View Full Version : Kokemuksia renkaiden kestävyydestä
Mahtaako jollakulla olla tietoa miten paljon asfaltti ajoa kestää maxxiksen creepyt ja intercon kumit yleensä?
Tällä tiedolla on suuri merkitys seuraavaan rengas valintaan,koska autolla pitää päästä kulkemaan myös pahoista paikoista...
Mulla on Defessä alla Insa Turbo Sirocco pinnatut renkaat ja ne on
kestäny yllättävän hyvin maantiellä. Tasapainotus kuulilla ja ajan
korkeintaan 100km/h, matkanopesu semmonen 80 - 90 km/h.
Juha
joo-o mutta koko pitäisi olla vähintään 37x14r16.
siispä etsin edelleen kysymykseeni vastausta
Mihinkä autoon renkaat tulee?
Irokki ei ainakaan kestä maantieajua juuri nimeksikään. On niin pehmeää kumia...
Maastossa taas huippukumi.
Aikalailla toistensa poissulkevia ominaisuuksia nämä maantie vs. maasto...
Laita suosiolla 2 sarjaa niin saat hyvät molemmat.
Creepyt lähtee kulumaan keskeltä, mut kestää kulutusta ja on pitoa puhtaana/kuivana. Mudzillat kuluu nopeemmin, kun on avoimempi kuvio ja pienemmät nappulat. Prempi pito märällä.
Maxxiksen kumien jälkeen intercon kumit tuntuu vähä kantikkailta tiellä ajellessa, mut kulumiskestävyys on vähä parempi, kun nappulan korkeuskin on isompi. Mutta myös vierintävastus on isompi, eli polttoainetta kuluu enempi boggereilla kuin esim creepyillä maantiellä.
Suoraansanottuna itellä ei oo vertailukelpoisia tuloksia, vaikka itellä on ollu vähä kaikkia kumeja. Vähän perstuntumalla noi kommentit. Hyvä tierengas ei oo hyvä metässä ja toisinpäin.
f-250:n foordiin.sama mitä kuluttaa polttoainetta,7,3d ei paljoa muutenkaan vie.eikä sekään haittaa että onko äänekkäät tai rimpuilevat asfaltilla.
ainoastaan etsin tietoa siitä mikä kurakumi kestäisi parhaiten tie ajoa?
ei huvita ostaa kahta sarjaa ja kokoajan olla renkaita vaihtamassa,samoilla pitää päästä jokapaikkaan.ja allterrainit on kyllä täysin pois suljetut.
Creepyjä ajaa sileeksi kaksi sarjaa yhdellä Swampperisarjan hinnalla? Irockkien nopeasta kulumisesta on kuulunut juttuja joo...TSL kestäis ehkä parhaiten...? Kovin kaksisia ne ei ole ajaa kyllä tuossa kokoluokassa ja karkeudessa...
joo 38":t tsllät tuntu olevan ihan kohtuu kestävät asfaltilla,jotenkin olen vaan alkanut kiinnostumaan noista creepyistä,kun olisi hyvä koko saatavilla ja kohtuu hintaan.trepadorista en tiedä minkälainen olisi..on ainakin turhan kapea..
creepy on varmaan ton kokoseen autoon parasvaihtoehto, ainakin paras ajaa ja kokojakin löytyy sopivasti. 37x14,5r16, 38x13r16, 38,5x14,5r16
hmm,edellinen kaveri sano et menis kaks sarjaa creepyja verrattuna yhteen tsl sarjaan....no,ei muutakun lisää mielipiteitä tännepäi
Tuota. Piti oikein tarkistaa että milloin tuli nokialaiset alle. No sikäli hyödytöntä että niitä ei enää saa mutta 2009 syksyllä tuli Vatiivat alle ja niillä on rullattu n. 100000 km:ää.Kaksi renkaista on noin puolessa välissä käyttöikäänsä mutta kaksi lopussa johtuen akseli swapista eli siitä että etupäässä oli 6mm aurausta ja renkaat kerkesivät saamaan alun toispuoleiseen kulumaan.
Nuo lienee Coopperin tms. tekeleet mutta joka tapauksessa proudly made in USA and Finnish for Journey.:D
hmm,edellinen kaveri sano et menis kaks sarjaa creepyja verrattuna yhteen tsl sarjaan....no,ei muutakun lisää mielipiteitä tännepäi
Hinnasta tais olla puhe. Eli Creepyjä saa 2 settiä Irokeiden hinnalla.
Mulla ei ole kauaa Creepyjä vielä ollut, kulutuskestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta mutta ei ole paskanhäävit ajettavat tiellä. Suosittelen jotain toisia kumeja, jos ajoa tulee paljon tiellä.
bj45lava
28.01.2013, 11:10
Creepyt myös kuuluu samalla lailla kuin rossipyörän nappulakumi asfaltilla eli semmosille kunnon hypyille, parhaimmillaan nappulat toista senttiä reunasta reunaan heittoa...
hmm..fediman bokkerit kuluu tolla samal taval asfaltilla..rengas näytti sirkkelin terältä sivusta katottuna,vaikkakin kestivät kohtuullisen paljon ajelua.
minkäköhänlaisia pitbullin kumit on asfaltilla,ovat ainaki kalliimman olosia kun intercot.
minkäköhänlaisia pitbullin kumit on asfaltilla,ovat ainaki kalliimman olosia kun intercot.
Aika ihmeellisesti näyttää kuluvan laikuille nekin (Rockerit), ainakin biaksena. Texas voi olla monta milliä alempana kuin viereinen nappula.
miten paljon ne yleensä kestävät tieajoa jos tota laikuttumista ei ajatella??
Entäs Mickey Thompsonin Baja Claw tai mitä muita malleja sillä olikaan?
joo-o...yllättävän vähän tuntuu olevan porukalla tietoa/mielipidettä siitä, mikä kunnon mettäkumi kestäis eniten asfaltti ajoa..
joo-o...yllättävän vähän tuntuu olevan porukalla tietoa/mielipidettä siitä, mikä kunnon mettäkumi kestäis eniten asfaltti ajoa..
Mistähän kokoluokasta puhutaan? Riittääkö 35x12.50? Lasketko Cooperin STT:n kunnon mettäkumiks?
STT 33x12.50R17 koossa kului n. millin/10tkm eli teoreettisesti 100 tkm menee yli ja on oikeesti hyvät ajella asfaltillakin.
Vähäiset kokemukset maantieajosta johtunee siitä, että kysytyn tyylin renkaat (karkeakuvioiset rättirenkaat) ovat niin kamalia ajaa ja kuluu niin nopsaan ja sen kaiken kun suhteuttaa kustannuksiin niin eihän siinä mitään järkeä ole. Ja ehkä ne tyypillisesti ovat myös "hirveän" auton alla, ettei sillä viitti muutenkaan ajella yhtään ylimääräistä siviiliajoa maantiellä.
Teräsvyörenkaissa ja ns. Mud-Terrain kuvioissa on jo sitten paljon enemmän kokemusta ja käytettävyyttä maantiellä. Itse ajoin omilla 33/12,5" GY MTR gummeilla n. 30-40.000 jokapäiväistä käyttöä ja vielä on kulutuspintaa jäljellä ehkä 70%. Nissä ei ollut juurikaan mitään valitettavaa arkikäytössä ja kohtuullisesti pelasi myös maastossa.
Jeps, MTR kesti hyvin ajoa ja toimi jopa talvella, kaks talvee hyvin ja kolmantena olivatkin jo niin livakat ettei niillä uskaltanu ajaa. Olivat diesel-Blazerin alla ja koko oli 33x12.5
Liekkö niitä saa 37" kokoisena?
Creepyt toimii maastossa hyvin Dodgen alla, mutta ovat todella ikävät ajaa asfaltilla. Ja etupyörät saa sulatettua kesässä loppuun jossei välillä vaihda akseleiden kesken niitä.
Eiköhän sen voi noin yleistää. Mitä parempi gummi mettään (pehmeä, isot palat), sitä nopeammin kuluu maantiellä. Noi perusmutikat merkistä riippumatta kestänevät +2000kg autolla 70-100 tkm, jos ihan loppuun ajetaan. Omilla feeäffillä vedetty Hj:lla yli 70tkm ja pintaa vielä 6 mm.
Tiipe muistaakseni joskus kehui täällä ajaneensa maxxiksilla jotain +70 tkm? Volvoissa näyttävät olevan aika finaalissa 34-40 tkm kohdalla. Riippuu varmaan käytöstä, paineista, iskareista, aurauksista ym.
Mulla ei ole kauaa Creepyjä vielä ollut, kulutuskestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta mutta ei ole paskanhäävit ajettavat tiellä. Suosittelen jotain toisia kumeja, jos ajoa tulee paljon tiellä.
Ei edes ite valmistaja suosittele tiekäyttöön:
BIAS EXTREME OFF-ROAD
With its super-sticky tread, the Creepy Crawler is the right tire for any rock climbing challenge. Armored by a rugged, square-profile sidewall and aggressive tread pattern, the Creepy Crawler is specially developed for durability, with claw-like traction on uneven terrain. For your next rock crawling event, choose the tire that's as tough as you and your rig: the Creepy Crawler.
Heavy-duty bias construction provides lasting performance
Rugged tread pattern provides agile and controlled steering for competition rock crawling
Unique multi-edged knob design and arrangement of sipes enhance traction on rock surfaces, while super-soft, extra sticky tread compound provides improved grip for competition crawling
Large shoulder lugs provide unparalleled traction in snow and muddy conditions
Innovative tread pattern provides uniform contact pressure for increased performance
DOT approved - not recommended for street use
http://www.maxxis.com/automobilelight-truck/Extreme-Off-Road/M8090-Creepy-Crawler.aspx
Vai onko näitä myös radiaalina olemassa? Saattais olla paljo fiksummin käyttäytyvä ja kuluva rengas...
mikkoimp
05.02.2013, 23:37
muzillat kuluivat ainakin asfaltilla kuin juusto patrollin alla, jokunen vuosi sitten tuli niillä reilu 3000km reissu heitettyä ja pintaa lähti noin sentti, hirveän sirkkelille eivät kuluneet..
Mites nuo creepyt toimii pehmeessä? Kiinnostas tollaset ihan hinnan puolesta. Kestääkö ne minkä verran siirtymäajoo?
Mites nuo creepyt toimii pehmeessä? Kiinnostas tollaset ihan hinnan puolesta. Kestääkö ne minkä verran siirtymäajoo?
Creepyt tuntuu toimivan ihan kaikenlaisessa maastossa. Ei kummostakaan käkänää tarvitse allensa niin saa pitoa. Nurkkarallia kummempia siirtymisiä ei ole niillä tullut tehtyä, en siis kulumiseen osaa ottaa kantaa.
Eli noi sais toimimaan 37"+ kokosena esim volvon alla..olisko jollakulla heittää vinkkiä jostain hyvästä maastokumista mikä kestäs tollaset max 100 km siirtymät? Boggeri se paras on vaan onko alemmassa hintaluokassa mitään?
Ja niitä kokemuksia noista?
No toi Creepy. Ja jotkuthan pitää sitä parempana ku Bogger.
Ja vastaushan on Pitbull. Soita Lipposelle ja kysy mielipidettä, se ajellu tiellä vähä enempikin ja mielipide asiaan löytyy. Tässä 3 tonnin keijukaisessa hyvät ajaa ihan missä vain.
SALIASTAJA
24.02.2013, 19:51
TSL 33x12.5 patroolin alla n. 8000 km keskeltä pintaa lähteny n. 5mm.
Ajosta noin 75% asfaltilla 20% soralla ja loput muualla.
Kierrejousi
15.10.2013, 17:07
creepyt 37x14,5r15 ollu hojossa nyt alla noin 400km ja voi prkl mikä vatkaajat 70 eteenpäin mut kovin vatkaus on tossa 70-80 välissä. aluks oli painetta edessä ja takana 1.8 niin ei vatkannu ihan niin paljoo, sen jälkeen kokeilin edessä noin 1 ja takana 0.8 niin voe perk mikä vatkaus alko 60 kohdalla ja en uskaltanu enempää edes vauhtia ottaa :D nyt edessä 2 ja takana 1 nii ravistaa mutta ei niin kovaa mut ei tee mieli 50km enempää ajaa putkeen :D myyn renkaat pois jos nyt ei tota ravistusta saa jotenkin hillittyä! niin ja on kyllä pussi per rengas hiekkaa laitettu.
No toi Creepy. Ja jotkuthan pitää sitä parempana ku Bogger.
Ja jos puhutaan n.100km siirtymistä kuten tuossa edellä,on Boggerin kanssa melkosta jurnuttamista.
Bokkerista katoaa myös pintaa melko kiivaasti,jos pitempää siirtymää ajaa asfalttitiellä, vielä maantienopeuksilla ja kesähelteellä,ni vot..