PDA

View Full Version : Valppiin lukkoa taakse


Mikkosetä
20.11.2012, 12:34
Tervehdys,

nyt on Valppi saatu ostettua ja harrastusta aloitellaan, ja lukon saaminen taka-akselille alkoi kiinnostaa. Kyseessä on siis vm. 62 oleva peli. Saako näihin suoraan jotain sarjoja, josta löytyy kaikki tarvittavat perän osat ja onko tällaisen sarjan asentaminen kuinka haastava homma? Rahaa ei ole tolkuttomasti käytössä, eli nämä yli tonnin maksavat sarjat saa heti kättelyssä unohtaa.

Terv. Mikko

Jare
20.11.2012, 14:00
Siellä pitäs olla originaalinakin jo lukko, joka ainakin ehjänä on monen mielestä riittävä. Sittenhän sinne saa ARB:n lukkoa ja vois kuvitella saavan myös palalukkoa, ku perähän on danalaisen kanssa yhteensopiva. Sitä en osaa varmaksa sanoa, että millaisilla vetarien spooreilla mikäkin valppi on tehty, joten perän purkamisen vaatii, jotta pääset varmiten hankintoja tekemään.

Hommaa myös vois myös helpottaa, jos otat yhteyttä Siltasen Ariin, offari, joka asuu Ruotsissa ja pystysi kenties etsimään lukkoa ruotsin puolelta (palkkiota vastaan luonnollisesti). Ari siis puhuu ihan sujuvaa Suomea ja sujuvaa Ruotsia. Arilla itsellään oli pitkään valpin akseleilla oleva suzuki modified luokan trial kilpurina, joten valp akseli tietoa varmasti löytyy.

http://www.arisverkstad.se/

Mikkosetä
20.11.2012, 14:21
Kiitos vastauksesta, laitoin Arille viestiä.

Miten tuota kitkalukon toimintaa pystyy helposti kotona testaamaan? Olen ihan aloittelija näissä jutuissa, mutta tuntui vain ettei lukko toimisi. Ajettiin pari viikkoa sitten auto mutaliejuun sillätavoin, että kuskin puoli oli edestä ja takaa mudassa ja repsikan puolella oli pitävää maata. Kuitenkin taka-akselilla tuntui että kuskin puolen takapyörä sirkkelöi mutaa viimeistä päivää ja toisen puolen pyörä ei liikkunut juuri mihinkään?

Mitenhän tuon kitkalukon saisi takaisin iskuun, jos se ei enää pidä?

UAZtatu
20.11.2012, 15:59
Kiitos vastauksesta, laitoin Arille viestiä.

Miten tuota kitkalukon toimintaa pystyy helposti kotona testaamaan? Olen ihan aloittelija näissä jutuissa, mutta tuntui vain ettei lukko toimisi. Ajettiin pari viikkoa sitten auto mutaliejuun sillätavoin, että kuskin puoli oli edestä ja takaa mudassa ja repsikan puolella oli pitävää maata. Kuitenkin taka-akselilla tuntui että kuskin puolen takapyörä sirkkelöi mutaa viimeistä päivää ja toisen puolen pyörä ei liikkunut juuri mihinkään?

Mitenhän tuon kitkalukon saisi takaisin iskuun, jos se ei enää pidä?

Eikös tuon kitkalukon voi testata, että nostaa siltä akselilta toisen pyörän ilmaan ja pyörittää sitä ---> Pitäisi kanittaa vastaan (riippuu tietystin kuinka "jäykäksi" tuo on säädetty) :)

salamanteri
24.11.2012, 09:06
Tutkailin pikkusen noita kitkalukkoja/osia,mutta tuntuu olevan kiven alla niiden saanti.
Lockright lukkojakaan ei tuntunut kenelläkään olevan myynnissä.
Lockright lukko nr 2413 pitäis sopia,ja niitähän jenkeistä löytyy esim.täältä

http://www.summitracing.com/search?keyword=lockright%202413&dds=1

Tuollainen sopisi sit vain etuakseliin,jossa avoin tasauspyörästö,siis ei taakse jossa jo kitkalukko.Mut vois olla ihan ok laittaa tollainen eteen ja jättää taakse alkuperäinen jäljelle.
Terv.Ari

Valpuri
24.11.2012, 09:38
mulla on just tolleen,,,,palalukko (2413) edessä ja tiukattu powerlock takana,,,jos laitat palalukon eteen ,ei tule olemaan mikään ajonautinto ajaa ilman tehostinta