View Full Version : MitSuBiShI PätKä PaJero 2.5TD -88
NorthRider
20.03.2013, 09:31
Elikkäs perjantaina tullee ENSIMMÄINEN MAASTURI tähän tallouteen!!!
Tosiaan ensimmäinen auto jossa neljä tassua vettää. :) Autosta löytyy kemppilukko, vinssi valmiina ja 33"set tassut. Koria korotettu 65mm ja riippuja pidennetty 60-70mm. Takarunkoa parsittu yms. mukavaa :p
Otettaas tähän topiikkiin kaikkea mahollista Pajeroista ja osien eroavaisuuksia pitkän ja pätkän välillä. :) Moottorista saa kertoa jotka tietää. Ominaisuuksia (vikoja :D) saapi kertoa. Potkastaan tästä käyntiin jonku näkönen projekti.
KAIKKI NEUVOT, VINKIT, OPASTUKSET JA LAHJOITUKSET OVAT ENEMMÄN KUIN TARPEEN!!! ;):rolleyes:
Kertokkaa aina mitä pittäis tehä, jotta tästä sais mahdollisimman etenevän ja toimivan pelin. KIITOS! :)
NorthRider
20.03.2013, 09:37
Ja ossaiskos joku kertoa nuista neliveto- ja lukkoasioista :confused::) Tuossa siis on kemppilukko, mutta mitä se tarkottaa? Jotaki on hitsattu kiinni mutta mitä? Mitä eroa kempillisellä ja kempittömällä perällä?
Ja tuosta keulasta, siinä vissiin? on manuaaliset napalukot, niin miten ne pellaa? Ja jos napalukot laittaa päälle, niin mihin tarvittaan etulukkoa vai mikä se nyt on?
Ja siitä neliveto vaihekepistä, mitä asentoja siinä on, vissiin joku ryömintävaihe??
Saattaa teän hardcore offimiesten mielestä olla tyhmiä kysymyksiä, mutta kysyvähän ei tieltä eksy! :D Ja siinäpähän tuota oppii kun kyselee ja toiset vastaa
http://www.totuusnelivedosta.com/
http://www.youtube.com/watch?v=maKTpFXjro4
Kemppilukoksi kutsutaan tasauspyörästöä joka on ihan kylmän viileästi vaan hitsattu kiinteäksi, eli tasauspyörästö ei enään toimi vaan molemmat pyörät vetää aina oli tilanne mikä tahansa.
Asfaltilla jyrkkään kääntäessä sen kyllä huomaa. Eteen harvemmin kemppilukkoja värkkäillään, kun auton kääntösäde muuttuu aivan törkiäksi.
Napalukoilla taas kytketään siellä edessä ne vetoakselssonit niihin napoihin.
Napalukot auki ja siitä pikkukepistä takaveto piälle, niin ajaessa ei etuvetarit pyöri.
Napalukot kiinni, niin ajessa takavedolla eturenkaat pyörittää vetareita.
Nelivedolla napalukot auki, niin etuvetarit kyllä pyörii, mut veto ei välity etupyörille (ainakaan niinkuin kuuluisi)
Nelivedolla napalukot kiinni, niin veto välittyy myös niihin etupyöriin niinkuin insinööri on suunnitellutkin.
Sitten se jakolaatikon pikkuskepa siinä vaihekepan vieressä.
Mikäli vakiohilut.
Vasemmalla alhaalla: H2wd Nopea takaveto
Oikealla alhaalla: H4wd Nopea neliveto
Oikealla ylhäällä L4wd Hidas neliveto (ryömintä, maastoajo)
(en ole merkinnöistä satavarma)
Nämä ovat omia käsityksiäni. Viisaammat korjatkoon antamiani virheellisiä lausuntoja :)
Toivotaan et edes osa meni oikein.
NorthRider
20.03.2013, 10:50
No tuo selvensi asiaa mukavasti! Kiitokset PajeAmille! :)
No tuo selvensi asiaa mukavasti! Kiitokset PajeAmille! :)
Eipä kestä.
Aloitteleva harrastja itsekkin ja alla -89 L200:nen citymaasturi
Nuhapumppu
20.03.2013, 17:18
Elikkäs perjantaina tullee ENSIMMÄINEN MAASTURI tähän tallouteen!!!
Tosiaan ensimmäinen auto jossa neljä tassua vettää. :) Autosta löytyy kemppilukko, vinssi valmiina ja 33"set tassut. Koria korotettu 55mm ja riippuja pidennetty 60-70mm. Takarunkoa parsittu yms. mukavaa :p
Otettaas tähän topiikkiin kaikkea mahollista Pajeroista ja osien eroavaisuuksia pitkän ja pätkän välillä. :) Moottorista saa kertoa jotka tietää. Ominaisuuksia (vikoja :D) saapi kertoa. Potkastaan tästä käyntiin jonku näkönen projekti.
KAIKKI NEUVOT, VINKIT, OPASTUKSET JA LAHJOITUKSET OVAT ENEMMÄN KUIN TARPEEN!!! ;):rolleyes:
Kertokkaa aina mitä pittäis tehä, jotta tästä sais mahdollisimman etenevän ja toimivan pelin. KIITOS! :)
Moottorissahan ei muuta kuin että muistaa lämmittää tarpeeksi ennen liikkeelle lähtöä ja ei anna käydä kuumana niin ei tule kansiremonttia eteen. Kampuroitahan näistä on katkeillut muutamia,mutten pitäisi niinkään tyyppivikana vaan onnettomana sattumana kun usein on joko laakeripukin pultti tai veivin pultti irronnut.
Pitkässä ja pätkässä ei kauheasti eroja ole korin osien suhteen,mutta tankki on ainakin eri.
Veikkaisin että tämä on pikkulaatikolla,jolloinka 5vaihdetta ei paljoa 33" renkailla kannatta käyttää,eikä tuo 5muutenkaan kestä vedätystä vaikka olisi pienetkin renkaat. Vuosimallista riippuen 5pyörä joko halkeaa tai hukkaa hampaansa,jos hampaat lähtee niin ei ongelmaa tule,mutta jos ratas halkeaa,on laatikko 90% jumissa. T
NorthRider
20.03.2013, 19:36
Kiitokset Nuhapumpulle! Ja täältähän niitä neuvoja aina saa jos tullee ropleemia :p:D
Tomppaa_
20.03.2013, 23:49
Ja siis jos on tolla pikkulaatikolla niin kannattaa se ylitäyttää. Jos öljytilavuuden jättää siihen mihin se on suunniteltu niin ryhmäpyörästön akselikaan ei kunnolla ui öljyssä ja laakerit sanoo ainakin mettäkäytössä nopeesti kaput. Ite oon pitäny tossa canter askissakin 4L öljyä eikä ole oireillut vieläkään vaikka on ajettukin jo 600tkm.
Kaitsu67
21.03.2013, 09:11
Ja ossaiskos joku kertoa nuista neliveto- ja lukkoasioista :confused::) Tuossa siis on kemppilukko, mutta mitä se tarkottaa? Jotaki on hitsattu kiinni mutta mitä? Mitä eroa kempillisellä ja kempittömällä perällä?
Taisin kerran jo vastatakin kysymykseesi:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=957552#post957552
Mutta ihan lyhyesti tähän, että kemppilukolla ei kannata maantiellä pitävällä pinnalla kauheasti ajella Pajerolla ainakaan neliveto päällä, rikkoontuu voimansiirto helposti. Sitä (nelivetoa) ei suositella pitävällä pinnalla edes vakiolla lukottomalla perällä kun siinä ei ole keskitasauspyörästöä taikka kytkettävää keskilukkoa jakolaatikossa.
EDIT: Lisätään vielä että jos tossa on se ohut vaihdekeppi (Canterin askissa kepin alaosa paksumpi) niin se on tosiaan sama mitä käytetty Galantissa ja ei niin kestävä. On kans kranttu öljyistään, eli kannattaa laittaa just sitä mitä ohjekirjassa mainitaan ja muistaakseni se oli hypoidiöljyä. Muuten syncrot kettuilee talvella vaihtaessa ja vaihteita vaikea saada päälle ennen kuin öljyt askissa lämpenee. Ja vitosella ei kannata vetää mitään peräkoukussa. Ja se kolmas pieni vipu jossa lukitus ruuvi on voiman ulosotto jos sellainen autossa on. Sillä käytetään mekaanista vinssiä jos sellainen on tai hankkii. (Voi hyödyntää varmaan hydraulivinssiinkin).
EDIT 2:
Moottorissahan ei muuta kuin että muistaa lämmittää tarpeeksi ennen liikkeelle lähtöä ja ei anna käydä kuumana niin ei tule kansiremonttia eteen.
Ohjekirjassa muistaakseni mainittiin myös, että ennen sammutusta pitäisi käyttää vähän aikaa että lämmöt tasaantuu ennen kuin sammuttaa. Noissa on kyllä paljon ollut tota kansiongelmaa, että ei varmaan huono idea jos konetta kuormitettu...
NorthRider
22.03.2013, 13:14
kohta on lollero pihassa! :):)
NorthRider
23.03.2013, 19:44
Onko rengas ehotuksia irtolumelle missä on jääpohja?? Tuosa on alla maxxis buckshotit ja joko en ossaa ajjaa tai sitten ne on helvetin liukkaat. Parkkipaikalla ajoin sillälailla että oikeat renkaat oli penkassa ja vasemmat auratulla lumella, niin ei liikkunu etteen eikä taakse?? Aapuva! Petyin kyllä nelivetomaasturriin ko ei pikku lumikasasta lähe :o
Black Bear
23.03.2013, 20:41
Onko rengas ehotuksia irtolumelle missä on jääpohja?? Tuosa on alla maxxis buckshotit ja joko en ossaa ajjaa tai sitten ne on helvetin liukkaat. Parkkipaikalla ajoin sillälailla että oikeat renkaat oli penkassa ja vasemmat auratulla lumella, niin ei liikkunu etteen eikä taakse?? Aapuva! Petyin kyllä nelivetomaasturriin ko ei pikku lumikasasta lähe :o
Oliko neliveto päällä ja napalukot kiinni? Jos pelkällä takavedolla kokeilit, niin ei mutikoilla liukkaalla kelillä tahdo pitoa löytyä.
NorthRider
23.03.2013, 20:52
Oli napalukot ja hias neliveto päällä ja perässä vielä kemppilukko, mutta ei silti liikkunut mihinkään :mad:
Black Bear
23.03.2013, 21:03
Oli napalukot ja hias neliveto päällä ja perässä vielä kemppilukko, mutta ei silti liikkunut mihinkään :mad:
Onko automaattiset vai manuaaliset napalukot? Olihan eturenkailla veto päällä? Normaalisti kyllä menee vaikka umpihangessa.
NorthRider
24.03.2013, 10:13
Manuaaliset napalukot ja siitä pikkukepistä 4L, eikö se tuolla pitäs olla etenevin? :p
NorthRider
24.03.2013, 10:18
Ja renkaina tosiaan Maxxiss Buckshot mudder, tuo on vissiin paska rengas sitten vai? Toimisko nuo kesällä paremmin niin ei tarttis kuitenkaan heti alkaa vaihtamaan? :):p
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/82704/151
NorthRider
24.03.2013, 10:34
Ja jos vaihteeksi pistettäs tietoa itte autosta :rolleyes:
Eli joojoo Pallero se on! :o:D
Mittarissa 550 000
Runwa vinssi 9500 Lbs
Korotettu nailontangoilla 6cm (otteesa)
riippuja pidennetty 7cm
Katolla 3 paria valoja (pitkät lähtee nautarautaan ja toiset valot taakse)
33" renkaat
Kemppiperä (lähtee vaihtoon)
MItäs muuta tommonen Lollero tarttis?? Ehotelkaa :)
Eipä noi mitkään MT-renkaat ole mitään talven kuningasrenkaita, etenkään jos on vähänkään jääpohjaa alla, eri asia sitten ihan lumella. Kannattaa vaan etenkin kaupunkiolosuhteissa välttää mitään tyylikkäitä parkkeeraus-suorituksia, mutiaisilla kun saattaa jään päällä jäädä yllättäviin paikkoihin jumiin. :D
Eikös noi buckshotit ole bfg mutiasen kuviolla ? pitäis pelata aivan ok kannattaa rengaspaineet kattoa ettei mitään 2.5 kiloa pidä niissä 1 - 1,5 kiloa normi tieajossa lisää vähän kulutusta, mutta parantaa kummasti pitoja ja sitten maastoon mentäessä paineet johonkin 0,5 kiloon tai lukovanteilla jopa alle.
Etupäähän on ihan för mitätön kun toisen renkaan alla läskijää parin suttauksen jälkeen ja toinen puoli istuu penkassa. Ja jos perse lyö pelkkää suttua niin eipä sekään silloin pelasta. Ketjuta ne takakumet ja anna kunnolla lenkkaria sille, kyllä rupeaa jäiselläkin eteneen.
Itse lipsautin pajeron tien yli tuiskunneesta lumipalteesta kylki edellä penkkaan, ei menny syvälle mutta kuskin puoli suti jäällä ja ilman lukkoja ojan puoli oli jokseenkin tarpeeton. Vinssillä puol metriä tielle päin ja taas mentiin. Luultavasti lapiollinen hiekkaa olisi avustanut tarpeeksi kans, mutta eipäs sattunut oleen mukana.
NorthRider
25.03.2013, 08:08
Eipä noi mitkään MT-renkaat ole mitään talven kuningasrenkaita, etenkään jos on vähänkään jääpohjaa alla, eri asia sitten ihan lumella. Kannattaa vaan etenkin kaupunkiolosuhteissa välttää mitään tyylikkäitä parkkeeraus-suorituksia, mutiaisilla kun saattaa jään päällä jäädä yllättäviin paikkoihin jumiin. :D
No senhän mie justiinsa menin tekkeen, olin menossa yhen tytön tykö ja tieten se piti pistää maasturi tyylikkäästi penkkaan parkkiin. Olihan se sitten vähän noloa ku puolen tunnin päästä katto ulos ovesta ja näki minut lapioimassa :o:o:D:D
Noo, oppia ikä kaikki! Just keep going!
Tännään näpsäsen tuosta muutaman alotuskuvan, nii pääsettä haukkummaan! :D
itekkin tein jokuvuosi takaperin bfg mutiaisella jokseenki saman tyyppisen tempun kaverin pihalle vouhottaen luiskautin patrollin kinokseen ja alla oli peili jää :D siinä sitten kotio lähtissä hävetti niin perkeleesti kun kaverin muna kadetilla vedettiin metsien meniää pikku kinoksesta pois:o:o:o
NorthRider
25.03.2013, 09:18
Justiinsa :o kyllähän ne on tuommoset noloja tilanteita, kun muka maasturi ja ei penkasta lähe :eek::D
NorthRider
25.03.2013, 10:06
35164
35165
35166
35167
35168
Tommnen kapistus se on, kertokkaa mielipitteitänne parannuksista jatkoa ajatellen :)
Nostokurki
25.03.2013, 10:45
Kannattaa varmaan aloittaa korin mätäkohtien etsimisellä, kun viimeisessä kuvassa tuo kori näyttäisi olevan melko vinossa rungon päällä...
helmaan putket, takapusrkuri safari teline, lopun paranteluntarpeen kertoo sitten kokemus.
NorthRider
25.03.2013, 11:26
no tuo kaltevuus saattaa johtua siittä, että piha viettää alaspäin ja auto on sinnepäin kallellaan, mutta tutkaama, mitä löytyy jousten kohilta :)
no joo putket vois kyllä laittaa ja takapuskuri, mutta pitäskö tehä itte vai hommata orkkis, ku ei kai tuo tartte kun palkkia sinne tänne ja tuonne :D
Savaritelineen vois tehä ainaki itte :)
Ewerglade
25.03.2013, 11:30
Tekase palkista takapuskuri, ei se orkkis kestä ensimmäistä reissua pidemmälle!
NorthRider
25.03.2013, 11:38
pittää suunnitella jonkilainen, mihin vois mahollisesti saaha takavinssin kiinni :) muutako insinööritaijjot koetukselle :rolleyes::D:D
pittää suunnitella jonkilainen, mihin vois mahollisesti saaha takavinssin kiinni :) muutako insinööritaijjot koetukselle :rolleyes::D:D
ja esimerkkejä toteutuksista löytyy tältä palstalta enemmän ku jaksaa selata!
takavinssi ei huono ajatus, muta ehkä sitäkin tärkeämmät on eteen ja taakse kunnoliset ja kestävät vetoraksit ja tosiaan taka puskuri jostain palkista / putkesta niin ei ole heti rikki
Edit ja viellä sen verran että akku ois syytä olla kunnossa kun aletaan vinssaileen vetää melkosesti virtaa
NorthRider
25.03.2013, 14:25
Joo, mallejahan on niin paljon kuin on autojakin, pittää suunnitella jonninmoinen :) Tuossa on kaks akkua, toinen on vissiin justiinsa vinssiä varten :)
Se toinen on starttia varten. Ihan alkuperäisen.
NorthRider
25.03.2013, 22:08
Tulipahan testattua vinssikin hyvin jakso kiskoa Pajeron kinoksesta! :)
Nuhapumppu
26.03.2013, 09:57
no tuo kaltevuus saattaa johtua siittä, että piha viettää alaspäin ja auto on sinnepäin kallellaan, mutta tutkaama, mitä löytyy jousten kohilta :)
Kyllä tuo minun silmään näyttää että kori ei ole rungon suhteen suorassa, Mutta nehän ruosteet kuulluu tämän tyylisten autojen ominaisuuksiin:)
Kaitsu67
26.03.2013, 10:21
Kyllä mun mielestä kans tossa viimeisessä kuvassa näyttäis että vasemman puolen korikannake (tai kannakkeet) on paljon sisempänä kuin oikea...et jotain vääntyny tai pettänyt (ruostunut ?)
Kyllä mun mielestä kans tossa viimeisessä kuvassa näyttäis että vasemman puolen korikannake (tai kannakkeet) on paljon sisempänä kuin oikea...et jotain vääntyny tai pettänyt (ruostunut ?)
Juu tutkippa tuo korin kiinnitys homma ensihätään.. Voi tulla ikäviä yllätyksiä vielä kun on nostettu rungoltakin hiukan. On se sen verran kenossa takapäästä.
NorthRider
27.03.2013, 21:43
Täsä olla vielä sen kummempia autolle tehty, pientä kokkeilua miten auto liikkuu yms. Tännään käytiin kiipelemässä ja ryömimässä, niin meni siinä sitten putki poikki :mad: että heti pääsee työn makkuun ku maasturin hommaa :D:D
pitäskö kansan mielestä helmaputkien päitä hitsuuttaa umpeen?? ens viikolla varmaan käyn ammattikoululla teettään helmaputket ja käyn hakkeen palkkia takapuskuria varten yms. pientä kivaa hauskaa :)
Soa tehhään kans taakse josaki vaiheesa ja etupuskuri raivattaan pienemmäksi ja paremmaksi, valoilla heitettään vesilintua ja kattotelineet lähtee.. no aika pitkälle :DD
PIttää vissiin panssaroija koko pohja että ei ole sitten millon mikäkin paskana :D
NorthRider
27.03.2013, 21:49
Ja sunnuntaina Lollero toimii keikkaautona kun lähetään kattoon Helloweenia Ouluun :p
NorthRider
28.03.2013, 09:10
MIte stuo Soan teko, kauanko mennee ko tekkee, onko jotaki tärkeätä/kompastuskiviä mikä voi mennä vikkaan?? :D Tännään saattasin nimittäin alottaa!! :p:)
No Soan tekoon voi liittyä varmaan yhtä paljon mahdollisia virheitä kun voi vaan akselilla olla. Kannattaa varata asialle aikaa eikä huitasta pikasesti vaan kokoon ja miettiä sitten sunnuntain ii:n sehllinkohalla, että mihinkäs se taka- akseli jäi. mm kardaani kulmat tulee muuttumaan.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=22385&highlight=soa+taka-akselille Tossa on jotain jutustelua aiheesta
Kelulaa pitäis myös korottaa eli korottavat vääntösauvat jostain. Tai kiristämälläkin saa sitä keulaa nousemaan, mutta ulosjoustot häviää kyllä siinä tapauksessa aika lailla kokonaan.
Palkki helmoihin hitsaa päätä umpeen ja poraa muutamia reikiä mistä vesi pääsee valumaan pois jos jätät päät auki on palkki aina täynnä jänkää.
Nuhapumppu
28.03.2013, 11:56
Kelulaa pitäis myös korottaa eli korottavat vääntösauvat jostain. Tai kiristämälläkin saa sitä keulaa nousemaan, mutta ulosjoustot häviää kyllä siinä tapauksessa aika lailla kokonaan.
Palkki helmoihin hitsaa päätä umpeen ja poraa muutamia reikiä mistä vesi pääsee valumaan pois jos jätät päät auki on palkki aina täynnä jänkää.
Keulan jousto hävii jokatapauksessa,hommaa sinne korottavat sauvat tai säätää vanhoja. Itse olen jättänyt palkit auki,omasta mielestä jos hitsaa umpeen ja tekee reikiä pohjaan niin sinne pääsee hiekkaa yms. paskaa joka ei sitten kovin helposti tule pois,päädyt kun on auki niin painepesurilla saa hetkessä puhtaaksi ne palkit sisältä.
Aloita helpoimmasta hommasta eli isompaa rengasta alle ja lokasuojista ylimääräistä peltiä pois.
Omassa pajerossa 76mm koria korotettu, lokasuojat leikelty+ offroadtarvikkeen levikekumi ja renkaat 35x15. Näillä pärjätty jo hyvin pitkälle.
Kuva-> http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4610&pictureid=112844
NorthRider
28.03.2013, 21:45
No tässä tuli tätä remppahommaa vähäsen ensin :D Miten se on saako pakoputken tuu apparin puolelta kylestä ulos, jos laittaa pään viistosti alas?
Vinssistä lähti vaijeri rummulta, millä se ylipäätänsä on kiinni ja millä sen sais takasin pysymään rummulla?? Antakkaa neuvoja. :) Vinssi on Runwa.
Voiko rumpuun porata reikää ja pujottaa siitä vaijeri läpi ja lukita se jollaki mutikalla??
Panssari on pakko tehä tankin ja sun muitten suojaksi. :)
Pikkuhiljaa yritettään vääntä aina jotakin :o
Pysyy vaijjeri vaikka jeesusteipillä, on testattu:D
kuhan muistaa, että vaijeria on tarpeeksi rummulla sitten ku alkaa vinssihommat.
NorthRider
28.03.2013, 22:29
Eikö muuta ratkasua löydy ku jesari? :D:D
OffBeast
28.03.2013, 22:55
Suapi tuuva putken kylestä koha ei vaa tökötä puolta metriä ulkona... Itellää miulla RJ:ssä kuskin puolelta takaposkesta läpi. Hyvin on katsurille kelevannu.
MIte stuo Soan teko, kauanko mennee ko tekkee, onko jotaki tärkeätä/kompastuskiviä mikä voi mennä vikkaan?? :D Tännään saattasin nimittäin alottaa!! :p:)
Tartteeko pajero soaa taakse? Jos jousissa on yhtään ryhtiä, niin mielestäni pidemmät riiput riittää. Keulaa ei kuitenkaan saa määräänsä enempää kiristettyä, ja perä ylhäällä ei ole mikään tavoittelemisen arvoinen asia.
Keula menee kyllä esteiden yli, taka-akseli se ottaa kaikkiin kiviin ja kantoihin kiinni. Oli soa tai ei. :)
http://www.youtube.com/watch?v=maKTpFXjro4[/QUOTE]
VOI VITTU TUO VAAN PARAS.. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
nimittäin kertomaan blondien järjenjuoksun :D :cool: ;);););) :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: ;) :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D :cool: :eek::eek::eek::eek: ;) :D
NorthRider
29.03.2013, 09:21
Tuo on kyllä niin hyvä! :D
NorthRider
29.03.2013, 09:36
Tartteeko pajero soaa taakse? Jos jousissa on yhtään ryhtiä, niin mielestäni pidemmät riiput riittää. Keulaa ei kuitenkaan saa määräänsä enempää kiristettyä, ja perä ylhäällä ei ole mikään tavoittelemisen arvoinen asia.
Keula menee kyllä esteiden yli, taka-akseli se ottaa kaikkiin kiviin ja kantoihin kiinni. Oli soa tai ei. :)
No siinä on pidemmät riiput, mutta tekis mieli saada vielä korkeampi, ihan vaan näyttävyyden takia :p:D Tämä ei ole hc offikampe, vaan käyttis hauskanpito auto ja sillon sen pittää näyttää hyvältä :)
Niin mäkin ostin maasturin käyttis hauskanpitolaitteeksi ja sellasena se pysykin ensimmäiseen safariin asti siittä lähti sellanen kipinä, että ei ole viellä kadonnut.
Ja mitä näyttävyyteen tulee niin isot renkaat tekee autosta komean ja nousee ylöspäinkin hyvin
NorthRider
29.03.2013, 17:55
No 35" tuohon tullee, isompia ei taijja saaha mahtummaan ilman isompia muutoksia. PIttää se varmaan kaaria silpoa jo 35:sillekki?? :p Keulaa kiritään ylöspäin, joustothan siinä katoaa, mutta näyttää paremmalta :D:D
NorthRider
29.03.2013, 17:56
Nii ja kyssäri vielä tuosta vaijjerin kiinnityksestä rumpuun, että miten se siihen tullee, pistettiin vaijerin alku jesarilla kiinni, mutta löytyykö siihen oikeaa konstia??
M6 kierre vinssirummun laitaan, johon lenkkipääkaapelikengällä vaijeri kiinni kupukanta kuusiokolo ruuvilla (ruuvin pituus = rummun materiaalipaksuus+kaapelikenkä).
Ruuvilla vain pidetään kaapeli kevyesti kiinni rummulla, ei ole tarpeen kestää vetoa. Vaijeria rummulle tiukasti vähintään viisi kierrosta ennen kuin kestää vetoa kunnolla.
Ruuvi lähelle rummun pintaa eikä saa mennä läpi laipan taakse ettei osu mahdollisiin tiivisteisiin tms. Rummullekkin voi laittaa ruuvin, kunhan varmistaa ettei oli sisällä mitään, esimerkiksi jarrua. Mahdollisimman sileä, niin ei revi vaijerista säikeitä.
No 35" tuohon tullee, isompia ei taijja saaha mahtummaan ilman isompia muutoksia. PIttää se varmaan kaaria silpoa jo 35:sillekki?? :p Keulaa kiritään ylöspäin, joustothan siinä katoaa, mutta näyttää paremmalta :D:D
Saa varmaan aika radikaalisti silpoa kaaria että sopii 35" pyöriin, joustoissaki. Tai näin mää luulisin, ei oo omakohtaisia kokemuksia ykköskoppasesta!
Ahdasta tulee kolmivitosilla. Mut mopoilla on tapana karata tällä palstalla.
Black Bear
29.03.2013, 20:23
Saa varmaan aika radikaalisti silpoa kaaria että sopii 35" pyöriin, joustoissaki. Tai näin mää luulisin, ei oo omakohtaisia kokemuksia ykköskoppasesta!
Ei tarvi aivan älyttömästi leikellä, jos on korin korotus tehty.
Sittenku ajat mettässä niin tuut huomaan että juoksee melko kyytiä niillä kolomivitosilla :D Välitykset on sitten vähän kalliimpi hankinta. Sama hankinta ois mullaki edessä!
Jartsa 74
29.03.2013, 22:19
Tässä Pajero 35 tuumasilla. 50mm korinkorotus + 30mm korotuslimput takajousien päällä (kierrejouset) edessä sauvoja kirrattu jonkin verran. Etupäässä kaarista sipastu siivu pois takana vakiot vielä tässä kuvassa, maksimi sisäänjoustossa ottaa hieman takana kaareen kiinni. Jos tekee soan niin eikö se mee jo takaa liian korkeaksi suhteessa keulaan?
NorthRider
30.03.2013, 11:00
Ahdasta tulee kolmivitosilla. Mut mopoilla on tapana karata tällä palstalla.
Maltilla, maltilla :D:D no jos ei mahu pyöriin nii pistettään laikka kiekaamaan että mahtuu :p etupäätä pikkusen kirraa ja kattellee hiljalleen millä siitä sais mahollisimman komian pelin :) Ja koria korotettu olikohan 66mm
BJ-40/76
30.03.2013, 11:17
Tuosta 2,5 td:stä ei kokemusta, mutta 2,3 td:stä (galant) jonkin verran:o
Mutta lienee samat opit päteviä tuossakin, siis kylmälle koneelle ei saa antaa kenkää, eikä kuumaa saa sammuttaa: siis varovasti vedätystä, jos lämmöt ei ole lähes normaalissa, ja sitten kun on vedätetty/ajettu maantienopeuksia, niin antaa käydä muutaman minuutin tyhjäkäyntiä.
Ja sitten se ikuisuuskiistakysymys: Vain alkuperäinen termostaatti on oikea!
Hyvälaatuista dieselöljyä, ja vaihto 5000km välein. (itse ajoin tb:n shpd 10w-30 talvella, 15w-40 keväästä syksyyn, nyt autoissa shpd 5w-40)
Noilla opeilla ajelin galantilla 220tkm->yli 400 tkm:iin, ja ei ongelmia koneessa, syöttöjä reilusti, ahtopainetta myös, kun ei ollut hukkaporttia...
(vaihdelaatikoita levesi muutama, esim. 2 kertaa levesi sentakia, kun 2->3 vaihto epäonnistui... siis jotta autolla kerkesi, niin kaasua ei saanut nostaa lattiasta, edes vaihtamisen ajaksi:o samoin hajosi 2 kertaa perä, toisella kertaa katkesi vetoakseli, toisella kertaa tasauspyörästö palasteli hammaspyörät.
p.s tuo pajeron pikkuinen laatikko, ns. galantin laatikko, on hermostuttavasti erilainen kuin galantissa, varaosia saa, mutta ei kaikkea...
Ja öljyt piti olla muistaakseni GL-4, gear oil, ja EI saanut olla hypoidiöljyä (tarkista!)
NorthRider
30.03.2013, 11:30
No sama 2.3 td oli mullaki mun ex farkku galantisa, siitä meni kansipahvi paskaks, mutta ei auton vaihtoa haitannu :) Perkule ku sitä ei millään jaksas lopusa käyttää sitä paria kolmea minuuttia :mad::D:o on nimittäin kaks minuuttiakin pitkä aika siinä vaiheessa :p;):D tuota pittää alkaa pitämään paremmin, etenkin kun hevosia on se 140hv ja ahtoja sen verran että 1.5 barin mittari mennee yli :D on ollu kaupungilla amikset ihmeissään, kun olen lähteny kisomaan niitten kanssa, voin nimittäin sanoa että liikkuu!! :D yksikkään diiselikone ei ole vielä kiihytyksessä voittanu ja bensojenkin kanssa ollaan menty pitkään tasoissa :p
No sama 2.3 td oli mullaki mun ex farkku galantisa, siitä meni kansipahvi paskaks, mutta ei auton vaihtoa haitannu :) Perkule ku sitä ei millään jaksas lopusa käyttää sitä paria kolmea minuuttia :mad::D:o on nimittäin kaks minuuttiakin pitkä aika siinä vaiheessa :p;):D tuota pittää alkaa pitämään paremmin, etenkin kun hevosia on se 140hv ja ahtoja sen verran että 1.5 barin mittari mennee yli :D on ollu kaupungilla amikset ihmeissään, kun olen lähteny kisomaan niitten kanssa, voin nimittäin sanoa että liikkuu!! :D yksikkään diiselikone ei ole vielä kiihytyksessä voittanu ja bensojenkin kanssa ollaan menty pitkään tasoissa :p
turbotimer! ja on muuten tämmöseen vielä naurettavan helppo laittaa
edit. onko penkkilappuja?
hyi helvetti mitä pakopaineita siellä on vakioahtimella nuilla ahdoilla
hyi helvetti mitä pakopaineita siellä on vakioahtimella nuilla ahdoilla
Onks tässä ees cuuleria?:eek:
NorthRider
30.03.2013, 15:06
ei ole penkkilappuja, mutta on minun käsityksen mukkaan penkitetty.
Tiedossa on ettei se kone tykkää tommosista paineista, mutta on sillä mukava kiusata mersuja :D:D Kuuleri on hankintalistalla ykkösenä, mutta vaatii sen l200 imusarjan kylkeen :p:) Emmie mittään turbotimereita, ne on liian hifiä tämmösseen kamppeeseen ;):D
NorthRider
30.03.2013, 15:07
kantapään kauttahan sitä pittää kaikki hommat ensin kokea :D:D:D
ei ole penkkilappuja, mutta on minun käsityksen mukkaan penkitetty.
Tiedossa on ettei se kone tykkää tommosista paineista, mutta on sillä mukava kiusata mersuja :D:D Kuuleri on hankintalistalla ykkösenä, mutta vaatii sen l200 imusarjan kylkeen :p:) Emmie mittään turbotimereita, ne on liian hifiä tämmösseen kamppeeseen ;):D
Riippu siit et minkä coolerin oot laittaan... Orkkisen kaa passa TDIc:n pystysyötöllä oleva hyvin, mikäli mukaan tulee letkutkin ja konepelti mallia Ic (scoopillinen valmiiksi). Mikäli keulaan asentaa, niin sit käy toi L200:senkin. Näissäki kahta mallia... Toinen etuviistosti syöttävä, ja sit keskeltä syötävä. Mulla voi olla kaikkii kolmee mallia, kuten myös tavallisenkin.
Itellä Pajerossa MB300:sen ahdin, mikä ei ahda tasakaasulla sitten ja mikäli kaasua antaa ni ahdin ahtaa sitten. Keulalle asennus vaiheessa 300x280x76mm kennolla oleva cooleri ja ahtoputkisto tulee 57mm alusta vähillä silari liitoksilla. Eli putkisto hitsataan osittain kasaan. Ja tuolla ahtimella ei pakopaineet kasva ahtoja isommaksi ees (mittari tällekkin). Ja omassa sit kylläkin imusarja mallia TSI osittain, kun ei mikää vakio mahtunut tuon mainittemani ahtimen kaa...
Mistä sitten tiedät että on 140 kaakkia? :confused: Onko siellä oikeasti niin laiskoja autoja että niitä pajerolla kiusataan :D eikait näillä lotjakkeilla todellisuudessa voi kiusata ku mopoautoja! :D
Otahan meille 0-80km/h kiihdytysvideo niin loppuu se jahkailu onko tää hätänen vai ei..:D
pööpöilijä
01.04.2013, 21:46
35164
35165
35166
35167
35168
Tommnen kapistus se on, kertokkaa mielipitteitänne parannuksista jatkoa ajatellen :)
itte tein soan taakse niin sai vähän eloa perään ja ei noussu edes perä taivaisiin, tosin vähän lässähtäneet jouset. yllätän hyvänä pysy ajo ominaisuudet tielläkin, ei ihan hirvee venpula ole. ja kuorma jouset vedinpoikki niin jaksaa joustaa aika hyvin :)
NorthRider
02.04.2013, 07:30
Otahan meille 0-80km/h kiihdytysvideo niin loppuu se jahkailu onko tää hätänen vai ei..:D
PIttääpä ottaa vitiota vaikka kiihytettäessä toisen auton rinnala niin näättä mitä tapahtuu! :D
Tällä viikola ehkä pistettään putki tulleen kylestä läpi, mutta mietityttää että eikös autola lopu meno jos pakoputki mennee vetteen, kahlatessa yms..??
snurkkeli tehhään ainakin tällä viikola, lähinnä mallin vuoksi, mutt näkkeepä senki homman :p:)
PIttääpä ottaa vitiota vaikka kiihytettäessä toisen auton rinnala niin näättä mitä tapahtuu! :D
Tällä viikola ehkä pistettään putki tulleen kylestä läpi, mutta mietityttää että eikös autola lopu meno jos pakoputki mennee vetteen, kahlatessa yms..??
snurkkeli tehhään ainakin tällä viikola, lähinnä mallin vuoksi, mutt näkkeepä senki homman :p:)
Ei ongelmaa niin kauan ku kone käynnissä!
http://www.youtube.com/watch?v=qr8eEWyKQHM
Snorkkeli on kyllä syytä olla, vesi ei paljoa jousta männän päällä..
NorthRider
07.04.2013, 22:26
Hiljasta on ollu tämän kanssa, kun ei tuota aikaa liiemmälti tunnu olevan :( kaiken maailman jurinoita ja tärinöitä alkanu kuulummaan, ehotelkaas mitä näistä palleroista olis syytä tarkistaa/vaihtaa?? :) tankki pitäs tutkia, mutta veikkaan että vuotaa vain siitä ropusta. Tännään tuli lyötyä takasivulasi paskaksi, kun oli avvaimet jääny lukkoon:o ainaki ilmastointi pellaa hyvin :D minkä näköstä jäähytinnestettä suosittelisitta??
Hiljasta on ollu tämän kanssa, kun ei tuota aikaa liiemmälti tunnu olevan :( kaiken maailman jurinoita ja tärinöitä alkanu kuulummaan, ehotelkaas mitä näistä palleroista olis syytä tarkistaa/vaihtaa?? :) tankki pitäs tutkia, mutta veikkaan että vuotaa vain siitä ropusta. Tännään tuli lyötyä takasivulasi paskaksi, kun oli avvaimet jääny lukkoon:o ainaki ilmastointi pellaa hyvin :D minkä näköstä jäähytinnestettä suosittelisitta??
No jäähdytin neste on ainakin vihreää. Ja kyllähän karkeat renkaat pitää ääntä kun asvaltilla ajelee jos sitä meinasit ? tarkenna vähän mistä jurinat ehkä voi kuulua ja millaisissa tilanteissa tulee jarruttaessa kiihdyttäessa tasakaasulla vaikko esim moottorijarrutuksessa ?
Kemppiperä varmasti juristaa kuivalla asfaltilla.
Laatikoiden ja perien öljyt ois ihan hyvä vaihtaa/laittaa, tuppaa jakolaatikko olemaan melko kuiva monessa autossa.. Laatikkoon mobil vs200, jakikseen joku halpa gl4, ei sen väliä kunhan on märkää, periin sama tavara kun kerran on kemppi ja avoin perä. Kardaanit ja muut nipat kannattaa rasvailla ja kokeilla samalla onko väljyyttä.
Jäähdytinneste mallia kilohinnaltaan halvin, suosittelen toki ominaispainomittausta nesteen sekoittamisen jälkeen että on sopivan tanakkaa tavaraa talvikäyttöönkin. Pönttöjen sekoitussuhteisiin kun ei oo aina luottamista.
Se on muuten kumma miksi pitää mennä sivulasista ineen, tuulilasi kun on monesti vaihdon tarpeessa, halvin ja helpoin vaihtaa. :D Tässähän toki saa liukuikkunan vaihettua vaikka pleksiin, mutta monesti vaan henkilöautoihinki mennään takasivuikkunasta ja sitten taivastellaan kun maksaa paljon korjata.
NorthRider
08.04.2013, 08:09
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :D:D Oli se pleksitys ollu jo aiemmin mielessä, niin valittin sivuikkunan, vaikka tuulilasikin on kyllä vaihdon tarpeessa, mutta sivulasin vaihto ei ole niin akuutti kuin jos olisi näyttäny kyynärpäätä tuulilassiin :D
Noo semmosta vihriän väristä mie käytin galantisaki :) No kemppilukko jyristää kun hiljasessa vauhissa kääntelee asfaltilla, yrittää toinen rengas väkisin sutia :mad: Eikä jurinat johdu renkaista ( tässä on yllättävän pienet rengasäänet tai mulla huono kuulo) kääntäessä hiljasessa vauhdissa, joku vingahtellee, samoin kuin kiihdytettäessä. :( Toinen ääni kuuluu n. kuskin jakkaran alta, että onko se sitten joku kartaanin ristikko tai vastaava?? :o
Hiljuuksin edettään ja katottaan ja kuulostellaan mitä alkaa hajoaan :D:D
On se muuten oikea tilaihme tuo Pajero, pelkääjän puolen penkilä istu yhtä aikaa kolme yli 175 senttistä tyttöä :p:) eivä kuulema halunneet sikaosastolle :rolleyes:
Missäs se kiihdyttelyvideo viipyy? ;):D
NorthRider
08.04.2013, 09:22
Ei olla saatu vielä tehty vielä, mutta pistän sen kyllä kuhan saahaan aikaseksi!:)
NorthRider
10.04.2013, 07:49
Elikkäs mitenkä pitäs toteuttaa tuo välijäähdytys?? mitä osia pittää hommata jäähyn ja putkien lisäksi? :o Pakko laittaa jäähy ennen kuin kansi sannoo sopparin irti :p Imusarja pittää olla vissiin erilainen, minkämoinen? Kertokkaa SELKOKIELELLÄ :o:D
Ei ole ollu oikeen aikaa perehtyä tähän sen enempiä, kun tuo ratakausi alkoi, mutta tehhään aina kun aikkaa löytyy :)
Missäs se kiihdyttelyvideo viipyy? ;):D
Editointi näinkin haastavassa tapauksessa taitaa olla hidasta puuhaa.. :D Arvon raati huomaa heti jos video on liian rajusti muokattu. :p :p Väijäähy, putkea, letkua, klemmareita ja työkaluja. Eihöhän noilla onnistu. Valmiit mutkat on tietenkin pop ja kunnon klemmarit.
Nuhapumppu
10.04.2013, 09:22
Elikkäs mitenkä pitäs toteuttaa tuo välijäähdytys?? mitä osia pittää hommata jäähyn ja putkien lisäksi? :o Pakko laittaa jäähy ennen kuin kansi sannoo sopparin irti :p Imusarja pittää olla vissiin erilainen, minkämoinen? Kertokkaa SELKOKIELELLÄ :o:D
Ei ole ollu oikeen aikaa perehtyä tähän sen enempiä, kun tuo ratakausi alkoi, mutta tehhään aina kun aikkaa löytyy :)
Vapari L200/300 imusarja ja IC mallin cooleri,vähän putkea letkua ja lemmari ja valmis. Tuolla muutama kuva omasta asennuksesta. http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/
Eikait sen pakko oo olla vaparimallin imusarja? Kylläkait sen putken saa siihenki mikä siellä nytten on!
Eikait sen pakko oo olla vaparimallin imusarja? Kylläkait sen putken saa siihenki mikä siellä nytten on!
Joo mut sillä l200 satsilla tulee varmaan 50% lisää tehoja..
:D
NorthRider
11.04.2013, 07:00
Editointi näinkin haastavassa tapauksessa taitaa olla hidasta puuhaa.. :D Arvon raati huomaa heti jos video on liian rajusti muokattu. :p :p Väijäähy, putkea, letkua, klemmareita ja työkaluja. Eihöhän noilla onnistu. Valmiit mutkat on tietenkin pop ja kunnon klemmarit.
Joo se tuo editointi ottaa oman aikansa, kun pitäis saada näyttämään muka oikialta :D:D
Joo se tuo editointi ottaa oman aikansa, kun pitäis saada näyttämään muka oikialta :D:D
Ei me sitä aidoksi uskota kuitenkaan, vaikka usan secret service sen editoisi, eli videoo kehiin! :D
NorthRider
11.04.2013, 13:29
Usan siikritti serviisi; repesin :D tämä hoituu ihan venäjän salasen palvelun toimesta, on pojila pelit ja pensselit editoija yks naperovilmi :D
Onko vakio ahdin vai miks pitää paineita olla noi jumalattomasti ? samalla kun cooleria laitat niin kannattais vaihtaa ahdistin ahtimeen.
jos olet 84hv koneesta jollain ilveelä saanu 140hv syötöillä ja ahdoilla ulos niin tuskin tulee oleen kovinkaan pitkäikänen ratkasu.
miten on lämmöt pysyny kurissa ?
tohon l200 imusarjaan en osaa ottaa kantaa kun en ole viellä näihin mitsuihin oikeen sekaantunu
Näyttävyyttä kun autoon haet niin maalaus onko käyny mielessä ?
Sitäkään ei kannata sitten millään kilikolilla suorittaa nimimerkillä on joskus kokeiltu :D ja onpa joku pässinpää ton mun nykyisenkin rymykamppeen paukkumaalilla ylimaalannu :mad:
Tuo vingahtelu viittais jotenkin väitykseen ja voi olla kallista mutta voi olla myös joku laakeri kuivana vetelee viimesiään
NorthRider
11.04.2013, 18:36
Onko vakio ahdin vai miks pitää paineita olla noi jumalattomasti ? samalla kun cooleria laitat niin kannattais vaihtaa ahdistin ahtimeen.
jos olet 84hv koneesta jollain ilveelä saanu 140hv syötöillä ja ahdoilla ulos niin tuskin tulee oleen kovinkaan pitkäikänen ratkasu.
miten on lämmöt pysyny kurissa ?
tohon l200 imusarjaan en osaa ottaa kantaa kun en ole viellä näihin mitsuihin oikeen sekaantunu
Näyttävyyttä kun autoon haet niin maalaus onko käyny mielessä ?
Sitäkään ei kannata sitten millään kilikolilla suorittaa nimimerkillä on joskus kokeiltu :D ja onpa joku pässinpää ton mun nykyisenkin rymykamppeen paukkumaalilla ylimaalannu :mad:
Tuo vingahtelu viittais jotenkin väitykseen ja voi olla kallista mutta voi olla myös joku laakeri kuivana vetelee viimesiään
Vakioahdin tuosa lienee, paineet josain siinä yli 1.5 ja syöttöjä sen verran että ei ruoka lopu :D sääjetty ruuvista ja karasta. Lämmöt on pysyny kohtuullisina kun en pitkiä vedätyksiä ole ajanu. Tiedossa on että kuuleri on pakko hommata jos meinaa että motti kestää, vaan kun ei ole rahaa :mad:
On tuota l200 vaparin imusarjaa suositeltu ihan mitsupalstallaki, että kyllä siitä vissiin oikiasti on hyötyä :)
Näyttävyyttä lissäillään aina varallisuuden kasvaesa, on ajatus että oiotaan ja ylimaalataan ennen armeijaan lähtöä :)
Kuvassa vaparin imusatsi.. Onhan se pikkasen parempi virtaamaan kuin orginaali.
http://img821.imageshack.us/img821/7130/09072012230.jpg
Nuhapumppu
11.04.2013, 20:56
Vakioahdin tuosa lienee, paineet josain siinä yli 1.5 ja syöttöjä sen verran että ei ruoka lopu :D sääjetty ruuvista ja karasta. Lämmöt on pysyny kohtuullisina kun en pitkiä vedätyksiä ole ajanu. Tiedossa on että kuuleri on pakko hommata jos meinaa että motti kestää, vaan kun ei ole rahaa :mad:
On tuota l200 vaparin imusarjaa suositeltu ihan mitsupalstallaki, että kyllä siitä vissiin oikiasti on hyötyä :)
Näyttävyyttä lissäillään aina varallisuuden kasvaesa, on ajatus että oiotaan ja ylimaalataan ennen armeijaan lähtöä :)
Vakioahtimella tuollaiset paineet on silkkaa tyhmyyttä,ollaan jo kaukana hyötyalueesta ja suurin osa tehosta menee vain ilman lämmittämiseksi ja moottorin rasittamiseksi. Itsellä kun on tuo keula cooleri,iso i-sarja,karaa muokattu,lyhyt 2,5" putki,1bar paineita ja syöttöä vakioon nähden 2kierrosta lisää ja lämmöt pysyy kurissa kun vedättää ja vetoja omaan tarpeeseen aivan riittävästi,pakopaineet voi päästä karkailemaan pidemmissä vedoissa mutta siksipä ne pitkät vedot jätetään muille.
NorthRider
11.04.2013, 21:04
Vakioahtimella tuollaiset paineet on silkkaa tyhmyyttä,ollaan jo kaukana hyötyalueesta ja suurin osa tehosta menee vain ilman lämmittämiseksi ja moottorin rasittamiseksi. Itsellä kun on tuo keula cooleri,iso i-sarja,karaa muokattu,lyhyt 2,5" putki,1bar paineita ja syöttöä vakioon nähden 2kierrosta lisää ja lämmöt pysyy kurissa kun vedättää ja vetoja omaan tarpeeseen aivan riittävästi,pakopaineet voi päästä karkailemaan pidemmissä vedoissa mutta siksipä ne pitkät vedot jätetään muille.
No tuommosena se tuli, enkä ole sille mittään tehny, mutta oot oikiassa että ei nuilla paineilla ole mittään merkitystä, kuuluuhan sieltä mukava vihellys mutta ei muuta :D tuosa on 3" suoraputki ilman vaimentajjaa ja seki keskeltä poikki, tarkotus tuua kylestä ulos :cool: Tuosa on tuota karraa muokattu, niin saanko mie säätää, syötöt pienelle ja kääntää vain tuota nykyistä karaa puol kiekkaa? Vai pittäälö hommata uus kara? Ja ahot jonnekki sinne yhen huitteille :) alkaa riittää jo tuo 30/satku kulutus :o:D
Noita ahtoja voi suosiolla laskea. Luulen että liikkuu ihan samalla tavalla, ellei ärsymminki kilon ahdoilla..
Pakopaineet jotain aivan hirveetä noilla 1.5 kilon ahdoilla :D Joku joka on perehtyny pajeron sielunelämään vakio turbolla vois vähän avata tilannetta. Ite en ees lähteny ahtoja enkä syöttöjä nostaan vakio ahtimella, vaikka pikku lisäruoasta tuskin mitään haittaa on kun pysytään kohtuudessa.
Näistä pajeroiden tehoistahan on ollu porinaa viimeaikoina aika palionki. Muistaakseni aiempien turinoiden perusteella jonku 180 kaakkia saa vakio nestepäällä kun KAIKKI muu on kunnossa? Mutta se 100 kakkia on ihan realistinen ajatus pajerosta vakiohiluilla? :)
NorthRider
11.04.2013, 21:08
Thänks for advices Dectane ja nuhkis! :) PIttää laskea ja kattoa mitä tapahtuu ja etenkin että tippuuko kulutus, vituttaa kolmen päivän vällein olla tankkaamassa, aina saa pelätä riittääkö löpötti asemalle asti :D
Jaa nuhapumppu kerkes jo ennemmin :)
Voit säätää iha sitä karaa joka on paikollaan. Noihin pumpun säätämisiin löytyy ihan hyvät ohjeet täältä: http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Tuo kulutus on kyllä jo niin kauheeta että taitaa polttoainelinjatki vuotaa? :D
Ja ajoitus kannattaa kattoa kans kohilleen, vaikuttaa seki aika riskisti tuohon kulutukseen! http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
Edit. Mulla oli sillon edelisessä variaatiossa täysin vakio tuo vehe 33" renkailla. Söi sen 14,5l satkulle. Epäilen että pumpun ajoitukset oli aivan perseellään
NorthRider
11.04.2013, 21:11
Spasiiba! :p
Nuhapumppu
12.04.2013, 00:43
Jaa nuhapumppu kerkes jo ennemmin :)
Voit säätää iha sitä karaa joka on paikollaan. Noihin pumpun säätämisiin löytyy ihan hyvät ohjeet täältä: http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Tuo kulutus on kyllä jo niin kauheeta että taitaa polttoainelinjatki vuotaa? :D
Ja ajoitus kannattaa kattoa kans kohilleen, vaikuttaa seki aika riskisti tuohon kulutukseen! http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
Edit. Mulla oli sillon edelisessä variaatiossa täysin vakio tuo vehe 33" renkailla. Söi sen 14,5l satkulle. Epäilen että pumpun ajoitukset oli aivan perseellään
Tosin erona tuohon karan asento asetusohjeeseen,pajeroissa se karan suurin tyhjä pitää kääntää eteenpäin eikä sivulle kuten volkkarin pumpuissa,karan kun nostaa pois niin siellä reiässä näkyy pieni tappi joka määrää ahdonalaisen syötön määrän. Omastani vähän muokkasin karaa ja samalla pumppu säädettiin hieman ennakolle,pitäis olla 0,85 kaitettiin 0,9 ja vetoja on nyt aika hyvin ottaen huomioon millaisesta rottelosta on kyse. Itsekkin veikkaisin että pumpun ennakot on vituillaan,kerta noin paljon kuluttaa,ja eipä se liika savukaan sitä kulutusta vähennä.
tankki pitäs tutkia, mutta veikkaan että vuotaa vain siitä ropusta.
Ei siihen tarvi kuin paluulinjan märäntymisen poikki ja silleen että vuotaa löpöt paineellisena mäelle, niin johan kakkua kuluu.
Ei siihen tarvi kuin paluulinjan märäntymisen poikki ja silleen että vuotaa löpöt paineellisena mäelle, niin johan kakkua kuluu.
mullaki meni pajerossa pelkästään tallissa käyttäessä talven aikana useempi kymmenen litraa :D sitten vasta huomasin että mätiny putki poikki
NorthRider
12.04.2013, 07:04
Ei siihen tarvi kuin paluulinjan märäntymisen poikki ja silleen että vuotaa löpöt paineellisena mäelle, niin johan kakkua kuluu.
No perhana, miks tässä maailmasa ei ole aikaa??!! :mad::D että pääsis kunnola ropeltammaan tuon kanssa :):p
Nuhapumppu
12.04.2013, 10:16
Ei siihen tarvi kuin paluulinjan märäntymisen poikki ja silleen että vuotaa löpöt paineellisena mäelle, niin johan kakkua kuluu.
Ja tämän lisäksi nuo tankit ruostuu siitä keski saumasta josta tulevat kiinni, omakin vuoti siitä,ja tankin lähtöjen laippa on kiinni ruuveilla,eli kannattaa ja aloittaa nyt ruosteenirroitusaineen suihkuttelu sinne,jos mielii niitä kesällä aukoa.
Ja tämän lisäksi nuo tankit ruostuu siitä keski saumasta josta tulevat kiinni, omakin vuoti siitä,ja tankin lähtöjen laippa on kiinni ruuveilla,eli kannattaa ja aloittaa nyt ruosteenirroitusaineen suihkuttelu sinne,jos mielii niitä kesällä aukoa.
Aika hyvän olonen konsti oli nuihin pultteihin rätti päälle ja kastelee sen annitrolilla ja pitää märkänä vuorokauden verran. Välillä pyyhkii teräsharjalla irtonaiset pois.
Ja tämän lisäksi nuo tankit ruostuu siitä keski saumasta josta tulevat kiinni, omakin vuoti siitä,ja tankin lähtöjen laippa on kiinni ruuveilla,eli kannattaa ja aloittaa nyt ruosteenirroitusaineen suihkuttelu sinne,jos mielii niitä kesällä aukoa.
Hmm, ei mulla vaan mitään ruuveja ollu, pelkkä kierrettävä lukituslaippa. Tosin märännys oli tehny tehtävänsä hyvin joten ruuvit on voinu vaikka kadota jonnekin.:rolleyes:
edit:
Eiku joojoo, onkos pätkässä ruuveilla se laippa..
Hmm, ei mulla vaan mitään ruuveja ollu, pelkkä kierrettävä lukituslaippa. Tosin märännys oli tehny tehtävänsä hyvin joten ruuvit on voinu vaikka kadota jonnekin.:rolleyes:
edit:
Eiku joojoo, onkos pätkässä ruuveilla se laippa..
Kierrettäviä ainakin minun pitkien tankeissa ollut tosin ei niidenkään avaaminen liian helppoa ollut.
Nuhapumppu
12.04.2013, 20:27
Hmm, ei mulla vaan mitään ruuveja ollu, pelkkä kierrettävä lukituslaippa. Tosin märännys oli tehny tehtävänsä hyvin joten ruuvit on voinu vaikka kadota jonnekin.:rolleyes:
edit:
Eiku joojoo, onkos pätkässä ruuveilla se laippa..
Juu pitkässä ja pätkässä täysin erinlaiset tankit ja laipat.
juu niin ne on ihan erit.
mää tein viimekesänä kokonaan uuden tankin, 3mm levystä parilla loiskelevyllä/jäykkärillä, nyt kestää vaikka tunkilla nostaa tankista ilmaan. jouduin ostamaan uuden anturi/imuputki hässäkän kun vanha oli lahonnut, jostain pietarsaaresta se tais tulla, ei tainu montaa jäädä sinne, aika kiven alla alkavat olla suomessa
Tomppaa_
15.04.2013, 19:18
Timantilta saa sen imuputkianturihässäkkätsydeemin. Oli muistaakseni 70€ kun ostin vuosi sitten.
joskus loppukesästä ei saanut pätkään edes marmorilta tai ainakin mulle myivät ei-oo-ta, mutta selvittivät paikan mistä sit löyty, joku firma mikä oli ostanut vanhoja varastoja.
NorthRider
17.04.2013, 08:07
MItes tuo l200:sen imusarja, onko 4G63:sen imusarja se oikeanlainen, löytys torniosta tommonen mutta en tiiä onko tuo oikean L200:sen imusarja??
Tuo 4g63 viittaisi mitsun bensakoneeseen eli pirun huonosti sopii :rolleyes:
NorthRider
17.04.2013, 16:19
:o
Tomppaa_
17.04.2013, 19:57
L200 koneen moottorikoodi on sama kuin pajeron, 4d56
NorthRider
17.04.2013, 20:01
Kiitokset suuret! :)
mulla ois siihen sopiva vaparin imusarja :D
NorthRider
18.04.2013, 08:08
Nyt sitten tulee imusarja ja vähän muutakin hilpettä! :) Kiitokset Jupe69:lle!! :)
Multa sais koko paketin.
Turbo hx27
Imusarja l200
Ahtoputket +klemmarit
Välijäähy
Sovitelaippa pakosarjaan
3" putki rosterista
NorthRider
18.04.2013, 10:40
Imusarjalle ei enää tarvetta, hommasin sen jo.
Putki on jo valmiiks 3" rööri. :) Minkälainen välijäähdytin?? MItä hintaa ahtoputkien ja lemmareitten kanssa?? :) Pistä vaikka priva viestiä hinnoista :) Mikä tuo pakosarjan laippa on?? :o
NorthRider
18.04.2013, 10:42
Nii ja mimmonen tuo turbo on? ei vissiin vakio? :D Pistä siitäkin hintaa privalla :)
Mikä tuo pakosarjan laippa on?? :o
Olettaisin että sillä laipalla saisit tuon hx27 ahtimen liitettyä alkuperäisen turbon tilalle
NorthRider
18.04.2013, 15:38
MItä tarkotetaan vapaavirtaussuodattimella?? :o
MItä tarkotetaan vapaavirtaussuodattimella?? :o
http://www.autowiki.fi/index.php/Vapaavirtausilmansuodatin
Eli kyseessähän on alkuperäisen ilmanputsarin korvaava yleensä kartion tai sienenmallinen ilmansuodatin
Olettaisin että sillä laipalla saisit tuon hx27 ahtimen liitettyä alkuperäisen turbon tilalle
Just näin.
Tuolla SPTV:n turbopaketilla taitaa pajeron hinta tuplaantua..
Tuolla SPTV:n turbopaketilla taitaa pajeron hinta tuplaantua..
Voihan sitä tehdä ite ja säästää.. Kerro sitten paljon osat maksoi..
Menee muuten aika mukavasti tuohon pikku sälään rahaa.
Siis en meinannu et se ois liian kallis paketti, laatu kun maksaa. Eikös se hyrräkin oo about uusi.
Tuommosen setin ku lyö niin rupiaa pajerossa vakio kytkytin savuaan :D
Nuhapumppu
18.04.2013, 17:38
MItä tarkotetaan vapaavirtaussuodattimella?? :o
Sellaista suodatinta joka erottelee kaikki oravaa isommat pois imuilmasta,eli metsäkäytössä täysin hyödytön kapistus.
Sellaista suodatinta joka erottelee kaikki oravaa isommat pois imuilmasta,eli metsäkäytössä täysin hyödytön kapistus.
No se vähän riippuu suodattimesta jos jonku kympin suodattimen ostaa niin kyllä on selvää se mitä laatua siihen hintaan saa. tai no pitäähän sekin isoimmat oksat pois snorkkelista :D
mutta kyllä kunnollinen suodatin ajaa asiansa eikä tukkeudu niin helposti kun paperisuodatin. toki näissä autoissa muutenkin imuilman otto kannattaa sijoittaa niin että ei kaikki kura rapa vesi ja hiekka lennä sinne.
NorthRider
18.04.2013, 21:02
No mimmonen ois hyvä suodatin?? :rolleyes:
pajeron oma varmasti ihan riittävä
Nuhapumppu
18.04.2013, 21:38
Komppaan näitä kahta ylläolevaa,eli pajeron oma vaan jollain framin filtterillä.
No jos välttämättä vapaavirtaussuodattimen tahot niin joku puuvillanen toimii mielestäni parhaiten. mutta sijoitus siinäkin tärkein että saa raitista ilmaa ei suoraa turbonkylkeen pakosrarjan alle niin kun monasti näkee.
mutta vähintäänkin yhtähyvä vaihtoehto vois olla vaikka bmc puuvillasuodatin orggiskoteloon virtaa paremmin kun paperisuodatin ja samalla on suojassa
Laitetaan sulle siihen se rockyn suodin.
Varmeen piisaa ja helppo tehä snorkkeli.
NorthRider
19.04.2013, 07:34
Tämä selvä! :) Millon se herralle mahtas passata?? Oisko tännään tai viikonloppuna aikaa?? Jannen kannsa jo silvottiin etupuskuri ja hitsattiin vetopisteet, tännään hitsattaan takapuskuri :)
NorthRider
19.04.2013, 20:56
Tännään hitsattu takapuskuri, laitettu pleksistä sivulasi, vuotava tankki otettu pöyälle :D teetän amiksessa uuen suorakaiteen mallisen, oisko 3mm tarpeeksi paksu pohjaksi ettei tankki tarvis panssaria vai tehhäänkö 4mm?? :) antakkaa neuvoa materiaalin vahvuuesta :)
Sitten niitä ylläreitä:
Runko oli "revenny" pelkääjän puolen takaiskarin kohalta eli lootua kylkeen ja uus iskari :D
öljyä vuotaa vaihelaatikon etuosasta, pittääkö käyttää vaihelaatikkoa irti?? mikä vois olla vikana??
Olisko kytkinakselin tai kampuran stefa. Ei vaihdu ilman laatikon irrotusta.
No jos vuoto ei ole suurta niin tyytyisin vaan lisäämään / huolehtimaan että öljyä on tarpeeksi.
NorthRider
19.04.2013, 21:45
No mites riittääkö tankin pohjan vahvuueksi se 3mm vai tartteko paksumman, että ois sa malla panssari
Pitkän pajeron panssari oli 3mm vahvistettuna ja nyt se on aivan rusinana..
Lyö vitosta niin luulis kestävän
Lyö vitosta niin luulis kestävän
Joo kyllä pohja saa olla vahvaa.
NorthRider
19.04.2013, 23:44
Danke söön dectane! :D
NorthRider
20.04.2013, 00:22
Mites vaihelaatikko o kiinni ja missä?? Oos siinä jotaki mitä voi munata?? :D
Eikai siinä ole kuin koneenpäästä irti ja kannatin palkki pois ja tunkkaa sen laatikon alta pois.
Öljyt pois ennen ku kartaaneja irrottelee, muuten tulee lammikko lattialle.
NorthRider
20.04.2013, 10:36
Öljyt pois ennen ku kartaaneja irrottelee, muuten tulee lammikko lattialle.
Mie rakennan ulkona :o
No mimmonen ois hyvä suodatin?? :rolleyes:
mulla kun ei vakio enään mahtunut olemaan niin laitoin ison pipecross merkkisen kartiosuodattimen. se ainakin suodattaa hyvin, ei kylläkään ole ihan halvimmasta päästä
NorthRider
21.04.2013, 15:47
Päivitettäänpäs tätäkin, eli nyt suunnitellu mitä pallerolle aletaan tekkeen.
- savariteline
- uudet takaiskarit
- välijäähy+imusatsi
- ahtopaineita hiukan pienemmälle
- pumpun rukkaus liikkeessä
- kylkiputket
- 35" renkaat
- panssarit
- uus etupuskuri
- pikkusen perän hitsausta :D
- kattoluukku :cool::D
- isompi turbo
Tuossahan sitten aikaa aika hyvästi venähtääki :)
NorthRider
21.04.2013, 16:08
Mutta ei harrastus ole mittään jos siihen ei mene kaikki rahat ja aika :D
NorthRider
22.04.2013, 11:21
Minkälainen ahdin olis hyvä tuon vakioahdistimen tilalle?? Semmonen josta ois oikiasti jotaki hyötyä :)
mikä vaan! :D mutta ite lähtisin lyömään näin alkuun garretin 20vnt. Tai riippuu tietty paljoki haluat sitä voimaa :P
NorthRider
22.04.2013, 11:36
No sanotaan että vähän enempi mitä nytten :D Onko tuo garrett sitten minkälainen, tosi vähänolosesti tietoa/kauppoja jotka myy :(
Käytettynä, ei mitään järkeä ostaa uutta jos ei osta kiinan kopiota (minun mielipide, ei välttämättä niinkään neuvo :D)! Tosin niitä kiinan kopiota nuista muuttuvasiipisistä taitaa olla aika vähänlaisesti?
NorthRider
22.04.2013, 20:41
Tännään tehtiin rocky86:en kanssa snurkkeli :)
illasta jakkarat irti ja lattiamatto lensi roskiin. Massaa aloin kaapiin irti, niin alla ootti kataroohvin ainekset, märkä pelti:mad: mitä mieltä kansa kun nyt on puhas lattia, niin pannaanko päälle mittään massaa tms.?? Eikö olis helpompi kuivata kun olis puhas pelti?? Sanokaa mitä mieltä ootta :)
Maali tietysti lattiaan, mutta massaa turha laittaa.
Joo ei missään nimessä massaa, Laita pelkkää maalia,
Massaa jos laitat ni muistat sen ihanuuden sitte suraavassa hitsaus operaatiossa kuin se käryää nokkaa,valuu pitkin lattioita,pää tulee kipeäksi ja sitte vituttaa,nii ja huono tuuri käy niin akka alkaa mäkisemään vielä samalle iltaa :D:D
Maalia vaan paksusti...
NorthRider
23.04.2013, 07:18
E siis massaa, selvä! Minkämoista ökötököä sinne pitäs laittaa että pyssyiskin vähä aikaa? :p
NorthRider
23.04.2013, 13:11
36246
36247
36248
36249
36250
Siinäpä vähän kuvia mitä värkätty :p Onko tuo vaihelaatikko se "galantin" pikku laatikko??
NorthRider
23.04.2013, 13:13
36251
36252
36253
36254
E siis massaa, selvä! Minkämoista ökötököä sinne pitäs laittaa että pyssyiskin vähä aikaa? :p
Maalia vaa niin per####sti sinne ni sillähän se menee... maalin poisto tarvittaessa kummasti helpompaa kuin sen massan paskan. sinnehän voi sutia vaikka ihan 1 komponentti maalia,eli ei tarvitse kovetinta ollenkaan,eikä välttämättä ohentaa jos haluat paksusti laittaa...muistaa vaan sekottaa sen maalin kunnolla ennen sutimista..
Mitä mitä ? sullahan on kuvistapäätelen menny renkaanrohviili kesympään sunntaan :confused:
NorthRider
23.04.2013, 17:05
Mitä mitä ? sullahan on kuvistapäätelen menny renkaanrohviili kesympään sunntaan :confused:
Anteeksi hirviästi :o :D Kaverilla mun maxxikset lainasa ko meinas että ostaa net poies. :) Nuot on Rocky86:sen talvinakit, emmie muuten noin pieniä :D
NorthRider
23.04.2013, 17:08
Oos nallela mimmonen auto itellä?? Lähettään joskus ajeleen?, kuhan saan auton ensin kuntoon :D
Oos nallela mimmonen auto itellä?? Lähettään joskus ajeleen?, kuhan saan auton ensin kuntoon :D
No mikä jottei mullahan on tollanen pätkäpatrolli kuvia on rohviilissa ja jotain tarinaa tuolla http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95172
NorthRider
23.04.2013, 17:17
No mikä jottei mullahan on tollanen pätkäpatrolli kuvia on rohviilissa ja jotain tarinaa tuolla http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95172
No epistä sulla on lukolinen aksula ja vielä pökkyräkki :D:D
Ei tarttis tähän hättään kun tankin (kaveri tekemässä koulussa) ja uuden takaiskarin ja paikan runkoon nii taas voi ajjaa vähän aikaa :D
Ei viitti kaikkea tehä kerralla kun käyttöauto, niin ei viitti seisotuttaa hirveen kauaa
No epistä sulla on lukolinen aksula ja vielä pökkyräkki :D:D
Ei tarttis tähän hättään kun tankin (kaveri tekemässä koulussa) ja uuden takaiskarin ja paikan runkoon nii taas voi ajjaa vähän aikaa :D
Ei viitti kaikkea tehä kerralla kun käyttöauto, niin ei viitti seisotuttaa hirveen kauaa
no Joo takana on lukollinen akseli mutta
pökkyrät on myyty alla ollu n vuoden verran 35\13.5 maxxis mudzzilat
NorthRider
23.04.2013, 17:25
no ommullaki kemppi takana :D
no ommullaki kemppi takana :D
no sehän ajaa aivain saman asian tuolla maastossa kun toi palalukkokin.
miten toi snorkkelisulla meinasitko laitaa jotain hattu tai kurvia päähän ettei vesi sada suoraan sinne
NorthRider
23.04.2013, 17:43
Joo se on vielä vaiheesa jatkuu tuosta vielä ylöspäin :) 2.8TD Rockyn ilmanputsari pitäs vaan hommata tuohon
Ei oo tääläpäin liikaa meitä foffareita :(
Joo se on vielä vaiheesa jatkuu tuosta vielä ylöspäin :) 2.8TD Rockyn ilmanputsari pitäs vaan hommata tuohon
Ei oo tääläpäin liikaa meitä foffareita :(
No ei aivan liikaa juu, mutta on meitä silti jokunen kemi tornioalueellakin. Semmonen yhdistyshän täällä toimii kun lapin neliveto. itekkin siihen liittyneenä en toisin ole montaakaan jäsenistä tavannut enkä ajoalueellakaan käyny ajeleen, mutta omaa ujouttahan se :D
Lapin nelivedonporukan kanssa olin viimekseäkuussa raajärvellä ja hyvinhän niiden kanssa juttuun tulee rentoa porukkaa.
Psory järjestää raajärvellä safareita itekkin muutaman reissun käyneenä voin sanoa kyllä että on hyvä meininki siellä ja ketään ei jätetä. maastot mukavia ja vaihtelevia ja yleensäkin ottaen tää offaava kansa ei ole mun mielestä mitenkään hirmu nihkeää porukkaa :D
ja hyvinhän niiden kanssa juttuun tulee rentoa porukkaa.
Onko offareita sitten muunlaisiakin? :eek:
NorthRider
23.04.2013, 18:08
nykysin pohjois suomen offroad yhdistys?? :)
nykysin pohjois suomen offroad yhdistys?? :)
Juu eli on psory joka toimii koko lapin alueella ja järjestää safareita raajärvellä sitten lapinneliveto jolla ajoharjoittelualue keminmaan ja tervola välillä.
http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=15
http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=6
Onko offareita sitten muunlaisiakin? :eek:
En ainakaan ole muun laisia tavannu :)
NorthRider
23.04.2013, 18:22
kiitoksia valaistuksesta! :)
NorthRider
23.04.2013, 20:06
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5883&pictureid=128633
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin
Anna kaasua enemmän ;):D
tai jos ei neliveto päällä kule niin pitäskö nyt vääntää ne napalukot kiinni :DD
tai jos ei neliveto päällä kule niin pitäskö nyt vääntää ne napalukot kiinni :DD
Joo sitte menee mihin vaan :D:D:D
NorthRider
23.04.2013, 21:05
Ei tapahtunu mittään ees napalukot ja neliveto päällä :mad:
Ei tapahtunu mittään ees napalukot ja neliveto päällä :mad::D
lumi on liukasta :D
NorthRider
23.04.2013, 21:26
Välistä on ihan perhana liukasta :D
NorthRider
24.04.2013, 07:08
Mites on tuon ahtopaineen alentaminen :confused: syöttöjä ruuvasin kaks kiekkaa takasinpäin:p tais tulla nuhapumppu tästäki :D eli mites saan nuo 1.7 paineet sinne 1-1.2 tasolle??
NorthRider
24.04.2013, 08:27
36252
Minkänäkösen tekis tuosta takapuskurista, tuo lähtee käveleen, se on vinossaki! :D:D vissiin päissään kattonu vatupassia :D minkälainen ja mistä tavarasta?? vittumainen kun näkkyy nuo korinkorotuspalikat sun muut. Pitäs saaha viksusti piiloon
NorthRider
24.04.2013, 14:12
Onko ne nuo tiiseliletkujen lähöt 8 millisiä?? aattelin vaihtaa koko polttoainelinjan, mutta en viitti aukassa ennen kun oon hommannu letkut :p
Ja toinen, otin sen takatilan lämppärin pois ja heitin sillä muuttolintua. Katkasin ne kaks letkua auton alla, sieltä tuli jotaki vihertävvää nestettä varmasti 1.5 litraa :mad: Mitä mie tehen niille kahelle poikki leikatuille letkule?, yhistyy konneessa johonki letkuryppääseen. Ja mikä se sähköjohto on siinä lämppärissä, saako repiä kuikkaan sieltä misälie onki kiinni moottorissa??
Ja toinen, otin sen takatilan lämppärin pois ja heitin sillä muuttolintua. Katkasin ne kaks letkua auton alla, sieltä tuli jotaki vihertävvää nestettä varmasti 1.5 litraa :mad: Mitä mie tehen niille kahelle poikki leikatuille letkule?, yhistyy konneessa johonki letkuryppääseen. Ja mikä se sähköjohto on siinä lämppärissä, saako repiä kuikkaan sieltä misälie onki kiinni moottorissa??
Voiskohan tuo olla vaikka jäähdytinnestettä... Liitä letkut yhteen tai ota kokonaan pois ja tulppaa lähdöt. Puhukko sä ny takatilan lämppärin moottorin sähköjohdoista?
NorthRider
24.04.2013, 14:41
onko lämppärissä jäähytinnestettä, aijjaa :) no siihen lämppärriin meni yks johto hantin puolelta läpi moottori tillaan, tiä sitten mikä virka sillä on
Se puhallin tarttee sähköä, kakkosessa kyllä tulee sisältä se piuha en tiiä ykkösestä. Ja onhan siellä vettä että pukkaa muutaki ku kylmää
NorthRider
24.04.2013, 14:51
siis sisällä se tuo sähköjohto kulkee, letkuile taijjan tehä niin että yhistän net.
siis sisällä se tuo sähköjohto kulkee, letkuile taijjan tehä niin että yhistän net.
Eiku meet niitä letkuja pitkin sinne konetilaan ja katot missä ne haaroittuu nestekiertoon. Siitä ne t-haarat kuikkaan ja suorat jatkot tilalle. Valmis.
Ja ihan tulevaisuuteen vinkkinä niin kannattaa vähän miettiä ennen ku oikein rajusti purkaa tuntemattomia kikkareita.
NorthRider
24.04.2013, 15:37
Ja ihan tulevaisuuteen vinkkinä niin kannattaa vähän miettiä ennen ku oikein rajusti purkaa tuntemattomia kikkareita.
Noko minua halutti irrottaa se :o:D ja mie aattelin että ei se katahrooffi voi olla vaikka ne letkut poikki lyö :o
Eiku meet niitä letkuja pitkin sinne konetilaan ja katot missä ne haaroittuu nestekiertoon. Siitä ne t-haarat kuikkaan ja suorat jatkot tilalle. Valmis.
Ja ihan tulevaisuuteen vinkkinä niin kannattaa vähän miettiä ennen ku oikein rajusti purkaa tuntemattomia kikkareita.
Tekemällä oppii :) Ja sitä vartenhan on offipalsta että voi kysyä viisaammilta.
Noko minua halutti irrottaa se :o:D ja mie aattelin että ei se katahrooffi voi olla vaikka ne letkut poikki lyö :o
Mutta tottahan toi JJ90 tossa turisee eli mieti ainakin 2 kertaa ja pura vasta sitten.
pidä aina eripaikosta puretut osat erillään niin ei tarvii kasatessa miettiä että mistähän tämmönenkin pultti on pois. ja kannattaa melkeenpä laittaa 1 asia kerrallaan niin voi siihen keskittyä 100% sitten kun asiat on tehny tarpeeksi useasti ja tietää jo varmasti mitä tekee niin menee jo helpommin. mutta alkuun ko keskittyy vaan yhteen hommaan kerrallaan niin jää paremmin takaraivoon ne päivällä tehdyt asiat, ja illalla voipi sitten suunnitella muiden tulevien muutoskohteiden toteutuksia. niinhän sitä sanotaan, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty joskus rahapulassa saa suunnitella niinkauan, että on jo 75% tehty :D
oon nähny muutamia projekteja joita on innolla alotettu mm 1 cortina mistä ei puoliakaan osista enään tienny mihin ne kuluu tai missä ne ees on oli vaan purkanu ja lappanu kaikki osat sekasin lihakunna laatikoihin :D
NorthRider
24.04.2013, 16:32
Siis joo kohtuu kaikessa :) en tietenkään pura tai hajota mittään jos ei oo hajuakkaan mistä se ees vois olla. Galantinhan purin ossiin ja kokosin, eikä jääny ku yks lihalaatikoölinen osia yli :D mutta silti siitä tuli täysin pellaava kampe :)
Siis joo kohtuu kaikessa :) en tietenkään pura tai hajota mittään jos ei oo hajuakkaan mistä se ees vois olla. Galantinhan purin ossiin ja kokosin, eikä jääny ku yks lihalaatikoölinen osia yli :D mutta silti siitä tuli täysin pellaava kampe :)
No mutta semmosta remonttiahan ei olekkaan mistä ei muutamaa osaa yli jää :D
NorthRider
24.04.2013, 20:14
mie oon tullu semmosseen johtopäätökseen, että josvehkeestä irrottaa YLI 10 ossaa niin takasin laittaprosentti pienennee 50% :D
Ja asiaan: Aloin silpommaan kaaria niitä 35":sia varten :) se jäi kyllä pikkasen vaiheeseen kun loppu laikat, mutta jatkama huomena :)
että SPAKOINAI NOCHI vaan kaikille!
NorthRider
24.04.2013, 21:15
EEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
Kerkesihän tämä olla mulla vissiin kuukauen, nyt se sitten tapahtu!
Pitäsköhän tuo myyä ennenko sairastun tämän vakavammin :D
Offikärpänen purasi!!! :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
NorthRider
25.04.2013, 19:26
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5883&pictureid=128761
Mites tuon kiinnityspalasen saa tuolta iskarista poies??
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5883&pictureid=128764
Tuossa kuva uuesta tankkiratkasusta :D:D väliaikainen tosin :p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5883&pictureid=128762
Tuosa näkkyy tiisselin paluun toteutus, suoraan kanisterriin :D :D
Ennää ei tarttis kun se rockyn suodatin, joku hattu nurkkelille ja nesteet.
Mistä vaihelaatikon öljyä lisätään ja millasta se on :confused: Jäähytinnestettä pittää kans muistaa lisätä :) ja mitähän muita nesteitä sieltä on tullu ulos?? :D
No tuolla paluukannulla ei montaa sataa metriä ajella. Siellä kiertää soppa kuiten aika vauhdilla..
Teeppä haku pajeron öljyt vaikka suurella ja mahtavalla googlella (www.google.com) niin löytyy tietoa koko nokko. Ja laatikon roput kannattaa hakea sieltä laatikon suunnilta, tyhjennys alhaalta ja täyttö ylempää.:)
Iskarissa on se koiranluu ihan kiinteänä, tulee uudessa iskarissa mukana.
Voi olla 4 litran kannu aika äkkiä täynnä kun tuo jakajapumppu kierrättää aika reilusti polttoainetta läpi takaisin tankkiin pumpun jäähdytyksen vuoksi.
NorthRider
25.04.2013, 19:38
joo pittää muistaa välilillä tarkistella :)
Eli noin 1-2 minuuttia tyhjäkäynnillä ja tuo kannu on täys. Eli kovin pitkää reissua ei kannata suunnitella ennen kuin kokeilee ja toteaa toimimattomaksi tuon kannun käytön tuossa paluussa.
Mä en ees kuvitellu että tolla tankilla mentäis enempää ku tallista pihalle..:rolleyes: Mulla sentään veneentankkiin on tehty uus laippa jossa 2 lähtöä..
Hommaa jostain toinen korkki tohon tankkiin ja poraa siihen reikä paluuputkelle niin ei tarvi orggiskorkkia rikkoa ja paluu menee tankkii. eikä tarvi siittä murehtia.
rupes vissiin noi lauantain ajohommat poltteleen :D
NorthRider
25.04.2013, 20:00
Hommaa jostain toinen korkki tohon tankkiin ja poraa siihen reikä paluuputkelle niin ei tarvi orggiskorkkia rikkoa ja paluu menee tankkii. eikä tarvi siittä murehtia.
rupes vissiin noi lauantain ajohommat poltteleen :D
No kyllä mie tuon ratkasun kanssa viikon pärjään, kun kaveri saa sen oikean tankin hitsattua :) Ai mitä? Polttelleen? Hä? Miten nii? :D:D:D:D no jos ei oo lauantaina ajokuntonen nii sitte ei ole ja tullaan vaan pällistelleen muitten ajelua :D
NorthRider
25.04.2013, 20:07
Mistä vaihelaatikon öljyä lisätään ja millasta se on :confused:
No kyllä mie tuon ratkasun kanssa viikon pärjään, kun kaveri saa sen oikean tankin hitsattua :) Ai mitä? Polttelleen? Hä? Miten nii? :D:D:D:D no jos ei oo lauantaina ajokuntonen nii sitte ei ole ja tullaan vaan pällistelleen muitten ajelua :D
Dieselin paluuvirtaus voi olla joissain moottoreissa jopa kymmeniälitroja tunnissa. joissakin vain muutamia litroja. mutta kannattaa kokeilla tuo ainakin ennen kun lähet pitemmälle ajeleen. helppohan tohon ois tehä väliaikanen laippakin johon hitsillä 2 putkepätkää kiinni.
ei tuota tankkia tarvihte sääliä ku ruilauta reikä korkkiin jos tarvihtet tehä sen paluu linjan
NorthRider
25.04.2013, 20:56
no perhana pitäskö se sitten tehä?? :D mie en oo sitten tehny mittään pahhaa/väärin jos siihen korkkiin tullee reikä? :D:D Katottaan huomena sitä putsari hommaa. ja jonkumoinen tatti pitäs hommata siihen nurkkelin päähän :p
NorthRider
26.04.2013, 09:43
Nii missä se vaihelaatikon ölpän lissäys korkki on?? ja mitä ölppää pistettään?? :confused::o ja minkälaista moottoriöljyä pitäs käyttää??
siellä se on laatikon kylessä! Käy varaosaliikkeestä hakee niin antavat oikeaa
Edelleen se google on ystävä jos on kiire. Nää asiat on puitu tälläkin foorumilla x kertaa ja google löytää net paremmin ku foorumin haku.
NorthRider
26.04.2013, 11:27
kumpis nuista akuista on käynnistystä varten?? yritin saaha käyntiin, nii ei jaksanu lähteä käyntiin :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: Ja ihmetyttääkö eilen lähti käymään, mutta nyt ei :(
Pittääkös kylkiputkien päät olla taivutetut?? vai saako ne olla suorat ja hitsattu muutamasta kohtaa helmapalkkiin. ja päät umpeen??
Oliskohan sulla akku ryhjänä.
Kannattaa laitta mutka helema putken päähän minkäs kokosta putkea olit hommannu mulla on jotaki mutkia kotona.
Vois sunnuntaina käyvä kattoon taas tota sun rojektii jos ottas mutkat matkaan.
NorthRider
26.04.2013, 14:34
Emmie ole vielä hommannu, huomena aattelin topparilla käyä, se tais olla jottain 42.jotaki. käyn nyt hakkeen sen kumityynyn nii nakattaan jisaki vaiheesa se teline katolle :) Mutta kumpaan sitä häätyy virtaa pistää, kuskin vai hantin puolen akkuun??
Kannnattaa varmaan ladata, akut mahtaa olla yhdistettynä toisiinsa eli rinnan--> lataa molempia kerralla. Toinen akku jos huonompi, menee molemmat tyhjäks.
Ja akuthan kannattaa vaihtaa aina molemmat kerralla.
NorthRider
26.04.2013, 18:23
Voiko tuota yrittää käynnistää toisella autolla?? Kumpaan akkuun pitäs kaapelit kiinnittää??
Nii ja sitten tämän päivän turailuista. Kuskin puolen takakaari leikattu isommaksi, rockyn ilmanputsari hommattu ja asennettu, nesteitä lisätty, pikkusen sisustaa maalailtu, pa-linja ilmattu.
NorthRider
26.04.2013, 18:54
ja mikä/missä on hukkaportti vai mikä helkkari se on. Pitäs saaha paineita alas muttaku ei tiiä mitä roplattaan ja kuinka paljon?? :D
Pitäs saaha paineita alas muttaku ei tiiä mitä roplattaan ja kuinka paljon?? :D
Ns. positiivinen ongelma?
NorthRider
26.04.2013, 19:44
Ns. positiivinen ongelma?
Noo ei siinä mielesä että paineet on 1.7, niin on tuo aika serious problem :eek::D
Voiko tuota yrittää käynnistää toisella autolla?? Kumpaan akkuun pitäs kaapelit kiinnittää??
Nii ja sitten tämän päivän turailuista. Kuskin puolen takakaari leikattu isommaksi, rockyn ilmanputsari hommattu ja asennettu, nesteitä lisätty, pikkusen sisustaa maalailtu, pa-linja ilmattu.
Voi antaa toisella autolla virtaa, ja aivan sama kumpaan akkuun sitä antaa koska akut on kytkettynä rinnan. eli akkujen miinukset ja plussat on yhdistetty toisiinsa.
kun annat virtaa niin laita plusjohto jommankumman akun + napaan ja miinusjohto vaikka moottorinkorvakkoon. (autossa josta virtaa annetaan molemmat johdot akkuun.)
ja ensin kytke + johto ja sitten vasta maa ja syystä että miksi maadotus esim moottorinkorvakkoon on että ei niin helposti räjähdä se akku.
NorthRider
26.04.2013, 20:07
Nonnii, dankesta söön nallele! :) pittää huomen koittaa :rolleyes:
NorthRider
26.04.2013, 21:32
Rauhotu vähän :D
Miks pitäs? :D hyvän draivin saanu pääle, nii eehä sitä malta olla rauhasa :D
jokos olet hitsuutellu rungon männöö pian poikki sulla se auto kun alat kunnolla offaan:D
NorthRider
26.04.2013, 21:44
jokos olet hitsuutellu rungon männöö pian poikki sulla se auto kun alat kunnolla offaan:D Sen mie ulkoistan Jannele :rolleyes::D
NorthRider
29.04.2013, 12:22
Minkälaista tavaraa ootta käyttäneet pohjapanssareihin? Tiiän että Hardox ois yks vaihtoehto mutta on minun budjetille liian kallista :p PIttääkö se olla yhtenäinen vaikka 5mm:n lootusta tehty levy, vai miten??
eisen hirveen järeetä tarvii olla.
5mm perus musta kestää varmasti muutamalla jäykkärillä ja kanttauksilla.
eisen hirveen järeetä tarvii olla.
5mm perus musta kestää varmasti muutamalla jäykkärillä ja kanttauksilla.
Ja vaikkei kestäiskään ihan kaikkea, niin rungon poikkipalkit sun muut kiinnityskohdat liitää ihan satavarmana ennen panssarien hajoamista.
Arska-tehtaalta
29.04.2013, 20:03
PIttääkö se olla yhtenäinen vaikka 5mm:n lootusta tehty levy, vai miten??
Joo, tee yhtenäinen panssari koko matkalle, niin ei töki välipalkkeihin kivekset.
Jartsa 74
29.04.2013, 20:29
Mulla pitkässä Pajessa 4mm levyä (355) 60cm leveä ja 160cm pitkä särmätty "pulkka". Hieman se on muuttanut muotoa ja sitää saa vähän pakottaa paikallensa, mutta on sitä kyllä kohtuu huolella ryskättykin kivikoissa.
Eikait vauhti viel loppunut, vai niin kova ettei ehdi päivittää. :D
Eikait vauhti viel loppunut, vai niin kova ettei ehdi päivittää. :D
Tais loppua vauhti
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110334
NorthRider
06.05.2013, 07:27
Kiinostus ei todellakaan ole mihinkään kadonnut, nyt on kyse vain valuutasta tai no siitä ko sitä ei ole :mad: kohta lähösä armeijaan nii ajella nuilla halvemmilla vaihtoehoilla, kattoa taas armeijan jälkeen uus maasturi :)
olet kato vuojen armeijassa ja säästät KAIKKI päivärahat niin on kunnon pesä muna maasturin ostoon/rakenteluun :D
NorthRider
06.05.2013, 10:18
olet kato vuojen armeijassa ja säästät KAIKKI päivärahat niin on kunnon pesä muna maasturin ostoon/rakenteluun :D
Tarkoittaen ei yhtään sotkun munkkia! :mad::D Joo emmie kyllä ala törsäilemmään ja Pajerostaki mennee osa raha säästöön jahka joku sen ny ostas poies :D
Tarkoittaen ei yhtään sotkun munkkia! :mad::D Joo emmie kyllä ala törsäilemmään ja Pajerostaki mennee osa raha säästöön jahka joku sen ny ostas poies :D
laita seisontaan niin ei tuu kuluja..
NorthRider
06.05.2013, 16:29
laita seisontaan niin ei tuu kuluja..
On seisonnassa jo! :)
armeejan aikana säästäminen on mahotonta. nm. pari tonnia tilillä ennen armeeja ja yli tonni veronpalautuksia ja kaikki meni :D
sijoita heti rahat johonki pysyvään! :D
NorthRider
06.05.2013, 20:18
armeejan aikana säästäminen on mahotonta. nm. pari tonnia tilillä ennen armeeja ja yli tonni veronpalautuksia ja kaikki meni :D
sijoita heti rahat johonki pysyvään! :D
Kyllä ne säilyy kuhan jättää kaljottelut :D:D
Kyllä ne säilyy kuhan jättää kaljottelut :D:D
just niin munkit lihottaa.
ja turhaa se kaljottelukin on varsinkin intissä ei tehe yhtään mieli vapailla kaljotella:D
hommaat itelles pekkaa ainakun olis vapaata niin säästyy rahat
NorthRider
06.05.2013, 22:23
Kylläpäs sulta eero tulee tänään viisaita sanoja :D
NorthRider
15.05.2013, 10:24
MIssähän päin vois palleroa käyttää tutkittavana täälä Meri-Lapin alueella? Joka ymmärtäs näitten vehkeitten päälle ja ossais kertoa, onko tuosa moottorissa mittään vikkaa/odotettavissa mittään vikkaa :confused: