View Full Version : Sprinter neliveto?
Onko järkevä hankinta vai täys sus! Lähinnä tällainen lyhyempi versio:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/4900073
RAMia tekis mieli, mutta tollanen mersu ajais myös asiansa.-kö?
wuntzikka
17.12.2012, 18:39
mites sitte gmc pikappi 6.5td koneella sekä mekaanisella pumpulla ja vielä kaiken lisäksi manuaali laatikolla?
t.mansikka
17.12.2012, 19:08
Mulla on tommonen 312d neliveto ja on ollu ihan hyvä käyttöpeli. Kyllä sillä mettäteitä ym. ajelee mutta ei sillä varsin mettään kannata mennä. Mikäli haluaa isompia renkuloita alle niin kannattaa varmaan katella semmonen jossa on alennusvaihde, kun noita on sekä alennusvaihteella että ilman. Tilathan tossa on vallan hyvät jos tarvii tavaraa kuletella ja tielläkin ihan kohtalaisen hyvä ajaa.
Tero
Tuolla jotakin juttua 2007 Sprinter 4x4:sta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=38926
Mikään ei mätäne niin hienosti käsiin kuin Sprinterit, (paitsi ehkä Vitot ;))
Eläpä Atte hoopoile
Mistä tuo uudehkojen merssujen mätäneminen muuten johtuu?
Täysin ala-arvoisista pohjamaaleista.
BJ-40/76
18.12.2012, 01:16
mutta 4x4 vitoa on tullut demottua, olikohan vm. 2005?
Ja merkkiliikkestä ostettu hiljattain, reklamoitu ja koeajettu, ja koeajo jatkuu..
Ainakin TUON viton sähköinen luistonesto on hyvä vitsi.....
Siis pitäis vissiin olla tuon minun vm. 1989 300 w124 4-maticin parannettu versio??? toki nuo vuosikymmenet painaa tuota minun lankkumersua, mutta repi reilusti itseään painavamman veneen, ja myös railerin kuiville.... kun Hodari nautti valohoidosta.
Mutta lumi/polanne kentällä köydellä vetokoukut yhteen, ja hodari parkkiin:
Vito suti takarenkaalla muutaman sekunnin, ja sitten toisella takasella muutama sekuntti, mutta omistaja ei halunnut painaa automaatilla nilkkaa suoraksi, että olisiko etusetkin alkanut vetämään? siis etuset ei sutinut ollenkaan!
Ja kun vito kaivoi takasten alle poterot, niin kun hinasin hodarilla lukot kiinni ,vuorostani jarrut pohjassa olevaa vitoa, niin ensimmäinen vaaksa oli tosi raskas, ja metrin kohdalla tulos oli selvä!
Onko sprintterissä "oikeat" lukot? tuossa vitossa on ABS:n ylijäämää?!
Kyllä siitä asiallisen pelin saa pikku muutoksilla tehtyä...
Tuosta mallia rakenteluun:D:D
http://jeepmambo.blogspot.fi/2009/12/mercedes-benz-sprinter-on-44-inch-tires.html
Samsonite
18.12.2012, 10:50
Onko järkevä hankinta vai täys sus! Lähinnä tällainen lyhyempi versio:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/4900073
RAMia tekis mieli, mutta tollanen mersu ajais myös asiansa.-kö?
Altsikoissa taitaa just riittää kantavuus ?
Mistä tuo uudehkojen merssujen mätäneminen muuten johtuu?
Firmassa on noita Sprintereitä, kaikki väriltään valkoisia ja onpas muuten harvinaisen ruosteisia paskoja kaikki :( Oikein ihmetyttää, miten 4-5 vuotiaat autot voi lahota noin käsiin. Vai vielä Saksalaista laatua, ja paskat. Hävettää ajattaa moisia rotiskoja firman tarrat kyljessä yhtään minnekään.
Altsikoissa taitaa just riittää kantavuus ?Riittää.
Auto vaatii luultavasti jotain 115-117 indeksiä ja renkaissa on kantavuusindeksi 121 tai 123 riippuen koska valmistettu.
tekniikkamies
18.12.2012, 13:47
Firmassa on noita Sprintereitä, kaikki väriltään valkoisia ja onpas muuten harvinaisen ruosteisia paskoja kaikki :( Oikein ihmetyttää, miten 4-5 vuotiaat autot voi lahota noin käsiin. Vai vielä Saksalaista laatua, ja paskat. Hävettää ajattaa moisia rotiskoja firman tarrat kyljessä yhtään minnekään.
Ainakin VW LT:seen auttoi pintapelteihin huomattavasti kun ruosteen alut hiekkapuhallettiin, puhalletut kohdat käsitelty pensselillä Zingalla, kyljet hiottu sopivalle korkeudelle ja ruiskutettu Inerta 5 Primer ja Teknodur 190.
Tilanne muuttui ratkaisevasti. Auton pohja ruostesuojattu uutena.
Väittäisin, ettei Sprinter ole päältäpäin erityisen ruosteherkkä jos se terästettäisiin aikaisemmassa vaiheessa paremmalla maalauksella, saattaisi pelkkä uretaanimaalikin riittää jos riittävän ajoissa tekee. Kulut itse tehden ehkä 100 euroa.
Myös oman auton käsittelin vastaavanlaisella menetelmällä tietenkin ulkona. Pintamaaliksi Normadur 65 HS.
Täysin ala-arvoisista pohjamaaleista.
Ex-pomon -07 Sprinter maalattiin Vehon laskuun kokonaan. Autosta löytyi yksi pieni ruosteläikkä helmasta. Syynä juurikin tuo pohjamaali. Korjaamopäällikkö sanoi että vuoden päästä koko auto kukkisi. Tämä tehtiin viimeisen huolenpitosopimuksen aikaisen huollon yhteydessä.
mutta 4x4 vitoa on tullut demottua, olikohan vm. 2005?
Ja merkkiliikkestä ostettu hiljattain, reklamoitu ja koeajettu, ja koeajo jatkuu..
Ainakin TUON viton sähköinen luistonesto on hyvä vitsi.....
Siis pitäis vissiin olla tuon minun vm. 1989 300 w124 4-maticin parannettu versio??? toki nuo vuosikymmenet painaa tuota minun lankkumersua, mutta repi reilusti itseään painavamman veneen, ja myös railerin kuiville.... kun Hodari nautti valohoidosta.
Mutta lumi/polanne kentällä köydellä vetokoukut yhteen, ja hodari parkkiin:
Vito suti takarenkaalla muutaman sekunnin, ja sitten toisella takasella muutama sekuntti, mutta omistaja ei halunnut painaa automaatilla nilkkaa suoraksi, että olisiko etusetkin alkanut vetämään? siis etuset ei sutinut ollenkaan!
Ja kun vito kaivoi takasten alle poterot, niin kun hinasin hodarilla lukot kiinni ,vuorostani jarrut pohjassa olevaa vitoa, niin ensimmäinen vaaksa oli tosi raskas, ja metrin kohdalla tulos oli selvä!
Onko sprintterissä "oikeat" lukot? tuossa vitossa on ABS:n ylijäämää?!
Tuon ikäisiä sprinttereitä tainnut saada jatkuvalla ja kytkettävällä nelivedolla.
Takavetoihin on saanut oikean kytkettävän lukon taakse, joten tuon nyt ainakin luulisi noista löytyvän, jos ruksittu. Joskus ohjekirjaa selailleena, niin jäi kuva kaikista lukoista, jos vain valittu.
Jos henkisesti valmistautuu tuon ruostumisen estämiseen, niin muutenhan nuo on oivia pelejä. Nimimerkki, juuri Viton maalaamolta hakeneena.
mikkocap
18.12.2012, 21:23
Mistä tuo uudehkojen merssujen mätäneminen muuten johtuu?
uudehkojen?! Kyllä ne mersut mätänee ihan vaan iästä riippumatta.
Edittinä sen verran että isäukko tiesi kertoa että varioiden kyljet on jotain ihme tuplapeltiä että sinne kerää kosteuden tai jotain. Sitten ne ruostuu jnejne. 6-7 niitä sillä ollut ja tuota se kehuu varsin ruosteettomaksi vaikka se onkin oikeesti ihan vitun ruosteinen, ainakin helmoista ja takakaarista. Kai se mersumies tulee sokeaksi sille ruosteelle lopulta. Muuten ihan helvatan hyvä pelejä. Sprintereistä ja vitoista en muuta hyvää keksi kuin ulkonäön. Ja varmasti kun pakuja ovat niin mukavia ajella.
Tietynikäisissä (ehkä 90-luvun) sprintereissä on peräonkelmia melkoisesti. Ja niinhän ne vähemmän ylpeet mersumiehet sanoo että tasan yhtä paljon vikoja kuin ducatoissa mutta yleensä mersu-ukko ei ilkee sanoa sitä ääneen. :D :D
vimakuus
18.12.2012, 23:49
Firmassa on noita Sprintereitä, kaikki väriltään valkoisia ja onpas muuten harvinaisen ruosteisia paskoja kaikki :( Oikein ihmetyttää, miten 4-5 vuotiaat autot voi lahota noin käsiin. Vai vielä Saksalaista laatua, ja paskat. Hävettää ajattaa moisia rotiskoja firman tarrat kyljessä yhtään minnekään.
Laitas kuva niin saadaan ihmetellä. Noihan on w906 koppasia enkä kovin pahoja ole (vielä) nähnyt.
Mikäs sitten olis hyvä paku, kun sprintterit on puheitten mukaan kovin huonoja?
Mikäs sitten olis hyvä paku, kun sprintterit on puheitten mukaan kovin huonoja?
Transit. Niitä ei vaan taida saada nelivetona.
_kekkula_
19.12.2012, 09:50
Oon transittejakin nelivetona. Tai ainaki kaverilla on sellanen olisko -10 vuosimallia
Kyllä w906 korinen Sprinter vaan on vitun hyvä auto. Mä en oo parempaa pakua päässyt ajamaan. Helkkarin tukeva ajaa, tuuli ottaa yllättävän vähän, pakuksi hiljanen, hyvin varusteita ja jos vielä koneena sattuu olemaan OM642 (V6) ohjelmoituna, niin pätkähtää satkuun reippaasti alle 10 sek. Huonoa tietenkin se nostokorkeus, missä häviää etuvedoille.
mikkocap
19.12.2012, 12:18
Appiukolla ollu iät ajat transitteja, ei se niitä erityisemmin oo ainakaan haukkunu. Ruosteongelmia ei oo ollu, toki tällä hetkellä olevista toinen on -07 ja toinen muistaakseni-10. Ei siis saisi ollakaan tuon ikäisissä. Tais vanhat transitit olla kans melko herkkiä korroosiolle.
Vanhempaan jouduttiin laittamaan uus kytkin ja vauhtis, mutta väittäsin että omaa vikaa melko paljon kun traileria vedetty paljon ja 6 vaihteella koko ajan. Koneet noissa on pirun tehokkaan tuntusia että varmaan ei oo älynny laittakkaan vitosta silmään kun on niin tunnoton kuormalle. Merkkiliike oli laittanu sen kytkimen niin siellä olivat sanoneet että ehdottomasti ei saa ajaa 6 vaihteella jos on kuormaa reilusti.
Ja sanonta ''käypi ku vanha ransitti'' pätee myös tuossa uudemmassa. Hirvee räksättäjä ja kolkattaja vaikka alle 100000 ajettu :D
uudehkojen?! Kyllä ne mersut mätänee ihan vaan iästä riippumatta.
Edittinä sen verran että isäukko tiesi kertoa että varioiden kyljet on jotain ihme tuplapeltiä että sinne kerää kosteuden tai jotain. Sitten ne ruostuu jnejne. 6-7 niitä sillä ollut ja tuota se kehuu varsin ruosteettomaksi vaikka se onkin oikeesti ihan vitun ruosteinen, ainakin helmoista ja takakaarista. Kai se mersumies tulee sokeaksi sille ruosteelle lopulta. Muuten ihan helvatan hyvä pelejä. Sprintereistä ja vitoista en muuta hyvää keksi kuin ulkonäön. Ja varmasti kun pakuja ovat niin mukavia ajella.
Tietynikäisissä (ehkä 90-luvun) sprintereissä on peräonkelmia melkoisesti. Ja niinhän ne vähemmän ylpeet mersumiehet sanoo että tasan yhtä paljon vikoja kuin ducatoissa mutta yleensä mersu-ukko ei ilkee sanoa sitä ääneen. :D :D
Tjaa, tuo oma 90-luvun alun mersu (W124 taksikoppaa) taitaa ollakkin joku halpa kopio, kun on ruosteeton, piru vieköön.
Kyllähän toki vanhemmatkin mersut on rupisia, mutta viimeistään kun alkaa katsella mittarilukemia (mitä niistäkin on jo otettu pariin kertaan pois), niin kyllähän niillä kilometreillä saa hieman rupeakin olla.. Melko ikiliikkujan oloisesti autot olleet pitkän matkan taittajina, ilman sen kummempaa hellyyttä, jos nyt öljyt edes joskus vaihdettu..
Ja saahan ducatoakin nelikkona, mitä tuollainen normi etuveto oli muutaman vuoden, niin vikaa tai ruostetta ei ollut. Toki, ei tuo Sprintteri ollut ajaakkaan, ei likikään..
Transit. Niitä ei vaan taida saada nelivetona. http://www.ford.fi/Hyotyajoneuvot/Transit/TarkeimmatOminaisuudet tuon mukaan niitä saa nelivetona. Tiedä sitten millainen neliveto se on.
Tällä hetkellä uusia pakuja missä on neliveto taitaa olla Transportter, Vito, Transit ja Sprinter/LT. Siihen en osaa sanoa mikä noista paras. Itsellä on ainakin mielikuva että VW hanskaisi parhaiten tuon nelivetopakun tekemisen.
4x4 sprintterillä töissä jonkunverran ajelen, ajettavuudeltaan ihan kohtuuluokkaa, vetokykyä kyllä pisaa, kulkeekin huonollatiellä suht hyvin kun on takalukko ja alennusvaihteet. Tosin on sprintshift vaihteistoa joutuu usein kiroamaan, tosin yli 400tkm mittarilukemakin vaikuttaa asiaan varmasti. Suurin remontti on tainnut olla kun etuperä porsi, suomesta raskoneelta 10 000e saksasta onneksi puolet halvemmalla.
...hajoamisen syy öljyvuoto, laakerivika vai ihanko heikkouttaan halkesi rasituksessa?
Kiinnostaa kun mahdollisesti hankkimassa moista kulkinetta (W903 312D -98)
Laitas kuva niin saadaan ihmetellä. Noihan on w906 koppasia enkä kovin pahoja ole (vielä) nähnyt.
Huomenna alkaa taas työt niin pitää koittaa muistaa ottaa jostain niistä kuva. Joku töissä sanoi, että valkoinen väri on huono kun sitä ei ole tarkoitettu lopulliseksi väriksi, kuulemma joku pohjamaali (??). En tuosta ihan tiedä, luulisi sitä valkoisiakin autoja maailmassa olevan.
Tuossa vuosimallin 2007 johtotähti. Toinen puoli taitaa olla vielä pahempi ja peräovet samaa tasoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1093&pictureid=121237
^^^^¨
on ne - ne on ! uskomattomia veheksiä imemään kuppaa kylkiinsä... ainutlaatuista laatua
Huomenna alkaa taas työt niin pitää koittaa muistaa ottaa jostain niistä kuva. Joku töissä sanoi, että valkoinen väri on huono kun sitä ei ole tarkoitettu lopulliseksi väriksi, kuulemma joku pohjamaali (??). En tuosta ihan tiedä, luulisi sitä valkoisiakin autoja maailmassa olevan.
Juu,onhan niitä valkosia autoja,enimmäkseen ne mersun hyötyautot on valkosia. Ja onhan se hyvä pohja mahdollisille teippauksille ja maalauksille. Joskus olin hommissa maalaamossa jossa maalattiin uusia mersuja Vehon piikkiin ni yhtä ohkasta maalia oli kaikenvärisissä autoissa. Tehtailla vaan yleensä on paljon ongelmia nykyisten VOC ja vesiohenteisten maalien kanssa,ja mersu ei ole ainoa jolla niitä ongelmia on. Nää ongelmat siis johtuu siitä et niitten värien on nykyään oltava ympäristö ystävällisiä ja hajuttomia ja kai mauttomiakin,ja niitten ominaisuuksien yhdistäminen muihin hyviin ominaisuuksiin on näköjään vaikeata.
Juu,onhan niitä valkosia autoja,enimmäkseen ne mersun hyötyautot on valkosia. Ja onhan se hyvä pohja mahdollisille teippauksille ja maalauksille. Joskus olin hommissa maalaamossa jossa maalattiin uusia mersuja Vehon piikkiin ni yhtä ohkasta maalia oli kaikenvärisissä autoissa. Tehtailla vaan yleensä on paljon ongelmia nykyisten VOC ja vesiohenteisten maalien kanssa,ja mersu ei ole ainoa jolla niitä ongelmia on. Nää ongelmat siis johtuu siitä et niitten värien on nykyään oltava ympäristö ystävällisiä ja hajuttomia ja kai mauttomiakin,ja niitten ominaisuuksien yhdistäminen muihin hyviin ominaisuuksiin on näköjään vaikeata.
Johonkin täällä palstalla oon jo kirjottanutkin, että ex-työnantajan -07 Sprinter maalattiin Vehon piikkiin kokonaan, pl. katto, ettei siitä tulisi samanlainen kuin tossa kuvassa näkyvä auto. Siinä oli tosin huolenpitosopimus. Syyksi kerrottiin juurikin se alunperin vääränlainen pohjamaali.