View Full Version : Willys ToySan
SeppoHovi
22.08.2014, 06:48
Taas on tallissa norkoiltu ja jotain koetettu saada aikaankin.
Akkuteline alkoi saada muotoaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=160928
Pitäisi kyllä kestää kaksi 100A mörkälettä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=160929
Pohjaan vielä levyn palanen niin sehän on valmis poltettavaksi kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=160930
Sinnehän ne upposi ihan kivasti takamatkustajien jalkatilaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=160931
Alkoi olla niin paljon puhdasta peltiä näkyvillä, että pakko oli vähän suojailla sitä ettei ihan solkenaan ruostu ilmankosteudesta. Happopohjaa siis päälle ohut huntu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=160932
Sen verran oli urheiluhenkeä, että ajattelin kääntää willyksen tallissa toiste päin niin olisi paremmat tilat työstää kuskin puolta. No ajatustasollehan se jäi kun ei tuo mahdu tuolta ulos ilman oven irroitusta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=160933
Nyt on sitten toisellekin lokarille tehty milliset kierteet sen kiinnitystä varten. Lisäksi sai kairata aika ison reijän sisälokariin, ettei ota ohjaustehostimeen kiinni. Nyt mahtuu isommat kumitkin, eikä tule kulutuspinta yli lokareista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=160934
Lisäksi tuli kaikkea pientä sipisteltyä tehtyä paikkaan kun paikkaan. Tuli tuo grilliä pitävä tankokin vaihdettua happoiseen 10mm putkeen. Liukuu sitten kivemmin konepeltiä pitävä ranko tuossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=160935
Hommat jatkuu taas sitten joku päivä.
"Hymiöjokanostaahattua":eek: Onpahan työnjälki vaan nättiä. Herranjumala ku ittekii osais.:D
ImacInnes
24.08.2014, 23:43
On se vaan hienoa kun jolla kulla on aikaa puuhastella kunnolla!!!
Kuinkas isot kumet tohon on tarkoitus alle laittaa?
Eikös toi mahtuis ulos jos kumeist ilmat päästää ja jollain sit vetää? Tai sitten laitat alle jotkut matala prohviili kumet niin madaltuu työn ajaksi.
t. Ismo Ämmä
SeppoHovi
25.08.2014, 06:15
Kiitoksia kommenteista, mutta eikös tuo ole ihan perusjälkeä?
Ei tullut tallista ulos vaikka oli kaikki ilmat pihalla. Nyt siis alla tommoset ylimääräset aika kaljut 235/70/15. Tuohon tulee nuo insat mitkä ovat sentin matalammat kuin 35".
Mielessä olisi kuitenkin, että ei se jatkoakaan haittaisi jos tuon keksinnön saisi ajettua talliin remppoja varten. Tuli siis hommattua tommoset 155/70/13 kumit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=161112
Onhan nuossa vähän kokoeroa. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=161113
Nyt pitäisi vaan jostain löytää vanhoja jarrulevyjä 4 kappaletta. Ne olisi tarkoitus hitsuutella noihin 13" vanteisiin kiinni. Niillä auton voisikin sitten ajaa joskus talliin. Jos jollain lojuu romukuormassa niin olen kiinnostunut, ei oikein viitsi uusiakaan kaupasta hakea tuota varten. 6x5,5" on siis tuo perus japskijako millä nuo jarrulevyt pitäisi olla.
Muistetaanhan sitten varovasti tehä tulitöitä vanteeseen jos kummi paikoillaan, ainakin venttiili pois ettei tuu silmille. :)
SeppoHovi
17.09.2014, 06:52
Ei ole jarrulevyjä näköjään kellään ylimääräisiä. Noh eipä niillä kiirus ole kun ei tuota nyt tuolta tallista ulos tarvitte saada.
Vähän on jarruja tehty ja persaatteessa ilmausta valmiit jarrut olis nyt willyksessä. Eipä noita oikein vielä edes viitsi ilmata kun joutuu vielä repimään irti osan putkista maalausta ja mallailua varten.
Koukkukin löysi paikalleen. Jotain ne jenkitkin on osannut suunnitella ja tehdä oikein. Yksinkertaisuudessaan tuo on kyllä loistava keksintö.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=162493
8" dropilla niin ei ole tuo mun minikärry taivaissa jos sitä nyt joskus erehtyy hinailemaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=162494
Taakse tuli vielä tommoinen tukipalkki, pitäisi kyllä tuolla pysyä.
SeppoHovi
17.09.2014, 09:07
Jarulevyt on yleensä valua, joten ei kovin hyvin hitsattavissa. Jos tarkoitus on vaan siirtää autoa talliin ja pois, niin mikset laita pelkkiä vanteita oikealla jaolla? Jos uppoaa pihaan, niin hitsaa lattarautaa poikittain ulkokehälle?
Tämäkin kävi mielessä, mutta sitten melkeen saisi tallin lattion suojata kumimatolla. Otetaan tämä vaihtoehdoksi numero 2.
ISoilla räikkäliinoilla vedät jouset pohjaanlyöntikumeja vasten+Paineet alas?
Jos paikkakunta on Tuusulan Jokela, niin piirrä paperille vanteisiin tarvittavat keskiölevyt ja vie kuva Uudenmaan teräsleikkaukseen Jokelan läntiselle teollisuus alueelle. Polttavat sielä sulle plasmalla sellaset.
Jos niille tai muuten tarvii koneistusta, niin sellastakin löytyy kotikylältä. ;)
SeppoHovi
29.09.2014, 06:26
Jumpattu on taas...
Kuskin puolen ovi pääsi nyt operointipöydälle. Alalaidasta noin kymmenen senttiä vanhaa pois ja palasista kasaamaan uutta tilalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163329
Syyläri asettuisi nyt tuohon kohtaan. On suhteellisen helppo pestä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163330
Toiselle puolelle tämä sovittelujumppa onkin jo tehty, niin tämä on tutun tuskallista hommaa. Helposti vaikein ja työläin homma tämän rakentelun osalta ovat olleet nuo oviaukot. Noh rohkeasti katosta ruttunen pala pois ja yläpalkki poikki. Seuraavaksi pitää kin asetella tunkkia tuohon ahtaaseen väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163331
Korottamiseen ei ole enään varaa. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163332
Boost control hyttiin letkutettuna. Noh katsotaan tekeekö tuolla mitään ja tuleeko etes asennettua...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163328
Pellityshommat olisi tarkoitus saada pikimmiten hoidettua niin pääsisi jumppaamaan voimansiirtoa ja kaikkea pientä.
SeppoHovi
06.10.2014, 06:18
Jumppa jatkuu... Etupää ilmaan ja jousien kiinnityspaikkaa muuttamaan, että saa riiput vähän parempaan kulmaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163748
Kuskin ovi alkaa asettumaan pikkuhiljaa. Ylivoimaisesti haastavin tässä projektissa ovat olleet nuo ovet ja niiden aukot. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163749
Tommoisen korjauspalapalkin se vaati ainakin alkuun. Vielä pitää kyllä oviaukkoa muokata sujuvan sulkeutumisen saavuttamiseksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163750
Viitisen senttiä jäi syylärin taakse tilaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163751
Umpioista ehdin toisen vaihdella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163752
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163753
Parkit/vilkut vaihtuu samalla lediversioiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163754
http://www.mudstuff.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/7/3/73mm_led_clear_lens_indicator.jpg
Venemallin pyyhinkin on testattu ja tommoisilla varmaan mennään molemmin puolin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163755
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163756
SeppoHovi
10.10.2014, 10:59
Jakkarat saivat uudet apukiskot mitkä voi sitten hitsata lattiaan. Ihan kohtalaisesti ne sinne tuntuu asettuvan. Pitää jotkut päälliset noihin laittaa niin saa nuo T-yperän merkit piiloon. Muuten ihan kivan tuntuiset jakkarat istua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=163960
SeppoHovi
01.11.2014, 22:23
onkos tämä edistynyt.. ?
Siirretty toiseen laitaan vähän lepäilemään. Ajattelin tehdä pienen väliprojektin tuossa tallin puolikkaassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=165607
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7084&pictureid=165604
rautasika onko miten kova rojekti?
SeppoHovi
02.11.2014, 21:00
rautasika onko miten kova rojekti?
Jos tuota samanlaiseksi alkaisi hieroa kun willys niin olisihan tuokin. Helmat entiset, mutta toinen puoli jo tulikin tänään tehty. Lattiassa muuutamia reikiä. Runko 9 1/2 ja tekniikkakin tuntui pelaavan. Jarrut kaipaa uutta pääsylkkyä mikä onkin matkalla jenkeistä tänne.
Laitetaan nyt leimakuntoon ensin ja sitten pitää mietiskellä mitä tuolle tekisi. Aihion hyvä kun tuntuu olevan suht kaikki tallessa ja ei mitään hirmuisiä virityksiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7084&pictureid=165603
Tuosta lisä motivaatiota
1961 Willys Wagon Barn Find Fix-up! - Dirt Every Day Ep. 37: https://youtu.be/sK2WTSbmdr4
SeppoHovi
07.04.2015, 06:22
Pitkän pitkän tauon jälkeen on pölyjä pyyhitty Willyksen päältä ja alettu paiskia hommia tämän kanssa.
Ai että kun voi tuntua kivalta hitsata tervettä rautaa terveeseen rautaan. :D Oikein korva lepää siinä tasaisessa rätinässä. :D
Kuskin lattia ja korin kiinnityspisteet alapuolelta olikin se mihin homma jäi aikoinaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=173410
Kuskin penkin takaa myös luukku umpeen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=173411
Näiden palojen ja sulattelun merkeissä se ilta menikin rattoisasti.
Kaveri sorvasi keskitysholkin patukan jakiksen laippaan ja samalla porattiin uusi jako kaveriksi. Nyt onnistuu BJ:n kardaani suoraan tuohon. Taakse oli vähän samat ajatukset, mutta vaatii vähän enemmän jumppaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=173412
Tommoiseen kulmaan tuo nyt näyttäisi jäävän. Eipä tuossa näköjään kuvaajakaan ihan suorassa ollut. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=173413
Noin 100mm pitää kardaania jatkaa niin olisi aika passeli. Tuossa on nyt BJ:n takakardaani sovittimena.
Tästä olisi nyt tarkoitus rykäistä tämä homma käyntiin "pikaisesti" mitä tuo nyt tarkoittaa lapsiperheessä. :D Noh koppaa olisi kuitenkin tarkoitus nostaa rungolta viimoisen kerran tässä kun tilanne antaa siihen periksi.
SeppoHovi
13.04.2015, 06:31
Viimeinen paikka meni lattiaan. Nyt ei enään paista päivä läpi lattiasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=173908
Takaluukun lukkosalpa mallia biltema.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=173909
Nyt kun alkaa näyttää siltä että siistimistä olisi enemmän pohjassa niin korigrilli pyörii mielessä. Tarkoitus siis nostaa viimeisen kerran koppa rungon päältä ja hitsuutella alapuolelta kaikki valmiiksi ja sutia maalitkin päälle ennen naittamista. Vanha grilli toki kelpaa, mutta kiinnikkeitä pitää vähän muokata. Taakse joutui askartelemaan tommoisen hässäkän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=173910
Pakko oli laittaa salmiakkivahvistukset kun ei ole laskelmia valmiina. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=173911
Nyt onkin sitten keulan purku ja sitten pitäisi nostaa koppaa. Näitä joutuu vähän aina askartelemaan ja miettimään kun yksin tekee ja tallin korkeus rajoitettu...
SeppoHovi
22.04.2015, 06:07
Nyt on taas purettu vuorostaan. Kohta alkaisi olla valmista nostaa koppa grilliin. Siinä olisi tarkoitus parsia loput hommat kasaan. Koppaa ei ollut tarkoiutus nostaa takaisin rungolle ennen kuin maali on pinnassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=174299
SeppoHovi
23.04.2015, 06:35
No eihän siinä kauaa jaksanut odotella kun koppaa piti lähteä riuhtomaan rungon päältä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=174327
Kivasti sai laskettua juurikin tarpeeksi, kun koppa oli katonrajassa kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=174328
Runko pihalle...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=174329
Sitten miettimään miten tuon kopan saisi lähemmäs lattiaa ja grilliin kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=174330
Grillissä kiinni ja kello olikin jo sen verran, että kiireesti nukkumaan, että jaksaa töihin heräillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=174331
Nyt vaan armotonta hitsuuttelua ja tinailua...
SeppoHovi
04.05.2015, 08:04
Päätös hitsata jousikiinnikkeet, laatikon- ja moottorinkiinnikkeet runkoon potkaisi projektia taas eteenpäin. Olen tuota jotenkin säästellyt, että pääsee säätämään kun tuntuu, että noita saa kokoajan olla siirtämässä. Nyt ne siis on paikallaan ja muut hommat voivat jatkua.
Jousikiinnike
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=175056
Laatikon kannake
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=175061
Moottorin kiinnikkeet
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=175060
Samalla myös laitoin takaiskarit kiinni poikkipalkkiin. En nyt tiedä menikö nuo ihan prikulleen, mutta muutellaan sitten jos siltä tuntuu. Akselin pään kiinnikkeet ovat vielä hepissä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=175057
Pakoputki tuli myös askarreltua kun sekin on aika paljon helpompaa ilman kopan päällä olemista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=175058
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=175059
Tuli tommoisella yhdellä pienehköllä änkällä. 2,5" rööriä tuli laitettua putkeksi. Ei tule montaa hirmuisesti runkoaisojen alapuolelle. Putki tuleekin sitten ulos ennen takarengasta.
Oiskohan parempi jos iskareiden alapään kiinnitys olisi toisin päin, eli samalla tavalla kuin yläpäät. Eikö tuolla tavalla joustoissa joudu korvakkeet koville kun ei pääse kääntymään kuin sen verran mitä kumi antaa periksi.
Ai niin tuollainen oli vappuna rompetorilla parkissa. Alusta oli ilmeisesti käyty läpi mutta koria ei.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=175093
Tuolla Willyn kuorien alla lymyilee XJ Jeeppi... ja ihan pian se on vielä flexi fuel... ja luulen, että siihen tulee vielä kaikenlaista HaiTekkiä kunhan kerkiää...
temmi_hoo
05.05.2015, 21:08
Tuolla Willyn kuorien alla lymyilee XJ Jeeppi... ja ihan pian se on vielä flexi fuel... ja luulen, että siihen tulee vielä kaikenlaista HaiTekkiä kunhan kerkiää...
Mitenkä saa itsekantavaan vaihettua korin? Missä määrin toi häksätin on kilpien välissä?
Vai onko tässä nyt joku ottanu silmät päähän tajutakseen, että onhan siellä runkopalkit, ne vaan on vähän perinteisetä lujemmin kiinni korissa...
Tässä on tuon Jannen Willyksen rakentelu projektijuttu AMC-kerhon sivuilta... Juu, ja tuoreiden kilpien välissä on auto.
http://www.amccf.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1411368866/all
Tuolla lymyilemisellä tarkoitin, että sisukset ovat XJ:stä... :D
temmi_hoo
07.05.2015, 10:35
Tässä on tuon Jannen Willyksen rakentelu projektijuttu AMC-kerhon sivuilta... Juu, ja tuoreiden kilpien välissä on auto.
http://www.amccf.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1411368866/all
Tuolla lymyilemisellä tarkoitin, että sisukset ovat XJ:stä... :D
Eijjuma...
Jannella on monta CJ:tä tän STW:n lisäksi... joista yksi on kanssa niellyt XJ:n tekniikan. Juu, kilvissä on sekin.
foto: http://i1125.photobucket.com/albums/l590/jpihkanen/Willys/043.jpg
SeppoHovi
02.07.2015, 12:33
Vähän ollut hiljaiseloa päivittelyn suhteen, mutta jotain sentään tehty tämänkin eteen.
Runkoon iskarikiinnike tehostajan puollelle. Ei muuten ollut tallilla kuin happoista tavaraa niin siitä tuli tehtyä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=177999
Maalaushommia rungon osalta olis edessä eli se tiesi taas vähän nostelujumppaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=178000
Akselit työnnetty ulos odottelemaan maalausvimman loppumista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=178001
Epoksia reilusti pintaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=178002
Tämän päälle sitten vielä polyuretaanit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=178004
Vielä pitää pyöräyttää runko toisinpäin ja maalailla loppuun. Sitten voisikin istuttaa taas moottorin ja akselit paikalleen.
Kopan suhteen alkaakin peltityöt olla valmiit. Pohja olisi tarkoitus maalata niin voi senkin nostaa rungon päälle. Kylkiin en nyt näillänäkymin ole laittamassa pakkelia, eli jätetään vähän rajummiksi. Maaliksikin olisi kai tulossa mattapintainen...
SeppoHovi
25.09.2015, 10:24
Piiiiiiiitkä on ollut tauko tämän kanssa. Noh nyt alkaa olla pyöräkausi paketissa ja kaippa tämä taas alkaa edistyä verkkaisemmin.
Romut siis tyhjennetty tallista ja koppa raahattu keskelle tallia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=182066
Jotain jopa saatu aikaiseksi tinailun osalta. Tommoinen ruostesumppu tuli vaihdettua terveempään peltiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=182067
Jos tuon nyt saisi jollain ilveellä hitsailtua pohjan osalta valmiiksi niin saisi pohjaan maalit ja voisi kipata sen maalatun rungon päälle. Tuohon on kyllä vielä niin pirusti kaikkea pientä nysväämistä, mutta pikku hiljaa...
SeppoHovi
05.10.2015, 06:32
Oven alle on sain ilmestymään helman.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=182592
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=182593
Sitten olikin vähän kinkkisempi paikka kun melkein koko matkalta ajattelin korjata katon rajaa. Ei siinä kummempaa röpöä ollut, mutta taas vähän innostui rälläkän kanssa. Vmäistä hiomista tosin tuossa on kyllä tiedossa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=182594
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=182595
SeppoHovi
06.10.2015, 07:00
Tylsät päivitykset ja katonrajan korjaukset jatkuu. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=182610
Samalla tuli liimattua rattiakselin tukipalkki kiinni koppaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=182611
Nostokurki
06.10.2015, 07:52
Kyllä se siitä... Äkkiä ne hiomahommatkin menee, se vaan hitsatessa tuntuu että toivottomia linnunpaskoja tulee tehtyä :)
SeppoHovi
19.10.2015, 06:07
1/2 pohjista vetästy pohjaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=183278
Meinasitko miten noita palkkeja käsitellä sisäpuolelta? Ei meinaan mee montaa vuotta että ruoste tulee tommosesta ohkasesta profiilista läpi... Täyteen reikiä ja sinkkiä perään? :D
SeppoHovi
19.10.2015, 09:16
Meinasitko miten noita palkkeja käsitellä sisäpuolelta? Ei meinaan mee montaa vuotta että ruoste tulee tommosesta ohkasesta profiilista läpi... Täyteen reikiä ja sinkkiä perään? :D
Jotain tommosta oli mielessä, katotaan nyt miten tuon ratkaisee.
SeppoHovi
26.10.2015, 09:15
Pohjat alkaisi olla epoksin peitossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=183518
Paljastetaan nyt vielä sitten tuo ajateltu pintavärikin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=183517
Tulipelti tulee kopan värillä, mutta muuten pohja tuleekin mustalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=183519
Kovaa pohdintaa aiheuttaa pinnan kiiltoaste. Tekisi mieli mennä ihan matalla värillä. Lisäksi pitäisi päättää olisiko katto valkoinen vai tuo RAL 2009 oranssi. Loppu pinnat jos ehtisi tässä joku päivä suhauttaa pohjaan niin saisi kopan nostettua rungolle. Tästä se pikkuhiljaa pakollakin etenee. :D
Tulipelti tulee kopan värillä, mutta muuten pohja tuleekin mustalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=183519
Kovaa pohdintaa aiheuttaa pinnan kiiltoaste. Tekisi mieli mennä ihan matalla värillä. Lisäksi pitäisi päättää olisiko katto valkoinen vai tuo RAL 2009 oranssi. Loppu pinnat jos ehtisi tässä joku päivä suhauttaa pohjaan niin saisi kopan nostettua rungolle. Tästä se pikkuhiljaa pakollakin etenee. :D
Onko tossa ollut joku jarru ja ohjauspylväs kooste vai miksi on noita reikiä runsaammin ummistettu?
SeppoHovi
26.10.2015, 23:08
Onko tossa ollut joku jarru ja ohjauspylväs kooste vai miksi on noita reikiä runsaammin ummistettu?
Kyllä ne on ihan omia testireikiä kun sovittelin ohjauspylvästä. 😂 Olisiko se ollut viides reikä mikä osui kohdalleen...
SeppoHovi
04.11.2015, 09:02
Pohja olisi sitten tervattu polyuretaanilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=183960
Akuille tuli aikaisemmin tehtyä paikka takamatkustajien jalkatilaan. Nyt tuli nakerreltua siihen kansi päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=183961
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=183962
Luulisi kestävän kävellä päällä. Tuohon vielä tulee säädettävät kiinnikkeet akuille.
Eilen tuli vielä sitten naputeltua toista metriä katonrajaa uusiksi. Nyt olisi persaatteessa kaikki valmista nostaa koppa rungon päälle takaisin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=183963
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=183964
Kaippa se taas tästä pikkuhiljaa etenee...
_kekkula_
04.11.2015, 10:45
Hyvin etenee!
SeppoHovi
09.11.2015, 07:23
Hyvin etenee!
Pikkuhiljaa pikkuhiljaa...
Noh taas sai jotain aikaiseksi. Ajattelin, että tuo katto on helpompi maalata tuon matalan tallin takia vielä kun koppa on grillissä. Pääsee kallistelemaan koppaa sen verran, ettei pää ihan katossa ole.
Mikäs siinä sitten... Teippiä ja mainoksia katonrajaan ja epoksia sutimaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184262
Tovin se siinä kuivatteli ja puolihimmeät pinnat päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184263
Vielä toinen kerros. Tuntuu, että oma tarkoitus on saada mahdollisimman paksu kerros maalia joka paikkaan. Toki samalla yrittää välttää pahimpia valumia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184264
Nyt olisikin kaikki valmista kopan nostamiseen rungon päälle. Sitten voisikin maalailla kopan sisältä ja alkaa asennella kilkkeitä kiinni. Siitä alkaakin sitten semmoinen pikku nysvääminen ettei mitään rajaa. Sähköt on toinen iso mysteeri, ne kun ei ole hallussa niin opiskeltavaa siinä kyllä riittää. :D Niin ja onhan tuossa kopassa ja loksuissa vielä vähän tinan levittelyä toholla myös tiedossa.
Hommat taas vähän seis kun on duunireissua tiedossa vähän liikaakin...
Tätä on tullut seurattua alusta asti, vaikken ole ollut kirjaantuneena kuin vähänaikaa. Hieno projekti.
Itsellä Willys pick up projekti kesti 11 vuotta hankinnasta muutoskatsastukseen. Sillä tosin ei ole enää asiaa maastoon, on nykyään takaveto ja suht matala.
SeppoHovi
09.11.2015, 20:14
Tätä on tullut seurattua alusta asti, vaikken ole ollut kirjaantuneena kuin vähänaikaa. Hieno projekti.
Itsellä Willys pick up projekti kesti 11 vuotta hankinnasta muutoskatsastukseen. Sillä tosin ei ole enää asiaa maastoon, on nykyään takaveto ja suht matala.
Pistäs kuvaa lavaversiosta. Ne on myös hienoja pelejä.
Tässä lavaversio
http://file.jaatiedostosi.com/M6dnkh/J_001.jpg (http://file.jaatiedostosi.com/M6dnkh/J_001.jpg)
Gary Grand
11.11.2015, 13:42
Tässä lavaversio
http://file.jaatiedostosi.com/M6dnkh/J_001.jpg (http://file.jaatiedostosi.com/M6dnkh/J_001.jpg)Kuva taisi mennä vähän pieneksi?:D Jos se tuo piste on..
Tulee hyvän värinen.:) Telallako maalasit?
Nykkun vertaillaan Willyksiä, niin tässä on mun avomallinen...
http://i1125.photobucket.com/albums/l590/jpihkanen/Jeepster/002_15.jpg
SeppoHovi
16.11.2015, 07:26
Hienoja on nuo matalatkin Willykset!
Taas on vähän jumpattu mitä työreissuilta on ehtinyt...
Tuohon tallin reunalle sain yksin työnnettyä tuon malmikasan. Ei tullut edes takarenkaat yli kynnyksestä vaikka kuinka kiroili.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184571
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184572
Noh taljalla kun vähän avitti niin saihan sen tallin lämpöön. Seuraava ongelma olikin sitten tuo tallin korkeus. Takarenkaat kun sai talliin niin heti piti ne poistaa ja laittaa kelkat alle. Sama homma sitten etusille ja silti jäi se sentti pelivaraa, että mahtui liukumaan kopan alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184573
Noh siitä sitten nostelemalla ja laskemalla muutamia millejä kerrallaan kaikki 14 korin kiinnikettä kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184574
Kyllä se taas näyttää kivalta kun on runkokin kopan alla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184575
Kuskin penkin kelkka ei ollut vielä liimattu paikalleen ja nyt sekin olisi hoidettu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184576
Luukkujen purkuhommia ja lattian putsailua niin pääsee täräyttämään maalit sinnekin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184577
Koetauluun tuli tehtyä vähän isompi reikä mittareita varten. Tuohon sitten alumiini tai kirkas levy minkä pistää pulteillä kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184578
Purkua ja putsailua niin hommat taas jatkuu. Työreissua kyllä sen verran tiedossa, että en tiedä millon ehtii epoksia sutimaan.
Hyvältä näyttää tunne on mukava kun korin ja rungon saa kiinnittää toisiinsa:-)
SeppoHovi
21.11.2015, 18:49
Sisusta maalissa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=184818
Lukaisin taas neljännen kerran koko ketjun kuvat läpi ja kyllä täytyy hattua nostaa. :) Tuo sun tallis on hyvin samanlainen hämyinen luola ku mullaki ja käsityökaluilla näytät säkin tekevän :) Jälki vain on siistimpää ja erikoinen aihio :cool:
http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
Mutta ei se paikkaa katto ku autoa rakentaa, onhan se hienoa jossain lentokonehangaarissa hitsuutella mutta näis pienis pajois on tunnelmaa ku kumartuu ja pää ja perse ottaa yhtaikaa seinään :D
Kyllä tulee komia ja hyvin on hermo riittäny projektia väsätä :) Iso peukku tälle!
SeppoHovi
09.12.2015, 13:29
Kiitoksia kommenteista, en tuosta jäljestä kyllä tiedä, mutta yritetään jotain tässä turata. :confused:
Isompia koneita helpottamaan hommia tulee aina mietittyä ja sitten sen perustelee itselleen, että kun ei sitä tarvitse kun tähän yhteen hommaan. Tämän jälkeen kiroilee vasaralla paukuttanen, että miks en ostanu sitä ja tätä konetta tai teettänyt hommia jossain ammattilaisella, mutta siitähän se into vähän tuleekin. :D
Jotain on taas saatu silti aikaan vaikka reissussa on tullut oltua liikaakin töiden puolesta.
Nyt olis rastista kääntyvät renkaat jos olis ratti. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185792
Tankki olis maalissa ja paikoillaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185793
Tommosia ajattelin hämmentimeen kiinnittää kun on tuo DIN-liitin niin vahvasti töissä ja mielessä. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185794
Diesellinjat tuli 10mm happosesta hytikkaputkesta ja toki kiinnitykset Stauffilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185795
Kestääköhän nuo DIN-liittimet tuon diesellinjaston paineen. :D maks 315bar. Siihen saikin näppärästä pushlok liittimet mihin ei tarvitse klemmaria letkun päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185796
Lokari ja maski pitikin kiinnittää takaisin, että sai mallailtua löpösuodattimelle paikkaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185797
Tuohon lokarin kylkeen tuli sitten laitettua tuo polttoainesuodatin. Marine malli niin pitäisi happoinen kiinnitysjalka pysyä paikallaan vaikka auto vähän happanisikin. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185798
Takaluukkuun piti keksiä lukko, noh tuli varmaan vedettyä muutama mutka suoraksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185800
Tommoinen suojakotelo sitten vielä tankin päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185799
Akut mahtui vielä poteroon maarauksen jälkeenkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185801
Sitten onkin kaikkea pientä taas edessä, mutta päivitellään kun edistyy.
SeppoHovi
14.12.2015, 07:32
Hommat jatkuu pikkuhiljaa.
Pissapojan ja löpösuodattimen jalat sain askarreltua lokariin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185982
Sitten olikin maskin vuoro päästä operointipöydälle. Vilkut ja parkit tulikin jo aikoja sitten tilailtua valmiiksi. En vain oikein tykännyt miten ne töröttävät ulkona jos ne asentelee pinta-asenteisena miten ne on tarkoitettu. Noh ei muuta kun uskomaton säätö ja tommoista syntyi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185983
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185984
Aika kivasti jää orkkisluukkia vaikkakin LED valoilla mennään...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185985
Vähän lokarin levityksen tasoittelua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185986
Old school meiningillä mennään ainakin vielä toistaiseksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=185987
SeppoHovi
22.12.2015, 07:33
Viimein löytyi soppelin kokoinen lämppäri kennon kanssa. Oli vielä valmiiksi 24v niin ei tarvinnut kikkailla. Pitihän siihen vähän ohjuri- ja kiinnikepeltiä väkerrellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=186361
Samalla saikin sitten tehtyä lämppärille letkutukset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=186362
Hyvin mahtuu paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=186363
Avatuusputki loppui kesken, mutta tuosta kun vielä vetää jalkatiloille nuo kaksi letkua niin olisi lämppäri valmis.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=186364
Eikös tuo lämppärin ilmaputki ole venyvää? Näyttää ainakin samanlaiselta kuin itellä.
SeppoHovi
22.12.2015, 17:30
On jo tappiin saakka venytelty, noh ei se mitiä nyt on metri lisää.
Uskaltaako kysyä mistä tuo lämppäri on peräisin? :)
SeppoHovi
22.12.2015, 18:47
Tottakai uskaltaa, IKH:sta sen hain ja tais olla koko paketti vähän päälle satasen.
Hyvältä näyttää, muista läpivientikumit lämppärin vesiletkuille. Yllättävän äkkiä pelti syö letkun puhki.
SeppoHovi
23.12.2015, 08:04
Jotain vielä ennen kinkkuähkyä.
Pikkuosia tuli vähän puhallettua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=186409
Pitihän niihin heti sitten vetäistä epoksia pintaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=186410
Maskiin myös epoksit niin pääsisi kasaamaan keulaa jossain vaiheessa. Konekin on siirtynyt niin monta kertaa testikäytön jälkeen niin ahtoputketkin saa tehdä kokonaan uusiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=186411
SeppoHovi
07.01.2016, 07:47
Jotain tämänkin kanssa on saatu aikaan, kun kinkku on sulanut mahassa. Ei vaan ole saanut aikaiseksi lomilla päivittää tänne mitään. Noh pistetään kaikki sitten kerralla.
Maalit maskiin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187063
Pakkohan sitä oli alkaa heti kasailemaan lokarien kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187064
Hyvin jää tilaa vielä välijäähynkin kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187065
Ahtoputkistokin asettui kohtalaisesti paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187066
Etupuskuri löytyi tommosesta ruosteisesta U-palkista. 4mm vahvuista, että jotain kestää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187067
Näiden kanssa oon vielä pulassa. :D Vähän purettu patukan ylimääräisiä sähköjä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187068
Mittareita ja nappuloita istutettu ohjaamoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187069
Kaikki polkimetkin löytäneet paikkansa. Venttiili alipaineletkuihin, millä pitäisi saada vähän napista pakkosyöttöä päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187070
Sulakerasia pelkään penkin alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187071
Jännitteenalennin kuskin penkin alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187072
On muuten aika kusinen tarkistaa sulakkeet penkin alta, ja jos siellä säilyttää yhtään mitään (vaikka ei saisi ettei kulkeudu polkimien alle) on vaarana että kansi/sulakkeet irtoaa.
Painovoiman ansiosta sulakkeet tuskin lähtee irti kun ei ne mitään paina. :D
SeppoHovi
07.01.2016, 09:00
On muuten aika kusinen tarkistaa sulakkeet penkin alta, ja jos siellä säilyttää yhtään mitään (vaikka ei saisi ettei kulkeudu polkimien alle) on vaarana että kansi/sulakkeet irtoaa.
Painovoiman ansiosta sulakkeet tuskin lähtee irti kun ei ne mitään paina. :D
Laitoin siipimuttereilla tuon levyn kiinni niin saa vähän helpommin irti. Lisäksi oli tarkoitus laittaa vähän pitemmät johdot niin saa sen repäistyä näkyville.
Hienoa rakentamista!
Kai lämmityslaite ottaa ilman ulkoa? Muutenhan tuossa on ikkunat aina huurussa.
SeppoHovi
15.01.2016, 11:24
Hienoa rakentamista!
Kai lämmityslaite ottaa ilman ulkoa? Muutenhan tuossa on ikkunat aina huurussa.
Ulkoa tulee kyllä ilmat, pitää vaan jostain löytää sopiva ritilä mikä sopisi edes vähän tyyliin.
Nyt olisi lisäksi ilmaantunut ratti, niin voi päristellä ja fiilistellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187282
Tuohon tuli sitten tuo patukan ilmanputsari. Tästäkin piti tehdä helposti irrotettava kun peittaa muunmuassa kaiken tuolla kaasuläpän hollilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187283
Nyt onkin sitten selvitelty sähköjä ja koneen sähköt alkaa olla pulkassa. Pikkuhiljaa siis tätäkin jumpataan eteenpäin.
Miksei sulakerasiaa osoittamaan apparin jalkotilaan? siihen vaikka pellistä kotelo päälle joka sit niillä siipimuttereilla kiinni, samalla sais hukkatilan penkin alla hyötykäyttöön kun olisi etuseinä :confused:
Sirernog
15.01.2016, 22:35
Itellä kanssa tollanen sulakerasia työvaloille ja juurikin alaspäin. On muuten niin sysipaska vaihtaa sulaketta vaikka onkin keskikonsolissa noin 50cm korkeudella lattiasta..Jos näillä kokemuksilla lähtisin ostamaan vähän "laadukkaamman" sulakerasian, siis jos toi sun on biltemasta?
SeppoHovi
17.01.2016, 20:48
Itellä kanssa tollanen sulakerasia työvaloille ja juurikin alaspäin. On muuten niin sysipaska vaihtaa sulaketta vaikka onkin keskikonsolissa noin 50cm korkeudella lattiasta..Jos näillä kokemuksilla lähtisin ostamaan vähän "laadukkaamman" sulakerasian, siis jos toi sun on biltemasta?
Mennään toistaiseksi noilla. Vaihdellaan jos tulee siihen tarpeita.
Toinen kyssäri mikä mietityttäny ja alkaa olla ajankohtainen. Taka-akselin asento, tulisiko pinjoni laittaa osoittamaan suoraan eteenpäin vai suoraan jakosta kohti? Taakse olisi tulossa hj:n tuplanivelkardaani. Eteen tulee varmaan ihan perus bj kardaani.
offroadjouni
17.01.2016, 20:50
Toinen kyssäri mikä mietityttäny ja alkaa olla ajankohtainen. Taka-akselin asento, tulisiko pinjoni laittaa osoittamaan suoraan eteenpäin vai suoraan jakosta kohti? Taakse olisi tulossa hj:n tuplanivelkardaani. Eteen tulee varmaan ihan perus bj kardaani.Tuplaristikolla kohti jakolaatikkoa, tavallisella ristikolla samaan kulmaan missä jakolaatikon lähtö on (eli yleensä vaakatasoon).
SeppoHovi
29.01.2016, 07:41
Laiskottanut päivitysten suhteen, mutta on täällä tallissa taas tullut pakerrettua.
Takaluukut olisi valmiita maalaukseen, mutta en ole vielä niitä viitsinyt maalata ennen kuin saa kopan maaliin ja samalla pultattua kiinni ne autoon. Menee muuten kulmat piloille kun ei ole kunnon säilytyspaikkaa maalatuille osille.
Noh eihän se auta kun suihkia epoksia pohjiin ja uretaania päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187639
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187641
Kaksi/kolme paksua kerrosta saa kyllä tuota pintaa vetää ennen kuin alkaa peittämään. Pohjavärikin oli vähän huono valinta, mutta tuleepahan sitten sitä suojaavaa kerrosta reilummin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187642
Puskimeen ei tuollaisenaan oikein fiksusti saanut vinssiä vielä sopimaan, niin ajattelin laittaa tuollaisen "mettävalon" tuonne puskimen sisään. Pitäähän tuohon vinssi askarrella, mutta tehdään nyt toistaiseksi näin ja suunnitellaan sitten uutta kun alkaa muut olla valmista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187640
Pitihän tuo valo saada piiloonkin, mutta rekkari hoitaa sitä virkaa helposti. Tuo on helposti irrotettavissa niin saa sen käyttöön jos tulee tarvetta. Samalla tuli vähän fiilisteltyä kun alkaa jo näyttää joltain vaikka onkin noilla pikkukumeilla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187643
Yksi kylki vielä ilman maalia, mutta katsotaan jos tänään ehtisi sutia epoksia pintaan.
Todella hieno tulee.. https://m.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
Katteleppas toi video siihen kardaanikulmiin liittyen:)
Tohon puskuriin kun vetäs vaa kirkkaan lakan päälle,sopis mielestäni just hyvin,vai tekeekö vain tallin valotus sen noin makeen näköseks.
SeppoHovi
29.01.2016, 12:22
Tohon puskuriin kun vetäs vaa kirkkaan lakan päälle,sopis mielestäni just hyvin,vai tekeekö vain tallin valotus sen noin makeen näköseks.
Kyllä nuo valot vähän varmasti tuossa tekee kepposta. Siinä on osittain joku pinnoite mitä noissa paksummissa palkeissa on. Maalia saa kyllä päälleen kunhan päätän etten siihen enään mitään liimaile. Kiiltävän mustalla tulee nuo puskimet ja rock sliderit, mitkä vielä tekemättä.
SeppoHovi
01.02.2016, 07:24
Vielä piti rykäistä maalit kopan viimoisellekin kyljelle ja takapäähän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187777
Nyt olisi sitten koppa maalissa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187779
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187778
Laitoin kopan pressun alle niin ei ole niin paksun pölykerroksen peitossa kun hommat jatkuu luukkujen ja konepellin osalta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187780
SeppoHovi
04.02.2016, 11:44
Takaluukku alkais olla maalissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187867
Tuo kun kuivuu niin saa pultattua kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187868
Maskiin tuli myös nuo koristelistat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=187869
SeppoHovi
08.02.2016, 08:17
Jatketaan dokumentointia ja tylsiä maalauspäivityksiä.
Takapuskuri tulikin jo tehtyä valmiiksi jonkun aikaa sitten, nyt vain liimailin tuon rekkarikilven telineen vararenkaan keskellä. Siihen vielä joku Bilteman leditiukku.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188159
Etupuskin sai maalit niskaan ja vähän alumiinia seisontapinnoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188160
Ihan ok istuvuus. Pitää tehdä sitten mod2 vinssin kera jossain vaiheessa. Fiksuhan olisi tehnyt sen samalla, mutta tyhmä ei. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188161
Takapuskin sai myös maalit pintaan ja lamput paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188162
Lokarit olis seuraavaks maalausvuorossa. Hyvin ainakn peittyi lokarin levitys tuonne maalin alle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188163
Näissä vanhoissa on kyllä hienot nuo keulakoristeet. Joku kiva logo/hässäkkä pitää tuohon keskelle keksiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188164
SeppoHovi
16.02.2016, 08:23
Autoa yritetty tehdä, mutta päivitykset tänne vähän jäänyt. Noh laitetaan sitten kerralla hyppy nykyhetkeen.
Toinen lokari sai maalit päälleen ja sain jopa sen asennettua paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188490
Takaikkunan tiivaritkin tuntui napsahtavan paikalleen kivasti. Nyt vaan pitäisi saada polykarbonaatit niin pääsisi laittamaan akkunat paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188491
Toiselle lokarille ja konepellille maalia pintaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188492
Hyvin jäi tilaa renkaille kasvaa leveyttä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188493
Konepallille maalit pintaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188494
Mietin, että jos laittaisi lattiaan alumiinia, mutta taitaa jäädä laittamatta kun ei oikein tuosta itse tykkää...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188495
Ihan pikkasen avarran tuota reikää... Kannattaa aina kiinnittää porattava kappale jonnekin kiinni. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188496
kautsi:lle kiitoksia vinkistä tiivareiden osalta. Oli osat ja rahti huomattavasti halvempi kuin kaiserwillyksellä. Tuli siis jenkeistä ovien ikkunatiivarit ja tuulilasin tiiviste.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188497
Sehän alkaa jo näyttää autolta. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188498
Löyty keulamerkkikin poitsun legovarastosta. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=188499
SeppoHovi
20.02.2016, 20:41
Nyt starttaa jo avaimesta. Mites tuo laturi kytketään? Laturilta tulee viisi karvaa. Paksu musta laturin päältä. Laturin takaa kahdesta eri liittimestä 2+2. Kovin oon kädetön noiden sähköjen kanssa...
Tuossa vielä huono kuva piuhoista
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5612&pictureid=188683
SeppoHovi
21.03.2016, 07:58
Vähän laiskottanut päivittelyn suhteen vaikka tätä onkin tullut väännettyä niin paljon kun aika on antanut periksi.
Tuulilasi tuli hommattua Laajasalon Lasista kun oli tuossa firman vieressä. Aivan loistavaa palvelua. Vein mallin toisesta tuulilasin puolikkaasta ja kyselin hintaa no päädyttiin 100€ yhteishintaan molemmista tuulilaseista. Kyselin aikataulua niin lupasi soitella heti kun valmista. Vein mallin 11 aikaan ja 13 tuli soitto, että millon kerkeet hakemaan. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=189925
Jenkeistä tuli tiivarit tuulilasiin ja oven akkunoihin. Samalla tuli tommonen sapluuna nelivetotekstistä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=189924
Sitten pitikin käyttää taka-aksula irti kiinnikkeiden hitsausta ja maalausta varten.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=189926
Sama jumppa myös eteen...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=189927
Sähkötöitä on tullut opeteltua aika huolella ja sehän alkaa vähän jo luonnistua. Tommonen viidakko tuli luotua, pitää varmaan pari nippusidettä tuonne laittaa. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=189928
Kaikki sähköhilppeet tuntuu kuitenkin pelaavan, vaikka pelottavalta tuo näyttääkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=189929
Etralta tuli vihdoin "lasit" eli polykarbonaatit akkunoiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=189930
Taakse laitoin Korja-kumista hommaamat yleismallin tiivarit. Sivulasit on laitettu liimalla kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=189931
Tankkiin tuli vaihdettua anturi ja samalla sai pultattua sen kunnolla kiinni. Tuo löpömittarin saaminen näyttämään muuta kuin täyttä olikin semmoinen selätys voitto.
Nyt voikin jo istuskella takapenkillä ja juoda kaljaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=189932
Tuosta vielä johdot piiloon niin alkaa ohjaamokin näyttää joltain.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=189933
Isosti 👍 sehän liikkuu kohta :eek:
SeppoHovi
06.04.2016, 13:01
Kohta tosissaan pitäisi liikkua. Huomenna olisi kardaanit haettavissa sorvaamosta. Teetin sitten samalla vaivalla kaksi kardaania taakse ja yhden eteen. Kaikkia piti vähän jatkaa, päät ovat BJ:n jordaaneista. Pituutta tuli vähän reilu 800mm eteen ja taakse.
Kävin samalla hakemassa alipaineilmaussetin jarruille niin jos saisi yksikseen noita ilmailtua... Jarruihin on kaikki kilkkeet uutta.
Ovet olisi vielä ilman maalia, mutta ne olisikin sitten viimeiset isommista maalaushommista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=190718
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=190719
Samalla tuli askarreltua HJ:n ohjausiskari tankoihin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=190720
Ei kellään olisi muuten käyttöä 400V uudelle kompuralle? Olisi yksi käyttämätön ylimääräisenä. 6 bar vastapaineella tulee noin 400 litraa ulos. Ei mikään lelu, mutta juuri ja juuri yksin jaksaa nostaa. Privalla lisätietoa. :D
Mitenköhän toi ohjausiskari pelittää noin kenossa? Pitäisi kait olla aikalailla samansuuntainen tangon kanssa.
SeppoHovi
06.04.2016, 17:42
Saapi nähä, pulteilla kiinni ni helppo muokata jos tarvetta ilmenee.
Jarrujen ilmaus yksin.... Tarviin lisää kaljaa. 😫
SeppoHovi
20.04.2016, 09:22
Onpas taas ollut pikkusta nysväämistä tämä homma.
Adapteri takajordaanille aiheuttanut vähän päänvaivaa, mutta nyt on ammattilaisen käsissä työstössä, kiitos HRD:lle jo etukäteen.
Jotain kuitenkin saatu aikaan.
Jordaanit kävi pidennyshoidossa, ristikot meni samalla vaihtoon ja saivat tasapainotuksen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=191193
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=191194
Jakkaraa sovitettu paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=191195
Toinen ovikin kuivui ja samalla olisi kaikki penkit paikoillaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=191196
Nyt sitten odotellaan osia ja ehkä jopa sen jälkeen voisi käydä kokeilemassa mitä saa ensimmäisillä metreillä rikki...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=191197
SeppoHovi
23.05.2016, 07:19
Oli suunnitelmissa päivittää tänne leimakuva pikaisesti, mutta mutta.
Tämä siis ajeltu ulos tallista seuraavin avuin.
Tallin ovi on sen 195cm, eli jotain oli keksittävä, että Willys mahtuisi ulos.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=193040
Hyvin madaltui.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5612&pictureid=193041
Noh pitihän ne kumit vaihtaa heti oikeisiin vaikka kivalta näyttikin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=193042
Sitten onkin tullut ajeltua vikoja ulos noin 300km siirtokilvillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=193043
Peltorit olivat hyvä varustus motarivauhdeissa.
Leima mielessä piti käydä tehot ottamassa paperille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=193044
Perä tippui kun kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman lastasi kyytiin. Väliaikais/hätäratkaisuna tuli laitettua rumahkot 150mm pitkät riiput. Tuolla olisi aikalailla vaaterissa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=193045
Tarrakin löytyi pakoputken hollille. Samalla tuli ruuvattua vähän syöttöjä isommalle, pitää varmaan vähän ottaa takaisin vaikka se savu kivalta näyttääkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=193046
Auto siis toimii ihan kivasti, mutta ne perkeleen jarrut. Alkaa tuntua jo siltä että siellä joku menninkäinen asustaa putkistossa. Ilmaa siis on ja ei tunnu tulevan ei sitten millään veke. Nyt on pääsylkystä lähtien kaikki uutta jarrujen puollella. Rummut kävi sorvissa jonka jälkeen alkoi pitoa löytymään enemmän. Vieläkin tarvitaan silti se toinen tai kolmas polkasu, että jarrua löytyy.
On siis imurilla imetty, polkemalla poljettu ja vapaasti valuteltu noin 5 litraa läpi systeemistä, mutta silti on vielä ilmaa jossain. Pitää varmaan vähän pidellä taukoa ettei lähde tämäkin myyntiin ennen leimaa. :D
Silikoniletkua työsylinterin ilmanipasta säiliöön, ja sit pumppailee pariin-kolmeen kertaan jokaista nippaa oikeassa ja väärässä ja satunnaisessa järjestyksessä. Auttaisko?
Pariin otteeseen on ollut itsellä vaikeuksia ilmata rumpujarrullista autoa, ja molemmilla kerroilla vika oli tiivisteissä. Ekalla kerralla pääsylkyn toisen piirin tiiviste päästi paineen takas säiliöön. Toisella kertaa työsylinterissä oli metallisilppua, joka rikkoi tiivisteen, ja jotenkin sinne pääsi ilmaa, vaikka nestettä ei vielä vuotanutkaan.
Pääsylkyn "tappi" säädetty oikein jarrupolkimeen nähden?
JubaJulle
23.05.2016, 19:14
Laplanderissa (c202/c303), jossa on 3 gen landroverin sylkät. pitää painaa jarrusylinterin männät puristimilla pohjaan, jotta saa kaiken ilman pois. nipat on asennettu sen verta avuttomiin paikkoihin. Kaikista matalimpaan asentoonsa siis.
Pääsylinteri on ollut meikällä ilmausongelmissa usein syyllinen. Motonetin tiivistesarjalla kunnostettu alkuperäinen kesti vain vuoden päivät, uutta osaa vaan kehiin jos ei vielä ole... Gen3 Land roverin 2- piirinen pääsylinteri on isolla porauksella ja briteistä tilattuna edullinenkin...
Yksin ilmaaminen on kyllä ikävimpiä perustöitä asioita joita tiedän...
SeppoHovi
09.06.2016, 09:08
Jarruissa mitään ilmaa enää ollut varmaan pitkään aikaan. Tulipelti antoi vaan periksi niin tuntuma kateissa ja tuntui kuminauhalta. Nyt pelittää ja menee lukkoon joka nurkka.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=193647
Sitten pikku jännitykset kesäkuun alkuun.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=193648
Hyvinhän se meni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=193649
Nyt voikin sitten vaikka vähän aikaa ajella...
_kekkula_
09.06.2016, 15:27
Onneksi olkoon kilvistä.
Nyt voi sitten kesän ajella ilman huolia tai murheita
pahapaimen
09.06.2016, 19:20
Hieno projekti ollut alusta asti seurata, onnea läpi menneestä katsastuksesta!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=193648
Onneks olokoon leimasta :) On se vaan komeen värinen auringonpaisteessa :)
Gary Grand
10.06.2016, 07:29
Sympaattisen näkönen ilmestys.:cool: Onnittelut työvoitosta!:D
Onneksi olkoon leimasta ja hienosta projektista muutenkin :)
On ollut ilo seurata projektiasi, todella kaunista jälkeä :)
Noniin auto on leimassa nii seuraava tehtävä on rakentaa sitä niin ettei siihen enään leimaa saakkaan:D
SeppoHovi
01.08.2016, 06:31
Vähissä ovat olleet ajot kiireiden takia. Enemmän tämä vehje on seisonut pihalla kuon rullannut missään.
Käytiin kuitenkin vähän pölläyttelemässä auringonpaisteessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=195191
Samalla reissulla tuli vähän testattua onko tuosta alustasta mihinkään. Yllätti positiivisesti miten tuo alusta pelasi. Takakaaret olisi voinut samalla vaivalla tehdä vähän isommiksi. Nuo 35" renkaat mahtuu juuri ja juuri reunoja hipojen, mutta olisi ne vähän isommaksi voinut tehdä. Toisaalta tämä taitaa olla aina se case näissä. Jos ne olisivat isommat niin sitten varmaan soviteltaisiin 37" kumeja sinne. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7957&pictureid=195192
Kuvat by Mikko Hammar.
Tää tuli messuilla bongattuu lahes ja vantaalla vanhalla motonetillä. Aika bueno livenäki, tosin jostai syystä mul tulee se pirun ruma sota volvo tost mielee ennemmin ku willys.