripyörän puolella.
Esimerkiksi Terzarossa hyvillä tehoilla varustettu downhill bike sekoittaa aika tavalla polkupyörä ja mopo-ominaisuuksia:
https://youtu.be/gg_tYTOBa0A
Mielenkiinnolla odottelen milloin tulee kunnollisia vaihtoehtoja 4000 watin mopokategoriaan katulaillisina. Keveyttä siinä ei ole menetetty siinä mielessä, että pyörä on helppo nostaa sisälle tai autoon, mutta toki ei hinnan puolesta olla mummopyörien sarjassa.
Kotarin Freeride katulaillinen sähköenduro sai päivitystä akkuun tällä vuodelle:
http://www.ktmfreeride-e.com/en
Omasta mielestä on huippuhauskaa, että nyt voi lähteä aikaisemmin epäurheilulliset tyypit ajamaan, jotka on liikunnan tarpeessa. Ei se niiltä ole pois, jotka haluaa luomuvoimin pelkästään ajaa. Parhaassa tapauksessa tämä uusi villitys on pois sydän- ja verisuonitaudeista, mielenterveysongelmista yms. Erittäin hyvä juttu myös siinä mielessä, että tähän harrastukseen ei tarvi rakentaa erilisiä liikuntapaikkoja.
tekniikkamies
21.03.2018, 15:59
Aivan huippu laite esim sähkö fatbike. Hiki tulee samanlailla ku normaali pyörälläkin mutta maisema vaihtuu. Voi ajaa esim nyt talvella vaikka lunta reilummin tiellä.
Tänään menin moottorikelkkareittejä ja ylitin sellaisen aika ison peltokokonaisuuden, jossa reitit oli kadonnut osittain näkyvistä ja ajopelinä 1000 watin fat ja säätelin tehoa tarpeen mukaan. Renkaat sellaisella paineella, että voi ajaa tielläkin, mutta selvästi pehmeät.
kauha-apina
21.03.2018, 20:16
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005612587.html
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005612587.html
Silleen typerä otsikko tuossa iltasanomien jutussa että ei tuon takia pelkkä Suomi kusessa ole, vaan käytännössä koko eurooppa. Itse joutunut kanssa selvittelemään asioita tuon piiristä, ja kun koittaa kysellä asioihin paremmin perehtyneiltä tahoilta niin tuntuu että joka suunnasta tulee erilaisia tulkintoja.
Melkoinen sotku.
Silleen typerä otsikko tuossa iltasanomien jutussa että ei tuon takia pelkkä Suomi kusessa ole, vaan käytännössä koko eurooppa. Itse joutunut kanssa selvittelemään asioita tuon piiristä, ja kun koittaa kysellä asioihin paremmin perehtyneiltä tahoilta niin tuntuu että joka suunnasta tulee erilaisia tulkintoja.
Melkoinen sotku.
Ja Suomi perinteiseen tyyliin noudattaa tätäkin EU:n määräystä tiukimman ja byrokraattisimman pilkunviilaus mahdollisuuden mukaisesti. Eteläeuroopassa nauravat varmaan partaansa tällekin asialle ja jatkavat samaa vanhaa rataa, kuin ennenkin. VMP! jälleen kerran EU:sta, mitäpä muuta enää siltä juuri voi odotaakaan.
Melkoinen sotku.
Ha. Ja kaikki kenellä on valvontakamerat kuuluvat tähän, eli riistakamerat myös? :D
Jos myyt palveluja laskulla, syntyy siitä rekisteri,...
Entäs pankkikorttiostokset? Ei kaiketi kuulu tähän, eikä käteiskauppa.
Mutta on sviiiddduuuu taas soppa keitetty...
petroman
22.03.2018, 17:48
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/riistakameralla_saa_kuvata_omaa_pihapiiriaan_31541
KAh kehveliä,Siivosin tietokonepöydän laatikkoa turhista papereista.
Ja sattumalta löytyi postin palautus kuitti tästä paketista varustettuna leimalla ja päivämäärällä.
Nappasin valokuvan ja lähetin sen autodocin asiakaspalvelijalle.
Katotaan mitä hassua ne hassut keksii vastaukseksi:D.
Väijyin yöllä eBayssa huutokauppaa ja perhana,kun on hankala kestää korotusautomaattin perässä viime sekunneilla...:D Jäi se aarre saamatta. Keletana...ttu..ja meni sittenkin halvalla... Aaargh...
Kaitsu67
08.04.2018, 13:45
Väijyin yöllä eBayssa huutokauppaa ja perhana,kun on hankala kestää korotusautomaattin perässä viime sekunneilla...:D Jäi se aarre saamatta. Keletana...ttu..ja meni sittenkin halvalla... Aaargh...
Oisit tehny kans korotusautomaatin sinne ;):D
Eiks siihen voi laittaa haluamansa ylärajan mihin asti nostaa?
Samsonite
08.04.2018, 15:30
Saa, mutta jos on tarpeeksi nuuka niin ei sitä voi käyttää...:D
Saa, mutta jos on tarpeeksi nuuka niin ei sitä voi käyttää...:D
Jep...:D
Kyseessä oli kaapelitutka kaikkine lisälaitteineen joka meni vielä aikas edukkaasti...aaaarrgghhh...
Hajosi suikasta jo toinen Moponetistä hankittu Hugon sähköinen bensapumppu. Ääntä pitää ikään kuin pumppaisi mutta eipäs vaan pumppaa mitään. Käyttötunteja tuolle ei kauheasti ole tullut parin kolmen vuoden aikana, eli aika heikko suoritus. Ja tämä siis oli jo toinen hajonnut Hugo. Noi oli asennettu vaakasuoraan, saattaiskohan sillä olla jotain tekemistä asian kansa. Nyt hankin tilalle kalliimman pumpun Autoracingistä.
artsi777
09.04.2018, 06:14
Hajosi suikasta jo toinen Moponetistä hankittu Hugon sähköinen bensapumppu. Ääntä pitää ikään kuin pumppaisi mutta eipäs vaan pumppaa mitään. Käyttötunteja tuolle ei kauheasti ole tullut parin kolmen vuoden aikana, eli aika heikko suoritus. Ja tämä siis oli jo toinen hajonnut Hugo. Noi oli asennettu vaakasuoraan, saattaiskohan sillä olla jotain tekemistä asian kansa. Nyt hankin tilalle kalliimman pumpun Autoracingistä.
Oliko sulla missä kohtaa toi pumppu? Joskus painin saman asian kanssa ja noi muutaman kympin pumput ei jaksa imeä kunnolla ja kai on niin kovilla ettei kestä? Mahdollisimman lähelle tankkia kun saa niin toimii parhaiten. Onko joku syy että pitää olla sähköinen eikä oma mekaaninen?
Aikani kärsin ja vaihdoin halpispumppuja, kunnes heräteostoksena tarttui carterin pumppu ja malpassin säädin. Vähän kirpaisi lompakossa ja hinnat siitäkin nousseet :)
http://freetechnics.fi/polttoainepuoli/pumput-ja-saeaetimet.html
Ja biltemasta bensanpainemittari säätöä varten, sen hinta ei tehnyt pahaa :D
Meilläpäin oli joskus sanonta notta ”ilman Facet bensapumppua olisit jo pitkällä” :D
Eilen illalla, kun en ollut kotona, soi puhelin, 046-alkuinen numero.
No naisääni, kohtuullisella vibralla kysyi, että onko romuakkuja nurkissa. Sanoin, että ei ole. tuut tuut tuut.
Vetääköhän ihan arvalla noita numeroita vai katsooko esim. siitä, kun on nettiautossa jotain romuja myynnissä vai mistähän lie taikonu, että minullekin soittaa?
Jokunen aika sitten duunissa yksi sälli ihmetteli vastaavaa puhelua.
Oliko sulla missä kohtaa toi pumppu? Joskus painin saman asian kanssa ja noi muutaman kympin pumput ei jaksa imeä kunnolla ja kai on niin kovilla ettei kestä? Mahdollisimman lähelle tankkia kun saa niin toimii parhaiten. Onko joku syy että pitää olla sähköinen eikä oma mekaaninen?
Pumppu oli konehuoneessa suunnilleen kaasarin tasalla. Aikanaan asiaa selvittelin ja pumpun luvattiin imevän ongelmitta aika paljonkin. Saattaa olla, että lupaukset oli lupauksia. Hemmetisti se kuitenkin pumppasi kun koitti tyhjään pönttöön tuottoa. Mekaaninen meni silleen rikki, että tasamaalla toimii mutta kun ajaa ylämäkeä niin ei jaksa enää kunnolla imeä bensaa ja kone alkaa yskimään. Saisihan siihen uuden mekaanisen ostettua, tai ehkä jopa saisi uudet sisuskalut tohon vanhaan.
Pumppu oli konehuoneessa suunnilleen kaasarin tasalla. Aikanaan asiaa selvittelin ja pumpun luvattiin imevän ongelmitta aika paljonkin. Saattaa olla, että lupaukset oli lupauksia. Hemmetisti se kuitenkin pumppasi kun koitti tyhjään pönttöön tuottoa. Mekaaninen meni silleen rikki, että tasamaalla toimii mutta kun ajaa ylämäkeä niin ei jaksa enää kunnolla imeä bensaa ja kone alkaa yskimään. Saisihan siihen uuden mekaanisen ostettua, tai ehkä jopa saisi uudet sisuskalut tohon vanhaan.
Paluulinjaa ollenkaan?
Paluulinjaa ollenkaan?
Ei ollut paluulinjaa. Pumppu nakutti sen mukaan, kuinka paljon kone tarvitsi bensaa.
Pistä se parin euron takaiskuventtiili sinne tankin lähelle (imuletkun väliin), niin ei se pitkä imumatka rasita konehuoneessa olevaa pumppua niin paljon.
Vrt. vesikaivossa olevaa pohjaventtiiliä.
Saatana kun väsyttää koko ajan. Viikkoja ollu jo ihan tööt. :confused: :(
james_III
13.04.2018, 11:33
Klassinen välikauden masennus, ajottuu just talvi ja kesämasenuksen väliin ;)
Klassinen välikauden masennus, ajottuu just talvi ja kesämasenuksen väliin ;)
Meikälläkin tämä ainainen kevätväsymys, mutten tiedä onko tämän kevään vai viime kevään jäljiltä..... :o
Jäi autoon valot päälle. Joku oli käyny sammuttassa (pääsee vielä päivän ilman avainta sisälle..) mutta reilu 10l bensaa hävinny tankista. Puoli tankkia oli ja alle neljännes jäljellä. 186km viimeks ko täyteen laitoin ja suoraa tietä ajanu.
Bensat vieny ja näki et pääsee sisälle ja "kiitoksena" valot sammutti:confused: noo joskus näin :D
Tuossa kun tuli ajettua pidempi lenkki pakettiautolla kärry perässä niin hiukan ihmetyttää tuo kanssakulkijoitten käytös. Nopeusrajoitus 100kmh, pitkä letka uudehkoja henkilöautoja perässä, oma navigaattorinopeus vajaa 90, suora ja kuiva tie tasaisella maalla, ei vastaantulijoita, ei sulkuviivoja. KUKAAN EI OHITA VAAN ROIKUTAAN SIINÄ TAKAKULMALLA!
Vaikka himmaat vauhtia ja näytät vilkulla että mene jo ohi.
Sitten kun tulee risteysalue niin johan sieltä joku audikuski tunkee väkisin.
Toinen ihmetyksen aihe on nää alinopeutta ajavat. Siis henkilöautolla, ilman kärryä, satasen alueella, nopeus 85-95. Ja 80 alueella 70-75.
Mistä tää johtuu? Mittarivirheistä vai kuivaa asfalttia pelkäävistä kuskeista?
Nimimerkillä: Ohuesti harmistuttaa körötellä 70kmh jonkun uudehkon passatin perässä kun tietää tasan varmasti että jos erehtyy kärryn kanssa sinne vasemmalle kaistalle niin silloin se edessä körötellyt yllättäen löytääkin kaasupolkimen.
Sitten kun tulee risteysalue niin johan sieltä joku audikuski tunkee väkisin.
Näitä vakionopeuskuskeja näkyy aika tasaisesti. Esim. 80-rajoituksella huristellaan 75kmh, tämähän ei sinänsä ole väärin, sitten kun tulee se risteysalueen 60-rajoitus niin tämä huristelija on kontissa kiinni jos olet tämän ohittanut. Niinkuin tuossa edellinen kirjaili niin äkkiä nämä painelee taas ohitsesi. Ja kukas siitä edestä löytyy kun rajoitus vähän nousee...
Näissä vielä monasti niitä ohituskaistan kohdalla kiihdyttäjiä. :) "ajampa tässä leveällä osuudella vähän lujemmin"
Ihan hirveästi ei jaksa sauhuta kanssakuskien touhuista mutta välillä näiden näytökset rupeavat häiritsemään omaa ajosuoritetta ihan oikeasti.
Eilen oli hyvä esimerkki sellaisesta yllätyksellisestä kuskista. Liityin Rangella kaksikaistaiselle osuudelle, ja arvelin kiihdyttäväni sillai suht levollisesti että toisella kaistalla tulija pääsee ohitseni näppärästi. Vaikka ajankin kärrynkin kanssa reilua rajoitusnopeutta niin ajatus oli päästää tämä toinen sujuvasti ohi kun ei toi tonnikeiju kuitenkaan kiihdy nollasta 70-vauhtiin ihan väläyksessä.
No, tämä toinen on melkein jo mennyt ohi... kun huomaa poliisiauton!! Eikö jarruta sillai reippaasti, tiedä sitten mikä sille tuli mutta ite jatkoin samaa vauhtia ja kohta olikin se rajoituksen nopeus kellossa ja ajelin tyytyväisenä poliisin ohi. (joka oli tien sivussa pysähtyneenä, eikä ollut mikään tilanne siinä päällä jolloin pitääkin hiljentää)
Tämä toinen jäi sitten jonnekkin köröttelemään, jono perässään.
Viikonloppuna oli parikin yksilöä jotka eivät kestäneet ajaa tuon P6 Roverin perässä, vaikka se kulkee kivasti enkä himmaile silläkään. Äkkiä piti päästä ohi, ja sit jäädään siihen eteen nussuttamaan. :(
Lieventävänä asianhaarana varmasti ainakin toisella, ajeli sellaisella hirveällä Dacia Lodgylla... ei varmaan hermo kestänyt ajella tyylikkään, auton näköisen, auton perässä. ;)
james_III
14.08.2018, 10:07
Toinen ihmetyksen aihe on nää alinopeutta ajavat. Siis henkilöautolla, ilman kärryä, satasen alueella, nopeus 85-95. Ja 80 alueella 70-75.
Mistä tää johtuu? Mittarivirheistä vai kuivaa asfalttia pelkäävistä kuskeista?
Jospa nämä on alkaneet harjotella tiettävästi Suomeenkin rantautuvaa yksityistä nopeudenvalvontaa varten. Homma moidetaan takuulla yhtähyvin kun pysäköinninvalvonta niin toi 30km/h alinopeus alkaa kuulostaa iha järkevältä :o
Heikki L
14.08.2018, 14:49
Täällä on yks joka ajelee alle rajotusten! Ihan rauhassa tulee ajeltua. Motarilla vedän rekkojen perässä tuplaturvavälillä.
Ei vaan ole mielekästä 80luvun nelivaihteisella ajella kovempaa. Moottori huutaa ja kulutus nousee.
Jos on niin lussut vehkeet että ette ohi pääse niin älkää helvetissä jääkö konttiin roikkumaan!
petroman
14.08.2018, 16:06
Ei nyt varsinaisesti vituta. Jopa hymyilyttää ennemmin.
Se kun itse ajelen pitempää matkaa rajoitusten puitteissa, turhia pysähtelemättä, niin 300km matkalla parhaat suharit ohittaa minut puolenkymmentä kertaa. Ensin kärkytään polttimo punaisena ohituspaikkaa ja sitten kaasu pohjaan...
Minne niillä on kiire? No varmaan seuraavalle absille rentouttavalle tauolle ennen seuraavaa erikoiskoetta....
Aplodeja, aploderna..
savustin
14.08.2018, 20:01
Täällä on yks joka ajelee alle rajotusten! Ihan rauhassa tulee ajeltua. Motarilla vedän rekkojen perässä tuplaturvavälillä.
Ei vaan ole mielekästä 80luvun nelivaihteisella ajella kovempaa. Moottori huutaa ja kulutus nousee.
Jos on niin lussut vehkeet että ette ohi pääse niin älkää helvetissä jääkö konttiin roikkumaan!
x2
Jos ajelet rekkojen vauhtia niin sehän on silloin vähintään 80 eikä todellakaan 70.
Ja yleensä lähempänä 90 kuin 80
Heikki L
15.08.2018, 21:50
Niinhän se on, ei sitä nyt 60 alueell 50 ajella. Mutta satasen ja 120 alueellla tulee köröteltyy aina 90 pintaaan 200d on parhaimmillaan niillä nopeuksilla!
Siinä sitten löytyy ne roikkujat.
Otetaan esim. olisi myynnissä käytetyt renkaat, saisi suhtkoht´ halvalla mutta lähetyskulut nostavat hinnan uusien tasolle.... :o
-Tai sitten joku vähempi arvoinen osa abaut 0.30€ niin postimaksut ovat moninkertaiset ostettuun tuotteeseen.... :p
Tarkoitan näitä Suomen lähetyskustannuksia...;)
Mitäs mielipuolta muut on....? :rolleyes:
james_III
16.08.2018, 11:59
Otetaan esim. olisi myynnissä käytetyt renkaat, saisi suhtkoht´ halvalla mutta lähetyskulut nostavat hinnan uusien tasolle.... :o
-Tai sitten joku vähempi arvoinen osa abaut 0.30€ niin postimaksut ovat moninkertaiset ostettuun tuotteeseen.... :p
Tarkoitan näitä Suomen lähetyskustannuksia...;)
Mitäs mielipuolta muut on....? :rolleyes:
Tästä syystä moni juttu tuleekin ulkomaan rahtina omaan postilaatikkoon todella useesti, kiireellisemmät EU ja hitaammat CE. Ei ole järkeä kertoa tuotteen hintaa jännillä numeroilla, kalliin rahdin jälkimainingeissa joutuu noin viikon päästä autoilla lähimmälle palvelupostille noutamaan lähetystä ajanhetkellä kun tämä suvaitsee olla auki.
Vaikka kaiken luulisi olevan kunnossa tilatessa, niin kyllä se osataan siltikin sössiä, on ikäänkuin rahalle ei sais vastinetta :confused: Eräästä känkkäränkkä myymälästä (nimi muutettu) tilasin elektronilaatikon, jonka hinta oikeutti suoraan tuotteen sijottelun omille betonirappusille, siihen himpan räystään ulkopuolelle. Tässä nyt muitakin paketteja justiinsa menny siihen malliin etten huomannu yhden puuttuvan joukosta ja toista pakettia posteljoonin varastolta noutaessa, tulikin kaksi pakettia. Almanakka vissiin edistänä melkosesti taikka jotaki muuta nyt on :confused: Onneksi asiamies postissa osataan ajatella ja palautuspäivän ohittanutta pakettia ei turhaan palautella vaan annetaan se sille kenen nimi lukee kyljessä. Känkkäränkkä liikkeessä olivat keksineet että osotteeni on sama kun asiamiespostilla, himpan haasteellista on pakettia toimittaa minnekään kun postin oma osote komeilee joka lapussa kolmesti, jännä kun en ite sitä edes tiedä.
Onhan tämä rahtien maksu juttu kuitenki vähä vähempi jännää kun esim varaosan tilaaminen kaupantiskille, siitä alkaa se juupas, eipäs, olipas, vääräpäs, unohdettiinpas, sulle mitään ilmoteta peli. Tässä jälkimmäisessä toki pysyy mieli paremmin virkeenä :)
Ihmettelin kun Postnord:in hemmo kävi tipauttamassa laatikon, ja ovella ollut emännyys sen minulle toi että mitähän vittua tässä nyt sitten on, kun ainoa mitä vähään aikaan tilaillut ulkoa oli takaoven kaasujousi. Noh lähettäjä kyllä oli oikea mutta laatikon koko kummastutti kun piti olla Jimnyn takaoven kaasujousi eikä ruotsinlaivan keulavisiirin hydraulisylinteri. Pakettia repimään auki, niin ensin puoli muovikassillista erillaisia pahvin paloja jonka jälkeen löytyi rulla aaltopahvia (yli 7 metriä. Juu mittasin...). Kiepitin rulla auki ja sen sisällä ei ollut mitään. Laatikkoon kurkatessa sieltä lopun pahvi silpun seasta laatikon pohjalta reunasta pilkisti pitkulainen pikku loota. Se tilattu jousi. Aiemminkin tuskaillut millon minkäkin kanssa ylipakkaamisesta, mutta tämä rupesi olemaan jo aika huippu. Tilatun tavaran pakkauksen mitta oli siis 450x28x28mm mutta se saapui laatikossa jonka mitat olivat 800x250x250mm Vastaavasti painot 300g - 2800g. Ihmekkään että 9€ tuote kotiin rontattuna onkin jo 30egee. Ymmärtäisin kyllä jos erityisen särkyvästä tavarasta olisi ollut kyse, ja että se olisi ollut käärittynä siihen rullaan mutta ei, ne pari kiloa pahvia oli vain täytteenä ja itse tavara siellä kulmassa & nurkassa nauttimassa hellästä käsittelystä...
Seuraavan kerran kun joku naapuri rykäisee kartonginkierrätys astian kerralla täyteen, en naljaile enään että: "pistit sitten kaikki kämpässä uusiksi?". Viimeksi vastaus oli että tilasi fillariinsa uudet jarrut ja vaihteensiirtäjän. Uskon.
Ihmettelin kun Postnord:in hemmo kävi tipauttamassa laatikon, ja ovella ollut emännyys sen minulle toi että mitähän vittua tässä nyt sitten on, kun ainoa mitä vähään aikaan tilaillut ulkoa oli takaoven kaasujousi. Noh lähettäjä kyllä oli oikea mutta laatikon koko kummastutti kun piti olla Jimnyn takaoven kaasujousi eikä ruotsinlaivan keulavisiirin hydraulisylinteri. Pakettia repimään auki, niin ensin puoli muovikassillista erillaisia pahvin paloja jonka jälkeen löytyi rulla aaltopahvia (yli 7 metriä. Juu mittasin...). Kiepitin rulla auki ja sen sisällä ei ollut mitään. Laatikkoon kurkatessa sieltä lopun pahvi silpun seasta laatikon pohjalta reunasta pilkisti pitkulainen pikku loota. Se tilattu jousi. Aiemminkin tuskaillut millon minkäkin kanssa ylipakkaamisesta, mutta tämä rupesi olemaan jo aika huippu. Tilatun tavaran pakkauksen mitta oli siis 450x28x28mm mutta se saapui laatikossa jonka mitat olivat 800x250x250mm Vastaavasti painot 300g - 2800g. Ihmekkään että 9€ tuote kotiin rontattuna onkin jo 30egee. Ymmärtäisin kyllä jos erityisen särkyvästä tavarasta olisi ollut kyse, ja että se olisi ollut käärittynä siihen rullaan mutta ei, ne pari kiloa pahvia oli vain täytteenä ja itse tavara siellä kulmassa & nurkassa nauttimassa hellästä käsittelystä...
Seuraavan kerran kun joku naapuri rykäisee kartonginkierrätys astian kerralla täyteen, en naljaile enään että: "pistit sitten kaikki kämpässä uusiksi?". Viimeksi vastaus oli että tilasi fillariinsa uudet jarrut ja vaihteensiirtäjän. Uskon.
savustin
18.11.2018, 09:33
Vuosia sitten kun tilailin varaosia autoihin niin kaikki laatikot mitkä tuli oli jääkaappipakastin yhdistelmän kokoisia,Sisällä saattoi olla jarrulevyt ja palat ja loppu styroksi murua.Pistin peltiämpäriin pikkasen bensaa ja sulatin pois ei ne muuten mihinkään olis mahtunut.
Vuosia sitten kun tilailin varaosia autoihin niin kaikki laatikot mitkä tuli oli jääkaappipakastin yhdistelmän kokoisia,Sisällä saattoi olla jarrulevyt ja palat ja loppu styroksi murua.Pistin peltiämpäriin pikkasen bensaa ja sulatin pois ei ne muuten mihinkään olis mahtunut.
Tommonen liemihän on hyvä jättää kannussa näkyville ja isolla kylkeen 98 :D
savustin
18.11.2018, 15:45
Tommonen liemihän on hyvä jättää kannussa näkyville ja isolla kylkeen 98 :D
Ei siitä lientä tule kun pensa haihtuu jää jäljelle jäykkää tahnaa,Kerran hävitettiin parikolme kuutiota styroksin paloja samanlailla ja 20L pytyn pohjassa oli 10cm tahnaa.
Uudet peltipoliisit välillä Kouvola-Koskenkylä.. ennen sait ajella Cruise päällä tasaisesti 83.. nyt saa varoa itsemurha ohittajia jotka tamppaa jarrunpäälle ohitettuaan ja huomaavat kameran.
Ja joka perkeleen tolppaan pitää muutenkin jarruttaa varuiksi ettei vaa välähdä, voi helvetin perse et tekis mieli jyrätä vaan yli.
Se kun Turun/Raision alueella ainakin oli suolaa levitelty jo näin hyvissä ajoin.
Juu pariviikkoa tuli sitä tietä ajeltua ja kyllä se liikenne oli sellaista villinlännen meininkiä
Uudet peltipoliisit välillä Kouvola-Koskenkylä.. ennen sait ajella Cruise päällä tasaisesti 83.. nyt saa varoa itsemurha ohittajia jotka tamppaa jarrunpäälle ohitettuaan ja huomaavat kameran.
Ja joka perkeleen tolppaan pitää muutenkin jarruttaa varuiksi ettei vaa välähdä, voi helvetin perse et tekis mieli jyrätä vaan yli.
Huomannut saman...
Vaan ei taida olla ne tolpat vielä käytössäkään? Nehän on niitä uusia mitkä mittaa jo kauempaa ni jarruttelukin turhaa. Ainakaan oma silmä ei ole vielä oppinut poimimaan niitä samaan tapaan ku noita perinteisiä pönttöjä.
Melko reilustihan noihin saa ajaa kun 50 alueellaki saa olla todellista 58 ni siitä 3 pois eli jää 55 ja siitä tulee vain kirjallinen huomautus.
Kyllä nuo jarruttelijat ärsyttää kun 80 alueella hiljennetään varmuudeksi 60 kymppiin.
Jokaisessa pöntössä pitäisi olla nopeusrajoituskyltti kiinni, niin loppuisi ainakin osan jarruttelut. Kyllä itekkin joskus joutunut jarruttelemaan sen takia kun ei ole varma mikä se rajoitus olikaan.
Kaitsu67
19.11.2018, 10:10
Tällä kertaa Telian lasku....sinne oli tullut ihan mitään ilmoittamatta 2,90€ paperilaskun toimitusmaksu. :mad:
Edellisessä laskussa ei moista ollut eikä siitä ilmoitettu. No korjasivat tilanteen kuitenkin. Eka lasku tulee kuulemma ilman maksua ja sen jälkeen räpsähtää tuo toimitusmaksu.
Tällä kertaa Telian lasku....sinne oli tullut ihan mitään ilmoittamatta 2,90€ paperilaskun toimitusmaksu. :mad:
Edellisessä laskussa ei moista ollut eikä siitä ilmoitettu. No korjasivat tilanteen kuitenkin. Eka lasku tulee kuulemma ilman maksua ja sen jälkeen räpsähtää tuo toimitusmaksu.
Pyydä se sähköpostiin, ei ole laskutuslisää. Mulle tullu jo vuosia Telia ja Dna meiliin:)
Kaitsu67
19.11.2018, 12:07
Pyydä se sähköpostiin, ei ole laskutuslisää. Mulle tullu jo vuosia Telia ja Dna meiliin:)
Juu, nyt tulee verkkolasku tästä eteenpäin. Pointti oli siinä, että mulle ei kerrottu että paperiversio maksaa. Ja kun ekassa laskussa ei siitä veloitettu tai ilmoitettu että seuraavasta tulee lisämaksu, toi tuli ihan yllätyksenä.
:mad::mad:Kissan rääkkääjät
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/kotimaa/artikkeli-1.335976
Mua ei yhtään harmittais vaikka joku esim. koira, susi, karhu, tms kävis syyllisen/syyllisten kimppuun ja sais/saisivat maistaa omaa lääkettään.
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=157866
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=157866
No, johan on....? :eek:
Kaitsu67
21.12.2018, 13:04
Ihmetyttää edelleen, kun Lassila ja Tikanoja laskuttaa ennakkoon roskapöntön tyhjennyksistä mitä ei ole tehty edes vielä. :confused: :mad:
Toteutuneet palvelut 8.10.-3.12.2018
Astian tyhjennys 3 KPL
Arvioidut palvelut 31.12.2018-25.2.2019
Astian tyhjennys 3 KPL
ja sitten jälkikäteen hyvittävät:
Edellisen arvion palautus 8.10.-5.11.2018
Astian tyhjennys -2 KPL
sama jätteenkäsittelymaksussa.
Ainakin sillä saa aikaan ihan helvetin sekavan laskun jos ei muuta. Ihme touhua kyllä. Selvempää olisi kun laskussa olisi vaan ne tyhjennykset mitkä tehty ja niistä lasku.
Taitaa l&t kerätä asiakkailta korotonta lainaa, ilmaista puskurirahaa mitä sijoittavat eteenpäin...?
Kaitsu67
21.12.2018, 14:31
Taitaa l&t kerätä asiakkailta korotonta lainaa, ilmaista puskurirahaa mitä sijoittavat eteenpäin...?
Niin, halvempaa lainaa se on ku luottoyhtiöiltä tai pankista, ilmeisesti ihan laillistakin vielä...pitäis selvittää paljonko tosta vois alkaa vaatia korkoa, loppuiskohan sitten tollanen "hyväksikäyttö". :rolleyes:
Kaveri oli töissä eräässä isossa tunnetussa henkilö kuljetusfirmassa.
Aina kun sai palkan perjantaina tililleen, sitä ei saanut nostaa kokonaan.
Seuraavalla viikolla selvisi paljonko rahaa sai pitää ja loput piti tilittää takaisin firman tilille...
Eikä puhuttu mistään pienistä rahoista, no useista satasista aina kuitenkin.
Jos kaikilla kuskeilla ja muulla henkilökunnalla oli samanlainen rahankierrätys, mistähän siinäkin oli kysymys...?
-Ei ole kaveri enää siellä töissä...
Ps. En kerro tarkemmin ettei ole haastemies ovella...:o
Seuraavalla viikolla selvisi paljonko rahaa sai pitää ja loput piti tilittää takaisin firman tilille...
Jos kaikilla kuskeilla ja muulla henkilökunnalla oli samanlainen rahankierrätys, mistähän siinäkin oli kysymys...?
Kovanen, Nobina... ? :)
Taitaa olla ihan normi settiä mm. raksoilla. Näennäisesti minimipalkka maksetaan kyllä, mutta tekijältä kerätään sitten maksun jälkeen liiat pois...
Mihin ne ylimääräiset sit tilitetään? Meneekö jonkun taskuun vai maksetaanko niillä pimeitä ukkoja? Miten muuten tuollaisessa menee sotut ym.maksut
petroman
22.12.2018, 12:41
Jos nuokin palkan takaisin nyhtämiset sais pois, niin vähentyis ulkomaan ihmeitten työskentelyt täällä. Onko joku kotosuomalainenkin alentunut moiseen? Siis suostunut antamaan pimeetä rahaa työnantajalle? Vitun hölmöt...
Suzukista koppaa irti. Ihmetyttää foliopaperi ja massan seos millä korjailtu 70% pehmeistä paikoista. Vituttaa aiksemmat paikkapellit millä saatu koppa ja etupellit yhtenäiseksi ja yrittää niitä saaha irroteltua.
Kaitsu67
08.02.2019, 11:09
Ihmetyttää putiikki, joka kuukaudesta toiseen saa mainostaa alemyyntiä, mainos tulee melkeenpä viikottain :confused:
Eilen tulleessa mainoksessa taas KAIKKI tuotteet vähintään -50% ja myös tarjoushinnoista :rolleyes: KAIKKI on kissankokoisilla kirjaimilla, sitten ihan pienellä präntillä ei koske yhden tietyn valmistajan tuotetta. Haloo, ei ole silloin kaikki tuotteet! :mad:
Ja kun tää talviale nyt kuulemma 5 päivän päästä päättyy, veikkaanpa että sen jälkeisellä viikolla tulee mainos jossa on kevätale, KAIKKI tuotteet vähintään -50%
...joo, topicin mukaisesti ihmetyksen lisäksi lähes vituttaa
Ei tarttee täällä huudella mutta ammattiliittoon ja verottajalle tälläisistä kannattaa kyllä aina ilmoitella kun tulee tietoon, varsinkin sen jälkeen jos ei itse / kaveri ole enää töissä siellä. Kusettajien vapaana juoksentelu kusee kaikkien yhteiseen laariin.
james_III
08.02.2019, 19:08
Ihmetyttää putiikki, joka kuukaudesta toiseen saa mainostaa alemyyntiä, mainos tulee melkeenpä viikottain :confused:
Eilen tulleessa mainoksessa taas KAIKKI tuotteet vähintään -50% ja myös tarjoushinnoista :rolleyes: KAIKKI on kissankokoisilla kirjaimilla, sitten ihan pienellä präntillä ei koske yhden tietyn valmistajan tuotetta. Haloo, ei ole silloin kaikki tuotteet! :mad:
Ja kun tää talviale nyt kuulemma 5 päivän päästä päättyy, veikkaanpa että sen jälkeisellä viikolla tulee mainos jossa on kevätale, KAIKKI tuotteet vähintään -50%
...joo, topicin mukaisesti ihmetyksen lisäksi lähes vituttaa
Tietyt kalustefirmat on tehny tosta ihan oman taiteen lajinsa, mennen tullen kusevat ostajaa molempiin silmiin. Kauppa tilanteen jälkeen postiluukusta kolahtaa luottokortti, jota kukaan ei ole pyytäny taikka kaupan teko hetkellä asiakasta moisesta optiosta informoinu. Takuu asioiden helpottamiseksi tarvittiin vaan yllättävän paljon tietoa. Ei hätää mitään, fiskarsseilla katkee ja se siitä, kun kuluja ei kuulemma ole eikä tule. Paitsi että vuoden päästä alkaakin tulla... Nimeltä mainitsemattomasta maskusta ei meille tule yhtään mööpeliä, osaa sitä lastulevyä muutkin liittää toisiinsa. Tästä nyt on jo jokunen vuosi aikaa mutta meno taitaa edelleen olla sama.
petroman
08.02.2019, 19:53
Enkä kyllä oikein ymmärrä sitäkään, että huonekalufirmat mainostavat jotakin tuotetta, ja kun menet sitä ostamaan niin eipä ole. Tilataan, menee viikko-pari. Parhaimmillaan mainostaneet loppuunmyyntiä ja silti tilaustavaraa myyvät loppuun.?
Asiahan on henkilökohtaisesti korjaantunut sillä, että soitan myymälät läpi ja kysyn, onko teillä ihan paikanpäällä niitä myydä asti. Jos ei ole, niin tuumin, että soitan seuraavalle kiitti hei.
Työkaveri osti black fridayna juurikin maskusta uuden sängyn ja sohvan koska hyvä tarjous. No ei ollu enää tavaraa mutta lasku piti kyllä maksaa. Varaston muuttokin sattu samaan väliin. Tänään tuli tasan 10 viikkoa tilauksesta. Jotainhan tuo aamulla asiasta murisi.:D
james_III
08.02.2019, 23:05
Työkaveri osti black fridayna juurikin maskusta uuden sängyn ja sohvan koska hyvä tarjous. No ei ollu enää tavaraa mutta lasku piti kyllä maksaa. Varaston muuttokin sattu samaan väliin. Tänään tuli tasan 10 viikkoa tilauksesta. Jotainhan tuo aamulla asiasta murisi.:D
Aijjaa, onkohan toi joku kestoselitys :confused: Aika harvassa firmassa muuten riittää tavaran sijainti tiedoksi kuukauden tarkkuus tänäpäivänä, liekkö varasto jossaki turkin kieppeillä vai mistä ne nyt tulee.
Kaitsu67
09.02.2019, 00:21
Enkä kyllä oikein ymmärrä sitäkään, että huonekalufirmat mainostavat jotakin tuotetta, ja kun menet sitä ostamaan niin eipä ole. Tilataan, menee viikko-pari. Parhaimmillaan mainostaneet loppuunmyyntiä ja silti tilaustavaraa myyvät loppuun.?
Ja vuodesohvan kanssa ollut joskus silleen, että menet mainostettua sohvaa katsomaan ja se onkin yllättäen tuplahintainen mainoksessa olleeseen -50%, kun on eri kuosi, mainoksessa "unohdettiin" mainita että vain perusväri 1 tai 2 oli niitä halpoja. Ja tottakai se kallis kuosi on tilaustavaraa. Ja sekin on erikoista, kun loppuunmyynti on yleensä kun firma lopettaa. No sitä ilmeisesti kierretään ilmoittamalla "varaston loppuunmyynti". Aika iso varasto kun ne loppuunmyynnin kamat on samoja vuodesta toiseen, ai niin mut nehän oli tilaustavaraa, eihän ne ollutkaan varastossa. :rolleyes:
Kumma ettei noihin kukaan puutu....
Asiahan on henkilökohtaisesti korjaantunut sillä, että soitan myymälät läpi ja kysyn, onko teillä ihan paikanpäällä niitä myydä asti. Jos ei ole, niin tuumin, että soitan seuraavalle kiitti hei.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomi-Soffa
Ja vuodesohvan kanssa ollut joskus silleen, että menet mainostettua sohvaa katsomaan ja se onkin yllättäen tuplahintainen mainoksessa olleeseen -50%, kun on eri kuosi, mainoksessa "unohdettiin" mainita että vain perusväri 1 tai 2 oli niitä halpoja. Ja tottakai se kallis kuosi on tilaustavaraa. Ja sekin on erikoista, kun loppuunmyynti on yleensä kun firma lopettaa. No sitä ilmeisesti kierretään ilmoittamalla "varaston loppuunmyynti". Aika iso varasto kun ne loppuunmyynnin kamat on samoja vuodesta toiseen, ai niin mut nehän oli tilaustavaraa, eihän ne ollutkaan varastossa. :rolleyes:
Kumma ettei noihin kukaan puutu....
Kuluttajaviranomainen on tutkinut juurikin huonekaluliikkeiden markkinointikikkoja ja löytänyt niistä paljonkin huomautettavaa mutta ilmeisesti keinot puuttua asiaan ovat liian kevyitä. Ketuttaa kanssa moiset alennukset, ollaan jo aikaa sitten kierretty kaikki isot prosentit kaukaa. Oma empiirinen havainto on, että mitä suurempi alennusprosentti tuotteella on, sitä paskempaa laatua se on. Saattaa pitää paikkaansa tai sitten ei :)
Mitä? Eikö MDF-/lastulevy maistu? :)
Mitä? Eikö MDF-/lastulevy maistu? :)
Toisinaan, riippuu ihan mausteista :)
Toki jos tarvii halvalla ja nopeesti sohvan niin suunta kohti halpisliikkeen kevätvarastoloppuunmyyntiALErysäystä. Sitten jos oikeesti etsii hyvää ja kestävää sohvaa niin budjetti pitää vähintään tuplata mutta kyllä noi laatupelit sitten kestääkin. Just istun mökkisohvalla, joka on vuonna 2005 ostettu pari vuotta käytettynä. Maksoi maltaita mutta kangas on kuin uutta eikä pehmusteet oli lässähtäneet edes mun ison takapuolen alla.
Toisinaan, riippuu ihan mausteista :)
Toki jos tarvii halvalla ja nopeesti sohvan niin suunta kohti halpisliikkeen kevätvarastoloppuunmyyntiALErysäystä. Sitten jos oikeesti etsii hyvää ja kestävää sohvaa niin budjetti pitää vähintään tuplata mutta kyllä noi laatupelit sitten kestääkin. Just istun mökkisohvalla, joka on vuonna 2005 ostettu pari vuotta käytettynä. Maksoi maltaita mutta kangas on kuin uutta eikä pehmusteet oli lässähtäneet edes mun ison takapuolen alla.
Meiltä lähti just keväällä kierrätykseen iso kulmasohva joka ostettu joskus -99/00. Runko ja pehmusteet olivat yhden niskatyynyn lässähtämistä lukuunottamatta kunnossa, vain verhoilu alkoi olla loppu. Sitä kuluttanut vuosien varrella yhteensä neljä koiraa, kaksi omaa ja useampi kylävekara sekä on siinä itekkin tullut röhkittyä.Koirat saaneet olla sohvassa, lapset leikkineet ja on siihen tuo juippi pikkuisena vetänyt megalaatatkin. Hyvin palveli.
Nyt tilalla olevan sohvan kestävyydelle ei laskettu liikoja toiveita koska oli vain kolminumeroisella hintalapulla, uus vaan piti saada kun semmoinen puhkinus... iso sohva katseenvangitsijana ei ole kivaa.
Ketjun aiheeseen liittyy tuon uuden sohvan hankinta. Ite olin reissussa ja frouva toimitti käytännön hankinta-aktionin, varastossa näitä ei tietysti ollut kun ei haluttu kirkuvan vihreää tai oranssia... no toimituspäivä sovittiin sillai että olen kotosalla ja saan haettua mööbelin. Toimituspäivä tuli ja meni, frouva sitten soitteli missä sohva viipyy. Ok, uusi toimituspäivä saatiin. Hankaluudet alkoivat kun haluttiin kotiinkuljetus koska olin ite taas jo reissussa , tämähän ei meinannut käydä ollenkaan kun ei muka voi laskuttaa yksityistä eikä puhelimessa ollut henkilö osannut auttaa asiassa. Frouva tomerana pyysi puhelimeen jonkun dirikan ja neuvottelun jälkeen asia hoitui niin että se kuljetus maksetaan nettipankista jollain momentilla ja jollain näennäisellä alennuksella kun he kerran olivat toimitusajan mokanneet. Ilmaiseksi ei kuulemma käy.
Loppu hyvin kaikki hyvin vaikka vähän ylimääräistä vaivaa tosta tuli, sohvakin on ok vaikkakin selvää on ettei siitä ole loppuelämän sohvaksi. Lapset toki jo kasvaneet riehupelleiästä ulos, koiria kielletään aktiivisesti mellastamasta siinä ja meikäläisenkin pitää röhkiä sivistyneesti.
Ehkä sitten joskus kun talous hiljenee väestä ja noista karvanaamoista, harkitaan taas joku ökysohva jota ei tarvi harmitella.