Kirjaudu sisään

View Full Version : Discovery topic


Sivua : 1 [2]

VsaTku
21.04.2025, 07:55
Tuli aloitettua kansipahviremppakin. Alustavasti vuotaa juuri tyypillisestä paikasta ulospäin, etureunasta. Löyty myös "nostajakaukalon" öljyvuoto, korjaantuu sekin. Termostaattimodipaketti odottaa asennusta samaan syssyyn. Järkyttävä määrä 10mm (kantakoko) pultteja joka paikassa!

VsaTku
21.04.2025, 16:44
9 tuntia ja imusarjat poissa. Neljä tulpanjohtoa ja kaksi SAI-venttiilin ruuvia toistaiseksi uhrina.

Kaitsu67
21.04.2025, 22:32
9 tuntia ja imusarjat poissa. Neljä tulpanjohtoa ja kaksi SAI-venttiilin ruuvia toistaiseksi uhrina.


Jumipultit antautuiko vai miten niistä tuli uhreja?

Se muuten sitten se kansi painaa melkoisesti, et jos käsipelillä nostaa pois niin melkeen kahden miehen homma...tai ainakin paikalleen laitto. Siinä ku vähän haasteena sieltä konehuoneesta onkia hallitusti. Kyllä sen pöydältä tai lattialta nostaa yksinkin.

VsaTku
22.04.2025, 16:25
Pultit napsahti poikki avatessa, johdot vaan repes. Melko jumissa moni johto tulpan päässä eikä itellä ole minkäänlaista työkalua tuohon.
Kansi ei voi hirmuja painaa. Elokuvassa https://youtu.be/KLftjCd1RcE?t=2817 sellainen nousee, jos nyt ei kevyesti, niin mukavasti. Väitän ihan pokkana olevani vahvempi, kuin rainan herrasmies. Huonon etsiskelyn jälkeen sen mainitaan painavan maksimissaan 10kg. Pian nähdään, jahka saan ostettua pari hylsyä lisää.

JasuT
22.04.2025, 18:40
Ei ne painavia ole, vaan ikävän muotoisia ja ikävässä paikassa asentajaa ajatellen. P38 Rangessa taitaa olla vähän paremmin esillä, mutta ei niitä sieltäkään ilokseen nostellut eikä asentanut takaisin...

Onko siinä uudemmassa imusarjaversiossa menty jo sotkeentumaan metrisiin pultinkantoihin? Vanhemmassa oli kyllä tuumaosastolta otettava työkalut jos en ihan väärin muista...

VsaTku
23.04.2025, 15:59
Juuri lueskelin vaan en enään muista koska muutos tuli. Mutta mulla enin osa metrisiä paitsi kansissa 5/8".

Kaitsu67
23.04.2025, 16:06
Kansi ei voi hirmuja painaa. Elokuvassa https://youtu.be/KLftjCd1RcE?t=2817 sellainen nousee, jos nyt ei kevyesti, niin mukavasti. Väitän ihan pokkana olevani vahvempi, kuin rainan herrasmies. Huonon etsiskelyn jälkeen sen mainitaan painavan maksimissaan 10kg.

Ei ne painavia ole, vaan ikävän muotoisia ja ikävässä paikassa asentajaa ajatellen. P38 Rangessa taitaa olla vähän paremmin esillä, mutta ei niitä sieltäkään ilokseen nostellut eikä asentanut takaisin...


No niin, kato minä pässi nyt päässäni jotenkin sotkin, et tää oli TD5, mutta sehän olikin vinkkelikone kyseessä. :D :D :D

Kaikkea sitä pitääkin :p kyllä nauratti tää oma hölmöily

VsaTku
26.04.2025, 17:34
Kyllä osaa kuskia lähinnä oleva kansipultti olla tiukassa. On vissiin liikaa joustokohtia vääntimissä, kun joutuu nurkista keräilemään vartta lisää. Hylsy -nivel- jatko-jatko- t-varsi-tunkin varsi. Nivelhylsy jo levis...

VsaTku
05.05.2025, 09:00
Ei lähde voimahylsyllä, ei vastakierrehylsyllä. Yksi 3/8" vääntiö poikki ja yksi 1/2" vääntiö kiertynyt. Tilasin nyt Porista vastakierrehylsyn 1/2" vääntiöllä. Jos ei lähde, en tiedä, mikä auttaa.

VsaTku
24.05.2025, 17:05
No niin. Pari viikkoa työn takia taukoa. Molemmat kannet on nyt pöydällä ja lähtee pesuun ja plaanattavaksi. Sai kyllä lämpötilamanipulointia lukuunottamatta käyttää kaikkia mahdollisia konsteja ja miltei kaikkia työkaluja. En ole ihan varma riittävätkö hylsyt kiristykseen, pari pulttia vaatii aika ohkasta hylsyä.

Kaitsu67
24.05.2025, 20:47
No niin. Pari viikkoa työn takia taukoa. Molemmat kannet on nyt pöydällä ja lähtee pesuun ja plaanattavaksi. Sai kyllä lämpötilamanipulointia lukuunottamatta käyttää kaikkia mahdollisia konsteja ja miltei kaikkia työkaluja. En ole ihan varma riittävätkö hylsyt kiristykseen, pari pulttia vaatii aika ohkasta hylsyä.

Oon joskus hankalia paikkoja varten joutunut ohentamaan hylsyjä ja kiintoavaimia, ihan laikkakoneella kivellä ja/tai lamellilla.

VsaTku
24.05.2025, 21:21
Sama koskee Jaguarin V12konetta ja tulppien vaihtoa. Aika nopeasti osto tilanteessa käy selväksi oliko sitä ikinä vaihdettu.

Dervish
25.05.2025, 16:28
No niin. Pari viikkoa työn takia taukoa. Molemmat kannet on nyt pöydällä ja lähtee pesuun ja plaanattavaksi. Sai kyllä lämpötilamanipulointia lukuunottamatta käyttää kaikkia mahdollisia konsteja ja miltei kaikkia työkaluja. En ole ihan varma riittävätkö hylsyt kiristykseen, pari pulttia vaatii aika ohkasta hylsyä.

En nyt muista paikkoja, mutta ei mulla kyllä mitään erikoisia hiottuja jne kaluja tainnu ollu kun omani tein..

VsaTku
26.05.2025, 12:35
Juu ei tarvi hioa hylsyjä, mutta esim ylärivin reunimmaiset ni ei mahdu voimahylsy. Joka mallin (3 eri pituutta) jatkoja piti yhdistellä. kahta eri voimavartta. Ne koppia lähimmät pultit (4 kpl) oli huolella kiinni.

VsaTku
27.06.2025, 11:00
Mahtaako kellään olla ylimääräsenä V8 moottorin kyljessä tai vaikka hyllyllä SAI putkia, jotka tulevat kanteen? Kyseessä 4,0 Bosch moottori. Osan numero WAP500050. Taaempi haitari omassa revenny, venttiiliä en tarvi.