View Full Version : MitSuBiShI PätKä PaJero 2.5TD -88
eiköhän se ajamalla selviä. tosin voit tuua tänne niin aukasen konepellin ja katon, velotan samalla 150e :D
NorthRider
15.05.2013, 12:12
eiköhän se ajamalla selviä. tosin voit tuua tänne niin aukasen konepellin ja katon, velotan samalla 150e :D
Eehän tällä toho Oulun alapuolelle, saattaa hajota etelän lämmöstä :cool::D
onhan kyseessä auto eli odotettavissa on kyllä vikoja :D
mutta kyllä sen huomaa sitten kun niitä alkaa tuleen
Jos se kerta käy ja kukkuu niin eihän siinä sitte vikaa voi olla.
Jos se kolisee ja yskii ja savuttaa niin että naapuri pitäjän nimismies vetää porot nokkaan ni sitte siinä voi olla jotain vikaa..
mutta jos siinä ei oo mitään vikaa niin kovaa ajoa vaan?
vai onko siinä sitten jotain vikaa?
Nuhapumppu
15.05.2013, 16:47
MIssähän päin vois palleroa käyttää tutkittavana täälä Meri-Lapin alueella? Joka ymmärtäs näitten vehkeitten päälle ja ossais kertoa, onko tuosa moottorissa mittään vikkaa/odotettavissa mittään vikkaa :confused:
Jos ei kolise niin kovaa ajoa,jos kolisee niin sitten kannattaa tutkia tai ajaa vika ulos. Odotettavissahan voi olla täystuho koneelle tai sitten ei,voittaahan sitä jotkut lotostakin:)
ja jos on matkahuollossa noutamatta tavaroita huonon rahatilanteen takia niin kannattaako auto viiä millekkään tohtorisykerölle tutkittavaksi kuin jotain huonokuntosta koiraa :DD
NorthRider
15.05.2013, 18:09
ja jos on matkahuollossa noutamatta tavaroita huonon rahatilanteen takia niin kannattaako auto viiä millekkään tohtorisykerölle tutkittavaksi kuin jotain huonokuntosta koiraa :DD
no sykerölle vieminen tapahtuu vasta ens tai heinäkuusa, kuhan nyt saa sen paketin ulos niin kaikki hyvin.
No jotaki pumpun ajotushommia sun muita vois näytättää jollekki joka näistä ymmärtää, niin tietää että onko ne ihan persiillään :rolleyes: :D miten tuo ahtopaineiden lasku tapahtuu. Pitäs saaha sinne 1.0 tienoille. Onko nuisa mittään muita hommia mitä pitäs säätää tai muuta, että kone kestäs :rolleyes:
Mites imusarjan vaihto tapahtuu, onko vaikeata? Voiko jotaki mennä pahasti reisile? No mie saan kyllä puuron keitonki menneen reisile että niin :rolleyes: :D Vai onko se ihan pultit irti ja uus tilalle homma? Onko mittään muuta mitä ois syytä vaihtaa/tarkistaa, kun kerran hommaan alkaa??
NorthRider
28.05.2013, 23:01
Joo elikkä safariteline löysi vihdoinkin lopullisen paikkansa. Kylkiputket tehin tännään. Ja saimpahan alotettua etupuskurin tekoaki. Olen ollu tänhän viriänä :D ja sitten pitäs vielä kaaret leikata hantin puolelta ja tehä pellistä lojasuojat :) ja kattoluukku tarpeet sain tänhään nii saa sitäki alkaa asentelleen. Ei vain riitä vuorokauesa tunnit :P
NorthRider
06.06.2013, 14:14
Juupatijaa, eilen aloin tekheen jerrytelinettä takaovveen, kun vararenkulan suunnittelin katole, jos sitä ylipäätään ees tullee. jykevä siittä ainaki tullee ko materiaalina 4 ja 5*80 lattaa :o :D Ei vain nuila minun hitsarikaiffareilla ole oikkeen aikkaa, nii ei oo saanu tehtyä runkoon sitä paikkaa. Bilsteinin hyppykepit meinasin että asentellee samala kun alkaa vaihtelleen nuot suojakummit vetareihin. ei vain nuisa kepeissä ole niitä kiinnityslootuja alapäähän, nii vissiin joutuu vanhoista laikkaan irti ja hitsaan nuihin uuestaan kiinni?? Hittaasti ja helkkarin epävarmasti edetään :D
NorthRider
12.06.2013, 22:57
Mites on, passaako pitkän pajeron tuulilasi ja takaiskarit pätkään. Ratisa varmaan on sama boori molemmisa eli menis päikseen vai? Ko ei ole nytten ko tommonen momon jalopuinen, ilman tööttiä, niin kattastukseen tarttis orkkiksen.
Mites on, passaako pitkän pajeron tuulilasi ja takaiskarit pätkään. Ratisa varmaan on sama boori molemmisa eli menis päikseen vai? Ko ei ole nytten ko tommonen momon jalopuinen, ilman tööttiä, niin kattastukseen tarttis orkkiksen.
Eikaisse tööttinappi tartte olla siinä keskiössä/ratissa.. Joku namiskuukkeli vaan kuskin käden ulottuville ja rokkenroll.
Tuulilasi ainaki passaa, iskarit kannattaa kattoa vaikka milnerin taikka motonetin luettelosta onks samat molempiin.
Voi olla ulkosesti samat mutta eri painoille tarkoitettu.
NorthRider
14.06.2013, 00:23
Eli tuulilasi homma selvis, selvitellääs tuo iskari homma. Mites takavalon lasikin vissiin passaa ja taitaa passata lokarin vilkunlasitki??
No töötti rakennellaan sitten katkasijalle :)
Eri painoille eli pitkäsä olis jäykemmät?? Mutta haittaako se mittään jos vaihtaa molemmat??
Eri painoille eli pitkäsä olis jäykemmät?? Mutta haittaako se mittään jos vaihtaa molemmat??
totesin vaan en tiedä onko näin. ja tuskin haittaa mitään tämmösissä autoissa. kuhan siellä joku mehulinko on vastustamassa.
khonkonen
14.06.2013, 22:09
Ite ostin ensin halvimmat iskarit (biltema) pätkä pajeroon taakse. No sain toisen niistä mutkalle kivikossa kun alakannake repes irti niin kesälomarahat poltteli taskussa ja ostin sitten kybin kaasuiskarit joka nurkkaan. Muuttu pajerossa ajo paljon rauhallisemmaksi ja mukavammaksi. Normaalistihan tollanen pätkä "nyökyttää" koko ajan maantiellä ajettaessa niin se loppui melkein kokonaan kaasuiskareilla. Onhan ne tietysti yli puolet kalliimmat ku neste, mutta ainakin omasta mielestäni kannatti maksaa.
NorthRider
19.06.2013, 22:35
Mites se tuon töötin kanssa mennee, ratin kun ottaa pois niin näkkyy semmonen messinki liuska. Se on vissiin töötin maa?? Mutta mistä mie löyvän virtajohon? Minkä värinen, mistä pitäs tulla ja mihin?
Ja toinen kymysys koskee sinistä nappia ratin vasemmalla puolella takalasin lämmitinnapin oikealla puolella, mikä virka sillä on?? Siihen tullee yks sininen johto, joka mennee liittimmeen joka on takalasinlämppäri napissa.
Ja töötti asiaan vielä palatakseni, miten napin asennus tapahtuu jos virtajohon jostaki löyvän. Toinen napin napa tuohon messinki liuskaan ja toinen virtajohtoon vai?? Auttakkaa tyhmää :D
NorthRider
20.06.2013, 09:46
To do listalla ois mm. seuraavat asiat:
-Tuulilasin osto ja vaihto
-Tankin korjaus ja paikoilleen laitto
-uudet pa-linjat
-hommata leimarattaat
-hommata maastorattaat
-öljyt joka reikään
-jäähytinneste lisätä
-runko paikata
-takaiskarit vaihtaa, (apparinpuolelle pittää tehä kiinnike yläpäähän)
-pelkääjän puolelle vaihtaa takavalon lasi
-uus ratti hommata
-etupuskuri hifistellä loppuun
Että tommosia vielä että saa naperon viiä leimale :p:mad:
NorthRider
21.06.2013, 15:10
Hyvät juhannukset kaikile öljysormisille autonrakentajille! :)
Jos sitä taasen ens viikosta pääsis näpräämään auton pariin :)
NorthRider
02.07.2013, 22:42
Nyt olis uus takavalo ja taka hyppykepit tillauksessa (käytettyjä tosin) :o:D
tuulilasin tilasin lasiliikkeestä ihan uuen, ens viikola pitäs olla liikkeessä. takaiskarin kohalta alotin laikaamaan rungosta siivun pois ja lootun palanen tilalle. rungon päälle pitäs tehä uus iskarin kiinnityskohta, tiä sitten onnistuuko :D
Maanantaina alkava armeija vaan alkaa haitata auton kanssa näpräilyä :mad:
No auto pyssyy seisonnassa että siinäpä sitä rakentellee ko lomile tullee.
Onko kukkaan koskaan virittäny tuota Mitsun 2.5TD konetta. Kuinka hankala olis saaha esim. joku 180-200 kaakkia laukkaamaan pellin alle?? :rolleyes: :D
Isomman turbon taitaa tarvita ainaki ja jottain muuta?? :cool:
NorthRider
31.08.2013, 16:08
Ei sitä viikonloppusin saa mittään aikaseksi auton kanssa, mallaksella saattaa olla jotain osuutta asiaan :rolleyes::D eli auton tila tällä hetkellä
-ei renkaita
-sisälokarit pitäs tehä
-takarunko pitäs korjata ja tehä hyppykepille yläkiinnityskohta
-hyppykepit pitäs laittaa taakse ja vaihtaa bilsteinit etteen
-vetarien suojakumit vaihtaa
-töötti pellaamaan
-snorkkelin pää pitäs tehä
-etupuskuri tehä loppuun
-tankki korjata
-uudet pa-linjat
-ja tuulilasi pitäs tilata uuestaan ko ei tullu liikkeeseen edellinen :mad:
mimmosia porukat on sätöstelly nuista norkkelinpäistä??, putken koko mulla jotain 66mm
Eli hommaa on nii maan perkelleesti mutta ko ei saa aikaseksi ja rahatilannekki aika heikonlainen :( lähtee järki tuon möhkälleen kanssa!!!! :D
Ja ku polttoainelijaa uusit, niin hae paikallisesta LVI kaupasta 6 ja 8mm kupariputkee pätkät... Kiepillä kyllä, mutta oikenee tarpeeksi ja saa kyllä orkkisreitilläkin meneen vielä. Ja tarvittaviin liitoksiin sit ihan muualta ku Biltemasta sitä polttoaineletkua. Toi Bilhelveten letku ei kestä hirmusen kauaa, vaan haurastuu halkeille ja sit rupee vetään läpi ilmoja ja kohta vuotaakin. Ja kiristimiks ihan oikeet letkusiteet, eikä mitään mini-aboja tms... Noita ei saa järkevästi aukeen enään, jos tarvii käyttää auki.
Itsellä tota kuparista nyt uudet linjat ja Gates/Dayco polttoaineletkua, sekä normaalit kiristimet linjastossa. Ja kysessä pitkä korinen vastaava OM60x:sen ahtimella ja keulaan asennetulla 280x300x76 väliksellä, sekä ahtoputket 57mm alumiiniä. Ja putkisto 63mm yhdellä vaimentajalla.
NorthRider
31.08.2013, 17:42
eikös Se ole sama tehä ne kokonaan letkusta??
BJ-40/76
31.08.2013, 17:59
Ja ku polttoainelijaa uusit, niin hae paikallisesta LVI kaupasta 6 ja 8mm kupariputkee pätkät... Kiepillä kyllä, mutta oikenee tarpeeksi ja saa kyllä orkkisreitilläkin meneen vielä. Ja tarvittaviin liitoksiin sit ihan muualta ku Biltemasta sitä polttoaineletkua. Toi Bilhelveten letku ei kestä hirmusen kauaa, vaan haurastuu halkeille ja sit rupee vetään läpi ilmoja ja kohta vuotaakin. Ja kiristimiks ihan oikeet letkusiteet, eikä mitään mini-aboja tms... Noita ei saa järkevästi aukeen enään, jos tarvii käyttää auki.
Itsellä tota kuparista nyt uudet linjat ja Gates/Dayco polttoaineletkua, sekä normaalit kiristimet linjastossa. Ja kysessä pitkä korinen vastaava OM60x:sen ahtimella ja keulaan asennetulla 280x300x76 väliksellä, sekä ahtoputket 57mm alumiiniä. Ja putkisto 63mm yhdellä vaimentajalla.
Kupari ja kumi ei oikein tykkää toisistaan, kupari hapettuu kumin kanssa kosketuksessa ollessaan. ja jos pääsee jossain resonoimaan, niin kovettuu ja murtuu ajan kanssa.
Itse olen suosinut muovista, olikohan nailonista, paineilmaputkea; saa valmiiksi liitos-, kulma- ja läpivientikappaleita, joiden on syytä olla mallia kiristettäviä. ja kiinnitystarpeet yms. löytyy myös.
Ja siinä jyrden on oikeassa, hyvälaatuisella kumiletkulla ja asiallisilla lerkunkiristimillä säästää hermoja tulevaisuudessa.
Ja sitten se kumiletku, missä on kangas päällimäisenä; vain pahimmalle vihamiehelle...
Ja sitten se kumiletku, missä on kangas päällimäisenä; vain pahimmalle vihamiehelle...
Tämän allekirjoitan täysin. Yhden auton sähköt olen polttanut kun tuollainen motonetin letku räjähti konehuoneessa.
Kupari ja kumi ei oikein tykkää toisistaan, kupari hapettuu kumin kanssa kosketuksessa ollessaan. ja jos pääsee jossain resonoimaan, niin kovettuu ja murtuu ajan kanssa.
Itse olen suosinut muovista, olikohan nailonista, paineilmaputkea; saa valmiiksi liitos-, kulma- ja läpivientikappaleita, joiden on syytä olla mallia kiristettäviä. ja kiinnitystarpeet yms. löytyy myös.
Ja siinä jyrden on oikeassa, hyvälaatuisella kumiletkulla ja asiallisilla lerkunkiristimillä säästää hermoja tulevaisuudessa.
Ja sitten se kumiletku, missä on kangas päällimäisenä; vain pahimmalle vihamiehelle...
Kyllähän se sen aikaa menee, kun nää vielä on hengissä. Ja menee alkuperästen kiinikkeiden alle vielä nätisti ja ei pahan hintasta oo. Tai hinta riippuu ostajasta ja myyjästä, kuten olen saanut monessa asiassa huomata. Toinen myyjä samassa lafkassa myy jotain melkeen ilmasena, jos vielä itse oot hakenut varastosta ja on sellanen jäännös jostain. Mitkä kyllä käyttävät seruaavan kohteen tullessa eteen.
Tota paineilmalle tarkotettua en edes udellut ku kiireessä kysyin ja ku tällä en tuota oo pahemmin nänhyt kiepillä tarjolla missään. En oo ainakaan nähnyt, vaikka yhtä ja toista hakenut tuolta liikkeestä ja itse vielä hyllystäkin niit kaivanut.
NorthRider
23.10.2013, 21:20
prkl ku olen osannu olla saamaton, siellä Se on pallero yssikseen pihalla nököttäny jo vaikka kuinka kauan. Perjantaina lähen hakkeen 50*100 palkkia takapuskuriin. Pätkä rungon kokosta palkkia pittää myös ottaa että saa runkoon pistää palasen, koska piti lyyä takarunko poikki apparin puolelta, ko oli niin laho :( onko rungon hitsauksessa mittään,mistä katsuri ei tykkäis?? Että voiko sen itte hitsuuttaa?? Ja pelliä lokareihin kans ottaa samalla, onko pari millinen sopevaa??
mimmosia ratkasuja porukat on tehny snorkkelin päälle hatuksi?? Joku selventävä kuva vois olla ihan jees. Mahollisimman yksinkertainen tulos olla ko en mikkään ihmelapsi näissä hommissa ole :D
ja mitenkä ootta muita sisälokareita väkästelleet, siitäki joku selventävä kuva vois olla ihan nice! Idiootti kymysyksiä mutta koettakkaa kestää :D
NorthRider
24.10.2013, 00:41
ja jossain takaraivon syövereissä alkanut kutitella ajatus turbon päivittämisestä :rolleyes: mimmosen turbon tuohon voi laittaa, tekis mieli semmosta joka menis ilman vittuilua paikoilleen ja josta oikiasti ei hönkä
lopu kesken :)
mimmosia ahtimia suosittelisitta?? Vissiin sen lisäksi tarttee jonkun adapterin?? Neuvokkaa, koska aika vieraalla alueella liikuttaan minun tietämyksessä :p
ja tiä sitten millin tämmönen tapahtuis, mutta aina pittää suunnitella kaikkea :D
onko rungon hitsauksessa mittään,mistä katsuri ei tykkäis?? Että voiko sen itte hitsuuttaa?? Ja pelliä lokareihin kans ottaa samalla, onko pari millinen sopevaa??
Silpaiset rungosta riittävän ison kappaleen kerralla ettei tule tilkkutäkkiä, käytät noin alkuperäisen paksuista materiaalia ja siistit hitsaussaumaa rumemmista kohdista rälläkällä niin kelpaa mainiosti.
Parimillinen on kyllä aika paksua lokareihin, joku 1mm voisi olla aika hyvä.
NorthRider
24.10.2013, 13:51
asia selvä kun juopon pää! Helpompihan Se on muotoilla millisestä :)
Ja siitä snorkkelista: tuollainen vanhan saabin ilmanputsarikotelohan voisi sopia snorkkelin nokkaan aika nätisti, minä ainakin olen suunnitellut laittaa, ja näitähän voi saada vaikka ilmaiseksi joltain romu saappaan omistajalta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6264&pictureid=139709
ja jossain takaraivon syövereissä alkanut kutitella ajatus turbon päivittämisestä :rolleyes: mimmosen turbon tuohon voi laittaa, tekis mieli semmosta joka menis ilman vittuilua paikoilleen ja josta oikiasti ei hönkä
lopu kesken :)
mimmosia ahtimia suosittelisitta?? Vissiin sen lisäksi tarttee jonkun adapterin?? Neuvokkaa, koska aika vieraalla alueella liikuttaan minun tietämyksessä :p
ja tiä sitten millin tämmönen tapahtuis, mutta aina pittää suunnitella kaikkea :D
Mikään korvaavahan ei mee vittuilematta ja muita osia muokkaamatta paikalleen...
Mut yks vaihtoehtoha ois Om603:sen vakio ahdin millasen omaan laitoin ku tein konerempan ja heitin sen orginellin ahdistajan hevon kuuseen...
Tuo mainittu herää VAKIO asetuksilla vähän myöhemmin, mutta eipä tasasella 80km/h nopeudella ahdakkaan sit sitä 0.8baria ennään. Ja mikäli tarvii vauhtia lisää, niin ahtaa sit lisää. Leimalle ei oo tyrkytetty vielä tuolla ahtimella, kun välijäähykin ois otteeseen vietävä ku karvalakki versiosta tehty. Penkitys edessä ku hirvijahti paketissa ja pääsee noi valot roppaan kuntoon vielä takaa.
ja jossain takaraivon syövereissä alkanut kutitella ajatus turbon päivittämisestä :rolleyes: mimmosen turbon tuohon voi laittaa, tekis mieli semmosta joka menis ilman vittuilua paikoilleen ja josta oikiasti ei hönkä
lopu kesken :)
mimmosia ahtimia suosittelisitta?? Vissiin sen lisäksi tarttee jonkun adapterin?? Neuvokkaa, koska aika vieraalla alueella liikuttaan minun tietämyksessä :p
ja tiä sitten millin tämmönen tapahtuis, mutta aina pittää suunnitella kaikkea :D
Pääset kaikki helpoimmalla kun ostat minulta valmiin setin.
Kerran se vain kirpaisee.
Pajakameli
24.10.2013, 20:04
Joko väsäsit p-a linjat?
Itte vääntelin rangeen hudrauliputkesta, taisi olla 6 mm... Saa TOSI siististi ku taivuttimella vääntelee..:D on sitte aika kestäväki.. Kumiletkuilla loput sitte..
NorthRider
24.10.2013, 20:22
Pääset kaikki helpoimmalla kun ostat minulta valmiin setin.
Kerran se vain kirpaisee.
mitäkä koko heelasetti maksas? :rolleyes: ja mitä tarkotat valmiilla paketilla??
ja en oo tehny vielä pa-linjoja, pitäs saaha renkaat alle, nii sais tehä ne ja tankkihommat muutenki valmiiksi.
Huomena aamula kauppaan hakkeen vähä hitsuutettavvaa materiaalia, nii pääsee polttaan lankaa... :p
NorthRider
25.10.2013, 19:21
Joo rojukti nytkähti pikkusen etteenpäin, etupuskurin hitsasin valmiiksi ja apparin puolen takalokarin laikkasin irti ja heitin mäkkeen. heppailin uuen lokarin jo valmiiksi kiinni nii on hyä aamula alkaa hitsaan valmiiksi Jos sais muutki lokarit tehtyä huomenna, nii ois aika hyä homma.
Takapuskurimateriaaliksi tullee 50*100 palkki runkopalkkeihin hitsattuna. Mie en ossaa mittään hivistelypuskureita tehä nii saa tuo kelvata :rolleyes::D
Huomen vois kans yrittää saaha paikattua runko nii sais lyyä iskarit paikoilleen. ja jos jää aikkaa nii korjais tankin ja nakkais senki paikoilleen, mutta saa nähä riittääkö aika :eek:
NorthRider
27.10.2013, 18:26
Tuommonen on nykynen keula, ite ainaki piän tuota ihan onnistuneena :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5883&pictureid=140614
himppasen verran tullee mutikat kaarista yli :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5883&pictureid=140613
Moi,mitä ihmevekotin sulla siellä snorkelin päässa on ,onks orkkissuodatin käytossa vai ottako kone ilmat sielttä pienestä vapaavirtasuodattimesta
NorthRider
27.10.2013, 18:43
son tommonen jonku näkönen suodatin :D, tullee vaihtummaan kuhan kerkiää värkätä pellistä kunnollisen :p
oikea ratkaisu että peltista tai jotain muuta,omalla pajerolla oli myös sellainen suodatin ,mutta paljon isompi ja meni suoran turbolle,vihelsi mitä hullua jaa polttoainekulutus nousikin,pistin souran putken katolle jaa orkkissuodatin kautta,heti meni paremmaksi ,ilmanpuute oli vaan.
NorthRider
27.10.2013, 18:55
norkkeli mennee ilmanputsarinkoteloon ja siitä turbolle, Rockyn kotelo ja suodatin paikoillaan.
onks sulla akseleissa jotain lukkoja,olis jotain tarjolla.
NorthRider
27.10.2013, 19:19
taka-akselilla kemppi, avointa perrää ei oo ollenkaan :p
NorthRider
27.10.2013, 20:09
aiot ja alkuperäset napalukot :D
veikkaaja
27.10.2013, 20:27
Ne napalukot nyt sattuu vaan kytkemään navan vetareihin, eli eipä lukitse tasauspyörästöä..
NorthRider
27.10.2013, 20:33
no tarkotin tolla että ei oo mittään etuakselilla :p
snorkkelin putki näyttää muutenkin ohkaselta. saattaa diiselin ilman tarve kärsiä
NorthRider
28.10.2013, 16:44
66mm, rocky86:sella on samasta värkistä ja on Se pelannu.
Ohan noita hodariski nähty noin "pieniä", ilman ongelmia.
66mm, rocky86:sella on samasta värkistä ja on Se pelannu.
okei. näyttäävaan ihan harjan varrelta :D
NorthRider
28.10.2013, 22:25
:D kyllä kai Se tuommonen kelpaa...
NorthRider
02.11.2013, 21:38
taasen piti näprätä ko pääsi tuolta armeijasta lomile.:) kuskinpuolen takalokarin leikkasin huisvittuun ja pikku hitsailuja tuli kans värkättyä, huomena hitsuutella takalokari ja jos sais tehtyä sen iskarin korvakonki.
Sitten olis ennää tankki, tuulilasi, pa-linjat, vetarin suojakumit, töötti ja jotaki pikkujuttuja ennen leimaa. Eri asia tulleeko sitä leimaa :D