|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
jeepin lämppäristäOhjataanko Jeep GC:n lämmityslaitetta vesiventtiilillä vai ilmaläpällä. Meinasin huuhtoa kennon kun tuntuu että ois kiertoongelmia. Vai huuhdonko koko jäähdytysjärjestelmän kirkasteella. Niin ajatus juontaa juurensa siintä,et aikoinaan oli FSJ Jeepissä sama ongelma ja se korjaantu lämppärin kennon kunnollisella kirkaste pesulla. Ja propleemihan on se,et koneen lämmöt on ihan OOKOO,mut sisälle tulee lämpöö halvatun huonosti. Aikasempina talvina on tarennu hitsinhyvin. Epäilisin et on sonnat lähtent liikenteeseen tuoll jäähdytysjärjestelmäss,ku pariin otteeseen kävi kesällä lämmöt aikas korkeella. Kunvaan tietäss,onks tuoll venttiiliä välissä joka vois sotkee tota huuhtomista.
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 Viimeksi muokannut vepele : 26.11.2010 23:25 |
#2
|
||||
|
||||
Mulla on normi Cherokeessa ilmaläppä, jota ohjataan alipaineella. Soisi olettaa että Grandissa on samantasoinen ohjaus; pelti on tosi nopea. Tsekkaa ensin, että kennossa kiertää vesi (letkut irti pumpulta ja paineilmaa tai kannulla vettä) ja jos ei niin poista tukos paineilmalla. Jos on oikein paha, niin kenno irti ja johonkin jäähdytinhuoltoon kunnon pesuun. +200°C:ssa kuulemma lähtee sitkeinkin lika. Huonossa tapauksessa menee kenno vaihtoon.
Jos nesteet on kirkkaita (=ei ruskeaa), niin ei pitäs tarvita huuhtoa koko järjestelmää, vaikka hyvähän se on tehdä samalla. Ohjekirja antaa Cherokeelle +16°C ulkolämpötilassa lämppärin suosituslämmöksi jotain +62°C (puhallin täysillä, kaikki ilmat jalkatilaan ja mittari jalkatilan suuttimeen). Joten jos jää alle tuon, niin vikaa on. Voi vain näin pakkasilla olla muutoinkin paljon alempi. Mulla oli melkein umpitukossa ja lämpötila oli 26°C jossain +12°C ulkolämpötilassa ennen tukoksen aukaisua.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#3
|
||||
|
||||
Tuosta kuvasta vois ymmärtää että on ilmaläppäsäätöinen: http://www.jeep4x4center.com/air-con...ting-parts.htm
Ite ajelin viikon 0.5L kirkastetta koneessa ja sitten huuhdoin lämppärin kennon ja moottorin letkulla. Tuli aikamoista koiranripulia kummastakin ja sai laskea vettä kauan ennenkuin tuli puhtaana läpi. Alkoi koppi lämpenemään, eikä konekkaan nostanut niin herkästi lämpöjä ryömiessä tuon hoidon jälkeen. |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jotenkin kyllä itsekin epäilen että kenno olisi tukossa osittain. Puhaltimen moottorikin kyllä pitää melkoista elämää (jyrisee), mutta se ei tuloilman lämpötilaan tietysti mitään vaikuta. |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
[QUOTE=Timo_L;717253]Mulla on vähän samaa oiretta, tuntuu että nyt kun tuli nää kylmemmät säät etelään niin välillä ei puhalla kunnolla lämmintä, välillä tulee kuumaa ihan kunnolla. Kyseessä tosin automaatti- ilmastointi 98 mallin ZJ:ssä, minkä ikäinen sulla kyseessä?
94:n tuo minun kulkine,ja on siinäkin automaatti ilmastointi. Tosin ilmastoinnin kompura eioo nyt käytössä kun siint on magneettikytkin jaskana.
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#8
|
||||
|
||||
Taas tarkenee,kenno huuhdottu.
Ekaks laskin vettä paineella läpi "vikoperin",sit astiskoneen kirkasteet kennoon ja hiukka aikaa liotteluu. Taas vedet paineella läpi,uusiks kirkasteet ja sit lämpimät vedet,ja liotteluu. Sit taas reilu huuhtelu,reilulla paineella. Taas pelittää. Jaskaa tuli aikas reilusti,tarttee paremmallajall huuhtoo koko jäähdytys järjestelmä.
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#9
|
||||
|
||||
TÄH? Siis ei mitään syylärin putsarinestettä, vai...????? Onks tää joku uus halpis autotalli-patentti, vai vitsi?
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toimii erittäin hyvin. Armeijan porukathan käytti ainaskii aikoinaan ruokasoodaa,joka myös poistaa jaskaa ja kattilakivee,niiku tuo kirkastekin.
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#11
|
||||
|
||||
viime kesänä putsasin käyttiksen syylärin jollai laimeella paskalla peittaus hapolla. kyl tuli puhasta ja nopeesti
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#12
|
||||
|
||||
Mahtaa nuo putsiaineet olla sit sitä samaa kirkastekamaa ja hinnassa siirretty pilkkua oikealle. Eikös se neste kannattas sitten laittaa pyörimään pidemmäksi aikaa esim. viikoksi, niin irtoaa moska kunnolla. Sitten vain huuhtelu ja uudet aineet sisään...? Vain onko noi sellasia myrkkyjä, että letkut ja tiivisteet happanee noin pitkässä käytössä?
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeepin EGR | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2008 13:27 |
M/ TJ Jeepin osia... | timmy | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 10.08.2007 18:29 |
ilmat pois lämppäristä | evo2 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.07.2007 20:19 |
jeepin soa | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.07.2004 21:29 | |
Jeepin EGR | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.06.2004 08:34 |