terppi
16.03.2013, 12:22
Terveppä terve!
Olis tuossa pätkä-patrol('82) -rojekti aika hyväs mallis katsastusta ajatellen, mut kun sen kans kävin tiellä ajelemas, niin oli ihan kaamea ajettava (aiemmin siirrelty vaan lavalla ja ajettu maastossa). Haki joka uran ja ratista sai pitää kii oikeen tosissaan. Alla kumit 31x11,5.
En mä tuosta odota mitään henkilöautomaista, mutta verrokkina kun on ollut mm. GR-patukka, KingCab, Dh Rocky, ym, niin kyl niillä on voinu ajaa aika normaalisti. KC oli jopa mukava, kuten Rockykin.
Toki noissa on helposti väljää nivelissä, ku niitä kuitenkin aika monta on ohjauksessa. Mutta enempi mietityttää edellisen (tai sitä edellisen) omistajan tekemä SOA. Kun tuon etuakselin kierron saa aika helposti kämmättyä. Eli eikös se ole sitten Caster-kulma, joka on tuon etuakselin kiertoa kuvaava? Niin tai näin, niin miten mä tuon saisin mitattua että tietäis et onko se mitenkään oikeaan suuntaan kunnossa? Tai jotain muuta hyvää vinkkiä tuohon?
:)
Olis tuossa pätkä-patrol('82) -rojekti aika hyväs mallis katsastusta ajatellen, mut kun sen kans kävin tiellä ajelemas, niin oli ihan kaamea ajettava (aiemmin siirrelty vaan lavalla ja ajettu maastossa). Haki joka uran ja ratista sai pitää kii oikeen tosissaan. Alla kumit 31x11,5.
En mä tuosta odota mitään henkilöautomaista, mutta verrokkina kun on ollut mm. GR-patukka, KingCab, Dh Rocky, ym, niin kyl niillä on voinu ajaa aika normaalisti. KC oli jopa mukava, kuten Rockykin.
Toki noissa on helposti väljää nivelissä, ku niitä kuitenkin aika monta on ohjauksessa. Mutta enempi mietityttää edellisen (tai sitä edellisen) omistajan tekemä SOA. Kun tuon etuakselin kierron saa aika helposti kämmättyä. Eli eikös se ole sitten Caster-kulma, joka on tuon etuakselin kiertoa kuvaava? Niin tai näin, niin miten mä tuon saisin mitattua että tietäis et onko se mitenkään oikeaan suuntaan kunnossa? Tai jotain muuta hyvää vinkkiä tuohon?
:)