Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2005, 10:06
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Nissanin vaihteisto-ongelma


Nissan KingCab 2,5TD Intercooler 4x4 vm-99 ajettu 123.000km
Ongelmana on kolmosvaihteen päältätippuminen moottorijarrutuksen yhteydessä. Siis kolmosvaihde hyppää vapaalle kun löysään kaasua vaikkapa alamäessä.
Paikallisen Nissan huollon työnjohtaja oli sitä mieltä ettei vika voi olla kolmosvaihteen hammasrattaassa. Hän soitti maahantuojalle ja sieltä selvisi ettei kyseistä osaa pidetä edes suomen varastossa, koska ko. rattaita ei yksinkertaisesti ole mennyt hajalle.
Autonasentajatuttavani on taas vakaasti sitä mieltä, ettei muu vika voi olla mahdollinen kuin kolmosvaihteen ratas on kulunut päästään ja mahdollisesti siirtäjärengas voi olla viallinen.

Vaihteiston poisottaminen ja purkaminen on sen verran iso työ, ettei laatikkoa viitsisi purkaa ihan noin vain. Tarvitsen autoa päivittäin ja rattaan toimitusaika on 4-5vrk. joten ratas pitäisi olla tilattuna valmiiksi ennen purkutöitä. Jos taas vika ei olekaan rattaassa ja siirtäjärenkaassa, niin autotallin nurkkiin jää 450€ arvoiset osat...

Onko kenelläkään tietoa, voisiko syy vaihteen hyppimiseen olla muualla kuin kuluneessa kolmosvaihteen rattaassa?

Autossa ei ole edes vetokoukkua, joten autolla ei ole vedetty mitään raskasta. Muutenkin auto on ollut aivan normaalissa tieajossa ja kestäähän vaikkapa pikkuautonkin vahteisto moninkertaisen kilometrimäärän avaamatta, mitä tällä autolla on takanaan.

Terveisin Pena

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2005, 10:14
veejii:n Avatar
veejii veejii ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 17.06.04
Sijainti: Paimio
Viestit: 903
Perusasetus

pahalta kuulostaa mutta..
tulee mieleen sellainen aivan surkean yksinkertanen juttu kun mulla aikanaan ähväläisessä eskortissa ei pysynyt 3 ja 5 pesässä..
kone ja lodju oli päässyt löysälle korvistaan ja just moottorijarrutuksissa ja röykyissä keppi otti koriin kiinni ja tökkäs pykälän päältä.
kurkkaa sinne haitarikumin alle, jos vaikka kävis tuuri..miten päin toi nissanin kone sitten heilahtaakin veto päälle laitettaessa?

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.02.2005, 00:12
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Laita lootaan jäykemmät öljyt niin alkaa vaihde kestämään päällä!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
nissanin jarrut Tekniikka & Jutustelu 5 02.02.2008 21:00
Hj 61 vaihteisto ongelma ? JTS Tekniikka & Jutustelu 13 04.03.2007 18:38
Toyota 4runner G58 vaihteisto ongelma Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 11 08.02.2007 18:24
Jeep Grand Cherokee 96 vaihteisto ongelma. JohnnyPo Tekniikka & Jutustelu 2 24.07.2006 08:16
nissanin kitkalukko nissan_112 Tekniikka & Jutustelu 11 27.12.2004 18:12


Sivu luotu: 09:57 (GMT +2).