PDA

View Full Version : ssuvikin HDJ


Sivua : 1 [2]

-MaTTi-
18.08.2013, 12:59
no just http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-scared003.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php) !!!

:D Mikä se mersumiestä arveluttaa?

http://starsdiesel.com/upimages/Electronic-Unit-Pump-0280744802.jpg (http://starsdiesel.com/Electronic%20Unit%20Pump%200%20414%20799%20003-3812.htm)

Kinkin tarvikesuutin mm. OM904 LA koneeseen

Eli tuo on kai se ite magneettiventtiilillä ohjattu korkeapainepumppu, joita on joka sylinterillä omansa. Tuosta sit suutinputki ja monireikäsuutin kanteen. Suoraruiskutus. Eräänlainen pumppusuutin, mut ei perinteisessä muodossa.
http://i10.aijaa.com/b/00067/12571593.jpg

pee
18.08.2013, 16:57
tää menee koht ohi -ssuvik- in topiccista, mutta mua pelottaa aina kaikki uus ja kummallinen ...

moon tänä vuonna jo kokenu niipaljo uutta omassa pienessä MB maailmassani:

- sähköllä kulkeva työkalu
- hehkuton unimoGGi / kalinaton kylmäkäynnistys pakkasessa
- CDI koneiden sielunelämä ja kooma ja niiden lääkintä kotikonstein

eli ei liikaa uutta kerralla - UGH ! http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-scared004.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php)

BJ-40/76
18.08.2013, 21:31
Siis joutuuko "kasaamaan jakiksen peilikuvana" (joka ei onnistu, ettei ketään jäis kaivertamaan)
Mutta "ylikoko" renkaat, ja nuo pitemmät perävälitykset auttaa asiaan, ja eihän suomessa saa ajaa kuin muutamalla pätkällä 120 km/h.

Hodarissa tuo maksimiteho on puolet korkeammalla. no, siinahän se aasin silta oliki 44+" kumeihin....

Mielenkiinnolla seuraan; Peukku!

ssuvik
19.08.2013, 04:38
Siis joutuuko "kasaamaan jakiksen peilikuvana" (joka ei onnistu, ettei ketään jäis kaivertamaan)
Mutta "ylikoko" renkaat, ja nuo pitemmät perävälitykset auttaa asiaan, ja eihän suomessa saa ajaa kuin muutamalla pätkällä 120 km/h.

Hodarissa tuo maksimiteho on puolet korkeammalla. no, siinahän se aasin silta oliki 44+" kumeihin....

Mielenkiinnolla seuraan; Peukku!

Nuo laatikon välitykset on mullakin just tutkinnan alla. Se ei mua haittaa, vaikkei auto enää kovaa menisikään. En maastureilla muutenkaan aja kuin max. 90km/h. Ja eihän tolla autolla enää pitkiä reissuja paljoa tehdä.

Glutton
19.08.2013, 06:26
Pittää tehä pitkiä pohjosen reissuja...

ssuvik
19.08.2013, 06:51
Pittää tehä pitkiä pohjosen reissuja...

No joo. Kyllä muutaman reissun vuodessa voi tehdä. Tarkoitin enemmän, ettei se ihan jokapäiisenä käyttiksenä enää sitten toimi.

Häänrik
19.08.2013, 10:55
En maastureilla muutenkaan aja kuin max. 90km/h. et nii :D:D

Jappi
19.08.2013, 11:16
Jos ovat vähänkään niinkuin cat inkkarit niin kannattaa välttää tankin ajamista kuivaksi. Ainakin poravaunussa se tiesi inkkareille turmiota...

On ajettu tankki tyhjäksi eikä ole herneitä mennyt nenään koneella. Ilmaus on toki oma hommansa mutta mitään ei ole hajonnut.

E: Toivottavasti varasit laajemminkin sähköhiluja mukaan siitä elimenluovuttajasta, tuo on CAN-väyläinen laitos.

ssuvik
19.08.2013, 15:03
.
E: Toivottavasti varasit laajemminkin sähköhiluja mukaan siitä elimenluovuttajasta, tuo on CAN-väyläinen laitos.

Kyllä siinä puhetta oli tarvittavista piuhoista. Ja Starilla saanee melko paljon koodattua.

E: Ja tiedossahan se on, ettei sen koneen sovitus ole mikään yhden viikonlopun juttu. Kun muutenkaan en mikään guru autojen kanssa ole. Paikataan sit innostuksella puutteet tietotaidossa :D

pee
19.08.2013, 20:23
ei se loppupeleissä montaa piuhaa vaadi käymiseen, jos can väylä on yhtään sukua 2000 luvun alkupuolen cdi veheksiin

hyvä ois saada luovuttajasta ainakin:

- moottorin ohjainlaite
- virtalukko + avain
- johtosarja edellisiin
- tietty se CAN väylä kokonaan haaroineen jos niitä on, epäilen ettei ole

Oulussa ainakin löytyy mokomaan tietotaitoa, jollet jo tiennyt ;) Kysy privana jos tarvii ...

ssuvik
26.08.2013, 19:55
Perjantaina ruettiin suunnittelemaan korin katkaisukohtia Häänrikin kanssa. Tultiin siihen tulokseen, ettei nussita linjoja heti kerralla kohdalleen, vaan laikataan reilu pala perseestä pois, ja sen jälkeen hierotaan lokarin kaaret ym. kohdilleen "palapeli" metodilla. Niin ja yx kyssä, koneen jälkeen säästökohteena on moggi- vai volvolaiset? :eek:

Sami89
26.08.2013, 22:04
koneen jälkeen säästökohteena on moggi- vai volvolaiset? :eek:

Eikös toi moottori vähä niinku moggilaisia vaatis..?;)

young n dum
28.08.2013, 20:20
Eikös toi moottori vähä niinku moggilaisia vaatis..?;)

volvot ja leimalle :)

ssuvik
28.08.2013, 20:31
volvot ja leimalle :)

Eikö mogeilla saa leimaa?? :confused::eek:

Sami89
28.08.2013, 20:37
Eikö mogeilla saa leimaa?? :confused::eek:

Mogithan taitaa olla kuorma-autoja.. Ja tässä paskamaassa ei saa sotkea niitten osia mihinkää henkilö- tai pakettiautoon..:(

ssuvik
28.08.2013, 20:45
Mogithan taitaa olla kuorma-autoja.. Ja tässä paskamaassa ei saa sotkea niitten osia mihinkää henkilö- tai pakettiautoon..:(

Mulla on sit tainnu jäädä kotiläksyt tekemättä. Ei oo tollanen tullut mieleen. Kyllähän toi on tarkotus vielä leimata. Matti varmaankin kertoo sen lopullisen totuuden?

Sami89
28.08.2013, 20:51
Mulla on sit tainnu jäädä kotiläksyt tekemättä. Ei oo tollanen tullut mieleen. Kyllähän toi on tarkotus vielä leimata. Matti varmaankin kertoo sen lopullisen totuuden?

Noin se ainakii mun tietääkseni menee.. Tiiä sit jos säännöt on muuttunu.:confused:

oojiikoo
28.08.2013, 21:00
onhan tuollaiset moggilaiset portot leimattu rangeen täällä sodankylässä. moggirange nimimerkin takaa löytyy kyseinen pirssi.

tepa250d
29.08.2013, 07:51
[QUOTE=oojiikoo;1037922]onhan tuollaiset moggilaiset portot leimattu rangeen täällä sodankylässä. moggirange nimimerkin takaa löytyy kyseinen pirssi.[/QUOTE

lapin luvat:D:D

tuomaritulee
29.08.2013, 18:46
kyllä miun mielestä mogit saa. Ainakin itse tätä kyselin ja tuntui onnistuvan kunhan raideleveys pysyy rajoissa.

Moggeja ei vaan paljoa liikenteessä näy niiden leveän raidevälin ja paljon työläämmän rakentelun takia..

ja onhan ne volvotkin maastokuorma-autoja..

-MaTTi-
29.08.2013, 18:51
Mogithan taitaa olla kuorma-autoja.. Ja tässä paskamaassa ei saa sotkea niitten osia mihinkää henkilö- tai pakettiautoon..:(
Tä? :eek: Esson baarin vieraskirjassako noin lukee ku ei ainakaan tieliikennelakiin liittyvissä pykälissä...

Raideleveys se isoin ongelma on, joskus myös akselien paino. Ja tietty ne rumpujarrut.

pee
29.08.2013, 18:58
Ja vielä HDJ n rengas- / vannekoko moGGilaisiin ... :confused:

Volvolaisia vaan, kiusaa tuottaa lähinnä leveys

Sami89
29.08.2013, 20:40
Tä? :eek: Esson baarin vieraskirjassako noin lukee ku ei ainakaan tieliikennelakiin liittyvissä pykälissä...

Raideleveys se isoin ongelma on, joskus myös akselien paino. Ja tietty ne rumpujarrut.

Sit miä oon saanu väärää informaatiota.:o Jostain oon vaan saanu sellasen käsityksen ettei niitä sais sotkea keskenään.. Siis kuorma-autoja ja pikkuautoja..?:confused:

HRD
29.08.2013, 21:48
Joo ei jyry sisuun saa laittaa vaikkapa lantikan akseleita. :D
Kyllä mokkilaisiin rakentaa hyvätkin jarrut 16 tuuman vanteille. Itellä menee 15 tuumasetkin ja mahtuvat menemään tarvittaessa porttalipoksin päälle asti, tosin niillä jarruilla ei varmaan ole asiaa leimalle noin painavassa autossa. Tietty jos tuplaa satulat, ni oiskohan sitte teoriassa mahdollista.

Yks iso miinus on painon kanssa, kun sitä tulis lisää varovasti arvioiden 200-300 kiloo. Ja valuperäthän ne tietty pitäs olla. :D

pee
29.08.2013, 21:51
tuplasatulat ei tainnu olla ihan kuuminta pophottia katastuksissa jälkiasenteisina ...

tapsa4x4
29.08.2013, 21:55
tuplasatulat ei tainnu olla ihan kuuminta pophottia katastuksissa jälkiasenteisina ...

No ite kun käytin leimalla aikoinaan niin katsuri totes että eipä ollut koskaan tollasta toteutusta nähnyt ja pitkään kirjoja tutkien totes että kelpaa.

HRD
29.08.2013, 22:07
No ite kun käytin leimalla aikoinaan niin katsuri totes että eipä ollut koskaan tollasta toteutusta nähnyt ja pitkään kirjoja tutkien totes että kelpaa.

Joo tätä just meinasin, et varmaan aika tulkinnanvaranen asia. Mitenköhän todetaan akselimassojen riittävyys?

Jos leikitään, että auto johon tulee tupla satulat:
Akseli massa siinä ois vaikka 1500 kiloo
Satuloilla vaik 800 kiloo ( siis kaksi per akseli tuplattuna 1600)
Levyillä 1500 kiloo tai 1700 kiloa

Riittääkö tämä kombinaatio levyjen rajoittamaan 1500 kiloon tai jos levyt vaihdetaan 1700 kilosiin, niin onko sitten kattona tuo satuloiden 1600 kiloa? :D:D

Meneekö tää noin lineaarisesti? :D
Sori tällänen offtopic aivopieruilu.

-MaTTi-
30.08.2013, 17:31
Mitenköhän todetaan akselimassojen riittävyys?

Luovuttaja-auton tyyppitiedoista/-kilvestä/akselien tunnistetiedoista (jos on).

HRD
30.08.2013, 21:44
Luovuttaja-auton tyyppitiedoista/-kilvestä/akselien tunnistetiedoista (jos on).

Joo kyl tää on tiedossa, mutta miten menee toi tuplasatula systeemi?

-MaTTi-
31.08.2013, 10:00
Joo kyl tää on tiedossa, mutta miten menee toi tuplasatula systeemi?Ei niillä mitään saavuteta. Pitäis olla tuplasatulat tehdastekoisena ja sen vehkeen tietoihin verrattais. 2 Samaran satulaa ei tee siitä HDJ:hin soveltuvaa jarrua, vaan edelleen vain Samaraan passelit jarrut.

young n dum
31.08.2013, 19:52
Ei niillä mitään saavuteta. Pitäis olla tuplasatulat tehdastekoisena ja sen vehkeen tietoihin verrattais. 2 Samaran satulaa ei tee siitä HDJ:hin soveltuvaa jarrua, vaan edelleen vain Samaraan passelit jarrut.

mut sit ku ostaa Wilwoodit mitkä ei oo tie käyttöön soveliaat rapsahtaa leima ettei mitn ku pakko olla hyvät ku ovat billettiä ja amerikasta.....? :)

just näitte jarru hommie takia porttaali akselit on anuksesta :)

Calmari
31.08.2013, 20:45
mut sit ku ostaa Wilwoodit mitkä ei oo tie käyttöön soveliaat rapsahtaa leima ettei mitn ku pakko olla hyvät ku ovat billettiä ja amerikasta.....? :)

just näitte jarru hommie takia porttaali akselit on anuksesta :)
Paitti jos laittaa sinne ne sen auton jarruromut minkä alla ne akselitkin on ni ei ongelmia, jos joku hyväksyy ne vaikka yhellä samaran sylinterillä ni eihän sitä jälkikäteen voi peruuttaa ? eihän ?

BJ-40/76
31.08.2013, 21:32
Paitti jos laittaa sinne ne sen auton jarruromut minkä alla ne akselitkin on ni ei ongelmia, jos joku hyväksyy ne vaikka yhellä samaran sylinterillä ni eihän sitä jälkikäteen voi peruuttaa ? eihän ?

Siis jos auto on määräysten vastaisesti hyväksytty, niin miksi katsastusta ei vois perua? ainakin minä sain uuden rekisterioteparin, kun katsuri kerran käytti väärää sanamuotoa. ja nimenomaan trafi vaati uudet otteet.

Sitten jos siellä Trafin poikkeusluvassa lukee, että 1500 samaran jarrysatulat sekä 1. 2. akselilla, tilanne muuttuu...

Mutta se, että onnistuu kertomaan katsurille, että nuo samaran sylinterit onkin 200 tuumaisella akselivälillä olevasta 313 hv. w10 koneisesta defenderistä, joka on 9 hengen hlö-auto, ja akselimassat 2679 kg edessä ja takana 2789kg... niin voi olla että ei mene enää uudestaan läpi.

p.s miksi pitää käyttää jotain kepulikonsteja, kun noita aika suurillekkin massoille/tehoille olevia on saatavana? jos jostain syystä ei kelpaa esim. bj-75 tai hdj-80 etujarrut (joita käytetään paljon 15" vanteen kanssa) niin land rover defenderistä? ja jenkeistä löytyy 16" -17" sopivia.

jos on varaa ostaa porttaalit, koneistaa ne eri vanteelle ja -jarruille, niin jos pitää kasata vanhoilla osto satuloilla, koska ei ole varaa ostaa noin 100-200 e uusia, k.o voimille "sopivia" satuloita, niin budjetti on aika lailla "tiukka"

-> kun joku 33" renkaille muutoskatsastettu porttaali hirmu, jossa kokonaispaino tapissa 2 hlön kuormalla ja safarivarustuksella, ajaa kesäkelillä jonkun kanssa-autoilijan tms. arkkuun/rullatuoliin 40" renkailla, ja jarrutusjälkiä ei löydy.... ja porttaali kuski kertoo että tuolta kolmion takaa se lähti... ja en saanut väistettyä... niin voi olla aika lujassa leimat seuraavassa katsatuksessa myös muilla porttaali-autoilla. (vrt superturbo mersut; jarrut, ohjaus, alusta täysin vastaavat, kuin noilla leimatuilla superturboilla)

Calmari
31.08.2013, 21:40
Siis jos auto on määräysten vastaisesti hyväksytty, niin miksi katsastusta ei vois perua? ainakin minä sain uuden rekisterioteparin, kun katsuri kerran käytti väärää sanamuotoa. ja nimenomaan trafi vaati uudet otteet.

Samaa ihmetelly kun jotain uskomattomia keksintöjä kaupitellaan maininnalla muutokset otteessa ja kun ne siellä on ni ei muka voi mitään ?

BJ-40/76
31.08.2013, 22:04
Samaa ihmetelly kun jotain uskomattomia keksintöjä kaupitellaan maininnalla muutokset otteessa ja kun ne siellä on ni ei muka voi mitään ?

Riippuu siitä, milloin nuo muutokset on tehty; esim. tuossa minun nimimerkin mukaisessa bj:ssäni on mm 38x12,5-15, ja kaverilla on eskortti, toki luiskaperä, siis onko 2.? missä lukee että 2,0 L ford turbolla ja välijäähdyttimellä tms. (toki kun menee rek. katsastamaan 1990 luvun otteella, niin kannattaa varautua siihen, että kone/turbo ei kelpaa, jos 2000 luvun kamppeita?)
-> aikanaan konttori myönsi kaikki luvat (tai jätti myöntämättä), ja niden arkistointi lievästi sanottuna epäselvä!

Minun bj:n jousten siirto akseliEn yläpuolelle; kirjattiin "juosipakat siirretty akselin yläpuolelle", ja katsastus keskeytetty "voiko raidetanko osua jouseen ääriolosuhteissa" ja "takajarruletku liian lyhyt, taittuu nippaa vasten" tms?

Ja vaihdoin pitemmän jarruletkun taakse, JA käänsin toisella "nurin" olevalla olkatapilla apusimpukan tangon lehtijousien yläpuolelle! sai rälläköidä "olkatapin" pois, mutta piti laittaa kartiprikkojen väliin noin sentti korotusta...!

seuraavassa vuosikatsastuksessa toppas! siis kumpi aseli on pudotettu jousten alle? piti käydä hakemassa vanha vikalista, mitä konttorilta ei löytynyt 2 tunnin hakemisella! ja leima samalta konttorilta muutoksesta.
noin 1990 luvulla:cool:

Häänrik
09.09.2013, 08:26
Eli korin lyhennys olis meininki suorittaa seuraavanlaisesti:

Ekax ihan kylmänviileesti pala välistä pois ja liimata koriin:
40676

Vasta sen jälkeen muotoilla lokasuojan kaari:
40677

Näin säästytään turhalta nysväämiseltä, ei tartte piirtää mutkittelevia katkaisuviivoja ku sitte se ei kumminkaa istu yhteen ja sekös harmittaa.

BryGgi
09.09.2013, 18:48
Tuo se vasta sitten vaikea tapa onkin. JOutuu sisäloksut yms tekemään uusiksi, mutta jokainen tyylilleen uskollisesti..

Takalasin keskeltä jeesusteippi yli ja lokasuojien keskelle kaverin kanssa molemmille puolin. sama sitten heti kaaren jälkeen semmoisesta kohtaan että lyhennyksen jälkeen helpat sopii muotoihin yms kyljen muotoon Sitten vaan teipin reunasta lyhentyvä senttimäärä merkkaamalla tussilla ja taas teippi yli ja rälläkkä laulamaan. Omaan tein noin ja oli jopa näppärä keino, tuo poikittais sauma kohdisti korkeuden suoraan ja sai nopsaan heftattua kiiinni. Siälattia sitten sopivasta kohti poikki missä ei kannattimia yms esteitä liikoja

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4720&pictureid=137871

PS. HIrveen montun on Suvikk kaivanu salahmille..

ssuvik
09.09.2013, 19:01
JOutuu sisäloksut yms tekemään uusiksi, mutta jokainen tyylilleen uskollisesti..

PS. HIrveen montun on Suvikk kaivanu salahmille..

Me kun aateltiin, että sisäloksujen uudelleen tekeminen ei ole mikään ylittämätön hommeli. Sillon ku noita linjoja suunniteltiin Häänrikin kanssa, meni molemmilla ajatus niin solmuun, että todettiin olvan helpompaa laikata reilu pala irti. Mutta laittakaa ihmeessä joku paint-viritys näkyville paremmasta konstista :D Ja jos ajelet työmään ohi, niin tuu ihmeessä morjestaan! (Tai edes hidasta siihen kolmeenkymppiin ja soita torvea). Ei mulla niin kiire siinä ole ;):D

E: Oho, siinä onkin kuva.

Häänrik
09.09.2013, 19:09
Tuo se vasta sitten vaikea tapa onkin. JOutuu sisäloksut yms tekemään uusiksi, mutta jokainen tyylilleen uskollisesti..

Takalasin keskeltä jeesusteippi yli ja lokasuojien keskelle kaverin kanssa molemmille puolin. sama sitten heti kaaren jälkeen semmoisesta kohtaan että lyhennyksen jälkeen helpat sopii muotoihin yms kyljen muotoon Sitten vaan teipin reunasta lyhentyvä senttimäärä merkkaamalla tussilla ja taas teippi yli ja rälläkkä laulamaan. Omaan tein noin ja oli jopa näppärä keino, tuo poikittais sauma kohdisti korkeuden suoraan ja sai nopsaan heftattua kiiinni. Siälattia sitten sopivasta kohti poikki missä ei kannattimia yms esteitä liikoja

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4720&pictureid=137871

PS. HIrveen montun on Suvikk kaivanu salahmille..

;utta ku tuo mun tyyli tuntu paintilla nii helpolta.... :D:D:D
Ei vaan, jotenki tolleen me yritettiin sitä piirtää aamun pikkutunneilla auton kylkeen, siitei jostai syystä tullu mitään ja päädyttiin tuohon esittämääni ratkaisuun. nyt taas kotona koneen ääressä se tuntuukin paremmalta tuo sun ehdotus, mitä paikanpäällä mietittiin :eek::eek:
Pitää tunnustaa nyt oma typeryys, yritettiin tuon sun poikittaisviivan sijaan piirtää sellasta loivaa kurvia ja mietittii et ku si pitää olla nii ja nii paljo kapeempi ku muu lyhennys jne monimutkaista :D

Pitää vielä paikanpäällä yrittää uudestaan :D

Ja kaaret ja sisäloksuthan tehään jokatapaukses uusix, kun severi meinaa sellasia superjumborenkaita..

jonas_k
04.10.2013, 21:39
mites täälle kuuluu? moottorin asennus aloitettu?

ssuvik
04.10.2013, 22:34
mites täälle kuuluu? moottorin asennus aloitettu?

Ei ole moottoria vielä edes haettu :o Työviikot venynyt ihan älyttömiksi. Viimesen kahden kuukauden aikana 60h ollut ehkä lyhin. Viikonloput menee aika pitkälti "huiliessa". Hodarille ei oo aikaa löytynyt. No kahden viikon päästä loppuu reissuhommat. Sitten alkaa tännekin tulemaan päivityksiä tiuhempaan :) Mutta olen "hiljaista" tutkimusta kyllä tehnyt, liityen moottorin asennukseen.

toyota4x4
06.10.2013, 23:33
Ei ole moottoria vielä edes haettu :o Työviikot venynyt ihan älyttömiksi. Viimesen kahden kuukauden aikana 60h ollut ehkä lyhin. Viikonloput menee aika pitkälti "huiliessa". Hodarille ei oo aikaa löytynyt. No kahden viikon päästä loppuu reissuhommat. Sitten alkaa tännekin tulemaan päivityksiä tiuhempaan :) Mutta olen "hiljaista" tutkimusta kyllä tehnyt, liityen moottorin asennukseen.

miksi muuten 12h-t ei oo vaihto ehto koneeksi?? ite aatellu jos kone vamma hodari tulee kohdalle laittasin semmoisen keulille tehoo niistäkin on saatu se 400hv.

mäksä
18.10.2013, 23:26
Ei ole moottoria vielä edes haettu :o Työviikot venynyt ihan älyttömiksi. Viimesen kahden kuukauden aikana 60h ollut ehkä lyhin. Viikonloput menee aika pitkälti "huiliessa". Hodarille ei oo aikaa löytynyt. No kahden viikon päästä loppuu reissuhommat. Sitten alkaa tännekin tulemaan päivityksiä tiuhempaan :) Mutta olen "hiljaista" tutkimusta kyllä tehnyt, liityen moottorin asennukseen.

kuules ny seve,, viime tietojen mukaan sult on reissu homman helpannunna.. :eek::eek::eek:
et koitas ny rueta päivittää siun rojektia.. :eek::eek::eek::eek: :cool:

ssuvik
19.10.2013, 01:28
kuules ny seve,, viime tietojen mukaan sult on reissu homman helpannunna.. :eek::eek::eek:
et koitas ny rueta päivittää siun rojektia.. :eek::eek::eek::eek: :cool:

Kyllä tänne alkaa pikku hiljaa päivityksiä tulemaan. Mut pidä sä huoli, et tiistaina on sauna lämmin ;):D

mäksä
19.10.2013, 18:35
Kyllä tänne alkaa pikku hiljaa päivityksiä tulemaan. Mut pidä sä huoli, et tiistaina on sauna lämmin ;):D

tottakai bastu on lämmin tiistainakin,, älä severi murehdi.. :D:D:D:D :cool: ;)

ssuvik
11.11.2013, 16:19
Hiljaista on. Muutaman takaiskun ja onnettoman sattuman takia, meni isohko summa tämän rakenteluun varattua rahaa johonkin ihan muuhun :( Eli taas ollaan säästökuurilla=projekti seisoo. Muutenki tullu laiteltua käyttis hojoa viime aikoina. Sille teen ehkä oman topicin joskus, jos innostun. Farmarille kiitos yyveestä sekä kuvista, ja pahoittelut kun ei ole tullut vastattua. Ne kuvat sai miettimään tota korin lyhentämistä uudemman kerran. Jos sittenkin vain siirtäisi taaimmaiset korinkannakkeet vähän edemmäs, ja pätkisi rungosta palan pois? Jollain ~40" renkailla tulisi melko hyvä.

ssuvik
06.02.2014, 21:21
Tää taitaa mennä myyntiin :(

Mikko_L
07.02.2014, 00:15
jollain tavalla kiinnostunut....:o

pee
01.01.2015, 15:14
Onks tää vielä jollain, jossain ja missä vaiheessa ??

ssuvik
04.01.2015, 00:41
Mun pihassa on runko ja kori. Loput pitkin Suomea.