View Full Version : Nissan Pick Up Doublecab -00
Hemingway
12.08.2013, 08:10
Alunperin etsin toista automerkkiä ja mallia, mutta tuttava tarjosi sattumalta seuraavaa:
Eli Nissan Pickup vm 2000 ja vielä harvinaisena Doublecab- mallina. Kova lavakate löytyy. Ajettu 260 000km. Manuaali-ilmastointi. Manuaalivaihteet (liekö näitä muilla olemassakaan). Kahdet renkaat.
Auto on rekisteröity huoltoautoksi mutta turvavyöt ovat paikallaan ja penkit tallessa joten mikäli ostan auton, niin aion muuttaa sen neljän istuttavaksi. Miten vaikea prosessi tämä on, minkälaisia kustannuksia tästä on odotettavissa?
Onko tämän ikäkauden Nissan Pickupeissa jotain erityisiä tyyppivikoja tai vastaavia usein toistuvia teknisiä ongelmia, mitkä pitäisi ottaa huomioon? Mistä valmistusvuodesta ne moottoriongelmat Nissaneissa alkoivat?
Minkälainen tämä auto on maasto-ominaisuuksiltaan ja nelivedoltaan? Lukot yms.
Te jotka olette Nissanien kanssa touhunneet, mikä olisi ko autolle sopuhinta? Auto on erittäin siisti ja hyväkuntoisen näköinen, vasta katsastettu.
Kaitsu67
12.08.2013, 08:25
Auto on rekisteröity huoltoautoksi mutta turvavyöt ovat paikallaan ja penkit tallessa joten mikäli ostan auton, niin aion muuttaa sen neljän istuttavaksi. Miten vaikea prosessi tämä on, minkälaisia kustannuksia tästä on odotettavissa?
Mun mielestä huoltoautoksi muutoskatsastettua autoa ei saa enää takaisin henkilö tai esim. 4 hengen pakettiautoksi (kaksikäyttöauto)....
bj45lava
12.08.2013, 08:59
Miks siitä on pitänyt tehdä huoltoauto, kun on kuitenkin täyden veron auto muutenkin eli toi pitäis kyl saada ha:ksi takaisin, koska vero on otettu täysimääräisenä aikanaan maahantuotaessa/myydessä,
Näinhän on toimittu jo -92/93 alkaen
Sitä vanhemmat huoltoautohölmöilyt saa palauttua vaan veroa maksamalla, mut uudemmissa pitäis siis käydä muutos.
2002-2005 D22 NAVARAn YD25-moottoriongelmasta tuolla juttua:
http://www.nissan-navara.net/viewtopic.php?f=3&t=5037
Mutta sullahan oli vm. 2000 kiikarissa...
Lukkoja on virtalukossa, ovissa ja vähän sinnepäin saattaa löytyä kitkalukon muodossa takaperästä (jos on vielä toimintakunnossa). Neliveto on jäykkä eli keskitasauspyörästön puuttuessa veto menee aina 50-50 eteen taakse. Etuperässä ei ole lukkoa.
Maastokyky on tuon "kategorian" autoista ihan kohtuullista kun pohja on aika tasainen (ei hassuja alaspäin olevia palkkeja/ulokkeita) ja takanakin taisi olla jouset valmiina akselin yläpuolella. Sellainen tuuman parin korotus taakse riipukkeita jatkamalla ja saman verran eteen vääntösauvoja kirraamalla (ehkä myös ulosjouston rajoitinta leikkaamalla) ja 31" gummit alle...tuskin mitään muuta isompaa kannattaa tehdä (no ehkä tieten se vinssi ja vähän kevyttä panssarointia pohjaan)
Miks siitä on pitänyt tehdä huoltoauto, kun on kuitenkin täyden veron auto muutenkin eli toi pitäis kyl saada ha:ksi takaisin, koska vero on otettu täysimääräisenä aikanaan maahantuotaessa/myydessä,
Näinhän on toimittu jo -92/93 alkaen
Sitä vanhemmat huoltoautohölmöilyt saa palauttua vaan veroa maksamalla, mut uudemmissa pitäis siis käydä muutos.
Sen on saanu maahantuotua -09 kevääseen asti halvemmalla ku siitä on tehty huoltoauto. Normipakuks ei oo varmaan riittäny lavan mitat. Eli tosta peritään maksamatta jäänyt 65% autoverosta sen päivän laskujen mukaan ku on verotettu, jos siis siihen takapenkin ruuvaa kii. Eli äkkiä n. 6000€ lasku jos on uutena tuotu (ei ehkä kuitenkaa oo). Tai sit on tehty jotain todellä typerää ja muutettu täyden autoveron peli matalempaan luokkaan, eli heitetty tavallaan tuo n. 6t€ kankkulan kaivoon. Ei olis tavatonta tämäkään, tyhmää autoilijaa ja tyhmää katsastusmiestäkin tuntuu riittävän. :(
Hemingway
13.08.2013, 08:28
Auto on tuotu Ruotsista mutta tuontivuosi on itseltäni pimennossa. Jos otan yhteyttä katsastuskonttoriin, osaavatko rekisterinumeron perusteella sanoa mitä muutos tulisi maksamaan?
Hemingway
13.08.2013, 15:45
Sen on saanu maahantuotua -09 kevääseen asti halvemmalla ku siitä on tehty huoltoauto. Normipakuks ei oo varmaan riittäny lavan mitat. Eli tosta peritään maksamatta jäänyt 65% autoverosta sen päivän laskujen mukaan ku on verotettu, jos siis siihen takapenkin ruuvaa kii. Eli äkkiä n. 6000€ lasku jos on uutena tuotu (ei ehkä kuitenkaa oo). Tai sit on tehty jotain todellä typerää ja muutettu täyden autoveron peli matalempaan luokkaan, eli heitetty tavallaan tuo n. 6t€ kankkulan kaivoon. Ei olis tavatonta tämäkään, tyhmää autoilijaa ja tyhmää katsastusmiestäkin tuntuu riittävän. :(
Tilasin nyt AKEsta kaikki ko auton tiedot. Ensirekisteröintipäiväksi merkitty eräs helmikuun päivä 2010.
Tulkitsen asian niin että auto on siis tuotu maahan alkuvuodesta 2010.
Mitä tämä nyt siis tarkoittaa kustannuksien ja byrokratian kannalta jos haluan muuttaa auton takaisin 4 istuttavaksi?
Eiks sen ois samalla sieltä AKE:lta(trafi) voinu kysyy? :rolleyes:
Tilasin nyt AKEsta kaikki ko auton tiedot. Ensirekisteröintipäiväksi merkitty eräs helmikuun päivä 2010.
Tulkitsen asian niin että auto on siis tuotu maahan alkuvuodesta 2010.
Mitä tämä nyt siis tarkoittaa kustannuksien ja byrokratian kannalta jos haluan muuttaa auton takaisin 4 istuttavaksi?
Ensirekisteröintipäivä 2010??? Eikös tän pitänyt olla 2000 vuosimallin peli?
Kerro se rekkari niin tongitaan. Mut 2010 maahantuodusta huoltoautosta ei pitäisi periaatteessa olla minkäänlaista autoveroalennusta saatu, joten muutoksen pitäisi olla mahdollista ihan tuosta noin vain jos kaikki on oikein tehty aiemmin.
Hemingway
16.08.2013, 10:58
Laitan YV:tä.
Hemingway
17.08.2013, 09:45
Jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan niin laitan tähän mitä on selvinnyt.
Auton käyttöönottovuosi oli 2000, vuosimalli kuitenkin jo 2001.
Auto oli maahantuotaessa rekisteröity pakettiautoksi ja saatu 16,1% alennusta autoveroprosentista (kokonaismassa 2850 kg).
Eli jos siihen haluaa muutoskatsastaa takaistuimet takaisin, laittaa Trafi maksuun tuon 16,1% auton verotusarvosta mitä se on maahantuodessa 2010 Tullin toimesta todettu olevan. Eli jos se olisi todettu 10000€ autoksi, summa olisi 1610€.
Suuret kiitokset MaTTi!
Hemingway
17.08.2013, 10:08
Lukkoja on virtalukossa, ovissa ja vähän sinnepäin saattaa löytyä kitkalukon muodossa takaperästä (jos on vielä toimintakunnossa). Neliveto on jäykkä eli keskitasauspyörästön puuttuessa veto menee aina 50-50 eteen taakse. Etuperässä ei ole lukkoa.
Aloittelija kysyy: tarkoittaako tämä tiukassa paikassa sitä, että yksi pyörä sutii edestä ja yksi takaa? Vai yksi edestä ja kaksi takaa?
Aloittelija kysyy: tarkoittaako tämä tiukassa paikassa sitä, että yksi pyörä sutii edestä ja yksi takaa?
Kyllä. Viimeistään sitten kun ollaan ristiriipunnassa. Kitkalukko (tai oikeasti se on lähempänä luistonrajoitinta kuin lukkoa) auttaa kyllä tietyyn pisteeseen, mutta sitten kun renkaalla ei ole enää painoa päällä niin siihen loppuu meno.
Pitää sen verran mainostaa että itellä on täsmälleen samanlainen 2001 double cabi ja ihan mainiosti se kulkee suht paksussakin hangessa. Renkaina on ihan normit BFG AT:t leveydeltään muistaakseni 30 9.5 -15. Isommatkin sinne mahtuu mutta käyttiksessä niillä ei paljoa tee mitään. :)
Hemingway
18.08.2013, 10:33
Onko 2004 Nissan Pick Upissa samanlainen neliveto? Näissähän oli niitä koneongelmia mutta pari korjattua olisi tarjolla.
Todennäköisesti voimansiirrossa ei ole mitään dramaattista muutosta tapahtunut 90-luvun lopun ja 2000 luvun alun vehkeissä. Joku vaihteiston tai perän välitys...kuka tietää, mutta samoja ratkaisuja ja ominaisuuksia ne tarjoavat käytännössä. Se tehokkaampi moottori ja uusi muotoilu oli se isoin muutos 2002 vai 03 kun se muutos oli...?
Toivottavasti niistä rempatuista löytyy oikeesti kuitit ja niiden päiväykset ja ajokilometrit tms. sopii suunnilleen yhteen. Ja mielellään rempan tekijä on vielä joku muu kuin matti meikäläinen? Toki jos ostat liikkeestä niin onhan siinä joku pieni vastuu/takuu. Eikös ne suunnilleen ole särkyneet 150-250tkm välissä? Eli alle tuon se remppa on edessä, mutta kun vaihtaa ajoissa niin ei ehdi särkeä mitään muuta...tuon jälkeen olevaa ei kannata ostaa jos remppaa ole tehtynä?
Mulla hajos 2005 KingCap jo 127tkm :)
Mutta remontin jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen autoon.
33" katsastettuna alla
tasauspyörästönlukot molemmissa perissä
polyeteeni liukulevy pohjassa
puskurit tehty uusiksi ja vinssi keulaan
Mukavasti se menee mettässä. Suurin ongelma osumat. Jotenkin se tuntuu edelleen aika uudelta kun kolhuja tulee :)
Voimansiirto melkeen samaa kaheksankytluvulta tähän saakka.
-JEO-
Sun ajoja ei lasketa...nilkka suorana isoilla rattailla ja lukot kiinni kokoajan...;)