|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Hydraulisylinterin lähtöjen asentoElikkäs ohjauksen apusylinteriä asennellessa tuli mieleen onko sylinterissä olevien lähtöjen oltava ylöspäin, vai ilmautuisiko sylinteri vaikka nipat olis sivulle päin tai vaikka alaspäin? Joissain henkilöautoissa on orkkis hammastankotehostimessa lähdöt alapuolella, kuulemma. Eli periaatteessa toi lisäsylkky vois ilmautua kun aikansa kääntelee? vai onko edes merkitystä jos sinne jää vähän ilimaa? Tai jos sylinterin ja koko systeemin ilmaisi kääntelemällä laidasta laitaan nipat ylöspäin ja sitten asentaisi paikalleen että nipat sojottaa kuubaan, niin eikös tuon pitäisi pelata. Eihän ehjä systeemi kehitä mistään ilmaa ohjauksen painepuolelle kun sen on kerran saanu ilmattomaks?
|
#2
|
||||
|
||||
No eikös tähän löydy ny mitään kommenttia suuntaan tahi toiseen?
Kysytääs sitte boonus kysymyksenä että löytyykö männän varren päälle tulevia liikkeen rajoittimia jostain valmiina, vai pitääkö sorvailla ite mieleiset palikat? |
#3
|
||||
|
||||
Aikanaan kun kaivinkoneita tuli tehtyä niin niissähän sylintereiden nipat oli ihan miten sattui. Systeemiin ajettiin öljyä ja jokaista sylinteriä ajettiin edestakaisin. Yhteensä yhden kaivurin testaus + ilmaus otti sellaiset pari tuntia. Pikku hiljaa ilma tuli putkista, sylintereistä ja letkuista ulos säiliöön.
Tiiviiseen hydraulisysteemiin ei ilmaa mistään kehity. Mutta kyllä se ilma sieltä pääosin pitää saada pois, muuten tulee sellainen "kumimainen" kaivuri (=ilma painuu kasaan ensin ja sitten vasta alkaa toivottu liike).
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kyllä ne ilmat sieltä pois tulee ja pysyy poissa. Ilmatessa vaan pitää huolta, että öljyä on kokoajan riittävästi. Varsinkin silloin oltava tarkkana, jos järjestelmän tilavuus on lähellä tai suurempi kuin säiliön tilavuus. Jos ei voi kerralla kaataa säiliötä täys.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski Viimeksi muokannut HRD : 10.11.2010 16:50 |
#5
|
||||
|
||||
Mä kuvittelisin että jos rajoitin holkkeja sinne sisälle laittaa niin voi olla työläs paikallaan ilmata, kun ei pääse mäntä liikkumaan koko sylinterin matkaa. Onko paha homma ottaa sylkkyä irti kun sen ilmaa? Ei kai sitä tarvii ilmailla muuten kun letkuja kiinnittäessä.
|
#6
|
||||
|
||||
rauhallisilla liikkeillä. jos ilmaa ja nopeita liikkeitä saattaa ilma lämpii ja polttaa tiivisteet.
|
#7
|
||||
|
||||
ok, eiköhän tämä tästä. Nipat tulee alaspäin, ilmaan irrallaan täydellä iskun pituudella nipat ylöspäin ja rajoitin palikka tulee ulkopuolelle. Nyt korvakkeita kiinnittämään.
|
#8
|
||||
|
||||
Voi varmaan noinkin käydä, ei vaan vielä ole omalle kohalle sattunu.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#9
|
|||
|
|||
eipä siinä ilmauksessa ole mitään kummallista. muutaku letkut kiinni ja laidalta toiselle. On noin suunnilleen melko paljon tullut rikkoontuneita letkuja vaihdettua poravaunuun. monesti nipat miten sattuu ja sylinteri valunut tyhjäksi jne...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
panhard asento? | MotorPsycho | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 19.01.2010 17:21 |
Kuormatunnistimen asento | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.09.2009 06:41 |
Bj-75: n öljynputsarin oikea asento ? | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 01.05.2009 19:02 |
Iskareiden asento | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 28.02.2006 14:17 |
Hydraulisylinterin iskun rajoitus? | kivinen | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 25.08.2005 10:48 |