View Full Version : gr patrolliin turbo tietoa
gr patrol
11.11.2012, 22:43
sopiiko y60 gr patrollin koneeseen y61 imusarja? ja oliko tuossa y60 gr:n moottorissa mikä turbo/ turbon laippa?
onko tietoa mikä isompi turbo sopis helposti tuonne y60 moottorin kylkeen?
näihin jos löytyis vastauksia??
mulla laitettu 850 volvon turbo en tiiä kuin hyvin sopii kun en oo ite laittanu
gr patrol
12.11.2012, 20:00
onko tietoa mistä 850 volvosta se sun turbo on?
gr patrol
13.11.2012, 19:01
löytyykö tietoa?
T2 laippa. Siihen menee esim vw 'suunnikas' laippa pienellä supraamisella.
vw 1.6TD t3 garrettikin on isompi kuin tuo patruunan rusina. Tosin noita ei taida enää hirveesti olla myynnissä. Itsellä sellainen paikallaan patrollissa nyt, päivitetty isommille siiville. GT25 ja 28 löytyy T2 laipalla, moottorin korvaketta joutuu vähän entraamaan jos meinaa saada oikein mitään sopimaan tuonne.
mikkoimp
15.11.2012, 20:14
850 tdi volvon ahdin on myös t25 laipalla ja riittää siinä noin 170hv tehoihin, alkaa kyllä pakopaineet jo nousemaan.
patrollissa voisi riittää johonkin 150hv asti kun on kammio kone ja vaatii ilmaa enemmän.
gr patrol
15.11.2012, 22:25
onko tietoa mahtuuko carretin gt32 gr:n koneen kylkeen kuin helposti, ainakin laippa on gt32 carretissa to3, mutta ei varmaan paljoa tarvi pultinreikiä vinkuttaa niin sopii t2 laippaan, paljonkohan tuo kone kestää laittaa ahtoja jos vaihtaa vaikka gt32 turbon ja laittaa coolerin kestääkö 1,5bar??
mikkoimp
16.11.2012, 12:54
milläs pumpulla meinaat saada pyörimään tuon? tietysti sen vakiollakin saa ja hervottomalla savulla, sillä ei kauan ainakaan kestä...
gr patrol
18.11.2012, 18:33
eiköhän tuo pyöri aivan omalla pumpulla. ei toi nyt niin paljoa isompi ole..
oma turbo kerta ahtaa jo tyhjäkäynniltä asti niin kyllä tuo varstati mukaan tulee jo 1500rpm paikeilta..
mikkoimp
20.11.2012, 21:26
oho, olipa vallan outo tuo gt32, gt3071 kun oli tuttu ja se oli paljon tuota 32 sarjalaista isompi.. onko tuo vnt vai millä ohjauksella, millä pesillä ja siivillä?
ei varmasti herää gt32 1500 kierroksilla gr:n omalla pumpulla, jos 12mm nestepään laitat nii sitte toimii varmasti kuin unelma.
cedrikin 10mm nestepään omaavalla pumpulla vois jo pyöriä jollain tavalla.
mulla oli gt 32 sd33 koneessa ja punppua kun rävelti about 40h pajan pöydällä ja käytti sitä ees taas paikoillaan nii sain pelaamaan ton ahtimen mukavasti. (47/54 siivillä)
47mm kompura on auttamatta liian iso et gr:n 9mm pumpulla lähtis alhaalta.
kun vakio pumpustakin piti ottaa ahdon alanen kara kokonaan pois et herää jouheesti kohtuu kierroksilla (luokkaa 1500-1800rpm) ja kompura siipi ol vaatimattomat 42,5mm. ohestietona voin kertoo et gr:n pumpusta saa alakierroksilla ennen ahtoja savua tolla konstilla :D eihän siitä tosin mitään hyötyä ole mut kumminkii ;)
gr patrol
21.11.2012, 19:53
joo ostin jo toisen turbon kokeilen sillä. tulevassa turbossa on imu 43mm pako 49mm siivet ja pakopesä a/r 42. sitten jos ei pelaa tuolla kunnolla niin vaihdan sen nestepään.
imusarjan aijon kans muokata..
kiitos tiedoista ja vastauksista.
joo ostin jo toisen turbon kokeilen sillä. tulevassa turbossa on imu 43mm pako 49mm siivet ja pakopesä a/r 42. sitten jos ei pelaa tuolla kunnolla niin vaihdan sen nestepään.
imusarjan aijon kans muokata..
kiitos tiedoista ja vastauksista.
kuulostaa äkkiseltään ihan hyvältä valinnalta...
joo ostin jo toisen turbon kokeilen sillä. tulevassa turbossa on imu 43mm pako 49mm siivet ja pakopesä a/r 42. sitten jos ei pelaa tuolla kunnolla niin vaihdan sen nestepään.
imusarjan aijon kans muokata..
kiitos tiedoista ja vastauksista.
Kerrotko mikä turbo tää on? Onko joku orkkis vai modattu?
gr patrol
23.11.2012, 21:39
garret to3.
gr patrol
23.11.2012, 21:44
niin ja pakopesä vaihtuu 0.63.
mikkoimp
23.11.2012, 23:38
vanhoista saabeista löytyy lähes vastaavia 42/48 siivillä olevia ja sitten on myös mitsun vastaavaa.
on varmaan ahdas tuo .48 pakopesä..
gr patrol
24.11.2012, 16:35
joo on tuo 0.42 pesä varmaan liian pieni. kokeilen tolla 0.63 pakopesällä. ensviikon aikana näkee kuinka tuo turbo pelaa kun saa auton valmiiksi. tein 3" putken turbolta taakse asti niin ei ainakaan ahdista.
gr patrol
27.11.2012, 22:41
gr patrollin oman turbon pakopesä näytti olevan .49 kokoa ja t25 laipalla, ja uudessa turbossa tuo pesä on .63 ja t03 laipalla. eli eiköhän henkitä nyt paremmin. oli tosi ahdas tuo oma pakosarja turbon laipan kohdalta mutta ei ole enää. niin eiköhän rupea tuo uusikin turbo heräämään kohtuu alhaalta kun virtaa paremmin.
gr patrol
01.12.2012, 18:07
remontti valmis.. turbo nyt siivillä imu 47mm pako 49mm 0,63 pesillä rupeaa ahtamaan 1500rpm... 1.5 bar ahtoja noin 3800rpm.. hyvin kulkee nyt...
Pystyykö tuota to3 laippaa oikeasti modifoimaan niin paljon, että menee t25? Vai pitääkö pakosarjaa hitsata uus laippa?
gr patrol
17.04.2013, 21:12
vaihdoin pakosarjaan to2 laipan tilalle to3 laipan hitsaamalla. ja samalla vinkkutin kanavia. hyvin tuo gr:n kone kestää kun mulla on 2bar ahdot ja pumppu tehty 12mm nestepäällä ja on pelannu moitteitta 5kk. ja vetoja on. kytkin ei vaan pidä neliveto päällä kun kiihdyttää.
Joo tein tohon välilaipan ja vinguttelin kans kanavia hiukan siistimmäksi. Turbo tulee nyt hiukan alemmaksi, mutta sen verran vaan, että voi helposti käyttää entistä öljyn paluuta. Samalla hiukan hifistelen ja kohdistelen pakosatsia kanteen. Imusatsille tuskin jaksan mitään erikoista väsää..
gr patrol
18.04.2013, 21:08
minkä turbon meinaat laittaa? meinaatko pumpulle tehdä jotakin?
Joku saabin käikäle tuo on. Imu 42 ja pako 48. Pumpusta on syötöt tapissa ja pitäs pikkusen viilaa näyttää ahdonalaiselle. Tähän konkursiin ala nestepäätä vaihtaa.
Joku saabin käikäle tuo on. Imu 42 ja pako 48. Pumpusta on syötöt tapissa ja pitäs pikkusen viilaa näyttää ahdonalaiselle. Tähän konkursiin ala nestepäätä vaihtaa.
kuulostaa 9000 Saabin ahdistimelta. pelaa vakio pumpulla kohtuullisesti. isommalla nestepäällä alkaa varmastikkin sakkaamaan rajusti jos on syövän vakio pakopesä. pienelläkin ahtimella pelaa isot koneet hienosti kun tuotto vaan riittää ja hukkaportti virtaa varmasti hyvin,;)
GRpatrol
15.05.2013, 22:55
Mitenkähän garretin gt28 toimisi gr:ssä? T25 laipalla eli sopii suoraan, siipikoot 51/46, A/R .70